eitaa logo
آیت الله هادی عباسی خراسانی
1.8هزار دنبال‌کننده
627 عکس
102 ویدیو
42 فایل
✒️پایگاه حفظ و نشر اندیشه و آثار📚 🔷حضرت آیت الله هادی عباسی خراسانی🔷 🔸دامت برکاته🔸 🟢فقیه عارف و سالک توحیدی🟢 شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی قدس سره الشريفة 📍 ارتباط با مدیر: @hoval_hadi 📬 ارسال نظرات: @aghavi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 و شاخصه های فکری آن (۵) ۴ ـ : ✍ خداوند متعال، دين خود را كامل و بى هيچ گونه كاستى به آدميان هديه كرده است و جايى براى افزودن يا كاستن و اظهار نظر ديگران در آن نگذاشته و اعلام فرموده است؛ كه دين خالص، تنها از آنِ خداست و تنها همان را مى پذيرد: ☀️ اَلا لِلّهِ الدّينُ الْخالِصُ، مائده /3 آگاه باشيد كه دين خالص تنها از آن خداست. ✅ با اين همه، همواره كسانى بوده اند كه آگاهانه يا ناآگاهانه، آنچه را در دين نبوده است، به آن نـسـبت داده اند و در دين بدعت گذاشته اند. اين كار چنان نكوهيده است كه پيامبر گرامى اسلام (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) بدعت گذاران را (سگ هاى دوزخ) ناميده است. 🌷 « اَهْلُ الْبِدَعِ کِلابُ اَهْلِ النّارِ؛ (1) بدعت گذاران سگ هاى دوزخند. ✅ پـس از ارتـحال رسول اكرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) بدعت گذارى در دين، كم و بيش آغاز شد و شيوع يافت و تا هـنـگـام وقـوع حادثه عاشورا به اوج رسيد به گونه اى كه حضرت امام حسين(علیه‌السلام) از آن به تلخى ياد كرده و مى فرمايد: 🌹 اَدْعُوكُمْ اِلى كِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ فَاِنَّ السُّنَّةَ قَدْاُميتَتْ وَ اِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْاُحْيِيَتْ، (2) من شما رابه سوى كتاب خدا و سنّت پيامبرش فرا مى خوانم؛ چرا كه سنّت او مرده و بدعت احيا شده است. 📚 (1) ميزان الحكمة، رى شهرى، ج1، ص 381 (2) تاریخ طبرى، ج 4، ص 265-266. @abbasi_khorasani
💠 روز 💠 💎 🔻امام صادق علیه‌السلام: طَلَبتُ فَراغَ القلبِ فوَجَدتُهُ في قِلَّةِ المالِ؛ ❇️ آسايش دل را جستجو كردم و آن را در كمى مال و ثروت يافتم. 📚 مستدرك الوسائل: ج۱۲، ص۱۷۴، ح۱۳۸۱۰ ‌ @abbasi_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠وقایع روز نوزدهم سال ۶۱ق. ♻️ حركت كاروان اسيران كربلا از كوفه به طرف شام ✍ يزيد ملعون در جواب نامه عبيدالله بن زياد به او دستور داد تا كاروان اُسراي كربلا را به همراه سرهاي مطهر شهدا به شام بفرستد.از اين رو در روز نوزدهم محرم سال 61 هـ .ق. اين كاروان از كوفه به طرف شام حركت كرد. البته برخي نقل كرده‌انـد كه ابن زياد زن‌ هاي غير هاشميه در كاروان اُسرا را با شفاعت اقوامشان آزاد کرد و فقط زن‌هاي هاشميه براي اسارت به شام برده شدند. 📚 الوقایع الحوادث، ج4، ص114. @abbasi_khorasani
💠 تشبیه انسان به 🌷 امام باقر عليه السلام: مَثَلِ حريص به دنيا، مثلِ كرم ابريشم است كه هر چه بيشتر دور خود ببافد خارج شدن از پيله بر او سخت تر مى شود تا آن كه از غصه مى ميرد. 🌹 مَثَلُ الْحَرِيصِ عَلَى الدُّنْيَا مَثَلُ دُودَةِ الْقَزِّ كُلَّمَا ازْدَادَتْ مِنَ الْقَزِّ عَلَى نَفْسِهَا لَفّاً كَانَ أَبْعَدَ لَهَا مِنَ الْخُرُوجِ حَتَّى تَمُوتَ غَمّاً. 📚 کافی، ج 2، ص 316، ح 7 @abbasi_khorasani
💠 (صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) ۷- سبک شمردن دین و.... 🌷 پیامبر گرامی اسلام(صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم) فرمودند: ♻️ بر شما از آن بیم و نگرانی دارم که؛ 1⃣ دین سبک شمرده شود. 2⃣ حکم و داوری خرید و فروش شود. 3⃣ پیوندهای خانوادگی از هم بگسلد. 4⃣ قرآن را وسیله ساز و آواز قرار دهید. 5⃣ و کسانی را جلو بیندازید که برترین شما نیستند. 🌹 «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: «اِنّی أَخَافُ عَلَیْكُمُ اسْتِخْفَافاً بِالدِّینِ وَ بَیْعَ الْحُكْمِ وَ قَطِیعَةَ الرَّحِمِ وَ أَنْ تَتَّخِذُوا الْقُرْآنَ مَزَامِیرَ تُقَدِّمُونَ أَحَدَكُمْ وَ لَیْسَ بِأَفْضَلِكُمْ» 📚 عیون اخبارالرضا، ج2، ص46 @abbasi_khorasani
💠 و شاخصه های سیاسی آن (۷) ۲ـ : ✍ يـكـى از اسـماى حسناى الهى، اسم شريف (حق) است. آسمان ها و زمين و دنيا و آخرت بر حق بنا شـده انـد؛ چـنان كه پيامبران و كتاب هاى آسمانى نيز به حق فرستاده شده اند؛ يعنى بنيان و مـحـور عـالم تـكـويـن و تـشريع، حق است و مشيّت الهى بر اين قرار گرفته است كه قرآن مى فرمايد: ☀️ وَ يُحِقُّ اللّهُ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ، یونس/82 و خداوند با كلمات خود، حق را ثابت مى گرداند، هر چند بزهكاران را خوش نيايد. ✅ مـؤ مـن خـردمـنـد نـيز بايد در زندگانى فردى و اجتماعى خويش روى به سوى مشيَّت الهى كند. تـاريـخ گـواهـى مـى دهـد كـه جـامـعـه و حـكـومـت عـصـر امـام حـسـيـن (علیه‌السلام)، حـق را فـداى بـاطـل مـى كـردنـد و اين عبرت، بسيار تلخ و گزنده است و انسان هاى مؤ من و غيرتمند، هرگز چـنـيـن سـتـم بـزرگـى را بـر نـمى تابند. از اين رو، امام حسين (علیه‌السلام) مشفقانه و دردمندانه درباره فلسفه قيام خونين خود مى فرمايد: 🌷 اَلا تـَرَوْنَ اِلَى الْحَقِّ لايُعْمَلُ بِهِ وَ اِلَى الْباطِلِ لايُتَناهى عَنْهُ؟ لِيَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فى لِقاءِ رَبِّهِ مُحِقّاً فَاِنّى لااَرَى الْمَوْتِ اِلاّ سَعادَةً وَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ اِلاّ بَرَمًا،(1) آيـا نمى بينيد كه به حق عمل نمى كنند و از باطل دورى نمى گزينند؟! تا مؤ من حق طلبانه به سـوى پروردگارش بشتابد و من مرگ را جز رستگارى و زندگى با ستمگران را جز ننگ نمى دانم. ✅ حـق ستيزى و باطل گرايى چنان بر جامعه اسلامى حاكم گشته بود كه هيچ اميدى به تغيير آن نبود و راه چاره همان بود كه امام حسين (علیه‌السلام) به سويش شتافت. 📚 (1) لهوف، ص 138. / وقعة الطف، ابو مخنف، ص107. @abbasi_khorasani
💠 حدیث روز 💠 💎 راهکار افزایش 🔻أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: بِالعَدلِ تَتَضاعَفُ البَرَكاتُ ❇️ به سبب عدالت، بركت‌ها دو چندان مى شود. 📚 غررالحكم : ۴۲۱۱ @abbasi_khorasani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا