📚زبان فارسی را اردو نکنیم!
🌻به نام خدای مهرای ویژامهر!
با یاری خدای، ما در پی راهاندازی فقه زبان فارسی و یک کوشش ژرف برای بهسازی و نیرومندسازی زبان فارسی هستیم. شاید بپرسید مگر چه بر زبان فارسی میرود که باید به فقه پناه برد؟ مگر فقه پیوندی با زبان، آن هم زبان فارسی دارد؟ آری فقه هم در جایگاه زبان، هم در روش پژوهش زبان و هم در سازمان بخشی و بازخوانی معنای واژگان و هم …. راهگشا است. چکیده درد ما این که فارسی از تندی و گستردگی فرسایش و آمیختگی، به زبان اردو نزدیک شده، با شتاب از ویژگیهای یک زبان ریشهدار و نِژاده دور میشود. آن هم در زمانی که بار کاری بِشکوه و جهانی بر دوش آن آمده است.
💠 همه نوشته را در «ابرنگار» بخوانید.
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
یک قرن حافظه تاریخی روحانیت .pdf
1.98M
🔸به مناسبت اربعین ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)، منتشر شد:
📚 فایل کتاب «یک قرن حافظه تاریخی روحانيت»
دیدگاههای آیتالله العظمی صافی گلپایگانی درباره روحانيت در ايران معاصر
✅به کوشش: گروه تاریخ اندیشه معاصر
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
🔷 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️02532113627
📚همایش «نفوذ محاسباتی تیم فیروزآبادی در حوزه»؛ تئوریزه ترور شاخصها و اولویتهای کلیدی فضای مجازی/۱: نقد ادعاهای خسروپناه درباره «فضای مجازی»
⁉️ اظهار نظر عالمانه درباره فضای مجازی، در توان فقه ولایی یا تفلسف+ فقه الهی؟
❇️ آ. اصول فقه ولایی (فرمایش حجت خدا خامنهای) درباره فضای مجازی:👇
۱. اهمیت فضای مجازی، «حیاتی» است. ۳ فروردین ۹۹
۲. «اصل» مسأله در فضای مجازی، «اختیار مدیریت و حاکمیت بر» این فضا است؛ ۲ شهریور ۹۹
۳. اما اکنون این فضا، در دست سرسختترین دشمن است؛ ۱۴ خرداد ۹۵. (غصب امامت و خلافت در فضای مجازی)
۴. مدیریت دشمن بر این فضا، به گونه «آرایش جنگی» است؛ ۱۱ اردیبهشت ۹۸
۵. مسئولین نیز، مردم را «بیپناه» در مدیریت جنگی دشمنی با ابزار «سلاح شیمیایی» رها کردهاند؛ ۱۲ مهر ۹۷
۶. ازینرو فضای مجازی، «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان» شده است؛ ۱۹ آبان ۹۵
۷. تدبیر و «حکم» رهبری: باید فضای مجازی را از «سلطه دشمن» درآورد. ۱۴ خرداد ۹۵ و مشخصاً میگویند که «باید فیلتر کرد»! ۲۲ اردیبهشت ۸۲
۸. رهبری: تغییر مدیریت دشمن بر فضای مجازی یک «اولویت کلیدی» در «کوتاهمدت و میانمدت و نزدیک» دانستند؛ ۲۲ تیر ۹۹
۹. در انجام این کار نیز «نباید، ملاحظه برخی مخالفتها به نام مردم کرد»؛ ۱۴ خرداد ۹۹
❇️ ب. ادعاهای استاد خسروپناه
«... در فقه نماز و روزه اگر یک فقیه در حوزه احادیث و روایات تخصص داشته باشد میتواند احکام را روشن سازد، اما فقه فضای مجازی پیوند وسیعی با فلسفه دارد و چنانچه محقق، فلسفه نداند نمیتواند حکم فقهی صادر کند. حجتالاسلام خسرو پناه با بیان اینکه تزاحم از موضوعات مهم فقه فضای مجازی است، گفت: بهعنوان نمونه در فضای مجازی ما شاهد تزاحم اقتصاد و فرهنگ هستیم؛ برخی میگویند به دلیل آثار فرهنگی، اپلیکیشنهای خارجی را تعطیل کنیم درصورتیکه با تعطیلی این اپلیکیشنها، اقتصاد خانوار آسیب جدی خواهد دید.»
◻️ در این سخنان گزارش شده از استاد خسروپناه، ایشان به جای اینکه سرشت تفقه در فضای مجازی را در فقه ولایی بررسی کند و «اصول» بیان شده از سوی «حجت خدا» در فقه ولایی را تفریع کند، ادعاهای تیم فیروزآبادی را #تئوریزه کرده که ارمغانش مانعتراشی بر سر فرمایشهای مکرر و مؤکد و مصرّح رهبری در اعتراض آتشین و ژرف و فقهی به فضای مجازی است! یعنی ضدفقه ترین موضع!
❌مراقب باشیم که وزانت علمی حوزه را پوششی برای وزر عملی برخی آقایان و دوام #قتلگاه فضای مجازی نکنیم!
❌ اشتراط فلسفه برای تفقه در فضای مجازی و آنگاه در جایگاه فقیه نشستن و در پوشش بحث فقهی #تزاحم، در دام #دو_قطبی اسرائیلی «اصول حیاتی فضای مجازی» با «اشتغال برخی در بستر مجازی صهیونیستی» افتادن و این فضای حیاتی را عملاً در گروگان اسرائیل و آمریکا رها کردن، خسارت بزرگی است!
📚 اما باید دانست که اولا فقه فضای مجازی هیچ نیاز ویژهای به فلسفه ندارد؛ و ثانیا حجت شرعی برای مبنا قرار گرفتن در عمل، فقه فتوایی (اطیعوا الله) نیست (چه با فلسفه و چی بیفلسفه)؛ بلکه فقه ولایی (اطیعو الرسول) است؛ زیرا سنخ مسأله، پیوندخورده با دهها موضوع در دهها باب گوناگون است؛ که شناخت این موضوعات به هم پیوسته، ارزش شناسی هر یک و آنگاه برآیند سنجی ارزش مجموع موضوعات، تنها در تخصص فقه ولایی (حکومتی) و ولیّ امر است؛ از این رو است که رهبری ورود کردهاند و #چارچوب و #اصول و حتی #حکم صریح جزئی و تأویلناپذیر دادهاند.
🔥 #تئوریزه_کردن_غصب علمی قلمرو فقه ولایی با ادعاهای برخی فضلا، خطرناکتر از غصب عملی فرمان ولی امر از سوی بانیان قتلگاه در فضای مجازی است! ترور #شاخصها خطرناکتر از ترور #شخصها است!
❌ ورود سست استاد خسروپناه در یک قضیه خارجیه فقه ولایی، بسیار غیرعلمی و بیرون از تخصص وی است؛ زیرا نه فلسفه و نه فقه و نه هر دو چیزی جز #قضیه_حقیقیه و کلی نمیدهند و این سخن استاد خسروپناه #دژگونی آشکار با اولیات فقه و فلسفه دارد.
🙈 هنر نفوذ تیم خطرناک بانی قتلگاه مجازی کنونی، به #ابتذال_گویی انداختن فضلای پرهیزکار و باسواد حوزه است.
🌻این بنده در کنار پاسداشت ارجمندی استاد گرامیم دکتر خسروپناه و ضمن اعتراض عالمانه و شدید به همایش #نفوذ_محاسباتی در حوزه علمیه، آماده گفتگوی فقهی با حامیان این نگاه سُست و #بدیهی_البطلان هستم.
◽️با مهر؛ ابوالفضل امامی میبدی، دانش آموخته فلسفه مؤسسه امام خمینی، مجتهد فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
🌹جناب استاد! هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی را در اینجا ببینید تا بدانید چه باید گفت و چه نباید گفت!
📚همایش «نفوذ محاسباتی تیم فیروزآبادی در حوزه»؛ تئوریزه ترور شاخصها و اولویتهای کلیدی فضای مجازی/۲: تحریفات استاد حمید ملکی درباره «فضای مجازی»
◽️درآمد
صهیونیزم در پناه دولت برجام، یک نفوذ گفتمانی و محاسباتی در بخشی از مسؤولین و نهادهای ارزشی کرد و ۲۰۳۰ی مجازی را در کشور ریشه دواند؛ که رهبری آن را «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجونان» دانست.
دولت رئیسی در باتلاق این نفوذ محاسباتی، بسیاری از بانیان این قتلگاه را در جای خود نگهداشت و اینان بجای پاسخگویی و محاکمه به سبب فروگذاری قوانین و فرمان «مکرّر و مؤکّد» رهبری، به گسترش نفوذ محاسباتی پرداختند و کسانی از حوزه علمیه را به کار «گفتمانکردن» نفوذ محاسباتی و «فقهی و فلسفی» نمایاندنِ «ترور شاخصها و ترور اولویتهای کلیدی» رهبری در فضای مجازی بستند!
پیشتر، ریمگفتار استاد خسروپناه را شُستیم؛ اینک به سخنان «ملکی» میپردازیم تا روشن شود که آیا «پل غارتگری صهیونیزم بر مردم ایران و رهبری» شده است یا نه: «فقد صِرتَ جسراً لمن أراد الغارة مِن أعدائك علی أوليائک»! امیرالمؤمین (ع) در نامه ۶۱ نهجالبلاغه به کمیل.
💠 بیگمان سخنان رهبری در فضای مجازی، تنها سخن دارای «محوریت» و «حُجیّت» شرعی است و سخنان ایشان دارای «اصل و فرع» است؛ و به سکوت بستن اصل مواضع رهبری و پر دادن به فرع آن، «تحریف مواضع رهبری» و نظام است.
💠 مواضع رهبری درباره فضای مجازی
فضای مجازی «همارزش انقلاب» و «حیاتی» است، مسأله اصلی آن، «سلطه و اختیارداری دشمن» است. دشمن در آرایش جنگی، مردم را «بی پناه» گیرآورده و «بمب شیمیایی» بر سرشان میریزد و اینجا را «حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان» کرده است و تکلیف ما «سلب سلطه دشمن» و سامان دادن به این فضای «ولشده در اختیار دشمن» است و در تیر ۹۹ نیز فرمودند که این کار «یک اولویت کلیدی» است که در «کوتاهمدت و میانمدت و همین زمان نزدیک»، باید بشود!
❌ سخنان ملکی در همایش کذایی به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه
آ. سلب محوریت رهبری
ملکی: «محوریت» فعالیت جامعه درباره فضای مجازی باید حوزه باشد!
👈اگر مواضع حوزه همان مواضع رهبری باشد، در طول هماند وگرنه یک «دوقطبی طاغوتی» در مواضع کلیدی رخ داده است!
ب. تحریف اصل مسأله و پَرتگویی در فرع!
وی کوتاهی بانیان و ادامه دهندگان قتلگاه مجازی و اعتراضات عالمانه، آتشین، #مکرر_و_مؤکد رهبری به وِلشدگی اختیار فضای مجازی در دست صهیونیزم را یکسره رها کرده، تنها به مردم میگوید: منطق قرآن سفارش به درست گزینی است و: «حتی اگر آسمانها و زمین پر از فساد باشد اگر فردی خودساخته باشد آسیبی نمیبیند [و جامعه هم همین گونه است]»
👈 آقای ملکی این کژیها چیست؟! حضرت یوسف (نه جوانان دچار هزاران وسوسه در بستر ۲۰۳۰) فرمود: خدایا! زندان برای من برتر از این فضای جنسی است و اگر تنّازی آن زنان را از من برنگردانی، من شیفته آنان و از جاهلان میشوم: «... و إِلّا تَصرِف عَنّي كيدَهُنَّ أَصبُ إلَیهِنَّ و أَكُن مِن الجاهِلين» یوسف، ۳۳.
🔥 جناب! شما در کنار بانیان این قتلگاه، مواضع اصلی (و کمینه نیمی از نگاه) رهبری را به گیوتین سکوت سپردی و در فرعیات نیز در جایی که حضرت یوسف از آن فضا، به زندان میپناهد، شما نوجوانان و جوانان بیپناه را با این گَفها، به ماندن در قتلگاه، درس اخلاق میدهی؟! اُف بر این کار!
☠️ پیامدهای مرگبار
جناب قائم مقام حوزه! با سخن رهبری و بهجت، در برزخ کسانی بنیندیش که با «کردار #مغایر با رهبری»، پل غارتگری دشمنان بر دوستان شدهاند:
👈 رهبری در ۱۳ اسفند ۹۷: «کسانی که در داخل حرف میزنند، کار میکنند، اظهاراتی میکنند که با گرایش انقلابی مغایر است، #ولو_متضاد هم نباشد، امّا همین قدر که #مغایر با گرایش انقلابی است، دارند ضربه به امید امّت اسلامی میزنند، این ضربه به آنها است و #خیانت_میکنند!»
👈 سخن آیتالله بهجت در امضای آخوند خراسانی پای مشروطه انگلیسی: «... البته محرمات تنها زنا و قمار و شرب خمر نیست. گاهی #یک_امضای_بیجا – که مقدمات و زمینه آن را هم دیگران زحمت میکشند و به دست انسان میدهند- موجب از بین رفتن أعراض و نفوس میشود و #به_مراتب_از_آن_بالاتر است» زمزم عرفان، سوم: ۱۹۲، ۱۹۳ و ۱۹۷.
🌻گزینش تلخ
اگر ناگزیر باشم، از میان پرونده دروغ، قمار، شراب و زنای یک جوانِ (به دید ملکی، خودنساخته) در این قتلگاه ۲۰۳۰؛ یا صورت سخنان ملکیِ خودساخته، در این همایش کذایی، یکی را برگزینم، بنا بر سخنان رهبری و بهجت، بیدرنگ از این سخنان ملکی و پیامدهای ویرانگر آن میرمم!
📚 بنگرید: هندسه سخنان رهبری درباره فضای مجازی
🔥حججیها! سلیمانیها! کجایید؟ سپاه! پناهیان! رحیمپور! عباسی! رجا! حوزه! مؤسسه امام! نوری همدانی! مکارم! رهبر در «کانال کمیل» مجازی است!
هدایت شده از مجتبی شیخی
📚 نگاه دوبخشی رهبری به فضای مجازی؛ جداسازی اولویت حاکمیتی و اولویت مردمی
⏹ درآمد: بیم تحریف مواضع رهبری
آیا سخنان ۱۹ اسفند رهبری درباره فضای مجازی، به معنای دستکشیدن ایشان از «حیاتی بودن» و «سلب سلطه دشمن» از آن است؟ اینک به اصل سخن رهبری بنگریم:
⏹ فرمایش امام خامنهای:
امام خامنهای: «در جنگهای سخت با سلاحهای قدیمی دیگر نمیشود جنگید. امروز با شمشیر و با نیزه و با این چیزها، نمیشود به جنگِ توپ و موشک و مانند اینها رفت. در جهاد تبیین هم همین جور است؛ با شیوههای قدیمی [نمیشود کار کرد]. البتّه بعضی از شیوههای قدیمی جایگزین ندارد، مثل منبر، مثل مدّاحی؛ ... اینها همچنان اثرگذار است و هیچ چیز دیگری جای اینها را نمیگیرد، لکن از لحاظ #ابزارهای گوناگون #بایستی بِهروز حرکت کرد. البتّه ما امروز در این زمینه سلاحهای سختافزاریمان خوب است؛ یعنی بخش فضای مجازی و امثال اینها بالاخره فعّالند و کار میکنند و اگر چه فضای مجازی مشکلاتی دارد ــ که انشاءالله جناب آقای رئیسی و دوستانشان #باید همّت کنند و #هر_چه_زودتر #باید این مشکلات برطرف بشود ــ لکن به هر حال #در_دسترس است؛ کارهایی که #بایستی انجام بگیرد، از لحاظ سختافزاری #در_دسترس است؛ مهم بخش نرمافزاری قضیّه است. سلاح تبیین یک بخش نرمافزاری مهمّی دارد؛ در اینجا بایستی نوآوری صورت بگیرد، بایستی سخن نو گفته بشود و شیوهی نو در بیان ذکر بشود.»
⏹ بررسی: «کار مهم کارگزاران» و «کار مهم کاربران»
امام خامنهای در این سخن، مساله فضای مجازی را در دو بخش حاکمیتی و مردمی نگریستهاند:
▫ آ. وظایف حاکمیتی (کارگزاران) با ۷ تاکید:
۴ بار «باید»، ۲ بار آماده و «در دسترس بودن» و ۱ بار «هرچه زودتر انجام شدن».
▫ ب. وظایف مردمی (کاربران) با ۳ تاکید:
۲ بار «باید» و ۱ بار «مهم بودن»
از سویی، روشن است که تاکیدات پیشین رهبری درباره ضرورت سلب سلطه دشمن در اختیارداری فضای مجازی و ... سر جایش هست و باز هم رهبری بر آنند که توصیههای پیشین و اشکالات کنونی باید #خیلی_زود انجام شود.
ولی برای مردم که در جایگاه «کاربر» هستند، مهم این است که از وضعیت موجود با اشکالاتی که دارد، بِروزتر و بهتر بهره ببرند؛ نه این که حاکمیت هم به جای کار حیاتی خودش (قوت در فضای مجازی، حیاتی است) برود سراغ محتواسازی و اصل را رها کند. و گویا دستور حذف بودجه سنگین و حکومتیسازی بخش مردمی نیز بیپیوند با این نکته نباشد.
⏹ هشدار: فروگذاری غمانگیز دفتر حفظونشر
شوربختانه کانال دفتر حفظ و نشر آثار رهبری در عکس نوشت ها و خلاصههای تولیدی خود تنها به بخش کاربری (محتوا) پرداخته و بخش کارگزاری و حکومتی و اصلاح ابزار را رها کرده است و تلختر این که این رویکرد بارها رخ داده است.
✍ دکتر مجتبی شیخی، دانشآموخته حوزه علمیه قم
هدایت شده از فزا
📚 فرنگواژی و فراموشی سفارش رهبر
◽️ خب! نام کانال را فرنگواژ (نشانی پایگاه اینترنتی) کنیم! سپس در آن نوشته کوتاه نیز بارها به جای نام پایگاه، آن فرنگواژی را (khamenei.ir بازآوری کنیم؛ یعنی «مضاف»، یک واژه ناز فارسی باشد ولی «مضافالیه»، یک «عبارت فرنگواژ» باشد! در پایان هم نشانی را فرنگواژ، بیاوریم. خب این چه کاری است؟! حتی میشود نشانی را در دل نام فارسی نهفت!
◽️گرامیان! شما الگویید! خب بینگارید که همه خبرگزاریها، همه کانالها، گروهها و حتی مغازهها، بازارها و صداوسیما نام تابلو و صفحه شان را فرنگواژ (نشانی پایگاه اینترنتی) کنند. سپس در دل نوشتار نیز به جای نام «صداوسیما، فارس یا دفتر حفظ و نشر» بارها نشانی اینترنتی شان را بگذارند و روی کلاه و کیف و پوشاک هم نشانی اینترنتی (khamenei.ir) بگذارند، خُب این که زبان فارسی و شهرگانی ایران و روان رهبرمان را میآزارد:👇
◽️فرمایش گرانمایه امام خامنهای در ۱۹ آذر ۹۲: «ما در کانون زبان فارسی، داریم زبان فارسی را فراموش میکنیم ... اسم فارسی را با خط لاتین مینویسند! خب چرا؟ چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آن کسی که زبانش فارسی است یا آن کسی که زبانش خارجی است؟ اسم فارسی با حروف لاتین! یا اسمهای فرنگی روی محصولات تولید شده داخل ایران [برای بازار داخلی]! ... روی کیف بچههای دبستانی چه لزومی دارد که یک تعبیر فرنگی نوشته بشود! روی اسباب بازیها همینجور؛ من واقعا حیرت میکنم! ... نام شرکت، نام محصول، نام مغازه! و از این قبیل همینطور مکرر تعبیرات فرنگی و بخصوص انگلیسی! من از این احساس خطر میکنم!»
🌻فزا: فارسی زبان انقلاب
هدایت شده از موسسه فمتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#میلاد_حضرت_علی_اکبر
جوان هاےامروز 🌱✨
#روز_جوان
•┈┈••✾••┈┈•
🔊 #فمتا (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی)👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408204C9325443efc
هدایت شده از موسسه قرآنی حضرت معصومه س
30.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نماهنگ #مَه_زیار 🔴
یار از او گله ها داشت پس از بیست سفر
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔻 گاهی دلشوره ای شیرین، دلارام مان می کند، اگر دلزده از دنیای #مجازی به آغوش #موعود (عج) برگردیم...
▫️کارگردان: محمدحسین کارگر شورکی
▫️شاعر و نویسنده: سیدجواد امامی میبدی
▫️تصویر و تدوین: سعید شیرغلامی
▫️بازیگران:
وحید کریم زاده / سمانه دهقانی / امیرحسین امیری / ستایش شیرغلامی / زینب سقایی
🔹تهیه شده در دارالقرآن حفاظ النور
با همکاری
بسیج دانش آموزی و ناحیه مقاومت بسیج میبد یزد
📥دانلود نسخه با کیفیت خوب( آپارات )
https://aparat.com/v/Z68Gb
📥دانلود نسخه اصلی( حجم بالا )
https://b2n.ir/k34935
رسانه باشید...❣️
#نماهنگ #نیمه_شعبان #امام_زمانی_ام #نوروز_مهدوی #بهار_مهدوی #امام_زمان
#آخرین_جمعهسال #مهدویت #فضای_مجازی #سواد_رسانه
#استودیوصوتتصویرشهیددانش #دارالقرآنحفاظالنور #میبد #یزد
#موسسه_قرآنی_حضرت_معصومه_میبد
▫️▫️▫️▫️🔻▫️▫️▫️▫️
@masumah
ایتالیا، چکانو، باغچه مدرسه فرزندم
◻️ نوشته زیر تندیس سرورمان مسیح، درودش باد:
برای
شاه روزگاران
خدای یگانه
گرامی و بشکوه
❌ کژاندیشی را در باغچه مغز کودکان می کارند: اینکه خدا براستی #یگانه است؛ همان خدایی که براستی #سِگانه است!
👈 گزاره ۱=۳ بنیاد #اندیشه_ستیز
#سکولاریزم_اندیشه_و_حساب
🌼🇮🇷🌼 زادروز گل نرگس، پسر فاطمه و کینجوی خون امام حسین، درودشان باد، بر شما و رهبرمان خجسته باد!
هدایت شده از کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
◻️ در راستای فرمان #جهاد_تبیین امام خامنهای، ابرگروهی با نزدیک به ۵ هزار کاربر گرامی و ۱۲ استاد برجسته کشوری، پاسخگوی شبهات گوناگون میباشد.
◻️ #ابرگروه_براهین از سال ۹۶ در تلگرام، کار تبیین را آغاز کرد و سپس در «ایتا» کار را پیگرفت و مرجع بیش از ۴۰۰ گروه در پیامرسانهای گوناگون میباشد. این تلاش مردمی، همسو با دیدگاه مترقی امام خامنهای، به هیچ نهاد و بودجهای وابسته نیست.
📚👈 هماینک به ابرگروه براهین بپیوندید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️ خدا نگاهدار آقای فاطمی نیا
🌼 ابراندرزهای ایشان نیاز ما است!
🔥 وای بر آنان که با تواکل (پاسکاری فرمان رهبری) و تخاذل، دستور رهبری درباره فضای مجازی را خوار می کنند و دشمنیار شده اند! این چرکرفتارها از میخواری و قمار و زنا پلیدتر است!
ابرفقه
◽️ نگاه رهبری درباره قتلگاه فضای مجازی
هدایت شده از بیداری ملت
🔴متنی که ساعاتی قبل در کانال شخصی حجتالاسلام نبویان نماینده مجلس در پیام رسان داخلی ایتا قرار گرفت :
🔺متن توافق وین حاکی از زیرپا گذاشتن خطوط قرمز نظام و نفی قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به منافع ملت ایران است. آمریکا به هیچ وجه تضمین نداده است که تحریم جدیدی علیه ملت ایران وضع نکند و یا از برجام خارج نشود. فروش نفت صرفا کمتر از دوماه و تنها به کشورهایی که آمریکا تعیین میکند، آزاد است، پول نفت را نمیتوان آورد چون نسبت به کانورژن تعهدی داده نشده است، تعهدات اصلی آمریکا بعد از انجام تعهدات ما انجا میشود نه قبل از آن و مهمتر اینکه ایران حق دخالت در راستی آزمایی رفع تحریمهای آمریکا ندارد.
🔺 در حالی که قانون مجلس و نیز خطوط قرمز غیرقابل تخطی نظام این است که آمریکای بدعهد بایددر ابتدا تحریمها علیه ملت ایران را لغو و ملت ایران آن را راستی آزمایی کند.
جناب آقای رئیسی، در حالی که در توافق وین، فروش نفت دچار مشکل است و پول نفت به ملت ایران برنمیگردد و آمریکا تضمین نداده است که تحریم جدیدی علیه ملت ایران وضع نکند و ملت ایران حق دخالت در راستی آزمایی لغو تحریمها از سوی آمریکا ندارد، آیا خطوط قرمز نظام در راستی آزمایی و تامین منافع ملت در انتفاع اقتصادی یعنی فروش آزاد نفت و انتقال پول آن و نیز سرمایه گذاری در ایران تامین میشود؟
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از مجتبی شیخی
📚 معرفی شاخص ترکیبی و کلان دانشبنیانی به مناسبت شعار سال
🔹 با مهر و عنایت خدای دانا و توانا و با همفکری اساتید گرانقدر، شاخص ترکیبی و کلان دانشبنیانی که از سه بخش (ورودی، واسطه مدیریتی و خروجی) تشکیل یافته است را به گونهای ابتکاری تولید نمودهایم.
برای آگاهی بیشتر از این شاخص به متن پیدیاف مقاله «معیارها و شاخصهای تولید در اقتصاد مقاومتی» مراجعه نمایید.
👈 کانال حجت الاسلام دکتر شیخی
هدایت شده از رسانا نگار شهید باغبانی
بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار❤️🦋🦋🦋❤️
سلام علیکم
سال تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین بر شما بزرگوار فرخنده باد🌹🦋
1.آقا تو بگو محال، می گویم چشم
یک جمله شعار سال، می گویم چشم
شد امر تو، تولیدی دانش بنیان؟
افزایش اشتغال؟ می گویم چشم
2.فرمود پیمبر که به اعلی برسد
این قوم به دانشِ ثریا برسد
تولید کن و شغل فراهم کن، تا
آوازه ات امسال به آقا برسد
3.رمز عملیات :شعار هرسال
آن هم کف میدان و نه در خواب و خیال
تولید کنید خوب و دانش بنیان
برنامه اشتغالزا نیست محال
4.در قرن جدید، می درخشد ایران
با قدرت مردمی و نور ایمان
هنگامه اشتغال زایی، ما و
تولید همیشگی دانش بنیان
5. تولید که بر اساس دانش باشد
بیکاری مان که رو به کاهش باشد
آن وقت تمام قرن خورشیدی بعد
ایران جوان منشأ تابش باشد
حلال کنین بدی های گذشته مرا رفقا.
#سید_جواد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥رهبری و هجو سنگین برخی خواص + هشدار نفوذ محاسباتی!
🌘رهبر در دولت روحانی: «یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، #نفوذ و تأثیرگذاری بر #نظام_محاسباتی مسئولان و تغییر باورهای مردم است.» ۹۷/۱/۲۹
📹 چرا رهبری اینبار همان هشدار کارگزاران #دولت_عبرت را در نشست #خبرگان_رهبری و در دولت آقای رئیسی، بازگو کردند!؟ آن هم با چه واژگان سنگین، شگرف، پربسامد و هجوناکی!
◻️ آری این سخن، نیاز خواص کنونی است. نمونه این لغزش را میتوان در آن همایش کذایی و تلاش فیروزآبادی (شامهره دولت عبرت) برای نفوذ محاسباتی در برخی حوزویان را بررسی کرد!
❌ مبادا حوزه بجای اینکه، پرچمدار گفتمان انقلابی در برابر بانیان قتلگاه مجازی بشود، #ضربهگیرشان شود!
✅ رهبر در ۱۴۰۰/۱۲/۱۹؛ در نشست خبرگان: «هدف این است که تودههای مردم مورد اغوا قرار بگیرند امّا وسیله اغوای تودههای مردم، #اغوای_خواص است. امروز یکی از کارهای مهم، #اغوای_خواصّ جامعه است؛ کسانی که #عنوانی دارند و #امکانی دارند و احیاناً #سوادی دارند و مانند اینها. چون وقتی #خواص_اغوا شدند، اگر به این #خواصّ_اغواشده فرصت داده بشود و #امکان داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. ... دارند دائم با #مزدورپروری، با #حرامخوارسازی، با لطایفالحیل افرادی را #حرامخوار میکنند؛ وقتی #حرامخوار شد، مثل #حیوان_جَلّال، [نجاستخوار] دیگر خیلی مشکل میشود او را از #حرامخواری دور کرد. و #مزدورپروری میکنند»
جلّالان جَلادان قتلگاه مجازی! شرمتان!
❌ خطخطی خط و زبان فارسی در رسانههای رسمی!
🔺نگرانی رهبری از خط و زبان فارسی: «اسم #فارسی را با #خط_لاتین مینویسند! خب چرا؟! چه کسی میخواهد از این استفاده کند؟ آنکه زبانش فارسی است یا آنکه زبانش خارجی است؟» ۱۹ آذر ۹۲
📘 اصل ۱۵ قانون اساسی: «زبان و خط رسمی و مشترک مردم ایران فارسی است. اسناد و مکاتبات و #متون_رسمی و کتب درسی باید با این زبان و #خط باشد»
🌑 رسانههای فارسی #خط_گلوبالی را، آن هم بهرایگان، گسترش ندهند!
🌏 فزا: فارسی زبان انقلاب
📚 بررسی فقهی تاخت برخی به مؤمنیننسبها
در پی همنوایی برخی برادران ناآگاه به فقه و زاویهدار با مواضع رهبری در چالش فضای مجازی و تاخت به استاد مؤمننسب، آموزههایی از نگاه «فقه رسانه» و «فقه امنیت» در پی میآید که امیدواریم دستگیر دوستان مان باشد.
1️⃣ فضای مجازی در نگاه رهبری؛ آرایش جنگی
رهبری فرمودند که«فضای مجازی کشور در دست دشمن» و به سخن ایشان، «صهیونیزم جهانی» است و «دشمن آرایش جنگی» گرفته است؛ ما نیز باید آرامش جنگی بگیریم.
2️⃣ چارچوب مسأله؛ جنگ با دشمن یا گفتگوی با خودی؟
خب در فقه اسلام قواعد مبارزه با دشمن روشن است که به گستردگی می توانید در بخش فقه «کتابُ الجهاد» بنگرید. خب وقتی که برخی دستگاهها مختل باشند، جریان آتشبهاختیار باید وارد کارزار شود و با دشمن صهیونیستی دارای آرایش جنگی، نبرد کند.
3️⃣ قواعد فقهی نبرد با دشمن: «الحَربُ خُدعَةٌ» نبرد و نیرنگ!
برخی که نه «فقه رسانه» میشناسند، نه «فقه امنیت» میشناسند نه قواعد فقهی را میشناسند و نه در چالش فضای مجازی، پیگیر فرمایشهای «مُکرّر، مؤکد و مصرّح» رهبری هستند، چشمبسته و دهانگشاده، به همنوایی با زاکربرگ و پادویی جهرمی و فیروزآبادی پرداخته، به جای نقد عالمانه، به لجنمالی نیروهای خردمند و هماهنگ با علما و مبانی فقه رویارویی با دشمن، میتازند! سوراخ دعا را گم کردهاند!
4️⃣ جایگاه خدعه با دشمن در قرآن و از سوی خود خدا
اسلام نه تنها «دانستن را حق مردم، بلکه «وظیفه مردم» می داند و فقها نیز در رساله عملی خود می آورند که: مسائلی که انسان به آن احتیاج دارد، واجب است بداند! یعنی حتی اگر کسانی اقدام به سانسور «دانستنی های مورد نیاز» کرد، مردم باید به جستجو برآیند و با جهاد و کوشش به آن برسند. اما آیا همه چیز را باید آنگونه که هست، بازتاب داد؟
✅ در جنگ «بدر» گروهی از مسلمانان هنوز به ایمان کامل نرسیده بودند. نقص ایمان آنان شبیه بدنی ضعیف و آسیب پذیر بود. در این هنگام بستر نبرد با مشرکین فراهم شد. بیگمان اگر در جایی شناختِ مطابق با واقع، مطلوبترین حالت را داشته باشد، برآورد درست از افراد و توان دشمن است؛ اما خداوند هنجار دیگری را به ما میشناساند:
ای پیامبر، در آن هنگام که خدا شمار آنها را در خواب به تو کم نشان داد و اگر فراوان نشان میداد، همانا سست مشدید و درباره آغاز جنگ با آنها اختلاف میکردید، ولی خدا شما را از آسیب آن زینهار داد؛ خدا به درون سینهها، داناست. انفال، ۴۳.
«إِذْ یُرِیکهُمُ اللَّهُ فی مَنَامِک قَلِیلًا وَ لَوْ أَرَاکهُمْ کثِیرًا لَّفَشِلْتُمْ وَ لَتَنَازَعْتُمْ فی الْأَمْرِ وَ لَاکِنَّ اللَّهَ سَلَّمَ إِنَّهُ عَلِیمُ بِذَاتِ الصُّدُور».
خدا فراتر از این، در آیه ۴۴ انفال میفرماید: و در آن هنگام که در میدان نبرد، با هم روبرو شدید، آنها را به چشم شما کم نشان میداد و شما را نیز به چشم آنها کم مینمود تا خدا آنچه را که میبایست، انجام دهد و همه کارها به خدا باز میگردد:
👈 «وَ إِذْ یُریکُمُوهُمْ إِذِ الْتَقَیْتُمْ فی أَعْیُنِکُمْ قَلیلاً وَ یُقَلِّلُکُمْ فی أَعْیُنِهِمْ لِیَقْضِیَ اللَّهُ أَمْراً کانَ مَفْعُولاً وَ إِلَی اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ» انفال، ۴۴.
براستی که برای شما نشانهای است در دوگروه که با هم روبرو شدهاند؛ گروهی در راه خداوند میجنگند و دیگری کافر است؛ آنان ایشان را دو برابرشان میبینند در دیدن چشمی و خدا هر کس را بخواهد با یاری خود تأیید میکند همانا در این مساله عبرتی است برای بینایان:
👈«قَدْ کانَ لَکمْ آیهٌ فی فِئَتَینِ الْتَقَتا فِئَهٌ تُقاتِلُ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ أُخْری کافِرَهٌ یرَوْنَهُمْ مِثْلَیهِمْ رَأْی الْعَینِ وَ اللَّهُ یؤَیدُ بِنَصْرِهِ مَنْ یشاءُ إِنَّ فی ذلِک لَعِبْرَهً لِأُولِی الْأَبْصارِ». آل عمران، ۱۳.
5️⃣ عبرت بگیرید!
شیوه رویارویی خدا با دشمن، آموزنده است. اما اگر کسی از آگاهان نپرسد و خدای ناکرده از سر عقده، قواعد رویارویی با #دشمن را با قواعد رویارویی با #مردم درآمیزد، از قرآن بهره نمیبرد و اسرائیلشاد کن میشود.
📚 نجات در فقه است
امام علی: «یا مَعشَر التُّجّارِ! الفِقْهَ ثُمَّ المَتْجَرَ» ای گروه بازرگانان! فقه را و آنگاه بازرگانی را!
🖌 دکتر ابوالفضل امامی متخصص فقه سیاسی و کاشف ابرفقه