⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 پس مرد هم باید حق داشته باشه که آزادانه با هزار ترفند حیلهگرانه، هر زنی رو که دلش خواست اغواء کنه و اگه اون زن اغفال شد، اشکال از خودش بوده و به مرد ربطی نداره!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⬅️ آیا گویندگان حرف پایین حاضرند حرف بالا را بپذیرند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 من دوست دارم که بیحجاب بیام بیرون. اگه ناراحتید، خب شما نگاه نکنید! اگه هم به گناه افتادید، اشکال از خودتونه و به من ربطی نداره!
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
«قانع شدن» در امور زندگی واقعا چقدر برای ما اهمیت دارد؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمونهی یک:
این تعداد قابل توجه از بانوانی که دارای گواهینامهی رانندگی بوده و قطعا پیش از دریافت گواهینامه، در کلاسهای آییننامهی رانندگی شرکت کرده و آزمون آن را با موفقیت پشت گذاشتهاند، آیا مثلا نسبت به لزوم اینکه سرعت وسیلهی نقلیه در دور میدان نباید از ۳۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر باشد، واقعا «اقناع» شدهاند؟ یا فقط گوش کرده و پذیرفتهاند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند و استدلال کنند که چرا محدودیت سرعت در دور میدان به جای ۳۰، مثلا ۳۴ کیلومتر بر ساعت نیست؟ آیا تاکنون پیش آمده است که یکی از بانوان یا غیر بانوان نسبت به لزوم اقناع بانوان در خصوص این قانون دغدغه داشته و آن را ابراز کرده باشد؟ نمیدانم. آیا تاکنون پیش آمده است که کسی فریاد بزند که اول بانوان را در خصوص قانون مزبور اقناع کنید و سپس آنان را به اجرای این قانون ملزم نمایید و اگر تخلف کردند جریمه کنید؟ نمیدانم.
نمونهی دو:
بانوانی که هر چند وقت یکبار مطابق مُد روز لباس تازهای میخرند و به جیب خانوادهشان رحم نمیکنند، آیا نسبت به چرایی پوشیدن فلان مُد با فلان نوع پارچه و فلان نوع دوخت «اقناع» شدهاند؟ یا فقط تقلیدکننده هستند؟ اگر اقناع شدهاند، پس زحمت بکشند دستکم برای خودشان توضیح بدهند که چرا مناسب نبود که نوع دوخت فلان مُد به جای اینجور، آنجور باشد؟
🔺 بازگردید و بار دیگر عنوان(تیتر) این یادداشت را بخوانید!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
تاکنون کتک خوردهای؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 اگر در دل شبی بیهیاهو و در گوشهای از کوچهای به خاطر اینکه تلاش کردی که دختر بیحجابی را که بیحجابیاش شهوت فلان دو پسر را برانگیخته، از چنگ همانها که اکنون گرفتارشان شده است بیرون بکشی، غریبانه و مظلومانه گیرشان بیفتی و وحشیانه بر سرت ریخته و با مشت به صورت و با لگد به کلیهات بکوبند، باز هم روشنفکرمآبانه از لزوم «آزادی در حجاب» حرف میزنی؟ یا باز هم خواهی گفت که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی هستند؛ به حجاب و لباسشان گیر ندهید؟ به احتمال قوی نه!
سَلِ الْمَصانِعَ رَکْبً تَهیمُ فی الْفَلَواتِ[ی]
تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی
سعدی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌷 با دعا برای رفع عاجل بلای «بیحجابی و حجاب ناکامل» از ایران اسلامی و عزیزمان
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
«اجبار» واژهی زشتی است؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻 اگر دزدی در حال بالا رفتن از دیوار خانهمان باشد، چه میکنیم؟
🔺 او را ولو به زور و «اجبار» از دیوار خانه پایین نمیکشیم؟
*************************
🔻 اگر یکی از اراذل چاقویی را بر گردن ما بگذارد، چه میکنیم؟
🔺 آن چاقو را ولو به زور و «اجبار» از دستش بیرون نمیآوریم؟
*************************
🔻 اگر قاچاقچی مواد مخدر بخواهد فرزندانمان را گرفتار اعتیاد کند، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید خطر او را ولو به زور و «اجبار» از مردم دور نگه داشت؟
*************************
🔻 اگر یک ماشین با تخلفِ انحراف به چپ تا لحظاتی دیگر شاخ به شاخ به ماشین دیگری برخورد کند و چند نفر را به کام مرگ بفرستد، چه باید کرد؟
🔺 آیا نباید آن ماشین متخلف را ولو به زور و «اجبار» به سمت راست برگرداند؟
*************************
🔻 اگر فرزندمان غذای مسمومی را خورده باشد، چه میکنیم؟
🔺 اگر برایمان مقدور باشد، آن غذا را ولو به زور و «اجبار» از بدنش بیرون نمیآوریم؟
*********************
🔻 اگر معلمِ عدهای دانشآموز باشیم و یکی از دانشآموزان در فرایند یادگیری دانشآموزان دیگر اختلال ایجاد کند، چه میکنیم؟
🔺 آن دانشآموزِ اخلالگر را ولو به زور و «اجبار» بر سر جایش نمینشانیم؟ به عنوان نمونه از کلاس بیرونش نمیکنیم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 اگر عدم رعایت «حجاب»، دینداری و آخرت افراد دیگر و نیز کیان خانوادهها را با خطر بسیار جدی مواجه کند[که البته قطعا مواجه میکند]، چه باید کرد؟
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 اگر «لا اکراه فی الدین» یعنی نباید کسی را نسبت به انجام «تکلیفی» مورد الزام یا اجبار قرار داد، آنگاه سؤالی پیش میآید و آن اینکه:
⬅️⬅️ چرا «لا اکراه فی الدین» را علاوه بر حوزهی «تکالیف»، به حوزهی «حقوق» سرایت ندهیم؟ یعنی چرا باید دیگران را ملزم یا مجبور کنیم که «حقوق» ما را رعایت کنند؟
🔰 نمونه:
آیا معنای ادعایی «لا اکراه فی الدین» فقط مربوط به زنان است، یا مردان را نیز شامل میشود؟
اگر رعایت «حجاب» از سوی زنان مشمول آیهی بالا میشود، چرا پرداخت «نفقه و مهریه» از سوی مردان را نباید مشمول آن دانست؟
یعنی اگر رعایت حجاب از سوی زنان یک قضیهی دلخواه و اختیاری باشد، پس مردان هم میتوانند هر گاه که دلشان خواست نفقه و مهریه پرداخت کنند یا نکنند؛ چرا باید مردان را به پرداخت نفقه و مهریه ملزم یا مجبور کرد و حتی آنان را به دادگاه کشاند؟!
✍ ابَرشاگرد
🌙 شبنگار 🌙
🔴 وضعیت اقتصادی آنقدر خراب است که مردم نزدیک است به جای غذا، همدیگر را پاره کنند و بخورند!!
🔴 مردم توانایی خرید گوشت ندارند. کارامدی این نظام پس کجاست؟!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 بلی؛ قیمت گوشت یا فلان چیز دیگر بالاست، اما با این وجود، کم نیستند کسانی که برای آنان هنوز آرایشگاه رفتن و عملهای زیبایی و خرید لوازم آرایشی با قدرت بر سر جای خود باقی است. 😁
🔘 ضمنا تاکنون چند نفر را دیدهاید که به خاطر بالا بودن هزینهی بالای «عملهای آرایشی» به این نظام و آخوندها فحش بدهند؟! ☺️
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
فرمان حکومتی رسولالله در بارهی «حجاب»
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 حکم پیامبر اعظم به «عمرو بن حزم» به عنوان والی نجران در یمن در بارهی «حجاب»
⬅️ «عهد من محمد النبى رسولالله(ص) لعمرو بن حزم حین بعثه الى الیمن، أمره بتقوى الله فى أمره کلّه… و ینهى الناس أن یصلّى أحد فى ثوب واحد صغیر، الا أن یکون ثوبا یثنى طرفیه على عاتقیه، و ینهى الناس أن یحتبى أحد فى ثوب واحد یفضى بفرجه الى السماء. و ینهى أن یعقص أحد شعر رأسه فى قفاه.
⬅️ اینکه مردم را از نماز خواندن در یک لباس کوچک نهى کند مگر اینکه پوششى باشد که بتواند دو طرف آن را به دو شانه خود گره بزند. و مردم را از اینکه لباس کوچکى بپوشند که عورتشان آشکار شود باز دارد و از اینکه کسى موهایش را پشت سرش انباشته کند، نهى کند»
منبع:
⬅️ میانجی، مکاتیبالرسول، ج۲، ص۵۲۸
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📝 برشی از مقالهی «مبانی و الگوهای فقهی مواجهه با بدپوششی در سیره سیاسی و فرهنگی معصومین(علیهمالسلام)»، نوشتهی حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مشکانی سبزواری و فاروق اکبر فیروز یزدی، مجلهی گفتمان فقه حکومتی، انتشاریافته در تارنمای حوزه
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
⭕️ من محجّبهام و عاشق حجاب هستم؛ اما با «حجاب اجباری» مخالفم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
این حرف یعنی:
🔻 من چون محجّبهام، پس کارشناس فقهی حوزهی «حجاب» هم هستم!
🔻 اگر من عاشق «خورش قورمهسبزی» باشم، آیا لزوما طرز تهیّهی آن را هم میدانم و مهارت پختن آن را هم دارم و با فواید آن هم آشنا هستم؟!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 طرف حاضر نیست حتی باز کردن راه عبور فاضلاب خانهاش را نیز بگذارد برای وقتی که مشکلات اقتصادی کشور حل شد، آنگاه نسخه میپیچد که امر و اصرار بر رعایت «حجاب» را باید گذاشت بعد از حل مشکلات اقتصادی!
⚠️ آنچه را که برای خودت میپسندی، برای دیگران نیز میپسندی؟
✍ ابَرشاگرد
🌥 پگاهنگار 🌥
حزباللّهی بودنمان را محک بزنیم!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🟢 در تاریخ آمده است که در زمان ناصرالدینشاه قاجار، تاجری اصفهانی زندگی میکرد که شغلش تجارت توتون و تنباکو بود و سرمایهی فراوانی داشت؛ آنچنان که سرمایهی وی را ۱۰ هزار کیسهی بزرگ توتون و تنباکو نوشتهاند. این فرد همینکه خبردار میشود که میرزای شیرازی حکم فرموده است به تحریم استعمال توتون و تنباکو(به هر نحو)، تمام سرمایهی هنگفتش را که ۱۰ هزار کیسهی بزرگ بود به آتش میکشد تا فرمان ولیّامر خود را زمین نگذاشته و در راستای استقلال اقتصادی مسلمانان، مُشتی در دهان دشمن(انگلیس) کوبیده باشد. به گمان قوی، این تاجر گرامی در عمرش میرزای شیرازی را حتی یک بار هم با چشم خود از نزدیک ندیده بود؛ چراکه این فرد در ایران میزیست و میرزای شیرازی در فرسنگهای دوردست؛ یعنی سامرا.
⭕️ در همان زمان اما بودند بعضی علمای مشهور و مؤثر(آیتالله سید عبدالله بهبهانی) که با وجود حکم تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی، متأسفانه حکم نائب امام زمان را شکسته و قلیان کشیدند؛ این در حالی بود که حکم ولیّامر مسلمانان تا اعماق دربار ناصرالدینشاه - یعنی حرمسرای او - نیز نفوذ کرده به گونهای که همسران قبلهی عالم! را نیز علیه او شورانده و حسابی وی را آشفته نموده بود. و هم جناب بهبهانی بود که حدود ۱۵ سال بعد در قضیهی بسیار مهم و کلیدی مشروطه، متأسفانه باز هم دچار غفلت شد و در زمرهی حامیان مشروطهی غیر مشروعهی انگلیسپسند قرار گرفت و حتی از تحصن مشروطهخواهان در سفارت انگلیس حمایت کرد و همین غفلت ایشان و همانندان ایشان بود که در نهایت موجب شکست مشروطهی مشروعه و در واقع «شکست اسلام»(بنا بر تعبیر حضرت امام خمینی) گردید.
🔘 اگر معیارهای حزباللّهی بودن به گونهی عمیق و موشکافانه کشف، منقح و تبیین شود، آنگاه یافتن عیار هر فرد مدعی حزباللّهیگری آسان گردیده و جای حزباللّهیهای حقیقی و غیر حزباللّهیها با یکدیگر عوض نخواهد شد و نمونههایی همانند دو مورد یادشده، در چشم ما عجیب نمیآید.
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 طوری با قیافهی فقیه اندر سفیه راست در چشم انسان نگاه میکند و میفرماید: «مگر خواندن تاریخ برای ما نان و آب میشود!» که انگار تا ساعت یک پس از نیمهشب بیدار ماندن و با همکاری دوستان مافیای بازی را پیدا کردن یا با هفتاد و هفت قلم آرایش و خودنمایی در کوچه و خیابان رژه رفتن، او را به صدر فهرست پولدارترین افراد دنیا میرساند!
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔻 دوران حکومت «پهلویها» به طور رسمی از سال ۱۳۰۴ آغاز گردید. در این دوره، تا اوایل دههی ۴۰ «زنان» از حق رأی محروم بودند.
🔻 حکومت «ایالات متحدهی آمریکا» به طور رسمی در سال ۱۷۷۶ میلادی بر این کشور مسلط گردید. در این دوره، تا اوایل قرن بیستم «زنان» فاقد حق رأی بودند. در تاریخ ۲۶ آگوست ۱۹۲۰ به موجب مصوبهی متمم نوزدهم قانون اساسی ایالات متحدهی آمریکا توسط کنگرهی این کشور، زنان در انتخابات سیاسی حق رأی یافتند.
🔻 حکومت «بریتانیا» نیز تا پیش از سال ۱۹۲۸ میلادی «زنان» کشورش را از شرکت در انتخابات محروم ساخته بود.
📚 منبع کمکی:
«یوسرائیل و صهیوناکراسی»، سید هاشم میرلوحی، دفتر نشر معارف، چاپ ششم
✍ ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی آمریکا، ترامپ با اینکه در آرای مردمی ۳ میلیون کمتر از هیلاری کلینتون رأی آورد، اما بر اساس نظام انتخاباتی این کشور یعنی «الکترال کالج» توانست رئیسجمهور شود(همچنین بوش پسر در انتخابات سال ۲۰۰۰ میلادی با ۵۰۰ هزار رأی کمتر از رقیبش اِل گور).
🔴 با وجود آنکه آمریکا تاکنون بارها و بارها تحت عنوان «دموکراسی» علیه کشورها به تهاجم برخاسته است، چرا در این کشور رفراندوم برگزار نمیشود که ببینند آیا مردم با این نظام عجیب و غریب انتخاباتی موافق هستند یا نه؟
✍ ابَرشاگرد
May 11
⛅️ پسیننگار ⛅️
🔴 برخیها در توجیه کمحجابی یا بیحجابی میگویند که کمحجابی یا بیحجابی پس از مدتی برای مردان «عادی» میشود!
😔 مزخرفگویی یعنی همین!
🔘 اصل مطلب دقیقا همینجاست. اصل مطلب این است که زیباییهای خانمها «نباید» برای مردان عادی شود وگرنه جذابیت و تازگی زنان برای مردان از بین میرود و بدین ترتیب زنان از جایگاه خدادادی و مهم «محبوب شدن» عزل شده و در معرض بیبهره شدن از نعمت بزرگ «داشتن همسر» قرار میگیرند.
✍ ابَرشاگرد
ابَرشاگرد
⛅️ پسیننگار ⛅️ 🔴 برخیها در توجیه کمحجابی یا بیحجابی میگویند که کمحجابی یا بیحجابی پس از مدتی
🌙 شبنگار 🌙
قضیهی «یک تار موی» زن
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔘 زن را «بر» سرِ بازار نهادن، او را «از» سرِ بازار میاندازد.
خداوند راضی نیست که بازار «زن» کساد شود؛ این همان است که «غربِ سرمایهداری» امروز میخواهد؛ این را میخواهد تا بازار «خانواده» کساد شود.
🌷 خداوند میخواهد زن همواره مورد «خواسته شدن» قرار گیرد.
خداوند زیباست و زن و زیبایی او را نیز خودش آفریده است.
🔘 خداوند ارزش و حرمت زیبایی حتی «یک تار موی زن» را آنچنان میداند که راضی نیست که از ارزش همان یک تار مو، ذرهای هم کم شود و بازارش از رونق بیفتد.
⚠️ پس همان یک تار مو را هم نباید «بر» سرِ بازار انداخت تا مبادا «از» سرِ بازار بیفتد.
✍ ابَرشاگرد
هدایت شده از ابرفقه
🔺لغزش فتوای منسوب به آیةالله جوادی درباره تعطیلی شنبه
✍🏼 امامی؛ آگاه فقه سیاسی و کاشف ابرفقه
◽️گونههای فقه: فقه الهی و فقه ولایی
مراجع تقلید، متخصص فقه الهی (فتوایی) هستند؛ ولی در فقه ولایی (حکم حکومتی)، تنها یک فقیه داریم که «ولیّ فقیه» نام دارد و تنها او میتواند در این حوزه حکم براند؛ نه مراجع تقلید!
◽️تبیین فقه الهی و ولایی
فقه الهی یعنی «اطیعوا الله» و فقه ولایی یعنی «اطیعوا الرسول و اولی الامر». فقه الهی طبعاً قضیه حقیقیه قاعده کلی و برای موضوعات ثابت (احکام عبادی و ...) است و فقه ولایی طبعا قضیه خارجیه و ناظر به مساله خارجی و برای تحقق امور واقعی و جاری است. یعنی در فقه ولایی پیامبر خدا (ص) گزارشگر و رساننده حکم خدا (مانند حج رفتن) نیست؛ بلکه خودش حکم را کشف و بیان میکند و اگر این حکم، تزاحمی با حکم الهی داشت، بر آن مقدم میشود؛ مانند این که ولیّ امر بگوید که امسال حج نگزارید.
◽️مرجع تقلید کیست؟
مرجع تقلید یعنی کسی که فقه الهی را تفقه کرده است و آن را به گونه «فتوا» بیان میکند. اما هیچ مرجع تقلیدی از آن رو که مرجع تقلید است، توان موضعگیری در حکم «ولایی» را ندارد. پس اگر آیةالله جوادی به عنوان مرجع تقلید بخواهند در امور «ولایی» حکم بدهند، بیرون از چارچوب علمی است؛ مگر اینکه تنها به پیروی از ولیّ فقیه سخنی بگویند.
◽️تعطیلی شنبه؛ مساله فقه ولایی
اینکه شنبه تعطیل بشود یا نشود، موضوعی درآمیخته با دهها مساله راهبردی، فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی در کوتاهمدت، میانمدت، بلندمدت و در ایران، منطقه و جهان است و فقیهان فقه الهی (فتوا) صلاحیت چنین سخنی ندارند!