eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
✅✅✅ ابیات را تقطیع و نام بحر آن را بنویسید ۱_گر جان عاشق دم زند آتش درین عالم زند وین عالم بی اصل را چون دره ها بر هم زند ۲_خدایا به خواری مران از درم که صورت نبندد دری دیگرم ۳_سوزد مرا سازد مرا در آتش اندازد مرا وز من رها سازد مرا،بیگانه از خویشم کند ۴_دِرفشانْ لاله در وی چون چراغی ولیک از دود او بر جانْشْ داغی ۵_بی شبِ زلفِ درازت، بر من ِ آشفته دل لحظه روز و روز ،هفته ،هفته ماه است ای صنم ۶_چنان شیرینی ای خسرو که چون فرهاد در کویت جهانی چون مگس جمعند بر دکان حلوایی ۷_چهره ات سر در گریبان می کند آیینه را طُره ات سنبل به دامن می کند آیینه را ۸_الا ای فروزنده خورشید من بهار من و صبح امّید من ۹_از بداندیشان نیندیشم که یار من تویی فارغم از دشمنان تا دوستدار من تویی ۱۰_ندانم کان مَهِ نامهربان یادم کند یا نه فریب انگیز من با وعده ای شادم کند یا نه 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 طراح :خانم مریم میر محرابی .خراسان رضوی،گناباد گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
پاسخ سوالات ۱_مستفعلن ،مستفعلن ،مستفعلن ،مستفعلن رجز مثمن سالم ۲_فعولن فعولن فعولن فعل متقارب مثمن محذوف ۳_مستفعلن مستفعلن مستفعلن مستفعلن رجز مثمن سالم ۴_مفاعیلن مفاعیلن فعولن هزج مسدس محذوف ۵_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن رمل مثمن محذوف ۶_مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن هزج مثمن سالم ۷_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن رمل مثمن محذوف ۸_فعولن فعولن فعولن فعل متقارب مثمن محذوف ۹_فاعلاتن فاعلاتن فاعلاتن فاعلن رمل مثمن محذوف ۱۰_مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن هزج مثمن محذوف 🌿🌿🌿🌿🌿 طراح خانم مریم میر محرابی ،خراسان رضوی گناباد گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 @adabiyatjame1112
4_5983366919137265402.pdf
468.1K
طراح:استاد_عبدالرزاق_امیری سرگروه ادبیات ناحیه یک شیراز گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5988043103435490927.pdf
471.8K
طراح:استاد_عبدالرزاق_امیری سرگروه ادبیات ناحیه یک شیراز گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5983366919137265403.pdf
180.1K
(درس۷به بعد) طراح:استاد مصطفی رضایی،قزوین گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷 کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم @adabiyatjame1112
(درس ۷به بعد) سوال۱) ج زیرا خاقانی مربوط به قرن ششم است. سوال۲) ب سوال۳) ب سوال۴) د سوال۵) ب سوال۶) د بیت اول و دوم فاعلاتن فاعلاتن فاعلن/ بیت سوم مفتعلن مفاعلن مفتعلن مفاعلن/ بیت چهارم مفاعلن فعلاتن مفاعلن فع لن. سوال۷) الف پاسخ: بیت دارای لف و نشر نامرتب است؛ چشم با مشتری و ابرو با قوس لف و نشر نا مرتب هستند. سایر گزینه ها: ب)اندیشه ایهام از تفکر کردن و ترسیدن. ج) جهان مجاز از تمام مردم جهان و جهان زیر نگین داشتن کنایه است. د) هر دو آرایه واضح است. سوال۸) ب پاسخ : حذف همزه: بیت اول: هجای پانزدهم مصراع اول_ هجای پنجم و نهم مصراع دوم. بیت دوم: هجای هشتم مصراع اول و مصراع دوم که مجموعا می شود پنج مورد. بلند تلفظ کردن مصوت کوتاه: بیت اول: هجای دوم مصراع اول. بیت دوم: هجای دوم از مصراع اول و دوم که می شود سه مورد. کوتاه تلفظ کردن مصوت بلند: در هجای ششم مصراع اول از بیت دوم(مولیان که مولی کوتاه لحاظ می شود) که در نهایت گزینه ی دوم درست است. سوال ۹) د پاسخ: اول بگریست و پس بخندید که دو امر جداگانه انجام پذیرفته و تضاد است نه متناقض نما. سوال۱۰) د پاسخ: بیت دوم که تشبیه گسترده است؛ حلقه در گوش وجه شبه است. مشبه به ها در بیت اول: کوه و فعل. در بیت دوم: (او) که محذوف است. در بیت آخر: حادثه. سوال۱۱) ج سوال۱۲) د سوال۱۳) ب سوال۱۴) ب سوال۱۵) ب سوال۱۶) ج سوال۱۷) د سوال۱۸) الف تبدیل فعلاتن به فاعلاتن در ابتدای بیت و ابدال در آخر مصراع. گزینه ی ب: ابدال در پایان مصراع گزینه ی ج: ابدال در پایان مصراع گزینه ی د: قلب در پایه ی دوم مصراع دوم.( در این پایه در واقع ابتدا یک اختیار زبانی کوتاه تلفظ کردن مصوت بلند و سپس اختیار قلب، تبدیل مفتعلن به مفاعلن اتفاق افتاده است). 🌿🌿🌿🌿🌿 طراح:استاد مصطفی رضایی،استان قزوین ،اسفند ۹۸ گروه دبیران ادبیات ایران 🇮🇷 @adabiyatjame1112
چه روزهای عجیبی است 😍من یک معلمم ☺️من یک مادر هم هستم. حالا باید در خانه هم مادر باشم و هم معلم. فرزند یک ساله ام نمی فهمد من دارم فیلم تدریس ضبط میکنم. گریه می کند و من مجبورم بارها و بارها فیلم را ضبط کنم. هر لحظه که فرزندم مشغول می شود، به گوشه ای می روم تا تکالیف دانش آموزانم را آماده کنم. باید پیگیر دانش آموزانم باشم . با اولیای آن ها در تماس باشم تا مبادا از درس هایشان عقب بمانند. فرزند دیگرم کلاس سوم است‌. هر روز معلم دلسوزش مطالبی را ارسال می کند و من باید به فرزندم منتقل کنم. همسرم از من رنجیده است چون من در فضای مجازی فعالیت زیادی دارم و هر روز تعدادی زیادی پیام و درخواست از اولیا و همکاران دارم که از من کمک می خواهند. هر روز گوشی ام را چند بار شارژ می کنم و بسته های اینترنتی می خرم تا بتوانم فیلم ها و تدریس هایم را ارسال کنم. این روزها کارم چند برابر شده ساعت کاری ام از ۶ ساعت در روز به تمام روز افزایش یافته .اما عده ای فکر می کنند معلم ها دارند در خانه استراحت می کنند و حقوق زیادشان را مفت و بی درد سر میگیرند. فشار پایان سال که بماند. اما خوشحالم که من هم در صف اول در کنار پرستاران و دکترها و افرادی که این روزها کارشان چند برابر شده است برای آینده فرزندان میهنم و ساختن ایران آبادتر تلاش می کنم. و خدا مرا بس است. @adabiyatjame1112
4_5981115119323580446.pdf
727.3K
تحلیل +پاسخ کارگاه متن پژوهی+ تحلیل روانخوانی براساس چاپ ۹۸ به کوشش:مولفان کتاب گروه دبیران ادبیات ایران🇮🇷 @adabiyatjame1112