حکم استفاده از سلاح حهاي کشتار جمعي چيست؟
افزون بر سلاح هستهاي، ديگر انواع سلاحهاي کشتار جمعي، نظير سلاح شيميايي و سلاح ميکروبي نيز تهديدي جدي عليه بشريت تلقي ميشوند. ملت ايران که خود قرباني کاربرد سلاح شيميايي است، بيش از ديگر ملتها خطر توليد و انباشت اين گونه سلاحها را حس ميکند و آماده است همهي امکانات خود را در مسير مقابله با آن قرار دهد. به اعتقاد مقام معظم رهبري كاربرد اين سلاحها حرام، و تلاش براي مصونيت بخشيدن ابناء بشر از اين بلاي بزرگ وظيفهي همگان است.https://eitaa.com/adinebaharan
خداوند مي فرمايد «هر كس رو كه بخواهم هدايت مي كنم و هر كس را كه گمراه» اين چه طوري با عدل خدا سازگار است؟ پس اختيار انسان چه مي شود؟
3 هدايت تشريعي عام: اين گونه هدايت مخصوص انسان ها و طايفه جن مي باشد. زيرا تشريع و قانون گذاري در ظرف اختيار و توان كنش هاي انتخابي و گزينش موضوعيت دارد و بدون آن بي معناست. چنين هدايتي نيز از نظر قرآن در ظرف خود فراگير و همگاني است. يعني خداوند پيامبران را براي همه انسان ها فرستاده و كتاب آسماني خود را براي جميع بشر نازل فرموده است. «ولكل قوم هاد»،1 و «انا ارسلناك كافه للناس»،2. در برابر اين گونه هدايت نيز هيچ ضلالتي نيست. زيرا ضلالت تشريعي به اين معناست كه- نعوذ بالله- خداوند پيامبراني را هم براي گمراه سازي برخي از مردم مبعوث سازد و معارف و احكام و قوانين گمراه كننده اي بر آنان نازل فرمايد در حالي كه خداوند هرگز چنين نمي كند و از او جز سخن حق نازل نمي گردد «حقيق علي ان لااقول علي الله الا الحق»،3. در اين جا چند نكته مهم وجود دارد: الف) اولا خداوند به عنوان هادي و شارع خواستار هدايت همه انسان ها مي باشد و از همين رو دين حق را براي همگان نازل كرده است. ب) اراده الهي در اين زمينه اين است كه انسان ها با اختيار خود راه درست را برگزينند نه جبرا وگرنه مي توانست همه را جبرا به راه راست كشاند و نيازي هم به بعثت و رسالت نبود. از اين رو فرمود: «انا هديناه السبيل اما شاكرا و اما كفورا». ج) انسان ها در برابر هدايت تشريعي عام- با توجه به اختياري كه دارند- دوگونه موضع اتخاذ مي كنند: برخي در برابر آن راه تسليم و انقياد پيش مي گيرند و برخي به سرپيچي وطغيان مي پردازند. دقيقا از همين جاست كه به مرحله بعد و نوع ديگري از هدايت گذر مي كنيم.https://eitaa.com/adinebaharan
ما در دوران خاصي از تاريخ به سر ميبريم كه در طول تاريخ كشورمان و در طول تاريخ اسلام، اگر بي نظير نبوده قطعاً كم نظير بوده است. اگر احتياط آميز بگوييم كم نظير بوده ولي عقيده شخصي من اين است كه بي نظير ميباشد. وضعيتي كه در دهه هاي اخير در كشور ما پديد آمد و الطاف و عناياتي كه خداي متعال به اين مردم فرمود و اين انقلاب عظيم در اين كشور روي داد و بركات بي شماري را به ارمغان آورد، در طول تاريخ كشور ما، سابقه نداشته است و در جاهاي ديگر هم به اين شكل سراغ نداريم. البته ممكن است كمبودها و احياناً لغزشها و اشتباهاتي هم وجود داشته باشد، آنها را انكار نميكنيم. ولي آنچه از سوي خداي متعال به اين مردم عنايت شد بالاتر از آن است كه ما بتوانيم تبيين و ارزشگذاري كنيم. اين نعمت عظيم، با تفاوت مراتب، شبيه انقلابي است كه به دست رسول الله(صلي الله عليه وآله ) در عالم تحقق پيدا كرد و به همان اندازه كه عظمت دارد
علامه مصباح يزدي
منبع
مصباح يزدي، تهاجم فرهنگي، ص 113
https://eitaa.com/adinebaharan
موثرترين راه
موثرترين راهي كه از طريق آن مي توانيد زندگي تان را تغيير دهيد اين است كه آن را با جان و دل بپذيريد. هرچه واقعيت شرايط موجود را بهتر پذيرفته باشيد، براي تغيير دادن آن توانايي عمل بيشتري خواهيد داشت. بپذير و همراه با آن اقدام كن.
https://eitaa.com/adinebaharan
میثم مطیعی Monajat Imamzaman 17.mp3
زمان:
حجم:
3.17M
❣ #مناجات_با_امام_زمان
😔بازهم جمعه آمد و بی تو،
ندبه های فراق میخوانیم
🎤حاج #میثم_مطیعی
4_420725504438436517.mp3
زمان:
حجم:
4.16M
┏━━━↬🌙↫━━━┓
#هر_روز_با_قرآن
#ختم_قرآن_در_رمضان
#تندخوانی(تحدیر)
📗جزء هجدهم
🎶با صدای استاد معتز آقایی
⏱زمان:۳۴دقیقه
التماس دعا✋
┗━━━↬🌙↫━━━┛
#دعای_هر_روز_ماه_رمضان
🔅 بسم الله الرحمن الرحیم🔅
🔹اَللّهُمَّ نَبِّهْنى فیهِ لِبَرَکاتِ اَسْحارِهِ وَنَوِّرْ فیهِ قَلْبى بِضیاَّءِ
اَنْوارِهِ وَخُذْ بِکُلِّ اَعْضاَّئى اِلىَ اتِّباعِ اثارِهِ بِنُورِکَ یا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعارِفینَ
🔸خدایا آگاهم ساز در این ماه از برکات سحرهاى آن و نورانى کن در آن دلم را به پرتو
انوار آن و بگمار تمام اعضاء و جوارحم را به پیروى کردن آثارش به نور خود اى روشنى دهنده دلهاى عارفان.
التماس دعا
تو ساقی مظلوم غریبان غدیری.mp3
زمان:
حجم:
4.89M
تو ساقی مظلوم غریبان غدیری
ما روسیهان را چه شود گر بپذیری
🎤با صدای حاج میثم مطیعی
#یا_علی_اغثنی
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
متن خطبه¬های نماز جمعه شهر بهاران3/3/98
سلام علیکم و رحمه الله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نومن به و نتوکل علیه و اعوذ بلله من سیئات اعمالنا و شرور انفسنا من یهدی الله فلا مضل له و من یضلل فلا هادی له و نشهد ان لا الله الا الله وحده لا شریک له کما شهد الله لنفسه و نشهد ان محمد عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون عبادلله اوصیکم و نفسی بتقوی الله الذی الیه معادکم و علیه حسابکم قال الله تبارک تعالی «قَالَ اللهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ.»[ توبه، 119]
شرح حکمت 119:
امام(علیه السلام) در این گفتار پربار خود تشبیه دیگرى براى دنیاى فریبنده بیان کرده و به همگان هشدار داده است، مى فرماید: (مَثَلُ الدُّنْیَا کَمَثَلِ الْحَیَّهِ لَیِّنٌ مَسُّهَا، وَالسَّمُّ النَّاقِعُ فِی جَوْفِهَا، یَهْوِی إِلَیْهَا الْغِرُّ الْجَاهِلُ، وَیَحْذَرُهَا ذُو اللُّبِّ الْعَاقِلُ). «دنیا مانند مار (خوش و خط و خال) است که به هنگام لمس کردن نرم به نظر مى رسد در حالى که سم کشنده در درون آن است (به همین دلیل) مغرورِ نادان به سوى آن مى رود و خردمند عاقل از آن حذر مى کند»; طبیعت دنیا داراى این دو ویژگى ظاهرى فریبنده و باطنى خطرناک است; کاخ ها، زر و زیورها، لباس ها، غذاهاى رنگارنگ و عیش و نوش ها مظاهر جذاب دنیاست; ولى در درون، غفلت، بى خبرى از خدا آلوده شدن به انواع گناهان را براى به دست آوردن یا حفظ آن با خود دارد. روى این جهت امام(علیه السلام)در عبارات مختلفش با ذکر مثال هاى متعدد تناقض این ظاهر و باطن را آشکار ساخته و هشدار داده است. در ذیل نامه ۶۸ که امام(علیه السلام) پیش از دوران خلافت ظاهرى اش به سلمان فارسى(قدس سره) نگاشته، همین مثل را با کمى تفاوت بیان فرموده است. ما تشبیهاتى براى دنیا از آیات قرآن و روایات اسلامى جمع آورى کردیم که به هجده تشبیه بالغ مى شد و نشان دادیم که چگونه خداى متعال در قرآن و سپس پیشوایان معصوم در احادیث خود براى بیدار کردن غافلانِ بى خبر، از مثال هاى حسى مختلف بهره گرفته اند. تعدد و تکثر این امثله به خوبى نشان مى دهد که تا چه اندازه این مسئله داراى اهمیت است. در مثال مورد نظر تضاد ظاهر و باطن دنیا با تمثیل به مار نشان داده شده که به هنگام لمس آن بسیار نرم و ملایم به نظر مى رسد و انسانِ بى خبر از لمس آن لذت مى برد در حالى که اگر یک لحظه غافل شود سم «ناقع» (سم قاتل و جان گدازى) که در درون این حیوان خطرناک است از طریق نیش آن به بدن انسان منتقل مى شود.
سوزش فوق العاده توأم با پیچ و تاب تا آنجا که مار گزیده به صورت یک مثل در بیتابى درآمده است و سپس از کار افتادن تدریجى دستگاه هاى اصلى بدن و شتاب به سوى مرگ. تعبیر به «غِرِّ جاهل» (غِر به معناى انسان خام بى تجربه که زود فریب مى خورد) اشاره به انسان هاى نادان و نا آگاهى است که تنها چشم به ظواهر فریبنده دنیا مى دوزند و از آنچه در باطن دارد و تاریخ پیشینیان آن را به خوبى مجسم ساخته بى خبر مى مانند; ولى عاقلان باتجربه و آگاه که سرنوشت دنیاپرستان را در آیینه تاریخ مشاهده کرده اند خود را از آن برحذر مى دارند. به همین دلیل حب دنیا (دنیاپرستى) سرچشمه تمام گناهان شمرده شده است. افراد دنیاپرست چنان اسیر آن مى شوند که نه خدا را بنده اند و نه فرمان عقل را مى برند، نه حق الناس مى شناسند و نه وجدان بیدار و آگاهى دارند و گاه با صراحت مى گویند: براى رسیدن به اهداف دنیوى هر کار براى ما مجاز است. در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم:
«أُتْرکُوا الدُّنْیا لاِهْلِها فَإنَّهُ مَنْ أخَذَ مِنْها فَوْقَ ما یَکْفیهِ أخَذَ مِنْ حَتْفِهِ وَهُوَ لا یَشْعُرُ;