eitaa logo
آدریان رسانه
2.7هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
6.1هزار ویدیو
30 فایل
اخبار موثق محله پیگیری مشکلات مردم کمک به بهبود مسائل فرهنگی محل با تاکید بر مذهب مسجد محور بودن فعالیتهای فرهنگی از مردم برای مردم ارتباط با ما https://eitaa.com/Adaryani .
مشاهده در ایتا
دانلود
تشکر.mp3
2.2M
﷽🌱 ✅ اصطلاح "تشکر" 🔸شکراً / شكراً جزيلاً تشكر / تشكر فراوان 🔸أشكُرك / أشكُرِچ / أشكُركم از شما ممنونم 🔸 مشكور / مشكورة / مشكورين کمال تشکر را دارم 🔸ممنون مِنّك / ممنون مِنّچ / ممنون منکم ممنونم از شما ✳️جواب: 🔸عفواً خواهش می کنم 🔸بالخدمة / اِبخِدمتکم در خدمتیم 🔸هاذَه واجِبنَه انجام وظیفه بود ╔══════••••••••••○○ https://eitaa.com/adariyan_109 ╚❤️✿○○••••••••••══════╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤0:0🖤 لطفا با حال مناسب تماشا کنید من خود آن گوشوار میدادم دُر به آن نابکار میدادم...💔 ـــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/adariyan_109
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به قولت عمل کن دوباره ... به یاد سه ساله کربلا ❤️❤️ 💔01:20💔 به وقت حاج قاسم ـــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/adariyan_109
❣ 📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117. ❲ 🇮🇷 https://eitaa.com/adariyan_109
. باز هم شیر حلال مادران تاثیر کرد بچه ها دارند آماده‌ی هیئت میشوند... 🌐کوچه حمام قدیم آدریان 💔 https://eitaa.com/adariyan_109 🌹🕊 عضویت 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام یک تفکر و گفتمان سخیف در سال‌های اخیر در جامعه ترویج داده شده است که هر کس در اختیار و ابراز عقیده آزاد است و از طرفی با این بیان به کوبیدن مکتب تشیع می‌پردازند و آن را مقابل عقل و یا ادیان دیگر و انسانیت قلمداد می‌کنند. در این خصوص دو نکته را مفصلا عرض میکنم اولین نکته اگر قرار بود هر کس اعتقاد و باور خودش را دنبال کنه خداوند این همه پیامبر برای بشر نمیفرستاد چون هر کسی بر اساس باور و حد فکری خودش یک خدایی برای خودش می‌ساخت همانطوری که طول تاریخ این را نشان داده، هر فردی یا هر گروه فکری یا هر خانواده‌ ای در صدر خود اسلام یک بت برای خودش به عنوان سمبلی از خداوند در کعبه آویزان کرده بود. و اساس دعوت پیامبران هم یک چیز بیشتر نیست و اون عبادت و بندگی خداوند و هیچ چیز دیگری پس اون وجود نداره و هرچه هست ساخته دست افراد بشر هست که باز خواستند تا خدا را مطابق میل و فکر خودشون بسازند و تفسیر کنند. اما دعوای ما با تمام ادیان و افراد و مکاتب فکری هم همین هست ما مدعی هستیم خدایی که پیامبر اسلام و خاندان مطهر اون حضرت به ما معرفی می‌کند حقیقت کامل و تمام خداوند است و هیچ کسی نتوانسته کامل تر و جامع تر و صحیح تر از آن خداوند را به ما معرفی کنه و مابقی حرف ها قصه است و داستان. حقیقتا خدایی که معرف آن تفکر شیعی و ائمه شیعه هستند هیچ بدیلی و نظیری در ادیان و مکاتب دیگه حتی اهل سنت نداره و دقیقا همان خدایی است که یک انسان عاقل و کامل می‌خواهد و می‌پذیرد، خدایی متصف به تمام صفات کمالی الهی که هیچ گونه نقصی در آن وجود ندارد. و این همون خدایی است که کسی چون حسین بن علی علیه السلام تمام هستی خود را در بدترین شرایط ممکن برای او می‌دهد. اما دیگران که خداوند را برای خودشون با تفاسیر و تعابیر دیگه بزک کرده و تعریف کرده اند می‌خواستند تا برای خودشان و یا به نفع گروه خاصی از آن استفاده کنند. شما به ادیان الهی که امروز تحریف شده اند نگاه کنی چنین خدایی را می‌بینی که فقط به نفع گروه خاصی عمل می‌کند مثلا در یهودیت اونها خودشون را عزیز کرده خدا می‌دانند و قومی که هرگز به عذاب دچار نمی‌شوند و خداوند تمامی موجودات و انسان ها را برای بردگی و استفاده آنها آفریده یا در مسیحیت به تثلیث یا سه خدایی اعتقاد پیدا دارند، خداوند را به گونه ای پذیرش کرده اند که توسط گروه خاصی که همون راهبه و راهب ها هستند باعث بخشش گناهان می‌شود و در این میان کاملا مشخص است که بخاطر این وساطت چه ثروت و موقعیت خاصی به این جماعت می‌رسه. در واقع خدای مسیحیت کیسه دوخته برای پول عامه به نفع کلیسا تا آنان بخشیده شوند. اما در اسلام اهل سنت خداوند اختیار امور اجتماعی و دینی مردم را به دست حاکمیت سپرده و حاکم را امیر آنان کرده و خواسته است که مردم چه حاکم یزید باشد و چه حسین علیه السّلام از او تبعیت کنند و خود این مسئله کاملا مشخص است که خداوند در این جریان فکری فقط به فکر منفعت گروه حاکم است و عامه مردم برای او اهمیت ندارد. و ما در هیچ یک از این مکاتب و جریانات نداریم که کسی برای خداوند قیام کند و به نفع او عمل کندو هر جنگ اعتقادی هم صورت گرفته تماما در جهت منافع آن گروه خاص در این مکاتب و جریانات فکری بوده. اما در مکتب شیعه امام حسین علیه السلام زیر کاسه کوزه همه این تفکرات و اعتقاد زد و با عمل خود نشان داده که نه خداوند چون یهودیت متعلق به گروه خاصی است و نه چون مسیحیت وساطت کسی را پذیراست و اهل رشوه است و نه چون اهل سنت پذیرش ظلم و ستم و بی عدالتی را بر می‌تابد و برای فهماندن این حقیقت جان خودش را فدای این راه کرد. و تمام دعوا سر حسین بن علی علیه السلام توسط دیگران فقط برای همین است که آنها نمی‌خواهند که این حقیقت عیان شود. و برای همین با ایشان مقابله می‌کنند. در واقع تمام دعوا برای منفعت بردن عده ای قلیل هستش. اما در این میان هم یک عده با ادعای روشنفکری معتقد شده اند به مکتب انسانیت مکتبی که هیچ مبنای فکری و عملی ندارد و هیچ امر مطلقی در آن نیست و و وقتی هم درست نگاه میکنی ته این داستان منفعت طلبی و رفاه طلبی یک عده قرار دارد اگر هم بهترین حالت ها را برای اون در نظر بگیری حتی به کمترین حد و حدود مکتب فکری شیعه در رفتار با دیگران و بیان حقیقت و تبلور وجودی حقیقت انسانی در آن نخواهد رسید. نمونه بارز آن خود شخص حسین بن علی علیه السلام و واقعه کربلاست که تمام ادعای کسانی که معتقد به این جریان فکری بدون سر وته هستند را به چالش کشیده و آنان نمی‌توانند بالاتر و برتر آنچه امام حسین علیه السلام کرد را بیاورند و نشان بدهند. پس چرا نباید ما از این جریان و تفکر دفاع کنیم و اجازه دهیم هرکسی تفکر غلطی که منفعت خاصی برای گروه خاص را داره ترویج بدهد؟ ما مخالف گفتگو و تبادل نظر در فضای فکری آرام و منصفانه نیستیم و اتفاقا از آن استقبال می‌کنیم تا پوچی تمامی این تفکرات عیان بشود.
اما نکته دوم مکتب تشیع یک مکتب تماماً عقل گرا و خردگراست و هیچ چیزی جز خرد و اندیشه صحیح در آن وجود ندارد البته یک تفسیر هم دارد. در این مکتب خرد تماما به این معنا می‌شود که انسان به حقیقت ذاتی خود که همان بندگی مطلق خداوند است برسد و کاملا در مسیر تعالی و رشدی که خداوند برای او تعیین کرده قرار بگیرد. یعنی هرچیزی که در این عالم انسان را از خداوند دور می‌کند را غیر عقلانی و غیر انسانی میداند. البته این به این معنا نیست که خداوند نیاز به انسان دارد که به او برسد بلکه تکامل حقیقی انسانی در مسیر و گرو بندگی اوست که این امر هم محقق نمی‌شود جز با تبعیت محض از دستورات او واما یکی از الزامات بندگی خداوند در مسیر اصلاح امور بین بندگان و صلح جویی و دستگیری و خیرخواهی برای بندگان قرار دارد که در اینجا باید گفت تمام ادعای مدعیانی مکتب انسانیت حتی نمی‌توانند به پایین ترین سطح از آنچه در این مسیر دین اسلام و مکتب تشیع بیان کرده برسند. که نظیر آن را می‌توانیم در بیان و رفتار اهل بیت علیهم السلام ببینیم، بخشش و کرامت و گذشت و مهربانی که آنان با دیگر بندگان خداوند داشتند نمونه ای ندارد مثلا شخص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علی علیه السلام در عین قدرت و حاکمیت بر جامعه همچون عامه مردم بودند و در میان آنان رفت آمد و نشست و برخاست داشتند و حتی خود را در پایین ترین سطح جامعه قرار می‌دادند، آنچنان در میان مردم و باعامه در میآمیختند که گاه مورد تهمت و توهین قرار میگرفتند و با سادگی و مهربانی تمام از آن میگذشتند کجای مکتب انسانیت و مدعیان آن می‌توانند حتی آن را برای خودشان متصور باشند که در همان سطح اجماعی امروز که خود قرار دارند با سطح پایین تر از خود معاشرت کنند و یا از آنان تهمت و تحقیر و دشنام بشنوند و ساکت باشند؟؟ چه برسد به اینکه در اوج قدرت و حاکمیت هم قرار داشته باشی و اینگونه رفتار کنی آیا انسانیتی بالاتر از این متصور می‌توان بود؟ آیا چیزی بالاتر از آن می‌توان متصور بود که حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها انجام دادند و سه روز تمام روزه گرفتند و غذای خود که نانی خشک بود را به فقیر و مسکین و یتیم دادند و یا انسانیتی بالاتر از این می‌توان پیدا کرد که حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در شب ازدواج خود انجام داد و در مقابل درخواست یک سائل لباس عروسی خود را هدیه داد و با لباس کهنه به خانه همسر رفت؟؟ کدامیک از مدعیان مکتب انسانیت می‌توانند جرأت این کار را داشته باشند و آیا بالاتر از این وجود دارد؟ در واقع اینان حد اعلای انسانیت را برای بشر ترسیم کردند. و همه این ها هم فقط برای بندگی خداوند بوده و بس چیزی جز آن نبوده. و خداوند این را خرد می‌داند که تمام هستی ات وقف خداوند باشد و هر لحظه از این حد دور شده باشی از عقل و خرد دور شده ای. چرا که نهایت این امر اتصال به خود خداوند است. و نکته خاص این مطلب هم این است که در مکتب تشیع عقل و عقل گرایی اساس دین معرفی شده است و هر کسی که خود را از عقل و خرد دور کند از شریعت دور شده و همچنان کسی که خود را از شریعت و دین دور کند خود را از خرد و خرد ورزی دور کرده است. این یک قاعده کلی در مکتب شیعه است که «کل ما حکم به الشرع حکم به العقل» و نیز «کلما حکم به العقل حکم به الشرع» یعنی عقل و شرع ملتزم یکدیگرند و کاملا منطبق بر هم و هیچوقت و هیچ کجا از یکدیگر جدا نیستند. پس تقابل با شرع تقابل با خرد و اندیشه و عقل گرایی است.
🛑 لطفا مطلب بالا را هرچند طولانی است مطالعه بفرمایید می‌تواند جواب بسیاری از شبهه ها باشد. خصوصا شبهه هایی که این روزها در جامعه رواج می‌دهند. در ضمن هرگونه نقد و انتقادی را هم میپذیرم. محسن هاشمیان @Moh158 ـــــــــــــــــــــــ
📣قابل توجه هیئات محترم محل که دراین چند روز اقدام به برگزاری مراسم های ویژه خواهران مانند شیر خوارگان حسینی ویا سه سالگان حسینی میکنید میرساند اعتراض های زیادی از طرف خواهران ومادران گرامی نسبت به عدم مدیریت در چند برنامه قبلی شده است لذا خواهشمندیم کلیه اقدامات لازم جهت هرچه بهتر برگزارشدن این مراسم ها راپیش بینی کنید( فضای کافی و مناسب، تهویه هوا ،اطعام،پارکینگ وانتظامات خواهر)
. لطف می کنید بزارید توگروه ممنون شایدکسی برای کار خواست https://eitaa.com/adariyan_109 🌹🕊 عضویت 👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. سلام علیکم عرض خدا قوت به همه عزاداران حسینی و خادمان مساجد و حسینیه‌ها و گذرهای محل این چند روز اعتراض های زیادی در خصوص نحوه پذیرایی گذرها در محل به رسانه ارجاع شده از حضور بسیار زیاد افراد غریبه در محل و ایجاد ترافیک و راهبندان تا ایجاد مزاحمت برای اهالی توسط بعضی از این افراد. و اعتراض به اینکه اصلا فلسفه ایجاد گذر را بعضی افراد تغییر داده اند. در محل گذرهایی با سابقه دهها ساله وجود دارد که هیچکدام از این مشکلات را ندارد. با صحبت با خادمان آنها به این نکته کلیدی رسیدیم که ایجاد این گذرها برای پذیرایی از دستجات عزاداری بوده است. یا در نزدیکی مساجد و حسینیه‌ها برای پذیرایی از افرادی که در عزاداری این مکانها شرکت می‌کرده اند. اینکه بعضاً باب شود که افراد برای دوردور و تفریح وارد محل بشوند ، برای اهالی ایجاد مزاحمت بکنند، به صرف اینکه در فلان قسمت محل ، گذری برپاشده و انواع چایی را میدهد ، یا علم کشان است . این با اصل فلسفه ایجاد گذر در تناقض است. شما و بانیان محترم نذر کرده آید از عزادار ارباب در حال عزاداری پذیرایی کنید . والا نفس خوردن و آشامیدن در عزاداری زیاد اصلیت ندارد. برعکس آن که گفته اند اطعام کنید .و مجالس ارباب را گرم نگه دارید. اگر گذر ما باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان ، هم محلی‌ها ، و خدای نکرده باعث تضعیف عزاداری حسینیه ها و مجالس عزای ارباب بگردد. باید در نحوه عملکرد خود تجدید نظر نماییم‌. در پایان از همه خادمان حضرت که خالصانه در تدارک باشکوه برگزار شدن مجالس ارباب هستند تقدیر می‌نماییم اجرکم عنداله https://eitaa.com/adariyan_109 عضویت 👆
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬆️⬆️⬆️ سخنرانی آیت‌الله عطایی و زنجیر زنی شب چهارم مسجد جامع آدریان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬆️⬆️⬆️ پخش زنده منبر مسجد الهادی شیخ علی رضایی جمعه 30 تیر
جملات کاربردی در فرودگاه ۲.mp3
2.09M
✳️جملات کاربردی در فرودگاه ۲ 🔸کل واحد شْگد یِگدَر یْجیب وْیا حِمِل؟ هر شخص چقدر می تواند با خودش بار بیاورد؟ 🔸اِشْگد کَروة الکیلو الاضافي کرایه هر کیلو اضافه بار چقدر است؟ 🔸 اشگَد سِعر الکیلو الزائد بالمَطار؟ کرایه هر کیلو اضافه بار در فرودگاه چقدر است؟ 🔸اِفتَح/ اِفِتحي الجُّنطَة بلازحمة لطفا ساک/ کیف/ چمدان را باز کن 🔸خَلّي الجّنَط عَ القایِش ساک ها / چمدان ها را روی نوار نقاله بگذار 🔸اِمْنین اگدَر اخابُر؟ از کجا می توانم تماس بگیرم؟ 🔸العَفو وین الحمّامات؟ ببخشید سرویس بهداشتی کجاست؟ 🔸اشلون اگدَر اَاجّر تکسي؟ چطور می توانم تاکسی کرایه کنم 🔸العَفو وین اگدَر اصَلّي؟ ببخشید کجا می توانم نماز بخوانم؟ ╔══════••••••••••○○🌴🌴 ما رو به مشتاقان معرفی کنید: https://eitaa.com/adariyan_109 ╚❤️✿○○••••••••••══════╝