🌹🌹
#عملیات
#اردوسیاحتیوزیارتی
شروع دوره تابستانه با یه اردوی جذاب
بعد از صبحانه ای که خود بچه ها تهیه کردن🥙🍳 و میل فرمودند یه زیارتی در بارگاه امام زاده نور علی یکی از نوادگان امام سجاد علیه السلام انجام دادند و یه سینه زنی کوتاه روز شهادت امام جواد ، بعد یه بازی و نهار و بلافاصله حرکت به سمت باغات و رودخانه زیبا و صرف میوه🍉🍉
خیلی خوش گذشت به بچه ها اما یه چیز که ناراحتشون کرد خشک شدن آب رودخانه اصلی بود که بعضیشون به راهکارهای صرفه جویی در آب فکر کردند و بیان کردند....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
♦️صحبتها و تجربههای یک مادر و مربی مسجد محور
🔺 سلام. بنده حدود سال ۹۵ با طرح مدارس مسجد محور آشنا شدم و تا حدودی چند مجموعه را از نزدیک بررسی کردم و سال ۹۸ با همراهی چند مادر دغدغمند به این نتیجه رسیدیم که خودمان برای دخترانمان یک مجموعه تشکیل دهیم و حدودا ۸ نفر بودیم و در یک مسجد شروع به فعالیت کردیم و....
🔺 در گروه سنی متفاوت از پیش دبستانی تا ششم ابتدایی
🔺 چند مربی تخصصی برای دروس و... داشتیم به همراه مادرانی که هر کدام در زمینه ای همکاری می کردند.....
🔺 گروه ما هزینه ها را در ماه نسبت به روزها و مراسم و... تقسیم بر تعداد می کردیم و بین افراد تقسیم می شد.
🔺 دخترم در طول دو سال کرونا، ۳ سال تحصیلی، کتاب درسی را خواند و کلاس های مهارتی را در مسجد داشتیم.
🔺 از اینکه دخترم فشار و استرس مدرسه را ندارد بسیار راضی هستم و خودش هم از روند کار خوشحال است.
🔺 در مورد مدرک هم اصلا دخترم را ثبت نام نکرده ام و هر سال از آموزش و پرورش تماس می گیرند و پیگیری می کنند که باید آزمون بدهید و مدرک بگیرید و....
🔺احتمالا بنده پایان کلاس۶ یا ۹ برای مدرک اقدام کنم.
🔺 من ۴ فرزند دارم
دخترم ۱۱ ساله
پسرم ۷ساله
پسرم ۴ ساله
دخترم ۲ ساله
🔺 از نظر زمان بندی واقعا شرایط خیلی سختی را پشت سر گذاشتم و به لطف خدا الان بهتر می توانم برنامه ریزی کنم
🔺 ابتداي فعالیت فقط دختر بزرگم همراه بنده بود و برای نگهداری بچهها با مسائل و مشکلات بسیار زیاد پرستار مطمئن و متدین و... پیدا کردم و از نظر مالی بعضی اوقات خیلی سخت بود و گاهی پیش می آمد که ماهیانه حدود ۳ میلیون یا بیشتر بنده هزینه می کردم...
🔺 البته این هزینه در کل خیلی زیاد نبود چون هم هزینه های اضافی نداشتیم و هم هزینه های مصرفی بسیار کاربردی و مفید بود....
🔺 برای تآمین هزینه های مناسبتی از مجموعه مدرسه در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام یاد گرفتم بانی پیدا کنم...
🔺 به قول صحبت های آقای کرباسچی بزرگوار، واقعا این طرح باعث رشد و کمال مربی و خانواده و دانش آموز می شود.....
🔺 امسال شهریور پیش دبستان پسرانه داشتیم و با روش کار استاد محسنی با روانخوانی و آشنایی با حروف و... تقریبا خواندن را آموزش دادیم و الان پسرم بیشتر کلمات را می خواند.
🔺 به نظر بنده باید خانواده ها تا جایی که برایشان مقدور است از این طرح حمایت کنند چون پتانسیل بسیار خوبی است.
🔺 ببخشید خیلی طولانی شد ولی احساس کردم برای اعضای محترم گروه شاید آشنایی با یک خانواده که از نزدیک تا حدودی در جریان این طرح بودند مفید باشد.
با تشکر
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد رحیمپور ازغدی:
🔹در دانشگاهها انسان پرورش دهید نه.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استقلال_فرزندان
اولش آدم فکر میکنه چه مادر بی خیالیه که پرید و رفت، ولی آخرش😊
🔹نکته ای که باید خیلی توجه کرد اینه که ما نباید فرزندانمون رو وابسته تربیت کنیم چرا که وابستگی جلوگیری از رشد فرزند میکنه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🛑ششم تیر او را ترور کردند که حذفش کنند!
🔺غافل از آنکنه که خدا میخواهد از
ترور هفتم تیر حفظش کند!!!
✅ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🔻 کار کوچک و اثر بزرگ
✍ مردم ژاپن یک ضرب المثل بسیار جالب دارند که اساس توسعه کشورشون قرار گرفته :
بخاطر میخی نعلی افتاد
بخاطر نعلی ، اسبی افتاد
بخاطر اسبی ، سواری افتاد
بخاطر سواری ، جنگی شكست خورد
بخاطر شكستی ، مملكتی نابود شد
و همه اینها بخاطر كسی بود كه میخ را خوب نكوبیده بود...
یادمان باشد هر كار ما، حتی كوچك،
اثری بزرگ دارد كه شاید در همان لحظه ما نبینیم.
✳️ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#درمان
علوم انسانی، اسلامی شود!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧨 فیلم کوتاه (پویانمایی)
🧨 نقد تمدن صنعتی غرب از دیدگاه اندیشمند ژاپنی. وی پایه نقد خود را متوجه مدرسه مدرن کرده است. چرا که کودکان در این مدارس، مانند ربات و ماشین، برنامههای از پیش آماده شده را به ترتیب طی کرده و فرصت فکر، رهایی و زندگی را از آنها سلب میشود.
🧨 انسانهایی که قرار است بخشی از چرخ دندههای تمدن صنعتی جامعه مدرن باشند.
🧨 از دیدگاه وی در جامعه مدرن و غربزده، شادی واقعی وجود ندارد و از آزادی، رشد و لذت حقیقی خبری نیست و انسانها در آن، بردهای بیش نیستند.
🧨 جالب آنکه رهایی از این سازمانها و تمدن غربی دوباره از مدرسه اتفاق میافتد. آنجا که بالاخره افرادی به این خودآگاهی میرسند و مبارزه را آغاز خواهند کرد.
🧨 وی معتقد است انسانها بالاخره به این خودآگاهی خواهند رسید خود را نجات خواهند داد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
47.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیستی و چرایی مدارس مسجد محور به همراه مبانی ادبستان آل طاها....
تحول در تعلیم و تربیت برای رسیدن به تمدن مهدوی
با ما همراه باشیددر...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️آمار معنادار و نگرانکننده از ورودیهای کنکور
⁉️علم بهتر است یا ثروت؟
سهم مدارس و دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکور:
🔹دهک اول، دوم و سوم با هم (کمبرخوردار): ۲ درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد
🔹دهک اول به تنهایی (ضعیفترین): ۲ دهم درصد
🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد
🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد
🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد
در رشتههای پزشکی و دندانپزشکی:
🔹دهک اول: ۱.۳ درصد
🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد
در برق شریف:
🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد
🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد
🔹دهک دهم: ۶۰ درصد
در رشته روانشناسی
🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد
🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد
پ.ن
آیا این عدالت آموزشیست؟!
آیا در این نظام تعلیم ، علم ظاهری و حافظه محوری به زور کلاسهای کنکور و گاج و قلم چی و...جای خودش رو با توانمندی و استعدادهای خاموشی که در رتبه های پایین اقتصادی و معیشتی قرار دارند عوض نکرده است؟!
ملاک و معیار سنجش نظام تربیتی و آموزشی چیست؟! حافظه و تمام😔🤔
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#روزنگارتجربهایمتفاوت
بازدید از نمایشگاه( الف تا)
به همراه بعضی از دوستان ستاد مدارس مسجد محور
ایده ها و روش های متفاوت در آموزش های مرسوم رو در این نمایشگاه بازدید کردیم البته عنوانی که مطرح کرده بودند تحول بود،تحول در ایده ها و تجربه های موفق....
به نظر میرسه باید قدری در مورد تحول بحث بشه و تعریف بشه ....
اما در نهایت برای روش های مختلف در آموزش قابل استفاده بود و تجربه ای متفاوت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#روزنگارتجربهایمتفاوت
دیروز خدمت تشکل های تبلیغی و مدیران تبلیغی استان بودیم برای بیان طرح ادبستان و بخشی از ضرورت های تبلیغ و تربیت در حوزه کودک و نوجوان ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
✅مباهله کمتر از عید غدیر نیست🌹🌹🌹🌹
در غدیر پیامبر فرمود علی (ع) جانشین من است
و در مباهله فرمود علی (ع) جان من است.
✍عید مباهله را به همهی شیعیان و مسلمانان تبریک می گویم
حقانیت پنج تن آل عبا💐💐💐
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
#ادبستان
🔰 در مورد ادبستان و تفاوتش با مدلهای دیگه تربیتی در مقطع دبستان، میشه حرفهای زیادی زد؛ ولی حتما یکی از بارزترین تفاوتهای مدل ادبستان، تغییری است که در ساخت ذهنی کودک با تغییر فرآیندهای آموزشی و تربیتی ایجاد می کنه
✅ وقتی توی مدرسه امتحان نباشه، نمره وجود نداشته باشه، برای هر فعالیتی کارت امتیاز و جایزه فوری دریافت نکنه، آموزشها عمدتا اکتشافی باشه، ارزیابی دانش آموز نامحسوس باشه و... حتما این دانش آموز، بعد از مدتی به استقلال و قدرت شخصیتی میرسه!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 کودکِ شیرینحرکات و رئیس جمهور 😍
💥 نه لایههای حفاظتی تونستن مانعش بشن و نه از هیاهوی انبوه جمعیت ترسید.
💥 هدفش رو مشخص کرد، حرکت، تلاش و پایداری؛ عبور از موانع و مشکلات و ... تا بالاخره به هدفش رسید 😍
💥 بچه زرنگ قصه ما حواسش به همه چی هست. حتی کفشاش 😄
📛 حالا از اینجا به بعد رو خوب دقت کنید:
ما هر ساله در مدارسمون هزاران کودک مثل این رو تحویل میگیریم که سرتا پا حیات و حرکت و نشاط و تحرکن.
📛 بعد بهشون میگیم هر روز باید ساعتها در این اتاقهای دربسته روی این صندلیهای سخت چوبی بشینی و تکون نخوری! حتی حرفم نزنی! 😠
📛 فقط گوش بده و حفظ کن چون آخر سال قراره ما یه امتحان ازت بگیریم و بری سال بعدش دوباره بیای همین جوری میخکوب بشینی و روز از نو روزی از نو 😐
📛 بعد هم اگه یه بچهای نتونه این زندان و شکنجه دائمی رو تحمل کنه میگیم شیطونه! بی نظمه! بیش فعاله! ببریدش مشاور! اصلا ببریدش روانشناس!
📛 در حالی که این بچههای پرتحرک، معمولا جزو با استعدادترین بچهها هستن و ما با روشهای غلطمون داریم نابودشون میکنیم. (توی این شرایط، همین که از دست ما دیوانه نمیشن واقعا هنر میکنن!!)
📛 و چه استعدادهایی که در این مسیر از بین میره. چه خلاقیتهایی که هیچ وقت شکوفا نمیشه.
✅ کاش بتونیم فکرمون رو آزاد کنیم و این قالبهای تحمیلی رو بشکنیم.
✅ کاش آموزشهای ما مبتنی بر روحیات، شخصیت، توان، نیاز و اقتضائات بچهها باشه نه الگوهای تحمیلی و صنعتی صد سال پیش غربی! کاش به بچهها فرصت رشد و زندگی بدیم.
❇️ ستاد مدارس مسجدمحور کشور:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
اساساً کوفه شهری است که بعد از جنگهایی که در صدر اسلام واقع شد به دستور عمر بن خطاب توسط ارتش اسلام ساخته شد.
و از کوفیان و مردم عراق شجاعتر و سلحشورتر وجود نداشت؛ در عین حال همین مردمی که ۱۸ هزار بیعت کننده داشتند و ۱۲ هزار نامه نوشته بودند، به مجرد اینکه سر و کله پسر زیاد پیدا شد، همه فرار کردن، چرا؟
چون زیاد ابن ابیه سالها در کوفه حکومت کرده بود؛ آنقدر چشم درآورده بود آنقدر دست و پاها بریده بود آنقدر شکمها سفره کرده بود آنقدر افراد را در زندانها کشته بود که اینها به کلی احساس شخصیت خودشان را از دست داده بودند.
لذا تا شنیدند پسر زیاد آمد، زن دست شوهرش را میگرفت و او را از پیش مسلم کنار میکشید؛ مادر دست بچه خودش را میگرفت، خواهر دست برادر خودش را میگرفت، پدر دست فرزند خودش را میگرفت و از مسلم جدا میکرد و بیشک مردم کوفه از شیعیان علی ابن ابی طالب(ع) بودند و امام حسین(ع) را شیعیانش کشتند...
📕حماسه حسینی- جلد اول
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بگذار خودش فکر کنه!
🔹استاد پناهیان
🔰 اینها آموزش های دینی ماست، من باید از آموزش و پرورش فنلاند مثال بیاورم؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
🏴فرازی از زیارت ناحیه مقدسه که
حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خطاب به جد بزرگوارشان امام حسین (علیه السلام)
بیان می کنند:
🔸«فَلَاَنْدُبَنَّکَ صَبٰاحاً وَ مَسٰاءً وَ لَاَبْکِیَنَّ لَکَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَماً حَسْرَةً عَلَیْکَ وَ تَاَسُّفاً عَلىٰ مٰا دَهٰاکَ وَ تَلَهُّفاً حَتّىٰ اَمُوتَ بِلَوْعَةِ الْمُصٰابِ وَ غُصَّةِ الْاِکْتِیٰابِ»
🔹صبح و شب برای تو ناله میکنم و بجای اشک بر تو خون میگریم. این کار را به خاطر حسرت خوردن بر تو و از روی ناراحتی و بلایی که بر تو وارد شده و از روی اندوه و حزن بر تو انجام میدهم. تا اینکه از غم مصیبتها و غصه ناراحتی بمیرم
📚صحیفه مهدیه، صفحه ۵۳۲
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
مسئول مشاوره به زندانیان محکوم به اعدام در #زندان_رجایی_شهر خاطره جالبی دارد:
🔸حدود ۲۳ سال پیش جوانی که تازه به تهران آمده بوده در یک کبابی مشغول کار میشود، شبی پس از تمام شدن کار، صاحب کبابی دخل آن روز را جمع میکند و میرود در بالکن مغازه تا استراحت کند. درآمد آن روز کبابی، شاگرد جوان را وسوسه میکند و در جریان سرقت پولها، صاحب مغازه به قتل میرسد. او متواری میشود؛ اما مدتی بعد، دستگیرش میکنند و به اینجا منتقل میشود.
🔸حکم قصاص جوان صادر می شود، اما اجرای آن حدود ۱۸-۱۷ سال به طول میانجامد؛ میگویند شاگرد جوان در طول این مدت حسابی تغییر کرده بود و به قول معروف پوست انداخته و اصلاح شده بود. آنقدر تغییر کرده بود که همه زندانیها قلبا دوستش داشتند.
🔸پس از این ۱۸-۱۷ سال، خانواده مقتول که آذری بودند، برای اجرای حکم میآیند؛ همسر مقتول و سه دختر و ۷ پسرش آمدند و در دفتر نشستند، فضا سنگین بود و من با مقدمهچینی و شرح احوالات فعلی قاتل، از اولیای دم خواستم که از قصاص صرفنظر کنند. همسر مقتول گفت:
" من قصاص را به پسر بزرگم واگذار کردهام"
و پسر بزرگ هم گفت که قصاص به کوچکترین برادرمان واگذار شده است. بههرحال برادر کوچکتر هم زیر بار نرفت و گفت :
"اگر همه برادر و خواهرهایم هم از قصاص بگذرند، من از قصاص نمیگذرم؛ زمانی که پدرم به قتل رسید من خیلی بچه بودم و این سالها، یتیم بودم و واقعاً سختی کشیدم."
🔸بههرحال روی اجرای حکم مصر بود. با خودم گفتم شاید اگر خود زندانی بیاید و با آنها روبهرو شود، چیزی بگوید که دلشان به رحم بیاید، بنابراین گفتم زندانی را بیاورند. یادم هست هوا بهشدت سرد بود و قاتل هم تنها یک پیراهن نازک تنش بود؛ وقتی آمد رفت کنار شوفاژ کوچکی که در گوشه اتاق بود ایستاد به او گفتم اگر درخواستی داری بگو؛. او هم آرام رو به من کرد و گفت:
"درخواستی ندارم."
🔸وقت کم بود و چاره دیگری نبود. مادر و یکی از دختران در دفتر ماندند و ۹ برادر و خواهر دیگر برای اجرای حکم وارد محوطه اجرای احکام شدند.
جالب بود که مادرشان موقع خروج فرزندانش از دفتر به آنها گفت که اگر از قصاص صرفنظر کنند شیرش را حلالشان نمیکند.
بههرحال شاگرد قاتل، پای چوبه ایستاد همهچیز آماده اجرای حکم بود که در لحظه آخر او با همان آرامشش رو به اولیای دم کرد و گفت:
"من یک خواسته دارم"
من که منتظر چنین فرصتی بودم گفتم دست نگه دارید تا آخرین خواستهاش را هم بگوید.
🔸 شاگرد قاتل، گفت:
"۱۸ سال است که حکم قصاص من اجرا نشده و شما این مدت را تحمل کردهاید، حالا تنها ۹ روز تا محرم باقیمانده و تا تاسوعا، ۱۸ روز.
میخواهم از شما خواهش کنم اگر امکان دارد علاوه بر این ۱۸ سال، ۱۸ روز دیگر هم به من فرصت بدهید.
من سالهاست که سهمیه قند هر سالم را جمع میکنم و روز تاسوعا به نیت حضرت عباس (ع)، شربت نذری به زندانیهای عزادار میدهم.
امسال هم سهمیه قندم را جمع کردهام، اگر بگذارید من شربت امسالم را هم به نیت حضرت ابوالفضل (ع) بدهم، هیچ خواسته دیگری ندارم."
🔸 حرف او که تمام شد فضا عوض شد. یکدفعه دیدم پسر کوچک مقتول منقلب شد، رویش را برگرداند و با بغض گفت:
#من_با_ابوالفضل (ع) درنمیافتم؛
من قصاص نمیکنم.
برادرها و خواهرهای دیگرش هم با چشمان اشکبار به یکدیگر نگاه کردند و هیچکس حاضر به اجرای حکم قصاص نشد.
🔸 وقتی از محل اجرای حکم به دفتر برگشتند، مادرشان گفت چه شد قصاص کردید؟
پسر بزرگ مقتول ماجرا را برای مادرش تعریف کرد.
مادرشان هم به گریه افتاد و گفت به خدا اگر قصاص میکردید شیرم را حلالتان نمیکردم.
خلاصه ماجرا با اسم حضرت عباس(ع) ختم به خیر شد و دل ۱۱ نفر با نام مبارک ایشان نرم شد و از خون قاتل پدرشان گذشتند ببینید نام #ابولفضل ع با دلها چکار میکنه .
جان کلام:پروردگارا در برق چشمانمان بصیرت علوی،در دلهایمان حب آل محمد(ص) و در زبانمان کلام حق جاری فرما...
*در شب تاسوعای حسینی منتسب به حضرت عباس ع، التماس دعا*
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
✅ مدرسه؛ نهادی که مادر خود را فراموش کرد!
🔻 علی شیرین صحرایی در مطلبی برای اندیشکده رهیافت مطرح کرد؛
🔹 در حقیقت نهاد آموزش پرورش پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی هنوز با چالشهای جدی روبهرو است و نتوانسته پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.
🔹 اگر چه مدارس تحت پوشش سازمانی به نام «آموزش و پرورش» هستند، لکن اکثر فعالیتها و دغدغههای متولیان مدرسه در بحث آموزش است و مقدار کمی از آن فعالیتها به بحث ورزش، بهداشت و نهایتاً مسائل پرورشی و روحی دانش آموزان معطوف میشود.
🔹 نهاد مدرسه تنها متولی تربیت نسلها نیست و دیگر نهادها و افراد باید اجازه ورود به این حوزه را داشته باشند تا دچار بیتوجهی به تکالیف اجتماعی در این امر نشویم. به خصوص نهادهای فرهنگی مردمی که تربیت را وظیفهای متوجه همه افراد جامعه میکند.
🔹 یکی از مهمترین این نهادهای فرهنگی مسجد است. چیزی که به نظر میآید این است که مسیری که مدارس باید به آن باز گردند، ارتباط با ریشه اصیل خود یعنی مساجد است. تنها به این صورت میتوان مدرسه اسلامی را جایگزین مدارس و نظام آموزش و پرورش سکولار و متولد دیکتاتوری کرد.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=34273
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
مهمترین عوامل مؤثر در تربیت و تعادل روحی فرزندان
تعادل روحی و روانی به عوامل زیادی ربط پیدا میکند اما دو تا از کلیدیترین عوامل تعادل روحی فرزندان در خانواده عبارتند از اینکه: «رابطه پدر با مادر از سر محبت و رحمت باشد» و «رابطه مادر با پدر سرشار از تواضع و احترام باشد».
البته هر دو خوب است به یکدیگر احترام و محبت داشته باشند ولی بر اساس اقتضائات خاص روحی زن و مرد احترام برای مرد و محبت برای زن اولویت پیدا میکند.
وقتی بچه ها اینگونه روابطی را میبینند گویی هر چیزی سر جای خودش قرار گرفته و تعادل در خانه برقرار خواهد شد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تجربهایمتفاوت📚در ادبستان🕌
https://eitaa.com/adabestan3
هدایت شده از ادبستان مسجد محور آل طاها🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نزدیک قلّهایم؛ خستگی ممنوع!
وظیفهمان امروز کار جهادی مسئولان است؛ این دیگر مربوط به خصوصِ سپاه نیست، همهی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانهروزی کار کنند، خستگی نشناسند. ما فصل مشبعی را حرکت کردیم. این سربالایی، این شیب تند را عبور کردیم، به قلهها نزدیک شدیم. نباید خسته بشویم. امروز روز خسته شدن نیست، روز ناامید شدن نیست. امروز روز شوق است، روز امید است، روز حرکت است. مسئولین کشور در بخشهای مختلف باید با این روحیه حرکت کنند.
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران ۱۴۰۲/۵/۲۶
┏━••••••••••••••••••••━💠┓
#ادبستان_مسجدمحور_آل_طاها
#تربیت_محور
#مهارت_محور
#توانمندی
https://eitaa.com/madrese_aletaha
┗💠━•••••••••••••••••••••━┛