eitaa logo
گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
336 دنبال‌کننده
167 عکس
31 ویدیو
104 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
لینک گروه نکات ادبیات نهم ⬆️👌👌👌👌
هدایت شده از کتیبه تاک
روزی دوباره سبز خواهم شد سراسر در من هزاران دشت زیتون ریشه دارد https://eitaa.com/aliasgharshiri
هدایت شده از کانون نویسندگان قم
💢کانون نویسندگان قم و دانشگاه طلوع مهربرگزار می‌کنند: ⬅️ آشنایی با متون کلاسیک ادبی 🔹شنبه‌ها: مثنوی‌خوانی استاد علی حیدری یساولی 🔹یکشنبه‌ها: حافظ‌‌‌خوانی دکتر احمدعزّتی‌پرور سعدی‌خوانی دکتر حسن عزیزی شاهنامه‌خوانی استاد حسین مقیمی 🔸زمان: ساعت ۱۹ 🔸مکان: میدان رسالت، دانشگاه طلوع مهر برای اطلاع از جزئیات برنامه‌ها، کانال‌های کانون نویسندگان قم در ایتا و تلگرام را دنبال کنید. حضور برای عموم علاقه‌مندان رایگان است. 💢کانون نویسندگان قم 💢دانشگاه طلوع مهر تلگرام | ایتا | سایت
طرح درس فارسی نهم
هدایت شده از سرگروه های آموزشی متوسطه ۲ استان قم
جشنواره علمی پژوهشی در یازده رشته ویژه دانش آموزان ابتدایی دوره دوم، متوسطه اول، متوسطه دوم نظری و هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش برگزار می شود. کانال اطلاع رسانی و توانمندسازی قطب های کشوری هر یک از رشته ها به شرح زیر در دسترس دانش آموزان علاقه مند قرار دارد: ۱- ادبیات و علوم انسانی : • کانال شاد: https://shad.ir/ensani_src ۲- کدنویسی: • کانال شاد: https://shad.ir/codenevisi ۳- زیست فناوری: • کانال شاد: https://shad.ir/bio_src ۴- نانوفناوری: • کانال شاد: https://shad.ir/nano_src • کانال آپارات (فیلم ها و وبینارهای برگزار شده) : https://www.aparat.com/nano_src ۵- سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی: • کانال شاد: https://shad.ir/stemcells_src ۶- نجوم : • کانال شاد: https://shad.ir/nojum_src ۷- گیاهان دارویی و طب ایرانی: • کانال ایتا: https://eitaa.com/Giahan_darui • کانال شاد: https://shad.ir/giahan_src ۸- مسابقات آزمایشگاهی علوم تجربی: • کانال ایتا: https://eitaa.com/pjilam97 ۹- رباتیک و هوش مصنوعی: • کانال شاد: https://shad.ir/robotic_src ۱۰- حمل و نقل پیشرفته و فناوری های حوزه فضایی: • کانال شاد: https://shad.ir/havafazadarya_src ۱۱- انرژی های نوین: • کانال شاد: https://shad.ir/EnergyNovin_src ۱۲- کانال جشنواره نوجوان خوارزمی در شاد ویژه دانش آموزان متوسطه اول: https://shad.ir/jashnvarejavankharazmi ۱۳- کانال جشنواره جوان خوارزمی در شاد ویژه دانش آموزان متوسطه دوم، هنرستان های فنی و کاردانش: https://shad.ir/jashnvarejavankharazmi
خاموشیَت مباد که فریادِ میهنی! در ستایشِ حافظ مستی و هوشیاری و راهی و رهزنی ابری و آفتابی و تاریکْ‌روشنی هرکس درونِ شعر تو جویایِ خویش و تو آیینه‌دارِ خاطرِ هر مرد و هر زنی در پایتختِ سلسلهٔ شب، که شهرِ ماست همواره روح را به سوی روز، روزنی نشناخت کس تو را و شگفتا که قرن‌هاست حاضر میانِ انجمن و کوی و برزنی این سان که در سرودِ تو خون و طراوت است صد بیشه‌ْ ارغوانی و صد باغْ سوسنی ای هرگز و همیشه و نزدیک و دیر و دور! در هر کجا و هیچ کجا، در چه مأمنی؟ در مسجدی و گوشهٔ میخانه‌ات پناه آلودهٔ شرابی و پاکیزه دامنی. هر مصرعت عصارهٔ اعصار و ای شگفت! کاینده را به آینگی صبحِ روشنی نَشگِفت اگر که سلسلهٔ عاشقانِ دهر امروز خامُش‌اند و تو گرمِ سرودنی آفاق از چراغِ صدای تو روشن است خاموشیَت مباد که فریادِ میهنی! محمدرضا شفیعی کدکنی از دفترِ مرثیه‌های سرو کاشمر، سخن، تهران: ۱۳۸۹ ___ ▪️با اطمینان می‌توان گفت که هیچ ملتی، شاعری از نوع حافظ ندارد. فردوسی بیش‌و‌کم نظایری در جهان دارد و سعدی نیز. حتی جلال‌الدین مولوی هم. ولی حافظِ ما در فرهنگ بشری بی‌مانند است؛ شاعری که شعرِ فارسیِ او را زاهدان و عارفان در قنوت نماز به جای ادعیه و آیات عربی بخوانند و در عین حال زندیقان هر دوره‌ای شعر او را آینهٔ اندیشه‌های خود بدانند و از نظر «پیر خطا‌پوش» حافظ که بر قلمِ صنع چنان اعتراض خطرناکی کرده است شادمان باشند و در زندگیِ روزانه، مردمِ ما، دیوانش را در کنار قرآن مجید، سرِ سفرهٔ عقد و هفت‌سین سالِ نو قرار دهند و با آن فال بگیرند و استخاره کنند، چنین شاعری در جغرافیای کرهٔ زمین و در تاریخ بشریت منحصربه‌فرد است و همانند ندارد. محمدرضا شفیعی کدکنی این کیمیای هستی، جلد دوم، صص ۱۹–۱
✏️✏️ چگونه بدانیم کدام واژه ریشه عربی و کدام ریشه فارسی دارد؟ هرچند برای کسی که به دو زبان چیره نیست کار دشواری است ولی راه های ساده ای هم وجود دارد که دانستن آنها جالب است. از میان 32 حرف الفبای فارسی برخی حروف تنها ویژه واژه های عربی است . حرف (ث) : هر واژه ای که دارای ث است بی گمان عربی است و ریشه ی فارسی ندارد . جز (کیومرث: مرد دانا یا گاو مرد) ، ( تـَهمورث : دارنده ی سگ نر قوی ) و واژگان لاتین مانند بلوتوث یا نام هایی مانند ادوارد ثورندایک و ... که بسی آشکار است نام های لاتین هستند نه عربی یا فارسی. حرف (ح): هر واژه ای که دارای حرف ح است بی گمان عربی است و ریشه ی فارسی ندارد.غیر از کلمه ی حوله که درست آن هوله است وبه گمان نزدیک به یقین ریشه ی ترکی دارد و به معنی (پُرزدار ) است . عرب به هوله (حوله) می گوید : مِنشَفة در سعودی / خاولی یا خاولیة و بَشکیر در عراق / بِشکیر یا فوطة در سوریه .واژه حول و حوش هم به گمان بسیار فارسی و درست آن هول و هوش است . کردهای فهلوی یا فَیلی هنوز به خانه می گویند هاوش که با house در انگلیسی همانندی دارد. حرف (ذ) : هرچند در فارسی کهن تلفظ این حرف مانند تلفظ عربی آن وجود داشته اما امروزه دیگر هیچ ایرانی ای ذال را ذال تلفظ نمی کند بلکه زاء تلفظ می نماید .بیش از 95% واژه های دارای ذال ریشه ی عربی دارند مگر واژه هایی مانند گذر ، گذراندن ، گذشتن ، پذیرش ، پذیرفتن ، آذین، گنبذ (امروزه گنبد خوانده می شود.)ذانستن ( که امروزه دانستن تلفظ می شود. اما کردها ، لَکها و برخی دیگر از اقوام ایرانی ذانستن را زانستن تلفظ می کنند. مانند تالشی ها که به (می دانم) می گویند ( زُنُـمzonom) و کردها می گویند ( اَزانِـم یا زانِـم یا مَزانِم یا دَزانِم ) حرف(ص): هر کلمه ای که صاد دارد بی شک عربی است مگر عدد شصت و عدد صد که عمداً غلط نوشته شده اند تا با انگشت شست و سد روی رودخانه اشتباه نشوند. صابون هم در اصل واژه ای فارسی است و درست آن سابون است و این واژه از فارسی به بیشتر زبانهای جهان رفته مثلاً soap در انگلیسی همان سابون است . ما سابون را به صورت معرَّب صابون با صاد می نویسیم.اصفهان نیز معرّب یعنی عربی شده ی اَسپَدانـه یا سپاهان است. حروف( ض/ظ /ع ): بدون استثنا تنها ویژه واژه های دارای ریشه ی عربی است و در فارسی چنین مخارجی از حروف وجود ندارد . حرف(ط) : جنجالی ترین حرف در املای کلمات است . مخرج طاء تنها ویژه واژه های عربی است و در فارسی ط نداریم و واژه هایی که با ط نوشته می شوند یا عربی اند و یا اگر عربی نیستند غلط املایی هستند . مانند طهران ،طالش، اصطهبان ، طوس که خوشبختانه امروزه دیگر کسی تهران ،تالش ، استهبان و توس را دیگر نادرست نمی نویسد. اما بلیت واژه ای فرانسوی است . تایر tire واژه ای انگلیسی است . اتاق مغولی است . تپش فارسی است و دلیلی ندارد که آن ها را نادرست بنویسیم و امروزه دیگر این واژه ها را درست می نویسند مگر کسانی که با ریشه واژه ها آشنا نیستند. حرف( ق ): نیز در مرتبه دوم حروف جنجالی است . در فارسی قاف نداریم غ داریم . قاف ویژه واژه های عربی در 90 درصد موارد است واژه های عربی دارای ریشه ی اغلب سه حرفی و دارای وزن و هم خانواده اند مانند: قاسم ، تقسیم ، مقسِّم ، انقسام ، قَسَم ، قسمت ، اقسام ، مقسوم ، قسّام ، منقسم و تشخیص واژه ی عربی الاصل دارای قاف کار ساده ای است . اما دیگر کلمات قاف دار یا ترکی اند و یا مغولی . مانند قره قروت: کشک سیاه / قره قویونلو : صاحبان گوسفند سیاه/ قره گوزلو: دارنده ی چشم سیاه / قزل آلا : ماهی طلایی کلماتی مانند آقا ،قلدر ، نیز مغولی اند. کلمه قوری نیز روسی است اصلاً قوری ،کتری ، سماور ، استکان همه واژه های روسی اند و اینها زمان قاجاریه و در دوره صدارت اعظمی امیر کبیر وارد ایران شدند . کلماتی مانند قند و قهرمان و قباد معرب کند کهرمان و کَواذ هستند همان گونه که کرماشان یا کرمانشاه را عرب قرماسان یا قَرمسین تلفظ می کرده اما امروزه ما ایرانیان کرمانشاه یا کرماشان را قرماسان یا قرمسین تلفظ نمی کنیم اما کواذ را قباد می گوییم و این تأثیر زبان عربی بر فارسی است. حروف چهارگانه ( گ /چ/ پ / ژ ) : نیز در عربی فصیح یعنی نوشتاری وجود ندارد. و هر کلمه ای که دارای یکی از این چهار حرف است حتماً عربی نیست و به احتمال بسیار ریشه ی فارسی دارد . مانند منیژه ، مژگان ، ژاله ،پروین ، پرنده ، گیو، گودرز ،منوچهر ، پریچهر و ... البته اغلب چنین است و موارد اندکی نیز امکان دارد از دیگر زبانها باشد مانند پینگ پونگ که چینی است . یا چاخان و خپل که مغولی اند . اشتباه نکنید چاخان ترکی نیست . مغولی است زیرا در ترکی به دروغ می گویند یالان .یا پارتی partyکلمه ای انگلیسی است و آپارتمان واژه ای فرانسوی است.
@فعل_خاص_و_فعل_اسنادی @مناسب_پایه_هفتم_هشتم_نهم همه ی فعلها مفهوم  یکسان ندارند. بعضی از انها مفهوم انجام گرفتن  کار را می رسانند.مثل : خوردم ، نوشتی، می سازید و..... وقتی این فعلها را می شنویم ، کاری در ذهنمان نقش می بندد. مثال : سارا امروز به مدرسه میرود. در این جمله ، فعل می رود نشان می دهد که سارا کاری انجام داده است. به این دسته از فعلها ، فعل خاص  می گوییم. دسته ای دیگر از افعال ، مفهوم انجام کار نمی رسانند. مثل : شد – بودم – است وقتی این فعلها را می شنویم ، کاری در ذهنمان نقش نمی بندد. به این دسته از فعلها ، فعل اسنادی ( عام یا ربطی ) می گوییم. چند نکته : ۱ - فعلهای اسنادی روی دادن حالت را بیان می کنند. مانند : سارا خسته شد. هوا سرد شد. در این جمله  سارا کاری انجام نداده بلکه حالتی را پذیرفته است . ۲ - فعلهای اسنادی محدودند و عبارتند از : است ، بود ،شد  ( گشت ، گردید  : در صورتی که به معنی شد بیاید . ) ۳ – این فعلها با نهاد به تنهایی یک جمله کامل نمی سازند.مثلا وقتی می گوییم : علی شد ( است – بود ) جمله کامل نیست و شنونده فورا می پرسد : علی  چطور شد ( بود ، است ) ؟ و وقتی جمله دارای معنی کامل می شود که ما حالت را هم بیان کنیم .  یعنی مثلا بگوییم : علی تشنه شد (بود – است ) . این حالت را که همراه فعل اسنادی می اید و به نهاد نسبت داده می شود ، مسند می نامیم. بنا بر این مسند ، حالتی است که به وسیله فعل اسنادی به نهاد نسبت داده می شود. چند نکته  ۱ – فعلهایی که دارای فعل اسنادی و مسند هستند را جمله اسنادی ( اسمیه ) می نامند. ۲ – فعلهای اسنادی  را گذرا به مسند می نامیم چون حتما باید مسند داشته باشند تا یک جمله کامل بسازند. ۳ – فعلهای گشت – گردید اگر به معنی گردش کرد  بیاید ، فعل خاص است نه اسنادی . مثال : زمین به دور خورشید می گردد  = گردش می کند : فعل خاص است . علی در شهر گشت  = گردش کرد : فعل خاص است . علی خشمگین شد ( است ، بود ) = فعل اسنادی است . ۴ – فعل شد ، اگر به معنای رفت باشد  فعل خاص است و اسنادی نیست . مثال : پیامبر به مکه شد = رفت : فعل خاص است .          اگر در خانه ای شوی = بروی : فعل خاص است .            ۵ – فعلهای ( است ، بود ) اگر به معنی وجود داشتن ، قرار داشتن ، حضور داشتن  بیاید فعل خاص است و اسنادی نیست . مثال : کتاب در کیف است = قرار دارد : خاص است . علی در کلاس بود = حضور داشت : خاص است . گندم در انبار است = وجود دارد : خاص است . ۶ - گاهی اوقات فعل اسنادی به صورت شکسته می اید و ما از مفهوم جمله به ان پی می بریم. مثال : من اینجا چون نگهبانم   = هستم . تو خوشحالی = هستی . ۷ -  فعل اسنادی هم مانند سایر فعلها دارای زمانهای گذشته ، حال و اینده است . مثال : هوا سرد شد ( می شود ، خواهد شد ) . ۸ – فعلهای هست ، نیست ، باشد ، نباشد ، نبود  نیز فعل اسنادی هستند . یافتن مسند در جمله : ابتدا نهاد را پیدا می کنیم . بعد بین نهاد و فعل ، پرسش چطور – چگونه مطرح می کنیم . جوابی که به دست می اید ، مسند است . مثال : گشت غمناک دل و جان عقاب = دل و جان عقاب : نهاد     گشت  : فعل دل و جان عقاب چطور گشت  ؟ غمناک = مسند https://eitaa.com/joinchat/2317943340Cf5dce89103
هدایت شده از کتیبه تاک
کنار جاده به من باغبان پیری گفت انار حاصل یک عمر خون جگر شدن است https://eitaa.com/aliasgharshiri
کانال های پژوهش سراهای استان را دنبال کنید: پژوهش سرای دانش آموزی شهیدزرین اقبال ناحیه ۱ https://eitaa.com/zarineqbal ارتباط با ادمین این کانال:@hadigholami قطب استانی ادبیات و علوم انسانی، نجوم و انرژی‌های های نوین آدرس :۴۵متری عماریاسر،کوچه ۵ شماره تماس:۰۲۵۳۷۷۲۳۱۳۲ پژوهش سرای خواجه نصیرالدین طوسی ناحیه2 https://eitaa.com/Pajoheshsara_qom ارتباط با ادمین این کانال:@Kh_nasir قطب استانی فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و گیاهان داروئی و طب سنتی آدرس: توحید۹، پلاک۳۷ شماره تماس: ۳۸۸۱۹۷۰۰ پژوهش سرای خانه ی علوم و فنون https://eitaa.com/OlomFonunQom ارتباط با ادمین این کانال:@OlomFonunAdmin قطب استانی رباتیک و هوش مصنوعی و کدنویسی پذیرای بازدیدهای استانی مدارس دوره ی ابتدایی آدرس:خیابان امام خمینی،خیابان سپاه بین ک ۷و۹ شماره تماس: ۳۶۷۰۶۷۷۷ پژوهش سرای دانش آموزی برقعی ناحیه ۳ https://shad.ir/borgheei قطب استانی زیست فناوری و آزمایشگاه علوم تجربی آدرس : قم، ۲۰متری شهید بهشتی، چمران شمالی شماره تماس:۰۲۵۳۶۶۰۱۰۲۵ پژوهش سرای پروفسور حسابی ناحیه۴ https://eitaa.com/stuhesabi قطب استانی نانو فناوری و سلول‌های بنیادی آدرس: بلوار امین،ک ۱،جنب سازمان آب شماره تماس: ۳۲۶۱۳۸۵۲
🗓 ۴ آبان ماه سالروز درگذشت شاعر معاصر، خانم دکتر طاهره صفارزاده است. 🔹در سال ۱۳۷۱ از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی به عنوان استاد نمونه به ایشان اعطا شد و در سال ۱۳۸۰ پس از انتشار ترجمهٔ قرآن به انگلیسی و فارسی عنوان «خادم‌القرآن» را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۶ هم‌زمان با برپایی جشن روز جهانی زن از سوی انجمن نویسندگان آفریقایی و آسیایی در مصر، به عنوان به عنوان شاعر مبارز و زن نخبه و دانشمند مسلمان برگزیده شد. 🔸ایشان از شاعران صاحب‌سبک در ایران بود که نظریه‌ای ادبی باعنوان «شعرِ طنین» را در شعر معاصر فارسی پیشنهاد کرد و کوشید بوطیقای شعر خود را بر آن استوار کند. 📚برخی از تألیفات ایشان عبارتند از: 🔻مجموعه شعر رهگذر مهتاب (۱۳۴۱) چتر سرخ (به انگلیسی) (۱۳۴۷) طنین در دلتا (۱۳۴۹) سد و بازوان (۱۳۵۰) سفر پنجم (۱۳۵۶) حرکت و دیروز (۱۳۵۷) بیعت با بیداری (۱۳۶۶) مردان منحنی (۱۳۶۶) دیدار با صبح (۱۳۶۶) 🔻ترجمه‌پژوهی اصول و مبانی ترجمه: تجزیه و تحلیلی از فن ترجمه ضمن نقد عملی آثار مترجمان (۱۳۵۸) ترجمه‌های نامفهوم (۱۳۸۴) 🔻ترجمه قرآن ترجمه مفاهیم بنیادی قرآن مجید (فارسی و انگلیسی) (۱۳۷۹) ترجمه قرآن حکیم (سه زبانه؛ متن عربی با ترجمه فارسی و انگلیسی) (۱۳۸۰) ترجمه قرآن حکیم (دو زبانه؛ متن عربی با ترجمه فارسی) (۱۳۸۲) ترجمه قرآن حکیم (دو زبانه؛ متن عربی با ترجمه انگلیسی) (۱۳۸۵) گروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم
هشتم آبان مصادف است با درگذشت دكتر قیصر امین پور شاعر و ادب پژوه معاصر ایرانی. از ایشان،  آثاری در زمینه‌هایی مانند شعر كودك و نوجوان و نثر ادبی،  منتشر شده‌است، از جمله: - طوفان در پرانتز (نثر ادبی، ۱۳۶۵)، - منظومه ظهر روز دهم (شعر نوجوان، ۱۳۶۵)، - مثل چشمه، مثل رود (شعر نوجوان، ۱۳۶۸)، - بی‌بال پریدن (نثر ادبی، ۱۳۷۰) - مجموعه شعر آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، - مجموعه شعر گل‌ها همه آفتابگردان‌اند (۱۳۸۰، مروارید)، - دستور زبان عشق (۱۳۸۶، مروارید) «دستور زبان عشق» آخرین دفتر شعر قیصر امین پور بود كه تابستان ۱۳۸۶  منتشر شد و، در كمتر از یك ماه به چاپ دوم رفت... از اشعار ‌معروف امین‌پور می توان به شعر‌《 اگر دل دلیل است》اشاره نمود. سراپا اگر زرد و پژمرده‌ایم ولی دل به پاییز نسپرده‌ایم چو گلدان خالی، لب پنجره پُر از خاطرات ترک خورده­ ایم اگر داغ دل بود، ما دیده­ ایم اگر خون دل بود، ما خورده­ ایم اگر دل دلیل است، آورده­ ایم اگر داغ شرط است، ما برده­ ایم اگر دشنه­ ی دشمنان، گردنیم! اگر خنجر دوستان، گرده­ ایم! گواهی بخواهید، اینک گواه: همین زخم­ هایی که نشمرده‌ایم! دلی سربلند و سری سر به زیر از این دست عمری به سر برده­ ایم... "دبیرخانه ادبیات فارسی دوره اول متوسطه مستقر  در استان بوشهر"
هدایت شده از کتیبه تاک
من سال هاست منتظرم تا بخوانی ام با چشم های غرق تماشا بخوانی ام پایان جمله های دلم فعل ساده داشت اما تو خواستی که معما بخوانی ام در واژه نامه های نگاهت غریبه ام وقتی که با حروف الفبا بخوانی ام اصلا مرا ببر به دبستان کودکی شاید میان دفتر انشا بخوانی ام هر شب مرور می کنمت خاطرات من تا در مسیر کوچه فردا بخوانی ام تصمیم دیگری نگرفتم به غیر تو آنقدر من نوشته امت تا بخوانی ام https://eitaa.com/aliasgharshiri
« ذره را تا نَبُوَد همّتِ عالی ، حافظ طالبِ چشمهٔ خورشیدِ درخشان نشود »                    ┄┅┄ دبیرخانۀ راه بریِ ادبیات فارسی دورۀ اول متوسطه مستقر در استان بوشهر به مناسبت بزرگداشت حافظ برگزار می کند: با تقدیم ادب و احترام خدمت سرگروه های فرهیخته استانی ادبیات فارسی ❇️اولین دورۀ مسابقات ملی دانش آموزان حافظ خوانِ ایران زمین ✅ویژه دانش آموزان محترم دوره اول متوسطه بسی شایسته است به منظور دریافت شیوه نامه و شرکت در جشنواره حافظ خوانی ، حداکثر تا تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ به تارنمای http://Eftekharsch.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام دانش آموزان مشتاق و علاقه مند اقدام نمایید.           ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ «ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند»
هدایت شده از فراخوان شعر
26.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دومین جشنواره سراسری دانش آموزی سروقامتان زمان : ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ مکان برگزاری: استان کرمان ، شهرستان جیرفت دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی(چهارم و پنجم و ششم ابتدایی)، متوسطه اول و متوسطه دوم می توانند در بخش‌های شعر و دل نوشته و اجرای صحنه آثار خود را تا ۱۵ بهمن۱۴۰۲ جهت شرکت در بخش مسابقه جشنواره از طریق وب سایت: https://sarvfestival.kerman.iau.ir ارسال کنند و علاوه بر دریافت جوایز نقدی به اجرای برنامه در آیین اختتامیه بپردازند.
📣مدیران،دبیران و هنرآموزان محترم استان قم جهت اطلاع از بخشنامه ها،اخبار و کارگاه های آموزشی حضوری و مجازی استانی و کشوری اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان در کانال @QomTechnology 👈 عضو شوید . جهت اطلاع از اخبار و محتواهای گروه های درسی دوره اول ،دوم و متوسطه وفنی _حرفه ای و کاردانش به سایت اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی وبررسی محتوای متوسطه استان قم به آدرس qomgt.ir مراجعه فرمایید. بازنشر حداکثری لطفا رسانه باشید . اداره‌ تکنولوژی،گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
هدایت شده از کتیبه تاک
انجمن شعر قم هر هفته پنج شنبه ها ساعت ۱۶:۳۰ بلوار جمهوری اسلامی نبش کوچه ۲۸ ساختمان آوینی طبقه ۲ https://eitaa.com/aliasgharshiri
سلام و مهر داستان کوتاه زیر را می توان پیش از حکایت باغبان نیک اندیش در فارسی نهم بیان کرد تا حکایت تأثیر بیشتری داشته باشد یک غذا خوری بین راهی بر سردر ورودی اش با خط درشت نوشته بود: «شما در این مکان غذا میل بفرمایید، ما پول آنرا از نوه ی شما دریافت ‌خواهیم کرد» راننده ای با خواندن این تابلو، اتومبیلش را فورا " پارک کرد و وارد رستوران شد و ناهار مفصلی را سفارش داد و نوش جان کرد. بعد از خوردن غذا، سرش را پایین انداخت که بیرون برود. ولی دید پیش خدمت با صورت حسابی بلند و بالا جلویش سبز شده است ... با تعجب پرسید: «مگر شما ننوشته اید پو ل غذا را از نوه ی من خواهید گرفت؟» پیش خدمت با خنده جواب داد:«چرا قربان، ما پول غذای امروز شما را از نوه تان خواهیم گرفت ولی این صورت حساب مربوط به پدر بزرگ مرحوم شماست.» سرگروه ادبیات فارسی متوسطه اول استان قم https://eitaa.com/adabiatqom1
133374.pdf
56.1K
آدرس جدید ضمن خدمت اداره‌تکنولوژی،گروه‌های‌آموزشی‌وبررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
بودجه بندی و بارم بندی.pdf
8.79M
متوسطه اول 🔘بودجه بندی دروس متوسطه اول کلیه دروس
بازگشت فرزند ایران بالأخره با پیگیری علاقه‌مندان و وصیت دکتر اسلامی ندوشن جسد این ایران‌شناس نامور به سرزمینی که در آن زاده شده بود و قریب یک قرن در آن عاشقانه می‌زیست، وارد شد تا در روزهایی که موج مهاجرت فزونی گرفته بار دیگر اهمیت این خاک توسط نویسنده کتاب «ایران را از یاد نبریم» گوشزد گردد. بنابراین بازگشت کالبد آن جانِ جانان ایران و آرام گرفتن آن روح فرهنگ‌پرور و ایران‌نواز در خاک گهربار ایران زمین، آخرین برگ صحیفه عمر بلند ایران‌خواهی اوست که بر حفظ عزت و قداست خاک پاک ایران صحه می‌گذارد. بی‌شک این درجه از حرمت‌داری و ارج‌گذاری خاک ایران ازسوی آن فرزانه ایران‌مدار از آن جهت است که ایران را دفینه یادگارهای پربهای فرهنگ و تمدنی بزرگ و زادگاه و پرورشگاه روان گ‌های بلندی می‌داند که جز به انسانیت، صلح و مدارا نمی‌اندیشیدند. دکتر علی اکبر جعفری نُدوشن
هدایت شده از رضا ابوذری
دعوتید به صرف شعر.. 💚 @rezaaboozari
فراخوان روایت پژوهی معلمان از تجربه های فردی خود اداره‌تکنولوژی،گروه‌های‌آموزشی‌وبررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
238_52577605591888.pdf
207.5K
شیوه نامه فراخوان روایت پژوهی معلمان از تجربه های فردی خود اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوای متوسطه استان قم @QomTechnology
ای که خود را در دل ما زشت منظر دیده‌ای رنگ خود را چاره کن، آیینهٔ ما زرد نیست در توضیح بیت زیر از فارسی نهم آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن، آیینه شکستن خطاست