eitaa logo
🍃🌸ادبستان دخترانه توحید 🌸🍃
494 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
22 فایل
﷽ "دبستانی تحول خواه، تربیتی بر پایه عزم و ادب" 📌 آدرس: میدان قدس ابتدای خیابان لاله کوچه شهید روحانی ، کوچه شهید مومنیان، پلاک اول شماره تماس : ☎️ 03134453060 📱 09130253925 🌐 tohidsch.ir @adabestantohidd🖇
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺🍀🌺کارگـاه عملی پـرورش تمــرکـــز🎯 💠 ویژۂ دختران و پسران کلاس دوم و سوم ✅ با محوریت پرورش و افزایش تمرکز و تقویت ذهن🧠 به همراه میان وعده مناسب 👌 📝 تعداد جلسات: ۱۲ جلسه (چهل و پنج دقیقه‌ای) 🗓 زمان برگزاری: روز‌های فرد (شروع دوره: بهمن‌ماه) 👦پسران (کلاس دوم شروع ساعت ۱۵ / سوم ۱۵:۱۵) 🧒دختران (کلاس دوم شروع ساعت ۱۶:۱۵ / سوم ۱۶:۳۰) 🚏مکان برگزاری: ادبستان پسرانه توحید واقع در خیابان رشحه 📝جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی فرزند و شماره موبایل خود را به آدرس @asmaadmin ارسال کنید. (با ثبت نام فرزندان خود در این دوره، لذت خود آگاهی و پیشرفت تحصیلی را به آنان هدیه کنید) 👨‍👩‍👧‍👦 https://eitaa.com/joinchat/1926430778C13f764c95b
🔻وفات مادر ادب، حضرت ام البنین علیها السلام را به همه محبین تسلیت عرض می نماییم و با اهداء صلواتی چشم امید به عنایت فرزند بی بدیلش، حضرت اباالفضل العباس علیه السلام می بندیم. ☔️ @adabestantohidd
✒️ 📖 نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝 حجت‌الاسلام دکتر حمید سعیدبخش ✅ تربیت عبادی و دینی ➕درگفتارسوم از فصل چهارم فلسفه تربیت رسمی وعمومی عنوان الگوی نظری ساحت های تربیت آمده که با تبیین ساحت های شش گانه تربیت به حدود قلمرو، رویکرد و اصول آن پرداخته شده است. به عنوان مثال ساحت ترییت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دارای حدود وقلمروی است که خودشناسی و معرفت نسبت به خداوندمتعال، معاد، نبوت پذیرش ولایت، رهبران دینی و پیروی از ایشان می باشد. ➕همچنین این ساخت ناظر به سایر اعتقادات ارزشهای دینی، ایمان، تقدیر عملی، به احکام، و مناسک و ارزشهای دینی و رعایت اصول و آداب اخلاقی در زندگی روزمره در همه ابعاد فردی و اجتماعی و تلاش پیوسته برای خودسازی نظام معیار می باشد. 🌅 اشکال عمده در الگوی نظری ساحت های تربیت تفکیک ساحت های اعتقادی، عبادی و اخلاقی از دیگر ساحت های مطرح شده می باشد. طبق نظام معیار اسلامی تمام فعالیتهای مکلفین در حوزه های فردی و اجتماعی در امور ارتباطی با خود یا دیگران یا محیط طبیعی و اجتماعی و یا حکومت در غالب احکام و مسائل اسلامی قابل تبیین و ساحت بندی است. همانطور که خود موءلفین در تبیین حدود و قلمرو این ساحت ها ان را شامل تقیید عملی به احکام و ارزشهای دینی و رعایت اصول و آداب اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی بر اساس نظام معیار دانسته اند. این وسعت قلمرو دیگر جایی برای هیچ ساحت از دیگر ساحت ها نمی گذارد. @adabestantohid
✒️📖نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝حجه الاسلام دکتر حمید سعید بخش نظام معیار اسلامی آنقدر وسیع است که همه ی ساحت های درونی و بیرونی انسان را پوشش داده است. در نتیجه تفکیک ساحت دین از دیگرساحت ها به تفکیک دین از اجتماع و دین از سیاست و مدیریت منجر خواهد شد. مگر حدود و قلمرو ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی می تواند خارج از معارف دینی در خصوص نحوه تعامل انسان در حوزه های اجتماعی رسمی با گروه های مختلف مرتبط با متربی تعریف شود؟ این همان حدود قلمرو ساحت تربیت اعتقادی است که در ساحت قبلی گذشته است. علاوه بر تداخلات و تعارضات و هم پوشانی های گسترده ای که ساحت اعتقادی با دیگر ساحت ها دارد این نکته را متذکر می شود که، جدا کردن ساحت اعتقادی از دیگر ساحت ها به معنا و یا منجر به سکولار شدن نظام تربیت خواهد شد. 🌱 @adabestantohid
📖✒️ نقدی بر کتاب مبانی نظری سند تحول در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران 📝 حجه الاسلام دکتر حمید سعیدبخش مشکل اصلی و بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی در کشور ما این است که تربیت و تعلیم سکولار تعریف شده است نه اسلامی. تربیت سکولار با دین مخالف نیست. دین را افیون و توهم نمی داند بلکه دین را فردی و شخصی و حداقلی معرفی می کند. در دین سکولار لازم نیست و نباید جامعه را از دید کتاب مقدس و دین تحلیل کرد بلکه این جامعه شناسان هستند که کتاب تعلیمات اجتماعی می نویسند و نحوه نگاه به موضوعات اجتماعی را به ما آموزش می دهند نه کتاب و سنت الهی. از این رو در تربیت سکولار با کتابهای تعلیمات دینی و قرآن و احکام و عبادت مخالفتی نمی شود بلکه از بقیه حوزه ها تفکیک می شود تا فرد بداند که لازم نیست دین در علوم و ریاضی و اجتماع و هستی دخالتی داشته باشد، بلکه همین قدر که عبادت روزانه درستی داشته باشی و خدا و قیامت را باور داشته باشید کفایت می کند. دین همانند ویترین خانه امکان و اجازه حضور دارد تا بتوان از کارایی های دین در حوزه نیازهای جزیی و شخصی و انفرادی استفاده نمود. این بزرگترین نقدی است که به اسنادی که در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی در ایران نگاشته شده است وارد می باشد . @adabestantohid