eitaa logo
صالحین (تجیر) ابوزیدآباد و حومه
130 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
703 فایل
کانال مربیان، معلمین،والدین و هادیان سیاسی http://eitaa.com/abozeiedabad منطقه ابوزیدآباد-بخش کویرات آران بیدگل استان اصفهان* لینک کانال@abozeiedabad ارتباط با مدیرکانال https://eitaa.com/snatkar1364
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۳۸۲ 🌷 خدایی که دعای درماندگان را اجابت می کند: می دانیم که خداوند با حواس پنجگانه درک نمی شود؛ زیرا او جسم نیست. همچنین ما نمی توانیم حقیقت وجود خدا را دریابیم. از این رو خدا برای آشنا کردن بندگانش با خود، به آن ها نشانه داده است؛ نشانه هایی که برخی از آن ها در جهانِ بیرون مشاهده می شود و بعضی دیگر در وجود خود انسان درک می شود. این آیه، به یکی از نشانه های خدا که در وجود همه‏ ی انسان ها یافت می شود، اشاره می کند. شاید همه‏ ی ما در زندگی خود در احوالی قرار گرفته باشیم که در کارمان گره افتاده باشد و تمام درها را به روی خود بسته دیده ایم؛ زمانی که دیگر از هیچ‏کس و هیچ‏ چیزی کاری برنمی آید و تمام اسباب و علل از کار افتاده است. در این هنگام، در اعماق وجود خویش احساس می کنیم که قدرتی می تواند با دست نیرومند خود و فراتر از اسباب و علل ظاهری، گره از کار ما بگشاید. از این رو با دل کندن از هر علّت و سببی، به دامان او چنگ می زنیم و با زاری و درماندگی، و بی آن که به شخص و چیز دیگری بیندیشیم، از او می خواهیم که به فریادمان برسد. حتّی اگر خود ما تاکنون چنین حالتی را تجربه نکرده باشیم، بدون شک افرادی را دیده ایم که برای شفای بیمار و نجات زندانی خود یا حل مشکلاتشان چگونه به درگاه خدا زاری می کنند. در حدیثی می خوانیم که شخصی از امام صادق(ع) درخواست کرد خدا را برای او معرّفی کند. امام ـ که می دانست حادثه‏ ی عجیبی در زندگی او رخ نموده ـ فرمود: آیا تا به حال بر کشتی سوار شده ای؟ او گفت: آری. حضرت فرمود: و کشتی در جایی شکسته که هیچ کشتی دیگری نبوده که تو را نجات دهد، و شنا کردن نیز برایت فایده ای نداشته؟ گفت: آری. امام فرمود: و در آن هنگام، دلت به جایی گره خورده که چیزی از چیزها می تواند تو را از این ورطه نجات دهد؟ شخص گفت: آری. امام فرمود: آن چیز، خدایی است که می تواند آنگاه که هیچ نجات بخشی نیست، نجات بخشد، و آنجا که هیچ فریادرسی نیست، به فریاد رسد . از آیات قرآن فهمیده می شود که خدا دعای دعاکنندگان را اجابت می کند؛ ولی استجابت دعا، شروطی دارد. بر اساس این آیه، یکی از مهم ترین شروط دعا، «مضطر بودن» است؛ یعنی شخص دعاکننده در هنگام دعا، از همه چیز و همه کس دل کنده و تنها به خدای توانا امیدوار باشد. البتّه این مطلب به معنای تنبلی و تلاش نکردن نیست؛ بلکه بدین معناست که انسان هیچ کس و هیچ چیز را به خودی خود مؤثّر نداند و تأثیر همه چیز را از خدای بزرگ بشمارد. در این‏ صورت، در عین استفاده از اسباب و علل، ایمان دارد که این خداست که به هر چیز اثر خاصّی بخشیده، و همو به یاری و گره‏ گشایی از بندگانش تواناست. در روایات معصومین ذکر شده که یکی از نمونه های روشن این آیه، دعای امام زمان در هنگامی است که ظلم و بی عدالتی بر تمام زمین سایه افکنده و دیگر از هیچ کس کاری بر نمی آید. در آن هنگام، بهترین انسان روی زمین در کنار مقدّس ترین مکان زمین ـ یعنی کعبه ـ دست به دعا می گشاید و از خدا می خواهد که مشکلات زمینیان را برطرف فرماید. خدا نیز دعایش را اجابت می کند و او را نجات بخش زمینیان قرار می دهد. 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌸🍃🌹✿﷽✿🌹🍃🌸 ✅مقام معظم رهبری در سخنرانی۲۱آبان ۹۳ فرمودند: ⬅️ آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد - و در واقع⏪ به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است - جوابشان است. ↙️امیرالمومنین بعنوان سرسلسه امامت و ولایت در نامه۶۲ که این نامه را زمان ابلاغ منشور حکومتی توسط مالک اشتر، نوشتندواهداف مبارزاتی خود را از خلافت بر مسلمین چنین بیان نمودند: ⏪«سوگند به خدا! نه در فکرم می‌گذشت، و نه در خاطرم می‌آمد که عرب، خلافت را پس از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) از اهلبيت او بگرداند، يا مرا پس از وی از عهده دار شدن حکومت باز دارند» ✅همچنان که در همان ابتدای خلافت موضع خود را نسبت به ضرورت استقرار حاکمیت شان دربند۲خطبه۴ برای مردم شرح دادندو فرمودند: ⬅️ «دُور باد رأیِ کسی که با من مخالفت کند! از روزی که حق به من نشان داده شد، هرگز در آن شک و ترديد نکردم! کناره گيری من چونان حضرت موسی(علیه السلام) برابر ساحران است که بر خويش بيمناک نبود، ترس او برای اين بود که مبادا جاهلان پيروز شده و دولت گمراهان حاکم گردد. امروز ما و شما بر سر دو راهی حقّ و باطل قرار داريم، آن کس که به وجود آب اطمينان دارد تشنه نمی ماند» ↩️و این کلام نورانی امام در خطبه۲ معرف این است که حقیقت ولایت وامامت مختص ایشان است،وهمه همت انسان ها باید برای درک حقیقت وضرورت حکومت اسلامی باشد،فرمودند: ⬅️«ويژگی های به آنها اختصاص دارد و وصيّت پيامبر(صلی الله علیه و آله)نسبت به خلافت مسلمين و ميراث رسالت، به آنها تعلّق دارد. هم اکنون (که خلافت را به من سپرديد) حق به اهل آن بازگشت، و دوباره به جايگاهی که از آن دور مانده بود، بازگردانده شد.» 💠وامروز رهبر معظم انقلاب در رد تفکر و نگاه سکولار در اسلام می فرمایند: ⬅️«بنابراین، این دو حقیقت، یعنى حقیقت به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئله‌ى پرداختن به و اداره‌ى امت بعد از پیغمبر، این دو موضوع بسیار مهم و حساس، در وجود دارد و جزو معارفى است که غدیر متضمن آن است و درس بزرگى است براى همه‌ى مسلمانان، براى امروز وفردای مسلمین» ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalagheiha ┗━━━🍂━
هدایت شده از جنت المهدی۳۱۳
🔻‼️ 🔹 آیت‌الله بهجت(ره): [بنا به روایات] عیدغدیرخم، سه روز را عید قرار دادند. @jannatolmahdi313 🔹 علیرضا پناهیان: عید غدیر سه روز است نه یک روز، زیرا در واقعه غدیر خم ۳ روز طول کشید تا تمام مردم با علی ابن ابیطالب(ع) بیعت کنند. اگر عید قربان را یک روز تعطیل می‌کنیم و عید فطر را همرنگ جماعت شده‌ایم و ۲ روز را تعطیل می‌کنیم، عید غدیر را باید سه روز تعطیل کنیم، این مسأله را به عنوان پیشنهاد جدی مطرح نمی‌کنم، بلکه می‌خواهم اهمیت غدیر را بیان کنم. @jannatolmahdi313 🌷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالعَنْ أعْدَاءَهُم🌷 🍀اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْ🍀 🌷کـانال جـنـت الـمـهـدی۳۱۳👇••🇮🇷•• ••※[🌷∷∷※∷∷🌷]※•• @jannatolmahdi313 ••※[🌷∷∷※∷∷🌷]※•• 💠🌸💠🌸💠🌸💠🌸💠
#۱۵روز‌شاد‌آسمانی۱۰تا۲۵ذی‌الحجة 💠۲۲ذی‌الحجةواقعه‌هَرشیٰ و توطئۀ ترور پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم 🔹پيامبر اکرم سه روز پس از غدير، یعنی شب بیست و دوم ذی‌الحجّة به سمت مدينه حرکت کردند. منافقین که آمدن پيامبر اکرم را به مدينه برای خود خطرناک می‌دانستند و می‌ترسیدند که مبادا آن حضرت پیام غدیر را در مدینه بازگو کند و راه را بر آنان ببندد، تصميم گرفتند پيامبر خدا را قبل از رسيدن به مدينه به قتل برسانند تا به خيال خود امامت و خلافت را از مسيرخود منحرف سازند. 👈به همين علت در کوه‌های «هرشیٰ»، بین راه مکه و مدینه پنهان شده و در مسيری که بايد شتر پيامبر از آنجا عبور می‌کرد و دارای پرتگاهی بود قرار گرفتند تا در فرصت مناسب نقشۀ شوم خود را با رم دادن مرکب پیامبر و یا حمله به آن حضرت پیاده کنند. 🔸جبرئيل علیه السلام نازل شد و به پيامبر عرض کرد: چهارده نفر در گردنۀ هرشیٰ کمين کرده‌اند تا شتر شما را رم بدهند. پیامبر اکرم عدّه‌ای از نزدیکان را خبر کرده و تدابیر امنیتی را اعمال نمودند. 🌀حذیفة بن یمانی یکی از یاران حضرت مهار شتر را در دست گرفته و به پیش می‌رفت. هنگامی که به گردنه‌های کوه هرشیٰ رسیدند، منافقین سعی کردند با پرتاب سنگ‌ شتر پیامبر را رم بدهند که پیامبر اکرم نهیب زدند و فرمودند: آرام باش بر تو چیزی نیست. از این رو مرکب آرام گرفت وبه راه خود ادامه داد. 🔹آنگاه عمّار و حذيفه شمشيرهای خود را کشيده، به دنبال منافقين رفتند و آنان با مشاهدۀ این شرائط پا به فرار گذاشتند امّا در آسمان رعد و برقی زده شد و چهرۀ آن‌ها معلوم گشت و توسط همراهان حضرت شناسایی شدند و حضرت نیز همۀ آنها رادیدند و شناختند . 🔸وقتی پیامبر اکرم وارد مدینه شد و به نماز ایستاد منافقین آمدند و در صف‌های نماز جای گرفتند حضرت پس از نماز رو به نمازگزاران نموده، فرمودند: به خدا قسم شما را می‌شناسم و می‌توانم از بین جمعیّت شما را بیرون کشیده گردن بزنم! امّا می‌ترسم آیندگان بر من عیب بگیرند که پیامبر اسلام وقتی کارش سر و سامان پیدا کرد اطرافیان خود را گردن زد!! در نتیجه منافقین رسوا و توطئۀ آن‌ها خنثی گردید. 👈از آن پس اصحاب ،حُذيفه را منافق شناس می‌دانستند، و اگر در نماز میت هریک از صحابه که شرکت نمی کرد مردم می فهمیدند که او جزء منافقینی بوده که قصد ترور پیامبر را داشته 🌹✨ 🆔 @majidkh1399💐🌹
📚 علی(ع) از زبان علی(ع) این کتاب اثر زندگی‌نامه حضرت علی (ع) از زبان خودشان است که با قلمی شیرین و جذاب توسط حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به نگارش در آمده است. این کتاب که در بردارنده ویژگی‌هایی منحصر به فرد است توجه بسیاری از محققین معارف اهل بیت را به خود جلب کرده است از جمله آنان حجت الاسلام پناهیان است که در وصف این اثر فرمود: کتاب «علی از زبان علی (ع)» سرچمشه‌ای زلال است که مصارف گوناگون معرفتی دارد. تردید ندارم که جوانان با مطالعه این کتاب از نظر فرکی و روحی به شدت تحت تأثیر حضرت علی (ع) قرار می‌گیرند.
هدایت شده از خدمتگزاران فاطمیه
شماره 74 این کیست که بالاتر از او دستِ کسی نیست این کیست که جز دامنِ او دسترسی نیست این کیست که در سِیطَره‌اش بود و نبود است عالم سَرِ این سفره به غیر از قفسی نیست این کیست که حتی همه‌ی هولِ قیامت در پیشِ تجلّیِ ظهورش قَبَسی نیست این کیست که در هولِ هراس آورِ محشر جز سایه‌ی او هیچ کجا دادرَسی نیست این کیست که یک عُمر نبی گفت و ستودش بالاتر از این دستِ خدا دستِ کسی نیست 🌱 @khedmatgozaran_group