👨🏻💻 #تورق_مجازی سطوح هویتیابی
🔘 "جیمز مارسیا" روانشناس اجتماعی، سطوح مختلف هویتیابی را اینگونه توضیح داده است
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
👨🏻💻 نکاتی پیرامون استریم گیم
🔰 استاد رزاقی جامعهشناس و بازیپژوه:
♦️ برخی میپرسند نگاه کردن به بازی دیگران چه فایدهای برای بچهها دارد؟ در جواب میگوییم استریم نگاه کردن غیر از ارتباطی که در آن وجود دارد مانند فوتبال نگاه کردن پدران بچههاست. در واقع نوعی فعالیت برای سرگرمی است.
♦️ البته در این میان اگر آداب کاربری لازم رعایت شود و خودکنترلی بچهها تقویت شود، آنها از آسیب دور بوده و میتوانند کارگروهی، نحوه تعامل با دیگران و برخی مهارتهای دیگر را بیاموزند و اینگونه نیست که امری کاملا نامناسب باشد.
🔗 گزارش کامل نشست تخصصی:
/https://abrishahr.ir/1982/نشست-تخصصی-استاد-رزاقی
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 الگوگیری از سلبریتیها
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
✍ درسنامه کت تن کیه!؟
🌐 صنعت فاوا چیست و حکمرانی بر آن چگونه است؟
👈 مناسب پایههای تحصیلی ۷، ۸، ۹ و ۱۰
⏰ زمان اجرا: دو جلسه ۶۰ دقیقهای
🔗 دسترسی با عضویت رایگان در سایت ابریشهر
#درسنامه
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
👥ارتباط بین فردی در دنیای بیجسمی
🔻جسم انسان ابزار کسب شناخت از دنیای بیرون از ذهن است. آدمها با جسمشان میبینند، میشنوند، بو میکشند، مزهها را میچشند، اجسام را لمس میکنند و به فهمی منحصربهفرد از جایگاه خویش در میان سایر اجسام و اجساد میرسند.
🔻اما آدمها در زندگی جدیدشان در دنیای مجازی باید بدون کمک گرفتن از جسمشان و صرفاً با توسّل به ذهن، با دنیای مجازی ارتباط بگیرند. انسان از میان انبوه ابزارهای شناخت جسمانی، تنها با اتکای به «دیدِ ناقص»، «شنواییِ محدود» و «گفتارِ الکن»، امکان مواجهه با زندگی مجازی را دارد.
🔻مجموع این محدودیتها نتیجهای بهجز فهم ناقص از محیط مجازی و ارتباط ناپخته و پراشتباه با دیگران ندارد.
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😁 پویانمایی 👈 همش فتوشافه
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
🔘 استفاده از هوش مصنوعی
#اینفوگرافی
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 رژیم مصرف رسانهای راهکاری برای رهایی از آسیبهای رسانهای
🎞 در این دو دقیقه نکاتی رو پیرامون آداب کاربری فضای مجازی ببینید و بشنوید
📃 برای مطالعه مقاله مرتبط کلیک کنید
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
💰 کلاهبرداری و سرقت مالی در سکوهای بازاریابی و اطلاعرسانی
🔻بیشترین احتمال کلاهبرداری و سرقت مالی در سکوهای اطلاعرسانی وبازاریابی رخ میدهد. زیرا در این سکوها صرفاً آگهی خرید و فروش رد و بدل میشود و عمده فرایند احراز هویت، صداقت و کیفیت بر عهده طرفین معاملات است.
🔻در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار به شیوههای مختلفی همچون درخواست پول قبل از وصول کالا، فروش اجناس تقلبی و بی کیفیت و ایجاد پروفایلهای غیرواقعی و موقتی کاربرانی که اطلاعات و تجربه کافی ندارند را به دام میاندازند و پیگیری قضایی و انتظامی را هم با مشکل مواجه میکنند.
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😈 آزارگری مجازی گاهی با انتشار اطلاعات نادرست از یک فرد اتفاق میافتد
📃 برای مطالعه مقاله مرتبط کلیک کنید
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
34.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آیا ما در حال دیده شدن هستیم!؟
🎞 مستند کوتاهی با موضوع اهمیت داده و حریم خصوصی در عصر فناوری
#مستند_کوتاه
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا ابریشهر
🔘 تشکیل کلانداده
🔹در دنیای آنالوگ، ثبت و نگهداری دانش سخت بود. اما با تحول حاصل از انقلاب دیجیتال علاوهبر آسان شدن ثبت اطلاعات، حجم و فضای فیزیکی لازم برای ذخیره داده نیزکم شد. از این رو میزان دادهای که در حافظههای دیجیتال ذخیره میشد به تدریج افزایش یافت.
🔹در چنین شرایطی، همه چیز برای ثبت دادههایی که تا آن زمان نگهداری آنها دشوار بود و دور ریخته میشد، فراهم شد.
🔹لذا بسیاری از «اطلاعات» آنالوگ، مثل کتب قدیمی و نسخ خطی یا فیلمها و تصاویر آرشیوی تاریخی دیجیتال شدند.
#دانش_اطلاعاتی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چگونه با نشان اینماد خرید اینترنتی مطمئنتری داشته باشیم؟
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
هدایت شده از تربیت رسانهای باران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 موسسه تربیت رسانه ای باران؛ با توجه به حمایت و همراهی بینظیر شما عزیزان در روزهای ابتدایی مشارکت در طرح طارق، سرپرستی مالی کودکان زیر دوسال لبنانی را به ۱۴ کودک (۷ دختر و ۷ پسر) افزایش داد.
🙋🏻🙋🏻♀️ اسامی کودکان:
👧 ۱- نزهت سعید البیبی 👦 ۲- حسن محمد طالب 👧 ۳- رشا سلمان ایوب 👧 ۴- جومانا علی حیدراحمد 👦 ۵- حیدر حسین قاسم 👦 ۶. علی 👧 ۷. سرین 👦 ۸. رسل 👧 ۹. نایا 👧 ۱۰. زینب 👦 ۱۱. ابراهیم 👦 ۱۲. محمد ادیب 👦 ۱۳. علی اکبر 👧 ۱۴. رشا
✅ پویش طارق توسط حاج آقای قاسمیان راهاندازی شد و در این طرح شما باید هزینه حداقل یک فرزند را به مدت ۶ ماه (۵ میلیون در ماه) تقبل کنید. موسسه باران با هدف همراه کردن مخاطبان بارانی و عزیزانی که قصد کمک به این طرح با مبالغ کمتر را دارند، سرپرستی مالی ۱۴ کودک (۷۰ میلیون در ماه) را تقبل کرده است و شما عزیزان میتوانید در سهمهای ۱۰۰ هزار تومانی، برای جمعآوری هزینه ماهانه این ۱۴ کودک اقدام فرمایید.
💳 شماره کارت بانک ملی:
۶۰۳۷۹۹۱۷۰۷۹۶۳۹۷۵
💳 شماره شبای حساب بانک ملی:
IR۱۹۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۱۸۲۸۶۷۹۴۰۰۵
💳 شماره حساب بانک ملی:
۰۱۱۸۲۸۶۷۹۴۰۰۵
💠 به نام آقای سعید مدرسی
📊 گزارش واریزیها و پرداختها و کلیه امور مالی از طریق کانال مربوط به این طرح به اطلاع همه بزرگواران خواهد رسید.
🔹 ارتباط با روابط عمومی موسسه باران: @bmtc_admin
💚 سپاس از همراهی مهربانانه شما.
🔷 موسسه تربیت رسانهای باران
👌پردهنگار درسنامه اونتِرنِت (ویژه دبستان) برای استفاده شما معلمان عزیز به صورت رایگان در سایت ابریشهر قرار گرفت...
#درسنامه
#دانش_شبکه
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
ابریشهر
👌پردهنگار درسنامه اونتِرنِت (ویژه دبستان) برای استفاده شما معلمان عزیز به صورت رایگان در سایت ابری
✍ از درسنامه اونتِرنِت چه میدانید!؟
⁉️ اینترنت چیست و چگونه کار میکند؟
👈 مناسب پایههای تحصیلی ۴، ۵ و ۶
⏰ زمان اجرا: ۶۰ دقیقه
🎯 شایستگیهای هدف:
🔺با نحوهی انتقال یک پیام در بستر فضایمجازی آشنا شود.
🔺با چیستی مراکز داده و اتصال به آنها آشنا شود.
🔺بتواند چگونگی اتصال خود به اینترنت را توضیح دهد.
🔗 دسترسی با عضویت رایگان در سایت ابریشهر
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
♻️ فرآیند هویتیابی
🔸هویتیابی دو مرحلهی مجزا اما مکمل را طی میکند:
۱. جستوجوگری
۲. تعهد
🔸 در فرایند هویتیابی، نوجوان کنجکاوانه به دنبال اکتشاف ظرفیتهای مختلف هویتی است و آنها را آزمون و تجربه میکند.
🔸سپس در نتایج این جستوجوها و کشفها تأمل و تفکر میکند و نسبت به برخی از آنها متعهد میشود.
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️از جرایم رایانهای چه میدانید!؟
#موشن_گرافی
#دانش_ارتباطی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
🌐 کاربردهای رایانش ابری
👈 جهت مطالعه مقاله مرتبط کلیک کنید
#اینفوگرافی
#دانش_شبکه
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛒 راهکارهای خرید اینترنتی ایمن
#موشن_گرافی
#دانش_زیست_مجازی
💭 ابریشهر :: رهیار سواد فضای مجازی
▫️ عضویت در کانال «بله» ابریشهر
▪️ عضویت در کانال «ایتا» ابریشهر