بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و صبح بخیر دوستان عزیز
امام هادی علیه السلام:
بر زیردستان خشمگین شدن نشانه پَستی است
اَلغَضَبُ عَلى مَن تَملِكُ لُؤمٌ
ولادت با سعادت امام هادی علیه السلام بر شما عزیزان مبارکباد ❤️🌹😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کسی ممکنه برای سیدالشهدا علیه السلام خرج کنه ولی امیرالمومنین علی علیه السلام و غدیر .....
منبع : حسینیه مجازی جان نثاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کابل دزد > اکبر طبری
سخنان امام جمعه گیلان درباره تبعیض برخورد با مجرمین و متهمین
🌹 حوزه انقلابی
آقا جان! من، دیگه بُریدم!
🎙حجت الاسلام علی ربانی خلخالی رحمة الله علیه:
اگر در شدائد سختی كه راه چاره را گم كرده اید، از جمله مشكلاتی كه از اختلاف بین نزدیكان فامیل یا كار و كسب پیش می آید كه در صورت ادامه جمع متلاشی می گردد، بایستی به اهل بیت علیهم السلام متوسل شد.
🌹فرموده اند:
اگر دچار بدخلقی، بدرفتاری یا ابتلا به فرزند، شوهر، خواهر، برادر، همسر و شریك دیگری در زندگی شدید و پند و نصیحت كارگر نیفتاد و جز رنج و غصه نصیبی نداشتید، هنگام صبح ۱۱۰ صلوات به امام هادی علیه السلام هدیه كنید و ظهر هم تكرار نمایید.
هم چنین بعد از مغرب ۱۳۰ مرتبه صلوات بفرستید و هدیه نمایید. نیمه ی شب - كه همه در خواب بودند - وضو گرفته، زیر آسمان بعد از دو ركعت نماز حاجت، دعای توسل به امام هادی علیه السلام بخوانید، كف دست ها را به سوی زمین و پشت دست ها را رو به آسمان باشد، با حال پریشان ۲۹۰ مرتبه بگویید: «یا اَبا الحَسَنِ یا عَلِیَّ بنَ مُحَمَّدٍ اَدرِكنی» و هدایت او را كه گرفتار [رفتار و اخلاق] ناپسندی شده است از ذهن بگذرانید.
📚چهره های درخشان سامرا، ص ۳۹۹ و ۴۰۰.
#همسر
#خانواده
#بدخلقی
🌹@kavasayat🌹
تریبون داران و منبریون حکومتی جمهوری اسلامی و #سانسور خمینی واقعی!!
⭕️ #غدیر؛ برای چراغانی و مداحی، یا اقامه عدل؟
#امام_خمینی:
🔹زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی و قصیدهخوانی و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسئله این نیست!
ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است، نه به معنای مقام معنوی
🔸اینکه از غدیر آنقدر تجلیل کردهاند، نه از باب اینست که حکومت یک مسئلهای است، بلکه ازین باب است که روش حکومتی حضرت امیر سرلوحه کارگزاران باشد یعنی #اقامه_عدل ، عدالت گستری و مبارزه با ظلم و تبعیض و طاغوت و اشراف و فساد کارگزاران و فاصله جهنمی طبقاتی...
امری ضروری و حیاتی که سالهاست تریبون داران و منبریون حکومتی جمهوری اسلامی جایش را داده اند به دعوت بچراغانی و جشن و پخش شیرینی و خیریه بازی و دیگر هیچ...!😒
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺شعرخوانی غرورانگیز و جالب این شاعر قمی را از دست ندهید
👌سیدحمیدرضا برقعی در مدح امام علی(علیه السلام) میخواند
👈 دیدن و نشر حداکثری این فیلم را به عاشقان مولا توصیه میکنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غدیریه مرحوم آقاسی
شعری زیبا با موضوع ولایت که کم نظیره✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️فضائل امیرالمؤمنین علی رو گفتن خودش جلو فساد میگیره
#استاد_رائفی_پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐شیعه حیدر کراریم
💐ببینید یه بچه شیعه ایرانی بنام میلاد پسندیده چه کار برای مولا کرده
💐معرفی شخصیت امامعلی(ع) در قالب زبان و تصویر هنر
💐دهه ولایت و امامت مبارک
#غدیر
#من_غدیری_ام
🔸حکایتی شنیدنی🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند
پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است
راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود گفت:
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم
گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی
گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب فضل از جا برخاست و گفت:
ایها العالم من برادری دارم که رافضی است و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید: علی بن ابیطالب افضل و خلیفۀ به حق است
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم
ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم همواره در میدان های جنگ آن دو بزرگوار ابوبکر و عمر را کنار خود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد! و چون علی را دوست نمی داشت طردش می کرد و او را به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است
فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم
ولی او ازقرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است:
«خداوند مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر و عمر است که قاعد بوده اند
ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است!
فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم
امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است:
«ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر داخل خانه اش نشوید..»
و می دانیم که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بودند و از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مهریه طلبکار بودند پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند!
فضل گفت: بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبرصلی الله علیه و آله و سلم به همسرانش بدهکار نبوده است
برای اینکه خداوند فرموده است:
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله و سلم مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت:
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مهریّه طلبکار نبوده اند اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابر این غصبی در کار نبوده است!
فضل گفت: بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده است:
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر صلی الله علیه وآله ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد؟!
سخن که به اینجا رسید ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و گفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد
پیشنهاد:
بعنوان هدیه ای به محضر امیرالمومنین علیه السلام بجاست اگر این دلایل حقانیت شیعه بودنمان را حفظ کنیم به فرزندانمان بیاموزیم.✅🌹✅🌹✅🌹
بسم الله و الحمدلله
🔴 لابد خوب است دامادی که تنها کمالاتش پیوند خویشاندی با رئیس جمهور سابق است برای پدر زنِ خود شیرین زبانی کند و روی غلوکنندگان را سپید نماید! اما بهتر آن است که هنگام اظهار نظر درباره سفره مردم و قول و وعده و برجامی که نافرجام ماند حیا داشته باشد و خبری هم از خزانه ی بدهکار و فرشهای سرقت شده ی کاخ سعد آباد بگیرد.
🔷 جناب ماه داماد!
بیا و مردانگی کن چند صفحه ، اصلا نه! چند خط درباره fatf و تاثیر آن بر اقتصاد، واضح، صریح و منطقی بنویس شاید نخبگان و مردم هم از جهالت خارج و با شما هم صدا شوند!
🔷 راستی، آن ساختمان اشرافی که به خیالِ خوشِ بیتوته بعد از پایان دوران رئیس جمهوری پدر زن محترمتان ساخته بودید و چون نامشروع بود، توقیف شد و توفیق وصالش را نیافتید، همان که قرار بود محل پاتوقهای سیاسی و اقتصادی تان باشد، منابع مالی اش از کدام سفره تأمین شده بود؟!
🔷 اسم از سفره آمد، حیف است نگوییم و ننویسیم آنچنان بابت آن جشنِ توافق برجام که در دوران فخیمه ی شیخ تحریم شکن بر پا شد هنوز سفره ی مردم پرنعمت است که اصلا کسی برایش مهم نیست در شانگهای چه اتفاقی افتاده!
🔷 مردم چشم و دلشان از عواید سر ریز های خزانه ی قبل طوری سیر است که عارشان می آید به محصول این توافقات بنجل و سخیف که با غیر کدخدای شما بسته میشود حتی نیم نگاهی کنند!
🔷 بگذریم که نیروهای نظارتی و حراستی هنوز هم مجال نیافته اند به حساب و کتاب تمامی ولخرجیها و رانت بازیها و جیبهای فراخ و بعضا سوراخِ هلدینگهای متبوعِ وزارتخانه ها در دولت قبل رسیدگی نمایند؛
درباره تعداد جاسوسهای به دامِ نیروهای امنیتی افتاده که رفیق گرمابه و گلستان پدر زن عزیزتان بودند و از شدت مرافقت، طعم و نوع آدامسی که ایشان میجویدند و حجم پاستیل توت فرنگی که جناب ظریف در سفرها میل میکردند را هم در گزارشهایشان به سیا و ام آی سیکس و موساد درج کرده بودند بهتر است چیزی به عرض نرسانم.
🔷 فقط اگر زحمتی نیست مراقبت بفرمایید حتما پدر زن خیلی محترمتان آب پرتقالشان فراموش نشود که آن ویتامینهایی که در اثر جنب و جوش و فعالیتِ بسیار در دوران مسئولیتشان افت نموده جبران شود و آن تشک طبی مخصوصشان را که در سفر مشهد مجبور شدند از تهران برایشان ارسال نمایند نیز دقت کنید همیشه مهیا باشد که این شیخ تحریم شکن، کمرشان شکست از بس که بعد از آن روز جمعه که از گرانی بنزین باخبر شدند غصه ی مردم را خوردند!
🔷 خلاصه اینکه ما هم با شما داماد دلبند و عزیزتر از جان همدردیم.
فراق رئیس جمهورِ زبانِ دنیا بلد و کاردانمان جناب حسن روحانی خیلی دشوار است.
چه کنیم که جناب آیت الله دکتر رئیسی شش کلاس بیشتر سواد ندارند و مستأصل به دروازه های مناسباتِ بین المللی مینگرند شاید به معجزه و کرامت، دری به رویشان گشوده شود!!! از بس که زبان دنیا را بلد نیستند این دولت انقلابی!
✍ مریم اشرفی گودرزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نبی مکرم اسلام:ضربه علی در روز خندق از عبادت جن و انسان تا روز قیامت برتر است✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آماده تغییرات کلیدی در جهان باشید
🔶 جنگها و اتفاقات عجیبی در جهان پیشرو داریم، که آنچیزی که در ایران رخ داد یک شوخی بیشتر نبود.
خدا گریبان همه کشورهایی که در ناآرامیهای ما نقش داشتند را میگیرد.
🍃🍃🍃🍃🍃
🌺 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المَعصُومين عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
🌺 فرا رسیدن عید ولایت و امامت، تکمیل دین و تتمیم نعمت، مُسمّی به غدیر خم به پیشگاه مقدس وارث غدیر مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه منتظران تبریک و تهنیت باد.
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى اکرم (ص) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى وارد شد.
حجاج از طرز برخورد او که خیلى وزین و بىاعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست.
بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد:
تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟
گفت: بلى
حجاج گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔپیامبر(ص) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان ، ترجیح مى دهى؟
حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم !
حجاج گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟
حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ...
حجّاج ناراحت شده و گفت:
واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (ع) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت.
حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج
قرآن درباره حضرت آدم میفرماید:
(وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد)
ولى درباره حضرت على(ع) و خانوادهاش میفرماید :
(وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً)
سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است.
بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود:
(وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه)
نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند.
امّا على(ع) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد.
حجاج با صداى بلند گفت:
اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ
بعد از او تقاضا کرد که برترى على (ع) را بر نوح و لوط بیان کند.
حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده
که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث
رفع عذاب آنها نخواهد شد.
روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتشاند
امّا حضرت على(ع) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست
و خشم او خشم خداست.
حجاج گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن
حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (ع) در قرآن میفرماید:
(وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى)
خدایا به من بنمایان که چگونه
مردگان را زنده مى کنى
خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟
عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى میخواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند.
امّا على(ع) جملهاى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کردهاند
حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید:
یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟
فرمود: ابراهیم(ع) براى اطمینان قلبى خودش
به خداوند عرضه داشت:
(رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى)
امّا من آنچنان اطمینان دارم
که اگر پردههاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد.
حجاج گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على بر موسى(ع) چیست؟
حرّه گفت: حضرت موسى(ع) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند.
(فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ)
او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد
و به سوى مدین رفت.
امّا حضرت على(ع) در لیلة المبیت
بهجاى پیامبر(ص) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند:
(وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ
بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مىفروشند.
حجاج گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت
على نسبت به حضرت سلیمان (ع) بیان نما
حرّه گفت:
حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت:
(رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى)
پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد.
امّا على(ع) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود:
(هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ)
اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نمودهام و رجوعى در آن نیست.
📚 بحار الانوار.ج۴۶. ص ۱۳۴و۱۳۵و۱۳۶
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایته امیرالمؤمنین علی علیه السلام و الائمه المعصومین علیهم السلام 🤲
عید شما مبارک
🔴 به آسمان رود و کار آفتاب کند
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعی روایت کرده: یکی از طلبههای حوزه باعظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشواری غیر قابل تحملّی بود. روزی از روی شکایت و فشار روحی کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین عرضه میدارد:
شما این لوسترهای قیمتی و قندیلهای بیبدیل را به چه سبب در حرم خود گذاردهاید، درحالیکه من برای اداره امور معیشتم در تنگنای شدیدی هستم؟!
شب امیرالمؤمنین را در خواب میبیند که آن آن حضرت به او میفرماید: اگر میخواهی در نجف مجاور من باشی اینجا همین نان و ماست و فیجیل و فرش طلبگی است و اگر زندگی مادی قابل توجهی میخواهی باید به هندوستان در شهر حیدرآباد دکن به خانه فلان کس مراجعه کنی، چون حلقه به در زدی و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو:
به آسمان رود و کار آفتاب کند.
پس از این خواب، دوباره به حرم مطهّر مشرف میشود و عرضه میدارد:
زندگی من اینجا پریشان و نابسامان است شما مرا به هندوستان حواله میدهید!
بار دیگر حضرت را خواب میبیند که میفرماید: سخن همان است که گفتم، اگر در جوار ما با این اوضاع میتوانی استقامت ورزی اقامت کن، اگر نمیتوانی باید به هندوستان به همان شهر بروی و خانه فلان راجه را سراغ بگیری و به او بگویی:
به آسمان رود و کار آفتاب کند
پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن، کتابها و لوازم مختصری که داشته به فروش میرساند و اهل خیر هم با او مساعدت میکنند تا خود را به هندوستان میرساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را میگیرد، مردم از این که طلبهای فقیر با چنان مردی ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد، تعجب میکنند.
وقتی به در خانه آن راجه میرسد در میزند، چون در را باز میکنند میبیند شخصی از پلههای عمارت به زیر آمد، طلبه وقتی با او روبرو میشود میگوید:
به آسمان رود و کار آفتاب کند
فوراً راجه پیش خدمتهایش را صدا میزند و میگوید: این طلبه را به داخل عمارت راهنمایی کنید و پس از پذیرایی از او تا رفع خستگیاش وی را به حمام ببرید و او را با لباسهای فاخر و گران قیمت بپوشانید.
مراسم به صورتی نیکو انجام میگیرد و طلبه در آن عمارت عالی تا فردا عصر پذیرایی میشود. فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن در جای مخصوص به خود قرار گرفتند، از شخصی که کنار دستش بود، پرسید: چه خبر است؟ گفت:
مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است. پیش خود گفت: وقتی به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش برای آنان آماده است.
هنگامی که مجلس آراسته شد، راجه به سالن درآمد، همه به احترامش از جای برخاستند و او نیز پس از احترام به مهمانان در جای ویژه خود نشست.
آنگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت: آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ میشود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم، و همه میدانید که اولاد من منحصر به دو دختر است، یکی از آنها را برای او عقد میبندم، و شما ای عالمان دین، هم اکنون صیغه عقد را جاری کنید. چون صیغه جاری شد طلبه که در دریایی از شگفتی و حیرت فرو رفته بود، پرسید:
شرح این داستان چیست؟
راجه گفت: من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین شعری بگویم، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم؛ به شعرای فارسی زبان هندوستان مراجعه کردم، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود، به شعرای ایران مراجعه کردم، مصراع آنان هم چندان چنگی به دل نمیزد، پیش خود گفتم حتما شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین قرار نگرفته، لذا با خود نذر کردم اگر کسی پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتی مطلوب بگوید، نصف داراییام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم، شما آمدید و مصراع دوم را گفتید، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است. طلبه گفت: مصراع اول چه بود؟ راجه گفت: من گفته بودم:
به ذرّه گر نظر لطف بو تراب کند
طلبه گفت: مصراع دوم از من نیست، بلکه لطف خود امیرالمؤمنین است.
راجه سجده شکر کرد و خواند:
به ذرّه گر نظر لطف بو تراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند
منبع: کتاب داستانهای عبرتآموز از شیخ حسین انصاریان.
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایتبسم زده بر بغضِ مناجاتِ همه
بِشِکنباز،سبویِ دلِ پردردِ همه
یوسفا،حُزن،بههجرخودِتودوختهاند
ناز را سینهبهسینه، بهتوآموختهاند
جمعههایی که نبودید،بهتفریحزدیم
مافقط درغمِهجرانِتو تسبیحزدیم
سرِمانگرمشدو قافلهراگُمکردیم
وایبرما پسرِفاطمهراگُمکردیم
"الّلهُــــمَّعَجِّــــللِوَلِیِّکَـــ الْفَـــــرَجْ"
تعجیلدرفرجآقاامامزمانصلوات
التماسدعا
✍ یک اشتباه راهبردی در چگونگیِ مواجهه با مسئله «کشف حجاب»/
روش مواجهه اندیشمندانی همچون «آیت الله مصباح» با فتنه های فرهنگی- اجتماعی چگونه بود؟
📝شبیر فیروزیان
1⃣ تامّل در آیات قرآن کریم نشان دهنده این نکته راهبردی و مهم است که در نوع مواجهه با هر فتنه و ناهنجاری سیاسی، فرهنگی و اجتماعی (مانند مسئله «کشف حجاب»)، «اصل اساسی» و «اولویّت»، باید برخورد شدید و قهرآمیز با «ریشه ها»، «علّت ها»، «سامری ها» و «منافقانی» که عامل و نفوذیِ دشمن هستند و «شبکه های مولد ناهنجاری های اجتماعی» و «عاملان اصلیِ» ایجاد آن فتنه ها و ناهنجاری ها باشد، نه برخورد با معلول ها و قربانی های کف خیابانی.
«گوساله های سامری» و «مسجد ضرارها»یی که پایگاه ایجاد ناامنی های عقیدتی، فرهنگی و سیاسی هستند باید با مدیریتی دقیق و هوشمند، سوزانده شوند یا تخریب شوند.
2⃣ امام امیرالمؤمنین(ع) در توصیه ای به محمد بن حنفیه که پرچم سپاه در جنگ جمل را به او داده بودند، می فرمایند:
🔸«ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقصَى الْقَوْمِ وَغُضَّ بَصَرَكَ وَاعلَم أَنَّ النَّصْرَمِن عِندِاللَّهِ سُبْحَانَه؛به انتهای سپاه دشمن بنگر و دیده ات را(از آنچه که اراده ات را سست می کند) فرو افکن و بدان که پیروزی از سوی خداوند سبحان است.»(نهج البلاغه؛خطبه11)
درواقع توصیه امیرالمؤمنین(ع) به همه مجاهدان جهاد فرهنگی(اعم از فعالان خودجوش فرهنگی، اندیشمندان و کارگزاران) این است که در این جهاد، سرگرمِ مصادیق پیش پا افتاده و دمِ دستی و بدون اولویت نشوید؛ ماجرا را «راهبردی»، «عمیق»، «ریشه ای»، «جامع»، «برآیندی»، «فرآیندی»، «جریانی»، «چند ضلعی» و «چند بعدی» ببینید:«ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ؛به انتهای سپاه دشمن بنگر».
همچنین می فرماید:«غُضَّ بَصَرَكَ». یعنی خیره نشو و چشمانت را نیمه بسته نگاه دار؛ از چه چیزی؟ از هرآنچه که ممکن است در میدان جنگ در تو «اختلال محاسباتی» ایجاد کند.
از تعداد نفرات و تجهیزاتِ بزرگنمایی شده، از حواشی پر سر و صدا و از مصادیق و موضوعات غیراولویت دار.
3⃣ با توجه به آنچه گفته شد، در مسئله "کشف حجاب" نیز نباید فریب بزرگنمایی ها و حاشیه سازی های دشمن از "کشف حجاب های خیابانی" را خورد. بلکه باید «میدانِ اصلیِ نبرد» را درست تشخیص داد:
✅ امروز میدان نبرد اصلی در مسئله کشف حجاب، «مدیریت صحیحِ فضای مجازی»(بطور خاص، تلگرام و اینستاگرام) است.
✅ میدان نبرد اصلی، «نظارت دقیق بر شبکه نمایش خانگی» است.
✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با «سلبریتی های قبح شکن و هتّاکِ مرتبط با سفارتخانه های غربی» است.
✅میدان نبرد اصلی، «برخورد با مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» است.
✅ میدان نبرد اصلی، برخورد با سرشبکه های مرتبط با دشمن هستند که با وعده پول، افرادی را برای قبح شکنی و کشف حجاب های خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند.
✅ میدان نبرد اصلی، نظام آموزش و پرورش و آموزش عالیِ پر اشکال ماست که خروجی هایش در کف خیابان دیده می شود.
✅ میدان نبرد اصلی، اندیشه های فرهنگیِ خطرناکی است که از ابتدای انقلاب در ذهن برخی کارگزاران و تصمیم سازانِ کشور نقش بسته.
✅ میدان نبرد اصلی نفوذی هایی هستند برای در امان ماندن خود از تیغ انتقاد، ما را مشغول به معلول های خیابانی و حواشی و امور غیراولویت دار کردند و می کنند.
آری! باید نیم نگاهی هم به خیابان داشت؛ولی نه بگونه ای که ما را دچار «ناامیدی»،«فریب» و «اختلال محاسباتی» کند تا بخش عمده سیاستگذاری ها و مطالبه گری ها را نیز به سمت خیابان سوق دهیم.
4⃣ این اشتباهی بود که برخی در دهه هفتاد نیز که زمانه شروع تهاجم فرهنگیِ دشمن بود،مرتکب شدند؛ اما از آن سو امثال «شهید آوینی» و مرحوم «آیت الله مصباح یزدی» که درک عمیق تری از موضوع داشتند، ریشه ها و علت ها و سامری ها و منافقان و مرجفون و نفوذی های فرهنگیِ دشمن و سیاستگذاران پشت پرده فرهنگ را هدف می گرفتند و برخورد سخت با آنان را مطالبه می کردند.
5⃣همچنین سیاستگذاریها و قوانین در این زمینه نباید «تک بعدی» و تنها ناظر به «برخورد با مصادیق خیابانیِ کشف حجاب» طراحی شوند.
برنامه عملیاتیِ دشمن در مسئله حجاب، منسجم، منظّم، چند بعدی، مکمل یکدیگر و به تعبیر قرآن، «صفّاً»(در یک صف واحد) است:
🔸«فَأَجمِعوا كَيدَكُم ثُمَّ ائتُوا صَفًّا؛ (فرعون گفت:)تمام نيرو و نقشه خود را جمع كنيد و دريك صف(به ميدان مبارزه)بيائيد.»(طه: 64)
در نتیجه در جبهه حق نیز باید طرّاحی و برنامه عملیاتی و قوانین، چند لایه، منسجم، مکمل یکدیگر و «صَفًّا» باشد. این نوع جهاد فرهنگی است که دارای اتقان و مورد رضایت خداوند متعال است:
🔸"إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذينَ يُقاتِلونَ فِي سَبيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُم بُنيانٌ مَرصوصٌ"(صف:4)
⚠️متن کامل این مقاله را بصورت فایل pdf در لینک زیر مطالعه نمایید:
https://eitaa.com/basaer_fi/835
@basaer_fi
🚨 پیام #غدیر_خم
" غدیر خم نباید در عصر ما به ضد خودش تبدیل شود "
🔹️یادمان باشد که
اگر امیرالمؤمنین(علیهالسلام) در قید حیات بودند، اکثریت مجلس فعلی اقدام به مخالفت با اوامر ایشان میکرد کمااینکه بارها برخلاف آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت کردند..
➖علوی بودن یعنی بصیرت داشتن
و بصیرت داشتن یعنی به نام انقلاب برای باند جمنا پادویی نکردن و جریان نفاق را تقویت نکردن..
➖غدیری بودن یعنی ظرفیتهای سپاه و بسیج و هیئات و محافل قرآنی را خرجِ رأیآوریِ قالیباف و طیف فکری او نکردن
➖پاسداشتِ غدیرخم یعنی روشنگری علیه دناپلاس و شاسی بلند و حقوقهای نجومی و زندگیِ اَشرافیِ اصولگرایان و انحصاری کردن انتخابات!
➖حرکت در مسیر علوی یعنی بردنِ آبروی زنان و مردانِ به ظاهر مذهبی و سیاستبازی، که نهادها و جلسات دینی را تبدیل به ستاد انتخاباتی اصولگراها کردهاند و چوب حراج به آبروی دین و ایمان مردم زدهاند
#عید_ولایت 🌸
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
࿐჻ᭂ⸙@hojre_enghelab⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ وزیر ارتباطات: تلگرام، واتساپ و اینستاگرام درخواستی برای فعالیت در کشور ندادهاند!
پن: خب شما چه کردهاید؟ شورای عالی فضای مجازی که دبیر آن انگار وجود ندارد، چه کرده است؟ آیا پس از این بیمحلی پلتفرمها و شبکههای اجتماعی خارجی، شما هم جلوی فعالیت آنها را گرفتهاید تا حساب کار بیاید دستشان؟!
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ از تلاش برای ریاست جمهوری مادام العمر هاشمی رفسنجانی تا دعوت دختر هاشمی رفسنجانی به عدم مشارکت در انتخابات😒