4_5952027182728481256.pdf
350K
#فارسی_یازدهم
#درس_سوم
#در_امواج_سند
#گنج_حکمت
#چو_سرو_باش
#تحلیل+کارکاه متن پژوهی
به کوشش : دکتر امیدعلی شیخی کن کت ، شهرستان نورآباددلفان استان لرستان
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم🇮🇷
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5949327370581186224.pdf
360.4K
#آزمون_مستمر
#علوم_وفنون_دوازدهم
درس یک و دو (تستی و تشریحی)
طراح :فرحنازحسینی،کرج
@adabiyatjame1112
4_5960991024288369567.pdf
4.33M
#بارم_بندی
۱۴۰۱_۱۴۰۲
طبق این بارم بندی آزمون های نهایی ۲۰ نمره ای است .
@adabiyatjame1112
35.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نگارش_یازدهم
#درس_دوم
#گسترش_محتوا(۱) ، زمان و مکان
📖توضیح درس ۲+ پاسخ به کارگاه نوشتن + شعر گردانی وتوضیح آن
قالب محتوا : فیلم باپرده نگار
⏰مدت زمان : ۱۷ دقیقه
مدرس : خانم فرحناز حسینی ،استان البرز (کرج)
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
#نگارش_دوازدهم
#درس_دوم
#کارگاه_نوشتن
✍ حسین طریقت
@adabiyatjame1112
❓تمرین ۱،
متن ها را بخوانید و آن ها را بر اساس دو عنصر«خیال و احساس» و «انتخاب واژه های مناسب» بررسی کنید.
💢 متن اول ازخواجه عبدالله انصاری
✅خیال و احساس
استفاده از آرایه های ادبی متن را خیال انگیز کرده است.
آرایه هایی چون:
سجع: خوانى و چنانى
فرمان و درمان و . . .
کنایه: عمر بر باد دادن
جناس: دارم و دانم
آرایه عکس: نه آنچه دارم، دانم و نه آنچه دانم، دارم
✅انتخاب واژگان:
متن ستایش خداوند است.
واژگانی چون ، الهی، حرمت، دریاب و... در خدمت متن است.
تضاد بین: " کردم" و " نکردم "
تکرار فعل: کردم، دارم
تناسب: عاجز، درمانده، سرگردان و . . . سطر های متن را چشم نواز و برجسته کرده است.
@adabiyatjame1112
💢متن دوم از علی شریعتی
✅ عنصر خیال
علی شریعتی با بهره گرفتن از آرایه ای ادبی، به ستايش زادگاهش می پردازد.
تشبیه: آسمان به نخلستان، نگاه به پروانه، سکوت به باران و . . .
تشخیص: مشت قلب، نگاه اسیر،
تلمیح به بیتی از حافظ: مزرعه سبز فلک، و تلمیح به سر در چاه فرو بردن امام علی(ع)
تصاویر بکر و بدیعی که نویسنده خلق کرده بر غنای ادبی متن افزوده است. تصاویری چون:
مشت خونین قلب
باران غیبی سکوت
✅ انتخاب واژگان:
گزینش صفات:
خاموش برای نخلستان
بی تاب برای قلب
دردمند برای روح
و فعل رها کردن برای نگاه
متن را سرشار از عاطفه و احساس کرده است.
استفاده از تناسب و ترادف در متن بجا و مناسب است.
تناسب: ناله، گریه، دردمند
فاجعه با گریستن
امام راستین، امام علی (ع)، با چاه
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
با احترام،
حسین طریقت ۲۳ مهر ۹۷
@adabiyatjame1112
441438822951.pdf
430.5K
#فارسی_یازدهم
#درس_پنجم
#آغازگری_تنها+روان خوانی (تاغزل بعد) و پاسخخودارزیابی
به کوشش استاد امیدعلی شیخ کن کت،شهرستان دلفان
@adabiyatjame1112
4_5967407396190948596.pdf
642.5K
#فارسی_دوازدهم
#درس_پنجم
#دماوندیه
#روان_خوانی(جاسوسی که الاغ بود )
#درس_ششم
#نی_نامه
#گنج_حکمت(آفتاب جمال حق)
(تحلیل درس ۵ و ۶)+کارگاه متن پژوهی+گنج حکمت+نمونه سوال تستی و تشریحی)
برگرفته از کتاب ازصفرتاصد فارسی دوازدهم
گروه مولفان، انتشارات مهروماه
کانال جامع ادبیات یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
4_5803090588920186711.pdf
147.1K
#سوالات_علوم_فنون_ادبی
#پایه_دهم
#درس_چهارم
#تاریخ_ادبیات_پیش_ازاسلام
و قرنهای اولیه هجری
طراح : خانم شهربانو اویسی از شهرستان رباط کریم
کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷
@adabiyatjame1112
4_6042026650458130465.pdf
1.52M
#نگارش_دهم
#درس_دوم
#عینک_نوشتن
تحلیل و بررسی : آقای دادآفرین ، اردکان استان یزد
کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷
@adabiyatjame1112
4_5803090588920186711.pdf
147.1K
#سوالات_کارگاه_خودارزیابی__علوم_فنون_ادبی
#پایه_دهم
#درس_چهارم
#تاریخ_ادبیات_پیش_ازاسلام
و قرنهای اولیه هجری
همراه با پاسخنامه
طراح : خانم شهربانو اویسی از شهرستان رباط کریم
کانال جامع ادبیات دهم و یازدهم و دوازدهم🇮🇷
@adabiyatjame1112