#علوم_و_فنون_دوازدهم
#آزمون_مستمر
#طرح_دوره_دروس
✅✅✅ ابیات را تقطیع و نام بحر آن را بنویسید
۱_گر جان عاشق دم زند آتش درین عالم زند
وین عالم بی اصل را چون دره ها بر هم زند
۲_خدایا به خواری مران از درم
که صورت نبندد دری دیگرم
۳_سوزد مرا سازد مرا در آتش
اندازد مرا
وز من رها سازد مرا،بیگانه از خویشم کند
۴_دِرفشانْ لاله در وی چون چراغی
ولیک از دود او بر جانْشْ داغی
۵_بی شبِ زلفِ درازت، بر من ِ آشفته دل
لحظه روز و روز ،هفته ،هفته ماه است ای صنم
۶_چنان شیرینی ای خسرو که چون فرهاد در کویت
جهانی چون مگس جمعند بر دکان حلوایی
۷_چهره ات سر در گریبان می کند آیینه را
طُره ات سنبل به دامن می کند آیینه را
۸_الا ای فروزنده خورشید من
بهار من و صبح امّید من
۹_از بداندیشان نیندیشم که یار من تویی
فارغم از دشمنان تا دوستدار من تویی
۱۰_ندانم کان مَهِ نامهربان یادم کند یا نه
فریب انگیز من با وعده ای شادم کند یا نه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
طراح :خانم مریم میر محرابی .خراسان رضوی،گناباد
گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#علوم_و_فنون_دوازدهم
#آزمون_مستمر
#طرح_دوره_دروس
#پاسخ_تشریحی
پاسخ سوالات
۱_مستفعلن ،مستفعلن ،مستفعلن ،مستفعلن
رجز مثمن سالم
۲_فعولن فعولن فعولن فعل
متقارب مثمن محذوف
۳_مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن
رجز مثمن سالم
۴_مفاعیلن مفاعیلن فعولن
هزج مسدس محذوف
۵_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
رمل مثمن محذوف
۶_مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
هزج مثمن سالم
۷_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
رمل مثمن محذوف
۸_فعولن فعولن فعولن فعل
متقارب مثمن محذوف
۹_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن
رمل مثمن محذوف
۱۰_مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن
هزج مثمن محذوف
🌿🌿🌿🌿🌿
طراح خانم مریم میر محرابی ،خراسان رضوی گناباد
گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷
@adabiyatjame1112
4_5983366919137265402.pdf
468.1K
#فارسی_یازدهم
#آزمون_مستمر
طراح:استاد_عبدالرزاق_امیری
سرگروه ادبیات ناحیه یک شیراز
گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷
کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5988043103435490927.pdf
471.8K
#فارسی_یازدهم
#آزمون_مستمر
#پاسخ_تشریحی
طراح:استاد_عبدالرزاق_امیری
سرگروه ادبیات ناحیه یک شیراز
گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷
کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5983366919137265403.pdf
180.1K
#علوم_و_فنون_دوازدهم
#آزمون_مستمر
#تستی(درس۷به بعد)
طراح:استاد مصطفی رضایی،قزوین
گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
@adabiyatjame1112
#علوم_و_فنون_دوازدهم
#آزمون_مستمر
#پاسخ_تشریحی (درس ۷به بعد)
سوال۱) ج
زیرا خاقانی مربوط به قرن ششم است.
سوال۲) ب
سوال۳) ب
سوال۴) د
سوال۵) ب
سوال۶) د
بیت اول و دوم فاعلاتن فاعلاتن فاعلن/ بیت سوم مفتعلن مفاعلن مفتعلن مفاعلن/ بیت چهارم مفاعلن فعلاتن مفاعلن فع لن.
سوال۷) الف
پاسخ: بیت دارای لف و نشر نامرتب است؛ چشم با مشتری و ابرو با قوس لف و نشر نا مرتب هستند.
سایر گزینه ها:
ب)اندیشه ایهام از تفکر کردن و ترسیدن.
ج) جهان مجاز از تمام مردم جهان و جهان زیر نگین داشتن کنایه است.
د) هر دو آرایه واضح است.
سوال۸) ب
پاسخ : حذف همزه: بیت اول: هجای پانزدهم مصراع اول_ هجای پنجم و نهم مصراع دوم. بیت دوم: هجای هشتم مصراع اول و مصراع دوم که مجموعا می شود پنج مورد.
بلند تلفظ کردن مصوت کوتاه: بیت اول: هجای دوم مصراع اول. بیت دوم: هجای دوم از مصراع اول و دوم که می شود سه مورد.
کوتاه تلفظ کردن مصوت بلند: در هجای ششم مصراع اول از بیت دوم(مولیان که مولی کوتاه لحاظ می شود) که در نهایت گزینه ی دوم درست است.
سوال ۹) د
پاسخ: اول بگریست و پس بخندید که دو امر جداگانه انجام پذیرفته و تضاد است نه متناقض نما.
سوال۱۰) د
پاسخ: بیت دوم که تشبیه گسترده است؛ حلقه در گوش وجه شبه است.
مشبه به ها در بیت اول: کوه و فعل.
در بیت دوم: (او) که محذوف است.
در بیت آخر: حادثه.
سوال۱۱) ج
سوال۱۲) د
سوال۱۳) ب
سوال۱۴) ب
سوال۱۵) ب
سوال۱۶) ج
سوال۱۷) د
سوال۱۸) الف
تبدیل فعلاتن به فاعلاتن در ابتدای بیت و ابدال در آخر مصراع.
گزینه ی ب: ابدال در پایان مصراع
گزینه ی ج: ابدال در پایان مصراع
گزینه ی د: قلب در پایه ی دوم مصراع دوم.( در این پایه در واقع ابتدا یک اختیار زبانی کوتاه تلفظ کردن مصوت بلند و سپس اختیار قلب، تبدیل مفتعلن به مفاعلن اتفاق افتاده است).
🌿🌿🌿🌿🌿
طراح:استاد مصطفی رضایی،استان قزوین ،اسفند ۹۸
گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷
@adabiyatjame1112
چه روزهای عجیبی است
😍من یک معلمم
☺️من یک مادر هم هستم.
حالا باید در خانه هم مادر باشم و هم معلم.
فرزند یک ساله ام نمی فهمد من دارم فیلم تدریس ضبط میکنم. گریه می کند و من مجبورم بارها و بارها فیلم را ضبط کنم. هر لحظه که فرزندم مشغول می شود، به گوشه ای می روم تا تکالیف دانش آموزانم را آماده کنم.
باید پیگیر دانش آموزانم باشم . با اولیای آن ها در تماس باشم تا مبادا از درس هایشان عقب بمانند.
فرزند دیگرم کلاس سوم است. هر روز معلم دلسوزش مطالبی را ارسال می کند و من باید به فرزندم منتقل کنم.
همسرم از من رنجیده است چون
من در فضای مجازی فعالیت زیادی دارم و هر روز تعدادی زیادی پیام و درخواست از اولیا و همکاران دارم که از من کمک می خواهند.
هر روز گوشی ام را چند بار شارژ می کنم و بسته های اینترنتی می خرم تا بتوانم فیلم ها و تدریس هایم را ارسال کنم.
این روزها کارم چند برابر شده ساعت کاری ام از ۶ ساعت در روز به تمام روز افزایش یافته .اما عده ای فکر می کنند معلم ها دارند در خانه استراحت می کنند و حقوق زیادشان را مفت و بی درد سر میگیرند.
فشار پایان سال که بماند.
اما خوشحالم که من هم در صف اول در کنار پرستاران و دکترها و افرادی که این روزها کارشان چند برابر شده است برای آینده فرزندان میهنم و ساختن ایران آبادتر تلاش می کنم.
و خدا مرا بس است.
#دلنوشته_ی_یک_معلم
@adabiyatjame1112
4_5981115119323580446.pdf
727.3K
#فارسی_دوازدهم
#کباب_غاز
#درس_شانزدهم
تحلیل +پاسخ کارگاه متن پژوهی+
تحلیل روانخوانی #ارمیا
براساس چاپ ۹۸
به کوشش:مولفان کتاب #ازصفرتاصد
گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷
@adabiyatjame1112
هدایت شده از فرحناز حسینی
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از فرحناز حسینی
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا