eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
صفحه۱۰۰ غزل قیصر امین پور سرا پا اگر زرد و پژمرده ایم ، / ولی دل به پاییز نسپرده ایم چوگلدان خالی لب پنجره / پر از خاطرات ترک خورده ایم اگر داغ دل بود ،ما دیده ایم / اگر خون دل بود، ما خورده ایم اگر دل دلیل است،آورده ایم / اگر داغ شرط است، ما برده ایم اگر دشنه ی دشمنان گردنیم / اگر خنجر دوستان، گرده ایم گواهی بخواهید، اینک گواه / همین زخم هایی که نشمرده ایم ! دلی سربلند و سری سر به زیر / از این دست عمری به سر برده ایم ✍️قیصر امین پور تحلیل سبکی 🔰🔰 🔴سطح زبانی: ۱- زبان به سبک خراسانی نزدیک است . ۲- استفاده از واژه های کهن:(‌گرده :‌میان دوکتف و زیر گردن از پشت سر- دشنه ) ۳- استفاده از واژگان متناسب با ایثار و وطن دوستی :(اگر دشنه ی دشمنان ،گردنیم / اگر خنجر دوستان گرده ایم «گردن ما برای فدا شدن در راه دوستان آماده است .») ۴- وجود ترکیبات بدیع :‌ (خاطرات ترک خورده ، دلی سربلند) ⚫️سطح ادبی : ۱- توجه به قالبهای سنتی که این شعر قالبش غزل است . ۲- تقلید از سبک خراسانی ۳- استفاده از نماد :پاییز نماد ناامیدی ۴- استفاده از آرایه ی ادبی مانند تشبیه :‌بیت دوم ، کنایه :‌سر بلند وسربه زیر 🔵سطح فکری : ۱- روح حماسی در آن دیده می شود . ۲- درون مایه ی آن فرهنگ دفاع مقدس و دفاع از میهن 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 به کوشش : خانم فرحناز حسینی ، استان البرز(کرج) کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5836805068581506524.pdf
182.8K
که اسم و آثارشان در کتاب علوم و فنون ادبی۳ آمده است گردآوری :خانم احمدیان ، سرگروه ادبیات فارسی متوسطه دوم ، شهرستان دهاقان ( استان اصفهان) @adabiyatjame1112
✳️بررسی آزمون نهایی علوم و فنون ،خرداد ۱۴۰۱ "به نام خداوند لوح وقلم" ◾️ مقدمه: سال تحصیلی ۴۰۰_۴۰۱ حدودا تا اواخر اسفند‌ همچنان دربسیاری از مدارس ایران مجازی برگزار شد .اگر چه بهمن ماه یکی دوهفته حضوری بود ولی اکثرا دوباره مجازی شد وتعداد محدودی از مدارس،کلاس هایشان کامل حضوری برگزار شد .دانش آموزان سال دوازدهم درواقع سه سال آموزش مجازی داشتند و مبحث علوم و فنون که نیاز به تکرار و تمرین دارد بیشتر کار شد. اکثر مدارس طبق تجربه ی هرساله کتاب دوازدهم راتا پایان اسفند جمع می کنندتا دانش آموزان فرصتی هم برای مطالعه ی کنکور داشته باشند. بعد از نوروز هم با وجود کلاس های حضوری تعداد انگشت شماری از دانش آموزان درکلاس های دوازدهم حاضر شدند. با توجه به این شرایط طراحان محترم می توانستند سوالات ساده تری بخش سبک شناسی و تحلیل سبکی مطرح نمایند . ◾️ تحلیل آزمون: به گفته ی بعضی از دانش آموزان سوالات نسبت به سال قبل سخت بود. تنوع سوالات خوب بود وحیطه های مختلف آموزشی در سوالات مد نظر ومورد ارزیابی قرار گرفته بود . 🟣 بخش تاریخ ادبیات سوالات از داخل متن انتخاب شده بود اگرچه مباحث مهمتری را می شد از این بخش سوال دهند ولی در کل مشکلی نداشت و سطح متوسط بود . 🔴بخش سبک شناسی سوال ۷ بارم سوال زیاد است بهتر است با توجه به انتخاب یک‌ گزینه ، بارم ۰/۲۵ باشد . 🟢بخش موسیقی شعر تعداد سوالات در این بخش نسبتا بود و باتوجه به آن که اکثر سوالات نیاز به تقطیع هجایی داشت دانش آموزان وقت کم آورده بودند و معترض بودند . ۶ سوال تستی فقط بخش موسیقی شعر !!!! (درواقع حدود یک سوم سوالات یعنی ۹ سوال تستی برای آزمون تشریحی نهایی طرح شده بود) این تعداد تست برای آزمونی که اهداف و رویکردش با کنکور فرق دارد زیاداست . از طرفی بارم بعضی تست ها زیاد بود وبه جای نیم نمره ۰/۲۵صدم باید داده می شد .(سوالات ۱۱،۱۲ و ۱۳) واما سوال ۱۵ اگرچه استاندارد بود و از کتاب آمده بود برای دانش آموزان چالش ایجاد کرده بود چراکه به گفته ی دانش آموزان چون واژه ی "هرکجا" داخل گیومه بوده فکر کرده بودند که باید وزن آن واژه را پیدا می کردند . (نظردانش آموازان) ✔️👈در این بخش اگر دانش آموزان به جای یک کلمه (مفاعیلن) وزن کل مصرع را بنویسند نمره داده می شود .👉 🔵بخش زیبایی شناسی در کل خوب بود . ✔️سوال ۱۸ اگر دانش آموز به جای واژه ی مهر ،واژه ی را بنویسد نیز درست است و نمره تعلق می گیرد . ✔️سوال ۲۰ قسمت ب اگر به جای "درآمیختن حس ها" کلماتی که حس آمیزی دارند هم بنویسند درست است و نمره به آن تعلق می گیرد چون در صورت سوال گفته چگونه به وجود این آرایه پی بردیم . 🟡🔺بخش نقد وتحلیل نظم و نثر این بخش با آن که کاملا طبق معیارهای درس طرح شده بود ولی یک مقدار سخت بود . ✔️سوال ۲۵ اگر ویژگی هایی را ذکر کنند که درمتن هست ولی در کتاب نیست مثل "طنز" نمره تعلق می گیرد . ✔️سوال ۲۸ قسمت الف علاوه برپاسخ کلید هر پاسخ مشترکی که از سه سطح فکری،ادبی،زبانی نوشته شود، می تواند درست باشد و نمره داده شود چرا که در صورت سوال اشاره نکرده است "مقایسه ی صورت اشعار" پس پاسخ های دیگرنیز درست است. نکته ی خوب این است که در پاسخنامه بخش تحلیل ها دست همکاران را باز گذاشته اند و نظر همکاران علاوه برپاسخنامه هم صائب وقابل قبول است و در حوزه ی تصحیح دبیران‌می توانند پاسخ های درست دیگر را که مربوط به بخش تحلیل سبکی است نمره بدهند درپایان خدا قوت به طراحان، دبیران و دانش آموزان و مصححان محترم. گردش روزگارتان نیک باد! ✍فرحناز حسینی، استان البرز(کرج) کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
چند نمونه سوال و جزوه جهت آمادگی آزمون فارسی دوازدهم روز دوشنبه👇👇👇👇 توجه هیچ مبحثی از کتاب امسال حذف نیست وگنج حکتم و روان خوانی ها و شعر حفظی در امتحان سوال داده می شود ❌❌❌❌❌
4_5847946020473801823.pdf
3.97M
فارسي ٣ ، ويرايش مهر 1400 گروه درسي ادبيات فارسي استان آذربايجان شرقي @adabiyatjame1112
4_5847946020473801824.pdf
1.36M
سوالات و نکات مهم درس به درس درس اول تا پایان درس ۱۸ پایه دوازدهم طراح: خانم تیموری استان لرستان پاسخ در فایل بعدی @adabiyatjame1112
4_5847946020473801825.pdf
805.7K
پاسخ سوالات و نکات مهم درس به درس درس اول تا پایان درس ۱۸ پایه دوازدهم طراح: خانم تیموری استان لرستان پاسخ در فایل بعدی @adabiyatjame1112
4_5847946020473801827.pdf
1.4M
۹ نمونه سوال نهایی نوبت دوم از سال ۹۸ تا دی ماه ۹۹ گرد آوری :آقای سعید جعفری @adabiyatjame1112
4_5847946020473801834.pdf
1.69M
از کشور ۹ خرداد ۱۴۰۱ نوبت عصر کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5847946020473801838.pdf
133K
از کشور ۹ خرداد ۱۴۰۱ نوبت عصر کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم 🔰🔰🔰 @adabiyatjame1112
4_5847946020473801999.pdf
2.79M
ویژه شب امتحان /نهایی و کنکور تهیه و تنظیم: : خانم سیده پروا ربیع‌زاده استان خوزستان ، شهرستان شوشتر @adabiyatjame1112