4_5877595803215724848.mp3
5.26M
دعای توسل
با صدای روحانی استاد فرهمند
التماس دعا
Moghadam-MiladHazratRoghaye1397[02].mp3
4.18M
🔸اومدش اومد همون که دلبره🔹
🎤 سبـک : مولودی (سرود)
🗓مراسم : میلاد #حضرترقیه (سلام الله علیها)
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: چهارشنبه - ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
میلادی: Wednesday - 24 April 2019
قمری: الأربعاء، 18 شعبان 1440
🌹 امروز متعلق است به:
🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام
🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام
🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام
🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه)
- حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه)
- یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹وفات حسین بن روح نوبختی نائب سوم امام زمان، 326ه-ق
📆 روزشمار:
▪️12 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان
▪️21 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
▪️26 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️29 روز تا اولین شب قدر
▪️30 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام
✅ با ما همراه شوید...
https://eitaa.com/adinebaharan
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: جمعه - ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
میلادی: Friday - 26 April 2019
قمری: الجمعة، 20 شعبان 1440
🌹 امروز متعلق است به:
🔸صاحب العصر و الزمان حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ (100 مرتبه)
- یا ذاالجلال و الاکرام (1000 مرتبه)
- یا نور (256 مرتبه) برای عزیز شدن
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹امروز مناسبتی نداریم
📆 روزشمار:
▪️10 روز تا آغاز ماه مبارک رمضان
▪️19 روز تا رحلت ام المومنین حضرت خدیجه علیها السلام
▪️24 روز تا ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام
▪️27 روز تا اولین شب قدر
▪️28 روز تا ضربت خوردن امام علی علیه السلام
✅ با ما همراه شوید...
https://eitaa.com/adinebaharan
پيشوايان دوزخ
وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ لا يُنْصَرُون
و ما آنها را پيشوايانى كه دعوت به آتش (دوزخ) مىكنند قرار داديم، و روز رستاخيز يارى نخواهند شد.
آیه 41 از سوره مبارکه قصص
نقش حكومتها را در شكلدهى ساختار فرهنگى و عقيدتى جامعه نمىتوان ناديده گرفت. «أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ»https://eitaa.com/adinebaharan
عاقل ترين مردم
امام علي علیه السلام
أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقديرا لِمَعاشِهِ وَ أَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ؛
عاقل ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر همّت نمايد.
منبع
غرر الحکم،ص52.https://eitaa.com/adinebaharan
نامه به علي ع1
ابن ابي الحديد گويد: روزي از روزهاي صفين كه معاويه خويش را سخت در تنگناي جنگ گرفتار ديد به عمرو عاص گفت: من به علي(عليه السلام) نامهاي مينويسم كه به وسيله اين نامه، علي(ع) را در كار پيكار به ترديد اندازم و خود را از اين مخمصه نجات دهم.
عمروعاص پوزخندي زد و گفت: «اي معاويه! تو كيستي كه بتواني مردي چون علي(عليه السلام) را بفريبي؟ بيجهت خود را اذيت مكن. علي(عليه السلام) هرگز فريب تو را نخواهد خورد. معاويه نامهاي براي حضرت نوشت بدين مضمون: اگر ما ميدانستيم، اين جنگ چه بر سرمان خواهد آورد، هرگز داخلش نميشديم و اكنون هر دو پشيمان هستيم. تو ميداني كه لشكر عرب از هر دو سو (هم بواسطه من و هم بواسطه تو) رو به نابودي است. من و تو، هر دو فرزندان عبدمناف و در نَسَب با هم برابريم. اگر حكومت شام را به من واگذاري، من فرمانت را گردن خواهم نهاد.نامه به علي ع2
هنگامي كه حضرت آن نامه را ملاحظه فرمودند پاسخ دادند: اما اينكه فرمانروايي شام را از من ميخواستي، بدان كه چيزي را كه من ديروز به تو ندادم، امروز نيز نخواهم داد.
ديگر آنكه گفتي جنگ موجب از بين بردن عرب شد و از لشكريان من و تو جز اندكي باقي نمانده است، بدان كه هر صاحب حقي كه بدست باطل كشته شود زنده جاويدانه و روانه بهشت است و هر باطلي كه توسط حق از بين برود، مخلّد در آتش دوزخ است.
ديگر آنكه گفتي ما و تو در سپاهيان و جنگ و نابود شدن برابريم، پس بدان كه سخت در اشتباهي. زيرا نه تو در شك و ترديدت پايدارتر از من بر يقين ميباشي و نه شاميان بر دنيا حريصتر از عراقيان در امر آخرت ميباشند. ديگر اينكه گفتي ما هر دو فرزندان عبدمنافيم. آري، لكن حرف اينجاست كه نه اميه مانند هاشم و نه ابوسفيان مانند عبدالمطلب و نه مهاجر(يعني من) مانند اسير و آزاد كرده شده(يعني تو و پدرت ابوسفيان در فتح مكه) ميباشد.https://eitaa.com/adinebaharan
وحدت در سايه اسلام رمز موفقيت
عزيزان من! اگر وحدت مردم ايران در زير لواي اسلام و با هدايت آن نَفَس گرم و دلِ آگاه نميبود، بدانيد كه اين انقلاب در زير بار مشكلات، كمر راست نميكرد؛ نميتوانست در زير آن همه بارهاي سنگين، كمر راست كند و خود را به سلامت به ساحلِ نجات برساند؛ ممكن نبود. از آنچه كه در اوايل انقلاب به وسيلهي جناحبنديهاي سياسي، گروهكها و عوامل پشت پردهي گروهكها اتّفاق افتاد، تا آنچه كه در دوران جنگ اتّفاق افتاد، تا آنچه كه به وسيلهي ابزار فرهنگي انجام گرفت، تا آنچه كه به وسيلهي فشارهاي اقتصادي و سياسي براي اين ملت به وجود آوردند، در همهي اين مراحل، آن چيزي كه توانسته است اين ملت را زير انبوه مشكلات، با سلامت، با قامت رسا و با سرِ برافراشته، پيش ببرد و از مشكلات فراوان نجات دهد، وحدت عظيم و اتّحاد اين ملت بزرگ و با اراده و هوشمند بوده است.
مقام معظم رهبري
منبع
بيانات رهبري در ديدار كارگزاران نظام 27فروردين 77
https://eitaa.com/adinebaharan
حکم سقط جنين چيست؟
از بين بردن نطفه بعد از استقرار آن در رحم و همچنين سقط جنين در هيچ يک از مراحل رشد جنين، جايز نيست.https://eitaa.com/adinebaharan
جايگاه افراد سفيه و ديوانه و نيز كودكان در قيامت چگونه است؟ اين موضوع چگونه با عدل خداوند سازگار است ؟ زيرا آنان در دنيا به سبب محروميتهاي ذاتي نتوانسته اند به كمال خداوندي برسند و در قيامت نيز رضوان الهي را دركي نخواهند كرد؟
بنابر آن چه گفته شد به خوبي مي توان نتيجه گرفت موفقيت و يا محروميت هر موجودي وابسته به قابليت و وضعيت او مي باشد. و هر كس ظرفيت و قابليت داشته باشد. از طرف ديگر هيچ گونه بخل و ممانعتي نيست كه ظرف او را پر نكند. و اگر ظرفيت نباشد جايگاهي نيست و شأني نيست كه خداوند عطا كند. و اين همان معناي حكمت و عدالت خداوند و نشانه نظام مندي جهان است و كاستي افراد را نبايد به خداوند منسوب كرد. بلكه بايد به خودش و يا اطرافيان منسوب كرد.
در غير اين صورت نه تنها ديوانگان و كودكان بلكه اقشار ديگر مردمان نيز مي توانند اعتراض كنند كه اگر شرايط ما به گونه ديگري بود به مراتب بالاتري مي رسيديم. البته ناگفته نماند اين انتظارات و دلسوزي ها بيشتر جنبه فرضي دارد اما اگر به دقت توجه شود چه بسا اگر غير از اين بود مشكل زا بود. به طور مثال اگر كسي كه بهره هوشي او به اندازه ادامه تحصيل تا ديپلم است بار علمي پرفسوري را تحميل كنيم طاقت فرسا نخواهد بود اگر چه او آرزو هم داشته باشد.
آن چه مهم است خداوند در روز قيامت به هر كس آن چه لايق اوست مي دهد و او هم به آن امكانات و لذت ها راضي مي باشد.https://eitaa.com/adinebaharan
حكايت شده: يكي از عباد و زهاد، در وقت مردن، اطرافش را گرفته بودند. گفتند: اينها براي خودشان گريه مي كنند. چون خر و حمال ايشان بودي، شتر بارشان بودي، گاو شخم ايشان بودي؛ از دست ايشان مي روي، و لهذا گريه و ناله مي كنند.
آن عابد ملتفت گريه ايشان شد. از آنها سؤال كرد: چرا گريه مي كنيد؟ يكي گفت: به جهت آنكه بي شوهر مي شوم. و ديگري گفت: كفيلي ندارم. يكي گفت: تو پشت و پناه من بودي. يكي گفت: بعد از تو پرستاري و غمخواري ندارم. و هكذا از اين گونه كلمات گفتند.
آن عابد ملتفت شد. گفت: برخيزيد از اطراف من دور شويد! بگذاريد مرا به حال خودم. نديدم يكي از شماها كه بر من گريه كند كه مي روي از اين عالم به آن عالم، بر تو چه خواهد گذشت؟ كارت به كجا خواهد رسيد؟
بلي، مثل ابوذر در حديث وارد است كه پسرش كه ارتحال يافت، رفت بر سر قبر او گفت: اي فرزند از تو راضي بودم. خدا از تو راضي باشد. غصه و اندوهي براي تو ندارم، و غصه اي كه دارم اين است كه بر تو در آنجا چه خواهد گذشت؟ با تو چه گفتند و چه كردند؟
آيه الله شيخ جعفر شوشتري
منبع
صادق حسن زاده، مجالس شوشتري، مجلس چهارم.https://eitaa.com/adinebaharan
زمان حال
ارتباط با زمان حال به معناي زندگي كردن در لحظه كنوني و تمركز كردن و مشاركت داشتن كامل در هر فعاليتي است كه در حال انجام آن مي باشيد.
https://eitaa.com/adinebaharan
مهدی بخشی:
متن خطبه¬های نماز جمعه شهر بهاران6/2/98
سلام علیکم و رحمه الله اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین نحمده و نستعینه و نومن به و نتوکل علیه و اعوذ بلله من سیئات اعمالنا و شرور انفسنا من یهدی الله فلا مضل له و من یضلل فلا هادی له و نشهد ان لا الله الا الله وحده لا شریک له کما شهد الله لنفسه و نشهد ان محمد عبده و رسوله ارسله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون عبادلله اوصیکم و نفسی بتقوی الله الذی الیه معادکم و علیه حسابکم قال الله تبارک تعالی «قَالَ اللهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكُونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ.»[ توبه، 119]
شرح حکمت 116
امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه و هشدار دهنده به چهار نكته مهم اشاره مى كند كه بر محور چهار واژه معنادار: «مستدرج»، «مغرور»، «مفتون» و «املاء» دور مى زند. مى فرمايد: (كَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِحْسَانِ إِلَيْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاْمْلاَءِ لَهُ). «چه بسيارند كسانى كه به وسيله نعمتى كه به آنها داده شده غافل مى شوند و به سبب پرده پوشى خدا بر آنها مغرور مى گردند و بر اثر تعريف و تمجيد از آنان فريب مى خورند و خداوند هيچ كس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت ها و ترك عقوبت) آزمايش نكرده است»; «مستدرج» از ريشه «استدراج» به معناى چيزى را تدريجاً به سمت و سويى بردن آمده است. در قرآن مجيد اين تعبير در دو آيه (182 سوره «اعراف»، و 44 سوره «قلم») ذكر شده و مفهوم آن در هر دو مورد يكى است و آن اين كه كسى را مرحله به مرحله بدون اين كه خود متوجه شود در دام مجازات گرفتار كنند درست مثل اين كه كسى از بيراهه به سوى پرتگاه مى رود اما نه تنها او را از اين كار نهى نكنيم بلكه به دليل آنكه مستحق مجازات و كيفر است او را نيز تشويق كنيم. ناگهان به لب پرتگاه مى رسد و خود را در دام مجازات مى بيند، وحشت مى كند و راه بازگشت در برابر خود نمى بيند و از همان جا مى لغزد و در پرتگاه سقوط مى كند. خدا به افرادى كه طغيان را به اوج خود مى رسانند نيكى مى كند، نعمت مى بخشد، مقام مى دهد و ناگهان در ميان ناز و نعمت گرفتار مجازاتشان مى سازد، مجازاتى كه در آن حالت بسيار دردناك است. در آيه 44 سوره «انعام» مى خوانيم: «(فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْء حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ); هنگامى كه آنچه را به آن ها تذكر داده شده فراموش كردند ما درهاى همه گونه نعمت را بر آنها گشوديم تا زمانى كه (كاملاً) به آنچه به آنها داده شده بود خوشحال شدند. ناگهان آنها را به عذاب گرفتار ساختيم و يكباره نوميد شدند». دومين جمله اشاره به كسانى است كه مورد آزمون الهى از طريق پرده پوشى خداوند نسبت به گناهان آنها قرار مى گيرند. خدا، ستار العيوب است و تا آن جا كه ممكن باشد بر گناهان بندگانش پرده مى افكند تا بيدار شوند و توبه كنند و به راه حق باز گردند ولى گروهى به عكس، مغرور مى شوند و از اين ستر الهى فريب مى خورند و بر شدت و كثرت گناه مى افزايند. با توجه به اين كه «چون كه از حد بگذرد رسوا كند» سرانجام پرده ها بالا مى رود و آنها رسواى خاص و عام مى شوند. جمله سوم اشاره به يكى ديگر از راه هاى نفوذ شيطان و هواى نفس در انسان است; گاه مردم از روى حسن ظن و گاه از طريق تملق و چاپلوسى به مدح و ثناى افرادى مى پردازند; ولى گاه آنها كه از حال خود باخبرند و وضع خود را با آنچه به صورت مدح و تمجيد گفته مى شود كاملاً متفاوت مى بينند بيدار شده و سعى مى كنند خود را با حسن ظن مردم موافق كنند، گاهى با اين سخنان، فريب مى خورند و خود را مقرب درگاه الهى و در اوج فضيلت و اخلاق مى پندارند، در حالى كه در دام شيطان و هواى نفس گرفتارند. چهارمين جمله اشاره به حال كسانى است كه خداوندِ حليم و غفور آنها را از طريق بخشيدن نعمت و گسترش روزى و مانند آن مى آزمايد شايد به پاس نعمت هاى الهى بيدار شوند و باز گردند; اين گسترش نعمت ها سبب غفلت و بى خبريشان شده و همچنان راه خطا را با شتاب ادامه مى دهند، ناگهان خدا آنها را گرفته و مجازات مى كند; مجازاتى كه بسيار دردناك است، زيرا در ميان نعمت هاى الهى غوطه¬ور و سرگرم لذاتند كه در يك لحظه همه چيز دگرگون مى شود و همچون «قارون» كه با داشتن آن همه امكانات در اوج غرور و غفلت قرار داشت، گرفتار عذاب ناگهانى الهى شده و در يك لحظه همه چيز خود را از دست مى دهند.