eitaa logo
ابوقاسم
42.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
240 ویدیو
5 فایل
ارتباط @aboghasem
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥مهم🔥 با توجه به سوء استفاده های مکرر از نام و عنوان مجموعه خبری تحلیلی غرب آسیا(با بیش از یک میلیون مخاطب در بسترهای عمومی فضای مجازی) در برخی محافل ،لازم است به نکته زیر توجه شود مجموعه خبری تحلیلی غرب آسیا و قرارگاه سازندگی شهید حججی به هیچ عنوان وابستگی مالی،قانونی و ساختاری به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان تبلیغات اسلامی،حوزه علمیه ،قرارگاه های رسانه ای ،بخش های دولتی و.... نداشته و ندارد و تاکنون هیچ استفاده مالی و عنوانی از نهادهای مذکور نداشته است. بنابراین هرگونه استفاده ابزاری شخصیت های حقیقی/حقوقی از مجموعه مطالعاتی زیر نظر آقای ابوقاسم و استفاده عنوانی از این مجموعه به عنوان اینکه زیر نظر آن هاست یا تحت حمایت مالی آن ها است کاملا کذب و خلاف واقع است و برای رزومه سازی و فریب دیگران و سوء استفاده از حسن نیت این مجموعه انجام می شود مجموعه خبری تحلیلی غرب آسیا در پنج سال فعالیت خود در حوزه های مختلف داخلی و برون مرزی و خدمات جهادی تاکنون یک ریال بلکه پایین تر از آن را از بیت المال(چه در قالب پروژه ها(پروژه ها سرپوشی برای ارتزاق از بیت المال)و چه کمک های مستقیم) دریافت نکرده و نخواهد کرد مجموعه خبری تحلیلی غرب آسیا
توصیه میکنم فیلم حسن صباح را ببینید. یک سال پیش سریال ترکی آن را دیدم آلپ ارسلان و الان هم سریال حشاشین حسن صباح اینبار با روایت مصر که پایتخت اسماعیلیه بود تولید شده است و به صورت گسترده در جهان عرب دست به دست می شود حسن صباحی که در این دو سریال ترکی و عربی نشان داده می شود شیعه مرموز و تفرقه افکن در مقابل اهل تسنن در زمان سلجوقیان است که(حسن صباح) با ظاهر معنوی و دلسوز و با تقوا دست به اعمال تروریستی، قتل،ترور و تفرقه می زند. آنچه من از مشاهده این دو فیلم متوجه شدم اینه که رفتار حسن صباح و حشاشین در زمان سلجوقیان دقیقا همان رفتار داعش در دوران معاصر است که به صورت نرم اذهان را متوجه ایران می کند. بدون پیش‌ فرض فیلم را ببینید شما را به نقطه خاصی می رساند و این نقطه دقیقا آنچیزی است که ذهن جهان عرب را به ایران معاصر و نقش آن در دنیای اسلام هدایت می کند ابوقاسم
ابوقاسم
توصیه میکنم فیلم حسن صباح را ببینید. یک سال پیش سریال ترکی آن را دیدم آلپ ارسلان و الان هم سریال
از اینکه میبینم بعضیا بخوبی شاخه های داستان این فیلم رو آنالیز کردن و متوجه جهت داستان شدن خوشحال میشم😍
کریدور «گوام» طرحی برای اتصال اروپای شرقی به خلیج فارس کشورهای گرجستان، اوکراین، جمهوری آذربایجان و مولداوی در سال 1997 سازمان منطقه‌ای گوام را پایه گذاری کردند. کریدور حمل و نقل گوام که یکی از ابتکارات شاخص این سازمان است که در راستای بهبود ارتباطات بین چهار کشور ذکر شده و لهستان و در نتبجه اتحادیه اروپا ایجاد شده است. هرچند ایران عضو سازمان گوام نیست اما جایگاه مهمی در تحقق هدف کریدور گوام است، باید توجه داشت که یکی از اهداف آن اتصال اروپای شرقی به خلیج فارس است که این مهم با حضور ایران و اتصال آن از طریق جمهوری آذربایجان صورت خواهد گرفت که باز هم تاکیدی دارد بر نقش بی بدیل ژئوپلتیکی ایران در تجارت منطقه‌ای و جهانی. این ارتباط می‌تواند روابط اقتصادی تهران با کشورهای اروپای شرقی که جز محصولات کشاورزی، تجارت بالایی ندارد کمک کند. البته قطعا به نفع کشورهای عضو کریدور و حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد بود. مهمترین مولفه برای اجرایی شدن این کریدور برقراری صلح در دو منطقه دریای سیاه و قفقاز جنوبی است که در حال حاضر از نقاط پرتنش جهان است
هدایت شده از ابوقاسم
📌مجلس سرنوشت ساز آرایش سیاسی جدید در تهران به مراقبت ویژه نیاز دارد اگر به این داستانِ امید آفرین عمق داده نشود مثل باد پاییزی از بین خواهد رفت ماندگاری جریان سیاسیِ ضد فساد و ضد رانت در بازگشت به بدنه نخبگانی و هسته های پژوهشی و همراه کردن خواص نخبه و توده های تحول خواه است تا به نظام برنامه ریزی کشور قوت ببخشند و دایره تحلیلی دولت و مجلس را به سطح بالا با حداقل ضریب خطاء برسانند ادبیات ضد فساد شخصیت هایی که به مجلس راه پیدا کردند امیدافرین و تحسین برانگیز است اما حرف ها باید نمود عینی پیدا کند و مردم آثار آن را ببینند تا متوجه شوند شخصیت های استخوان داری وارد مجلس شده اند یک سری مسائل اصلی و اساسیِ حل نشده ای در کشور وجود دارد که امنیت روانی و معیشتی مردم را به چالش کشیده است. تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی برای فرآوری و خلق زنجیره ارزش، تحقق ثبات اقتصادی کلان بر اساس سیاست های اقتصاد داخلی و خارجی، تقویت زیرساخت های کشور برای رشد اقتصادی، توجه به کاهش وابستگی به انرژی فسیلی و سرمایه گذاری بر انرژی تجدید پذیر و ریل گذاری برای کاهش وابستگی دولت به نفت و چالش تاسف برانگیز خام فروشی بدون توجه و سرمایه گذاری بر فرآوری و زنجیره ارزش از مسائل حل نشده کشور است که علاوه بر تضعیف منافع عمومی مردم و خدمات رفاهی و معیشتی آن ها عملا سیاست خارجی کشور در مسائل منطقه ای و بین المللی را نیز متاثر از این مسائل کرده است. مایه تاسف است صادرات مواد خام کشور به چین و روسیه و برخی کشورهای دیگر در خدمت فرآوری و تولید داخلی کشور دیگری قرار می گیرد و محصولات تولید شده به ایران بازگردانده می شوند و از آن بدتر به خطوط ترانزیتی برای انتقال محصولات و تولیدات کشورهای دیگر و خام فروشی افتخار می کنیم این درحالی است که کلان استراتژی چینی ها در جاده ابریشم واردات مواد اولیه،عدم استفاده از منابع و معادن داخلی و تولید و فرآوری و صادرات محصولات پایین دستی به کشورهای مقصد است در واقع آن ها ترانزیت و کریدور را در خدمت تولید داخلی قرار داده اند اما ما بدون توجه به اصلاحات در اقتصاد داخلی و خارجی به نگاه های حداقلی و ساده اندیشانه به کریدور و ترانزیت بسنده می کنیم. اصلاح ذهنیت های ناقصِ فاقد توان تحلیلی بالا از موانع مهم در بخش های مختلف کشور است که باید فکری به حال آن کرد. مجلس آینده اگر بخواهد به متن زندگی عمومی مردم بپردازد باید چالش های اساسی کشور که در چند سطر بالاتر عرض کردیم را حل و فصل کند و این مساله نیز راهی بجز اصلاح نظام برنامه ریزی کشور و بازطراحی آن و اجراء صحیح برنامه ها توسط دولت ندارد. شبکه های نخبگانی بی طرف که منافع شخصی در اطراف مسائل اساسی حکومت ندارند برای اثرگذاری بر دستگاه های برنامه ریزی کشور باید وارد کارزار طراحی الگوهای راهبردی و حل و فصل ریشه ای مشکلات داخلی و خارجی شوند تا عرصه اداره کشور از برنامه ها و فرایند های جزیره ای و ناهماهنگِ فاقد نظام مدیریتی واحد خارج شود برنامه ریزی باید منعطف بر بنیادی ترین مشکلات و چالش های کشور شود و نقش تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی در تحقق این موضوع مهم و قابل توجه است. توجه به کمیسیون های نخبگانی و تشکیل همچین ساختاری در مجلس شورای اسلامی و یا بیرون از مجلس می تواند قدرت تحلیلی نمایندگان محترم برای حل مسائل کشور را افزایش دهد. حقیقتا مجلس شورای اسلامی و جریان سیاسی جدید اگر بخواهد مشکلات اساسی کشور را حل کند و همچنین اگر بخواهند در سپهر سیاسی کشور ماندگار شوند راهی بجز عمق پیدا کردن و ایجاد نسبت واقعی و دایره تحلیلی با نخبگان و فعالان تحول خواه و همراه سازی افکار عمومی و بدنه نخبگانی ندارند. ابوقاسم
ابوقاسم
📌مجلس سرنوشت ساز آرایش سیاسی جدید در تهران به مراقبت ویژه نیاز دارد اگر به این داستانِ امید آفرین
📌کلامی رسا با رسایی ضرورت فاصله از مصاف همان طور که در روزهای تبلیغات انتخاباتی به شما و برخی کاندیدهای عزیز که الان نماینده منتخب هستند گفتیم ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم اما حمایت کردیم و به ورود شما به مجلس شورای اسلامی کمک کردیم گفتیم نمایندگان باید توان تحلیلی مجلس نسبت به نظام مسائل کشور را به سطح بالا و ایده آل برسانند،لذا از رابطه پایدار شما با افرادی که اساسا هنوز نمی دانیم چه برای گفتن دارند متعجبیم گفتیم یک سری مسائل اصلی و اساسی حل نشده ای وجود دارد که امنیت روانی مردم را به چالش کشیده است و شما باید برای این مسائل زنجیره نخبگانی تحول ساز و بنیادین تشکیل دهید و از ورود به مسائل حاشیه ای و توافق با افراد فاقد هرگونه دوراندیشی و نگاه جامع تمدنی که اساسا صلاحیت رهبری سیاسی کارآمد را ندارند خودداری کنید و به آن تکیه نکنید و بازیچه دست دیگران قرار نگیرید. گفتیم باید عمق پیدا کنید و برای عمق پیدا کردن در سپهر سیاسی کشور راهی جز بازگشت به مسائل و چالش های واقعی کشور وجود ندارد. گفتیم باید به ادبیات پوپولیستی بدون گفتمان و فاقد بنیاد اساسی که نمایندگان و مردم را از اولویت ها دور می کند پایان داد این تذکر مقدمه ای برای تنبه و آگاهی نسبت به اقدامات نسنجیده ای است که هر لحظه ممکن است سازه های شما را مثل باد پاییزی از بین ببرد از ما گفتن بود ابوقاسم
ابوقاسم
بنظرم این اعداد و ارقام زیاد اهمیت خاصی نداره برفرض مثال ،شما صد برابر پولی که به دبیرخانه حمایت از خانواده بدید بازهم نمیتونه کار خاصی رو پیش ببره این پول ها عمدتا برای بروکراسی اداری و ساختاری این مجموعه ها هزینه میشه و اگر چیزی ماند کارهای تبلیغاتی بصری را برای حفظ این بودجه انجام می دهند. آمدیم برون سپاری کنیم ولی خروجیش شد تولید ساختارهای جدید و کم اثر البته مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی هم همین وضع رو داره. خروجی کار فرهنگی باید به فضاسازی آرامش بخشی برسه که مردم آن را به عنوان ایده آل شون انتخاب کنند. خروجی سی چهل ساله بخش های فرهنگی فشل و بی خاصیت این بود که حاکمیت را دقیقا به نقطه ای رساند(طرح نور) که اصلا علاقه ای به انجام آن نداشت و همین مراکز فرهنگی فشل حمایت از طرح نور و جلسات و تجمعات بزرگ را پوششی برای ناکارآمدی عملکرد خودشان و وظایف محوله کردند. مردم دوست دارند به چیزی پناه ببرند و آرامش پیدا کنند در واقع مردم به پناهگاه نیاز دارند تا در آن احساس امنیت کنند(اگر وقت شد مفصل درباره پناهگاه های تاریخی ایرانی ها صحبت می کنم) مجموعه های فرهنگی برای مردم چه پناهگاه هایی خلق کردند؟ خب این آرامش با مجموعه ای از برنامه ها و تصمیم گیری ها و اراده ملی شکل میگیره نه سازمان های ضعیف و کوچک و کم اثر که بیش از انکه مرکز فرهنگی باشند جنبه سازمانی/دولتی دارند تا دولت ثابت کند برای کار فرهنگی اهتمام دارد اول باید ببینیم از کار فرهنگی چه انتظاری داریم سطح شناختی و ادراکی خودمان از کار فرهنگی چیست طبیعتا این انتظار می شود تعریف شما از کار فرهنگی متاسفانه اقدامات سازمان های فرهنگی به عملیات روانی اعم از رسانه و کف میدان ،تبلیغات و تعریف پروژه های هفتگی و ماهانه خلاصه شده است مشکل در مبادی ذهنی این دوستان و انتظاری که از کار فرهنگی دارند هست و این مشکل با هزاران میلیارد پول هم حل و فصل نمیشه کار فرهنگی به بلوغ فکری و تحلیلی ،انسان شناسی و از همه مهم تر درک حکمرانی صحیح برای مواجهه با فرهنگ نیاز دارد، نه سازمان های فرهنگی و مذهبی بیشماری که شرایط را به طرح نور رساندند. این مشکل با تحول ذهنی و نبخگانی و همچنین حذف اشغالگرانی است که با رانت و زد و بند سیاسی متولی بنیاد های فرهنگی و تربیتی شدند حل می‌شود و می تواند مسیر درست راه تئوریزه سازی کرد و از اول ساخت ابوقاسم
باورتون میشه واسه یه واحد تجاری ۸۰ متری پنج و نیم رهن ؟😐 واسه کار علمی راهبردی که سابقا بهتون گفتم بعد از کلی دوندگی و تلاش بالاخره ثبت برند و اختراع رو انجام دادم قرار شد قبل از گزینش های انسانی دفتر کار مناسبی رو پیش بینی کنیم شب گذشته یکی از دوستان جایی رو نشونم داد که بنظر خیلی مناسب و قابل دسترس برای همه بود بهشون گفتم چقد مبلغ رهن میشه بعد از کلی تعارف های خشک و خالی که هممون داریم 😂😂 گفت برای شما پنج و نیم میلیارد هیچی دیگه نیم ساعتی درباره فرصت های اقتصادی ایران توی آفریقا براش صحبت کردم تا بتونم فرار کنم 😂😂😂 آخه پنج و نیم واسه ۸۰ متر؟😔😔 ابوقاسم
ماهیت رسانه چینش مبادی فکری برای فهم موضوعات مختلف ایجاب کرد که ابتدا درباره ماهیت و چیستی رسانه نکاتی رو عرض کنم ممکن است رسانه تعاریف مختلفی داشته باشد یا هرکسی به دیده و فهم خودش رسانه را برای خود تعریف می کند اما تفاوت نگرش ها نمی تواند عناصر بکار رفته در رسانه را نادیده بگیرد برای تعریف ماهیت رسانه بنظر میرسه به تصور اجمالی درباره رسانه نیاز هست، منظور از کلمه رسانه همین اپلیکیشن ها و پلتفرم هاو.... است که شبانه روز درحال کار با آن هستید با این پیش فرض سراغ ماهیت رسانه می رویم بنظر میاد مواد شکل دهنده ماهیت رسانه، ابزار سمعي بصری ، مخاطب و محتوا است این ها در کنار هم ماهیت رسانه را شکل می دهند، دوربین بدون محتوا و مخاطب تفاوتی با تکه سنگ ندارد محتوای بدون ابزارهای رسانه ای و مخاطب نیز بر آن اطلاق رسانه نمی شود مخاطب بدون ابزار و محتوا نیز رسانه نیست ممکن است کسی بگوید انسان ها همه رسانه اند چون روزانه در حال ارتباط و تولید محتوا هستند، هرچند تلقی رسانه داشتن از انسان را قبول دارم اما باید جور دیگری به آن نگاه کرد رسانه شباهت به انسان دارد نه این که انسان به رسانه شبیه است ، رسانه دقیقا یه انسان هوشمند است که خود انسان آن را ترکیب کرد نکته دیگه اینکه تعریف رسانه باید منطقی باشه، ممکن است یخچال خانه یا ماشین شخصی روی روند زندگی، رفتارها و... تاثیر بگذارد آیا باید گفت یخچال هم یک رسانه است؟ یا ماشین هم یک رسانه است؟؟ بله همه اشیا سیگنال های مختلفی را به انسان منتقل می کنند اما هرچیزی را نمی شود به آن رسانه گفت ابوقاسم
ابوقاسم
ماهیت رسانه #بایسته_های_رسانه چینش مبادی فکری برای فهم موضوعات مختلف ایجاب کرد که ابتدا درباره ماه
قبلا عرض شد که ماهیت رسانه با ابزار رسانه تفاوت دارد تلوزیون یا رادیو یا روزنامه و... رسانه نیستند بلکه ابزاری برای رسانه اند اگه صدا و سیما صدها سال برنامه تولید کنه اما مخاطب نداشته باشه صرفا مثل یه تیکه سنگ بی خاصیت و حتی مزاحم میمونه که هیچ فایده ای هم نداره و اساسا ازش بی تفاوت عبور می کنند بنابر این ممکنه به یه شبکه اجتماعی همراه با مخاطب نسبتا محدود رسانه بگن اما به صدا وسیما رسانه اطلاق نشه. در یه نگاه دقیق تر انسان، رسانه است و همه شبکه های اجتماعی، تلوزیون و.... همگی ابزار رسانه ای انسان ها هستند هرچند رسانه ممکنه اونقده قدرتمند بشه که دست سازندشو گاز بگیره و انسان رو به ابزاری برای خودش تبدیل کنه. این رسانه نیست که برای آدم ها ذهنیت سازی می کنه بلکه انسان به عنوان رسانه طبیعی، محرک های فکری را به ابزارهای ارتباطی منتقل می کنه تا ابزارهای رسانه ای را به جان سایر انسان ها بیاندازند. بنابر این ابزار و آلات رسانه في نفسه تهدیدی برای انسان نیست، تهدید خودِ خودِ خودِ انسان است که به ابزارهای رسانه ای دیتا های فاسد و غلط می ده انسان با ابزار رسانه، رسانه رو تشکیل میدن، رسانه در ذات انسان نهفته است. تغییر ماهیت رسانه از مجله، روزنامه تلگراف و... به شبکه های اجتماعی ابتکار انسان ها است و این تغییر ماهیت متناسب با خواسته ها و ایده های جدید ادامه خواهد داشت. تفاوت اساسی رسانه اجتماعی با رسانه یک طرفه در اینه که در رسانه اجتماعی همه می تونن اظهار نظر کنن و دیدگاه های شخصی خودشون رو به اشتراک بزارند، ذهنیت های کوچک و بزرگ خودشون رو نشون بدن و نسبت به هر سوژه ای که می بینن واکنش نشون بدن اما در رسانه یه طرفه شما فقط شنونده هستی و نمیتونی در محتوای رسانه ای دخیل باشی. ابوقاسم
نسبت ما با رسانه فرهنگ و آداب اجتماعات بشری نقش مستقیمی در تعیین نسبت ها با رسانه دارد. همه انسان می توانند محتوای دلخواه خود را در رسانه پیدا کنند، هرچیزی که دوست دارند و به آن علاقه یا نیاز دارند، این ظرفیتی است که انسان به رسانه داد وبالعکس رسانه در اختیار انسان گذاشت و با این ترفند او را وارد بازی پیچیده ای ساخت. دقیقا این رسانه با این ویژگی که هرچیزی که می خواهی را می توانی به دست بیاوری همان نسبت فرهنگ غرب با رسانه است که آن ها رسانه را بر اساس تمایلات فکری خودشان تعریف کردند مشخصا ویژگی ذاتي رسانه کپی رایت مبادی فکری غرب است، یعنی مثلا اگر ایتا بدون دخالت فرهنگ اسلامی ایرانی مدیریت شود بدون هیچ تبصره زدن یا قانونی، تفاوتی با تلگرام یا اینستاگرام نخواهد داشت، هر اطلاعاتی که دوست داشتی در آن پیدا می شد. اما این فرهنگ هست که نسبت ها با رسانه را تعیین می کند همان طور که در غرب نیز فرهنگ و اندیشه شان نسبت آن ها با رسانه را تعیین کرده است ابوقاسم