eitaa logo
ادبستان صدرا
4.6هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
719 ویدیو
27 فایل
💠ما یک مجتمع آموزشی_تربیتی، از مقطع پیش‌دبستانی تا دور اول متوسطه در قم هستیم که طبق مبانی تربیتی #استاد_پناهیان پیش میریم. هدف اصلی خودمونو "انسان‌سازی" می‌دونیم. انسان قدرتمند و مؤدبی که قراره تمدّن‌ساز باشه...🌱 راه ارتباطی: @adabestane_sadra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
┅═══✾ادبستان صدرا✾═══┅ محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند 🟥 غایت و آرمان نهایی نظام جمهوری اسلامی، ایجاد است. برای دستیابی به چنین هدفی، باید انسان‌هایی تربیت شوند که توانایی و قابلیت ساختن و زندگی کردن در چنین تمدنی را دارا باشند؛ "انسان تمدن ساز" انسانی با ویژگی‌های برجسته انسانیّت. مقدمه طراحی یک نظام تربیتی صحیح، شناخت عامل مهم آن، یعنی انسان است. از این‌رو انسان‌شناسی🔎 از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📘برگرفته از کتاب "نظام تعلیم و تربیت با محوریّت مدیریت تمایلات"
┅═══✾ادبستان صدرا✾═══┅ محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ ...
29.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═══•✾ادبستان صدرا✾•═══┅ •محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند• برخیزید فرصت درنگ نیست... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🎞۶ آذر _ مجتمع نور بازارچه ادبستانی‌ها همزمان با همایش والدگری "تربیت با/بدون تشویق و تنبیه"
6.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═══•✾ادبستان صدرا✾•═══┅ •محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند• ✍🏻 ماجرای هیئت روزانه از جایی شروع شد که از بچه‌ها پرسیدم: "به نظرتون برای ایام چه کارهایی میشه انجام داد؟ پیشنهاد‌ها زیاد بودن و مختلف؛ در نهایت جمعبندی شد که از کلاس‌های دیگه هم دعوت کنیم هیئت ما رو بیان. این برنامه فرصتی شد برای و ؛ از مسئول ☕ و نذورات گرفته تا برنامه‌ریزی و 🎥 و خوشامدگویی و ... بقیه هم به مسئول زمانبندی اعلام می‌کردن تا ۲، ۳ دقیقه‌ قرآن، شعر، دکلمه و مداحی بخونن. ⏳زمان هیئت‌ هم زنگ دوم بود و از ۲۰ دقیقه نباید بیشتر می‌شد و همه خیلی حواسشون بود طبق زمانبندی پیش برن. بنده هم به عنوان مربی، فقط ۶ دقیقه⌚ وقت سخنرانی🎤 داشتم، نه بیشتر😉 یه سیر مشخص با یه موضوع مناسب برای بچه‌ها انتخاب کردم و محتوا رو متناسب با سن بچه‌های پایه ششم، ارائه دادم. حواسم بود توفق و رفاقت مربی با بچه‌ها رو با هم پیش ببرم. پایان هیئت هم یه شعر پایانی داشتیم که معنوی بین بچه‌ها ایجاد کرده بود و خیلی با اون حس و ارتباط میگرفتن...💚 ⚘هیئت هر روزمون یه برگی از زندگی شیرین بچه‌ها بود که داشتن در اون تجربه می‌کردن و و زندگی می‌کردن و یاد میگرفتن. در کنار همه دغدغه‌ها و بالا و پایین‌هایی که کار جمعی داره؛ آداب برگزاری هیئت مناسب و حتی اهمیت انتخاب اشعار مناسب، با استعاره، کنایه و قابل فهم رو هم یاد گرفتن.👌🏻
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┅═══••✾ادبستان صدرا✾••═══┅ •✾محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند✾• "جوان‌های ما با همتایان خودشان در کشورهای دیگر تماس داشته باشند؛ ‌دانش‌آموزان ما با دانش‌آموزان کشورهای اسلامی در منطقه... تا یک حرکت عمومی و عظیمی در دنیا علیه استکبار به وجود بیاید..." ┉┉•••◂ 𖦹🇵🇸🇮🇷🇱🇧𖦹▸•••┉┉ 📜چهارمین پیامِ دانش‌آموزان 👤Ali Eslami Nia 👤Mehdi Kiamanesh 🏫Adabestan Sadra 📍Iran_Qom https://eitaa.com/joinchat/963379221C69e8d50acf
┅═══•✾ادبستان صدرا✾•═══┅ •محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند• ❇ طبق مبنای استاد پناهیان، انسان دارای سه بُعدِ علم، گرایش و رفتار است. از بین این سه بُعد، گرایش🧡 سلطان ابعاد وجودی انسان است. اولویّت و قدرت داشتن گرایش‌ها و در مقابل، عدم توانایی مستقیم بُعد علم و آگاهی در ایجاد رفتار، نیاز به تبیین دارد. ◇از نظر شما آیا ما رفتاری مخالفِ آگاهی خود، انجام می‌دهیم؟ ◇آیا ما رفتارهایی انجام می‌دهیم که مطلقاً مخالفِ دوست‌داشتنی‌ها و گرایش‌هایمان باشد؟ یعنی هیچ گرایشی آن را پشتیبانی نکند؟ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📘برگرفته از کتاب "نظام تعلیم و تربیت با محوریّت مدیریت تمایلات"
ایام فاطمیه 🏴فرا رسیده، خونه ما هم رنگ و بوی فاطمیه گرفته. از کتیبه زدن گرفته یا روضه گرفتن و... یک روز پسرم🧒🏻 اومد خونه گفت مامان فلان روز در مدرسه هیئت داریم و من مسئول پذیرایی شدم، تازه مداحی هم می‌خوام بخونم.🥰 برام شعر یک دل پر پر 🥺 رو بخون، گفتم باشه. روز موعود که باید کیک🥧 برای پذیرایی هیئت پسرم می‌پختم فرا رسید. پسرم خودش پیگیری کرد و گفت مامان خودم کمکت می‌شم. رفت از یخچال تخم مرغ 🥚آورد و از بقیه جاها هم هر چی که لازم بود جمع‌آوری کرد و من... 🙄 چون این همون پسری هست که بعضی اوقات برای کارهای کوچیک غُر می‌زنه و به سختی انجام میده. اما حالا! خلاصه شروع کردیم. موقع آرد ریختن گفت مامان من هم بزنم گفتم بفرمایید. قبلش گفتم تا تخم مرغ‌ها رو می‌ریزم داخل همزن، شما ظرف‌های کیک رو آماده کن. ظرف‌ها رو به تعداد بچه‌های کلاس‌شون هم آماده کرد. بعد گفت: مامان این دو ظرف‌ها که شکلش کمی متفاوت هست برای آقا معلم باشه که یک وقت دوستام ناراحت نشن، مال همه‌مون یک شکل باشه بهتره.🥰 و در آخرهم آردها رو الک می‌کرد و هم می‌زد. یک‌دفعه حین کار خواهر کوچیکش رسید. گفت: داداش می‌شه منم کمکت کنم؟ برادرش در کمال تعجب گفت: بله و دخترمم مرحله آخر رو هم زد. می‌دونید چرا تعجب کردم؟ آخه همیشه با هم بحث‌های خواهر برادری دارن، اما در این لحظات همکاریشون جالب بود😍 موقع ریختن کنجدها هم وقتی دخترم گفت می‌تونم کمک کنم؟ برادرش گفت باشه سه تاش با تو😌 بقیه کارها رو هم خودشون کردند. و‌ من نظاره‌گر کارهاشون! بعدش هم کیک‌ها 🥧🥧رفت داخل فر. جالبه بعد از اتمام پخت هم گفت مامان یک سینی بده خودم بچینم و تمام و‌ کمال کاراش رو انجام داد. از اونجایی که من گاهی مراقبتی بودنم گل می‌کنه و مانع برخی کارهای بچه‌هام میشه، امروز به لطف حضرت مادر از کارهای بچه‌هام درس گرفتم. 🌸باید به بچه‌ها فرصت داد. شکفتگی استعدادها در همین فرصت‌ها ایجاد می‌شود. فرصت‌ها همان بسترهایی است که جهت تربیت دلبندان باید مهیا کرد.
┅═══•✾ادبستان صدرا✾•═══┅ •محفلی‌برای‌تربیت‌شخصیت‌های‌قدرتمند• ●◉ ═══😡 👏🏻═══ ◉● مهم نیست نمره مناسب گرفته یا نه؛ مهم نیست در چه شرایطی بوده؛ مهم نیست در اون زمینه استعداد داشته یا نه؛ مهم نیست تلاش زیادی داشته یا نه؛ مهم نیست شب قبل مریض بوده؛ و ... چیزی که فقط مهمه، نتیجه‌ست‼ ⏪ نادیده گرفتن علّت‌ها، یکی دیگه از پیامدهای ناگوار تشویق و تنبیه ناکارآمده که همه‌ی ما احتمالا تجربه‌ش و داشتیم؛ خوبه که سعی داشته باشیم، در مواجهه با فرزند و دانش‌آموزمون تکرار نکنیم...👌🏻