eitaa logo
ابَرشاگرد
450 دنبال‌کننده
573 عکس
39 ویدیو
14 فایل
هرکه خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند. ارتباط با بنده: @abarshagerd1 تارنمای(وبلاگ) «ابَرشاگرد» در فضای مجازی: abarshagerd.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ تیزبینانه بنگریم! 🔘 همه که نه؛ اما برخی کسانی که موفقیت‌های انقلاب و نظام اسلامی را انکار می‌کنند، منظور اصلیشان ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی و حذف آن نیست. ⏪⏪ حرف و منظور اصلی این افراد آن است که ما ایرانی‌ها اساسا «نمی‌توانیم» و برای رشد و تعالی، هیچ چاره‌ای نداریم جز وابسته بودن! ⚠️ اما از آنجایی که جرأت بر زبان آوردن این جمله را ندارند؛ خود را در پشت مدعای ناتوانی نظام جمهوری اسلامی پنهان می‌کنند؛ و حال آنکه «هویت و شأن والای ایران و ایرانی» مورد هدف آن‌هاست. @abarshagerd ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ توبه‌ی سیاسی ما 🔻 اینکه اکنون می‌بینیم عده‌ای مناظرات انتخاباتی را عرصه‌ای برای توهین، تحقیر، حاشیه‌روی، کذب‌گویی، بی‌انصافی و تیکه‌پرانی یافته و به آن همت گمارده‌اند، ناشی از کارآمد تلقی کردن این روش برای جلب آراء مردم است. 😔 متأسفانه واقعیت آن است که اقبال اکثریت ما مردم در سال‌های ۹۲ و ۹۶ به صاحبان این دأب، موجب شده که این عده تصورشان بر نتیجه‌بخش و رأی‌آور بودن این‌گونه روش‌های خجلت‌بار و اسف‌ناک تعلق یابد. 🌹 لذا برای آنکه پروردگار توبه‌ی ما را بپذیرد، لازم است که با پشت کردن و بی‌اعتنایی به نانجیبان، فرهنگ سیاسی جامعه را از این ورطه‌ی خطرناک نجات دهیم. @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ اعتیاد «جُرم» است 🔴 عبدالناصر همتی می‌گوید: من مخالف بازداشت معتادان هستم. اعتیاد ناشی از بیکاری و سیاست‌های غلط کشور بوده است. ❇️ ملاحظات: قبح‌زدایی از 👈 جُرمی 👉 به نام «اعتیاد» با هر هدف و بیانی که صورت گیرد، قطعا یک خطای بسیار بزرگ و جبران آن بسیار دشوار است. سخن از بازداشت یا عدم بازداشت فرد معتاد پیش از کشف محلّ اصلی نزاع بحث و حلّ مسئله یا مسائل بنیادی آن، حقیقتا تنزّل سطح مسئله و به بی‌راهه کشاندن موضوع اصلی و خطایی راهبردی یا عملی فریبکارانه است. معتاد پیش و بیش از آنکه یک «بیمار» باشد، یک «مُجرم» است. این حقیقت مهم باید به افکار عمومی پمپاژ شود. بر چه مبنایی عدّه‌ای سعی می‌کنند که اعتیاد را به حدّ یک «بیماری» تقلیل دهند و حسّ «ترحّم بی‌حساب و کتاب» را نسبت به آن برانگیزند؟ آیا این کار، موجب زدایش قبح این جُرم نیست؟ یکی از عوامل اصلی شیوع این جُرم، کاهش قبح این عمل زشت است. وقتی یک «مُجرم» را «بیمار» معرفی می‌کنند، نتیجتا حسّ «ترحّم» برانگیخته شده و همین فضاسازی موجب ایجاد امنیت برای مرتکبین این جُرم گردیده و راه گسترش اعتیاد هموار می‌شود. لازم و خوب است بدانیم که از سال ۷۷ یا ۷۸(در زمان دولت اصلاحات) متأسفانه تلاش‌ها برای تغییر دیدگاه افراد جامعه به اعتیاد آغاز شد؛ تلاش برای معادل دانستن اعتیاد با «بیماری» و زدودن تصوّر «مُجرمیّتِ» فرد معتاد. از همین زمان، اعتیاد در کشورمان با رشد شگفت‌انگیزی روبرو گردید. مُجرم قاعدتا و طبیعتا باید مورد «غضب» واقع شود و بیمار مورد «ترحّم». تلقّی عمومی جامعه از اعتیاد به عنوان یک جُرم، خود موجب بازدارندگی نسبی و تا حدّ زیادی عامل پیشگیری است؛ زیرا فرد از بیم «انزوا» و طرد از سوی جامعه، از حرکت به سمت اعتیاد می‌هراسد. این مهم را بسیار جدّی باید گرفت! آری! معتاد نیز یک «بیمار» است؛ امّا بیماری که خودش موجب بیمار شدن خویش شده است. کسی که به سمت اعتیاد می‌رود، مگر نمی‌داند اعتیاد چیست؟ مگر از عواقب فاجعه‌بارش بی‌خبر است؟ مگر خداوند به او عقل و فکر و هوش و حواس نداده است؟ مگر کسی که مرتکب گناه می‌شود، دارای عقل و هوش نیست؟ پس چرا به عقلش پشت می‌کند؟ پس معتاد را «دیوانه» و «بی‌گناه» تصوّر کردن، از جمله خطاهای بسیار خطرناک است. در انتها صریحا می‌گویم: تحلیل‌هایی که ریشه‌ی اعتیاد را «مشکلات اقتصادی» عنوان می‌کنند، تحلیل‌هایی غیر واقعی، سطحی، عقب‌افتاده و بی‌اعتبار هستند. در این صورت، هر فقیری همزمان باید معتاد هم باشد! آیا این‌گونه است؟ خیر! براساس آمارها، در بعضی سال‌ها تعداد معتادان در میان قشر «پولدار» بیشتر از قشر «فقیر» بوده است. اصلا از این‌ها بگذریم. بازی‌های رایج روزگار ما چطور؟ بسیاری از بازی‌های فعلی که در میان ما رواج دارد، رشدآفرین و سلامت‌محور نیستند؛ بلکه کشش به سمت آن‌ها صرفا جنبه‌ی «تخدیری» دارد. این بازی‌ها نیز به سبب مشکلات اقتصادی رواج یافته‌اند؟! ریشه‌های اصلی اعتیاد به اعتقاد بنده عبارت‌اند از: ⬅️ راحت‌طلبی و گریز از رنج‌های رشدآفرین ⬅️ لذّت‌جویی آنی و زودگذر ⬅️ میل به خوش‌گذرانی و اتراف ⬅️ ضعف نفس و اراده ⬅️ میل به متفاوت نمایاندن خود و امثال این‌ها. مشکلات اقتصادی و غیره صرفا عوامل تسریع‌دهنده هستند، نه عوامل بنیادی و ریشه‌ای. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ این بازار کجاست؟! 🗣 آقای روحانی: امروز مسائل اصلی ما با آمریکایی‌ها در وین حل و فصل شده است. 🗣 اولیانوف(نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی): پیش‌بینی مذاکرات وین به دلیل حل نشدن برخی مسائل مهم دشوار است. ❇️ ملاحظه: طرفی که ذی‌نفع اصلی مذاکرات وین نیست(روسیه)، حتی حاضر نشده که نتیجه‌ی مذاکرات را پیش‌بینی کند؛ آن‌وقت رئیس دولت ما که یک از طرف‌های ذی‌نفع اصلی است و در حالی که نه به دار است و نه به بار، ذوق‌کنان زحمت کشیده و با تدبیرشان کل مذاکرات را از حالت عدم قطعیت برای آمریکایی خارج کرده و «دست برتر» را به آسانی به طرف مقابل اهدا نمودند! ☺️ بفرمایند که در کدام بازار دنیا این‌گونه معامله می‌کنند تا سینه‌خیز و بلکه کلّه‌پا و بی‌درنگ به سوی آن روانه شویم؟! @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ 🔔 بسیار مهم 🔔 ⏪ تنها و تنها و تنها ملاک‌هایی که برای کشف «اصلح» در بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باید در نظر گرفت، ملاک‌هایی است که امام خامنه‌ای در سخنرانی ۶ خرداد ۱۴۰۰ بیان فرمودند. ⛔️ هر کس غیر از از این ملاک‌ها، ملاک یا ملاک‌های دیگری را عنوان کند، از نظر فقه سیاسی هیچ ارزش و اعتباری ندارد. رهبر انقلاب(۶ خرداد ۱۴۰۰): امّا در مورد مسئله‌ی مشارکت، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور میرسد که در مشارکت مردم -حالا گروه‌های خاص را کار نداریم؛ یک گروه ممکن است دنبال فلان اسم یا فلان جناح یا فلان عنوان باشند؛ اینها را کار نداریم- عامّه‌ی مردم و عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامّه‌ی مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک 👈مدیریّتی👉 است، [دارای] یک 👈قوّت عمل👉 یا 👈قوّت اراده‌ای👉 است، [دارای] یک 👈کارآمدی‌ای👉 است که میتواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند. اینکه حالا چه کسی با چه نامی، با چه عنوانی و از چه جناحی وارد میدان بشود، برای عموم مردم مطرح نیست؛ برای گروه‌های خاص چرا، امّا برای عموم مردم نخیر. اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوقها هم میروند و مشارکت بالایی هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. 👈مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند، مردم را به این نتیجه برسانند که این آقا یا این اشخاص میتوانند کشور را اداره کنند، مدیرند، مدبّرند، باصداقتند؛ باید صداقت افراد شناخته بشود و کسانی باشند که دردهای جامعه را بشناسند👉. من شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئله‌ی اصلی مردم فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئله‌ی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ 👈مسئله‌ی اصلی مردم بیکاری جوانها است، مسئله‌ی اصلی مردم معیشت طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ی اصلی مردم مافیای وارداتی است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئله‌ی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان جوان مبتکر را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند. ... اگر چنانچه زمامدار قوّه‌ی مجریّه کسی باشد که بتواند این مسائل را حل و فصل کند. البتّه مسائل فرهنگی و سیاسی هم در جای خود دارای اهمّیّت است که باید به آنها هم برسند، [امّا] فعلاً مسئله‌ی فوری و اصلی کشور مسائل اقتصادی است که بایستی با جدّیّت دنبال بشوند و نامزدهای محترم به این زمینه بپردازند، با مردم حرف بزنند، مردم را قانع کنند، مردم بدانند که چه اتّفاقی خواهد افتاد👉. @abarshagerd
ابَرشاگرد
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ جناب جلیلی! به خاطرت بسپار! من با اطمینان و افتخار به تو رأی خواهم داد و از همین سخ
🌤 گاهِ عصر 🌤 🌹 اینجانب پس از چند شبانه‌روز تلاش و تمرکز و تأمل و تعمق در ملاک‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب در فرمایشات ۶ خرداد ۱۴۰۰ برجسته شده‌اند، با توسل به حضرت باری تعالی، نهایتا گزینه‌ی 👈اصلح👉 را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ «جناب آقای رئیسی» و فرد 👈اعلم👉 را «جناب آقای جلیلی» تشخیص داده‌ام. 🌻 با دعا برای تحقق مشارکت حداکثری و پیروزی قاطعانه‌ی آقای رئیسی در انتخابات آتی و استفاده از ظرفیت کم‌نظیری به نام آقای جلیلی در دولت ایشان. @abarshagerd ✍️
🌻 «شرکت در انتخابات» و «رأی به اصلح»، ثواب شگفت‌انگیز و بسیاری دارد. به همین خاطر، برای اینکه ثواب این دو را در نامه‌ی عمل ما بنویسند، ان شاء الله فردا با نیت «قصد قربت» رأی بدهیم. مبادا فراموش کنیم! 🔴 اگر قصد قربت نکنیم، صرفا وظیفه از روی دوشمان برداشته شده است؛ اما هیچ ثوابی برایمان نمی‌نویسند. @abarshagerd ✍️
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ صندوق میوه = دیگ 🔘 همان‌طور که در خارج از مرزهای ما، کشورهایی وجود دارند که تحت مدیریت یک قبیله اداره شده و فرق «صندوق رأی» و «صندوق میوه» را اصلا نمی‌دانند، در داخل مرزهای ما نیز حزب‌ها، گروه‌ها، افراد و شخصیت‌هایی یافت می‌شوند که اساسا از فرق «صندوق رأی» و «دیگ» آگاه نیستند! 💥 همانانی که صندوق رأی در نظرشان به‌سان «دیگی» است که اگر محتویاتش مطابق ذائقه‌شان نباشد و برای آنان نجوشد، شایسته و بایسته است که کله‌پاچه‌ی ابلیس در آن بجوشد! 🎯 آن قبیله که صندوق رأی را مخالف منافع خود می‌داند، احوالش با فلان حزب‌ها و شخصیت‌هایی که در بند بالا حکایتشان رفت، یکی است. @abarshagerd ✍️
درباره‌ی احمدی‌نژاد 🔴 احمدی‌نژاد، چه آن‌روز که در مناظره‌ی مشهور ۸۸ با روش غیر فنی، غیر حقوقی و عوامانه مستقیما به هاشمی‌رفسنجانی حمله‌ور شد، نشان داد که فاقد هوش سیاسی بالایی است، و چه امروز که انتخابات ۱۴۰۰ را تحریم می‌کند. ⬅️ نه دادن بهانه به دست فرد قدرت‌پرست و خودمرکزپندار و ورشکسته‌ای به نام هاشمی‌رفسنجانی برای مظلوم‌نمایی وی کار هوشمندانه‌ای بود، و نه در ۱۴۰۰ خود را در مرکز مناسبات و تحولات کشور تصور کردن نشانه‌ی درک بالای سیاسی اوست. 🔴 احمدی‌نژاد، آن‌روز هاشمی را رقیب اصلی خود برای دست‌یابی به قدرت می‌دانست و لذا او را مورد تهاجم قرار می‌داد؛ همان هاشمی‌ای که در سال ۷۵ از سوی احمدی‌نژاد با عنوان «سردار سازندگی» و «شخصیت بزرگ انقلابی» خوانده شده بود(مشرق - شماره‌ی خبر: ۱۲۰۲۵۸۲)، و امروز نظام و انقلابیون را بزرگ‌ترین مانع رسیدن مجدد خود به قدرت می‌بیند و از همین رو تمام وزن یا دست‌کم وزن اصلی حملات خود را متوجه اینان نموده است. @abarshagerd
🌤 گاهِ عصر 🌤 فردی را می‌شناسم که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، در برگه‌ی رای خود نام «احمدی‌نژاد» را نوشته بود! چرا چنین کرده است؟ چون تصورش این است که هیچ‌کس در این کشور(یا دست‌کم در بین نامزدهای کنونی) غیر از «احمدی‌نژاد» نمی‌تواند کشور را اداره کند. خب بیایید فرض کنیم که این نظر صحیح باشد. به‌طور منطقی در شرایطی که شخصیت مورد علاقه‌ی ما در میان نامزدهای انتخاباتی نیست، چه باید کرد؟ آیا منطق حکم نمی‌کند که به نامزدی رای بدهیم که نسبت به سایر نامزدها از بیشترین قرابت با فرد مورد نظر ما برخوردار بوده و کمترین زاویه را با وی داشته باشد؟ آیا در میان نامزدهای ۱۴۰۰، واقعا این‌چنین فردی وجود نداشت؟ در چنین حالتی، رای به احمدی‌نژاد با نگاه خوشبینانه، چه چیزی جز بلاهت و حماقت می‌تواند باشد؟ @abarshagerd
⛅️ گاهِ صبح ⛅️ استدلال معکوس(بخوانید: یه‌دستی!) 🔘 اگر همچنانکه «خودحقیرپنداران» معتقدند، ما ایرانی‌ها عُرضه‌ی اداره‌ی کشورمان و پیشرفت تا سطح اول دنیا و حتی برتر از آن را نداریم، چه نیازی بود و هست که غربی‌ها و غربگراها ۲۰۰ سال مجدّانه تلاش کنند که ژن «ما نمی‌توانیم» را با زور و فشار و به صورت ممتد به اذهان و قلوب ما تزریق و بلکه پمپاژ نمایند؟ ⬅️ امثال «عسکرخان افشار ارومی»، «ابوالحسن‌خان ایلچی»، «ملکم‌خان»، «فتحعلی آخوندزاده»، «حسن تقی‌زاده» و ... . ❇️ همینکه غربی‌ها و غربگراها در این مدت مدید و با این شدت شدید، خود را کشته‌اند و می‌کشند که این تصور بنیادکن را به اذهان ما القا کنند، شاید بهترین دلیل است بر وجود استعداد و توانایی بسیار عظیم خدادادی در ما ایرانی‌ها برای فتح قله‌ها. ⬅️⬅️ براستی اگر ما ایرانی‌ها واقعا بی‌عُرضه هستیم، خودمان دیر یا زود متوجه این حقارت می‌شویم؛ دیگر به این حجم و جرم از تلاش و فشار و صرف این همه بودجه برای فروکردن این تصور در ذهن ما چه ضرورت و نیازی هست؟ 🔴 پس این تلاش غربی‌ها و غربگراها، یک تلاش عادی نیست؛ بلکه تلاشی ویژه است از جنس تخریب یک بنا(خوداتکایی) و ساختن بنایی تازه(خودحقیرپندازی). @abarshagerd ✍️