eitaa logo
سیاست‌و‌دیانت | مهدی ‌ابوطالبی
2هزار دنبال‌کننده
246 عکس
65 ویدیو
26 فایل
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه دکترای علوم سیاسی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) ادمین @mim_he_alef1378
مشاهده در ایتا
دانلود
گویا ولی شناسان رفتند از این ولایت😭 رحلت علامه حسن زاده آملی رحمة الله علیه تسلیت باد.
💢 سلسله همایش‌های جریان شناسی ▫️موسسه ولاء منتظر عج ▫️موسسه امام خمینی ره ▫️موسسه افق تاریخ اندیشه معاصر ✅اعطای گواهینامه رسمی پایان دوره 🏵 اهداء جوایزنفیس به نفرات برگزیده 💎 برادران و خواهران 📨طلاب، دانشجویان و فرهیختگان 🎁 تخفیف ویژه ایام ۱۳ آبان 🔰جهت ثبت‌نام عدد ۷ را به شماره ۳۰۰۰۱۰۱۰۱۵ ارسال کنید. 📮اطلاعات تکمیلی و ثبت نام👇 http://www.blog.mfvm.ir/jtm 🌐https://eitaa.com/joinchat/703266838Ceb59db5ddd
❇️ سخنرانی با موضوع: «نقش طرح ولایت در گفتمان انقلاب اسلامی» مناسب برای علاقمندان به آشنایی با «ماهیت انقلاب اسلامی ایران» ◀️ حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی ⏰ دوشنبه ۳ آبان ساعت ۲۰ ❇️ لینک ورود به جلسه https://www.skyroom.online/ch/baharsums/tollab
❇️استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت❇️ جناب آقای دکتر مصطفی محقق داماد در یادداشتی ضمن تعریض به سیاست خارجی جمهوری اسلامی، با اشاره به صحبت‌های آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مبنی بر عدم قهر با جهان، ایشان را مرجعی دانستند که از مکتب آیت الله بروجردی علاوه بر فقه و اصول و اجتهاد، اعتدال و جهان اندیشی آموخته است. سه نکته در باب سخنان جناب محقق داماد: 1⃣ جناب محقق داماد! آیا جنابعالی سایر فتاوای آیت الله العظمی صافی مثل: ۱. جواز تعزیر زن بی‌حجاب توسط حکومت ۲. احتیاط در وجوب ستر وجه و کفین ۳. عدم جواز اعطای مسوولیت حکومتی به زنان ۴. حرمت مطلق موسیقی ۵. جواز اخذ جریمه تأخیر اقساط را هم علامت اعتدال و جهان اندیشی ایشان میدانید؟ یا فقط خواستید با مصادره یک سخن ایشان برای تایید دیدگاه سیاسی خود ایشان را مرجعی معتدل و جهان اندیش بنامید و از نهاد مرجعیت برای مخالفت با سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی استفاده ابزاری کنید؟ 2⃣ مؤید استفاده ابزاری شما از مرجعیت، عدم توجه شما به دغدغه مراجع در هشت سال گذشته نسبت به معیشت مردم است که همفکران شما با رفتار غلط در سیاست خارجی معیشت و سلامت مردم را گرو‌گان گرفتند و شما نقدی بر این رفتار نداشتید. 3⃣ اما در مورد بیانات آیت الله العظمی صافی اگر دقت بفرمایید تأکید ایشان بر «ارتباط با عزت و اقتدار و عقلانیت و تعامل سازنده با تمام کشورهای دنیا برای حل مشکلات مردم و مضر بودن قهر با بسیاری از کشورها» بود. کلیت این سخن مخالف سیاست خارجی جمهوری اسلامی نیست. چنانکه رهبری نیز همواره بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و نرمش قهرمانانه تصریح داشتند. قطعا نظر آیت الله صافی بر ارتباط ذلیلانه با آمریکای مستکبر و رژیم اشغالگر قدس نیست. ما با سایر کشورهای دنیا هم ارتباط و تعامل داریم و هیچگاه با بسیاری از کشورها قهر نبودیم. البته برخی کشورها تحت تأثیر هژمونی آمریکا برغم تلاش جمهوری اسلامی برای تعامل، آنها تعامل لازم را نداشتند. @aboutalebi57 کانال سیاست و دیانت|حجت الاسلام ابوطالبی
❇️ متن اسناد لانه جاسوسی ♻️ پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز ۱۲ آبان سال ۹۵ با دانش‌آموزان و دانشجویان بر مطالعه‌ درس آموز اسناد لانه‌ جاسوسی آمریکا، دانلود رایگان همه این اسناد از لینک‌های زیر امکان پذیر است: 🔻 | دانلود مجموعۀ ۱۱ جلدی اسناد لانه‌ جاسوسی 📂 | جلد اول: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/1.pdf 📂 | جلد دوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/2.pdf 📂 | جلد سوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/3.pdf 📂 | جلد چهارم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/4.pdf 📂 | جلد پنجم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/5.pdf 📂 | جلد ششم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/6.pdf 📂 | جلد هفتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/7.pdf 📂 | جلد هشتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/8.pdf 📂 | جلد نهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/9.pdf 📂 | جلد دهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/10.pdf 📂 | جلد یازدهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/11.pdf 🌐 @aboutalebi57 کانال سیاست ودیانت|حجت الاسلام ابوطالبی 🌐 https://b2n.ir/u92828
مسابقه کتابخوانی از کتاب «لانه جاسوس‌ها» ویژه نوجوانان @aboutalebi57 کانال سیاست و دیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی
✅ به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📚 کتاب سكولاريسم پنهان، بررسی انتقادی انديشه‌های دكتر داود فیرحی 👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان: سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیح‌الله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدی‌خواه و علیرضا جوادزاده 🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع،‌ در کنار پذيرش «نسبی‌گرایی»‌ و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و به‌صورت خاص، تفسير گزاره‌ها و تراث شيعی بر اساس نظریه برون‌دينی را اتخاذ کرده بود. 🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده می‌شوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمی‌تواند داشته باشد. 🔶 بااين‌حال، از ويژگی‌های دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنش‌آفرينی بود، و ازهمين‌رو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، می‌توان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست. ❇️ مشاهده و خرید اینترنتی 🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4617 🔰 کانال انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) 🌐 https://eitaa.com/hatif_ir 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir سیاست و دیانت | مهدی ابوطالبی ✅ @aboutalebi57
❇️ انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان»‌ و پاسخ به برخي ايرادات ◀️ پس از انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان: بررسي انتقادي انديشه‌‌هاي دکتر داود فيرحي»، برخي دوستان و همفکران دکتر فيرحي به نقد کتاب پرداخته، چنين نوشتند: ◀️«جمعي از ناآشنايان به اسلام و انديشه سياسي، دکتر فيرحي عزيز را متهم به سکولاريسم پنهان کرده‌‌اند. من نمي‌فهمم کسي که فقه سياسي را معتبر مي‌داند، چگونه سکولار (به تعبير ايشان) است!» ❇️ در مباحث کتاب،‌ از جمله مقدمه و بويژه مقاله پاياني، پاسخ اين ايراد آمده است. در ذيل، بخشي از مطالب مقدمه ذکر مي‌شود: «... دکتر فيرحي در تلاشي ظاهراً دغدغه‌مندانه نسبت‌به اسلام، به‌دنبال سازگار کردن گزار‌ه‌هاي اسلامي ـ شيعي با عناصر مدرن، به‌ويژه اصل آزادي بود؛ اما تفسير رسمي و رايج از گزاره‌هاي اسلامي که تفاوت‌ها و تضادهايي با مؤلفه‌هاي مدرن، از جمله اصل آزادي داشت،‌ مانعي مهم در مقابل رويکرد او بود. بر اين اساس بايد اين مانع برداشته مي‌شد. راهکار فيرحي، پذيرش نظرية «تقدم اراده بر علم» بود که نسبيت‌گرايي معرفتي از لوازم آن است. او با اخذ اين نظريه از انديشمندان غربي، به‌ويژه ميشل فوکو، و تلاش براي نسبت دادن آن به معدودي از انديشمندان اسلامي، آن را مبناي اصلي خود قرار داد. فيرحي، که به آزادي مدرن (Freedom / Liberty) باور داشت و طالب آن بود تا «آزادي» در «مركز معنا»‌ي كاوش‌ها در باب سياست قرار گيرد تا نظريه و سپس نظام سياسي ـ اجتماعي «آزادمنش، فردگرا و مردم‌سالار»ی شکل گيرد و «اقتدارگرايي» به حاشيه رانده شود، اينک با اتخاذ مبناي «تقدم اراده بر علم» مي‌توانست بگويد: همان‌گونه‌که قدرت و ارادة منبعث از وضعيت مسلمانان در قرون اوليه موجب شکل‌‌گيري تفسير «اقتدارگرايانه» و ضد آزادي از تعاليم ديني شد، وضعيتِ جهانِ اسلام در عصر حاضر اقتضا مي‌کند تا تفسير «آزادي‌محور» و ضد‌اقتدارگرايي از نصوص اسلامي ارائه گردد. طبعاً با اين رويکرد ـ که «تحميل نظريه بر نص»‌ در آن صراحت دارد و فيرحي خود با تعبير «تقدم نظريه بر نص» از آن ياد کرده بود ‌ـ بايد روش‌ها و راهکارهايي چون «گزينش برخي تعاليم و ناديده گرفتن برخي ديگر»، «برجسته‌سازي بخشي از گزاره‌ها و به‌حاشيه‌راني بخشي ديگر» و «توسل به متشابهات و متشابه نمودن محکمات» مورد توجه قرار گيرد. دکتر فيرحي نيز در پروژة فکري خويش از چنين راهکارهايي استفاده کرده است: گزار‌ه‌هايي از تعاليم اسلام و آثار و انديشه‌هايي از متفکران و فقهاي شيعه را که به‌نوعي در آنها سخن از حقوق و آزادي مردم به ميان آمده است يا اين ظرفيت را از نظر وي دارد، گزينش و برجسته کرده و در مواردي تفسير‌هاي غيرعقلايي ارائه نموده است‌؛ و متقابلاً موارد فراوان ديگر با مضمون لزوم اطاعت از قوانين و حاکمان الهي و نداشتن اختيار در حوزة تشريع و انتخاب حاکمان را ناديده گرفته يا به‌صورت حاشيه‌اي طرح کرده و بعضاً برداشت‌هاي ناصواب از آنها ارائه نموده است. روشن است که با اين رويکرد، بسياري از احکام سياسي اسلام که در تضاد با ليبراليسم هستند،‌ مانند لزوم پذيرش و اطاعت از حاکمان الهي، جهاد، اجراي حدود، امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر، جلوگيري از فعاليت و ترويج فرقه‌ها و کتب ضال‍ّه و...، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده می‌شوند و به‌صورت کم‌رنگ تحقق مي‌يابند؛ و اين امر، معنايي جز سکولاريسم نمي‌تواند داشته باشد. بر اين اساس، براي انتساب يک فرد به سکولاريسم، لازم نيست خود فرد بدان تصريح کند يا به انکار گزاره‌هاي سياسي اسلام بپردازد؛ بلکه اين انتساب، حتي با پرداختن به فقه سياسي نيز مي‌تواند سازگار باشد. بااين‌حال، از ويژگي‌هاي شخصيتي و علمي دکتر فيرحي در کنار استعداد و نبوغ بالا، تلاش براي طرح مباحث علمي بدون ايجاد حساسيت منفي و تنش‌آفريني بود؛ ازهمين‌رو، با توجه به اينکه انتساب به سکولاريسم مي‌توانست تأثير منفي بر وي و انديشه‌هايش بگذارد، او سعي وافر داشت تا عبارات و جملاتي را به کار نبرد که دلالتِ صريح و مستقيم بر سکولار بودن وي داشته باشد. با توجه به آنچه ذکر شد، مي‌توان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحي را «سکولاريسم پنهان» دانست». کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
گزارشي انتقادي درباره انديشه‌ دکتر فيرحي، و پاسخ به دفاعيات برخي حوزيان.pdf
586K
❇️ پس از انتشار کتاب «سکولاريسم پنهان: بررسي انتقادي انديشه‌‌هاي دکتر داود فيرحي»، برخي دوستان و همفکران دکتر فيرحي به نقد کتاب پرداخته، چنين نوشتند: «جمعي از ناآشنايان به اسلام و انديشه سياسي، دکتر فيرحي عزيز را متهم به سکولاريسم پنهان کرده‌‌اند. من نمي‌فهمم کسي که فقه سياسي را معتبر مي‌داند، چگونه سکولار (به تعبير ايشان) است!» ✳️ این مقاله، مقاله پاياني کتاب «سکولاريسم پنهان» است که براي آگاهي تفصيلي و انتقادي از ديدگاه‌هاي محوري دکتر فيرحي، و پاسخ به دفاعيات برخي حوزويان از ايشان مفید است. کانال سیاست و دیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
مدرسه علمیه حقانی برگزار میکند: بایسته های بصیرتی و سیاسی طلاب از مجموعه مباحث طرح صراط طرحی برای افقهای پیش روی طلاب در سطوح عالی جمعه ۱۲ آذر ساعت ۱۰ صبح کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
بایستی های سیاسی.mp3
33.94M
🔈 بایسته های بصیرتی و سیاسی طلاب 💠 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی 📆 برگزار شده در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در مدرسه علمیه حقانی 🔰 مباحث مطرح شده: 🔹 تاثیر سیاست در محصول کار طلبگی 🔸 تبیین نگرانی رهبری درباره «انقلابی ماندن حوزه» و ارزیابی وضعیت فعلی حوزه در این موضوع 🔹 حد نصاب دستاورد بصیرتی یک طلبه در پایان سطح ۱ 🔸 فعالیت های لازم طلاب برای شأن بصیرتی و سیاسی با عنایت به سطح عالی 🔹 راه رسیدن به ثبات سیاسی و ریشه یابی ریزش خواص انقلابی کانال سیاست ودیانت|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
فيلترينگ در فضاي مجازي ايران، سخنراني حجت‌الاسلام کهوند در تاريخ يازدهم آذر 1400.mp3
18.01M
✳️ فيلترينگ در فضای مجازی ايران 👤 سخنرانی حجت‌الاسلام آقای محمد کهوند در تاريخ 11 آذر 1400 🔶 مقايسه فيلترينگ در برخی کشورهای غربی با ايران 🔶 فيلتر تلگرام و علل شکست آن 🔶 ديدگاه مقام معظم رهبری درباره فيلترينگ و مقايسه آن با ديدگاه برخی مسئولان 🔶 وظيفه روحانيت درباره موضوع فيلترينگ 🌐 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت ویژه خواهران 💠 مرکز آموزش‌های آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید خواهران طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند. ♻️ جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1721 —————💠🍃🌺🍃💠————— 🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی: 🆔 @maab_iki 🌐 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
🔰 ابعاد فرهنگی آموزه های فاطمیه با رویکرد تطبیق بر چالش های معاصر 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی 🔻 امشب، همراه با اقامه نماز مغرب و عشا الی ۱۹:۳۰ 🕌 بلوار امین، روبروی صدا و سیما، مسجد المهدی (عج) 🌐 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
🌐 بزرگداشت عالم گرانقدر مرحوم آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (قدس الله سره) 🔰 سخنران : «حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی (زید عزه)» استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 🕰 زمان : سه شنبه،مورخ ۷دی، بعد از نماز ظهر و عصر 🔹 مکان: مسجد مدرسه علمیه حقانی @basije_haghani لینک جلسه: https://www.aparat.com/mrn2311381/live 🌐 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی @aboutalebi57
💢 تحریف و نبش قبر یک مصاحبه قدیمی در آستانه سالگرد علامه مصباح (ره) 🔹 این روزها مطلبی از بنده در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شده که اولا تقطیع و تحریف شده و ثانیا برای سال ۹۶ است نه الان. 🔻 اما تقطیع و تحریف: 1⃣ در مصاحبه‌ مفصلی که بنده سال ۹۶ با سایت مباحثات داشتم یکی از سوالات در مورد تنزل جایگاه روحانیت بود و بنده در پاسخ تاکید کردم که در مواردی محبوبیت روحانیت کاهش یافته و در مواردی افزایش یافته است و گفتم قضاوت دقیق، نیازمند یک تحقیق دقیق اجتماعی است. 2⃣ بنده تصریح کردم بدلیل منسوب شدن حکومت به روحانیت و حضور روحانیت در مناصبی مثل قضاوت و مناصب اجرایی طبیعی است که عده‌ای بدبین بشوند. و حتی تاکید کردم امام هم به همین دلیل با حضور روحانیت در مناصب صرفا اجرایی موافق نبودند. ولی متأسفانه این نکته سوتیتر و مورد استناد قرار گرفته که محبوبیت روحانیت افزایش یافته است. 3⃣ نکته دیگر بنده این بوده که حتی اگر قایل شویم بخاطر تشکیل حکومت دینی که اقتضایش در مواردی حضور روحانیت در حکومت است، به فرض عده‌ای نسبت به دین و روحانیت بدبین شده باشند، ولی وقتی از آثار این حکومت، شیعه شدن چندین برابر بیشتر از آن جمعیت قبلی باشد نمیتوان گفت که تشکیل حکومت دینی اشتباه بوده است. بلکه فواید آن بیشتر از پیامدهای منفی آنست. 🔻بازنشر و تحریف پس از چهار سال: 1⃣ نکته مهم دیگر این است که قطعا در این چهار سال بدلیل عملکرد افتضاح، و خرابی بی‌سابقه دولت دوازدهم و رییس جمهور روحانی آن، و مشکلات بی‌سابقه گرانی و معیشتی مردم، بدبینی مردم نسبت به روحانیت در مقایسه با سال ۹۶ یعنی زمان مصاحبه فوق، قطعا چندین برابر بیشتر شده است و البته این به اصل انقلاب و نظام برنمی‌گردد بلکه به عملکرد آن دولت برمیگردد. 2⃣ اما انتشار این مطلب پس از چهار سال در ایام رحلت آیت‌الله مصباح (ره) و با عنوان شاگرد آیت‌الله مصباح (ره) هدفی جز تخریب و تحریف شخصیت این عالم جلیل القدر ندارد. اما نمی‌دانند که: 💠 یریدون لیطفئوا نورالله بأفواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون‌. 🌐 علاقمندان جهت اطلاع از محتوای کامل بحث می‌توانند به اصل مصاحبه مراجعه کنند: https://mobahesat.ir/15414 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
🇮🇷 🎤سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) 🗓چهارشنبه ۸ دی بعداز فریضه عشاء 🕌مسجد حضرت زینب علیهاالسلام_پردیسان 🕌 مسجد حضرت زینب علیها السلام @zeinabiionqom کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... : https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ویژگی‌های شخصیتی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام ابوطالبی 🔹دقت و ریزبینی 🔹نظم و انسجام فکری 🔹تکلیف محوری 🔹اخلاص 🔹توسل متن کامل این مصاحبه را در نشریه عهد بخوانید 🔺شماره ۷۳ نشریه عهد با موضوع سیره‌ی علامه مصباح یزدی تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
🗞 مصاحبه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر ابوطالبی با روزنامه فرهیختگان درباره «نهاد علم از منظر علامه مصباح» 🔹 هدف آیت الله مصباح(ره) از تاسیس موسسه امام خمینی(ره) 🔸 اسلامی سازی علوم انسانی در نگاه ایشان 🔹 نگرش علامه به امر مدرن و علوم غربی 🔸 سند اسلامی سازی علوم انسانی موسسه امام خمینی (ره) مطالعه متن مصاحبه 👇👇👇 https://eitaa.com/aboutalebi57/476 کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
Page 15(1).pdf
711.3K
🗞 متن کامل مصاحبه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین دکتر ابوطالبی با روزنامه فرهیختگان درباره «نهاد علم از منظر علامه مصباح» کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | تیزر گفتگوی سایت فکرت با دکتر مهدی ابوطالبی با موضوع «الگوی مدیریت تربیتی علامه مصباح» به زودی فیلم و صوت کامل این گفتگو منتشر خواهد شد 🆔 @fekrat_net کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
🏴صلی‌الله علیک یا فاطمةُ‌الزَّهرَاءُ ▪️مراسم عزاداری ایام فاطمیه دوم 🎙سخنران حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی 🔰 موضوع: اولین شهیده جهاد تبیین 🎤بانوای حاج حسن برخورداری 🗓از چهارشنبه ۱۵ دی به مدت سه شب همزمان با نمازمغرب و عشا 🕌مسجدالنبی(ص) سالاریه @mfmt_ir کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
❇️ مصادره به مطلوب و سوء استفاده از مرجعیت ❇️ ◀️ جناب آقای مجتهد شبستری در یادداشتی با عنوان «نوشدارو بعد از مرگ سهراب» تلاش کرده که سخنان دو مرجع بزرگوار در دیدار با رییس جمهور را مصادره به مطلوب کند و نگاه سکولاری خود را به این دو مرجع عظیم الشأن نسبت دهد. ⛔️ جناب شبستری همانگونه که نوشته نه تنها با حاکمیت و ولایت فقیه مخالف است، بلکه در مسائل حکومت و سياست، فعل و قول معصوم (علیه السلام) را هم حجت نمیداند. (ماهنامه کیان، بهمن ۷۷، ص ۱۳)⛔️ ◀️ کدامیک از این دو مرجع بزرگوار و یا کدام فقیه شیعه با اصل ولایت و نیابت فقها از معصومین علیهم السلام و با حجیت فعل و قول معصوم علیه السلام در امور سیاسی اجتماعی مخالف است؟ کجا مطالب این دو بزرگوار تأییدی بر علوم انسانی سکولار است؟ ✳️ آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار فوق بر اینکه مدیریت و اقتصاد یک علم است تأکید کردند. نه اینکه اقتصاد و مدیریت سکولار را تأیید کنند. 🔻جناب شبستری بهتر است کتاب «ولایت فقیه» و کتاب «سکولاریسم» این مرجع بزرگوار را مطالعه نمایند تا متوجه خبط خود بشوند. 🔻همه کسانی که ناقد علوم انسانی و حکومت سکولار هستند مدیریت و اقتصاد را علم میدانند اما معتقدند علم مدیریت و اقتصاد اسلامی برای جامعه اسلامی مفید است. البته بزرگان فقهی و حوزوی ما مثل مقام معظم رهبری و آیات جوادی، مصباح و ... که سخن از علم دینی گفتند منکر استفاده از تجربیات بشری در همین علوم نیستند. ✳️ آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی نیز تنها گفته اند ما اهل فن نیستیم و کلام ایشان نه تنها دلالتی بر استفاده از علوم انسانی سکولار ازجمله اقتصاد سکولار و ربوی غربی ندارد بلکه قطعا ایشان با این اقتصاد ربوی غیر شرعی مخالفند. 🔻طبعا جایگاه مرجعیت و حتی در مواردی جایگاه رهبری نیز ارایه برنامه جزیی برای مدیریت مسایل معیشتی مردم به معنای خاص نیست. بلکه جایگاه رهبری تعیین سیاستهای کلان نظام است. جایگاه مراجع معظم تقلید نیز تولید علم در قالب درس خارج و حلقه های خاص علمی است. چنانکه آیت الله شبیری در باب مسایل مهم اقتصادی مثل مضاربه، شرکت، بانکداری و ... بحث کردند و به بسیاری از مسایل پاسخ گفته اند. 🔻برای ارایه برنامه اقتصادی و حتی تولید علم اقتصاد اسلامی و ... باید فضلا و فقهای جوانتر و شاگردان مراجع معظم با شناخت دقیق موضوعات سیاسی، اقتصادی و ... و تسلطی که بر فقه و اصول دارند، با استفاده از میراث علمی مراجع معظم و طرح بحث در محضر بزرگواران برای پاسخ به مسایل و تولید علوم مختلف اسلامی تلاش کنند. چنانکه مرحوم موسویان برای حل مسایل بانکداری از علم و نظر مراجع معظم استفاده کردند. ⛔️ لذا کلام دو مرجع بزرگوار هیچ دلالتی بر سکولاریسم مورد نظر جناب شبستری ندارد. کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57
۱۹ دی مسجد امام مجتبی ع .mp3
37.89M
❇️ سخنرانی حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابوطالبی به مناسبت ۱۹ دی ✳️ مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام شهرک پردیسان قم 🔹 واقعه ۱۹ دی چه اهمیتی دارد؟ 🔸 چقدر انقلاب به هدف خود یعنی حکومت دینی رسید؟ 🔹 دلیل مشکلات و ضعفهای امروز نظام چیست و چه باید کرد؟ 🔸 چرا از تسخیر سفارت آمریکا که موجب این همه مشکلات شد دفاع میشود؟ کانال سیاست ودیانت‌|حجت‌الاسلام ابوطالبی https://eitaa.com/aboutalebi57