8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عضو کمیسیون آموزش مجلس: ایجاد مدارس مسجدمحور ضروری است
🔺احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان:
🔹 مرکز و مأوای مسجد بوده است. در تمدن ما مساجد مرکز آموزش بودهاند.
♦️ مساجد ما هم محل تربیت و معنویت بوده است. هم محل آموزش بوده است. هم محل قضاوت بوده و هم محل تصمیمگیریهای عمده سیاسی.
♦️ این فضا در اول انقلاب خیلی پررنگ بود. متاسفانه جلوتر که آمدیم مسجد از محوریت خارج شد. پایگاهها را از مسجد خارج کردیم.
♦️ امروز الزام داریم به مدارس مسجدمحور و اینکه مساجد را محور مراکز تربیتی قرار دهیم.
♦️ هم باعث رونق مساجد میشود و هم از ظرفیت مساجد برای فضاهای آموزشی و تربیتی استفاده میکنیم. هم نیروهای مساجد به کمک آموزش و تربیت میآیند و هم افراد از فضای معنوی مسجد استفاده میکنند. (خبرگزاری شبستان)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با ما همراه باشید در....
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🌹🌹
#عملیات
#اردوسیاحتیوزیارتی
شروع دوره تابستانه با یه اردوی جذاب
بعد از صبحانه ای که خود بچه ها تهیه کردن🥙🍳 و میل فرمودند یه زیارتی در بارگاه امام زاده نور علی یکی از نوادگان امام سجاد علیه السلام انجام دادند و یه سینه زنی کوتاه روز شهادت امام جواد ، بعد یه بازی و نهار و بلافاصله حرکت به سمت باغات و رودخانه زیبا و صرف میوه🍉🍉
خیلی خوش گذشت به بچه ها اما یه چیز که ناراحتشون کرد خشک شدن آب رودخانه اصلی بود که بعضیشون به راهکارهای صرفه جویی در آب فکر کردند و بیان کردند....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
♦️صحبتها و تجربههای یک مادر و مربی مسجد محور
🔺 سلام. بنده حدود سال ۹۵ با طرح مدارس مسجد محور آشنا شدم و تا حدودی چند مجموعه را از نزدیک بررسی کردم و سال ۹۸ با همراهی چند مادر دغدغمند به این نتیجه رسیدیم که خودمان برای دخترانمان یک مجموعه تشکیل دهیم و حدودا ۸ نفر بودیم و در یک مسجد شروع به فعالیت کردیم و....
🔺 در گروه سنی متفاوت از پیش دبستانی تا ششم ابتدایی
🔺 چند مربی تخصصی برای دروس و... داشتیم به همراه مادرانی که هر کدام در زمینه ای همکاری می کردند.....
🔺 گروه ما هزینه ها را در ماه نسبت به روزها و مراسم و... تقسیم بر تعداد می کردیم و بین افراد تقسیم می شد.
🔺 دخترم در طول دو سال کرونا، ۳ سال تحصیلی، کتاب درسی را خواند و کلاس های مهارتی را در مسجد داشتیم.
🔺 از اینکه دخترم فشار و استرس مدرسه را ندارد بسیار راضی هستم و خودش هم از روند کار خوشحال است.
🔺 در مورد مدرک هم اصلا دخترم را ثبت نام نکرده ام و هر سال از آموزش و پرورش تماس می گیرند و پیگیری می کنند که باید آزمون بدهید و مدرک بگیرید و....
🔺احتمالا بنده پایان کلاس۶ یا ۹ برای مدرک اقدام کنم.
🔺 من ۴ فرزند دارم
دخترم ۱۱ ساله
پسرم ۷ساله
پسرم ۴ ساله
دخترم ۲ ساله
🔺 از نظر زمان بندی واقعا شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتم و به لطف خدا الان بهتر می توانم برنامه ریزی کنم
🔺 ابتداي فعالیت فقط دختر بزرگم همراه بنده بود و برای نگهداری بچهها با مسائل و مشکلات بسیار زیاد پرستار مطمئن و متدین و... پیدا کردم و از نظر مالی بعضی اوقات خیلی سخت بود و گاهی پیش می آمد که ماهیانه حدود ۳ میلیون یا بیشتر بنده هزینه می کردم...
🔺 البته این هزینه در کل خیلی زیاد نبود چون هم هزینه های اضافی نداشتیم و هم هزینه های مصرفی بسیار کاربردی و مفید بود....
🔺 برای تآمین هزینه های مناسبتی از مجموعه مدرسه در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام یاد گرفتم بانی پیدا کنم...
🔺 به قول صحبت های آقای کرباسچی بزرگوار، واقعا این طرح باعث رشد و کمال مربی و خانواده و دانش آموز می شود.....
🔺 امسال شهریور پیش دبستان پسرانه داشتیم و با روش کار استاد محسنی با روانخوانی و آشنایی با حروف و... تقریبا خواندن را آموزش دادیم و الان پسرم بیشتر کلمات را می خواند.
🔺 به نظر بنده باید خانواده ها تا جایی که برایشان مقدور است از این طرح حمایت کنند چون پتانسیل بسیار خوبی است.
🔺 ببخشید خیلی طولانی شد ولی احساس کردم برای اعضای محترم گروه شاید آشنایی با یک خانواده که از نزدیک تا حدودی در جریان این طرح بودند مفید باشد.
با تشکر
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیمپور ازغدی:
🔹در دانشگاهها انسان پرورش دهید نه.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استقلال_فرزندان
اولش آدم فکر میکنه چه مادر بی خیالیه که پرید و رفت، ولی آخرش😊
🔹نکته ای که باید خیلی توجه کرد اینه که ما نباید فرزندانمون رو وابسته تربیت کنیم چرا که وابستگی جلوگیری از رشد فرزند میکنه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🛑ششم تیر او را ترور کردند که حذفش کنند!
🔺غافل از آنکنه که خدا میخواهد از
ترور هفتم تیر حفظش کند!!!
✅ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🔻 کار کوچک و اثر بزرگ
✍ مردم ژاپن یک ضرب المثل بسیار جالب دارند که اساس توسعه کشورشون قرار گرفته :
بخاطر میخی نعلی افتاد
بخاطر نعلی ، اسبی افتاد
بخاطر اسبی ، سواری افتاد
بخاطر سواری ، جنگی شكست خورد
بخاطر شكستی ، مملكتی نابود شد
و همه اینها بخاطر كسی بود كه میخ را خوب نكوبیده بود...
یادمان باشد هر كار ما، حتی كوچك،
اثری بزرگ دارد كه شاید در همان لحظه ما نبینیم.
✳️ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#درمان
علوم انسانی، اسلامی شود!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 فیلم کوتاه (پویانمایی)
🧨 نقد تمدن صنعتی غرب از دیدگاه اندیشمند ژاپنی. وی پایه نقد خود را متوجه مدرسه مدرن کرده است. چرا که کودکان در این مدارس، مانند ربات و ماشین، برنامههای از پیش آماده شده را به ترتیب طی کرده و فرصت فکر، رهایی و زندگی را از آنها سلب میشود.
🧨 انسانهایی که قرار است بخشی از چرخ دندههای تمدن صنعتی جامعه مدرن باشند.
🧨 از دیدگاه وی در جامعه مدرن و غربزده، شادی واقعی وجود ندارد و از آزادی، رشد و لذت حقیقی خبری نیست و انسانها در آن، بردهای بیش نیستند.
🧨 جالب آنکه رهایی از این سازمانها و تمدن غربی دوباره از مدرسه اتفاق میافتد. آنجا که بالاخره افرادی به این خودآگاهی میرسند و مبارزه را آغاز خواهند کرد.
🧨 وی معتقد است انسانها بالاخره به این خودآگاهی خواهند رسید خود را نجات خواهند داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
47.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیستی و چرایی مدارس مسجد محور به همراه مبانی ادبستان آل طاها....
تحول در تعلیم و تربیت برای رسیدن به تمدن مهدوی
با ما همراه باشیددر...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️آمار معنادار و نگرانکننده از ورودیهای کنکور
⁉️علم بهتر است یا ثروت؟
سهم مدارس و دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور:
🔹دهک اول، دوم و سوم با هم (کمبرخوردار): ۲ درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد
🔹دهک اول به تنهایی (ضعیفترین): ۲ دهم درصد
🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد
🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد
🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد
در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی:
🔹دهک اول: ۱.۳ درصد
🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
در برق شریف:
🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
🔹دهک دهم: ۶۰ درصد
در رشته روانشناسی
🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد
🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد
پ.ن
آیا این عدالت آموزشیست؟!
آیا در این نظام تعلیم ، علم ظاهری و حافظه محوری به زور کلاسهای کنکور و گاج و قلم چی و...جای خودش رو با توانمندی و استعدادهای خاموشی که در رتبه های پایین اقتصادی و معیشتی قرار دارند عوض نکرده است؟!
ملاک و معیار سنجش نظام تربیتی و آموزشی چیست؟! حافظه و تمام😔🤔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3