🌥 پگاهنگار 🌥
اگر بدنمان مال خودمان است!!! پس هر جور خواستیم میتوانیم لباس بپوشیم، چرا با دیگر اعضای بدنمان هم که مال خودمان است!!! هر کاری دلمان خواست نتوانیم بکنیم؟
😳 مثلا چرا با زبانمان هر جور که دلمان میخواهد نتوانیم با مردم حرف بزنیم؟
😳 یا چرا با دستمان هر کاری را که دلمان میخواهد نتوانیم سر مردم دربیاوریم؟
😳 و یا چرا با پایمان به هر جایی که دلمان میخواهد نتوانیم برویم؟ مثلا چرا ما باید برای رفتن به خانهی مردم از آنان اجازه بگیریم؟ مگر پایمان مال خودمان نیست؟!!!
▪️▪️▪️
🔘 همانگونه که «بو» به طور ناخودآگاه به درون بینی رفته و اثر خود را میگذارد، نبود «حجاب شرعی» هم به درون چشم دیگران وارد شده و اثر خودش را ایجاد میکند.
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
آیا یهودیان، «فلسطین» را سرزمین موروثی خود میدانند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مگر کوروش به بابل حمله نکرد؟
مگر پس از شکست بابلیان و آزادسازی بابل توسط کوروش، امکان انتخاب برای کوچ به فلسطین برای یهودیان فراهم نبود؟
اگر واقعا یهودیان، «فلسطین» را وطن موروثی خود میدانستند، پس چرا با وجود آزادی و قدرت انتخاب، همچنان در فلات ایران ماندند و به فلسطین مراجعت نکردند؟
🔴🔴 پس معلوم میشود که مدعای «موروثی دانستن سرزمین فلسطین از سوی یهودیان و طبیعی بودن بازگشت یهودیان به فلسطین»، مدعای بیپایهای است.
✍ ابَرشاگرد
🌤 چاشتنگار 🌤
صورتی از یک مغالطهی مشهور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مثلا بعضی در مقام توجیه «پارک دوبل» میگویند:
😳 «جا برای پارک پیدا نکردیم!»
🔴 پس اگر مساحت خانهمان برای گذران زندگی کافی نبود، این حق برای ما ایجاد میشود که پایمان را به حریم خانهی همسایه دراز کنیم!
🔴 یا اگر درآمدمان برای تأمین نیازهایمان کافی نبود، حق دزدی کردن برای ما ایجاد میشود!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
☀️ نیمروز ☀️
چرا بزرگترین و مهمترین عید، «عید غدیر» است؟
⬅️ چون نوک پیکان پیشرفت دین چیزی نیست جز «امامت و ولایت».
⬅️ حقیقت و واقعیت آن است که نبوت و رسالت بدون امامت و ولایت، خطر آنچنانی و مانع مهمی را در برابر دشمنان دین و بدخواهان قرار نمیدهد و دروازه را بر روی خصومتها نمیبندد.
🌻 الیوم یئس الذین کفروا من دینکم
🌻 الیوم أکملت لکم دینکم
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
دلیل تکیهی ویژه و بینظیر بر مسألهی «غدیر» چیست؟
🌻 امام خامنهای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹:
«شاید این حدیث را ماها بارها گفتهایم و شنیدهایم و نقل کردهایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، اینکه اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی بهوجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنهی مردم، نمیتواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، اینقدر فوقالعاده است. این است که ما روی مسألهی غدیر، اینقدر تکیه میکنیم.»
ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
جنایت صهیونیستها در حق نوزادان ایرانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️ صهیونیستها در دوران پهلوی دوم در جنایتی بزرگ در حق نوزادان ایرانی، حجم انبوهی از «شیرخشکهای تاریخ مصرف گذشته» را به کشورمان وارد کردند و وقتی با انتقاد کمرنگ روزنامهی کیهان مواجه شدند، با فشار خود به مدیر کیهان (مصباحزاده)، او را وادار ساختند که سردبیر مقتدر و پُردانش این روزنامه یعنی «عبدالرحمن فرامرزی» را کنار بگذارد.
⬅️ منبع: کتاب «نیم قرن تا ناکامی»، عباس سلیمینمین، انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، چاپ اول، صص ۲۴ و ۲۵
✍️ ابَرشاگرد
🌹 با عرض پوزش؛
از خوانندگان گرامی میخواهم که یادداشت بالا را که مدتها پیش نوشته بودم از اینجانب نادیده بگیرند. 👆
⬅️⬅️ اکنون پس از مدتها به این نتیجه رسیدم که حجتی بر صحت تخطئهی کلی پوشیدن لباس «آستینکوتاه» برای مردان ندارم، البته به هر روی، بنا به فتوای آیتالله العظمی خامنهای، پوشیدن لباس «آستینکوتاه» برای مردان اگر «مفسده» در پی داشته باشد، حرام است، و اگر مفسده نداشته باشد، به خودی خود جایز است (رسالهی آموزشی، جلد ۲، درس ۷۵).
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔴 من دوست دارم که بیحجاب بیام بیرون و اگه ناراحتید، خب شما نگاه نکنید! اگه هم به گناه افتادید، تقصیر خودتونه و به من ربطی نداره!
----------------------------------------
🔘 پس با این مبنا، اگه من امشب به خونهی شما اومدم واسه دزدی و اموال منزلتون رو یهجا جارو کردم، تقصیر از من نیست؛ بلکه تقصیر از شماست که قفل در خونهتون محکم نبود و اگه هم از راه پنجره وارد شدم، خب تقصیر خودتونه که شیشههای منزلتون به جای دوجداره، دهجداره نیست!
☺️ اگر بشه بدون تفکر به «آلوچه» گفت «گوجهسبز»، پس بعید نیست که بدون تفکر هم بشه این گونه استدلالهایی رو پذیرفت!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🌹 عفاف و حجاب مایهی آن است که مرد برای دستیابی به زیباییهای زن، «باید» ابتدا لیاقت آن را به دست آورد؛ یعنی مرد باید ابتدا «عاشق» شود تا سپس زن درِ زیباییهای روحی و جسمیاش را به روی او بگشاید.
😔 عفاف و حجاب که نباشد، مرد میتواند بدون عاشق شدن هم به خواستهاش برسد.
✍ ابَرشاگرد