eitaa logo
من‌انقلابی‌ام | عباس‌بابائی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
796 ویدیو
142 فایل
بسیجیِ امام‌خامنه‌ای دغدغه‌ها و دلنوشته‌های یکْ سربازصفرِ «ولی‌ّفقیه» «من انقلابی‌ام» یکی از زیباترین جملات «امام‌خامنه‌ای» است. راه ارتباطی @abas_babaeiii
مشاهده در ایتا
دانلود
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴درود خدا بر ام‌الائمه 🔸شاه کاری حماسی از حاج احمد واعظی به مناسبت ولادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه الزهراء(سلام الله علیها) در حسینیه امام خمینی(رحمه‌الله) @abas_babaeii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃 امروز خیلی ها روز مادر را به یکدیگر تبریک میگویند. مادر بعضی هم به رحمت خدا رفته‌است. اینجا حاج قاسم دارد خاطره ای از مادرش تعریف میکند و بعد میگوید قدر مادرها را بدانید. خیلی عجیب است، او شروع میکند از مادرش گفتن؛ از وسط صحبت هایش به بعد همه شروع میکنند ناخواسته اشک ریختن... این روزها برای مادرانی که به رحمت خدا رفته و آسمانی شده اند فاتحه ای قرائت کنید. ان شالله که مادرانی که رفته اند با حضرت زهرا محشور شوند و آنهایی که هستند در پناه چادر خاکی حضرت زهرا باشند... @abas_babaeii
📌 ایران رکورددار بیشترین مرگ در اثر سرما❗️ 🌨 وحشتناک‌ترین بوران دنیا در کتاب گینس به نام ایران ثبت شده است؛ برف و بورانی که در سال 1350 هزاران نفر را به کام مرگ کشاند. رقم کشته ها تا هزار نفر ذکر شده است. ❄️ سایت DEVASTATING DISASTERS درباره اتفاقی که 51 سال قبل در ایران رخ داد، نوشته است: «بسیاری از مردم در حالی که در خانه‌های خود نشسته بودند و به راه چاره فکر می‌کردند به حالت انجماد رسیدند و قبل از این که بتوانند از شر یخ‌زدگی خلاص شوند، به آهستگی مردند. » ☃️ در وضعیتی که مردم ایران از سرمای برف می مردند، شاهنشاه به سوئیس سفر کرد تا روی برف های سوئیس اسکی بازی کند! @abas_babaeii
🔴 حکایت تکان‌دهنده‌ی والد معظم حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی (حفظه‌الله) 🔴 عنایت ویژه امام زمان(علیه السلام) به خانمی که به خاطر حفظ حجاب هفت سال از خانه بیرون نیامد! 🔵 مرحوم آیت الله سید محمدباقر مجتهد سیستانی (رحمه‌الله) پدر آیت الله‌العظمی سید علی سیستانی(حفظه‌الله) تصمیم می گیرد برای تشرّف به محضر امام زمان (علیه السلام) چهل جمعه در مساجد شهر مشهد زیارت عاشورا بخواند.   🔸در یکی از جمعه های آخر، نوری را از خانه ای نزدیک به مسجد مشاهده می کند. به سوی خانه می رود می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (علیه السلام) در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در میان اتاق جنازه‌ای قرار دارد که پارچه ای سفید روی آن کشیده شده است. ایشان می گوید هنگامی که وارد شدم اشک می ریختم سلام کردم، حضرت به من فرمودند: «چرا اینگونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید- اشاره به آن جنازه کردند- تا من بدنبال شما بیایم.»   بعد فرمودند: «این بانویی است که در دوره کشف حجاب- در زمان رضا خان پهلوی- هفت سال از خانه بیرون نیامد تا چشم نامحرم به او نیفتد.» 📚 شیفتگان حضرت مهدی (عج) ، ج ۳ص ۱۵۸ @abas_babaeii
🔴 اگر انقلاب نکرده بودیم.... اروپا دارن کوپن و حواله هیزم به مردم میدن از سرما یخ نزنن ،داخل ایران مسئولان به مردم توصیه می‌کنند کمی در مصرف گاز اسراف نکنید... این معادله میتونست برعکس باشه یعنی اینکه ما دنبال هیزم باشیم و اروپا همه خونه هاشون گازکشی باشه اگر انقلاب نکرده بودیم و غرب همچنان بر منابع طبیعی ما فرمانروایی میکرد. @abas_babaeii
⁉️چرا سلیمان‌بن‌صردخزاعی به کربلا نرسید؟ 🖋 صالح رحمتی 🔸درباره شخصیت سلیمان بن صرد، که رهبر قیام توابین بود، بسیار باید اندیشید. و مهمترین مجال تأمل درباره عاقبت او، پاسخ به همین پرسش است که، با وجود اینکه او از دعوت کنندگان امام حسین(سلام الله علیه) بوده و اسم او در صدر نامه ها ثبت شده است، اما چرا به واقعه کربلا نرسید؟ 🔹در تحقیقات مختلفی که صورت گرفته، احتمالات متعددی را مطرح کرده اند؛ برخی گفته اند، او در زندان عبیدالله بن زیاد بوده است. اما هیچ گزارش تاریخی مبنی بر زندانی شدن او وجود ندارد، علیرغم اینکه، درباره حبس مختارثقفی در زندان عبیدالله، نقل تاریخی وجود دارد. 🔹و برخی دیگر، احتمال داده اند که بعد از ورود عبیدالله به کوفه، امکان رسیدن به کربلا نبود. این احتمال نیز وجاهت ندارد، زیرا افراد دیگری مانند حبیب بن مظاهر و مسلم بن عوسجه در همان وضعیت اختناق شدید، خودشان را به کربلا رسانیدند. 🔹به نظر میرسد با توجه به شخصیت سلیمان و عملکرد او در برابر امیرالمؤمنین و امام حسن مجتبی (سلام الله علیهما) این گمانه تقویت می شود که عدم وصول او به کربلا، ریشه در شخصیت او دارد. 1⃣در برخی منابع تاریخی، از کوتاهی او در پیوستن به امیرالمؤمنین(سلام الله علیه) در جنگ جمل یاد کرده اند. نصر بن مزاحم در وقعة الصفین از عتاب حضرت نسبت به سلیمان چنین گزارش می‌دهد: «أَنَّ سُلَيْمَانَ بْنُ صُرَدٍ الْخُزَاعِيَّ دَخَلَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ بَعْدَ رَجْعَتِهِ مِنَ الْبَصْرَةِ فَعَاتَبَهُ وَ عَذَلَهُ وَ قَالَ لَهُ «ارْتَبْتَ وَ تَرَبَّصْتَ وَ رَاوَغْتَ وَ قَدْ كُنْتَ مِنْ أَوْثَقِ النَّاسِ فِي نَفْسِي وَ أَسْرَعِهِمْ فِيمَا أَظُنُّ إِلَى نُصْرَتِي فَمَا قَعَدَ بِكَ عَنْ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ وَ مَا زَهَدَكَ فِي نَصْرِهِمْ»(۱) 🔹عتاب حضرت به او با این سه واژه است: ارتیاب، تربص، مراوغه. ارتیاب، به معنای شک و تردید همراه با تهمة است، یا همان سوء ظن.(۲) تربص، به معنای در کمین نشستن برای پایان یافتن چیزی.(۳) مراوغه، به معنای چاره اندیشی کردن برای وصول به مقصود، از همین باب به روباه، روّاغ گفته می شود.(۴) 2⃣او در مواجهه با صلح امام حسن مجتبی(سلام لله علیه) نیز معترض بوده و با تندخویی با حضرت روبر شده است. بلاذری، سیدمرتضی علم الهدی، ابن شهرآشوب، این اعتراض را گزارش کرده اند.(۵) ⬅️شاید درباره شخصیت او به نقل ابن سعد در الطبقات الکبری نتوانیم اعتماد کنیم که می گوید: «کان کثیرالشک و الوقوف»(۶) اما این مقدار روشن است که او چندان هم روابط مطیعانه ای با امامان خود نداشته است. در جنگ جمل امام خود را یاری نمی کند، در صلح به امام خود اعتراض می کند. چنین شخصیتی، آماده است که به یاری امام خود در غربت کربلا هم نرود. واضح است که خود را تابع امام نمی بیند، بهانه جوست، معترض است و در نهایت هم در آنجا که باید حاضر شود، حاضر نمی شود و از این عملکرد نادم و پشیمان، دست به قیامی می زند که دیگر تأثیری ندارد. 🤲از سلیمان‌بن‌صردهای درون‌مان به خدا پناه می‌بریم. ------- ۱- وقعة الصفین، ص ۶/ انساب الأشراف بلاذری، ج۲ ص ۲۷۲ ۲-العین، ج۸ص ۲۸۸ ۳- المفردات، ص ۳۳۸ ۴- مقائیس اللغة، ج۲ ص ۴۶۰ ۵- انساب الاشراف بلاذری، ج۳ص ۱۴۸/ تنزیه الأنبیاء، ص۱۷۱/ مناقب ابن شهرآشوب، ج۴ص۳۵ ۶- الطبقات الکبری، ج۴ ص۲۱۹ 🆔 @h_falahati @abas_babaeii
20.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 برخورد عجیب حاج قاسم با خانم ضعیف الحجاب در هواپیما😳 😲وقتی مسافرین هواپیما از برخورد حاج قاسم انگشت به دهان ماندند... 🎬 انتشار برای اولین بار @abas_babaeii
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💞 عشق بی‌نظیر به امام خمینی... 🔻رهبرانقلاب در دیدار همسر مکرمه‌ی حضرت امام خمینی در جماران: 🔹من الان در ماشين با خودم فكر می‌كردم كه سال‌های متمادی اين عشق و رابطه‌ی قلبی بين ما و امام بود در اين نزديک چهل سال. 🔹يكی از عوامل اينكه ما توانستيم اين راه را كه خب آسان هم نبوده ـ چه در دوره‌ی قبل از انقلاب، چه بعد از انقلاب ـ همچين بی‌زاويه و بی‌مشكل حركت بكنيم، يكی از مهمترين عواملش اين علاقه‌ی به امام عزيز (رضوان الله عليه) منهای مسائل مربوط به استادی ايشان و رهبری ايشان و بقيّه‌ی جهاتی كه ايشان داشتند، بود. 🔺 شخص امام خمينی در دل ما جايی داشت كه هرگز نظير او را برای هيچ كس ديگر در دل خودمان نيافتيم، تا امروز هم نيافتيم. ۷۸/۷/۱ 🌹سالروز ولادت حضرت امام خمینی(ره) 📸 تصویر عیدی امام به آیت‌الله خامنه‌ای 💻 Farsi.Khamenei.ir
⭕️ تو ایران روز مادر و روز زن هست و ایرانی ها برای خانومشون و مادرشون کادو میخرن، دستشو میبوسن و تو آغوش میگرن. 🔹ولی این پسربچه‌ها توی اروپا میخوان ماماناشونو با لباس رشفورد بازیکن فوتبال مبادله کنن! 🔹زن زندگی آزادی اینجوری معنا میشه براشون! این تفکر از بچگی به اینها آموخته شده که مادر هیچ جایگاه معنوی و تربیتی ندارد لذا با بی‌ارزش ترین چیز ها قابل معامله و معاوضه هست. میزان خیانت در جوامع غربی نشان می‌دهد آنها به همسرشان هم متعهد نیستند و برایشان ارزشی ندارد. اما رهبر ایران می‌گوید "یار یکی، خدا یکی" و اکثر مردان ایرانی حاضرند جانشان را فدای خانواده شان کنند. 🔹جالب اینجاست همان جامعه غربی و رسانه‌هایشان به دنبال احیای حقوق زنان در جامعه زن سالار ایران است! @abas_babaeii
با مردم بودم (پانوشتی بر بیانات امام‌خامنه‌ای در دیدار مداحان) «امام‌خامنه‌ای» سال‌ها پیش در جمع تعدادی از روحانیون فرمودند: «بنده وقتى مسجد مى‏‌رفتم، در میان صد نفر، اقلاً نود نفرش جوانها بودند. بنده هیچ چیز خاصى نداشتم؛ نه یك مایه‏‌ى آن‏چنانىِ معنوى، نه یك مایه‏‌ى دنیوى؛ اما با مردم بودم.» از جوانان روشنفکر حوزوی و دانشگاهی تا جوانان پوستین‌پوشِ‌رژیم منحوس پهلوی، در زمانی که به شدت علیه اسلام و روحانیت تبلیغات ناجوانمردانه می‌شد، هر روز بسان شمعی دور وجود مبارکش را می‌گرفتند؛ چون مرام «مردمی‌بودن» را زندگی می‌کرد. «ارتباطات مردمی» ایشان بعد از انقلابِ ایران با همه‌ی مشغله‌های کلان، بسیار بیشتر شد و همه‌ی اینها به همان نگاه عالیِ اسلامیِ ایشان درباره‌ی «جایگاه مردم» بر می‌گشت. یکی از حلقه‌های ارتباطی‌شان با مردم، جلسه‌ی ۴۰ ساله‌ با مداحان و ذاکران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است. با مقدمات پیش‌گفته، می‌خواهم از زاویه‌ای دیگر به فلسفه‌ی این جلسه بپردازم: «امام‌خامنه‌ای» بارها از اهمیت و ضرورت و ظرفیت «فضای‌مجازی» در کنار تهدیدها و آسیب‌ها و خطرات آن سخن‌رانده‌اند؛ اما هيچگاه جایگاهی برای آن در حد و اندازه‌ی «محراب و منبر» نگشوده‌اند؛ چراکه ظرفیت انسان‌سازی و جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی این‌ها را بسیار فراتر از آنها می‌دانند. «محراب و منبر» یعنی همان «گفتمان چهره به چهره» با مخاطبِ غالباً جوان و مؤمن، در فضایی مثل مسجد و هیأت. اگر برای سخنان فوق بخواهم مؤیدی بیاورم، همین اغتشاشات ۱۴۰۱ را مثال می‌زنم؛ یک جنگ جهانیِ تمامْ‌عیار رسانه‌ای علیه باورها و ارزش‌ها و هویت یک ملت! مگر ندیدیم که هشتگ فلان خانم، صدها میلیون‌بار تکرارشد؛ هزاران سلبریتی ایرانی و غیرایرانی با میلیون‌ها دنبال‌کننده‌ی غالباً جوان و با حمایت‌های عجیب ربات‌های انسان‌نما هرچه توانستند دروغ و افتراء و تهمت به نظام و انقلاب و امام امت بستند آن هم برای فریب ملت و آوردن‌شان به میدان آشوب و غارت؛ نتیجه چه شد؟! چرا آنی که می‌خواستند نشد؟! چرا فراخوان هم‌زمان چند سلبریتی با میلیون‌ها دنبال‌کننده، گاهی به اندازه‌ی انگشتان دو دست را هم به خیابان نمی‌آورد؟! پاسخ روشن است؛ دل‌بستن به فضای مجازی برای کنشگری‌ها در فضای حقیقی، سرابی بیش نیست! این اصل، با اندکی تفاوت در مورد سلبریتی‌های انقلابی هم صادق است؛ همان برادران نازنینی که تمام میدان‌های مجاهدت در عرصه‌های تبیین و تربیت را منحصر در همین فضا می‌دانند! «آقا» با همان ذکاوت خدادادی در عین‌حالی‌که بارها به اهمیت «فضای مجازی» اشاره‌کرده‌اند، بارها و بارها و بارها در افکار و گفتار و رفتارشان توجهی مضاعف به «فضای حقیقی» و آثار حیرت‌انگیز گفتگوهای چهره به چهره در قالب‌هایی چون «هیأت و حلقه‌های صالحین و تریبون‌های آزاد» داشته‌اند. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر تأثيرات عجیب رسانه و فضای مجازی شود؛ اما کارِ تربیتی و فرهنگی و اجتماعیِ انسان‌ساز و جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز فقط در «میدان حقیقت» محقق خواهدشد؛ درست مثل کاری که «امام راحل» انجام دادند و «امام حاضر» به شایستگی آن‌را باور دارند و دنبال می‌کنند. «بنده وقتى مسجد مى‏‌رفتم، در میان صد نفر، اقلاً نود نفرش جوانها بودند. بنده هیچ چیز خاصى نداشتم؛ نه یك مایه‏‌ى آن‏چنانىِ معنوى، نه یك مایه‏‌ى دنیوى؛ اما با مردم بودم.» 🖋عباس بابائی ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ @abas_babaeii
🔴 بازنشر مقاله‌ی «میدان دفاع» در هفته‌نامه‌ی ۹ دی
هدایت شده از روحانیت مردمی
16.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تعدادی از اساتید دانشگاههای مشهد هفته گذشته در برابر اقدام مذبوحانه نشریه فرانسوی در اهانت به مرجعیت و ولایت فقیه، هر یک بطور جداگانه موضعگیری نموده و در کلیپهای کوتاه تصویری، با ولی فقیه تجدید بیعت نمودند. تعدادی از این موضعگیریها را که توسط اساتید دانشگاههای فردوسی، علوم پزشکی و فرهنگیان صورت گرفته در این کلیپ مشاهده میکنید. @rohaniat_mardomi