eitaa logo
دفتر امام جمعه شهر بهاران
214 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.2هزار ویدیو
154 فایل
جهت ارتباط با امام جمعه محترم شهر بهاران و ارسال سوالات شرعی و هر گونه سوال ،پیشنهاد و انتقادبا مدیر کانال در ارتباط باشید.... مدیر: @arameshmasir
مشاهده در ایتا
دانلود
سایت هدانا: ✳️ حدیث روز 1⃣امام حسن عليه السلام : مَن عَبَدَ اللّه َ عَبَّدَ اللّه ُ لَهُ كُلَّ شَى ءٍ . تنبيه الخواطر ، ج 2 ، ص 108 . امام حسن عليه السلام : هر كس خدا را بندگى كند ، خداوند همه چيز را بنده او گرداند . 2⃣امام حسن عليه السلام : لاتُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقُوبَةِ واجْعَلْ بَينَهُما لِلاِعتِذارِ طَريقا ؛ بحار الأنوار ، ج 78 ، ص 113 . امام حسن عليه السلام : در مجازات خطا كار شتاب مكن و ميان خطا ومجازات، راهى براى عذرخواهى قرار ده . 🌸میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی https://eitaa.com/adinebaharan
درس صلح و عبرت تسلیم (یادداشت میهمان)   ماه رمضان چون ابر می‌گذرد و فرصت‌هایش از دست می‌رود و تنها بندگان خدایند که حسرت این رفتن می‌خورند. آه اگر این ماه رمضان آخرمان باشد و روی ماهش را نبینیم، چه کنیم رفیقان؟ آنها که به امر خدای خود سحر بیدارند و روزی می‌خورند و نور می‌نوشند و در روز، برای خدا از هرچه که صفحه دل تاریک می‌کند و لوح جان مخدوش می‌کند و روزه می‌شکند، چشم و گوش و دهان می‌بندند و هنگام افطار، به نام خدا کام خود را از حلالش باز می‌کنند می‌دانند که ماه رمضان چه هوای بهشتی دارد. تنها بندگان خدا می‌دانند لذت اطاعت و بندگی را. آنها که بنده خدایند نه آنها که بنده هوا و هوسند. رفیقان خدا می‌دانند چه لذتی است در این سختی و چه شکوهی است در این بندگی. چون بنده خدایند، از قید هرچه غیرِ اوست آزادند و آنها که گرفتار شکم و شهوتند، اسیرند و دربند. خیال می‌کنند آزادند و نمی‌دانند که اسیرتر از آنان نیست. بندگی خدای مهربان و عزیز را برنمی تابند و به جای او بَرده هرکس و ناکس می‌شوند. خداجان ببخشایمان که نمی‌شناسیمت. ماه مبارک که به نیمه می‌رسد، وقتی هلالش کامل و حُسنش تمام می‌شود که چشمش به روی حسن روشن شود. جای ملامت نیست که حُسن حَسن هر نیمه جانی را زنده می‌کند و رمق به روزه داران می‌دهد. از سال سوم هجری که نام حسن به جرگه خوبان اضافه شد و خدا اولین فرزند را به علی و فاطمه هدیه داد، مؤمنین هم عزیزتر شدند با حسن. شبیه پیغمبر بود و خلق و خویش به او برده بود. در ادب سرآمد بود و در اخلاق الگو و سرور جوانان بهشت است. در هفت سالگی عزادار جدش شد و مؤمنین با دیدن او به یاد رسول خدا می‌افتادند. او شاهد داستان کوچه بنی هاشم بود و سپر جان مادر شد. اگرچه کوچک بود ولی مردانه برای دفاع از فاطمه قامت بلندکرد. جانم به پای حسن، که چون نبی و ولیّ، غیرتی است و حرمت خانواده می‌شناسد و چشم در چشم دشمن، نمی‌هراسد. کودک بود ولی همان زمان در شجاعت، تنه به مردان گنده و دل مرده مدینه زد و طعنه به مدعیان. به این جهت مغضوب و مبغوض دشمنان است که مدافع حرم آل‌الله است و بلاگردان فاطمه. خون جگری که در آن زمان با دیدن مظلومیت پدر و مادر خود خورده بود تا شهادت همراهش بود. بماند.  از دنیا و زخارفش‌گریزان بود. سه بار نیمِ دارایی‌اش را با صدقه، به خدا هدیه داد و دوبار کل مالش را در راه خدا داد. حتی نعلینش را. اهل تواضع بود و خوی نرمش، مخاطبان را حیرت‌زده می‌کرد. روزی فقیرانی نان بر زمین نهاده و لقمه می‌گرفتند. چشمشان که به حسن افتاد گفتند یابن رسول‌الله با ما نان نمی‌خوری؟ حسن از مرکب پیاده شد و برزمین نشست و با آنان هم لقمه شد و بعدها سیرشان کرد و لباسشان پوشاند. کنیزکی به او شاخه گلی هدیه داد، گل را گرفت و او را از صاحبش خرید و آزادش کرد. به همین راحتی. بنده خداست، نمی‌خواهد مردمان را بنده دیگران ببیند. کریم بود و طبعش بلند و همتش عالی. مهمانخانه‌ای در مدینه داشت و سفره دار بود و خانه‌اش خانه امید ناامیدان و درراه ماندگان. گرچه آنان کز سفره‌اش نان و نمک برداشتند، روز تشییع‌اش تیر وکمان برداشتند.... این نیز بماند، که غصه گلوگیرمان است.  به گفته دشمنانش، گذشت و حِلمش از بزرگی به کوه می‌مانست و این در دوره ما به شدت کیمیاست. روزی در مدینه، مردی از اهل شام که متأثر از فضای مسموم معاویه بود، تا او را دید و شناخت شروع به فحاشی و هتاکی کرد. امام آرام شنید و شمرده گفت، گویا غریبی؟ اگر پیش ما بیایی تورا سیر کنیم و جامه بپوشانیم و... مرد شامی که تاکنون چنین ندیده بود،‌اشکش بر گونه لغزید و به حقانیت امام شهادت داد. دلاور و جنگاوری جگردار بود که پناه لشکر بود و علی با او خیالش آسوده بود. زمانی که فتنه گران به دنبال خلیفه‌کشان و کشته‌سازی بودند، تنها حسن می‌توانست امر علی را اطاعت کند و به عثمان در محاصره نقاب‌پوشانِ برهنه شمشیر، آب برساند. قهرمان جنگ جمل حسن است. بت شکن دوران فتنه‌ها حسن است و شترِ همان فتنه گرانِ خلیفه کش که چون گوساله سامری، مسلمین را مشرک کرده بود و نادانان با پشگلش خود را معطر می‌کردند، به دست او کشته و سوزانده شد. در صفین و نهروان هم حسن بازوی علی است. او وارث ذوالفقار و افتخارات آن است و به گفته پیغمبر، او و برادرش امامند، چه به حکمتی، نشسته باشند و چه به مصلحتی قیام کنند. حسن شاگرد علی و برادر بزرگ و استادِ رزم حسین و عباس و صبر زینب است.  آن زمان که معرکه مهیا بود، حسن السابقون السابقون بود و آن زمان که مسلمین به زمین می‌چسبیدند و سنگینی می‌کردند، حسن چون علی خون دل می‌خورد. اصرار عجیبی است در تاریخ، که دشمنان هراسان از قیام حسینی یا مسلمینِ‌گریزانِ از جهاد و دفاع، می‌خواهند، حسن را الگوی اعتدال و صلح بنمایانند که تا سایه شمشیر عدالتخواه و ظلم ستیزِحسینیون را از سر خود بردارند یا طعن منتقدان را از قصور و تقصیر و ترسشان از خویش برگیرند. این دو
گروه اگر می‌توانستند امام سجادِعزیز که به مصلحت الهی، از جهاد کربلا معاف شدند را الگو و تبلیغ می‌کردند تا برای همیشه خود را از شمشیر بران و زبان غران آسوده کرده باشند. گروه اول مسلمین را خفته و گروه دوم آنها را خفه می‌خواهد. تا هر چه بر سرش بیاورند نه انقلابی کنند و نه اقدامی. این دو گروه با عیسای مسیح هم همین کار را کردند و او را صلح محض معرفی کردند و بعد از آنکه انقلابیون و روشنفکران آگاه را اخته کردند، کشتی کشتی برده و نفت و الماس و... را به آمریکا و اروپا بردند.   جفای به مجتبی از آنجا شروع شد که صلح معاویه با او را به صلح امام با معاویه نام گذاردند. امام حسن، ابن ملجم را گردن زد و جاسوسان معاویه را نیز. و حاکمانی که پدر گمارده بود را یا تثبیت کرد و یا تغییر داد و امور را اداره کرد و خواست کار نیمه تمام علی را تمام کند که مثل همیشه تاریخ، گروهی سست عنصران کم بنیه و دنیاپرست، کارشکنی کردند و یوسف فروختند. خواص دنیازده‌ای که اطراف امام بودند با رشوه‌های معاویه، خود را به شیطان فروختند و پشت امام را خالی کردند. گروه دیگر با قرارهای مخفی و قولهای پنهانی با عوامل معاویه، برای شکست امام همت گماشتند و گروه دیگر مردم را مأیوس کردند و شایعه ساختند و... منافقی از تبار تبهکاران امام را به شدت مجروح کرد و عجیب نیست که بزرگان نوشته اند: مظلومیت روز ساباط امام حسن از روز عاشورای امام حسین بیشتر است. معاویه که مراتبی از شیطان است، صلح را در این حالت ضعف مفرط مسلمین، به امام حسن به اصرار، پیشنهاد داد و در اصل تحمیل کرد. امام که برای حفظ اسلام و خواص شیعه، چاره‌ای جز پذیرفتن نداشت و جامعه را رو به زوال می‌دید، با شرایطی تاریخی صلح را پذیرفت و به قول شفاهی معاویه اکتفا نکرد، تأییدش را گرفت و محکمش کرد. هرچند که معاویه همچون همه مستکبران، به قول و عهدش وفادار نماند ولی صلح او با امام مجتبی مثال آشکاری شد برای آیندگان که بدانند خواص دنیاپرست و بی‌بصیرت و مردم تابع شایعه و افترا و رزمندگان بی‌ایمانی که اسلحه می‌فروشند و تفرقه، اگر در یکجا جمع شوند، از حسن بن علی هم کاری برنمی آید. گروه اول که دشمنند و توقعی جز ناراستی از آنها نیست ولی گروه دوم اگر فقط جاهلند باید بدانند که مسئله این نیست که امامی صلح‌طلب است و امام دیگر اهل جهاد. مسئله این است که امام در هر حال، مراعات حال امت می‌کند و برای حفظ دین خدا و مؤمنین، دل می‌سوزاند و هزینه می‌پردازد. حتماً و یقیناً اگر امام حسن جای امام حسین بود همان کاری را می‌کرد که سیدالشهداء کرد و به عکس. اگر زمانی دین خدا جز با کشته شدن امام استوار نگردد، پس چاره‌ای جز تن دادن به شمشیر نیست و اگر دین خدا با صلح می‌ماند، از صلح نیز‌گریزی نیست.  گروه دوم باید بداند که امام حسن در ضعف مفرط جامعه مسلمین، ناگریز، تن به مذاکره و صلحی تحمیلی داد تا حداقلها را حفظ کند و معاویه ناشناخته را به مسلمین بشناساند. این بسیار تفاوت و تنافر دارد با آن مذاکره و صلحی که در دوران قوت مسلمین صورت گیرد و حداکثرها را از جامعه بگیرد و آزموده را بیازماید. که در اصل معامله است. و صلح نیست، تسلیم است. این ذلت و دادن داشته‌ها کجا و آن عزت برای برگرداندن رفته‌ها کجا. بازی مسخره برد برد با دشمن کجا و تلاش برای برد مسلمین و نبردن دشمن کجا. در بند بند صلح نامه امام مجتبی، بی‌اعتمادی به معاویه موج می‌زند. نرمش قهرمانانه مدبرانه است، نه کرنش منفعلانه و خوش باورانه. فرصت سازی برای ترمیم جامعه است نه فرصت سوزی برای تحمیل برجامعه. شفاف است و روشن و صادقانه و با حضور مردم در مسجد، نه پرابهام و محرمانه و پرپیچ و پوشش و در خانه دشمن. حماسه حسن مجتبی منحصر به فرد است و افتخارآمیز نه تکرار‌اشتباهات مکرر تاریخی و تحسرانگیز. و در یک کلام صلح امام مجتبی درسی است برای تاریخ نه عبرتی تاریخی.    محمدهادی صحرایی کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی https://eitaa.com/adinebaharan
ریشه‌های جنایت در مدرسه غرب تهران دهن‌کجی به گزینش، ولنگاری مجازی و تجاری‌سازی آموزش انتشار خبر آزار و اذیت دانش‌آموزان یک دبیرستان غیر‌دولتی در تهران توسط یکی از معاونان مدرسه، احساسات جامعه را به‌شدت جریحه‌دار کرده است و لازم است چرایی بروز چنین رفتار‌های نابهنجاری بررسی شود. شنیدن خبر جنایت هولناک آزار و اذیت چند دانش‌آموز توسط یکی از کارکنان مدرسه و انتشار ابعاد تکان‌دهنده‌ای از این ماجرا در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و همدردی آنها با خانواده این دانش‌آموزان شده است. مردم با اعلام انزجار از این جنایت دردناک خواستار رسیدگی سریع به این پرونده و محاکمه عامل یا عاملان این ماجرا هستند. رهبر انقلاب هم در پیامی به رئیس‌ قوه‌قضائیه با جنایت خواندن این حادثه خواستار محاکمه سریع و اجرای حدود الهی در حق متهمان شدند. دیروز هم رئیس ‌قوه قضاییه به رئیس‌کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به این حادثه تکان دهنده اقدام کند. هر چند درباره جزئیات ماجرا یا آمار قربانیان خبرها متفاوت است اما خانواده‌های این دانش‌آموزان که تعداد آنها در برخی خبرها تا ده‌ها نفر هم ذکر شده است، مدعی هستند که این معاون خطاکار دست به اقداماتی از جمله نشان دادن فیلم‌های مستهجن و غیراخلاقی به دانش‌آموزان، دادن سیگار و مشروب به آنها و کشاندن آنها به رابطه غیراخلاقی با یکدیگر زده است که البته متهم در اعترافاتش نشان دادن فیلم مستهجن به دانش‌آموزان را پذیرفته و البته صحت موارد دیگر هم با تحقیقات بیشتر مشخص خواهد شد. اما جدای از پرداختن به جزئیات این پرونده خاص که در روزهای آینده پیگیر آن خواهیم بود، باید با نگاهی عمیق‌تر به این ماجرا و احیانا موارد مشابه علت‌های اصلی وقوع چنین حوادثی را بررسی کرد. دهن‌کجی به گزینش یکی از موارد مهمی که در پرونده جنایت اخیر مطرح شد این بود که عامل اصلی این جنایت از نیروهای رسمی و گزینش شده آموزش و پرورش نبوده است. این مشکلی است که در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی شاهد آن هستیم که این مدارس برای کاهش هزینه‌ها علی‌رغم تبلیغات آنچنانی درباره کادر مجرب آموزشی و اداری معمولا از تعدادی نیروی کم‌تجربه یا بیرون از دایره معلمان دوره‌دیده و گزینش شده آموزش‌وپرورش هم استفاده می‌کنند که هم می‌تواند منجر به کاهش راندمان آموزشی شود و مهمتر از آن منجر به وقوع اتفاقاتی همچون مورد اخیر شود و البته این امر چیزی از قصور مسئولان ناظر آموزش و پرورش کم نمی‌کند. اما با وجود اینکه اهمیت گزینش و جذب نیروهای متدین و متعهد و وفادار به ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی در جایگاه‌های مهم و اثرگذار واضح و مشخص است، برخی در سال‌های اخیر سعی در زیر سؤال بردن گزینش دارند. به این اظهارات توجه کنید: «چقدر ما سین، جیم می‌کنیم؟ سؤال می‌کنیم و نمی‌دانم این چیزها را گزینش می‌دهیم و غسل و وضو می‌پرسیم و چیزهایی که ربطی به گزینش ندارد. از آبا و اجداد می‌پرسیم، از همسایگان می‌پرسیم، از محل کار می‌پرسیم، یک کلمه نمی‌پرسیم آیا تو متعهد هستی و به مردم خدمت می‌کنی و آیا وظیفه خود را خدمت به مردم می‌دانی یا نه؟ »، این اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور است که ظاهرا تعهد کاری را کافی می‌داند اما نمی‌گوید که اگر شخصی در کنار انجام وظایف کاری و تعهد شده خود به‌دلیل ضعف اعتقادی و باور نداشتن ارزش‌ها دچار لغزش و انحراف شد چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا خود آقای روحانی هم مثلا در انتخاب همکارانشان با این همه تسامح فقط به تعهد کاری اهمیت می‌دهد و نوع تفکر یا وابستگی حزبی و جناحی فرد برای دادن یک مسئولیت از نظر ایشان بی‌اهمیت است؟ آیا ایشان حتی لباس خود را به خیاطی ناشناخته که فقط ادعای تعهد کاری داشته باشد سفارش می‌دهد؟ اتفاق اخیر نشان داد که توجه به گزینش و عبور افرادی که در جایگاه‌های حساسی قرار دارند از فیلتر‌های لازم در واقع خود خدمتی متعهدانه است و اینکه یک نیروی آزاد بدون گزینش لازم جذب نهاد مهمی چون مدرسه شود و فرزندان بی‌گناه مردم را در فضای مقدس تعلیم و تربیت قربانی هوس‌های خود کند نشان از بی‌تعهدی مسئولان ناظر است. نکته دیگر اینکه دیروز تصاویری از صفحات فضای مجازی یکی از اعضای هیئت موسس دبیرستانی که دانش‌آموزان در آن مورد تعرض قرار گرفته‌اند منتشر شد که حاوی توهین به ارزش‌ها از جمله حمایت گسترده از کمپین کشف حجاب و توهین به مسئولان نظام و حمایت از عناصر فتنه سال 88 و... بود که باز هم اهمیت گزینش را نشان می‌دهد. اگر گزینش علاوه بر معلمان و دیگر اقشار در مورد این فرد که عضو هیئت موسس آن مدرسه است درست اجرا می‌شد چه بسا این شخص لیاقت داشتن مدرسه را نداشت و البته از شخصی با این تفکرات توقع تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی به‌جا و منطقی نیست. فراموشی رسالت اصلی با رشد نگاه تجاری به مدارس موضوع مهم دیگر اینکه طی سال‌
تهجن در قالب کانال و ... که البته با فیلتر شدن تلگرام تا حد زیادی از میزان دسترسی به این محتواهای نامناسب کاسته شده است اما استفاده از فیلتر شکن یا استفاده از منابع مشابهی چون اینستاگرام و شبکه‌های ماهواره‌ای و ... باعث نشر این موارد آسیب رسان می‌شود.  فراموش نکنید یکی از عوامل لغزش و انحراف قاتل ستایش (کودک بی‌گناهی که پس از تجاوز به قتل رسید) با وجود اینکه در سنین نوجوانی قرار داشت، استفاده و دسترسی فراوان و بدون کنترل به تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی و محرک در فضای مجازی بود. جالب اینکه وقتی دلسوزان خواستار کنترل بر ولنگاری فضای مجازی می‌شوند، برخی با فریبکاری و با ژست طرفداری از حقوق مردم به مخالفت با محدود کردن فضای مجازی می‌پردازند غافل از اینکه منظور از کنترل، مقابله با موارد نامناسب است و کسی مخالف استفاده صحیح از این فضا نیست و حفظ جوانان و خانواده‌ها از آسیب‌های این ولنگاری مورد تأکید است. ماهیگیری فرصت طلبان  از لجن زار 2030 اما این روزها در پی وقوع حادثه دردناک مدرسه غرب تهران، شاهد برخی اظهار نظرها در داخل و خارج از کشور هستیم مبنی بر اینکه وقوع چنین حوادثی نتیجه عمل نکردن به سند 2030 است. همان سند خیانت باری که براساس ارزش‌های حاکم بر غرب برای اجرا در جمهوری اسلامی ابلاغ و متاسفانه مورد پذیرش دولتمردان نیز قرار گرفته بود و اگر نبود روشنگری دلسوزان و نهیب رهبر انقلاب مبنی بر لزوم توقف اجرای آن، اکنون باید شاهد قرار گرفتن دانش آموزان کشورمان در معرض مضر‌ترین سیاست‌های آموزشی غربی می‌بودیم که جزئیات آن پیش از این در کیهان منتشر شده است. 2030 چه گلی به سر غرب زده است؟ اما سؤالی که طرفداران 2030 باید به آن پاسخ دهند این است که مگر در کشورها غربی سند 2030 اجرا نشده است، پس چرا روز به روز بر میزان تعرض و تجاوز به کودکان و نوجوانان در این کشورها افزوده می‌شود؟ به این آمارها توجه کنید: طبق اعلام اداره اطلاعات جنایی فدرال آمریکا، در 4 سال اخیر 17 هزار تجاوز و اذیت و آزار جنسی در مدارس این کشور ثبت شده است. همچنین لس آنجلس تایمز طی گزارشی به نقل از رئیس‌پلیس لس‌آنجلس اعلام کرد: به فاصله 4 روز در این ایالت، دو معلم 49 و 61 ساله شناسایی شده‌اند که به ترتیب به 23 و 26 دانش‌آموز بین 6 تا 10 سال تجاوز جنسی کرده‌اند. به گزارش گاردین،‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد که از تعداد تجاوز به 30 هزار کودک انگلیسی در مدارس، 2625 تعرض جنسی، شامل 225 تجاوز به عنف، توسط نوجوانان زیر 18 سال علیه کودکان دیگر در مدارس، مثل زمین بازی و ...، اتفاق افتاده است. البته آموزشی متناسب با سن کودکان و نوجوانان و در راستای ارزش‌های حاکم بر جامعه و خانواده می‌تواند مفید باشد که باید کارشناسان امر به آن بپردازند از جمله آموزش توانایی نه گفتن به دیگران یا آموزش خانواده‌ها درباره ترک رفتارها و کارهایی که می‌تواند باعث بلوغ زودرس نوجوانان شود از جمله بی‌بند و باری و دسترسی آزاد به شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌ها و فضای مخرب و محرک مجازی و ...  نکته مهم اینکه بخش عمده نگرانی و ناراحتی والدین دانش آموزان مدرسه مذکور در غرب تهران در معرض رفتارها و اطلاعات مضر جنسی قرار گرفتن نوجوانانشان توسط یک فرد بی‌تعهد و مجرم است. دقیقا این چیزی است که خانواده‌های نگران زیادی در گذشته در تماس با ما از آن در پی اجرای سند 2030 می‌ترسیدند یعنی دادن اطلاعات و آموزش‌های جنسی نامناسب سن کودکان و نوجوانان در مدارس و لطمه زدن به فضای تربیتی فرزندانشان. امید است با عبرت گرفتن از حوادث تلخ این چنینی مسئولان امر با نگاهی متعهدانه و به دور از سیاسی کاری برای تربیت نسل آینده ساز این کشور همت و تلاشی مجاهدانه داشته باشند و با اجرای کامل و صحیح نسخه‌های بومی و مفیدی همچون سند تحول آموزش و پرورش کم توجهی‌های گذشته به مهمترین نهاد کشور یعنی آموزش و پرورش را جبران کنند. کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی https://eitaa.com/adinebaharan
های گذشته به ویژه دو دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر مدارس غیر‌دولتی و اتخاذ سیاست‌های نظام آموزشی برای گسترش این مدارس در شهرهای مختلف به ویژه تهران بوده‌ایم. تاسیس و رشد مدارس به‌اصطلاح غیرانتفاعی که تبدیل به بازار تجارت و منفعت عده‌ای شده است در سایه حمایت دولت‌ها از واگذاری نقش خود در اداره مدارس بوده است. در واقع خصوصی‌سازی مهمترین نهاد انسان‌ساز کشور پس از خانواده و فرار از مسئولیت خطیر اداره مدارس تبدیل به سیاستی شده است که مورد حمایت مسئولان آموزش و پرورش و دولت‌ها و برخی نمایندگان مجلس است. در این میان رقابت سهمگین مدارس غیرانتفاعی برای جذب دانش‌آموزان در مقاطع مختلف و با شهریه‌های سنگین، این مدارس را تبدیل به بازار پر سودی کرده است که سال به سال فشار بیشتری را به خانواده‌ها برای تامین شهریه‌ها وارد می‌کند. از سوی دیگر دولت‌ها که طرفدار رشد این مدارس و کاهش تصدی‌گری خود هستند متاسفانه توجه کافی و حمایت لازم را از مدارس دولتی دریغ می‌دارند که خود این موضوع تبدیل به یک موج روانی محرک در جامعه شده است مبنی بر اینکه سطح امکانات، نیروی انسانی و بازدهی مدارس دولتی پایین است و گویی اگر خانواده‌ها آینده موفق دانش‌آموز خود را می‌خواهند تنها راه آن ثبت نام در مدارس غیر‌دولتی و پرداخت شهریه‌های چندین میلیونی است. جالب اینکه بسیاری از موفق‌ترین و پاک‌ترین فرزندان این کشور در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند. رقابت مدارس غیر‌دولتی برای موفق نشان دادن عملکرد خود آن‌قدر جدی است که هر کاری را انجام می‌دهند تا سطح نمرات یا میزان قبولی و رتبه دانش‌آموزان در کنکور سراسری و... از رقبا بالاتر رود. در این بین حاصل این نگاه که ریشه در همان تفکر تجاری شدن آموزش و پرورش دارد، توجه افراطی به دروس تعیین‌کننده نمره و رتبه و غفلت از رسالت انسان ساز مدارس و غربت درس‌ها و فعالیت‌های اخلاقی و معارفی است. هستند مدارسی که برای اینکه دروسی همچون تعلیمات دینی وقت دانش‌آموزان را در طول سال نگیرد و برای اینکه در طول سال از زمان مختص این دروس مهم و تربیتی برای درس‌هایی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و... استفاده کنند در تابستان قبل از شروع سال تحصیلی در یک زمان فشرده و رفع تکلیفی این درس‌ها را تدریس می‌کنند و کنار می‌گذارند، گویی این درس‌های مهم بیشتر مزاحم ساعات درسی دانش‌آموزان هستند. هر چند در بین مدارس غیر‌دولتی هم هستند مدارسی که همچنان دغدغه رشد تربیتی و اخلاقی دانش آموزان را دارند اما وقتی جو غالب یک جو رقابتی کارنامه مدار و کنکور زده با تفکر تجاری شود مسئولان مدرسه غیر‌دولتی سعی می‌کنند به جای هزینه کردن برای جذب یک یا چند معلم و مربی تربیتی و پرورشی که به رشد اخلاقی و دینی دانش آموزان کمک می‌کنند، معلمانی را جذب کنند که مثلا در آموزش تست زنی درس فلان شهره و دارای جایگاه است. در همین مدرسه که این جنایت هولناک به وقوع پیوسته بنا بر اعلام برخی والدین شهریه 15 میلیونی پرداخت شده است اما خروجی کار یک مدرسه رها شده و محل جولان یک عنصر فاسد و قربانی شدن تعدادی دانش آموز معصوم است. شاید اگر این مدرسه به اندازه کافی برای خود رسالت امانتداری از دانش آموزان و تربیت آنها را متصور بود با نظارت و دلسوزی بیشتر مانع این اتفاق و گرایش پیدا کردن این دانش آموزان به یک معلم متخلف می‌شد. متاسفانه نمونه‌های زیادی از مدارس غیر‌دولتی وجود دارند که با نگاه تجاری به آموزش و پرورش ایجاد شده‌اند و خروجی آنها دانش آموزان تک بعدی که دغدغه‌ای جز درس و تست و کنکور ندارند می‌باشد و البته جای تاسف است که بسیاری از خانواده‌ها نیز معیارشان برای انتخاب مدرسه بیشتر راندمان مباحث درسی و علمی است تا مسائل تربیتی. در همین راستا وزیر آموزش‌ و پرورش دیروز گفت: «سیطره آموزش در مدارس، تربیت را به مرز نابودی کشانده است و دانش‌آموز به‌ جای فراگیری آنچه موجب عاقبت ‌به‌ خیری‌اش می‌شود حفظیاتی را فرا می‌گیرد که پس از خروج از مدرسه دیگر به دردش نمی‌خورد.»  نکته مهم دیگر کم توجهی به جایگاه و نقش مربیان تربیتی و پرورشی است که طی سال‌های اخیر به ویژه در مدارس غیر‌دولتی به چشم می‌آید و لازم است به خصوص با همکاری بین آموزش و پرورش و نهادهایی همچون حوزه‌های علمیه این خلأ جبران شود. نقش ولنگاری فضای مجازی  در مفاسد اخلاقی و اجتماعی از سوی دیگر نگاهی به اتهامات فرد مجرم در پرونده آزار و اذیت دانش آموزان بعد دیگری از ریشه‌های اصلی این گونه اتفاقات را عیان می‌کند. در صحبت‌های خانواده دانش آموزان مورد تعرض، یکی از اتهامات فرد مجرم نشان دادن و حتی ارسال فیلم‌های غیر اخلاقی و مستهجن برای دانش آموزان اعلام شده است و خود متهم اقرار می‌کند که فیلم مستهجن درون گوشی خود را در فضای مدرسه به این دانش آموزان نشان داده است. این دقیقا یکی از معضلات این روزهای جامعه ما است. دسترسی بدون کنترل کاربران فضای مجازی به فضای غیر اخلاقی و مس
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: پنجشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ میلادی: Thursday - 31 May 2018 قمری: الخميس، 15 رمضان 1439 🌹 امروز متعلق است به: 🔸حضرت حسن بن علي العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (100 مرتبه) - یا غفور یا رحیم (1000 مرتبه) - یا رزاق (308 مرتبه) برای وسعت رزق ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام،‌ 3ه-ق 🔹ارسال مسلم بن عقیل علیه السلام به کوفه،‌ 60ه-ق 📆 روزشمار: ▪️3 روز تا اولین شب قدر ▪️4 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️5 روز تا دومین شب قدر ▪️6 روز تا شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ▪️7 روز تا سومین شب قدر https://eitaa.com/adinebaharan
آمد خبر که می‌رسد، از کوچه‌هایی سبز یک مرد ساده بیکرانه، مقتدایی سبز مردی مقدس یادگار سالهای سرخ باران تباری آسمانی با ردایی سبز مردی که با ما از گل و خورشید خواهد گفت مردی که می‌خواند بر امان از خدایی سبز شاعر: الهام آمین https://eitaa.com/adinebaharan
آيه شماره 44 از سوره مبارکه فرقان میزان درک کافران أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا آیا گمان میبری بیشتر آنان میشنوند یا میفهمند؟! آنان فقط همچون چهارپایانند، بلکه گمراهترند! 1- انسان براى هدایت خود باید به رهنمودهاى پیامبر درونى، (عقل) و پیامبر بیرونى گوش فرا دهد. «ام تحسب اَنّ اكثرهم یسمعون او یعقلون» 2- كفر ونپذیرفتن دعوت انبیا، بى خردى است.«امتحسب انّاكثرهم یسمعون اویعقلون» 3- انسان كه خلیفه ى خدا مىباشد، با نادیده گرفتن فطرت خود از حیوان نیز پست تر مىشود. «اِن هم الاّ كالانعام بل هم اضلّ سبیلا» https://eitaa.com/adinebaharan
پیشبینی خطر! (3) حرکت عائشه موجب شد تا بنی‌امیه و مروانیان خصوصا مروان به همراه یارانش در پس نقاب حمایت از عائشه، بغض و کینه خود را نسبت به امام (علیه‌السّلام) علنی کرده و دست به اسلحه بردند. ابن شهر آشوب می‌نویسد: «و رموا بالنبال جنازته حتی سل منها سبعون نبلا؛ جنازه‌ی آن‌ حضرت را تیرباران کردند، تا جایی که هفتاد چوبه‌ تیر به تابوت آویخته شد.» مروان به عنوان حامی عائشه در این فتنه می‌گفت که چرا عثمان باید بیرون مدینه دفن شود و حسن ـ (علیه‌السّلام) ـ در کنار پیامبر ـ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و سلم ـ. در این میان نیز آل امیه و آل ابی‌سفیان و فرزندان عثمان با او همصدا شدند و از این کار جلوگیری کردند. بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، ج۳، ص۶۰؛ ابو الفرج اصفهانی، علی بن الحسین،مقاتل الطالبیین، ص۸۲؛ ابن شهر آشوب، محمد بن علی‌،مناقب آل ابی‌طالب (علیهم‌السّلام)، ج۳، ص۲۰۴. https://eitaa.com/adinebaharan
پنا هگاه مردم امام حسن نَحنُ كَهفٌ لِمَنِ التَجَأَ إلَينا ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورد *الخرائج و الجرائج ،ج2،ص740 https://eitaa.com/adinebaharan
زنی به علت بیماری از روزه گرفتن معذور است و قادر بر قضا کردن آنها تا ماه رمضان سال آینده هم نیست، در این صورت آیا کفّاره بر او واجب است یا بر شوهرش؟ اگر افطار روزه ماه رمضان از جهت بيمارى و تأخير قضاى آن هم از جهت ادامه بيمارى بوده است، براى هر روز يک مدّ طعام به عنوان فديه بر خود زن واجب است و چيزى بر عهده شوهرش نيست. https://eitaa.com/adinebaharan
شهيد سيد موسي پريشي (شهيد دفاع مقدس) يکم فروردینماه ۱۳۴۰ش در خانواده‌ای از سادات شهر اشکنان کودکی چشم به جهان هستی گشود که او را موسی نامیدند: شهید سیدموسی پریشی. سیدموسی در کانون معنوی خانوادهاش با تعالیم روح‌بخش اسلام آشنا گردید. در نوجوانی بهخاطر بیان شیرین و صوت زیبایش، به روستای پسبند می‌رفت و از روی کتاب برای مردم روضه می‌خواند. سال‌ها بعد، در عنفوان جوانی با آوازه‌ بت‌شکن قرن، خمینی کبیر (ره) آشنا شد و بهواسطه شجاعتی که در پاره کردن تصویر فرعون زمان از خود نشان داد، تحت تعقیب مأموران خودفروخته رژیم فاسد شاه قرار گرفت. پس از آن‌که در بهمنماه سال ۱۳۵۷ش باغ آرزو‌هایش شکوفه داد و انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی نهائی دست یافت، همواره در خدمت انقلاب اسلامی بود. با شروع جنگ خانمانسوز رژیم متجاوز عراق علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خدمت مقدس سربازی را برگزید. سیدموسی پس از طی دوره‌ آموزشی در بهبهان، به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست و نُه ماه در جبهه‌ جنوب به دفاع از انقلاب و مرزهای میهن اسلامی پرداخت. شهید پریشی به نماز اول وقت اهمیت فراوان می‌داد و در خدمت به والدین از هیچ کوششی دریغ نداشت. سیدموسی پریشی، سرانجام به پیمانی که با خدای خویش بسته بود، جامه‌ عمل پوشید و در بامداد روز دهم خرداد‌ماه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی در سن بیست سالگی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و از ستاره‌های پرفروغ آسمان ایرانزمین گشت. پیکر مطهر شهید سیدموسی پریشی در گلزار شهدای زادگاهش، اشکنان به خاک سپرده شده است. ( سايت راسخون https://eitaa.com/adinebaharan
12.mp3
13.35M
روایتگری دفاع مقدس
آسيب هاي ناشي از اينترنت 6- ايجاد روابط ناسالم : اتاق هاي گفت و گو (Chat Rooms): در اينترنت ، توسط نوجوانان مورد استفاده فراوان قرار مي گيرد . اين اتاق ها مي توانند محل هايي مناسب براي ملاقات يا گفت و گو با ديگر کودکان و نوجوانان ، معلمين و ساير افراد مطلع در سراسر جهان باشند . اما سوء استفاده هاي بسيار توسط افراد شياد از اين اتاق ها صورت مي گيرد که از جمله آن ها مي توان به استفاده از اطلاعات ديگران ، به دام انداختن نوجوانان و سوء استفاده از آن ها از طريق برقراري ارتباط با آنان و گذاشتن قرار ملاقات و نظاير اين ها اشاره کرد . از موارد ديگر ، دوست يابي هاي کاذب ميان دختران و پسران نوجوان است . اين روابط در ابتدا در فضاي جزئي و سطحي بوده ، از عمق برخوردار نيست . اين نوع ارتباطات در آغاز فاقد مشخصه هايي مانند مجاور مادي ، تماس منظم ، اثر گذاري عميق و تبادل اطلاعات درباره بافت اجتماعي است ، اما مي تواند به تدريج عمق بيشتري يافته ، به طور موثر نقش آفرين باشد و به زمينه سازي ملاقات ها و مجاورت هاي مادي منتهي شود و موجبات لغزش ها و انحرافات جدي تر را فراهم کند . اين امر گاه در ميان برخي افراد متاهل نيز ديده مي شود ، به نحوي که به دوام خانواده و ادامه حيات آن نيز لطمه هاي جدي مي زند و گاه خانواده را تا مرز طلاق بيش مي برد. 7- توهين و ترويج عقايد نادرست و غير اخلاقي : همان گونه که ممکن است مطالب بسيار مفيدي از اينترنت دريافت کنيم ، محتمل است بسياري از مطالب غير اخلاقي و توهين آميز نسبت به مقدسات و عقايد ديني و فرهنگي را نيز در اينترنت مشاهده نماييم . در اين صورت اگر کاربر از استحکام عقيدتي برخوردار نباشد ممکن است دچار شبهات شده ، دستخوش تزلزل در باور هاي ديني گردد . در برخي موارد ، خطر ناشي از پذيرش اطلاعات نادرستو غير اخلاقي موجود در اينترنت ، ممکن است بسيار زيان بار تر از تصاوير مستهجن باشد . نوجوانان و جوانان بايد فرا بگيرند که چگونه پيام ها را شناسايي کنند تا از اطلاعات گمراه کننده يا تصاوير زيان آور مصون بمانند . آثار مخرب و منفي اينترنت در موارد مذکور ، بسيار واضح و روشن است . در ادامه مقاله به طور مختصر به برخي از آثار مخرب اينترنت مي پردازيم که به طور غير مستقيم به افراد تاثير مي گذارد. "پيامدهاي ناشي از آسيب هاي اينترنتي" را از همين مقاله در هشتم تير تقويم مطالعه نماييد. محسن ايماني، ماهنامه پيوند شماره 20 https://eitaa.com/adinebaharan
برای تبلیغاتی که اینها کردند، ما به خودمان هم حتی سوءظن پیدا کردیم؛ یعنی خودمان هم باختیم خودمان را. صحیفه امام، ج 6، ص 422 https://eitaa.com/adinebaharan
افعال نماز بمنزله ظرفى است كه هدف نماز در آن جاى گرفته است. عبدالله شبر، اخلاق شبر، ص 77 https://eitaa.com/adinebaharan
🍃⚜🍃⚜🍃⚜ ⚜🍃⚜ 🍃 ⚜ 🍀امام حسن مجتبی علیه السلام: اى فرزند آدم! نسبت به محرّمات الهى عفیف و پاكدامن باش تا عابد و بنده خدا باشى. راضى باش بر آنچه كه خداوند سبحان برایت تقسیم و مقدّر نموده است، تا همیشه غنى و بى نیاز باشى. نسبت به همسایگان، دوستان و همنشینان خود نیكى و احسان نما تا مسلمان محسوب شوى. با افراد مختلف آنچنان بر خورد كن كه انتظار دارى دیگران همانگونه با تو بر خورد نمایند 📗نزهه النّاظر و تنبیه الخاطر: ص 79، ح 33، 🍃 ⚜ 🍃⚜🍃 ⚜🍃⚜🍃⚜🍃 https://eitaa.com/adinebaharan
منبرهای دلنشین: ❤️ولادت امام حسن مجتبی(ع) 🌸ویژگیهای اخلاقی امام مجتبی(ع) 💐 مهربانی مهربانی با بندگان خدا از ویژگیهای بارز ایشان بود. اَنس می‌گوید که روزی در محضر امام بودم. یکی از کنیزان ایشان با شاخه گلی در دست وارد شد و آن را به امام تقدیم کرد. حضرت گل را از او گرفت و با مهربانی فرمود: «برو تو آزادی!» من که از این رفتار حضرت شگفت‌زده بودم، گفتم: «ای فرزند رسول خدا! این کنیز، تنها یک شاخه گل به شما هدیه کرد، آنگاه شما او را آزاد می‌کنید؟!» امام در پاسخم فرمود: «خداوند بزرگ و مهربان به ما فرموده است: (وَ إِذا حُیِّیتُمْ بِتَحِیَّةٍ فَحَیُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها)؛ ) (1) ( «هر کس به شما مهربانی کرد، دو برابر او را پاسخگویید.» سپس امام فرمود: «پاداش در برابر مهربانی او نیز آزادی‌اش بود.» ) (2) ( امام، همواره، مهربانی را با مهربانی پاسخ می‌گفت؛ حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود؛ همچنان که نوشته‌اند، امام گوسفند زیبایی داشت که به آن علاقه نشان می‌داد. روزی دید گوسفند، خوابیده است و ناله می‌کند. جلوتر رفت و دید که پای آن را شکسته‌اند. امام از غلامش پرسید: «چه کسی پای این حیوان را شکسته است؟» غلام گفت: «من شکسته‌ام.» حضرت فرمود: «چرا چنین کردی؟» گفت: «برای اینکه تو را ناراحت کنم.» امام با تبسّمی دلنشین فرمود: «ولی من در عوض، تو را خشنود می‌کنم و غلام را آزاد کرد.» ) (3) 1-. نساء/86. 2-. مناقب، ابن شهر آشوب، ج4، ص18. 3-. حياة الامام الحسن بن علي(ع)، باقر شريف القرشي، ج1، ص314. کانال اطلاع رسانی امام جمعه شهر بهاران اطلاعات دینی،فرهنگی،اجتماعی وسیاسی https://eitaa.com/adinebaharan
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: جمعه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ میلادی: Friday - 01 June 2018 قمری: الجمعة، 16 رمضان 1439 🌹 امروز متعلق است به: 🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه) - یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه) - یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن محمد بن ابی بکر رحمة الله علیه به مصر،‌ 37ه-ق 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا اولین شب قدر ▪️3 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام ▪️4 روز تا دومین شب قدر ▪️5 روز تا شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام ▪️6 روز تا سومین شب قدر https://eitaa.com/adinebaharan
در انتظار روی تو می‌مانم این چشمها همیشه همین جور است این اشکها به شوق تو لبریز است این قلبها ز هجر تو رنجور است یک روز با تمام غزلیات، با آیه‌های روشن و زیبایت می‌‌آیی ای همیشه‌ی جاویدان، این حرف عاشقان سلحشور است تنها امید ماندن و روییدن! ای مایه طراوت جان برگرد چشم انتظار آمدنت هستم، تنها دلم به یاد تو پر نور است خوش آن دلی که مهر تواش پر کرد خوش آن زبان که نام تو را آورد در عزت و شکوه تو می‌بالد مردی که از وجود تو مغرور است بر این دل شکسته و تنگ و سرد با گامهای گرم خودت برگرد در انتظار روی تو می‌مانم این چشمها همیشه همین جور است شاعر: فرامرز عرب عامری https://eitaa.com/adinebaharan
karimi_10.mp3
2.97M
یادی از یار سفر کرده
آيه شماره 45 از سوره مبارکه فرقان خورشید وسایه أَلَمْ تَرَ إِلَى رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ وَلَوْ شَاءَ لَجَعَلَهُ سَاكِنًا ثُمَّ جَعَلْنَا الشَّمْسَ عَلَيْهِ دَلِيلًا آیا ندیدی چگونه پروردگارت سایه را گسترده ساخت؟! و اگر میخواست آن را ساکن قرار میداد; سپس خورشید را بر وجود آن دلیل قرار دادیم! 1- بهترین راه خداشناسى براى همگان، تفكّر در پدیده هاى هستى است كه بر اساس حكمت الهى آفریده شده اند. «ألم تر» 2- گردش زمین به دور خود و خورشید تصادفى نیست، حكیمانه و مدبرانه است. «ألم تَر الى ربّك كیف مدّ الظل» 3- انسان غرق در نعمت هاست، ولى با دیده ى عبرت به آنها نمىنگرد. «ألم تر الى ربّك كیف مدّ الظل» 4- گستردگى و طولانى شدن مدّت سایه به خاطر پرورش و رشد و شكوفایى است. «ربّك... مدّالظل» (اگر نور، مستقیم و یا سایه دائمىبود، یا همگى مىسوختند و یا منجمد مىشدند.) 5- گرچه خداوند قدرت دارد كه در طبیعت، تغییر و تحوّل شدید ایجاد كند، ولى خداوند سنّت خود را ترك نمىكند. «ولوشاء» 6- تداوم گردش هستى به دست اوست. «ولوشاء لجعله ساكنا» 7- شناخت سایه با وجود خورشید و نور ممكن است، زیرا هر چیزى با وجود ضدش شناخته مىشود. «ثمّ جعلنا الشمس علیه دلیلا» https://eitaa.com/adinebaharan
شادی معاویه! (1) معاویه بعد از شنیدن خبر شهادت امام، علی‌رغم تلاش برای پنهان کردن نقشش در ماجرای شهادت، آن چنان خوشحال شد که نتوانست جلوی شادمانی خود را بگیرد و این حرکت او برای همسرش تعجب‌آور بود. ابن خلکان، از علمای اهل سنت در این باره می‌نویسد: هنگامی که خبر (شهادت) حسن (علیه‌السّلام) به معاویه رسید، صدای تکبیرش از کاخ خضراء شنیده شد. پس اهل شام نیز به تبعیت از او تکبیر گفتند. فاخته همسر معاویه به او گفت: چشمت روشن ای امیر المومنین، چه باعث شد تا تکبیر بگویی؟ معاویه گفت: حسن از دنیا رفت. فاخته گفت: آیا به خاطر فوت پسر فاطمه تکبیر می گویی؟ معاویه گفت: به خدا سوگند به خاطر شادمانی از مرگ او تکبیر نگفتم اما خیالم راحت شد. ادامه دارد... https://eitaa.com/adinebaharan
فلسفه وجوب خمس و زکات امام زمان و امّا اءمْوالُكُمْ فَلا نَقْبَلُها إلاّ لِتُطَهِّرُوا، فَمَنْ شاءَ فَلْيَصِلْ، وَ مَنْ شاءَ فَلْيَقْطَعْ اموال - خمس و زكوت - شما را جهت تطهير و تزكيه زندگى و ثروتتان مى پذيريم ، پس هر كه مايل بود بپردازد، و هر كه مايل نبود نپردازد *کمال الدین ،ج2،ص484 https://eitaa.com/adinebaharan
آیا دادن پول یک مدّ طعام به فقیر تا با آن غذایی برای خودش بخرد، کافی است؟ اگر اطمينان داشته باشد که فقير به وکالت از او طعام خريده و سپس آن را به عنوان کفّاره قبول مىکند، اشکال ندارد.https://eitaa.com/adinebaharan
علی خاقانی(شهيد دفاع مقدس) در سال 1345 در خانواده ای مذهبی در شهر اصفهان پا به عرصه هستی نهاد.در دوران کودکیش به بیماری سختی دچار شد به طوریکه دیگر امیدی به زنده ماندن او نبود.اما از آنجایی که خداوند می خواست او زنده بماند و روزی علیه ظالمان و مستکبران مبارزه نماید، از بیماری جان سالم به در برد.دوران ابتدایی را با موفقیت گذراند و با ورود به دوران راهنمایی که مصادف با شروع جریانات انقلاب اسلامی بود در تظاهرات شرکت می کرد و در آگاه سازی دوستانش نقش بسزایی داشت.با شروع جنگ تحمیلی با وجود سن و سال کمش عازم جبهه های نبرد شد، تا از خاک کشور دفاع نماید. دفاع از کشور اسلامی و تحصیل در مسلخ عشق از او مردی مقاوم و صبور ساخت. خاقانی سرانجام در تاریخ 1360/8/11در حالیکه 16 سال بیشتر نداشت در جریان عملیات محرم خاک خونین عین خوش را به خون خویش مزین ساخت و پیکر این نوجوان 16 ساله ایران اسلامی در گلزار شهدای رهنان به خاک سپرده شد. https://eitaa.com/adinebaharan
رشد و قدرت در سايه سختي ها چرا ما در زندگي دنيايي با سختي هاي زيادي روبرو هستيم؟ به ويژه در بوجود آوردن بسياري از آن‌ها خودمان نقشي نداريم. فلسفه اين بلاها و مصائب در زندگي چيست؟ سختي‌هايي که در زندگي به سراغ ما مي‌آيد و ما را آزار مي دهد دو بخش هستند: گاهي مصيبت است و گاهي بلا. بلا يعني امتحان، مصيبت يعني سختي که فقط مصيبت است. گاهي وقتها مصائب و سختي‌هايي که داريم را خودمان ايجاد کرديم و گاهي ما ايجادش نکرديم و براي ما ايجاد شده و ما اختياري در ايجاد آن سختيها و بلاها نداريم. نام محصول: رشد و قدرت در سايه سختي ها اثر: استاد محمدئ شجاعي قالب صوتي: (mp3 (CD تعداد لوح فشرده: 1 تعداد جلسات: 30 جلسه ****************** ديگر آثار استاد محمد شجاعي روانشناسي جاهل روانشناسي عاقل مهندسي آرزوها سعادت و شقاوت انسان و ايمان «بردباري» تربيت مبلغ مقام محمود مقام رضا استغفار ضرورت خودشناسي و مطالعات انساني مسائل دوران عقد « ويژه برادران » کارگاه هاي آموزشي توحيدي آثار تربيتي مجالس عزاداري ميثاق مقدس « خواهران» ميثاق مقدس « برادران» تنبلي و بي حوصلگي وسوسه و وسواس حسنات و سيئات همسران جوان صحيفه سجاديه دشمن شناسي تربيت فرزند حقوق والدين مهندسي فکر علم و يقين راه شناسي احسان معاد جهاد خشم شکر کينه توکل تقوا محبت حسادت تغذيه جسم نگاه و خيال مهرورزي جبر و اختيار شرح اسامي خداوند مسائل دوران عقد خواهران منبع: https://t.me/jalasate_ostad http://montazer.ir https://eitaa.com/adinebaharan
تا این ملت به خود نیاید و فرهنگ خودش را پیدا نکند و توجه به این که فرهنگی دارد و فرهنگ غنی دارد، نمی‌شود اصلاح بشود. صحیفه امام، ج 12، ص 5 https://eitaa.com/adinebaharan
ظلمت معاصى طاقت مقابله با نور حسنات را ندارد، همچنان كه ظلمت شب در مقابل نور روز، و همچنانكه كدورت چرك در مقابل سفيدى صابون. عبدالله شبر، اخلاق شبر، ص 339 https://eitaa.com/adinebaharan