▫️به مناسبت سالروز بزرگداشت صدرالمتالهین شیرازی، فرهنگستان علوم اسلامی قم برگذار میکند:
🔰سلسله نشست علمی با موضوع امتدادحکمت(چیستی_چرایی_چگونگی)
🔹جلسه اول
با ارائه:
استاد محمد تقی سبحانی(مدیر پژوهشکده کلام اهل البیت و بنیاد امامت)
استاد احمدحسین شریفی(مدیر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)
دبیر علمی:
حجت الاسلام حامد آرین پور
📍مکان:خیابان الغدیر_کوچه۱۰_ساختمان مفید_طبقه اول
🕛زمان: پنجشنبه_ ۵خرداد
ساعت ۱۰ونیم صبح الی ۱۳
@monir_ol_din
@aboutalebi57
📌 سلسله نشست های 📌
🔸 تبیین مبانی اندیشه اسلامی 🔸
✅ نشست پنجاه ویکم:
🔻 به سوی فتح خرمشهرهای فرهنگی
🔰 ارائه توسط استاد:
🔸 حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوطالبی (عضو هیات علمی و مدیر سابق مرکز آموزش های آزاد موسسه امام خمینی ره)
🗓 زمان: چهارشنبه ۱۴٠۱/۰۳/۰۴
⏰ ساعت ١٨.۳۰
📲 پخش از ایتا
🌐 @hamzevasl
📱 پخش از اینستاگرام
🌐 https://instagram.com/hamzevasl
#نشست_تبیینی
#طرح_ولایت ۱۴۰۱
🆔 @hamzevasl
🆔 @aboutalebi57
📕 کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»
(چاپ دوم)
📒 انتشارات #گام_دوم (وابسته به خانه طلاب جوان)
📚 برگزیده بیست و سومین همایش #کتاب_سال_حوزه
📝 همراه با تقریظ آیت اللّه یزدان پناه
💳 فروش ویژه (یکم لغایت دهم خرداد ماه) به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی
☑️ ٢٠ درصد تخفیف: کد تخفیف: tk20
💳 خرید از طریق سایت خانه طلاب جوان 🔻🔻🔻
WWW.KHANETOLAB.IR
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🏴 به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)
📢 گروه تاریخ و سیره پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (ع) برگزار میکند:
✅ وبینار تخصصی قرن خورشید
(نشست بررسی پیشزمینههای تاریخساز نهضت امام خمینی (ره))
📚همراه با رونمایی از کتاب «آقا روح الله»
🎙کارشناسان:
🔹حجتالاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره)
🔸دکتر یعقوب توکلی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔹حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی رئیس پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
🔹حجتالاسلام والمسلمین حمیدرضا باقری نویسنده کتاب آقا روح الله
🔸محمود طلایی مسئول کارگروه تاریخ و سیره پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
📆 جمعه 13 خردادماه از ساعت 18 تا 20
🔗 پیوند حضور در نشست:
https://www.aparat.com/pajoohesh/live
سیاست و دیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebe57
✳️ ثبات اندیشه سیاسی و تغییر مواضع سیاسی
✍مهدی ابوطالبی
❇️ مواضع سیاسی علمای شیعه در طول تاریخ متفاوت بوده و برخی تصور کرده اند که این تفاوت همواره نشان از تفاوت در اندیشه سیاسی آنهاست. در حالی که اسناد علمی و شواهد تاریخی نشان میدهد که برغم برخی تفاوتهای نظری، عمدتا این تفاوت، ناشی از تفاوت در شرایط سیاسی اجتماعی بوده است وعلما بر حسب تغییر موضوع در هر زمانی حکمی متناسب با آن موضوع ارایه کرده اند. چنانکه یک عالم مثل امام خمینی در شرایط مختلف مواضع مختلف نسبت به سلطنت داشته است.
❇️ تفاوت موضع امام خمینی باعلمای دوره صفویه و قاجاریه
به عنوان نمونه همکاری فقهای دوره صفویه مثل محقق کرکی با دربار صفوی و یا تلاش علمای دوره مشروطه مثل مرحوم نایینی برای تحقق مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت و در مقابل، تلاش امام برای حذف سلطنت در دوره پهلوی دوم و تشکیل حکومت اسلامی، به معنای اختلاف نظر آنها در بحث ولایت فقیه و اندیشه سیاسی نیست. چرا که به تصریح خود امام، ولایت عامه فقیه مورد پذیرش این بزرگواران بوده (ولایت فقیه، ص 125) و تفاوت شرایط سیاسی منجر به تفاوت نوع موضع سیاسی شده است. لذا هم عملکرد علمای دوره صفویه مبنی بر حضور در دربار را تأیید ميکنند (صحیفه امام، ج8، ص437) و عم عملکرد علمای دوره مشروطه برای مشروطه اسلامی با حفظ سلطنت را. (همان، ج 9، ص 173)
❇️ *مواضع مختلف امام خمینی*
این مسأله در مورد شخص امام هم مطرح است. اینکه امام تا قبل از دهه 1340 اقدامی برای قیام علیه حکومت پهلوی ندارند و همچنین در اوایل نهضت رویکرد نصیحت محور و اصلاحی به رژیم پهلوی دارند به این معنا نیست که ایشان ابتدا قائل به ولایت فقیه یا عدم مشروعیت سلطنت نبوده است و در اواخر دهه چهل با تدریس بحث بیع قائل به ولایت فقیه شده است. چرا که امام اعتقاد خود و فقهای شیعه به ولایت فقیه را در دهه 1320 در کتاب کشف اسرار همراه با ادله نقلی آن بیان کرده اند (کشف اسرار، ص ۱۸۸) ولی در آن زمان درصدد قیام و حذف سلطنت نبودند کما اینکه در ابتدای دهه 1340 هم بدنبال پیشبرد اهداف خود با رویکرد اصلاحی بودند که بی جهت هزینه های مادی و معنوی انقلاب را به جامعه تحمیل نکنند. اما وقتی روش اصلاحی جواب نمیدهد اقدام به قیام و حذف کامل سلطنت میکنند.
❇️ موضع مراجع نسبت به نهضت امام خمینی
در مورد اختلاف موضع برخی مراجع در زمان نهضت امام هم همین مسأله مطرح است. در سه سال اول نهضت امام عموم مراجع (آیات عظام خویی، حکیم، میلانی، گلپایگانی، مرعشی، حایری، شیرازی، شاهرودی، شریعتمداری) از حرکت امام حمایت کردند (حسینیان، سه سال ستیز مرجعیت شیعه) اما بعد از کشتار 15 خرداد 42 برخی از علما مثل آیت الله حکیم و آیت الله خویی احتیاط و سکوت کردند. تفاوت موضع این بزرگواران با امام عمدتا ناشی از شناخت متفاوت از شرایط موجود بود، آنها شرایط را شرایط تقیه میدانستند اما امام چون معتقد بود اصل اسلام در خطر است شرایط را شرایط تقیه نمیدانست و قائل به ادامه مبارزه بود. لذا بازهم اختلاف در اندیشه و مبانی نبود اختلاف در تشخیص موضوع بود. (ابوطالبی، نقش مراجع تقلید در نهضت امام خمینی (ره) فصلنامه انقلاب اسلامی).
#تاریخ
#انقلاب_اسلامی
#فقهاء_و_انقلاب
@Tanbiholomah
@aboutalebi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ خطر تحریف و از بینبردن خط امام خمینی ره
🎥 آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی
📌 تنبیه الأمة:
امروز اغراض گوناگونی در صدد تحریف امام هستند؛ برخی علنی و برخی با لطایف الحیل و عناوین بظاهر زیبا و روشنفکری...
همه موظفیم خط اصیل امام را تبیین و ترویج کنیم.
#خط_امام
#تحریف_امام
@Tanbiholomah
@aboutalebi57
❇️ بررسی تحولات تاریخی دوره قاجاریه
⬅️ شبکه چهار سیما
🗓 پنجشنبه ۲ تیر الی یکشنبه ۵ تیر
⏰ زمان پخش ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش روز بعد ۱۰:۳۰ صبح
کانال سیاست ودیانت حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
🔵لزوم اهتمام جدی حاکميت به مديريت فضای مجازی و رفع آسيبهای گسترده آن
🔰بازتاب رسانهای نامه 1000 استاد دانشگاه و حوزه به روسای سه قوه درباره فضاي مجازی
خبرگزاری صدا و سيما
https://www.iribnews.ir/fa/amp/news/3488618
خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14010404000665
خبرگزاری مهر
https://www.mehrnews.com/news/5523197
خبرگزاری حوزه
https://www.hawzahnews.com/news/1031669
روزنامه کيهان
https://kayhan.ir/fa/news/244325
خبرگزاری آنا
https://www.ana.press/news/666210/
خبرگزاری برنا
https://www.borna.news/fa/tiny/news-1343523
خبرآنلاين
https://www.khabaronline.ir/news/1645020
خبرگزاری رسا
https://rasanews.ir/fa/news/713278
خبرگزاری تقريب
http://www.taghribnews.com/fa/news/554946
•┈┈••✾••┈┈•
🔊 #فمتا (فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی)
🆔 @aboutalebi57
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3558408204C9325443efc
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸بالاخره صف پاکان و ناپاکان، جدا خواهد شد🔸
دیروز گروهی از خبرنگاران #اتریشی پیش من آمده بودند و سؤالاتشان را مطرح کردند. اولین سؤالشان این بود:
در این 15 سال که از انقلاب گذشته، شاهد برگشتن جوانان از انقلاب هستید؟ در واقع، از من می خواست که این را تأیید کنم!
گفتم من به شما توضیح می دهم؛ انسان دو بخش دارد: بخشی که می خواهد مقتدر باشد و از همه بزند و از همه بِبَرَد و همه را غارت کند؛ و بخشی که می خواهد یک ذره به کسی تعدّی نکند. شما اروپایی ها، امریکایی ها، این بخشِ بزن-بخور را میبینید و آن بخش نزن-نَبَر را نمیبینید.
شما، به جز هرزه ها هیچکس زیر چترتان و پرچمتان نخواهد ماند و ما تمام پاکان جهان را، از چنگ شما بیرون می آوریم.
ما با شما عالَم را قسمت می کنیم. پاکان عالم را از شما خواهیم گرفت و شما هرزههای ما را از ما خواهید گرفت؛ هرزه های ما برای شما و پاکان عالَم برای ما.
اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، #پاکی هست، بالاخره از صفوف شما خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست؛ و اگر در درون خانه های ما، #ناپاکی وجود داشته باشد، بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به شما خواهد پیوست. این قرار ما با شما.
قرآن می فرماید: «لِيَمِيزَ اللَّهُ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ». بگذار تا ویدئو، تمام هرزه های ما را ببرد و ببینند که هنر متعهد ما، تمام متعهدهای آنها را به پیش ما خواهد آورد. #سینمای متعهد ما، #سرود متعهد ما، #آهنگ متعهد ما بالاخره پیام انبیاء را به زبان هنر در اقصی نقاط عالم منتشر خواهد کرد. جشن در مقابل جشن؛ فیلم در برابر فیلم؛ سرود در مقابل سرود.
@haerishirazi
@aboutalebi57
❇️ نهضت تحریم کالاهای خارجی ❇️
⬅️ شبکه چهار سیما
🗓 دوشنبه ۱۳ تیر الی چهارشنبه ۱۵ تیر
⏰ زمان پخش ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش روز بعد ۱۰:۳۰ صبح
کانال سیاست ودیانت حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت الله خوئی
📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران
«چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند».
📌 متن کامل:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/58
#اندراس_دین
#فقه_حکومتی
#تشکیل_حکومت_دینی
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
پیام امام.mp3
2.83M
❇️ بازخوانی بخش هایی از پیام تاریخی امام خمینی ره به حجاج
🎙 بخش اول: حج سکولار یا حج ابراهیمی
🔸 بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را درک نکردهاند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بیحاصل و بیثمر باقی مانده است.
🔹 یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پیبردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند. چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر زیارتی ـ سیاحتی است!
🔹 به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد وبا چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است.
🔹 و حج تنها حرکات و اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد.
حج کانون معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید جستجو نمود...
#حقیقت_حج
#فلسفه_احکام
@Tanbiholomah
❇️ تاریخ نهضت مشروطیت ❇️
⬅️ شبکه چهار سیما
🗓 پنجشنبه ۱۶ تیر الی یکشنبه ۲۶ تیر
⏰ زمان پخش ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش روز بعد ۱۰:۳۰ صبح
کانال سیاست ودیانت حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)»
🎙 سخنان مهم استاد شهیدی درباره وجوب الزام حکومت به حجاب
📌 فایل صوتی در کانال تنبیه الأمة:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/66
#حجاب
#قانون_حجاب
@Tanbiholomah
Shahidi Hejab.mp3
4.83M
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)»
🎙 حکومت اسلامی و حجاب
👤 استاد شهیدی
♨️ اینهایی که مخالف الزام بر حجاب هستند؛ سؤال ما این است که حد یقف این کارها کجاست؟ حتی اگر قرار باشد منکر، معروف شود!! حتی اگر عده ای خواستند برهنه باشند باز هم منع نکنیم؟ حد یقف منکر کجاست؟
📅 ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
#حجاب
#قانون_حجاب
@Tanbiholomah
❇️دیدگاه فقها درباره الزام حجاب توسط حکومت
⛔️آیا حکومت اسلامی حق دارد رعایت حجاب را بر زنان مسلمان اجبار کند؟ ⛔️
❇️آیتالله مکارم شیرازی❇️
◀️ حکومت اسلامى و مسلمانان بدون شک نسبت به گناهانى که به طور علنى و آشکار، در سطح جامعه انجام مىشود وظیفه نهى از منکر دارند، مردم باید به نهى از منکر زبانى اکتفا کنند، و از هر گونه برخورد فیزیکى اجتناب ورزند، ولى حکومت مىتواند وارد این مرحله نیز بشود. و لذا حکومت اسلامی موظف است از گناهان علنی جلوگیری کند.
❇️آیت الله نوری همدانی❇️
◀️ بله حکومت حق دارد حجاب را الزام کند.
❇️آیت الله صافی گلپایگانی❇️
◀️ در صورت اصرار زن (چه زن مسلمان و چه غیرمسلمان) بر بدحجابی در جامعه اسلامی، چنانچه از نهی متنبه نشود حاکم شرع جامعالشرایط میتواند او را تعزیر نماید.
❇️آیت الله حسینی شاهرودی❇️
◀️ آری حکومت حق دارد حجاب را الزام کند.
❇️ آیت الله جوادی آملی❇️
◀️ بیحجابی عمدی به طوری که علنا در معرض نامحرمان قرار گیرد گناه بزرگ است.اگر با نهی از منکر، بیاعتنایی به حکم شرعی حجاب ادامه یافت حکومت اسلامی میتواند تعزیر نماید.
https://www.entekhab.ir/fa/amp/news/146676
❇️آیت الله خامنه ای❇️
◀️ کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.»
(بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مداحان 96/12/17)
❇️آیت الله سیدصادق روحانی❇️
◀️ حجاب از واجبات است و حکومت اسلامی موظف به اجراء احکام الهیه است و مردم هم از باب وجوب امر به معروف موظف به جلوگیری از بی حجابی هستند به خصوص علماء.
rohani.ir
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
❇️آیت الله سیستانی❇️
◀️ در مورد اجبار حجاب توسط مرد به همسرش آیت الله سیستانی معتقدند اگر ملایمت موثر نباشد میتواند و بلکه واجب است با تندخویی و یا جلوگیری از خروج از منزل او را وادار به حجاب کند، اما استفاده از کتک و گوشمالیدن و حبس فقط با اجازه حاکم شرع مجاز است.
https://www.sistani.org/persian/qa/0881
https://www.isna.ir/news/930
❇️آیت الله شبیری زنجانی ❇️
◀️ رعایت حجاب -حتی در حریم خصوصی- اگر در معرض دید دیگران باشد، واجب است. لذا طبق شرایط و ضوابط شرعی و با رعایت مسائل آن، نهی از منکر لازم است.
https://iqna.ir/fa/news/3632274
❇️آیت الله سبحانی ❇️
◀️ اینکه عنوان می کنند حجاب اجباری نیست، باید بدانند در مورد حجاب روایات فراوانی از معصومین داریم ضمن اینکه ۱۱ آیه در قرآن کریم پیرامون مساله حجاب است.چیزی که از واجبات الهی و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد.
https://fa.shafaqna.com/news/537901
کانال سیاست ودیانت|حجت الاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
برنامه تلویزیونی ژرفا
❇️ مردم سالاری و دموکراسی
✳️ شبکه جام جم سیما
🕟 پنجشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
✅تکامل تاریخی از غدیرعلوی تا انقلاب اسلامی
✍ اصغرزمانی
🌿 بخش اول
🔻بمناسبت ایام غدیریه، که ایام پر میمنت امامت و ولایت و اتمام نعمت و اکمال دین می باشد، نظری اجمالی به سیرتکامل تاریخ بشری از حضرت آدم(ع) تا حضرت خاتم(ص) و از غدیر علوی(ع) تا انقلاب خمینی(ره) و ظهور مهدوی(عج) می افکنیم تا متوجه شویم که چگونه کوثر توحیدی در طول زمان در حال بسط و پویایی تاریخی بوده و ما الان در کدام قسمت از این مسیر تاریخی پرافتخار و وزین قرار داریم.
🔸 قبل از شروع بحث باید این نکته را متذکر شوم که "جامعه" بستر مکانی و "تاریخ" بستر زمانی افول یا تکامل امت ها می باشد، با توجه به این نکته، روشن میشود که بحث فعلی ما از سنخ مباحث فلسفه تاریخ می باشد.
♦️در متون فلسفه تاریخ و تحلیل سیر تکامل بشری؛ اندیشمندان غربی نظریات متفاوتی دارند که با وجود اختلاف نظر در صورت مساله؛ همه این نظریات در مبنای اومانیستی اشتراک دارند و آبشخور این نظریات شبه علمی به باتلاق معرفتی اومانیسم منتهی میشود.
🔹 "پارسونس" طرح تکامل اجتماعی خود را با الگو برداری از تکامل زیستی داروین، چنین بیان می دارد؛ که تکامل اجتماعی یعنی، تکامل روابط و تعاملات و ساختارهای اجتماعی از روابط ساده به روابط پیچیده و نظام مند.
🔸"مارکس" برای طرح نظریه تکامل اجتماعی خود از پنج دوره تکاملی نام می برد و کمونیسم را نقطه طلایی تکامل بشری میداند.(۱_ کمون اولیه ۲_فئودالیسم ۳_سرمایه داری ۴_ سوسیالیسم ۵_کمونیسم)
♦️ "آگوست کنت" نظریه تکامل اجتماعی خود را با طرح سه دوره تاریخی_معرفتی ( حاکمیت معرفتی دین و سپس حاکمیت معرفتی فلسفه و در نهایت حاکمیت معرفتی علم تجربی) پایه ریزی کرده و پایبندی به علم تجربی را نقطه نهایی نظریه تکامل اجتماعی خود معرفی میکند.
🔸 چنانکه ملاحظه میشود این نظریات در باب تکامل اجتماعی با اینکه جهت گیری های مختلف ساختاری،اقتصادی، معرفتی دارند ولی در پذیرش اصل اومانیسم و محوریت انسان مادی، بعنوان مبنای تحلیل تکامل اجتماعی خود، مشترک هستند.
♦️ نظریه تکامل تاریخی از دیدگاه اسلام، هیچ تناسبی با نظریات غربی ندارد و بلکه کاملا در جهت خلاف آن است
🔹یکی از منابع اسلامی که برای بدست آوردن دیدگاه اسلام درباره سیر تکامل تاریخی میتوان به آن مراجعه کرد، دعای مشهوری است که در ایام مبارک مذهبی و عید سعید غدیر خم به خواندن آن سفارش شده است؛ و آن عبارت از دعای پر مغز و جذاب #ندبه میباشد.
🔸 یکی از مهمترین ویژگی های این دعای گراسنگ، توصیف و تبیین تکامل تاریخ بشری با صبغه توحیدی است. در این دعا بعد از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم و عترت طاهرینش و بیان برخی سنن الهی؛ به تبیین جایگاه انبیاء و دعوت به توحید در سیر تکاملی بشر پرداخته است. در این دعا سیر تکامل تاریخی را از زمان اولین پیامبر الهی یعنی حضرت آدم(ع)؛ شروع کرده و در ادامه به ذکر انبیاء بزرگ الهی و ویژگی های هر دوره طبق معیار توحید و طاغوت می پردازد تا اینکه نوبت می رسد به بیان ویژگی های دوره نبوت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) که دوره ظهور و بروز کاملترین دین و کاملترین پیامبر الهی در زمان امت خاتم است.
🔹 در فرازهای بعدی این دعا، بعد از ذکر مجاهدت های فراوان پیامبر اکرم(ص) برای هدایت و تکامل بشریت؛ از آخرین و مهمترین تلاش های هدایت گرایانه او یعنی ابلاغ ولایت و وصایت حضرت علی(ع) در غدیر خم پرده برمی دارد و این مرحله را مرحله اکمال تبلیغ دین و اتمام نعمت ولایت الهی معرفی میکند.
🔻در فرازهای بعدی این دعا، به معرفی جانشینان و اوصیاء دوازده گانه پیامبراکرم(ص) پرداخته تا اینکه نوبت به معرفی حضرت ولی عصر(ع) و علت غیبت آن حضرت و اهداف حکومت جهانی اش میرسد و او را عصاره تمام کمالات انبیاء و اوصیاء و دوره حکومت حضرتش را نقطه طلایی تکامل تاریخی بشر معرفی میکند که مهمترین ویژگی آن تجلی توحید محض و عدالت جهانگیر و برچیده شدن بساط شرک و ظلم از صحنه گیتی است.
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
✅ تکامل تاریخی از غدیر تا انقلاب اسلامی
✍ اصغرزمانی
🌿 بخش دوم
🔻 سیر تکامل تاریخی توحیدی با اینکه در عید غدیرخم و با ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) توسط پیامبر اکرم(ص) به تکامل ابلاغی خود رسید ولی هرگز منجر به ظهور عملی کامل در صحنه جامعه نگردید و به خاطر عدم همراهی مردم با اولیاء الهی، و بوقوع پیوستن حوادث تلخی چون #سقیفه و #عاشورا ؛ توفیق بهرمندی از این مناره های باشکوه هدایت به تدریج کمتر شد و در نهایت به غیبت آخرین ولی الهی یعنی حضرت ولی عصر(عج) منجر شد. بعد از غیبت حضرت حجت(ع) تلاشهایی برای برپایی حکومت شیعی و زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله(ع) انجام گرفت ولی هیچکدام نتوانست به بیداری عمیق مردم و همراهی کامل آنان با شعارهای اسلامی بیانجامد تا اینکه در این سیر تاریخی، نوبت به وقوع حادثه بزرگ دوران غیبت یعنی برپایی انقلاب اسلامی ایران رسید.
♦️ انقلاب اسلامی ایران با آرمانهای اسلام ناب محمدی، دقیقا در امتداد خط سیر تاریخی انبیاء در جهت شکوفایی فطرت توحیدی انسانها و بندگی گسترده حق تعالی در عرصه اجتماع پدید آمد و با همان ابزار ها و اهداف انبیاء پا به میدان گذاشته و به بصیرت افزایی مردم و ایستادگی در مقابل طواغیت زمان پرداخت و مردم مستضعف را از چنگال گرگ صفتان مستکبر نجات داد و آنها را به راه سعادت دنیوی و اخرون رهنمون شد.
🔹 حضرت امام خمینی(ره) که وارث حقیقی انبیاء و اوصیاء الهی بود، به میدان آمد و ابراهیم وار علیه مشرکین زمانه قیام کرده و با شعار نه شرقی و نه غربی، بت های کمونیستی و لیبرالیستی را شکست و با شعار لا احب الآفلین صنم اومانیسم را زیر پا گذاشت و زمزمه فطری توحید را به گوش جهانیان رساند و نظام های طاغوتی مبتنی بر اندیشه اومانیسم را کنار زده و طرح حکومت اسلامی را پایه ریزی و اجرا کرد.
🔸 امام خمینی با الهام از شجاعت علوی در میدان مبارزه بی امان با طواغیت زمان هرگز عقب ننشست و با الهام از کربلای حسینی؛ عزیزترین کسان خود را فدای برپایی نهضت اسلامی کرد و با این شاهکار خود موجب بیداری فطرت انسان های آزاده گردید و اعتقادات مذهبی خاک گرفته را جلا بخشید و به دینداران آبرویی دوباره داد و آب حیات معنویت را به انسانهای تشنه به ارمغان آورد و ظرفیت های عظیم توده های مردمی را نمایان ساخت و وجهه شکست ناپذیر استکبار را بر زمین کوبید و نحوه آزادی از نفوذ و سلطه ابرقدرتها را به دولتها و ملت های آزاده نشان داد.
🔻با نفس مسیحایی حضرت روح الله؛ ملتهای مسلمان جان تازه گرفتند و بیداری اسلامی در آنها هویدا شد. و با عصای موسوی او ، اعجاز قدرت الهی و بطلان قدرت سحر انگیز استکبار روشن گردید و خیزهای مکرر استکبار برای تسلط بر منطقه خاورمیانه(عراق و سوریه و افغانستان و...) بصورت مفتضحانه ای شکست خورد.
♦️آری یکی از سنت های الهی در تکامل تاریخی اینست که قدرت های پوشالی و اندیشه های پوچ قطعا از بین خواهند رفت چرا که (فَأَمَّا اَلزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفٰاءً وَ أَمّٰا مٰا يَنْفَعُ اَلنّٰاسَ فَيَمْكُثُ فِي اَلْأَرْضِ كَذٰلِكَ يَضْرِبُ اَللّٰهُ اَلْأَمْثٰالَ ﴿رعد ۱۷﴾
🔹 طبق این سنت الهی ،اندیشه های باطل اومانیستی در غرب معاصر و نظام های برساخته روی آنها رو به فروپاشی و اضمحلال گذاشته و وجهه فریبنده آمریکا بعنوان نماد عملی این اندیشه در کل جهان و حتی میان متحدانش رو به افول است و در مقابل؛ قدرت و اندیشه جذاب و فطری اسلام ناب به پرچم داری و محوریت انقلاب اسلامی در حال گسترش روزافزون در صحنه گیتی است تا انشالله بزودی شاهد طلوع آفتاب عالمگیر هدایت و حکومت الهی با حضور حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه)باشیم و اجرای کامل عید غدیر خم و بسط ولایت الهی در سراسر عالم را جشن بگیریم.
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر
✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز #غدیر را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد.
♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوستداشتنیتر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام.
📌 متن کامل:
https://eitaa.com/Tanbiholomah/69
#حکومت_اسلامی
#شهید_صدر
#غدیر
@Tanbiholomah
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
سخنرانی حجتالاسلام ابوطالبی بمناسبت عید سعید غدیر در جمع طلاب مدرسه صدوقی فاز ۵
❇️ علمای شیعه معتقدند ولایت در حدیث غدیر بمعنای سرپرستی و حاکمیت جامعه اسلامی است.
❇️ نصب الهی امیرالمومنین ع نشان داد که حاکمیت در اسلام منصبی الهی و نیازمند مشروعیت الهی است و بیعت مردم منجز کننده فعلیت این حاکمیت است.
❇️ آیه «فإن لم تفعل فما بلغت رسالته» نشان میدهد حکومت مهمترین رکن دین است. همان که خمینی کبیر گفت: «الاسلام هو الحکومة»
❇️ طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، استفاده از تعبیر ولایت برای حاکمیت نشان میدهد یکی از ویژگیهای اصلی حاکمیت در اسلام، ارتباط نزدیک و پیوند حاکمان با مردم است.
❇️ از نظر شهید صدر معرفی حاکم اسلامی و وضع حکومت عادلانه در اسلام، موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد.
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
فلسفه سیاسی غدیر .mp3
26.4M
◀️ حجتالاسلام ابوطالبی
⬅️ فلسفه سیاسی غدیر
❇️ علمای شیعه معتقدند ولایت در حدیث غدیر بمعنای سرپرستی و حاکمیت جامعه اسلامی است.
❇️ نصب الهی امیرالمومنین ع نشان داد که حاکمیت در اسلام منصبی الهی و نیازمند مشروعیت الهی است و بیعت مردم منجز کننده فعلیت این حاکمیت است.
❇️ آیه «فإن لم تفعل فما بلغت رسالته» نشان میدهد حکومت مهمترین رکن دین است. همان که خمینی کبیر گفت: «الاسلام هو الحکومة»
❇️ طبق دیدگاه مقام معظم رهبری، استفاده از تعبیر ولایت برای حاکمیت نشان میدهد یکی از ویژگیهای اصلی حاکمیت در اسلام، ارتباط نزدیک و پیوند حاکمان با مردم است.
❇️ از نظر شهید صدر معرفی حاکم اسلامی و وضع حکومت عادلانه در اسلام، موجب اکمال دین و اتمام نعمت شد.
کانال سیاست ودیانت|حجتالاسلام ابوطالبی
@aboutalebi57
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ بیانیه جمعی از اساتید حوزههای علمیه درباره جنایت قرآنسوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
... اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد.
حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکیهای صورتگرفته را اعلام میدارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زدهاند مسئله را پیگیری خواهد کرد...
📌 متن کامل بیانیه در کانال تنبیه الأمة:👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
❇️ جریان شناسی فکری فرهنگی فتنه اخیر
◀️ حجتالاسلام مهدی ابوطالبی
⏰ پنجشنبه 14 مهرماه ساعت 14
✳️ نشست سراسری خدام و مجریان طرح ولایت 1401
@aboutalebi57
AudioCutter_1_1718991343.mp3
6.08M
❇️ بررسی وضعیت حجاب و الزام به آن در زمان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم
🎙 استاد حامد کاشانی
#حجاب
#حاکمیت
#تاریخ_اسلام
@Tanbiholomah
@aboutalebi57