eitaa logo
رفیق شفیق
1.2هزار دنبال‌کننده
846 عکس
187 ویدیو
26 فایل
"کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🆔ارتباط با ادمین: @admin_adibi
مشاهده در ایتا
دانلود
⏸ شرائط مکان نماز گزار ⏸ ۱. مباح باشد(یعنی غصبی نباشد). ۲. بی حرکت باشد. ۳. جلوتر از قبر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) و امامان (علیهم السلام) نایستد. ۴. محل سجده نماز گزار پاک باشد. ۵. میان زن و مرد درحال نماز بنابر احتیاط واجب حداقل یک وجب فاصله باشد. ۶. مسطح باشد. ۷. از جاهایی نباشد که توقف در آن حرام است. ۸. موجب نجاست لباس و بدن نمازگزار نشود. ⏹ سوال: كسى است كه از ابتداء تا كنون خمس نداده، آيا می‌‏شود به خانه او وارد شد و روى فرش منزلش نماز خواند و از غذاى او استفاده كرد و آيا غسل‏هاى او صحيح است؟ ⏯ جواب: اگر يقين به بودن خمس در منزل و فرش نباشد، تصرف و نماز در آن مانع ندارد و اگر آب مباح باشد، غسل صحيح است. ⏹ سوال: آيا در مقابل نمازگزار عكس مكه حرام است يا نه؟، چرا؟ و عكسهاى غير از عكس مكه چطور؟ ⏺ جواب: حرام نيست و اگر تصوير ذى روح باشد مكروه است. 📚 استفتاءات امام خمینی، ج‏۱، ص: ۱۵۰ 2⃣8⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
جلسه موعظه پنجشنبه- 14010728.mp3
25.45M
🔸 🔹 🗓 جلسه موعظه پنج‌شنبه - ۲۳ ربیع الاول ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸ شمسی 📎 موضوع:« بیان چهل حدیث امام خمینی رحمت الله علیه؛ جهاد با نفس؛ فکر در روایات ما جایگاه مهمی دارد و توجه به آفت فکری که برترین عبادت است» و « عزم و تصمیم گیری؛ فقه مقدمه عمل است » و « انسان باید خلوت داشته باشد » استاد ادیبی لاریجانی 🖇 لینک دانلود فایل صوتی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
8⃣4⃣ ⏺ اخلاق دیدنی است نه گفتنی ⏺ ◀️ آیت‌الله جوادی آملی دام‌ظله از علامه طباطبایی قدس‌سره نقل می‌کردند که: اخلاق گفتنی نیست، بلکه دیدنی است. بروید آیت‌الله بهجت را ببینید! ایشان مجسمه اخلاق است. ⏪ نظیر این فرمایش را علامه عسکری هم می‌فرمودند که: در زمان ما مجسمه‌های اخلاق بودند. ما غروب‌ها به محضر آیت‌الله آقاسید محمدتقی خوانساری می‌رسیدیم و از نزدیک رفتار ایشان را می‌دیدیم و درس می‌گرفتیم. 📚کتاب/ص ۷۷ 🖊اثر استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله خامنه ای حفظه الله ❇️ ⏮《 وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا 》 ناگهان منتقل می‌کند بیان را به صحنه‌ای از قیامت. آن لحظه‌ای را بیان می‌کند که خلایق جمع شده‌اند، محشور شده‌اند در قیامت، کفار و بدکاران و بندگان غیر خدا و بندگان خدا و همه پدیده‌های موجود قیامت، آنچه که برای ما بیان‌شده یا بیان‌نشده، همه جمع است. وسائل عذاب خدا و وسائل رحمت و لطف خدا هم هست، البته در کیفیت این وسائل، بنده و شما هنوز نمی‌توانیم درست درک و تصور کنیم، در این دنیا درست نمی‌شود فهمید که آن‌جا چه خبر است. به‌طورکلی همین‌قدر می‌دانیم، امکاناتی که برای شکنجه، برای عذاب، برای بدبختی، در آن‌جا قرار است پیش‌بینی بشود، همه حاضر و آماده شده. بندگان خوب خدا و بندگان بد خدا هستند، بعد ستمگران و ظالمان ناگهان می‌بینند که تمام قدرت در قیامت از آن خداست. خیلی چیز عجیبی است. الان در این دنیا نگاه کنید، هر کس یک قدرتی دارد، هر کس یک کاری می‌کند. بالانشین‌ها قدرتشان بیشتر است، اما پایین نشین ها هم بالاخره قدرت دارند. هر کسی به قدرت خودش می‌نازد، هر کسی یک اندازه و مایه‌ای از توان و نیرو در او هست، کاری از او برمی‌آید آخر، مخصوصاً آن ستمگر، آن ظالم، که کارش بالاتر است، قدرتش هم بیشتر است. آن ظالمی هم که عبادت ظالم را کرد _ که این هم ظالم است، این‌هم ستمگر است _ این‌هم از یک قدرتی به خیال خود بهره‌مند است؛ چون ارتباط پیدا کرده با یک قدرت بالاتر، مثل روباهی که دم خودش را به دم شتر بسته، در دنیا این‌جوری است. اما در قیامت وقتی‌که اجتماع می‌کنند، هر چه را که نگاه می‌کنند، هر کسی به خود که مراجعه می‌کند، می‌بیند هیچ قدرتی، هیچ توانی، هیچ عرضه‌ای در او نیست، قدرت یکسره دست خداست، 《 لِّمَنِ الْمُلْكُ الْيَوْمَ لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ 》. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، ص ۱۶۹ و ۱۷۰ 7⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله جاودان حفظه الله ❇️ ⁉️ سوال: ⬅️ تعریف اراده و راهکارهای تقویت آن را بفرمایید. ✔️جواب: ☑️ اراده نیرویی است که به وسیله آن آنچه انسان تشخیص می‌دهد و می‌خواهد را می‌تواند به عمل آورد؛ و گفته‌اند که اراده و عزم، جوهره انسانیت است و انسان به مقدار برخورداری از آن‌ها انسان است. امتحان اراده نیز در جایی است که مخالفت با هوی و هوس مطرح باشد. اگر آدم بتواند به دستور عقل و دین به مخالفت با هوی و هوس، به‌راحتی اقدام کند از نیروی اراده قوی برخوردار است. تنها راه تقویت اراده و همه قوای انسانی، تمرین است؛ پس تمرین اراده کنید! از مخالفت با هوس‌های حرام شروع کنید و رفته‌رفته تمرین‌های سخت‌تری را برای خود مشخص نمایید تا نتیجتاً به اراده قوی‌تری برسید. 📚 رهنمای طریق ، ص ۱۰۹ 4⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله حق شناس رحمه الله ❇️ 🔘 باید فعالیت کنید، عمل کنید. اگر با اتکا بر حب آل‌محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و سلم عمل نکنید، اصلاً نتیجه‌بخش نیست! ⚪️ بگو پروردگارا! به‌اندازه‌ی وسعم، خودم را، حیثیتم را، همه چیزم را در راه رضای تو بذل کردم. پروردگار عزیزم! مارا نجات بده، پروردگارا! تورا به عصمت زهرا علیهاالسلام ... 📚 کتاب مواعظ، ج ۱، ص ۴۰ 9⃣6⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
⚫️ امام علی علیه السلام ⚫️ 🔵 الزُّهْدُ كُلُّهُ بَيْنَ كَلِمَتَيْنِ مِنَ الْقُرْآنِ، قَالَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ: "لِكَيْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَكُمْ وَ لا تَفْرَحُوا بِما آتاكُمْ"؛ وَ مَنْ لَمْ يَأْسَ عَلَى الْمَاضِي وَ لَمْ يَفْرَحْ بِالْآتِي، فَقَدْ أَخَذَ الزُّهْدَ بِطَرَفَيْهِ 🔴 تمام زهد در دو جمله از قرآن آمده است: خداوند سبحان فرمود(آیه ۲۳ سوره حدید): « تا بر آنچه از دستتان رفته تأسف مخوريد، و بر آنچـه به شما رسيده شـاد نگـرديد». پس آن كه بر گذشته اندوه نخورد، و بر آينده شاد نگردد هر دو جانب زهد را يافته. 📚 حکمت ۴۳۹ نهج البلاغه 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
🔺شرایط مجتهدی که می توان از او تقلید کرد🔻 ۱. بالغ باشد. ۲. عاقل باشد. ۳. شیعه ۱۲ امامی باشد. ۴. حلال زاده باشد. ۵. عادل باشد. ۶. بنابر احتیاط واجب زنده باشد. ۷. بنابر احتیاط واجب اعلم باشد. 🔸 آیت الله سیستانی در رابطه با مورد ۶ و ۷ احتیاط واجب ندارند بلکه می فرمایند باید زنده باشد و اعلم باشد. 📚 _ رساله آموزشی آیت الله خامنه‌ای _ رساله جامع آیت الله سیستانی _ توضیح المسائل آیت الله مکارم شیرازی 3⃣8⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
جلسه موعظه پنج شنبه-14010805.mp3
28.19M
🔸 🔹 🗓 جلسه موعظه پنج‌شنبه - ۱ ربیع الثانی ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ شمسی 📎 موضوع:« بیان دو نکته ؛ اول، تفقه در دین (فهم دین) وظیفه همه می‌باشد و وظیفه طلاب اینست که دین را بفهمند و به دیگران بفهمانند » و « انسان باید تکلیفش را با دین و حق و باطل مشخص کند » و « ما باید اهل جهاد تبیین باشیم و به مسائل ذهن جوانان و مردم پاسخ بدهیم و آن را حل کنیم » و « بیان چهل حدیث امام خمینی رحمت الله علیه؛ مجاهد با نفس باید اهل مشارطه، مراقبه و محاسبه باشد » استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
9⃣4⃣ 🔹 مراقبت از چشم 🔹 🔶 ما با استاد گران‌قدر آیت‌الله جاودان دام ظله مشهد مشرف بودیم. مدرسه‌ی حاج‌آقای مجتهدی به‌تازگی کارت شناسایی الکترونیکی برای طلاب تهیه کرده بود و حضوروغیاب به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شد. طلبه جوانی با ما مشهد بود. این جوان خیلی خوش‌سیما بود. به‌اتفاق این جوان، قضیه کارت‌های جدید مدرسه را با حاج‌آقا در میان گذاشتیم و گفتیم که طلبه باید به ذوق خودش بیاید و لازم به این‌جور کارها نیست. با درخواست حاج‌آقا آن طلبه کارت الکترونیکی خود را به حاج‌آقا داد. حاج‌آقا انگشت شستش را روی عکس گذاشت و بعد از باب دفع دخل مقدر فرمودند: مرحوم شیخ محمدرضا تنکابنی پدر مرحوم آقای فلسفی دفتر ازدواج داشت. وقتی شناسنامه‌ها را برای ثبت پیش ایشان می‌آوردند، اگر طرف خانم بود، ایشان انگشت شست را می‌گذاشت روی عکس خانم تا چشمش به عکس خانم نیفتد. این تقوا و خداترسی این‌ها بود. 🔷 نظیر این داستان از آقای نجابت نقل‌شده که استادشان آیت‌الله سید علی آقا قاضی می‌فرمود: من بیست سال از این چشم‌هایم مواظبت کردم که به نامحرم نگاه نکنم. ( در فضایی مثل نجف که زنانش پوشیه می‌زدند. ) در اثر این مراقبت از چشم، خداوند یک خدا ترسی در من ایجاد کرده‌است که به‌محض ورود نامحرم پلک من خودبه‌خود بسته می‌شود. 🔳 یکی از ویژگی‌های حاج‌آقا رحیم ارباب از زبان خودشان این است که: من هیچ‌وقت غیبت نکردم و دوم این‌که به نامحرم نگاه نکردم. در ادامه فرمودند: بیست سال در منزلی بودم که خواهر خانم من هم در آن‌جا زندگی می‌کردند، ولی در این مدت یک‌بار هم چهره‌ی او را ندیدم. 📚کتاب/ص ۷۸ و ۷۹ 🖊اثر استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله خامنه ای حفظه الله ❇️ 🔲 دو گروه‌ را در نظر بگیرید، یک گروه، ‌گروه دیگر را عبادت کردند؛ یعنی اطاعت، اطاعت بی‌قیدوشرط، این دو گروه، روز قیامت روبروی هم قرار می‌گیرند، با هم جنگ و منازعه و مخاصمه دارند.《 وَلَوْ يَرَى الَّذِينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذَابَ 》 اگر می‌دیدند آنان که ستم کرده‌اند، آنان که با سرسپردگی به‌غیر خدا ستم کرده‌اند، آنگاه که مشاهده می‌کنند عذاب را، چه می دیدند؟ 《 أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِيعًا 》 این‌که نیرو و قدرت یکسره از آن خداست. 《 وَأَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعَذَابِ 》 واینکه عقاب خدا سخت و سهمگین است. اگر می‌دیدند، چه می‌شد؟ جوابش مقدر است. در پرانتز به فارسی جوابش را ما ذکر کردیم؛ بی‌گمان از رفتار خود پشیمان می‌شدند. پشیمان می‌شدند که در دنیا چه خِرگیری‌ای ( گریبان‌گیری ) می‌کردند، می‌رفتند بنده و برده ستمگرانی می‌شدند که حالا این‌قدر در قیامت بی‌عرضه اند، این‌قدر از دستشان کار برنمی‌آید. اگر با چشم عبرت می‌نگریستند، می‌دیدند در دنیا هم به همان اندازه بی‌عرضه اند. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، ص ۱۷۰ و ۱۷۱ 8⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله جاودان حفظه الله ❇️ ⁉️ سوال: ▪️مراتب ایمان و اخلاص را بیان فرمایید. ▫️جواب: ◾️ مراتب ایمان طبق بعضی از روایات ده درجه است. مرحله اول آن است که شخص به‌طور کامل همه گناهان را کنار گذاشته و به وظایف دینی‌اش عمل نماید. حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 《  إنّ الإيمانَ عَشْرُ دَرَجاتٍ بِمَنزِلَةِ السُلَّمِ 》 ایمان ده درجه است، مانند نردبان. همچنین می‌فرمایند: 《 بَعضُهُم أكثَرُ صَلاةً مِن بَعضٍ ، و بَعضُهُم أنفَذُ بَصَرا مِن بَعضٍ ، و هِيَ الدَّرَجاتُ 》؛ برخی نسبت‌به برخی دیگر نماز بیشتری به جا می‌آورندو بعضی از بعضی دیگر بصیرت بیشتری دارند. یعنی عمل و بصیرت مایه اختلاف درجات است. ازآنجاکه هر مؤمنی، درنتیجه ایمانش به مرتبه اخلاص خواهد رسید، لذا هرچه ایمانش بیشتر شود، اخلاصش نیز بیشتر خواهد شد. 📚 رهنمای طریق ، ص ۱۰۹ و ۱۱۰ 5⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ علامه عسکری رحمه الله علیه ❇️ ◼️ قرآن و عترت‏ ◼️ ◻️ در صحيح ترمذى آمده كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: «إنّى مخلّف فيكم الثقلين كتاب اللّه حبل ممدود إلى السماء و عترتى اهل بيتى ما إن تمسكتم بهما لن تضلوا بعدى و قد انبأنى اللطيف الخبير إنهما لن يفترقا حتى يردا علىّ الحوض؛ من در ميان شما دو چيز گران‏بها گذاشته‌‏ام يكى كتاب خدا (قرآن) كه ريسمانى است تا آسمان امتداد دارد (كشيده شده) و ديگرى اهل بيت من اگر شما به اين دو تمسك كنيد قطعا بعد از من گمراه نمی‌‏شويد. خداوند لطيف و خبير به من خبر داده كه اين دو قطعا از يكديگر جدا نمی‌‏شوند تا اينكه كنار حوض [كوثر] بر من وارد می‌‏شوند». ⬛️ نور برق با دو سيم به ما می‌‏رسد و با يكى نمی‌‏شود، براى فهم دين با قرآن تنها نمی‌‏شود، بايد اهل بيت عليهم‌‏السلام هم در كنار قرآن باشند، من از اين عبارت استنباط می‌‏كنم كه تا آخر دنيا بايد يكى از اهل بيت عليهم‏‌السلام زنده باشد. 📚 مرزدار مکتب اهل بیت (علیهم السلام ) ،ص ۲۵۷ 0⃣7⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
جرعه‌ای از زیارت عاشورا- سخنرانی استاد ادیبی لاریجانی - جلسه دهم-14010618.mp3
19.4M
🔸 🔹 🖇 (۱۰) 🗓 جمعه - صبح ۱۲ صفرالخیر ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸ شمسی 📎 موضوع:« تبارشناسی امام حسین علیه السلام؛ خدا نام حضرت فاطمه سلام الله علیها را انتخاب کرده است و همچنین حضرت فاطمه سرور همه زنان بهشت است» و « پدران ما سه دسته هستند» استاد ادیبی لاریجانی 🖇 لینک دانلود فایل صوتی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 خاطره ای شنیدنی آیت الله مصباح یزدی از ارادت عجیب آیت الله بهجت نسبت به حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) و تبرک جستن به خاک پای زائران حرمش 🏴 سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم.🏴 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
🔈 وقت نماز 🔈 🔉 معیار شرعی در مورد وقت نماز صبح، فجر صادق است نه کاذب و احراز آن موکول به تشخیص مکلف است. 🔊 وقت نماز ظهر و عصر امام خمینی : وقت نماز ظهر و عصر از هنگام ظهر تا مغرب است‏ آیت الله خامنه ای: وقت نماز ظهر از اول ظهر است تا هنگامی که فقط به قدر نماز عصر تا غروب آفتاب وقت باقی مانده است و وقت نماز عصر از هنگامی است که به قدر خواندن نماز ظهر ، از ظهر گذشته تا غروب آفتاب. . 📢 هر گاه با شروع اذان برای مکلف اطمینان حاصل شود که وقت نماز داخل شده است صبر کردن تا پایان اذان لازم نیست و می تواند نماز را شروع کند. 📣 مکلف باید در مورد اوقات نماز های یومیه همان افق محل سکونت خود را رعایت کند. 🔔 سوال: بيدار نمودن افراد خانواده براى نماز صبح با چه كيفيّتى مجاز است؟ 💭جواب: - اگر بيدار نكردن آنها موجب سهل انگارى و استخفاف به امر نماز باشد، بايد آنها را بيدار نمايد. 🗯سوال: هنگامى كه مهمانى براى ما می‌آيد و وقت نماز خواندن هم شده است ما بايد كداميك را از نظر اسلام در آن شرايط كه مهمان آمده ارجحيّت بيشترى بدان دهيم، آيا بايد پس از كمى كه پيش مهمان نشستيم از او عذر بخواهيم و به خواندن نماز مشغول شويم و يا اينكه هنگامى كه مهمان رفت نمازمان را بخوانيم؟ ♦️جواب: مستحب است نماز را اول وقت بخوانند. 📚 استفتاءات امام خمینی ، ج‏۱، ص: ۱۳۴ 4⃣8⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی شب وفات حضرت معصومه سلام الله علیها-14010813.mp3
23.08M
🔸 🔹 🗓 شب وفات حضرت معصومه سلام الله علیها - ۹ ربیع الثانی ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳ شمسی 📎 موضوع:« حرم حضرت معصومه علیها السلام، حرم اهل بیت علیهم السلام است » و « حضرت معصومه سلام الله علیها ولی خداست و از ایشان باید حاجت های بزرگ خواست که فقط از ولی خدا بر می‌آید » و « انسان باید از خداوند معرفت اهل بیت علیهم السلام را بخواهد » استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
0⃣5⃣ ♦️ آیت‌الله بروجردی و تقاضای پادشاه عربستان‌سعودی ♦️ استاد گرانقدر آیت‌الله جاودان دام‌ظله از قول آیت‌الله محسنی ملایری نقل فرمودند: سعود‌بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان‌سعودی در سفری که به ایران آمدند، تقاضا کردند که با آیت‌الله بروجردی قدس‌سره ملاقات کنند. اما ایشان نپذیرفتند. اطرافیان آیت‌الله بروجردی عرض کردند: این دیدار برای تقویت اسلام ثمربخش خواهد بود و شما قبول بفرمایید. آیت‌الله بروجردی فرمودند: من به‌خاطر یک امر مهمی این تقاضا را رد کردم. چون اگر پادشاه سعودی به قم بیاید، یا به زیارت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها می‌رود و به رسم خودش فاتحه‌ای می‌خواند یا نمی‌رود که درهرصورت توهین به مقام شامخ آن حضرت خواهد بود. من تقویت اسلام را درصورتی‌که به اهانت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بینجامد، نمی‌خواهم. ⌛️ بعد از منتفی شدن ملاقات، پادشاه عربستان‌سعودی از طریق سفیر، اشیاء گرانبهایی مثل قرآن و یک تکه از پارچه کعبه و عصای مرصع را به‌عنوان هدیه برای آیت‌الله بروجردی قدس‌سره فرستاد. مرحوم آیت‌الله بروجردی قدس‌سره قرآن را به تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اهدا کرده و پارچه را برای خودشان نگه داشتند و عصای مرصع را به پادشاه برگرداندند. 📚کتاب/ص ۸۰ 🖊اثر استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
جلسه موعظه پنجشنبه- 14010812.mp3
35.46M
🔸 🔹 🗓 پنج‌شنبه - ظهر ولادت امام حسن عسکری علیه السلام- ۸ ربیع الثانی ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲ شمسی 📎 موضوع:« بیان روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام؛ ده دستوری که ایشان به ما فرموده‌اند » و « کلام اهل بیت علیه السلام نور و منیر است و اصل اینست که که انسان به آن عمل کند » و « اثر عمل به دستورات اهل بیت علیهم السلام خودش را در نماز نشان می‌دهد » استاد ادیبی لاریجانی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله خامنه ای حفظه الله ❇️ 🎙 《 إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ 》آن گاه که پیشوایان و سران بیزاری جویند از پیروان و تابعان و عذاب خدا را بنگرند، 《 وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَاب 》و رابطه‌ها و پیوندها میان آنان قطع شود، 《 وَقَالَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا》 و تابعان و دنباله روان گویند 《 لَوْ أَنَّ لَنَا كَرَّةً فَنَتَبَرَّأَ مِنْهُمْ كَمَا تَبَرَّءُوا مِنَّا 》 ای‌کاش ما را بازگشتی بود به دنیا تا از آنان بیزاری می‌جستیم، چنانچه آنان از ما بیزاری جستند، یعنی امروز، روز قیامت. 《 كَذَٰلِكَ يُرِيهِمُ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ حَسَرَاتٍ عَلَيْهِمْ 》 بدین‌گونه خداوند کارهای آنان را به‌صورت مایه حسرتی به‌ آنان می‌نمایاند، 《 وَمَا هُم بِخَارِجِينَ مِنَ النَّارِ 》 و آنان هرگز از آتش برون آیندگان نیستند. اینجا مطلبی که در این آیه موردنظر بود، این بود که آن کسانی که آن‌جا دارند چوب می‌خورند، چوب عبودیت غیر خدا را می‌خورند، چوب این را می‌خورند که بنده و برده غیر خدا شدند؛ یعنی چیزی غیر توحید و ضد توحید، درحالی‌که قرآن تعبیرش 《اتَّبَعُوا 》 است، دنباله‌روان، پیروان. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، ص ۱۷۱ 9⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله جاودان حفظه الله ❇️ ⁉️ سوال: 💡آیا درست است که خداوند پس‌از امتحان هرکسی ایمان را در دلش قرار می‌دهد؟ آیا اگر کسی در آن امتحان قبول نشد، هیچ راه دیگری برایش نیست؟ 🕯جواب: 💎 هر روز زندگی و همه حوادث عمر آدمی، امتحان اوست. ثروتمندی یا فقر، مریضی یا سلامتی، تاهل یا تجرد، فرزند داشتن یا نداشتن، سلامتی یا عدم سلامتی فرزند و...خلاصه همه‌چیز امتحان است. البته گاهی امتحانات مهمی در زندگی پیش می‌آید که ممکن است فقط یک یا چند مرتبه در زندگی اتفاق بیفتد. اگر آدم در یک امتحان مهم قبول نشد و بعد آن را جبران کرد، می‌تواند به راهش ادامه بدهد، زیرا روزی از عمر نیست که از آن امتحان‌های کوچک و بزرگ خالی باشد. 📚 رهنمای طریق ، ص ۱۱۰ و ۱۱۱ 6⃣9⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
❇️ آیت الله مجتهدی تهرانی رحمه الله علیه ❇️ ⚖ بدانید گناهانی که مربوط به زبان می‌باشد بسیار است. یکی از آن‌ها مسئله غیبت و بدگویی پشت سر مؤمنین می‌باشد که گناهی است بی لذت و کمتر کسی است که مبتلا به این معصیت نباشد البته باید مبتلایان هم خود را معالجه کنند و قدری فکر در عیوب خود نموده و آن‌قدر فکر در عیوب مردم نکنند. باید متوجه بود کسی که غیبت دیگری را نزد شما می‌نماید همان‌طور نیز ممکن است غیبت شما را نزد دیگری بنماید لذا باید از اشخاصی که غیبت می‌کنند دوری گزید. به خدای متعال باید پناه برد از شر شیطان و نفس اماره که تا چه مقدار برای انسان خطراتی هست. 📚 چهار رساله ، ص ٢۲۱ 1⃣7⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
جرعه‌ای از زیارت عاشورا- سخنرانی استاد ادیبی لاریجانی - جلسه یازدهم-14010626.mp3
11.18M
🔸 🔹 🖇 (۱۱) 🗓 جمعه - صبح ۲۰ صفرالخیر ۱۴۴۴ هـ.ق - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ شمسی 📎 موضوع:« یک انسان چگونه می‌تواند به جایی برسد که خون خدا باشد» استاد ادیبی لاریجانی 🖇 لینک دانلود فایل صوتی 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani
⚖ منظور از عدالت در شرایط مرجع تقلید چیست؟ 📿 عدالت عبارت است از حالت نفسانی است که باعث می شود انسان همیشه تقوایی داشته باشد که مانع از ترک واجبات یا انجام محرمات شرعی بشود. 🏮عادل کسی است که: آیت الله خامنه ای: پرهیزکاری او به حدی است که از روی عمد مرتکب هیچ گناهی (ترک واجب یا انجام حرام) نشود. آیت الله سیستانی: عادل کسی است که کارهایی را که بر او واجب است بجا آورد و کارهایی را که بر او حرام است ترک کند و کسی که بدون عذر شرعی، واجبی را ترک کرده یا حرامی را مرتکب شود عادل نیست و در این امر فرقی بین گناه صغیره و کبیره نیست. آیت الله مکارم شیرازی: عادل کسی است که دارای حالت خداترسی باطنی است که او را از انجام گناه کبیره و اصرار بر گناه صغیره بازمی‌دارد. 📜اثبات و احراز عدالت، با یقین یا اطمینان (از هر راهی که باشد) و یا با گواهی دو نفر عادل حاصل می شود ؛ همچنین حسن ظاهر نیز، برای اثبات عدالت کافی است، اگر چه موجب اطمینان نشود. 📃حسن ظاهر یعنی کسانی که با فرد معاشرت دارند، رفتار و کردار او را طبق موازین شرع دانسته و از او گناهی ندیده باشند. 📚 _ رساله آموزشی آیت الله خامنه‌ای _ رساله جامع آیت الله سیستانی _ توضیح المسائل آیت الله مکارم شیرازی 5⃣8⃣ 📍 "کانال اطلاع رسانی و نشر آثار استاد ادیبی لاریجانی" 🔗 eitaa.com/adibi_larijani