eitaa logo
أبوحیدر (حدیث و فرهنگ اسلامی)
290 دنبال‌کننده
692 عکس
130 ویدیو
12 فایل
ارتباط با بنده @abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ازدواج های مهجور
تعلیم احکام شرعی چیز عجیبی نیست فرزندان از کودکی باید برایشان متعارف باشد که مردها و زنها متفاوتند و مردها چند همسر دارند و با بردارخواهرها باید با ایثار و جانفشانی رفتار کرد و پدر باید به همه سرکشی کند و هر شب لازم نیست تمام شب را پیششان باشد.کما اینکه در خانه های بدبختِ تک همسری نیز چنین نیست مداما شب تا صبح را پدر کنار فرزند باشد یا در خانه باشد...بسیار از شغل ها پدرها ماهها در خانه نیستند و البته ترجیحا خانه ها کنار هم باشند در یک ساختمان. ضمنا مطالعات علمی نشان داده فرزندان در خانواده های تعدد زوجاتی رشد بهتری دارند البته اگر عقلمان را و نگاهمان را دست شبه علم ها و مدیاها و حرفهای جماعت مردمان که اکثرهم لا یعقلونند ندهیم. 📣📣📣✋🏾خط بطلانِ قاطعِ علم بر روی ادعاهای خاله زنکی مخالفانِ تعدد زوجات::    ✍🏾یک مطالعه ی گسترده ای انجام شده که در Journal of Family Studies هم منتشر شده است، مطالعه به این صورت بوده که آمدن تمامی مطالعاتِ در طول ۲۰ سال رو که در خصوص تفاوت های تاثیرات زندگی های تعددزوجاتی و تک همسری روی بچه های این زندگی ها بوده رو بررسی کردن، علاوه بر اینکه تحقیقات ضعیف رو رد نموده اند👈🏾به یک نتیجه ی حیرت انگیز در حد بمب هسته ای هم رسیده اند که کاملا خلاف باورِ تحمیلی جامعه است:👇🏾👇🏾👇🏾 The review found more mental health problems, social problems and lower academic achievement for children and adolescents from polygynous than monogamous families. Similarities between children and adolescents from polygynous and monogamous families included self-esteem, anxiety and depression scores.  ترجمه: این بررسی، مشکلاتِ سلامت روانی، مشکلات اجتماعی و پیشرفت تحصیلی کمتری را برای کودکان و نوجوانان چندهمسر نسبت به خانواده های تک همسر نشان داد.  شباهت‌های بین کودکان و نوجوانان خانواده‌های چند‌همسر و تک‌همسر شامل نمرات عزت نفس، اضطراب و افسردگی بود. The effects of polygamy on children and adolescents: a systematic review: Journal of Family Studies: Vol 22, No 3 https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13229400.2015.1086405
رمضان۴.mp3
22.31M
❎سخنرانی ماه مبارک رمضان موضوع مرگ ⏱۲۳دقیقه 🗓شنبه 1402/12/26
تبریکِ روز جهانی خواب به حوزه های علمیه یمان: ۱۵ مارس روز جهانی خواب بود گفتم از همینطریق ادب کرده و به حوزه های علمیه ، مراکز فرهنگی و اعتقادی تبریک بگویم که گویی همیشه به خواب رفته اند و اثری بدردبخور در جهانِ پر هجمه علیه تشیع، از آن ها دیده نمیشود که نه تنها در خوابند و باری از دوش امام عصر ارواحنافداه بر نمیدارند بلکه خود حقیقتا باری بر دوش صاحب عالمند! از تحریف دین و شایع کردن بدعات و ظلم به اسم دین تا بی کفایتی علمی و... به همه ی اشکال خنجر به قلب اسلام(یعنی امام عصر ارواحنافداه) میزنند. ...بخوابید بخوابید...!
رمضان۵.mp3
23.3M
❎سخنرانی ماه مبارک رمضان موضوع مرگ ⏱۲۴دقیقه 🗓یکشنبه 1402/12/27
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
👆🏾به بهانه عید ساختگی نوروز، از ساعت ۱۰ شب تا ۲ و ۳ صبح زنِ مردم رو میارن تو استودیو هر و کر و لاس و موسیقی و شوخی‼️‼️‼️ ما حرفی نداریم شما بیا به لحاظ علمی ثابت کن اونجا زن و مرد کنار هم روی هم تاثیر جنسی نخواهند داشت؟! اصلا اون مجری و سلامتش به درک اسفل السافلین شما داری به جامعه به زن و بچه ی مومنین القاء میکنی که آره زن مسلمون میتونه تا ساعت ۲ ۳ شب بیرون با همکاران مردش لاس بزنه و عشوه های خرکی بیاد قربه الی الله‼️‼️‼️ شما دارید خط و ملاک شرع و عرف رو جابجا میکنید و از شرع واقعی دور میکنید‼️‼️‼️ در چنین جامعه ای چرا باید زنهای ول گرد تلویزون بینتان خائن نباشند و خیانت نکنند⁉️ شما با این مدیریتتان استخوانِ تشیع را سوزاندید که خدا به بدترین دردهای دنیا و آخرت مبتلایتان کند. لذاست که حرف بزنی میگویند افراطی هستی و طالبانی و داعشی اصلا چرا نگویند وقتی تحت تربیت همین نهادِ مسخره و ضد دین و ضد عفتِ صدا و سیما بوده اند لعنت خدا بر اول و آخرشون لعنت خدا بر سازندگان برنامه ها لعنت خدا بر آخوندِ تایید کننده و تبلیغ کننده و ساکت مقابل صدا و سیما
هدایت شده از موسیقی آوازِ شیطان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر مبارک حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی رحمةالله‌علیه در مورد موسیقی و اعتیاد به آن حتماً گوش بدین تا نظر یک فقیه و عالم دینی را در مورد جریانی که عده‌ای نمی‌خواهند مؤمنین بدانند
هدایت شده از موسیقی آوازِ شیطان
واکنش رهبری به خواندن یک دعا با ساز رهبری در درس خارج: …معمول شده که در عزاداری ها هم موسیقی پخش می‌کنند، به خیال خودشان موسیقی حلال است یا لا اقل مشکوک است به نظر ما این چیزی نیست که انسان بتواند بگوید حرام است… اگر عرفاً از این عمل، هتک فهمیده شد، مسلماً حرام است اگرچه انسان می‌فهمد که بهتر این است که هر چه ممکن است، این چیزها را از خصوص مراسم دینی دور کنند من چند سال قبل از این، تصادفاً دیدم که سحر یک دعائی را در رادیو یا تلوزیون همراه با ساز پخش می‌کنند خیلی بر آشفته شدم، دستور دادم: حق ندارید دیگر این را تکرار کنید اگر چنانچه راه این چیزها باز بشود، همین کار را خواهند کرد؛ دعای کمیل می‌خوانند، با ساز این خیلی چیز بدی است که در جامعه این چیزها به حریم مسائل مقدس بیاید… (۸۸/۱۱/۴) از بیشتر از یک سال قبل تا الآن، به وضوح می‌دیدیم و داریم می‌بینیم که موج جدیدی برای ترویج موسیقی در کشور آغاز شده است که این بار _بر خلاف موج‌های قبلی که جامعه هدفش مردم‌ِ کمتر متدین بود_ اساساً هدفش مردم متدین و حزب‌اللهی و هیئتی‌ها است، ما را زیادی حساس، متوهم یا کج‌ اندیش دانستند آیا همچنان ما را حساس و‌ متوهم می‌دانید؟ آیا همچنان در این موج جدید ترویج موسیقی شک دارید؟ این موسیقی یا آن موسیقی، حلال یا حرام بودنش را نبینید، روند را ببینید با این روند چه آینده‌ای را برای مراسمات دینیِ ما پیش‌بینی می‌کنید؟ مسأله ترویج موسیقی را جدی بگیریم
امام صادق عليه السلام ـ وقتى به ايشان عرض شد: در عقيق(وادى اى است نزديك مدينه ) خلوت گزيده اى و به سوى تنهايى شتافته اى ـ فرمود :  خَلَوتَ بِالعَقيقِ، و تَعَجَّلتَ الوَحدَةَ! ـ : لَو ذُقتَ حَلاوَةَ الوَحدَةِ لاَستَوحَشتَ مِن نَفسِكَ . ··· أقَلُّ ما يَجِدُ العَبدُ في الوَحدَةِ [ الرَّاحَةُ] مِن مُداراةِ النّاسِ  اگر حلاوت تنهايى را مى چشيدى از خودت هم مى گريختى. ···كمترين فايده اى كه بنده از تنهايى مى يابد، 👈🏾آسوده شدن از مدارا با مردم است. ( بحار الأنوار : ۷۸/۲۵۴/۱۱۹)
رمضان۶.mp3
24.83M
❎سخنرانی ماه مبارک رمضان موضوع مرگ ⏱۲۵دقیقه 🗓دوشنبه 1402/12/28
رمضان۷.mp3
22.87M
❎سخنرانی ماه مبارک رمضان موضوع مرگ ⏱۲۳دقیقه 🗓سه شنبه 1402/12/29
نزد خداوند عليم و حکيم عيد فقط عيد غدير است و بس از پس او جمعه و اضحى و فطر بهر کمال ما همين چار بس جاي علي(عليه السلام) کي به اهورا دهيم مذهب و کيش ما همان است و بس
هدایت شده از پوشیه،حجابِ مؤمنات
چشم حسودان کور باد مرزِ بینِ محجبه و غیرِ محجبه بزودی مشخص خواهد شد و شل حجابان و صورت نمایان رسوا و روسیاه
معاذ اللّٰه چيزى را زنده سازيم كه اسلام محوش كرده اَلْمَنَاقِبُ : حُكِيَ أَنَّ اَلْمَنْصُورَ تَقَدَّمَ إِلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ بِالْجُلُوسِ لِلتَّهْنِئَةِ فِي يَوْمِ اَلنَّيْرُوزِ وَ قَبْضِ مَا يُحْمَلُ إِلَيْهِ فَقَالَ إِنِّي قَدْ فَتَّشْتُ اَلْأَخْبَارَ عَنْ جَدِّي رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَلَمْ أَجِدْ لِهَذَا اَلْعِيدِ خَبَراً وَ إِنَّهُ سُنَّةُ اَلْفُرْسِ وَ مَحَاهَا اَلْإِسْلاَمُ وَ مَعَاذَ اَللَّهِ أَنْ نحيا [نُحْيِيَ] مَا مَحَاهَا اَلْإِسْلاَمُ فَقَالَ اَلْمَنْصُورُ إِنَّمَا نَفْعَلُ هَذَا سِيَاسَةً لِلْجُنْدِ فَسَأَلْتُكَ بِاللَّهِ اَلْعَظِيمِ إِلاَّ جَلَسْتَ فَجَلَسَ إِلَى آخِرِ مَا أَوْرَدْتُهُ فِي أَبْوَابِ تَارِيخِهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . در مناقب حكايت است كه منصور موسى بن جعفر را پيش داشت تا روز نوروز جلوس كند،و آنچه عيدى نزد او آرند دريافت كند فرمود:من اخبار از جدّم رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله را بازرسى كردم،از اين عيد خبرى نيافتم اين روش پارسيان بوده و اسلام آن را محو كرده معاذ اللّٰه چيزى را زنده سازيم كه اسلام محوش كرده،منصور گفت:براى سياست سپاه اين كار را ميكنيم بحق خداى بزرگ از تو خواهش دارم كه جلوس كنى،و جلوس كرد،تا آخر آنچه در باب تاريخ آن حضرت آوردم. 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۵۶، ص ۱۰۰ 📚مناقب(ج ۴ ص ۳۱۹)
عَنْ رَسُولِ الله صلی الله علیه و آله: إِنَّ اللَّهَ أَبْدَلَكُمْ بِيَوْمَيْنِ يَوْمَيْنِ- بِيَوْمِ‏ النَّيْرُوزِ وَ الْمِهْرَجَانِ الْفِطْرَ وَ الْأَضْحَى. مستدرك الوسائل. و الابدال من الشيء يقتضي ترك المبدل منه إذ لا يجمع بين البدل و المبدل منه.
▪️جهت تقرب محضر وجود مقدس ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نکاتی بسیار اندک از زندگانی و فضائل و خصوصیات حضرت ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها بمناسب شهادت مادرمان و مادر حضرت صدیقه سلام الله علیهما تقدیم میکنیم::
القابِ ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها ۱.طاهره و علت شهرت او به طاهره يكي از القاب حضرت خديجه عليها السلام طاهره مي‌باشد. ---------- 📚تاريخ حبيب السير في اخبار افراد بشر، ج۱، ص ۴۲۱؛ تاريخ الخميس في 📚احوال انفس نفيس، ج۱، ص ۲۶۳؛ خديجه بنت خويلد، ص ۱۱ و ۱۲. «و كانت في الجاهليۀ الطاهرۀ؛ خديجه سلام الله عليها در جاهليت ، «طاهره» بود. » ---------- 📚 مجمع الزوائد، هيثمي، ج۹، ص ۲۱۸ «وَ كانَت خديجه تُدعي في الجاهليۀ الطاهرۀ؛ نامش در جاهليت طاهره بوده است. » ---------- 📚 - الكامل في التاريخ، ج۲، ص ۱۷۵؛ الطبقات الكبري، ج۸، ص ۱۵؛ بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۱۲؛ الدر المنثور في طبقات ربات الخدور، ص ۱۸۰؛ التبيين في انساب القرشيين، ص ۷۱؛ مقتل الحسين عليه السلام للخوارزمي، ج۱، ص ۵۵؛ نهايه الارب في فنون الادب، فارسي، ج۳، ص ۱۵۱؛ محدثات شيعه، ص ۱۵۷؛ سير اعلام النبلاء، ج۲، ص ۱۱۱؛ تنقيح المقال، ج۳، ص ۷۷. قال عمر رضا كحالۀ: من بيت مجد و سؤدد و رياسۀ، فنشأت علي التخلق بالاخلاق الحميده، و اتصفت بالحزم و العقل و العفۀ، حتي دعاها قومها في الجاهليۀ الطاهرۀ. ---------- 📚خديجه بنت خويلد، ص ۴۴؛ اعلام النساء، ج۱، ص ۳۲۶.
القابِ ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها مباركه خداوند منّان به حضرت عيسي عليه السلام وحي فرمود كه نسل پيامبر آخرالزمان از بانوي مباركه است. [۱] عبدالله بن سليمان نيز اين معني را از «انجيل» روايت كرده است. [۲] ---------- [۱]: كحل البصر، ص ۷۰. [۲]: بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۲۲.
القابِ ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها ام المؤمينن همسران پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و در رأس آنها حضرت خديجه سلام الله عليها در منطق قرآن «ام المؤمنين» لقب يافته اند. [۱] ولي به تصريح پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله وي برترين و بهترين آنان مي‌باشد. [۲] ---------- [۱]: احزاب/ ۶. [۲]: الانوار الساطعه، ص ۲۲۶.
القابِ ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها سیده النساء اميرمؤمنان عليه السلام در چكامه اي كه به عنوان سوگنامه ي حضرت خديجه سلام الله عليها سروده اند، از او به عنوان «سيدۀ النسوان»، (بانوي بانوان) تعبير كرده اند. [۱] امام صادق عليه السلام نيز از او به «سيّده قريش» ياد كرده اند. [۲] اسماء بنت عميس نيز او را «سيده نساء العالمين» مي‌خواند. [۳] و در عهد جاهلي او را «سيده نساء القريش» مي‌خواندند. [۴] ---------- [۱]: مناقب آل ابي طالب، ابن شهر آشوب، ج۴، ص ۷۰. [۲]: قرب الانساد، حميري، ص ۳۲۵. [۳]: فاطمه الزهرا من المهد الي اللحد، قزويني، ص ۱۴۵. [۴]: شرح مواهب اللدنيّه، زرقاني، ج۱، ص ۱۹۹.
حضرت خدیجه ام المومنین سلام الله علیها هنگام ازدواج با رسول الله صلی الله علیه و آله دوشیزه بودند در تاریخ مشهور است که حضرت خدیجه، قبل از ازدواج با پیامبر، دو بار ازدواج نمودند، که دو شوهر قبلی ایشان به نامهای "ابوهاله بن زراه تمیمی" و "عتیق بن عائذ مخزومی" هر دو فوت نمودند و فرزندان او قاسم، عبدالله، زینب،‌ام کلثوم، فاطمه و رقیه می‌باشند 📚 (جمعی از نویسندگان، تاریخ الائمه، قم، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، ص ۱۵ – ۲۰. ) 🔴نکته: علامه مجلسی در جلد ششم بحارالانوار، در باب زنان و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) آورده است که: احمد بلاذری و ابوالقاسم کوفی در کتاب خود و سید مرتضی در کتاب شافی و ابوجعفر در تلخیص، روایت کرده اند که: پیغمبر (صلی الله علیه و آله) با خدیجه ازدواج نمود، در حالی که او دوشیزه بود و این امر را تأکید می‌کند، آنچه در کتاب «انوار البدیع» آمده است. (در این کتاب گفته شده رقیه و زینب دختران هاله، خواهر خدیجه هستند) صحیح است 📚(علی محمد علی دفیل، خدیجه (علیها السلام) ترجمه دکتر فیروز حریرچی، تهران، سپهر، ۱۳۶۲، ص ۱۱. ).
مهریه ی حضرت خدیجه سلام الله علیها مهر السنه بوده پيامبر اكرم فقط ۵۰۰ درهم را به عنوان مهريه فرستاد، تا مهرالسنه باشد. ---------- 📚القواعد، علامه حلي، ج۳، ص ۷۳. طبرسي تصريح مي‌كند كه مهريه ي حضرت خديجه عليها السلام ۵/۱۲ دوازده و نيم [۱] اوقيه (همان مهر السنه) بود، كه مهريه ي ديگر همسرانش همين مقدار بود. [۲] ---------- 📚[۱]: هر اوقيه برابر با ۴۰ درهم است. 📚[۲]: اعلام الوري، طبرسي، ج۱، ص ۲۷۵؛ بحارالانوار، ج۱۶، ص ۱۰ و ۱۲ و ۲۱۹. امام باقر و امام صادق عليهماالسلام فرموده اند: «ما زوج رسول الله صلي الله عليه و آله شيئاً من نباته و لا تزوج شيئاً من نسائه علي اكثر من اثني عشر اوقيه و نش يعني نصف اوقيه. » يعني تزويج نكرد رسول خدا صلي الله عليه و آله هيچ يك از دختران خود و نه هيچ يك از زنانش را به بيش از دوازده اوقيه و نيم. ---------- 📚اعلام الوري، ص ۱۴۷.
سنتِ بخششِ تمام اموال به همسر و نان خورِ شوهر بودن توسطِ حضرت خدیجه سلام الله علیها بنیانگذاری شد چون مهريه به دست خديجه عليها السلام رسيد به ورقه دستور داد كه آن را به محضر پيامبر صلي الله عليه و آله تقديم كند و اعلام كند كه همه اموال خديجه عليها السلام به آن حضرت متعلق است. ورقه بن نوفل در ميان زمزم و مقام ابراهيم ايستاد و با صداي رسا اعلام كرد: هان اي امت عرب، خديجه شما را گواه مي‌گيرد كه اين مبلغ را با همه اموال، غلامان و كنيزانش به محمد امين تقديم مي‌دارد و شما را به گواهي مي‌طلبد. ---------- 📚 امهات المعصومين، آيت الله شيرازي، ص ۸۷.
❎سنِ حضرت خدیجه سلام الله علیها از رسول الله بیشتر نبوده 1⃣العكبري از بزرگان اهل سنت و نویسنده شذرات الذهب مي گوید: و رجح كثيرون أنها ابنة ثمان وعشرين بسیاري از مورخین قول 28 سال را براي حضرت خدیجه در زمان ازدواج با پیامبر اكرم ترجیح داده اند 📚عبد الحي بن أحمد بن محمد العكري الحنبلي، شذرات الذهب في أخبار من ذهب، ج،1 ص،14 حوادث سال11 2⃣پیامبر در 25 سالگي با حضرت خدیجه سلام الله علیها ازدواج كرده و حضرت هم ان زمان 28 ساله بودند 📚عماد الدين عامری، يحيى بن ابى بکر، بهجة المحافل و بغية األماثل ، ج ،1 ص ،48 دار الصادر، بيروت، 3⃣حلبی و تزوجها رسول الله )صلى الله عليه و سلم( و هي يومئذ بنت ... قيل خمس و عشرين. قولی گويد زمان ازدواج حضرت س ۲۵ ساله بودند 📚 السيرة الحلبية نويسنده : أبو الفرج الحلبي الشافعي جلد : 1 صفحه 204 4⃣۲۸ سال طبق روايت ابن عباس ِ پیامبر ص با حضرت خدیجه س ازدواج کرد در حالی که حضرت ۲۸ ساله بودند 📚سير اعالم النبالء ­ ط الرساله نويسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 2 صفحه : ۱۱۱
آنکس که ولای مرتـــــضی  در سر اوس‍ت... در روز جـــَزا پیامبــــر یاور اوس‍ت... ما مادرمان ی طاهره اس‍ت... بدبخت! کسی که .... ، مادر اوست...