⛅️ پسیننگار ⛅️
اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
☀️ نیمروز ☀️
چرا بزرگترین و مهمترین عید، «عید غدیر» است؟
⬅️ چون نوک پیکان پیشرفت دین چیزی نیست جز «امامت و ولایت».
⬅️ حقیقت و واقعیت آن است که نبوت و رسالت بدون امامت و ولایت، خطر آنچنانی و مانع مهمی را در برابر دشمنان دین و بدخواهان قرار نمیدهد و دروازه را بر روی خصومتها نمیبندد.
🌻 الیوم یئس الذین کفروا من دینکم
🌻 الیوم أکملت لکم دینکم
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
دلیل تکیهی ویژه و بینظیر بر مسألهی «غدیر» چیست؟
🌻 امام خامنهای در تاریخ ۲۰ تیر ۶۹:
«شاید این حدیث را ماها بارها گفتهایم و شنیدهایم و نقل کردهایم که لاعذّبنّ کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت إماما جائرا لیس من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها برّة تقیة و لاعفونّ عن کلّ رعیة فیالاسلام أطاعت اماما هادیا من اللَّه عزّ و جل و ان کانت الرّعیة فی اعمالها ظالمة مسیئة؛ حاصل، اینکه اگر دستگاه مدیریت جامعه، صالح و سالم باشد، خطاهای متن جامعه، قابل اغماض است و در مسیر جامعه، مشکلی بهوجود نخواهد آورد. اما اگر مدیریت و رأس جامعه، از صلاح و سلامت و عدل و تقوا و ورع و استقامت دور باشد، ولو در میان مردم صلاح هم وجود داشته باشد، آن صلاح بدنهی مردم، نمیتواند این جامعه را به سرمنزل مطلوب هدایت کند. یعنی تأثیر رأس قله و هرم و مجموعهی مدیریت و دستگاه اداره کننده در یک جامعه، اینقدر فوقالعاده است. این است که ما روی مسألهی غدیر، اینقدر تکیه میکنیم.»
ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
جنایت صهیونیستها در حق نوزادان ایرانی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️ صهیونیستها در دوران پهلوی دوم در جنایتی بزرگ در حق نوزادان ایرانی، حجم انبوهی از «شیرخشکهای تاریخ مصرف گذشته» را به کشورمان وارد کردند و وقتی با انتقاد کمرنگ روزنامهی کیهان مواجه شدند، با فشار خود به مدیر کیهان (مصباحزاده)، او را وادار ساختند که سردبیر مقتدر و پُردانش این روزنامه یعنی «عبدالرحمن فرامرزی» را کنار بگذارد.
⬅️ منبع: کتاب «نیم قرن تا ناکامی»، عباس سلیمینمین، انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، چاپ اول، صص ۲۴ و ۲۵
✍️ ابَرشاگرد
🌹 با عرض پوزش؛
از خوانندگان گرامی میخواهم که یادداشت بالا را که مدتها پیش نوشته بودم از اینجانب نادیده بگیرند. 👆
⬅️⬅️ اکنون پس از مدتها به این نتیجه رسیدم که حجتی بر صحت تخطئهی کلی پوشیدن لباس «آستینکوتاه» برای مردان ندارم، البته به هر روی، بنا به فتوای آیتالله العظمی خامنهای، پوشیدن لباس «آستینکوتاه» برای مردان اگر «مفسده» در پی داشته باشد، حرام است، و اگر مفسده نداشته باشد، به خودی خود جایز است (رسالهی آموزشی، جلد ۲، درس ۷۵).
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔴 من دوست دارم که بیحجاب بیام بیرون و اگه ناراحتید، خب شما نگاه نکنید! اگه هم به گناه افتادید، تقصیر خودتونه و به من ربطی نداره!
----------------------------------------
🔘 پس با این مبنا، اگه من امشب به خونهی شما اومدم واسه دزدی و اموال منزلتون رو یهجا جارو کردم، تقصیر از من نیست؛ بلکه تقصیر از شماست که قفل در خونهتون محکم نبود و اگه هم از راه پنجره وارد شدم، خب تقصیر خودتونه که شیشههای منزلتون به جای دوجداره، دهجداره نیست!
☺️ اگر بشه بدون تفکر به «آلوچه» گفت «گوجهسبز»، پس بعید نیست که بدون تفکر هم بشه این گونه استدلالهایی رو پذیرفت!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🌹 عفاف و حجاب مایهی آن است که مرد برای دستیابی به زیباییهای زن، «باید» ابتدا لیاقت آن را به دست آورد؛ یعنی مرد باید ابتدا «عاشق» شود تا سپس زن درِ زیباییهای روحی و جسمیاش را به روی او بگشاید.
😔 عفاف و حجاب که نباشد، مرد میتواند بدون عاشق شدن هم به خواستهاش برسد.
✍ ابَرشاگرد
ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️ 🌹 عفاف و حجاب مایهی آن است که مرد برای دستیابی به زیباییهای زن، «باید» ابتدا لیاق
البته:
کف: تعهد
سقف: تعهد و عشق
رهبر گرامی انقلاب اسلامی:
🌹 «صدها نفر مثل علی خامنهای در راه این حقیقت جان و آبرویشان را میدهند؛ اهمیتی هم ندارد. بنده که چیزی نیستم؛ امام بزرگوار ما هم - که به معنای حقیقی کلمه برای این امت، امام دلها بود - همینطور بود. او حاضر بود برای حفظ نظام و حفظ رهبری نظام، آبرویش را بدهد.»
⬅️ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام (۱۹ تیر ۷۹)
رهبر گرامی انقلاب (۲۹ دی ۷۱):
خانمها خوب است تعدادی از نمایشنامههای «شکسپیر» را بخوانند تا ...
🔘 «نمایشنامههای شکسپیر، همین «تاجر ونیزی» یا آن یکی «اتللو»، همهاش آثار ارزشی است؛ منتها ارزش غربی. مثلاً «رام کردن زن سرکش»، یکی از همان نمایشنامههای ارزشی است. در این نمایشنامه، از دیدگاه شکسپیر، همهی ارزش و اهمیت زن به این است که مطیع و بردهی مرد باشد. خانمها خوب است تعدادی از نمایشنامههای شکسپیر را اگر نخواندهاند، بخوانند تا ببینند که زن در چشم غربیها چیست!؟ از دیدگاه آنها، مرد سرور زن است! در همین نمایشنامهی اتللو، اتللو کیست؟ اتللو یک سیاهپوست بیاصل و نسب است و طرف مقابلش یک خانم اشرافی است به نام دزدمونا. زن، خانمی اشرافی و زیبا و مرد، یک سیاه گردنکلفت که در جنگ مهارت به خرج میدهد و سرباز خوبی است. به مجردی که اتللوی سیاهپوست، شوهر دزدمونای اشرافی میشود، دیگر زن باید به او بگوید «سرور من». بعد هم مرد، اینقدر حق دارد که زن را به دست خودش خفه کند؛ برای اینکه سوءظنی به او پیدا کرده است. توجه میکنید؟ حالا اینها را مقایسه کنید با اسلام. در اسلام این مسائل و این خبرها نیست. بله؛ در اسلام هم ازدواج یک دختر اشرافی زیبای با اصل و نسب را با یک پسر زشت بیاصل و نسب که همان داستان معروف «جویبر» است، داریم. اما این دختر، وقتی که به همسری جویبر در میآید، شوهر «سرور او» نمیشود. در «اتللو» به مجردی که زن اشرافی به همسری سیاهپوست در میآید، مرد «سرور» زن محسوب میشود. این نگرش به زن را ملاحظه کنید! در آن دیدگاه، زن، همهی ارزشش به این است که مرید و برده و مخلص و مطیع دربست شوهر باشد. اینها نشان دهندهی نگرش غربیها نسبت به زن است و چقدر هم نگرش بدی است!»
ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔘 به چه حقی ماشینتون رو در پیادهرو یا به صورت دوبل در خیابون پارک کردید؟
🔴 واقعیتش جای پارک پیدا نکردم؛ ناچار شدم اینجا پارک کنم!
🔘 به چه حقی افتادی دنبال ناموس مردم؟
🔴 واقعیتش نتونستم همسر پیدا کنم؛ ناچار شدم!
🔘 به چه حقی از دیوار خونهی مردم رفتی بالا؟
🔴 واقعیتش پول نداشتم؛ ناچار شدم دزدی کنم!
✍ ابَرشاگرد