ابوقاسم
📌مجلس سرنوشت ساز آرایش سیاسی جدید در تهران به مراقبت ویژه نیاز دارد اگر به این داستانِ امید آفرین
📌کلامی رسا با رسایی
ضرورت فاصله از مصاف
همان طور که در روزهای تبلیغات انتخاباتی به شما و برخی کاندیدهای عزیز که الان نماینده منتخب هستند گفتیم ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم اما حمایت کردیم و به ورود شما به مجلس شورای اسلامی کمک کردیم
گفتیم نمایندگان باید توان تحلیلی مجلس نسبت به نظام مسائل کشور را به سطح بالا و ایده آل برسانند،لذا از رابطه پایدار شما با افرادی که اساسا هنوز نمی دانیم چه برای گفتن دارند متعجبیم
گفتیم یک سری مسائل اصلی و اساسی حل نشده ای وجود دارد که امنیت روانی مردم را به چالش کشیده است و شما باید برای این مسائل زنجیره نخبگانی تحول ساز و بنیادین تشکیل دهید و از ورود به مسائل حاشیه ای و توافق با افراد فاقد هرگونه دوراندیشی و نگاه جامع تمدنی که اساسا صلاحیت رهبری سیاسی کارآمد را ندارند خودداری کنید و به آن تکیه نکنید و بازیچه دست دیگران قرار نگیرید.
گفتیم باید عمق پیدا کنید و برای عمق پیدا کردن در سپهر سیاسی کشور راهی جز بازگشت به مسائل و چالش های واقعی کشور وجود ندارد.
گفتیم باید به ادبیات پوپولیستی بدون گفتمان و فاقد بنیاد اساسی که نمایندگان و مردم را از اولویت ها دور می کند پایان داد
این تذکر مقدمه ای برای تنبه و آگاهی نسبت به اقدامات نسنجیده ای است که هر لحظه ممکن است سازه های شما را مثل باد پاییزی از بین ببرد
از ما گفتن بود
ابوقاسم
ابوقاسم
بنظرم این اعداد و ارقام زیاد اهمیت خاصی نداره
برفرض مثال ،شما صد برابر پولی که به دبیرخانه حمایت از خانواده بدید بازهم نمیتونه کار خاصی رو پیش ببره
این پول ها عمدتا برای بروکراسی اداری و ساختاری این مجموعه ها هزینه میشه و اگر چیزی ماند کارهای تبلیغاتی بصری را برای حفظ این بودجه انجام می دهند.
آمدیم برون سپاری کنیم ولی خروجیش شد تولید ساختارهای جدید و کم اثر
البته مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی هم همین وضع رو داره.
خروجی کار فرهنگی باید به فضاسازی آرامش بخشی برسه که مردم آن را به عنوان ایده آل شون انتخاب کنند.
خروجی سی چهل ساله بخش های فرهنگی فشل و بی خاصیت این بود که حاکمیت را دقیقا به نقطه ای رساند(طرح نور) که اصلا علاقه ای به انجام آن نداشت و همین مراکز فرهنگی فشل حمایت از طرح نور و جلسات و تجمعات بزرگ را پوششی برای ناکارآمدی عملکرد خودشان و وظایف محوله کردند.
مردم دوست دارند به چیزی پناه ببرند و آرامش پیدا کنند
در واقع مردم به پناهگاه نیاز دارند تا در آن احساس امنیت کنند(اگر وقت شد مفصل درباره پناهگاه های تاریخی ایرانی ها صحبت می کنم)
مجموعه های فرهنگی برای مردم چه پناهگاه هایی خلق کردند؟
خب این آرامش با مجموعه ای از برنامه ها و تصمیم گیری ها و اراده ملی شکل میگیره نه سازمان های ضعیف و کوچک و کم اثر که بیش از انکه مرکز فرهنگی باشند جنبه سازمانی/دولتی دارند تا دولت ثابت کند برای کار فرهنگی اهتمام دارد
اول باید ببینیم از کار فرهنگی چه انتظاری داریم سطح شناختی و ادراکی خودمان از کار فرهنگی چیست
طبیعتا این انتظار می شود تعریف شما از کار فرهنگی
متاسفانه اقدامات سازمان های فرهنگی به عملیات روانی اعم از رسانه و کف میدان ،تبلیغات و تعریف پروژه های هفتگی و ماهانه خلاصه شده است
مشکل در مبادی ذهنی این دوستان و انتظاری که از کار فرهنگی دارند هست و این مشکل با هزاران میلیارد پول هم حل و فصل نمیشه
کار فرهنگی به بلوغ فکری و تحلیلی ،انسان شناسی و از همه مهم تر درک حکمرانی صحیح برای مواجهه با فرهنگ نیاز دارد، نه سازمان های فرهنگی و مذهبی بیشماری که شرایط را به طرح نور رساندند.
این مشکل با تحول ذهنی و نبخگانی و همچنین حذف اشغالگرانی است که با رانت و زد و بند سیاسی متولی بنیاد های فرهنگی و تربیتی شدند حل میشود و می تواند مسیر درست راه تئوریزه سازی کرد و از اول ساخت
ابوقاسم
باورتون میشه واسه یه واحد تجاری ۸۰ متری پنج و نیم رهن ؟😐
واسه کار علمی راهبردی که سابقا بهتون گفتم بعد از کلی دوندگی و تلاش بالاخره ثبت برند و اختراع رو انجام دادم
قرار شد قبل از گزینش های انسانی دفتر کار مناسبی رو پیش بینی کنیم
شب گذشته یکی از دوستان جایی رو نشونم داد که بنظر خیلی مناسب و قابل دسترس برای همه بود
بهشون گفتم چقد مبلغ رهن میشه بعد از کلی تعارف های خشک و خالی که هممون داریم 😂😂 گفت برای شما پنج و نیم میلیارد
هیچی دیگه نیم ساعتی درباره فرصت های اقتصادی ایران توی آفریقا براش صحبت کردم تا بتونم فرار کنم 😂😂😂
آخه پنج و نیم واسه ۸۰ متر؟😔😔
ابوقاسم
ماهیت رسانه
#بایسته_های_رسانه
چینش مبادی فکری برای فهم موضوعات مختلف ایجاب کرد که ابتدا درباره ماهیت و چیستی رسانه نکاتی رو عرض کنم
ممکن است رسانه تعاریف مختلفی داشته باشد یا هرکسی به دیده و فهم خودش رسانه را برای خود تعریف می کند اما تفاوت نگرش ها نمی تواند عناصر بکار رفته در رسانه را نادیده بگیرد
برای تعریف ماهیت رسانه بنظر میرسه به تصور اجمالی درباره رسانه نیاز هست، منظور از کلمه رسانه همین اپلیکیشن ها و پلتفرم هاو.... است که شبانه روز درحال کار با آن هستید با این پیش فرض سراغ ماهیت رسانه می رویم
بنظر میاد مواد شکل دهنده ماهیت رسانه، ابزار سمعي بصری ، مخاطب و محتوا است
این ها در کنار هم ماهیت رسانه را شکل می دهند،
دوربین بدون محتوا و مخاطب تفاوتی با تکه سنگ ندارد
محتوای بدون ابزارهای رسانه ای و مخاطب نیز بر آن اطلاق رسانه نمی شود
مخاطب بدون ابزار و محتوا نیز رسانه نیست
ممکن است کسی بگوید انسان ها همه رسانه اند چون روزانه در حال ارتباط و تولید محتوا هستند، هرچند تلقی رسانه داشتن از انسان را قبول دارم اما باید جور دیگری به آن نگاه کرد
رسانه شباهت به انسان دارد نه این که انسان به رسانه شبیه است ، رسانه دقیقا یه انسان هوشمند است که خود انسان آن را ترکیب کرد
نکته دیگه اینکه تعریف رسانه باید منطقی باشه، ممکن است یخچال خانه یا ماشین شخصی روی روند زندگی، رفتارها و... تاثیر بگذارد آیا باید گفت یخچال هم یک رسانه است؟ یا ماشین هم یک رسانه است؟؟
بله همه اشیا سیگنال های مختلفی را به انسان منتقل می کنند اما هرچیزی را نمی شود به آن رسانه گفت
ابوقاسم
ابوقاسم
ماهیت رسانه #بایسته_های_رسانه چینش مبادی فکری برای فهم موضوعات مختلف ایجاب کرد که ابتدا درباره ماه
قبلا عرض شد که ماهیت رسانه با ابزار رسانه تفاوت دارد
تلوزیون یا رادیو یا روزنامه و... رسانه نیستند بلکه ابزاری برای رسانه اند
اگه صدا و سیما صدها سال برنامه تولید کنه اما مخاطب نداشته باشه صرفا مثل یه تیکه سنگ بی خاصیت و حتی مزاحم میمونه که هیچ فایده ای هم نداره و اساسا ازش بی تفاوت عبور می کنند
بنابر این ممکنه به یه شبکه اجتماعی همراه با مخاطب نسبتا محدود رسانه بگن اما به صدا وسیما رسانه اطلاق نشه.
در یه نگاه دقیق تر انسان، رسانه است و همه شبکه های اجتماعی، تلوزیون و.... همگی ابزار رسانه ای انسان ها هستند
هرچند رسانه ممکنه اونقده قدرتمند بشه که دست سازندشو گاز بگیره و انسان رو به ابزاری برای خودش تبدیل کنه.
این رسانه نیست که برای آدم ها ذهنیت سازی می کنه بلکه انسان به عنوان رسانه طبیعی، محرک های فکری را به ابزارهای ارتباطی منتقل می کنه تا ابزارهای رسانه ای را به جان سایر انسان ها بیاندازند.
بنابر این ابزار و آلات رسانه في نفسه تهدیدی برای انسان نیست، تهدید خودِ خودِ خودِ انسان است که به ابزارهای رسانه ای دیتا های فاسد و غلط می ده
انسان با ابزار رسانه، رسانه رو تشکیل میدن، رسانه در ذات انسان نهفته است.
تغییر ماهیت رسانه از مجله، روزنامه تلگراف و... به شبکه های اجتماعی ابتکار انسان ها است و این تغییر ماهیت متناسب با خواسته ها و ایده های جدید ادامه خواهد داشت.
تفاوت اساسی رسانه اجتماعی با رسانه یک طرفه در اینه که در رسانه اجتماعی همه می تونن اظهار نظر کنن و دیدگاه های شخصی خودشون رو به اشتراک بزارند، ذهنیت های کوچک و بزرگ خودشون رو نشون بدن و نسبت به هر سوژه ای که می بینن واکنش نشون بدن اما در رسانه یه طرفه شما فقط شنونده هستی و نمیتونی در محتوای رسانه ای دخیل باشی.
ابوقاسم
نسبت ما با رسانه
#بایسته_های_رسانه
فرهنگ و آداب اجتماعات بشری نقش مستقیمی در تعیین نسبت ها با رسانه دارد.
همه انسان می توانند محتوای دلخواه خود را در رسانه پیدا کنند، هرچیزی که دوست دارند و به آن علاقه یا نیاز دارند، این ظرفیتی است که انسان به رسانه داد وبالعکس رسانه در اختیار انسان گذاشت و با این ترفند او را وارد بازی پیچیده ای ساخت.
دقیقا این رسانه با این ویژگی که هرچیزی که می خواهی را می توانی به دست بیاوری همان نسبت فرهنگ غرب با رسانه است که آن ها رسانه را بر اساس تمایلات فکری خودشان تعریف کردند
مشخصا ویژگی ذاتي رسانه کپی رایت مبادی فکری غرب است، یعنی مثلا اگر ایتا بدون دخالت فرهنگ اسلامی ایرانی مدیریت شود بدون هیچ تبصره زدن یا قانونی، تفاوتی با تلگرام یا اینستاگرام نخواهد داشت، هر اطلاعاتی که دوست داشتی در آن پیدا می شد.
اما این فرهنگ هست که نسبت ها با رسانه را تعیین می کند همان طور که در غرب نیز فرهنگ و اندیشه شان نسبت آن ها با رسانه را تعیین کرده است
ابوقاسم
#بایسته_های_رسانه
خب راجع به ماهیت رسانه بیان شد که ماهیت رسانه از سه عنصر ابزار رسانه، محتوا و مخاطب شکل گرفته است و بدون یکی از این سه عنصر ماهیت رسانه به آن اطلاق نمی شود
این روزها رسانه ورق جدیدی از زندگی را به تصویر می کشد.
کد زنی ابزارهای رسانه ای دقیقا متوجه نقاط ضعف انسان ها است، آدمی زاد به سطحی نگری، غفلت، شوخی، تنبلی، دور شدن از تفکر و... تمایل دارد، رسانه بر این خصلت ها و رفتارها سوار می شود و آن را تکثیر می کند.
انسان از رسانه خودِ رسانه را می خواهد،اینکه فیلترینگ باعث نشده مردم محتواهای مورد نیاز خود را از کتاب یا بسترهای دیگر بدست بیاورند یا فضای کسب و کار را به رسانه های داخلی منتقل کنند به این دلیل است که آن ها از خودِ رسانه(حالا هر رسانه ای که باشه) احساس خوبی گرفتند و نسبت به آن مثبت فکر می کند.
ابوقاسم
📌بنظر می رسد حرکت دانشجویان دانشگاه های آمریکا به آنالیز دقیق و تجزیه و تحلیل نیاز دارد
جامعه دانشگاهی غرب نقش مهمی در انعکاس نسل کشی انسانی و فرهنگی اسرائیل نسبت به ملت فلسطین برای جهانیان دارد.
سرقت هویتی و تاریخی فلسطینی ها مساله حل نشده جامعه حقوق بشری و نظام بین المللی است که با نقش دانشجویان آمریکایی و دفاع انسانی آن ها از مظلومیت فلسطینی ها مورد توجه همگان قرار گرفت
اعتراضات دانشجویان در آمریکا به سیاستهای اسرائیل میتواند به ترویج فرهنگ حقوقی و انسانی در جوامع دانشگاهی کمک کند.
ابوقاسم
هدایت شده از مطالعات راهبردی مکران
ما هرجوری که بخواهیم میتونیم برای ظرفیت های داخلی خودمون تصمیم بگیریم ،حتی می توانیم از آن ها استفاده نکنیم✋
دنیا و منطقه منتظر ما نمی ماند و این سرعتی که در توسعه کشورهای منطقه شکل گرفته است برای آینده ما در منطقه چیزی جز فاصله ریشه ای در بسترهای متعدد قدرت نتیجه ای ندارد.
فعال کردن این ظرفیت ها به ذهن های چابک و متخصص متعهد برای طراحی نقشه راه روشن در مناطق استراتژیک ایران بستگی دارد.
تنها راه عبور از خود تحریمی همین مساله است.
بندر چابهار و مکران و به صورت کلی سیستان و بلوچستان به محل نزاع رقبای توسعه این منطقه از جمله امارات بخاطر جبل علی و پاکستان برای گوادر و حتی بندر صحار عمان تبدیل شده است.
رهاسازي توسعه عمومی سیستان و بلوچستان در دهه های گذشته بسترها و گسل های امنیتی برای سوء استفاده های خارجی را ایجاد کرده است و ما همچنان معتقدیم منهای توسعه پایدار منطقه مکران می شود آن را از فضای امنیتی به تجاری و اقتصادی منتقل کرد.
ابوقاسم
⭕️ نشریه فارن افرز: اتحاد جدید بینالمللی برای ساختن نظم نوین جهانی بدون آمریکا
ایران، روسیه، چین و کره شمالی و شرکای آنها در حال ایجاد محور جدیدی از تحولات هستند؛ مسیر توسعهای که اساساً چشم انداز ژئوپلیتیکی جهان را تغییر داده و در راستای تغییر قواعد نظام بین المللی حاکم و پایان دادن به هژمونی و نظم جهانی مورد نظر آمریکا گام برمی دارد.
همکاری میان این چهار کشور پیش از سال ۲۰۲۲ و آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین نیز در حال گسترش بود اما این درگیری به تعمیق روابط اقتصادی، نظامی، سیاسی و فناوری آنها سرعت بخشیده است. این چهار قدرت به طور فزاینده ای منافع مشترک خود را شناسایی، ادبیاتشان علیه غرب را با یکدیگر همسو کرده و فعالیتهای نظامی و دیپلماتیک خود را طبق آن هماهنگ میکنند.
این گروه یک بلوک انحصاری نیست، بلکه مجموعهای از دولتهای ناراضی از نظم کنونی است که بر سر هدف مشترکی در مورد براندازی اصول، قواعد و نهادهایی که زیربنای نظام بینالمللی حاکم هستند، همگرا شده اند.