هدایت شده از ابرفقه
یلدا در اسلام
🌼 بزرگترین شب است؛ و شب بزرگترین آرزوی مؤمن، تا در خلوت آن با خدا مناجات کند: «يَا ابْنَ عِمْرَانَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يُحِبُّنِي فَإِذَا جَنَّهُ اللَّيْلُ نَامَ عَنِّي أَ لَيْسَ كُلُّ مُحِبٍّ يُحِبُّ خَلْوَةَ حَبِيبِه» وسائلالشيعة، ج ۷، ص ۷۷. ای موسی بن عمران! دروغ گفت آن که پنداشت مرا دوست دارد، اما آنگاه که شب او را فراگرفت، مرا رها کرد و خوابید! آیا هر دوستداری، خلوت کردن با محبوب خود را دوست ندارد؟
✅ شب یلدا، طولانی ترین فرصت برای دوستی و خلوت کردن با خداوند است؛ و براستی که بهار مؤمن در زمستان است. و بهاری ترین هنگامه آن، شب یلدا، یعنی بزرگترین فرصت خلوت با خداوند است! یلدا را می توان «نوشب» نامید؛ شبی دلنشین تر از نوروز: «الشتاء ربيع المؤمن قصر نهاره فصامه و طال ليله فقامه». إرشادالقلوب، ج ۱، ص ۹۱. نیز به همین مضمون در الأمالی للصدوق، ص ۲۳۷ و وسائل الشیعة، ج ۱۰، ص ۴۱۴. زمستان، بهار مؤمن است؛ روزهایش برای روزه، کوتاه است و شبهایش برای مناجات، بلند است».
🌼 و سلام بر قامت بلند شبهای زمستان، و بر قامت بلندترین شب؛ یلدا که برای هیچ کس با معنا تر از حضرت مهدی ارواحنا فداه نیست! چه قیامی می کند امشب مهدی ما! شاید حضرت زرتشت هم بدین سان، شعله های شوقش به حضرت الله را در این شب بلند زمستانی به خنکای مناجات می سپرده است؛ و بعد آرام ارام یلدا از مناجات تهی شده است.
✅ معاشران! دو سه رکـعت نـمـاز، ناز کنید
«شبی خوش است بدین، قصه اش دراز کنید»
یا علی
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایرانیها ۱۸۰ برابر متوسط جهان، شایعات، اخبار دروغ و اخبار ناامیدکننده دریافت میکنند.
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انسان شناسی ابرفقهی علامه مصباح
◻️ ابرفقه
ابرفقه از این فرمایش امیرالمؤمنین (درودشان باد) است که انسان را پنج لایه میداند و هر لایه بالایی را امام لایه زیرین: «عقلها پیشوایان فکرها هستند، فکرها، پیشوایان دلها، دلها پیشوایان حسها و حسها پیشوایان عضوها».
◻️ لایه ابَری
لایه حیاتی انسان، «عقل» است. امیرالمؤمنین ع میفرماید: «الإنسانُ بِعَقلِه». عقل، هرگز همان فکر و قوه اندیشنده نیست، بلکه امام فکر است. ارزش هر کس نیز به اندازه عقل وی است؛ نه فکر و اعتقاد وی. هر چند که طبعاً انسان خوب، اعتقاد درست دارد.
◻️ابرفقه اعتقاد
اعتقادات میوه لایه عقل نیست. اعتقاد یعنی گرهخوردن «قلب» به فکر. اگر فکر کسی دچار استضعاف شود، اعتقادش هم استضعافی خواهد بود؛ ولی چنین کسی شاید گوهر (عقل) خوبی داشته باشد. وارونهاش این است که کسی اعتقاد خوبی داشته باشد ولی خودش خوب نباشد. این بد بودن، در هنگامه «شکافت» خود را نشان میدهد.
◻️ هنگامه شکافت
هنگامه شکافت یعنی شکافت لایههای رویی در دگردیسی روزگاران: «فی تقلّبِ الأحوال عِلمُ جواهرِ الرجال». چنانکه بدی کوفیان پس از بانگِ آمدن سپاه ابن زیاد، رو شد.
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
هدایت شده از کرسی های آزاد اندیشی و گام دوم انقلاب
نُه دی، ترتیل آیه مقطعه: «الم»
علمدار یعنی الم دار
یعنی عَلَم معنایش دقیقا همان «ألَم» است و «دار» هم یعنی خانه، نه؛ یعنی دار
علَمدار یعنی درد یعنی دار
یعنی دردِ دار
یعنی درددار
علمدار یعنی ابوالفضل
«علمدار» یعنی سید مجتبی الم دار
درد جانبازی
الا لا یحمل هذا العَلَم الا اهلُ البصر الصبر
کسی علمدار می شود که اهل بصیرت و صبر باشد نه آنکه برای قدرت،
با ملک ری نامزد کرده باشد
کسی علمدار می شود که درد را زیسته باشد
اصلا خود خود «الم» باشد؛ «الف» «لام» «میم»
ظاهرش را نبین که «عباس» به هم پیوسته است
او یک کلمه مقطعه است
«الم»دار است
عباس نافذ البصیره بود
عباس صبر کرد
بر این که آب نیاورد، با این که می توانست قوانین خلقت را در هم بریزد و
آب که هیچ اقیانوس بیاورد
عباس صبر می کند
تا قیامت
در برابر هجوم آبها در حایر قبرش
هنوز صدای العطش در گوشه های «حزین»
در گوش علمدار به «نوا» می آید
نُه دی روز بصیرت است
در واقع روز عباس است
تاسوعا است:
«در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، علمدار کجایی»
«این فتنه گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی؛ علمدار کجایی»
چقدر زیبا است که عباس یک «الم» مقطعه بود
به خدا
من نمی دانستم که پاره های تن عباس بعد از ۱۴۰۰ سال
در نه دی ایران دور هم جمع می شوند
عباس عجب قامتی داشت؟
پنج میلیون نفر از شرق تا غرب و شمال تا جنوب تهران،
تنش را برای ام البنین
بازآفرینی کردند؛
یعنی عباس را پنج میلیون قسمت کرده بودند در عاشورا؟!
به خاطر ملک ری؟
وای از دل ام البنین
نه دی به شوق حسین
اما همه تن عباس بود
علمدار باید بصیر و صبور باشد
علمدار یعنی الم دار
«الم» رمزترین آیه قرآن است؛
یعنی «الف لام میم» که تا حالا تفسیرش را به این خوبی نخوانده بودیم
عباس کلمه خدا بود
یک آیه مقطعه
که هیچ کس او را درست تلاوت نکرده است
جز کربلا و جز نه دی
نه دی همه قطعه های تن عباس دور هم جمع شدند
عباس صبور است
عباس بصیر است
نه دی کلاس بصیرت است
بعد از هشت ماه صبر در برابر فتنه
لحظه هاتان عباسی
حضرت عباسی
ابوالفضل امامی
برشا- ۹ دی ۹۸
🇮🇷 @abarin
هدایت شده از مجتبی شیخی
📊 گزارش جدید صندوق بین المللی پول: ایران در رتبه ۱۱ جهان/ رشد اقتصاد هند، روسیه و ایران و سقوط اقتصادهای انگلیس، ایتالیا، کره جنوبی و برزیل
🔹 بر اساس این گزارش هند از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی با سبقت گرفتن از انگلیس وارد ۵ کشور برتر جهان شد، روسیه هم با ۲.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ نهمین اقتصاد جهان شد و توانست ایتالیا، برزیل و کره جنوبی را پشت سر بگذارد
🔹 ایران نیز با ۲.۰ تریلیون دلار، پس از ایتالیا در جایگاه ۱۱ جهان قرار گرفت.
هدایت شده از ابرفقه
📚ابرفقه فرمایش رهبری: مصباح استاد فکر
العقولُ أَئمّةُ الأفکار والأفکارُ أئمّةُ القلوب والقُلوبُ أئمّةُ الحواسّ والحواسُّ أئمّةُ الأَعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰. خردها امامان فکرهایند، فکرها امامان دلها، دلها امامان حسها و حسها امامان عضوها. لایه عقل جامعه، همان ولیّامر است که ارزش حیاتی دارد
ما ۶ گزاره داریم؛ ۳ گزاره کار لایه فکر است و ۳ تا کار لایه عقل:
◻️گزارههای لایه فکر (مصباح)
آ. بَهشنا (حقیقتشناسی)
ب. بَتشنا (واقعیتشناسی)
ج. بَنشنا (تحققشناسی)؛ که بیشتر لایه فکر را درگیر کرده، شیوه «کلی» حرکت از واقعیت به حقیقت را نشان میدهد.
◻️گزارههای لایه عقل (رهبر)
آ. کالشنا (تحقیقشناسی): اینک چه باید کرد؟
ب. کاوشنا(تحقیقشناسانی): چگونگی و چارچوب انجام آن کار.
ج. کارشنا (تحقیقبخشی) برنامه و تفریعات برآمده از آن اصل و در آن چارچوب
◻️استاد لایه عقل و استاد لایه فکر
استاد لایه عقل نظام، رهبر است و استاد لایه فکر نظام، مصباح. در سیاست (فقه ولایی) که لایه عقل است، نه مصباح و نه هیچکس دیگری استاد نیست و تنها رهبر استاد و «حجت» است؛ نه اینکه بخواهیم مواضع سیاسی مصباح را نادرست بدانیم؛ چون پیشتر رهبری بهروشنی دیدگاهشان را در اینباره گفتند و در فرمایش تازه رهبری، بحث در «تعیین استاد» برای لایه فکر است:
◻️سخن رهبر
«علم «واقعیّتها» را به ما میگوید و فکر «بایدها» و «نبایدها» را؛ مرحوم آقای مصباح یک استادِ فکر بود؛ البتّه ایشان کارهای سیاسی و فکرهای سیاسی هم میکردند، درباره آن مسائل سیاسی، بحثی ندارم»
کتاب ابرفقه: ۳۰هزار تومان
گروه ابرفقه با گروهداری امامی
کانال ابرفقه
پیمان پرپول رونالدو
اوه! رونالدو چه پیمان ورزشی گرانی بست! سالی ۸۰۰ میلیون یورو با بهرههای دیگری که چه بسا به سالی ۸۵۰ میلیون یورو و بیشتر نیز برسد. اگر ۸۵۰ را بر روزهای سال بخش کنیم، درآمد روزانه وی نزدیک به ۲ میلیون ۳۳۰ هزار یورو است و درآمد هر ساعت وی بیش از ۹۷ هزار یورو؛ برابر با ۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان!
انسان از این همه درآمد افسانهای میشگفتد و شاید رشک چنین درآمدی ببرد!
ولی بدانیم که امیرالمؤمنین (درودشان باد) فرمودهاند: «به خدا سوگند اگر هفت آسمان و آنچه در گرانش آن است، به من داده شود تا پوست جویی را به ستم از مورچهای بگیرم، چنین نخواهم کرد» و سپس سخن را فراتر برده و میفرماید که «بی ستم» نیز مرا با دنیاکاری نیست: «مَا لِعَلِيٍّ وَ لِنَعِيمٍ يَفْنَى وَ لَذَّةٍ لَا تَبْقَى» علی را چه رسد به بهرههایی که بهره گذرا و کامروایی ناپایا. آنگاه می فرماید پناه بر خدا از فریفتگی و لغزش «خرد»: «نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ سُبَاتِ الْعَقْل» نهج البلاغة: ۳۴۷.
امیدواریم رونالدو پولهای غصب شده مستضعفان جهان را با این نگاه از سعودیها بگیرد که به اسرائیل و سعودنشنال نرسد و برای فلسطین و آزادگان جهان به کار ببرد.
👈 «إِنَّ أَعْظَمَ النَّاسِ قَدْراً الَّذِي لَايَرَى الدُّنْيَا لِنَفْسِهِ خَطَراً» کافی، ۱: ۴۰. هان که بشکوهترین مردم کسی است که گیتی را برای خود چیزی به شمار نیاورد!
🌹آنگونه بیندیشیم که جاودانگی در پیش است
#امیرالمومنبن_علی
#رونالدو
🔺نبرد ناجوانمردانه رباتهای آلسعود با سید حسن نصرالله
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه بی توجه به رباتهای آلسعود، برای شناساندن کارامدترین سران عرب نظرسنجی گذاشته است.
با این که در فرایند عادی نظرسنجی، سید حسن نصرالله تا دیروز با اختلاف ۱۰ درصد بالاتر بود، ولی گویا آلسعود با بستن ربات به این نظرسنجی، آن را با ۱۴ درصد اختلاف، به سود خویش کشانده است.
🌹لطفا به نشانی زیر بروید و با گوشی و رایانه خود دو رأی به سید حسن بدهید. این هم یک نبرد است و گرامیداشت بزرگ مرد مقاومت در جهان👇
🇮🇷https://sputnikarabic.ae/20221228/صوّت-للزعيم-العربي-الأكثر-تأثيرا-في-عام-2022--1071700262.html
#به_سیدحسن_رای_دهید
◼️ ابرفقه
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
نفوذ محاسباتی، مغایرت با مواضع انقلاب و خیانت
۱. رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» ۱۳۹۰/۱۲/۲۶
۲. رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور میشدم» ۱۴۰۰/۷/۴
۳. رهبر: «ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این به هیچ وجه افتخار ندارد!» ۱۴۰۰/۱/۱
۴. رهبر: «وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را که ما هم دستاندرکارش هستیم، مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم» ۹۹/۶/۲
۵. رهبری: «ابزار رسانه را تشبیه میکنند به سلاحهای شیمیایی در جنگ نظامی … [مسوولین] توجّه کنند که آنها ابزاری نشوند برای اینکه دشمن راحت بتواند سلاح شیمیایی خودش را علیه این مردم به کار ببرد!» ۹۷/۷/۱۲
۶. رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است». ۹۵/۸/۱۹
۷. رهبر: «امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبکههای عظیم اطلاعرسانىِ اینترنتی و... از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است» ۸۳/۲/۲۸
۸. رهبر: «فضای مجازی مشکلاتی دارد که انشاءالله جناب آقای رئیسی و دوستانشان باید همّت کنند و هر چه زودتر باید این مشکلات برطرف بشود!» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
۹. رهبر: «کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، ولو متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنهاست و خیانت میکنند!» ۹۷/۱۲/۱۳
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔺 کتاب «دلیری و ایمان؛ الگوی سردار سلیمانی در رویارویی با تروریزم جهانی»
به گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی، ترجمه کتاب «از هیچ کس نمی ترسیدم» و نیز برخی سخنان سردار سلیمانی و فرمایش های رهبر و سید حسن نصرالله و برخی همرزمان شهید، به همراه یک بخش تحلیلیِ مناسب با فضای غرب، در ایتالیا چاپ شد.
📚 ترجمه و تألیف خانم دکتر هانیه تَرکیان
ابرفقه
📚 فرق فقه غوغا و فقه فضا؛ برچسب و برجست: هشتگ و ترند
۱. بنیاد فقه
فقه اسلام، «مصالح و مفاسد» را هدفگذاری میکند؛ خود امنیت اصل است و احساس امنیت فرع آن است. خود پیروزی اصل است و احساس پیروزی فرع آن. ولی اگر اولویت را بر «احساس امنیت» و «احساس پیروزی» بگذاریم و مصالح و مفاسد واقعی را فروبگذاریم، از «جوهره فقه» جدا شدهایم و به منطق «بتپرستان» نزدیک:
۲. بنیاد بتپرستی
بنیاد بتپرستی اصل گرفتن «پر»، به قیمت فروگذاری «چم» است؛ نه «پر+چم»داری. خدا بتورزی را، حتی اگر خورشیدی باشد که به این نشان بزرگ (آیتالله) سوگند خورده است، نکوهش کرده است: «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ و لقد جاءَهُم مِن رَبِّهِمُ الهُدَی» نجم، ۲۳. این چیزی نیست مگر نشانهایی که شما و پدرانتان نشانگذاری کردهاید و خدا هیچ نیرویی به آن نداده است [اینان] جز گمان و کامجویی خود به چیزی نمیگرایند؛ با اینکه آشکارا از سوی خدا رهنمایی برای آنان آمده است.
۳. فقه غوغاسالاری بیمبار در جنگ
امیرالمؤمنین علی (ع) هیاهوسالاری و نشانگراییِ بیپشتوانه را ویژگی دشمنان نادان جَمَلی میداند و خود و یارانش را از آن پاک میداند: «و قد أَرعَدُوا و أَبرَقوا و مع هَذَينِ الأَمرَينِ الفَشَلُ و لَسنا نُرعِدُ حتی نوقِعَ و لا نُسيلُ حتی نُمطِر» نهج البلاغة: ۵۴. هان که آنان رعد و برق (غوغا) کردند و با این رو، فروشکستند و ما رعد و تندر نمیزنیم، جز آنکه ضربه را بنشانیم و روانه نمیشویم جز آنکه باران فروبریزیم!
۴. ترور اولویت در اولویت ترور
در نبرد پیچیده و دنبالهدار، اولویت ترور، ترور اولویت است. این مسأله بویژه در «جنگ ترکیبی» خود را نشان میدهد؛ تا شما به «برچسب» و «برجست» چند واژه دلخوش باشید و رعدوبرقی بزنید و در عمل، آنان قتلگاه را برپا کرده باشند! این یعنی همان رسوایی جَمَلیها.
۵. ارزش پرچم؛ نه پرِ بیچم
رعد و برق و نیز ترفند جنگی، نیاز است؛ ولی درتنیده با پشتوانه یاران و باران و با سنجیدگی. نه این که کشورت را قتلگاه گرفته باشند و بانگ رهبرت در بستن دست دشمن را پُربسامد و پافشرانه پینگیری و آنگاه گندهگویی پیشه کنی و هیاهوی تُندر و آذرخش بیباران بپا کنی. «برچسب» (هشتگ) یعنی پرچم کردن یک واژه. «پَر» یعنی برجسته و «چم» یعنی استوار. نمیشود «پر» را بالا کنی و رعدوبرقی بپا کنی ولی یاران چم و باران سیلآسا نداشته باشی؛ بلکه «چم»رانهای جنگ رسانه را به «تندی» ناسزا بگویی! این یعنی «پَر» بازی؛ نه پر«چم»داری. کلاغ، پَر! گنجشک، پَر! امنیت، پَر! خانواده، پَر و «قتلگاه، پُر»
۶. موضوعیت یا طریقیت برچسب (هشتگ)
بَرجَست (ترند) کردن برچسب، آن گونه که رهبرمان فرمودند، کار فقهی و درست است. ایشان آن را طریقی برای شناساندن حقایق به مردم کشورهای اسلامی و دیگر کشورها دانستند و آن را پرچم روشنگری دانستند؛ نه اینکه به آن «موضوعیت» بدهند. رهبرمان رعدوبرق بیباران و فرع را به جانِ اصل انداختن و بهانه کردن هشتگ برای استمرار قتلگاه مجازی را نمیپذیرند. رهبر میگوید «تندر و آذرخش» داشته باشید، ولی برای مصالح و مفاسد واقعی (هدایت)! نه توفان تهی توئیتری! هشتگ، ابزار روشنگری برای مردم کشورهای اسلامی و جهان باشد؛ نه نمونه «إِن هِيَ إلّا أَسماءٌ سَمَّيتُموها أنتم و آباؤُكم ما أَنزَلَ اللَّهُ بِها مِن سُلطانٍ إن يَتَّبِعونَ إِلّا الظَّنَّ و ما تَهوَی الأَنفُسُ».
۷. تبیین فقهی «برجست برچسب» در فرمایش رهبر
وقتی میخواهید مردم کشورهای دیگر را راهنمایی کنیم، با چه زبانی هشتگ میزنیم؟ با واژهگان فارسی و نوشتار فارسی برای مردمی با زبان عربی، ترک، پشتو، اسپانیایی، اردو و سواحیلی؟ خدا میفرماید «و ما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا بِلِسانِ قَومِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُم» ابراهیم، 4.
۸. راه انجام فرمایش رهبر
راه این است که با کمک گردانهای رزمآزموده و گروههای زباندان و آشنا به گلوبالیزم و با کاربست ترفندهای ساهوش (هوش ساختگی) دست به کار درست زد؛ نه اینکه مردم را به این بهانه، برای ماندن در قتلگاه مجازی برانگیزیم.
۹. کار پایدار و امن
وقتی «برچسب» و برجست ها در «زیرکلید استکبار» باشد، اگر این کار رعدوبرق بیباران و آبروریزی نباشد، دشمن به اشاره دست، آن را فرومیپاشد؛ چنانکه با نام سردار سلیمانی و خیزش پرچم ایران چنین کرد. پس باید ایران را مرکز شبکه عصبی و پیامرسانی مستضعفین جهان بکنیم تا اینگونه بتوان مردم جهان را یاری کرد؛ نه این که برعکس، به مرکزیت صهیونیزم در شبکه عصبی جهان، تکاپوی بیشتر بدهیم و با خواری و زاری از دشمن دریوزگی کنیم: «رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلّذين كفروا و اغفِر لَنا» ممتحنه، ۵. کارگزاران و نخبگان باید برای توسریخور کردن مردم بزرگ ایران در فضای مجازی، آمرزش بخواهند!
#ترابی_تنها_نیست
برای حمایت از آقای مهدی ترابی عزیز، ان شاء الله برچسب #ترابی_تنها_نیست را برجست می کنیم
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
بگذارید به خاطر شعار شما بعضیها از شما اجتناب کنند.
#امام_خامنه_ای :
بگذارید به خاطر شعار شما، بعضی ها از شما اجتناب کنند. من این را می خواهم که عده ای حریم انقلابی را حفظ کنند؛ عده ای روی مسائل اصلی انقلاب جرأت پیدا کردهاند، مثل همان که گفت به بدهکار که رو بدهی طلبکار میشود!
📆 ۷۶/۰۸/۱۳
#مقابله_با_فضایمجازی_ول
#⃣ #از_تبیین_تا_قیام
جبههٔ انقلاباسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
◼️ارزیابی دبیرگان ایران باستان و میانداری صهیونیستاگرام و فیروزآبادی
از این صهیونیستاگرام پلید
چو ایران نباشد تن من مباد
برخی که ایرانگرا هستند، در برابر تاراج مام میهن از سوی «صهیونیستاگرام» خاموش هستند! خب چرا؟ چرا بسیاری از کارهای دیوانی ایران از راه «صهیونیستاگرام و واتساپ و تلگرام» انجام میشده است؟
ایران باستان یکی از پیچیده ترین شیوههای امنیت رسانه و رمزنگاری داشته است. آنان چندین دبیره (خط نوشتاری) داشتند که اینک چند نمونه از آنها از «دهخدا» پیشکش میکنیم:
۱. «شاه دبیریه» خط ویژه نوشتارهای شاهی؛
۲. «رازدفیره یا رازدبیره» کتابةالسرّ، رمزنویسی،کتابت اسرار و ترجمهها؛ که ۴۰ واج و آوا داشته است؛
۳. «دیندبیره (دیندفیره)، دین دبیریه» خطی که بدان احکام دین نوشته شود؛ خط اوستایی. زمان ساخت این دبیره میان قرن ۴ تا ۶ میلادی است.
۴. «داددبیره، برای احکام دادگستری؛
۵. «هامدبیره» خط نوشتههای عمومی حکومتی بوده است.
۶. «شهرآماردبیره» برای حسابهای شهر؛
۷. «گنجآماردبیره» برای حسابهای خزانه.
۸. «کدهآماردبیره» برای حسابهای کشور؛
۹. «آهُرآماردبیره» برای حسابهای ترابری شاهی، (اسب و استر و ...)
۱۰. «آتشانآماردبیره» برای حسابهای آتش؛
۱۱. «روانگانآماردبیره» برای حسابهای خیریه»؛
۱۲. «ویش دبیریه» یکی از خطهای ایران باستان است که ۳۵۶ واج داشته است.
براستی کودنی است که کسی ایراندوست باشد و شبکه عصبی کشور را به دست دشمن خونی ایران بدهد.
آقای رئیسی! به خدا سوگند از این که شما انقلابی هستید و فیروزآبادی را بر فضای مجازی کشور تحمیل کردهاید، ما شرم میکنیم. فضایی را که رهبری فرمود به اندازه انقلاب اسلامی ارزش دارد و اگر من رهبر نبودم مسئول فضای مجازی میشدم، دادید به دست این دستنشانده حسن روحانیِ ۲۰۳۰باز. این فیروزآبادی براستی مسئول رده نخست پاسخ به «قتلگاه مجازی و استمرار آن» است.
🔺آقای رئیسی! این سرسختی نادرست را بس کنید و فرمایشهای رهبری را انجام دهید
فرنگشناسی فقهی علوم قرآنی (online-audio-converter.com).mp3
41.21M
🔺 غرب شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم
سخنرانی در همایش «گلوبالیزم در قرآن»؛ برای دانشکده علوم قرآنی میبد. «نمودارهای راهنمای تصویری این سخنرانی» را دریافت کنید.
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
🌍ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه و کاشف غرب شناسی فقهی
فرنگشناسی فقهی.pdf
5.97M
🔺نمودارهای راهنمایی تصویری (پیدیف) غرب شناسی فقهی
◻️غرب شناسی فقهی با نگاه کانونی به گلوبالیزم (گلوبالیزم در قرآن). صوت این سخنرانی در همایش دانشکده علوم قرآنی میبد را دریافت کنید.
👈خرید کتاب ابرفقه با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان
📚 گروه ابرفقه با پاسخگویی امامی، کاشف ابرفقه
◼️ کانال ابرفقه
🌍ابوالفضل امامی، کاشف ابرفقه و کاشف غرب شناسی فقهی
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب، صبح امروز: راهبرد جریان باطل، کتمان ایام الله است
🏷 #دیدار_مردم_قم
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از 🇮🇷 صبح میبد
پیام تسلیت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد به مناسبت آسمانی شدن ایثارگر آبادانی ساکن میبد
شادروان جلال خنفری
شادی روحش صلوات
#روابط_عمومی_شهرداری
┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🌐 پایگاه خبری صبح میبد👇👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/257490984Cad1a5d1240
🔺 خطر ملاحظه کاری و کار بیگاه
رهبر : کار را به لحظه باید انجام داد. توابین برای انتقام خون مطهّر امام حسین آمدند جنگیدند، کشته شدند، همهشان کشته شدند، اما در تاریخ اینها را مدح نمیکنند. چرا؟ چون دیرجنبیدند. شما که میخواستید خونتان را در راه امام حسین بدهید، چرا در اول محرّم، دوم محرّم نیامدید، یک کاری اقلاً صورت بدهید؟ آنجا میایستید تماشا میکنید، امام حسین به شهادت میرسد، بعد دلتان میسوزد، آن وقت میآیید در میدان. این کار را به هنگام انجام ندادن این جور است. کار را به هنگام باید انجام داد. نباید غفلت کنیم از وظیفهای که عقل و شرع به عهدهی ما گذاشته. باید بدون تأخیر وارد میدان بشویم. نباید تأخیر داشته باشیم. آن وقت به تناسب اهمیتی که آن کار دارد، خطرات را به جان بخریم. ۱۹ دی ۴۰۱
#لبیک_یا_خامنه_ای
#ملاحظه_کاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نماهنگ فرمان راهبردی رهبری به حوزه علمیه و فضلای صاحبنظر
◼️ آیةالله جوادی: «پیام حوزه را به عنوان راه حل به جامعه ارائه دهید! امور مدیریتی، راه حل میخواهد؛ نه نصیحت!» ۳۰ آبان ۱۴۰۱
◼️ امام خامنهای در ۴ اسفند ۹۹: «نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمانهایی را مطرح کرد که ... راه رسیدن به آن هم در کتاب و سنّت هست. ... این یک نرمافزار است برای سختافزار حکومت اسلامی. حکومت اسلامی را به عنوان سختافزار در نظر بگیرید، اگر نرمافزار مناسب خودش را نداشته باشد، به هیچ کار نمیخورد. ... این، آن چیزی است که از فضلای صاحبنظر و متفکّر به جِد باید مطالبه بشود و این کار باید انجام بگیرد»
◼️به کانال ابرفقه بپیوندید
هدایت شده از 🍃 شاعران حوزوی 🍃
⚘️🍃💐بسم الله الرّحمن الرّحیم🍃🌹⚘️💐
انّا انزلناه فی لیلة القدر*...
مثل نزول لحظهی توحید در قطرههای نازک باران
آن سوی اشکهای خداوند، «لیله» زنی است روشن و پنهان
با «لیله» داستان بلندیست در سینهی سترگ خداوند
پیراهنش سپیدتر از نور، در چادری سپیدتر از آن
بیش از هزار ماه، درخشان، پیش از هزارههای نیایش
روح هزار سالهی مهجور در کوچههای شهر رسولان
فانوس در اطاق خدا بود، فانوس را گرفت و کمی بعد
در کوچهباغ عرش الهی روشن شد آیههای درخشان
وقتش رسیده بود که باران بر خاکهای مرده ببارد
وقتش رسیده بود که کم کم آدم شود طبیعت بیجان
برداشت چادر سفرش را، یک پرده از غم پدرش را
میخواست تا نخوانده نماند، آیات بکر روضهی رضوان
شیرینترین بشارت ایزد، قرآنترین کلام محمّد
بار امانتی که نشستهاست بر دوش جهلِ حضرت انسان!!
آنقدر مختصر شد و کوتاه تا قدر آسمان و زمین شد
پیراهنی سیاه به تن داشت با یازده ستاره به دامان
«لیله» زنی که بغض نگاهش، در خندههای گاه به گاهش
آواز عارفانهی قوهاست در آفتاب ظهر زمستان
آنگاه چشمهای ترش را... یا فکر کن که بال و پرش را...
اصلا تمام دور و برش را... ای وای وای وای بر انسان
یا فکر کن که سوخته باشد وقتی که چشم دوخته باشد
در چشم کودکان هراسان در عصر خیمههای فروزان
زنهار تا نسوخته باشد وقتی هزار سال کشیدهست
چشم انتظاری پسرش را ـ ارواحنا فداه ـ به دندان
با «لیله» داستان بلندیست، اینجا مجال بیشترش نیست
امّا همین قصیدهی کوتاه، تاریخ را رسیده به پایان
پاکیزهای که میل وضویش، آغاز آبهای جهان است
در قامتش تمامِ تمدّن، سجّادهاش حقیقت ادیان
▫️▫️▫️
ای خونبهای وحدت مستور، بانوی بیکرانهی رنجور
بودیّ و آفریده شدی باز در وسعت تجلّی سبحان
توصیف سجدههای تو... یاحق! تسبیح اشکهای تو... یاهو!
از بی تو ماندگان به هیاهو جز یاوه چیست در صف عرفان؟
تعظیم اگر به پای تو باشد، مریم شوند خیل ملائک
تقدیر اگر هوای تو باشد، «سلمان» کوچک است «سلیمان»
از داغهای کهنه یکی را در من بریز و تازهترم کن
یا با نگاه خویش نگه دار، یا در پناه خویش بسوزان
💎پ.ن:
امام صادق علیهالسلام در تفسیر لیلةالقدر فرمود: «لیلة» فاطمه است و «قدر» الله است.
#سیدسلمان_علوی
#میلاد_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها
#لیله_القدر
#شاعران_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
📚 دید فلسفی، فقهی و ابرفقهی به تَکپند خدا
ابرفقه نمیگوید «نخست اندیشه، سپس اقدام» بلکه میگوید نخست اقدام سپس اندیشه: «العُقولُ أئمةُ الأفکار و الأفکارُ أئمةُ القلوبِ و القلوبُ أئمةُ الحواسِّ و الحواسُّ أئمةُ الأعضاء». کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰. عقلها امامان فکرها هستند و فکرها امامان قلبها و قلبها امامان حسها و حسها امامان عضوها. پس عقل چیزی جز فکر، و بلکه اصل انسان و امام فکر و دیگر لایهها است. هرگاه همه لایههای پنجگانه در فرد یا نظام بر هم پیوند بخورند و کار درستی انجام شود، همه لایهها باهم «یک» کار را انجام داده اند که نامش «تعقل» است.
در نگاه ارسطویی، «ذاتی» و بنیاد انسان، فکر است؛ نه عقل! و انسان جانداری اندیشا است و منطق برترین دانش و پایه اندیشه (فلسفه) است. پس نگرانی بنیادی ارسطوئیان، «اندیشیدن» است؛ ای برادر تو همه اندیشهای. فقه مُصطَلَح با اینکه در پی انجام کار است، ولی دغدغهاش بیشتر بر شناخت و انجام حکام فرعی است؛ تا انجام جور دین (ولایت).
بر پایه ابرفقه، انسان با «عقل» آغاز میشود و عقل تصمیم به انجام کار درست گرفته، اقدام میکند. سپس فکر برای ادامه کار، به برنامه ریزی میپردازد. اینک به آیه «قیام» بنگرید:
🔻آیه قیام؛ چکیده همه دستورهای خدا (أَقبِل فَأقبَل)
«قل إنما أعظُکم بواحدةٍ أن تَقوموا لِلّهِ مَثنى و فرادى ثم تَتَفکّروا ...». سبأ، ۴۶. خدا به پیامبر میفرماید به ما بگوید که «یک» پندی به ما میدهد؛ اینکه باهم یا تَکی، برای خدا برخیزیم و سپس بیندیشیم!
◽️رویکرد فلسفی؛ تفرّق و قعود برای رسیدن به تفکر
المیزان: این آیه دستور میدهد که برای خدا به گونه متفرق و به دور از تجمع و غوغا به پا خیزید؛ زیرا غوغا آگاهی و اندیشه [در خود] ندارد و بیشتر حق را میکُشد و باطل را زنده میکند. سپس میگوید. جمله «ما بصاحبکم ...» استینافی و مستقل از «تتفکرون» است و اینگونه جمعبندی میکند: «المعنى: قُل لهم إنما أوصيكم بالعِظَة أن تنهضوا و تنتصبوا لوجه الله متفرقين حتى يصفو فكركم و يستقيم رأيكم اثنين اثنين و واحدا واحدا». الميزان، ۱۶: ۳۸۸.
ارزیابی
اگر همه دستورهای خدا را درهم بفشریم تا یک دستور از آن درآید ابرفقه میگوید که چون گوهر و بنیاد انسان عقل است (الإنسان بِعَقله)، پس این دستور همانا محوریت عقل درون و برون (امام و ولیّ) برای تجمع لایههای جامعه و قیام است؛ وگرنه زندگی و مرگِ بیولیّ، جهالت است.
نگاه ارسطویی میگوید که چون ذاتی و بنیاد انسان، اندیشه است (الإنسانُ حیوانٌ ناطق) پس دستور گوهری خدا این است که مبادا تجمع کنی و انقلاب (غوغا) بپا کنی! بلکه باید متفرقانه در پی فضایی آرام و نیکو برای اندیشیدن بروی؛ مانند ملاصدرا. چه بسا پیامد کار ملاصدرا و همالان وی آن بود که صفویه در آن پیچ بزرگ تاریخ، سقوط کند و ایران ۳۰۰ سال از پیشرفتهای شتابان جهان دور بماند و تکههای بزرگی از تن ایران و اسلام ناب جدا شود و اگر امام خمینی پیرو نگاه نادرست فلسفی بود، اینک نیز طاغوت پهلوی بر اسلام فرمان میراند.
نگاه فکرزده، آیهای که «پرچم» عقل و ولایت و تجمع و قیام و اقدام است را «چَمبر» قعود و تجنب و بیاقدامی و فکرورزی تفسیر میکند؛ ولی امام خمینی که ابرفقیه است، از این تَکپندِ چکیدهی همه قرآن، پرچم ولایتمداری، تجمع و تظاهرات، قیام و غوغای انقلاب را برافراشت. انقلابی که بزرگترین بستر رشد تفکر و فلسفه حقیقتاً اسلامی و زداینده تفلسف إثلامی است.
◽️رویکرد ابرفقهی به آیه قیام
امام خامنهای در ۴ اسفند ۹۹: «[امام خمینی] از آیه شریفه «قُل اِنَّماٰ اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ» استفاده کردند برای این معنا[ی قیام و حکومت؛] نه اینکه «اَن تَقوموا لِله مَثنیٰ وَ فُرادیٰ» تا بروید نماز بخوانید؛ نه، تا حکومت درست کنید، تا نظام اسلامی درست کنید. امام از این استفاده کرد، یک نهضت راه انداخت در سال ۴۱، بعد در طول زمان، متفکّرین، علاقهمندان، ارادتمندان، شاگردان امام و در رأس همه خود امام، این فکر را تغذیه کردند تا منتهی شد به وجود انقلاب، پدید آمدن انقلاب و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام برآمده از انقلاب.»
در سخن رهبر، رویکرد فقه مُصطَلَح نیز روشن شده است: فروگذاری «عقل و ولایت» و پرداختن به فرعها
📚پسینی بودن فکر و «یک» بودن پند
در سخن امام خامنهای یک آموزه ابرفقهی نازک و ژرف آمده است؛ این که امام اول اقدام عقلی کرد: «امام از این [آیه قیام] استفاده کرد و یک نهضت را در سال ۴۱ راه انداخت» و سپس امتداد فکری قیام انجام شد: «در طول زمان، متفکرین و شاگردان امام و در رأس همه خود امام، این فکر را تغذیه کردند»
🔺 قیام پنج لایه دارد و همگی رویهم یک کار و «یک تعقل» است یعنی بِواحدة درست درمیآید ولی در برداشت فلسفی یادشده، قیام به تفرق و انجام تفکر، دو پند میشود؛ نه یکی!
📚 مقاله کامل: ابرنگار
📚 موشکافی علامه و انقلاب