فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸ســـلام
روز زیبـاتـون بخیر و شادی 🌸
🌸الهی امروز
چشماتون پراز برق شـادی باشه🌸
🌸الهی خیـر و برکت تو زندگیتون
چنـد بـرابـر بشـــه🌸
🌸الهی آسمـون دلتـون آفتابی
و لبتـون خنـدون باشـه
33.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 روایت #تشرف آیتالله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) محضر امام زمان(عج)
#حجت_الاسلام_عالی
💡 زیارت آسان امام حسین
(علیه السلام)
💠 دکتر سید محسن میرباقری :
🔹 یکی از بزرگان توصیه کردند هر غسلی انجام دادید چه واجب چه مستحب ضمنا قصد غسل زیارت امام حسین علیه السلام را داشته باشید و بعد از اینکه غسل تمام شد و لباس پوشیدید بگویید:
🔸 «السلام علیک یا اباعبدالله»
🔹ثواب یک زیارت را به همین آسانی در پرونده اعمال خود خواهید داشت.
📚 حق فسخ و گرفتن ارش هنگام معیوب بودن مورد معامله
💠 سؤال: پس از مدتی مشخص شد که موتور خودرویی که خریدم ایراد اساسی داشته است. با توجه به اینکه در قرارداد فیمابین ذکرشده است که خودرو سالم بوده و حق فسخ خریدار محفوظ است، آیا پس از این مدت و انتقال رسمی سند، شرعا مجاز به فسخ هستم؟
✅ جواب: می توانید معامله را فسخ کرده یا ارش (ما به التفاوت قیمت خودرو سالم با معیوب) از فروشنده بگیرید.
#احکام معاملات #حق_فسخ
حضرت امام رضا (علیه السلام) فرمودند :
هر که در ماه شعبان ، حتی به اندازهی پارهای از خرما ، صدقه بدهد ، خداوند بدنش را بر آتش حرام میفرماید.
عیون أخبار الرضا(عليهالسلام) ج ۱
#امام_زمان
#ماه_شعبان
191.6K
✅ #گلبرگ_احکام
موضوع: «#احکام_نماز_جمعه»
❓آیا خواندن نماز جمعه بهصورت فرادی صحیح است؟ بدین معنی که شخصی نماز جمعه را بهصورت فرادی در کنار کسانی که آن را به نحو جماعت برگزار میکنند، بخواند؟
✅ از شرايط صحّت نماز جمعه، اين است که بهصورت جماعت اقامه شود؛ لذا نماز جمعه به نحو فرادى صحیح نيست.
❓آیا شارع مقدس زنان را همانند مردان به شرکت در نماز جمعه یا نماز جماعت مساجد تشویق فرموده یا اینکه نماز خواندن آنها در خانه بهتر است؟
✅ شرکت زنان در نماز جمعه و جماعت اشکال ندارد و ثواب جماعت دارد.
📚 استفتائات امام خامنهای (مدظلهالعالی)
✅ #روزبرگ_شیعه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
السَّلاَمُ عَلَى مَهْدِيِّ الْأُمَمِ وَ جَامِعِ الْكَلِمِ
موضوع امروز: #توقیعات، گنجینهای از معارف الهی
روز جمعه، ١۴٠١/١٢/١٢
مناسبت روز: امروز دهم شعبان المعظم است و طبق تاریخ در چنین روزی و یا در روز گذشته، جناب على بن محمد سَمُری، آخرین نائب خاص امام زمان (عج) پس از حدود سه سال نیابت خاصه، توقیعی از ناحیه مقدسه حضرت صاحبالامر (ع) دریافت نمود که امام در آن نوشته بودند: «... تو تا شش روز دیگر از دنیا خواهی رفت، کارهایت را مرتب کن و هیچ کس را به جانشینی خود مگمار؛ دروان غیبت کامل فرا رسیده است و من جز با اجازه خداوند متعال ظهور نخواهم کرد و ظهور من پس از گذشت مدتی طولانی و قساوت دلها و پر شدن زمین از ستم خواهد بود؛ (البته) افرادی در آینده نزد شیعیان من مدعی مشاهده من ( و ارتباط با من به عنوان نایب خاص) خواهند شد، اما آگاه باشید که هر کس پیش از خروج سفیانی و صیحه آسمانی چنین ادعایی بکند، دروغگو و افترا زننده است؛ و هیچ حرکت و نیرویی جز به اذن خداوند عظیم نیست» (کمالالدین، ج٢، ص۵١۶)
در روایت آمده که علی بن محمد سمری، دقیقاً شش روز پس از دریافت این #توقیع شریف در نیمه شعبان سال ۳۲۹ هجرى قمرى دار فانی را وداع گفت و در بغداد دفن شد و پس از درگذشت ایشان، مرحله جدیدی در تاریخ اسلام آغاز شد که به دوران غیبت کبری معروف است.
✍️«#توقیع» در لغت به معنای "امضاء، نامه و فرمان" است و دراصطلاح حدیثی به معنای "بخشی از نامههای ائمه اطهار علیهم السلام" میباشد که البته بیشتر از این واژه برای نامههای صادره از سوی امام عصر (عج) استفاده میشود و امروزه وقتی سخنی از «توقیع» به میان میآید، ذهنها متوجه نکات و دستورات صادره از جانب حضرت مهدی (عج) میگردد.
تمامی توقیعات امام زمان (عج) مربوط به دوران غیبت صغری (۲۶۰-۳۲۹ق) است که به واسطه نواب اربعه برای آنها و یا شیعیان صادر شده است؛ هرچند که در عصر غیبت کبری نیز طبق شهادت برخی از علماء، دو توقيع از جانب حضرت صاحبالزمان (عج) خطاب به شیخ مفید (ره) در اواخر عمر ایشان صادر شده است.
البته تعداد توقيعات آن حضرت در تاریخ دقیقاً معلوم نیست، اما در کتاب معتبر شیعه، همچون کمالالدین شیخ صدوق (ره)، غیبت شیخ طوسی (ره)، احتجاج علامه طبرسی (ره) و بحارالانوار علامه مجلسی (ره)، حدود یکصد توقیع از سوی امام زمان (ع) نقل شده که این توقیعات، گنجینهای بزرگ از معارف الهی محسوب میشوند.
توقیعهایی که از سوی امام زمان (عج) صادر شده است در موضوعات مختلف اعتقادی، فقهی، عزل و نصب وکیلان، دریافت وجوهات، تکذیب مدعیان دروغین نیابت و پاسخ به درخواستهای شخصی شیعیان بوده است، چنانچه در دانشنامه امام مهدی (عج) توقیعات حضرت در چهار قسم کلی مسائل اعتقادی، احکام فقهی، کرامتهاودعاها، و موضوعات پراکنده دستهبندی شدهاند؛
✍️ یکی از مهمترین این توقیعات، نامه شریف حضرت ولی عصر (عج) در پاسخ به اسحاق بن یعقوب است، که در آن فرمودند: «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ علیهم»: «در وقایع و رخدادهایی که برای شما پیش می آید، به راویان حدیث ما (فقیهان و مجتهدان آگاه) مراجعه کنید؛ زیرا آنان حجّت من بر شمایند و من حجت خدا بر آنان هستم». [ كمال الدين، ج٢ ص۴٨٣]
این توقيع شریف، یکی از ادله شیعه برای اثبات نظریه ولایتفقیه است که امام راحل با استناد به همین توقیع در کتاب ولایت فقیه خود، اثبات مینمایند که همه امور جامعه را باید به فقیهان جامعالشرایط سپرد؛ هرچند که در اثبات نظریه «ولایت فقیه» علاوه بر ادله نقلی، میتوان بر اساس ادله عقلی نیز آن را اثبات نمود که در این مجال کوتاه نمیگنجد.
✍️ و سخن امروز را بخشی از توقيع حضرت ولی عصر (عج) به شیخ مفید (ره) به پایان میبریم که حضرت فرمودند: «... ما هرگز شما را به حال خود رها نکردهایم و هرگز شما را از یاد نبردهایم و اگر نبود ( عنایات پیوسته ما) حتماً سختیها و بلاهای فراوانی به شما میرسید و دشمنان، شما را نابود میکردند؛ پس از خداوند بترسید و تقوا پیشه کنید و ما خاندان رسالت را مدد رسانید؛ و در برابر فتنههایی که پیش میآید و البته عدهای در این آزمایشها و فتنهها هلاک میشوند، مقاومت کنید و بدانید که همهی اینها از نشانههای حرکت و قیام ما هستند؛ پس اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علیرغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد» (بحارالانوار، ج ۵٣، ص ١٧۵)
🤲 «اللهم عجل لولیک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اومده میگه من کربلا میخوام....
✨فقط نگاهِ رهبر🥲😘
دیگه حله...
➕ رهبری که آرام و قرار را از ابرقدرتهای دنیا ربوده، اینگونه است رفتارش با کودکان..
پيامبر صلي الله عليه و آله : مَن كانَ عِندَهُ صَبِيٌّ فَليَتَصابَّ لَهُ ؛ هر كس كودكى دارد، بايد با او كودكانه رفتار كند
#حدیث_روز
💠 بوی خوش
🔸 امام صادق علیه السلام:
دو ركعت نماز با عطر، بهتر است از هفتاد ركعت نماز كسى كه عطر نزده است.
✨ ركعتان يصليها المتعطر، افضل من سبعين ركعة يصليها غيرمتعطر