هر کس پیام دهد و از این مردک ذره ای دفاع کند بی برو برگرد بلاک میشه
دنیا باید بفهمد اگر کسی ذره ای شوخی و وهن و طنز راجع به مقدساتِ تشیع درست کند در جامعه ی اصیلِ شیعی اقلا منفور خواهد شد .
ما شخص پرست نیستیم
شوخی نا بجا کرده باید بگه گه خوردم وگرنه تا نگفته مورد سب و لعن و طعن ماست .
❎ شدت سختی امتحان شیعیان در زمان غیبت
🔸حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
💠 وَ اللَّهِ لَتُکْسَرُنَّ کَسْرَ الزُّجَاجِ وَ إِنَّ الزُّجَاجَ یُعَادُ فَیَعُودُ کَمَا کَانَ وَ اللَّهِ لَتُکْسَرُنَّ کَسْرَ الْفَخَّارِ وَ إِنَّ الْفَخَّارَ لَا یَعُودُ کَمَا کَانَ وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ کَمَا یُغَرْبَلُ الزُّؤَانُ مِنَ الْقَمْحِ.
✅ به خدا قسم شما شیعیان همچون شیشه شکسته میشوید؛ شیشه را بعد از شکستن، میتوان ذوب کرد و به صورت نخست برگرداند!
به خدا قسم شما مانند سفال شکسته میشوید؛ سفال بعد از شکسته شدن، دیگر به صورت اول برنمی گردد.
به خدا قسم شما امتحان میشوید و غربال خواهید شد (تا نیکان در غربال مانده و غیر نیکان بیرون بریزند) چنان که دانه تلخ از میان گندم جدا میشود
📚 بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۰۱، ح ۳
4_5954034049147215670.mp3
3.74M
موسیقی که حرام است چند بخش دارد
رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽
مسأله ۴۰۲. به طور کلی برای آنکه گوش دادن به صدایی جایز باشد - همان طور که از مسائل قبل استفاده شد - رعایت چند نکته لازم است:
الف. آواز خوانده شده، غنایی نباشد.
ب. موسیقی و آهنگ آن، مناسب با مجالس لهونباشد.
ج. محتوای خواندن خواننده، مطالب منفی و خلاف شرع، مثل دعوت به کفر و بی دینی، فحشاء وابتذال نباشد.
د. برای مردان، آوازخوانی زن که با نازک و لطيف کردن صدا همراه است نباشد.
رساله جامع آیت الله سیستانی👇🏽
مسأله ۳۹۶. «غنا» حرام میباشد و آن عبارت است از سخنان لهوى - چه شعر،
چه نثر- که با سبکها و لحنها و آوازهای مرسوم و معمول نزد اهل لهو خوانده میشود و فرقی بین غنای شاد و غنای غم انگیز و محزون نمی باشد و همین طور فرقی بین آواز غنایی زن و مرد، بین تک خوانی و جمع خوانی، خواندن با استفاده از دستگاه صوت و غیر آن نیست.
رساله جامع آیت الله سیستانی
❎موسیقی از نظر حکم شرعی، دو نوع است:
الف. موسیقی حلال؛ آن است که مناسب مجالس لهونباشد؛ مثل موسیقی ارتش (مارش نظامی و طبل و سنج عزاداری که در عرف، مناسب با مجالس لهو محسوب نمی شود.
ب. موسیقی حرام؛ آن است که مناسب مجالس لهو باشد؛ یعنی شنونده موسیقی (خصوصا زمانی که از این امور، مطلع باشد) تشخیص میدهد که این آهنگ در مجالس لهو به کار میرود.
4_5954034049147216010.mp3
6.38M
❎منظور از مجلس لهو و مناسبت با مجالسِ لهو چیست؟؟؟(رساله جامع آیت الله سیستانی)
مسأله ۴۰۱. منظور از مجلس لهو، مجلسی است که برای هوسرانی، عیاشی و خوشگذرانی تشکیل شده است، هرچند خوشگذرانی آن با ارتکاب امور حرام مثل شرب خمر، اختلاط نامشروع زن و مرد همراه نباشد. بنابراین، نواختن و گوش دادن به موسیقی مناسب با این نوع مجالس، حرام است، هرچند در مجلس عادی نواخته شده یا به صورت فردی گوش داده شود.
4_5954034049147216189.mp3
1.35M
❎آیا اینکه میگویند این موسیقی در من حالت خاصی ایجاد نمیکند دلیل بر حرام یا حلال بودن است؟؟؟(پاسخ از رساله جامع آیت الله سیستانی)
مسأله ۰۵ ۴. معیار حرام بودن موسیقی، همان طور که در مسائل قبل ذکرشد، تناسب آن با مجالس لهو میباشد.
بنابراین، اگر کسی بگوید: «این نوع موسیقی حالت خاصی را در من ایجاد نمی کند» یا آنکه بگوید: «در من اثر ندارد»، این حرف او معیار حرام یا حلال بودن موسیقی نیست؛ البته گاه، ایجاد حالتی خاص در شخص، نشان میدهد که موسیقی با مجلس لهوتناسب دارد؛ ولی همیشه این طور نیست.
❎آیا چون در رادیو و تلوزیونِ کشور اسلامی پخش شده یا مجوز در کشور اسلامی گرفته یا فلان مداح با آن مداحی کرده یا .... نشانه ی حلال بودنِ موسیقی است؟؟؟(پاسخ از رساله جامع آیت الله سیستانی)
مسأله ۴۱۰. پخش آهنگ و موسیقی از رادیوها و تلویزیونهای کشورهای اسلامی، نشانه شرعی بر حلال بودن آن نیست و معیار، تشخیص فرد مکلف است.
بنابراین، اگر فرد موسیقی پخش شده را عرفا مناسب با مجالس لهومی داند، گوش دادن به آن جایز نیست. همچنین، کسب مجوز از نهادهای قانونی موجب حلال شدن موسیقی حرام نمی شود.
4_5954034049147216507.mp3
2.9M
❎نواختن با آلتِ لهوی و غیرِ آلت لهوی (از رساله جامع آیت الله سیستانی)
مسأله ۴۱۳. دایره (دف) از آلات لهواست و دایره زدن - چه زنگ دار، چه بی زنگ - در مجالس عروسی و غیر آن جایز نیست؛
اما زدن به وسایلی از قبیل سینی، قابلمه، تشت و... که از آلات لهونیستند در مجالس عروسی و غیر آن، اگر به طور معمولی باشد به خودی خود جایز است؛ ولی اگر کیفیت زدن به نحو خاصی (ریتم دار) باشد که مناسب مجالس لهواست، اشکال دارد و احتیاط واجب در ترک آن است.
بحث موسیقی رو ادامه میدم
بعدا پیام ناشناس ها رو پاسخ میدم ولی احتمال زیاد امروز فرصت برای هیچکدوم نباشه و فردا ان شا الله
ولادت علی الاکبر.mp3
21.19M
❎ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه ، جلسه متوسلین به امام هادی علیه السلام
⏱۲۲دقیقه
🗓سه شنبه 1402/12/01
❎ آیا می دانید نارِئُ القُری به چه معناست و لقب کدامیک از بنی هاشم است ؟
در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علیاکبر (علیه السلام) لقب (نَارِئُ القُرَی) داده اند. و این لقب به کسی گفته می شد که بر بام خانه خود، شعله آتشی را بر می افروخت تا اگر مستمندی یا بیچاره ای و یا مهمانی که پناه ندارد، به سمت شعله های کرامت بیاید و پای سفره اطعام و مهمان نوازی اش بنشیند. و این شخص، به قدری هیزم میهمان نوازی اش را زیاد می کرد که هر فقیر و درمانده ای از دورترین نقطه آن را می دید و نظرش را جلب می کرد.
📚 مجمع البحرین، طریحی، ج۱، ص۳۵
نقل است که؛ وَ لَم تُذکر هَذِهِ المُکرَّمَةُ مِن نَارِ القُرَی لِوَاحِدِِ مِن أَبنَاءِ الأَئِمَّةِ إِلَّا لِشَبِیهِ رَسَوُلِ اللهِ(صلی الله علیه و اله) عَلِی الأَکبَرِ(علیه السلام)
این لقب با کرامت نارئ القری به هیچ یک از فرزندان ائمه اطهار(علیه السلام) نسبت داده نشده است، مگر به حضرت علی اکبر (علیه السلام) که شبیه حضرت رسول اکرم (صلوات الله و سلامه علیه وآله) بود.
📗 فرسان الهیجاء ، محلاتی، ج۱، ص۴۱۶
حضرت علی اکبر (علیه السلام) در بالای پشت بام منزل خود، آتشی می افروختند که در میان عرب، آن آتش به معنای این است که؛ در آن محل میهمانی است و هر فقیر و مسکین و غریبی در آن، راه دارد. واین نشان از سخاوت زیاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) دارد.
آن حضرت در دامان عمویش حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، کریم اهل بیت (علیهم السلام) پرورش یافته بود، و حضرت (علیه السلام) مربی و معلم حضرت علی اکبر (علیه السلام) بوده است. تا جایی که در زیارت نامه علی اکبر(علیه السلام) می خوانیم؛
📚 کامل الزیارات ، ابن قولویه قمی، ص۲۰۰
❎معجزه حاضر شدن انگور
برای حضرت علی اکبر سلام الله علیه
عَنْ كَثِيرِ بْنِ شَاذَانَ، قَالَ:
شَهِدْتُ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ) وَ قَدْ اشْتَهَى عَلَيْهِ ابْنُهُ عَلِيٌّ الْأَكْبَرُ عِنَباً فِي غَيْرِ أَوَانِهِ، فَضَرَبَ يَدَهُ إِلَى سَارِيَةِ الْمَسْجِدِ فَأَخْرَجَ لَهُ عِنَباً وَ مَوْزاً فَأَطْعَمَهُ، وَ قَالَ: مَا عِنْدَ اللَّهِ لِأَوْلِيَائِهِ أَكْثَر.
ابن شاذان گوید: در محضر با سعادت امام حسین سلام الله علیه بودم؛ فرزندش علی اکبر سلام الله علیه نیز حضور داشت.
آن آقازاده از پدر بزرگوارش انگور خواست و حال آنکه فصل انگور نبود.
ناگاه امام حسین سلام الله علیه دست مبارک خود را بر ستون مسجد زد و از آن خوشه ای از انگور و موز بیرون آورد و به فرزندش داد تا میل کند .
آنگاه رو به من کرد و فرمود:
آنچه (از مقامات) در پيشگاه خداوند براى دوستان و اولياى اوست بيش ازاين است.
📚دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص: ۱۸۳
📚نوادر المعجزات، ص: ۲۴۳
📚مدينة المعاجز، ج۳، ص: ۴۵۲
هدایت شده از ازدواج های مهجور
#پیام_ناشناس
بزارید اول خووووب بخندم به این پیام🤣🤣🤣🤣🤣
🤣🤣🤣🤣🤣
بعدم هم تو این پیام هم تو پیام قبلی چند بار ما رو بردی بالای بوم هی این ور و اون ور بوم انداختی پایین
دِ آخه نمیگی ابوحیدر خدای ناکرده بیوفته چند نفر بیوه میشن چند نفر نا امید میشن؟؟؟
جوابشو یه ویس میدم👇🏽
هدایت شده از ازدواج های مهجور
4_5960863897551383044.mp3
4.67M
❎وجدان و دین و تسلیم داشته باش و لجبازی با خودت نکن
یکم مطالعه ی دقیق کن
چیزی رو که نمیفهمی بپرس و باهاش دشمنی نکن
هدایت شده از ازدواج های مهجور
همین که برای احکام خدا احترام قائلید و تسلیمید خوبه
دو تا نکته:
۱.تعدد زوجات لزوما ارتباطی با دلزدگی از زن قبلی نداره ،تعدد و تنوع در زوجه از خصیصه های ذاتیِ جنسِ مرده
۲.اتفاقا چون تربیتتون تربیت سرکوب تستسترون بوده مشکلات اقتصادی زیاد شده
اگه تستوسترون کُش نباشید وضعیت اقتصادی هم تکان خواهد خورد و مرد چندهمسر توانمندیش برای بهتر کردن وضعیت اقتصادیش بالاتره
ضمنا هر مرجعی شرط پیش رو در خصوص ازدواج نافذ نمیدونه میمونه توکیل در طلاق که حماقته و سبب شکست زندگی❌
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏯#انتقاد_از_برنامه_های_حسینیهٔ_مُعَلّٰی
🗒#بخش_اول. 1
🎙#استاد_امیدواری_خراسانی
🟢 ادامه دارد...
🗓1402/11/28
https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
هدایت شده از 🔰 گفتار های ماندگار🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏯#انتقاد_از_برنامه_های_حسینیهٔ_مُعَلّٰی
🗒#بخش_دوم 2
🎙#استاد_امیدواری_خراسانی
🟢 ادامه دارد...
🗓1402/11/28
https://eitaa.com/GoftarHayeMandegar
شب جمعه۲۲.mp3
14.12M
❎شوخی و بازی با مقدسات و روضه
⏱۱۴دقیقه
🗓پنج شنبه 1402/12/03
#پیام_ناشناس
پاسخ::
وقتی داری کتاب اون دینی رو که اگه از دنیا فاکتور بگیریش بشر نمیتونه بدیهی ترین خوب و بدهای اعمالش رو مثلا دزدی رو تشخیص بِده که بَده و با فرض توان و تزاحمِ منافع بهش پایبند باشه و دزدی نکنه رو، مسخره میکنی یادت باشه بدون اون دین از حیوان پست تر میشی
میگی نه؟ اوکی یه دلیل بیار چرا شحص دزدی نکنه با فرض اینکه توانشو داره و به اون دزدی احتیاج داره
اگه نتونستی که نمیتونی پس دیگه زر نزن✋🏾
❎پروردگارم عاجزانه التماست می کنم آقایم را نشانم بده 😭
فَأَغِثْ يَا غِياثَ الْمُسْتَغِيثِينَ عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلىٰ، وَ أَرِهِ سَيِّدَهُ يَا شَدِيدَ الْقُوَىٰ، وَ أَزِلْ عَنْهُ بِهِ الْأَسَىٰ وَ الْجَوَىٰ، وَ بَرِّدْ غَلِيلَهُ يَا مَنْ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَىٰ، وَ مَنْ إِلَيْهِ الرُّجْعىٰ وَ الْمُنْتَهىٰ
🔸پس ای فریادرس درماندگان، به فریاد بنده کوچک گرفتارت برس و سرورش را به او نشان بده، ای دارندۀ نیروهای شگرف و به دیدار سرورش، اندوه و سوز دل را از او بزدای و آتش تشنگی اش را خاموش کن، ای که بر عرش چیره ای و بازگشت و سرانجام به سوی اوست.
دعای ندبه منقول از امام صادق صلوات الله علیه
♦️ بسیار مهم♦️
امشب راس ساعت ۲۳ دعای فرج برای شخص حضرت صاحب روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء و ظهورشون فراموش نشود.
🔴🔴طبق دستور سابق شیخ الفقهاء:
به مردم هر کوی و برزن برسانید
سوره یاسین هدیه به حضرت صاحب+ زیارت آل یاسین + دعای فرج در راس ساعت ۱۱ 🕚 شب نیمه ی شعبان بخوانند.
👈🏾👈🏾👈🏾به کوری دشمنان امام زمان از شیعه نمایان و غیرشیعیان تا میتوانید نشر بدهید...در گروهها ،کانالها ، سایتها،وبلاگها،برای دوستان و آشنایان....به همه بفرستید.
نکته: شاید طبقِ تطبیقِ فتوای برخی مراجع برای مقلدینشان در نیمه ی ماه اختلاف شود لذا هر دو شب مختلف فیهما رو احتیاطا یا نهایتا شبی که به تشخیصِ موضوعیِ مرجعتان نیمه ی ماه است اعمال رو انجام دهید.
#نشر_واجب
#نشر_واجب
#نشر_واجب
❎ مطهر و پاکیزه متولد شد...
قَالَتْ حَكِيمَةُ (سلام الله علیها) وَ لَمَّا وُلِدَ كَانَ نَظِيفاً مَفْرُوغاً مِنْهُ وَ عَلَى ذِرَاعِهِ الْأَيْمَنِ مَكْتُوبٌ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً
حضرت حکیمه سلام الله علیها فرمود:
چون (حضرت مهدی علیه السلام) متولد شد پاک و مطهر بود و از آلودگی مفروغ، و بر بازوی راست او نوشته شده بود
جٰاءَ اَلْحَقُّ وَ زَهَقَ اَلْبٰاطِلُ إِنَّ اَلْبٰاطِلَ کٰانَ زَهُوقاً
﴿اسراء ٨١﴾
«حق آمد و باطل نابود شد. آرى، باطل همواره نابودشدنى است.»
📚الخرائج ، ج۱ ، ص۴۵۶
مدينة المعاجز ، ج۸ ، ص۳۳