4_5834734065416145359.pdf
777K
#فارسی_دوازدهم
#درس_نهم
#کویر
#تحلیل+کارگاه متن پژوهی
به کوشش : خانم مینا رفیعی ، استان خوزستان، شهرستان باوی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5929033620042811634.pdf
1.65M
#فارسی_دوازدهم
#درس_نهم
#کویر
#تحلیل +کارگاه متن پژوهی
به کوشش : خانم دکتر ماندانا مهتاب ، تهران
با فرمت : powerpoint
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5888617535405819823.pdf
985.4K
#فارسی_دوازدهم
#درس_نهم
#کویر
#روانخوانی
#بوی_حوی_مولیان
#تحلیل +کارگاه متن پژوهی
به کوشش : دکتر امیدعلی شیخی کن کت ، شهرستان نورآباددلفان استان لرستان
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
جزوۀ_کمک_آموزشی_وابسته_های_وابسته.pdf
824.5K
#دستور
#وابسته_های_وابسته
#جزوه_آموزشی
به کوشش : استاد مسعود ولد آبادی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
تشخیص_نهاد،_مسند،_مفعول_و_متمم_در_جملات_و_اشعار.pdf
890.3K
#دستور
#تشخیص_نهاد_مسند_مفعول_متمم
در جمله همراه با پرسش و پاسخ
به کوشش : استاد مسعود ولد آبادی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
لغات فصل اول فارسی 3.pdf
424.7K
#فارسی_دوازدهم
#معانی_لغات_فصل_اول
به کوشش : استاد مسعود ولد آبادی
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
قلمروهای زبانی فارسی.pdf
2.2M
#ادبیات_فارسی
#دستور
#قلمرو_زبانی_فارسی (آموزش مباحث دستوری دبیرستان )
به کوشش : آقای عقیل پور خلیلی
@adabiyatjame1112
سوالات مستمر جدید فارسی و علوم و فنون ادبی در کانال آزمون سرای ایران👇👇
https://eitaa.com/Azmoonsarayeiran
4_6010483135031019874.pdf
7.02M
#آرایه_های_ادبی(فارسی)
#کنکور
کل آرایه ها و تکنیک های پاسخ به تست آرایه ها
پایه های دهم ،یازدهم،دوازدهم
ویژه ی همه ی رشته های دبیرستان و هنرستان
مدرس : استاد اسمعیل محمدزاده ،تهران
@adabiyatjame1112
209_54070090111344.pdf
1.86M
#فارسی_دوازدهم
#درس_نهم
#کویر
#روانخوانی
#بوی_جوی_مولیان
#تحلیل +کارگاه متن پژوهی
به کوشش : خانم نجلا ابراهیمی طلب ، مشهد
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
💠 منابع مرحلۀ اول المپیاد ادبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (دورۀ ۳۷)
🔘 کتابهای درسی:
🔸 فارسی ۱ و ۲
🔹 علوم و فنون ادبی ۱ و ۲
🔸 عربی و زبان قرآن ۱ و ۲
🔘 متون نظم:
🔹 شاهنامۀ #فردوسی، داستان سیاوخش (از ابتدای داستان تا پایان گفتار اندر کشته شدن سیاوخش)، تصحیح جلال خالقی مطلق
▫️تدریس کانون دابا در دوزده جلسه:
جلسات اول تا سوم
جلسات چهارم تا هفتم
جلسات هشتم تا دوازدهم
🔸بوستان #سعدی، بابهای ۶ و ۷ و ۸، تصحیح غلامحسین یوسفی
▫️تعلیقات
🔹دیوان #عنصری، قصاید ۷ تا ۱۰، تصحیح محمد دبیرسیاقی
🔸دیوان #فرخی، ترجیعبند «ز باغ ای باغبان ما را همی بوی بهار آید»، تصحیح محمد دبیرسیاقی
🔹#نیما_یوشیج، مجموعۀ شهر شب
🔸#قیصر_امینپور، دفتر آینههای ناگهان
▫️صوت تدریس علیرضا فتاح در پنج قسمت
🔘متون نثر:
🔹 #سیاستنامه، از آغاز فصل دوم تا فصل هشتم، نشر علمیفرهنگی (تصحیح هیوبرت دارک)
🔸گلستان #سعدی، بابهای ۷ و ۸، تصحیح غلامحسین یوسفی
🔹#اسرارالتوحید، مقدمه و باب اول، تصحیح شفیعی کدکنی
▫️تعلیقات دکتر شفیعی
🔸یوزپلنگانی که با من دویدهاند، #بیژن_نجدی، داستانهای «تاریکی در پوتین، چشمهای دکمهای و شب سهرابکشان»
🔹رمان بعد از پایان، #فریبا_وفی
⚠️ این فهرست، با منابع جنبی بهمرور بهروز میشود.
برای اینکه در #امتحان#نهایی_فارسی عملکرد خوبی داشته باشیم چه کار کنیم؟
✍️مهدی میناخانی
#قلمرو_زبانی(7نمره)
* لغات واژه نامه را به دقت مطالعه کنید،البته طراح می تواند از لغات سخت داخل کتاب که در واژه نامه نیامده است هم سوال مطرح کند.
*به معنی و املای لغات(خصوصا فصل ادبیات سفر و زندگی)دقت کنید.
#لغات_هم_آوا مانند(اساس،اثاث_اسیر،اثیر)ارزش طرح سوال در این قسمت را دارند.
*در قسمت دستور زبان مباحث گروه اسمی،نقش کلمات،انواع فعل،انواع «واو»،ضمایر(خصوصا نقش ضمایر متصل)،انواع جمله،شیوه عادی و بلاغی،انواع حذف،وضعیت واژه ها در گذر زمان،روابط معنایی واژه ها باید به دقت بررسی شوند.
#قلمرو_ادبی(5نمره)
*آرایه های ادبی مطرح شده در قلمرو ادبی بیشتر مدنظر باشد ولی دانش آموز باید بتواند تمام آرایه های یک بیت را در حد خواسته شده در هر پایه تشخیص دهد.
معمولا مثال های ابیات کارگاه های متن پژوهی برای سوالات این قسمت استفاده می شود.
*در قسمت تاریخ ادبیات به تشابهات دقت شود.(فرهاد و شیرین:وحشی بافقی،قصه ی شیرین فرهاد:احمد عربلو،خسرو و شیرین:نظامی)
نظم یا نثر بودن اثر نیز مهم است برای مثال شاهنامه در ردیف آثار نظم و قابوس نامه در ردیف آثار نثر قرار می گیرد.
زمینه ها و ویژگی های حماسه را همراه با مثال یاد بگیرید.
توجه کنید هر اثر متعلق به کدام نوع ادبی است.برای مثال بوستان سعدی متعلق به ادبیات تعلیمی و غزلواره ها اثر شکسپیر متعلق به ادبیات جهان است.
*در قسمت حفظ شعر باید تمام اشعاری را که با عنوان شعرخوانی در کتاب آمده است را برای امتحان نهایی خرداد حفظ کنید.
معمولا در این قسمت طراح از دانش آموز می خواهد یک مصراع را کامل کند و یا بعد از آوردن یک بیت،بیت بعد را از دانش آموز می خواهد.اگر در طول سال شعرخوانی ها را حفظ کنید ملکه ی ذهن می شود و در پاسخ دادن به این قسمت مشکلی نخواهید داشت.
#قلمرو_فکری(8 نمره)
*با توجه به مفهومی شدن سوالات قسمت درک مطلب اهمیت زیادی دارد.
دقت کنید هر بیت یا عبارت درباره ی چه موضوعی صحبت می کند.
اگر از قرابت معنایی سوالی مطرح شد بدانید هر بیت در ارتباط با بیت دیگر سه نوع رابطه ی معنایی دارد.(معادل،بی ربط،مقابل).
*در قسمت معنی اشعار و عبارات سخت به چند نکته توجه داشته باشید:1- کل بیت یا عبارت را یک بار بخوانید.2-معنی لغات سخت را در ذهن خود مرور کنید.3-در معنی کردن به آرایه ی اضافه ی تشبیهی دقت کنید.4_یک معنی امروزی برای بیت یا عبارت بنویسید که بتواند مفهوم را منتقل کند.
#نکات_مهم
1_مطالب مطرح شده برای هر سه پایه ی دهم،یازدهم و دوازدهم بود بنابراین بعضی از مطالب در کتاب شما مطرح نشده است.
2_حتما نمونه سوال های نهایی سال های قبل و یا سوالات استاندارد را حل کنید.این کار باعث می شود نقشه ی راه دستتان باشد و سر جلسه ی آزمون درک بهتری از سوالات داشته باشید.
3-کتاب های فارسی در هر سه پایه هیچ حذفیاتی ندارند بنابراین کل کتاب را به دقت بررسی کنید.
4_به تفاوت بین قلمروهای زبانی،ادبی،فکری دقت کنید.
5_با انواع سوالات درست_نادرست،جای خالی،جورکردنی،چهار گزینه ای،پاسخ کوتاه و تشریحی آشنا باشید.
https://eitaa.com/adabiyatjame1112