eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
131 دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
صدای اذان رو شنید دست کشید گفت: می رم نماز اصرار کردم: غذات سرد میشه تمومش کن گفت غذای روحم سرد میشه 🌹 🕊 زندگی به سبک شهدا
5b451a560038b77c98756cef_-5172719360105926638.mp3
6.32M
باید گذشت از این دنیا بھ آسانے ... ! 🎤🎤 حاج مهدی سلحشور 🕊 زندگی به سبک شهدا
چند نکته درباره اقتدا برخی از مومنین در هنگام اقتدا به امام جماعت، به جزئیات توجهی ندارند، مثلا: اگر مأموم نداند امام جماعت نماز واجب می خواند یا مستحب، نمی تواند به او اقتدا کند.1 موقعی که مأموم نیت می کند، باید امام را معین نماید، ولی دانستن اسم او لازم نیست، مثلا اگر نیت کند اقتدا می کنم به امام حاضر، نمازش صحیح است.2 اگر امام ایستاده و مأموم نداند در کدام رکعت است، می تواند اقتدا کند ولی باید حمد و سوره را به قصد قربت بخواند.3 توضیح المسائل مراجع م1410 توضیح المسائل مراجع م1460 توضیح المسائل مراجع ص788 م1446 🌱 کانال برداشت های نادرست از احکام👇 http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
هدایت شده از  شیعه پاسخ
🤔 ❔در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده و احذر مکر خوزی الاهواز ... الایمان لا یثبت فی قلب یهودی و لا خوزی ابدا منظور از خوزی های اهواز کی ها هستند این روایت را شیخ انصاری هم در مکاسب محرمه تحت عنوان خاتمه آورده ❗️❗️ 💠💠 👌در روایاتی از افرادی به نام « خوزی ها » مذمت شده و ازدواج با آنان را مکروه شمرده اند ، ما قبل از طرح روایات مذکور ، متذکر دو اصل مسلم اسلامی می شویم ؛ 1⃣یکی از معیارها و ملاک های صحت یک روایت ، موافقت آن با قرآن کریم است چنان که امام علیه السلام فرمود ؛ « روایتی که از ما نقل می شود را تصدیق نکنید مگر زمانی که موافق با کتاب خدا باشد » 📚وسائل الشیعه ج 27 ص 123 ❕قرآن به صراحت هر گونه برتری نژادی و قومی و منطقه ای را کرده و می فرماید ؛ « ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و تیره ها و قبیله ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید ولی ترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است» 🔶 13 🔷پیامبر فرمود: « خدای شما یکی است و پدرتان یکی ، نه عرب بر عجم برتری دارد و نه عجم بر عرب ، نه سیاه پوست بر گندمگون و نه گندمگون بر سیاه پوست مگر به » 📚تفسیر نمونه ج22 ص201 _ تفسیر قرطبی ج9 ص6162 2⃣از سوی دیگر ملاک در ازدواج کردن ، دین و ایمان طرف مقابل است ، نه نژاد و ملیت و منطقه که بگوییم طرف مقابل اگر از فلان نژاد باشد ، شایسته ازدواج کردن نیست . 🔸امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « با زنی ازدواج کن که منسوب به خیر و حسن خلق باشد» 📚الکافی ج5 ص323 ❕پیامبر گرامی فرمود ؛ « اگر کسی به شما آمد که شما از اخلاق و دین او راضی بودید ، با او وصلت کنید که اگر چنین نکنید فتنه و فسادی بزرگ اتفاق خواهد افتاد » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 76 ❕حال روایات مورد بحث ؛ 🔸در نقلی از امام صادق علیه السلام آمده است که فرمود ؛ « از مکر خوزیان اهواز بپرهیز ...چرا که علی علیه السلام فرمود ایمان در قلب یهودی و خوزی استوار نمی شود » 📚کشف الریبه ص 88 🔸در نقل دیگری از خوزی ها مذمت شده و فرمودند ؛ « حلاوت ایمان در قلوب ... خوزی ها وارد نمی شود » 📚بحار الانوار ج 5 ص 277 ❕و یا فرمود ؛ « ساکن خوز نشو و با آنان ازدواج نکن چرا که در آنها ریشه هایی است که آنان را به غیر وفاء دعوت می کند » 📚وسائل الشیعه ج 20 ص 83 ❕یا فرمود ؛ « شش گروه هستند که نجیب نمی شوند که یکی از آنها خوزی ها هستند » 📚خصال ج 1 ص 328 ❕شیخ عباس قمی می نویسد که مقصود از خوزی ها ، اهل خوزستان هستند ؛ 📚سفینه البحار ج 2 ص 74 👌در پاسخ به این روایات توجه به سه نکته ضروری است ؛ 1⃣روایات مذکور چون خلاف دو اصلی هستند که در ابتدای کلام به آن اشاره کردیم قابل پذیرش نمی باشد . 2⃣سند تمام این روایات مخدوش است . راوی روایت اول شخصی است به نام « عبد الله بن سلیمان النوفلی » که مجهول است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 30 ❕در سند روایت دوم فردی است به نام « نصر الکوسج » که او نیز مجهول و ضعیف است ؛ 📚مستدرکات رجال الحدیث ج 8 ص 71 ❕در سند روایت سوم هم فردی است به نام شریک که مقصود شریک بن عبد الله است که او نیز توثیقی ندارد ؛ 📚زبده المقال ج 1 ص 530 ❕روایت چهارم هم بدون سند کامل و مرسلا به معصوم نسبت داده شده است « یرفعه الی ابی عبد الله ع » که این گواه بر ضعف روایت است . 3⃣به فرض که روایت فوق باشد گفتنی است ؛ ❕این روایات ناظر به موقعیت زمانی و مکانی آن است . مثلا زمانی که امام علیه السلام مضمون فوق را در نهی از ازدواج کردن با اقوامی و مذمت آنان بیان کردند ( خوزی ها) کسانی که به آن قوم و نژاد بودند ، به واسطه دوری از تعالیم اسلام ، از لحاظ دینی و اعتقادی و عملی دچار انحرافات عدیده ای بودند ، امام علیه السلام به جهت آنکه با ازدواج کردن و معاشرت با آنها ، این انحرافات فراگیر نشود ، نهی را بیان داشتند . 👌بی شک در زمان کنونی که مردمان قومیت ها و نژاد های فوق تحت سایه تعالیم اسلام به رشد فکری و فرهنگی و اعتقادی رسیده اند ، روایات نهی کننده برای آنها مصداق ندارد و ازدواج کردن و معاشرت با آنها بی اشکال است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
4_5818931914366518276.mp3
8.89M
روایت جبهه رفتن 👈رفقا اصرار بر امر داشته باشید
aviny-23.mp3
296K
شهادت پایان نیست آغاز است تولدی دیگر... 🌹
31.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقبّل الله سکولار! تشکیلات + کار اقتصادی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
تقبّل الله سکولار! تشکیلات + کار اقتصادی #استاد_پناهیان مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت
تقبّل الله سکولار! گفتم خراب بشود مسجدی که مؤمنین‌اش به هم اعتماد نکنند. مگر سکولاریزم شاخ دارد یا دُم یا سُم؟ همین است! سکولاریزم این نیست که تو فقط توی مسجد مرگ بر اسرائیل بگویی. سکولاریزم آن است که مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم بزنی و مرگ اسرائیل فقط توی مسجد رقم می‌خورد. امشب با شما این بحث را بیشتر در میان خواهم گذاشت. تقبّل الله سکولار! بابا بچه‌های هیئت با همدیگر دوست هستند حالا شما می‌خواهی بیا دعوا بیاندازی. این بحث اقتصادی بیاید دعوا می‌افتد! مسجد ربطی به سبک زندگی من و بخش عمدۀ سبک زندگی من یعنی شغل، درآمد نداشته باشد فقط تویش یک دانه مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس بگوید این انقلابی شد؟ شما این را قبول می‌کنی؟ دوستان من! من معتقدم یک عالم دینی از پول درآوردن حرف نزند، از چیزهای دیگر فقط حرف بزند، دین مردم را کم‌کم القایی تحریف کرده. ما در یک جنگ اقتصادی هستیم امروز! مقام معظم رهبری: «جنگ واقعی جنگ اقتصادی است. جنگ واقعی تحریم است. جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فنّاوری در داخل کشور است. این جنگ واقعی است!» توی مسجدی رفتم گفتم چند نفر اینجا پول گذاشتند توی بانک؟ ماشاءالله همه تقریباً دست‌هایشان را بالا کردند. بعد گفتم که چرا پول‌تان را می‌گذارید توی بانک؟ تکاثر ثروت دزد درست می‌کند. شما که اکثرا می‌دانید که بانک‌ها از راه حلال غالباً پول در نمی‌آورند. خودشان می‌گویند کارخانه‌های ما اکثراً ورشکسته است، دارند از راه دلّالی پول در می‌آورند. پول می‌گذاری توی بانک فقط موجب گرانی می‌شود. گفتند ما نمی‌توانیم با این پول‌هایمان کاری بکنیم. گفتم مسجد نیست مگر اینجا؟ دور هم جمع بشوید من دانشجوهایی که صنایع دانش‌بنیان دارند تعداد هفت هشت ده تا می‌شناسم. پول بدهید کارخانه‌هایشان را راه بیاندازید اینها نروند درِ بانک وایستند گدایی بکنند وام بهشان ندهند پدرشان را دربیاورند بخواهند وام بهشان بدهند. گفتند به هم اطمینان نمی‌کنیم. پس شما چرا پیش هم نماز می‌خوانید؟ همه متقلّب هستیم؟ حاج آقا تعاونی‌های زیاد ایجاد شده، بعد سر همدیگر را کلاه گذاشتند. توی مسجد ایجاد شده؟! توی هیئت؟ یقیناً نه! آقا چه‌جوری جمع بشویم دور همدیگر؟ مؤمن‌هایی که بهشان اعتماد دارید جلو بیاندازید. اگر خیانت کردند چی؟ یکی دیگر. شوخی است، رفتی مسجد رندانه سلام علیکم حال شما خوب است احوال شما؟ شرّت کم، شرّت کم. سراغ من نیایی ها! قرض بگیری، تصادف کردی بیمه مگر نیست؟ تقبّل الله سکولار! نمازت قبول باشد فقط. چرا مرگ بر اسرائیل می‌گویی ولی مرگ اسرائیل را توی مسجد رقم نمی‌زنی؟ مسجد جای تعامل اقتصادی نیست؟ صهیونیست‌ها با هم خرید می‌کنند با هم می‌فروشند. صهیونیست‌ها مرز مالکیت بین‌شان نیست. هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند. از این جیب به آن جیب می‌کنند، همیشه پیروز هستند. مرگ بر اسرائیل به جاهای باریکی کارش کشیده. مقام معظم رهبری: «مسئلۀ اقتصاد کشور در اولویت اول قرار می‌گیرد.» بیش از ده بار رهبری فرمودند ما توی نبرد اقتصادی هستیم! ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، حل می‌کنیم‌شان مشکلات را. راستی این خاطره را تکمیل کنم؛ به امام جماعت عزیز و دوست داشتنی آن مسجد گفتم حاج آقا می‌افتد جلو یک تعاونی اقتصادی راه بیاندازید کم و زیادی هم داشتید دور خودتان حل می‌کنید از کتاب شذر، چون می‌خواستم یک کمی هم بحثم معنوی بشود چون می‌دانی ما را توی مناسبت‌های معنوی دعوت می‌کنند صحبت کنیم دیگر، باید ما هم یک‌جوری کنیم مباحث معنوی بشود. از کتاب شذرات المعارف استاد عرفان حضرت امام مطالبی را عرض کردم که اگر جمع مؤمنین راه انداختند مشکلی پیش آمد چه‌جوری این مشکل را حل کنند بدون مراجعۀ به قوۀ قضائیه. که بحث کاملاً عرفانی بشود دیگر. بعد گفتم امام جماعت محترم مسجد هم هستند جلو می‌افتند. امام جماعت محترم گفتند حاج آقا ما را دردسر نیانداز ما نیستیم، دوزار آبرو داریم در مسائل اقتصادی از بین می‌رود. بدون شرح. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
ترکیب کامل اعضای هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴قالیباف با ۲۳۱ رای رئیس مجلس یازدهم شد ♦️محمدباقر قالیباف ببا ۲۳۱ رای موافق برای سال نخست اجلاسیه یازدهم رئیس مجلس شد.
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴فرمانده نیروی دریایی سپاه: اعلام می‌کنیم هرجا آمریکایی ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم ♦️سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم الحاق ۱۱۲ فروند شناور به ناوگان دریایی سپاه: ♦️در خصوص یکی از شناورهایی که در حال طراحی هستیم به نام «شهید سلیمانی» نام‌گذاری شده است. ♦️شناور «حاج قاسم سلیمانی» قابلیت‌های بسیاری خواهد داشت که از جمله آن به طول ۶۵ متری و قابلیت نشست و برخواست بالگرد بر روی آن می‌توان اشاره کرد. ♦️موشک هوایی و سطحی این شناورها نیز طراحی شده است و به زودی در ۳ کارخانه در نقاط مختلف ساخته خواهد شد. ♦️همچنین یک شناور نیز با نام «شهید ابومهدی المهندس» در حال طراحی است که این دو شناور به زودی به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه خواهند شد. ♦️امروز اعلام می‌کنیم هرجا آمریکایی ها هستند ما هم بغل گوششان هستیم و در آینده نزدیک بیشتر هم احساسمان خواهند کرد.
هدایت شده از کانال هدایت(تبیین)
🔴 افشاگری یک نماینده مجلس/تصرف ۱۲ ساله ۴۰ خانه سازمانی مجلس در سعادت‌آباد ♦️ محمدجواد ابطحی، نماینده اصولگرای مجلس دهم: برخی از نمایندگانی که در مجلس اصولگرای هفتم عضویت داشتند، خانه‌های سازمانی مجلس را تحویل ندادند و در نهایت به‌صورت قسطی و با قیمت اندک آن را تصرف کردند. ♦️در به دری‌ بنده و تعدادی از دیگر وکلای ملت در روزهای نخست مجلس هشتم به صورتی بود که ناچار به سکونت در هتل و مسافرخانه بودیم و آن دسته از نمایندگان مجلس هفتم که برای مجلس هشتم رای نیاورده بودند، خانه سازمانی مجلس را تخلیه نمی‌کردند. ♦️۴۰ واحد خانه سازمانی مجلس در مساحت ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر در سعادت‌آباد است که قیمت کنونی‌شان حداقل ۱۰ میلیارد تومان است اما در نهایت توسط افرادی که رای نیاورده بودند، تصرف