✅مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری با مشارکت آفرینشهای ادبی حوزه هنری قم برگزار میکنند:
🔹کارگاه دو روزه جهان نوجوان
🔸با حضور استاد عباس جهانگیریان، استاد زهرا محسنی فرد و استاد معصومه توکلی
برنامه کارگاه:
🗓چهارشنبه ۲۵ مهر
🕐ساعت ۹تا ۱۲
🔹کارگاه خانم توکلی
🕐ساعت ۱۳ تا ۱۸
🔹کارگاه خانم محسنی فرد
🗓پنجشنبه ۲۶ مهر
🔹کارگاه استاد جهانگیریان
🕐ساعت ۹ تا ۱۲
🕐و ساعت ۱۳ تا ۱۷
🔸در پایان کارگاهها گواهی حضور به نام افراد صادر خواهد شد.
🔸مبلغ ثبت نام در کارگاه برای دو روز ۲۵۰هزار تومان خواهد بود.
برای ثبتنام به آیدی ایتا
🆔@dastanhowzehonary پیام دهید.
و یا با شماره 09030907479 تماس بگیرید.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
⭕️پنجاه و یکمین محفل عصرانه داستان قم
🔸نقد و بررسی رمان 《نجیب بنی امیه》
🔸اثر: علیرضا خواستار؛ نشرکتابستان
🔸منتقد: فاطمه جوادی
🔸مجری کارشناس: قدسی خانبابایی
📆 سه شنبه ۱۷ مهرماه
⏰ساعت ۱۶
📍نشانی: خیابان انقلاب ، انتهای کوچه ۱۷ ، پلاک ۱۵۹ ، حوزه هنری استان قم
یا از مسیر دیگر : (عماریاسر، پشت مجتمع تجاری زمزم)
یا از مسیر دیگر : میدان معلم ، انتهای کوچه معلم غربی۱
📍مسیریابی در نشان
✅حضور برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
⭕️آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان قم برگزار میکند:
🔷نشست تخصصی ترانه《سرناد》
🔸با حضور:
محمدجواد الهی پور
صدرا کاوه
🗓 چهارشنبه ۱۸مهرماه
🕔 ساعت ۱۶
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
📍نشانی: خیابان انقلاب ، انتهای کوچه ۱۷ ، پلاک ۱۵۹ ، حوزه هنری استان قم
یا از مسیر دیگر : (عماریاسر، پشت مجتمع تجاری زمزم)
یا از مسیر دیگر : میدان معلم ، انتهای کوچه معلم غربی۱
📍مسیریابی در نشان
✅حضور برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
هدایت شده از حوزه هنری استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅استاد عباس شاه زیدی (خروش اصفهانی) ، میهمان مهر و ماه هفتاد و هفتم - قم ، مهر ۱۴۰۳
دوباره ابر، رفته گریه ای یکریز بردارد
یکی این داغ را از شانهی پاییزبردارد
برای ضاحیه،بیروت،صیدا،صور،البترون
یکی از صبر باید کاسه ای لبریز بردارد
یکی باید شب این جاده را فانوس بگذارد
که تا از پیش پای مرگ دست آویز بردارد
تمام بوتهها سرخ اند در "شبعا" شعیبی کو؟
که تا غم را از این صحرای حاصلخیز بردارد
ملوّث شد جهان از دست ابنای یهود از شر
دریغا شیخ رفته جامهی پرهیز بردارد
نمیدانم در آخِر با چه رنگی مرگ، میآید
اگر سرخ است ما هستیم، ما را نیز بردارد
نباید بی تفاوت بود در غوغای نامردی
خدا این ننگها را از سر ما نیز بردارد
✅نسخه با کیفیت در پیام رسان بله
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
هدایت شده از حوزه هنری استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅پنجمین سوگواره ملی روضههای داستانی با موضوع «مواجهه انسان معاصر با عاشورا» دوشنبه 9 مهرماه با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد.
این ویدیوی گزارشی بخش کوچکی از اختتامیه این سوگواره است که به محضر نظرتان تقدیم می شود.
✅نسخه با کیفیت در پیام رسان بله
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
هدایت شده از داستان حوزه هنری قم
✅عصر سهشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳، رمان «نجیب بنیامیه»، منتشر شده در نشر "کتابستان"، با حضور "علیرضا خواستار" نویسنده و "فاطمه جوادی"، منتقد ادبی در حوزه هنری قم معرفی، بررسی و نقد شد.
مشروح خبر 👇
لینک
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
ادبیات قم
✅عصر سهشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳، رمان «نجیب بنیامیه»، منتشر شده در نشر "کتابستان"، با حضور "علیرضا خ
✅عصر سهشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳، رمان «نجیب بنیامیه»، منتشر شده در نشر "کتابستان"، با حضور "علیرضا خواستار" نویسنده و "فاطمه جوادی"، منتقد ادبی در حوزه هنری قم معرفی، بررسی و نقد شد.
🔸در ابتدای این نشست که در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد، رویا حسینی مجری کارشناس، به معرفی رمان پرداخت و گفت: رمان "نجیب بنیامیه"، یک داستان تاریخی در بستر زمانی صدر اسلام است. خالد، پسر ۱۷ سالهای از قبیلهی بنیامیه است. پدرش سعید، از بزرگان قریش و عضو دارالندوه میباشد. خالد در رقابتی دائم، میخواهد از پسرعمویش، معاویه، کم نیاورد و سروری پدر خودش را بر ابوسفیان، نشان دهد. از طرفی شیفتهی طنازیهای هند شده است. مادر خالد فوت کرده است و او به عمهاش و دایهاش، ثوبیه، وابسته است. اما محمدامین، ثوبیه را خریداری کرده و آزاد کرده است. این اتفاق، خانوادهی خالد را آشفته میکند.
🔸علیرضا خواستار دربارهی چگونگی رسیدن به این ایده داستانی بیان کرد: در مطالعات خود، متوجه شدم که درباره ائمه اطهار، رمان و داستان نوشته شده است، اما کمتر کسی به شخصیت خود پیامبر اکرم (ص) پرداخته است. همچین مایل بودم که قهرمان داستانم، از جبهه مخالف حضرت رسول باشد. و به همین علت شخصیت "خالد بن سعید" را انتخاب کردم که از خاندان بنیامیه بود، نه بنیهاشم. این شخصیت، حقیقت تاریخی دارد و در حدیثی از امام صادق (ع)، از او بعنوان "نجیب بنی امیه"، یاد شده است. زیرا او بعد از ماجرای ثقیفه، حاضر به بیعت نمیشود. نام رمان هم از همین حدیث، بدست آمده است.
🔺نویسنده، به سوال مجری که پژوهش تاریخی اثر، به چه شکلی انجام شد؟ پاسخ داد: من از قبل به خواندن تاریخ علاقه داشتم. تاریخ طبری و کتاب ابن شهرآشوب را خوانده بودم ولی آن زمان نگاهی به نوشتن نداشتم. برای این کار، حدود دو سال صرف پژوهش کردم. سراغ منابع زیادی رفتم تا بتوانم فضاسازی مکه، سبک زندگی و اتفاقات تاریخی آن زمان را دربیاورم. از جمله کتاب تاریخ اسلام از حسن ابراهیم حسن، که منبع کاملی بود و حتی نقشههایی از حجاز آن زمان داشت.
🔸در ادامه، منتقد برنامه، خانم فاطمه جوادی بیان کردند: رمان تاریخی دو ساحت دارد. یکی ساحت مطالعات تاریخی و دیگری ساحت داستانی که بیشتر مرتبط با فرم میشود. داستانها دربارهی یک فرد یا انسان هستند. نویسندهی داستان تاریخی، باید نقطه تلاقی روایت تاریخی را که ساده و خطی ست، با فردی که میتواند ماجرا و کشمکش ایجاد کند، بیابد. آقای خواستار، در رمان خود، توانسته بود این نقطه تلاقی را بخوبی پیدا کند. همچنین ما در مقابل قهرمان، یعنی خالد و بلال، ضدقهرمانهایی داشتیم، یعنی معاویه و عمروعاص، که از ابتدا تا انتهای داستان، خالد را دنبال میکنند و رهایش نمیکنند.
🔺فاطمه جوادی افزود: نويسنده اثر تاریخی داستانی میتواند برای اثر خود چند منبع تاریخی مشخص کند تا از انتقاد محققان تاریخ در امان بماند. زیرا نمیتوان استناد تمامی منابع را جمع کرد. البته که ناشران میتوانند در کنار رماننویسان، مشاوران تاریخی قرار دهند که به نویسنده در امر پژوهش کمک کند.
جلسات نقد و بررسی "عصرانه داستان" به همت واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان قم، به صورت ماهانه برگزار میگردد.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺
هدایت شده از قمپز
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣
🔷عزیزانی که مایلند در شصت و هفتمین محفل طنز قمپز، آثار منظوم و منثور خود را قرائت کنند، لطفــا آثار خــود را تــا تاریـخ سه شنبه ۲۴مهرماه به ادمین کانال ایتای ادبیات قم، ارسال کنند.
نشانی ادمین:👇
🆔@adabqomadmin
موضوعات:
🔹فرهنگ ریا و ریاکاری
🔹موضوع آزاد (مثل همیشه)
🔻قمپز در شبکههای اجتماعی🔻
🔗 ایتای قمپز | اینستای قمپز | یوتوب قمپز | تلگرام قمپز
هدایت شده از انجمن ادبی بهشت هشتم/جایزه ادبی مادرانه
34.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نشست هم اندیشی با موضوع تعامل در خصوص برگزاری نشستهای کارگاهی تخصصی در حوزه شعر و داستان در راستای تبیین مبانی فراخوان ادبی مادرانه
🔻حوزه هنری استان قم-مهرماه ۱۴۰۳
🔻صحبتهای آقای سید علی نقیب-مدیر دفتر آفرینشهای ادبی
📬ارسال اثر به دبیرخانه چهارمین دوره فراخوان ملی جایزه ادبی مادرانه:
www.jafaribnalreza.com/madaraneh
🔻با محوریت: نام حضرت نجمه خاتون(س) مادر بزرگوار امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)
📆 آخرین مهلت ارسال آثار: 15 بهمن ماه 1403
🔸آیین اختتامیه: همزمان با ولادت حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج)
🔹دبیرخانه جایزه ادبی مادرانه:
eitaa.com/behesht_e_hashtom
ادبیات قم
✅مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری با مشارکت آفرینشهای ادبی حوزه هنری قم برگزار میکنند: 🔹کارگاه دو
برای ثبت نام در کارگاه جهان نوجوان فقط تا پایان روز دوشنبه فرصت دارید.
⭕️آفرینشهای ادبی حوزه هنری قم برگزار میکند:
🔷 نشست تخصصی یکشنبههای داستانی
🔸با حضور: مهدی حمیدی پارسا🔸
🔹نقد و بررسی داستان:
📕سفیر مسیح نوشته فاطمه شهیدی
📅 زمان: یکشنبه 22 مهرماه 1403
⏰ساعت 16
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
📍نشانی: خیابان انقلاب ، انتهای کوچه 17 ، پلاک 159 ، حوزه هنری استان قم ، سالن آسمان
یا از مسیر دیگر : (عماریاسر، پشت مجتمع تجاری زمزم)
یا از مسیر دیگر : میدان معلم ، انتهای کوچه معلم غربی1
📍مسیریابی در نشان
✅ حضور عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
آفرینشهای ادبی قم🆔
🔗 ایتا | اینستاگرام
داستان قم🆔
🔗ایتا | اینستاگرام
🔻حوزه هنری استان قم🆔
🔗 وبسایت | ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام
🔺🔺