🔻آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا ماندهاند.
🔴 خداوند به حضرت ابراهیم خبر از حضرت مهدی میدهد
و بیگمان ابراهیم از شیعیان اوست؛ (صافات/۸۳)
جابر از امام صادق علیه السلام درباره تفسیر این آیه سؤال کرد: ایشان فرمودند: خداوند سبحان هنگامی که ابراهیم را آفرید، پرده از دیدگانش برداشت،او هم نگریست و در کنار عرش نوری را مشاهده نمود، عرضه داشت: خدای من! این نور چیست؟ ندا شد: این نور محمد برگزیده من از خلق است. نوری در کنار آن مشاهده کرد و درباره آن پرسید، گفته شد: این نور علی بن ابی طالب یاور دین من است.
در کنار آنان سه نور دیگر دید و چون پرسید ندا آمد: این نور فاطمه است؛ دوستانش را از آتش بریدم و نور دو فرزندش حسن و حسین. نُه نور دیگر بر گرد آنها مشاهده نمود و عرضه داشت: خدای من! این نورهای نُه گانه چیست؟ گفته شد: ای ابراهیم! اینان امامان از نسل علی و فاطمه هستند.ابراهیم صدا زد: خدایا! به حق آن پنج نفر، این نه تن را برایم معرفی کن! ندا آمد: ای ابراهیم نخستین آنها علی بن الحسین و پسرش محمد، پسر او جعفر، پسر او موسی، پسرش علی، پسرش محمد، پسر او علی، پسرش حسن و حجت قائم پسر او
📗مستدرک الوسائل، ج۴، ص۱۸۷
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐴اردوغان به دنبال امپراطوری عثمانی
#ارتش_تروریستی_اردوغان 🇹🇷🦃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ آقـــــای ظریــــــف!
🔻 ایران و منطقه به توئیتهای شما نیازمند است...
🚨 سقوط حلب به مردم ایران چه ربطی دارد؟
⚠️علی علیزاده به سیم آخر زد... 🤬😳
*احساسی ترین و تلخ ترین عکس سال*
این شیر پس ازشکارآهو درحین خوردن آن متوجه میشود
شکارش باردار است که بلافاصله ازخوردن دست
برمیدارد وسراسیمه سعی می کند
بچه را به شکم مادر برگرداند اما پس از ناامیدشدن
واطمینان از مرگ بچه آهو آن را آرام با دهانش برمیدارد
ودرکنارجسد مادرش میخواباند
و خود نیز کنار آهو و بچه اش می نشیند و نظارگر آنها می شود
"گری وندر والت" عکاس طبیعت و شاهدماجرا میگوید
حدود3ساعت ازخوابیدن شیرگذشت
که بی حرکتی شیر مرا به شک انداخته بود
تااینکه دل را به دریازدم وبه سمت شیر رفتم
"گری"با رسیدن به شیر متوجه میشود که اومدتهاست
در اثر فشارروحی سکته کرده ومرده!
ای کسانیکه که خود را آدم و انسان و از همه داناتر میپندارید در زندگی تان با انسان ها چه می کنید و هر گز خَم به ابرو نمی آورید. بدانید و بدانید که از درنده ترین موجودات دنیا، به مراتب وحشی تر هستید
!!!!! انسانم آرزوست.
#شعور_هستی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌹اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 نام گرهگشا
🎤👈 شهید رئیسی رحمة الله علیه
💠 هر جا گرفتار میشدم توسل به صدیقه طاهره میکردم😢😔
-630907134_1810402143.mp3
5.84M
هر وقت کارد به استخوانت رسید، راه چاره این است که...
داستان توسل ابوالوفاء شیرازی.
بحارالانوار، ج۹۱، ص۳۵
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
#تشرف_یافتگان
#امام_زمان
🇮🇷 چرا بگوئیم ،بنویسیم ، بخوانیم و بیان کنیم امام خامنه اى؟؟
ده سال یک رسانهی غربی پیدا نمیشد که بگوید «امام خمینی»!
همه میگفتند «آیتالله خمینی».
سال 59 از یکی از اساتید یهودی آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟» خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفاش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهٔ آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهٔ "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم. کلمهٔ"رهبر" به نفع ما و کلمهٔ "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم "آیتالله"، اما "امام" یک بار معنوی سیاسی دارد! از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!».
با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانهٔغربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای گرفتن 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، شهیدمظلوم دکتربهشتی کلمهٔ امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهیدبهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند (باکمک شهید دکتر حسن آیت) که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور را ریختند به هم!! بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود✌️👌
امام خمینی رحلت کردند.
❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهٔ اولین نمازجمعهٔ بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند یک : «مانمیخواهیم بعد ازرحلت امام خمینی به جانشین ایشان امام" بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی ودکتر آیت قربانی شدند برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،
امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم ؟
به اسم اعزاز وتکریم امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام!
انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!
جملهٔدومشان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است».
یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام😒
وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»،
«امّت» شد «ملّت»🤦♂
یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «امّت» شد «ملّت»،
عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن»
اما کلمهٔ سوم یعنی «#عدالت»؛ شوم ترین کلمهای که آقای هاشمیرفسنجانی در دوران ریاستجمهوریشان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمهٔ نحس «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (صلی الله علیه وآله وسلم) و علی مرتضی (علیه السلام) تعریف میکنند، اما «توسعه» را صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی و صهیونیستهای عالَم😒
در عرصهٔ بینالملل هم دو کلیدواژهٔ قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرتهای جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی.
«#مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛
یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند وسربار جامعه هستند اما وقتی میگوییم مستضعفین یعنی کسانی که توسط زورگویان وظالمان خارجی و داخلی ضعیف نگه داشته شده اند !!
پنج کلیدواژهٔ قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط رفسنجانی تحریف شد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستند😔
✅ تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی (که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است) احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است😢
شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید «امام خامنه ای 🌹✌️
#اللهمعجللولیکالفرج 🤲
#یا_لثارات_الحسین 🇮🇷
🔴 دنیای درون
♻️ مردی تبرش را در حیاط خانه گم کرد. هر چه فکر کرد، دید جز کار مرد همسایه نمی تواند باشد. تصمیم گرفت او را زیر نظر نظر بگیرد. در گوشه ای کمین کرد و تمام حرکات او را زیر ذره بین گرفت. دید عجب مرد مرموز و آب زیرکاهی است.
كاملاً واضح بود که چیزی را پنهان میکند حتی تلفن زدن هایش هم به شدت مشکوک بود، نجواها و آوازهایی هم که زیر لب میخواند، دلیلی بود بر این که عذاب وجدان دارد. در پایان روز فهرست کاملی از دلایل انکار ناپذیر یافته بود که محکمه پسند هم بودند. برای همین تصمیم گرفت فردا اول وقت با همهی این دلایل و مدارک به سراغ پلیس برود و همسایه را به جرم دزدی به دادگاه بکشاند.
در همین لحظه زنش وارد خانه شد و گفت: «راستی مرد، دیروز تبر را همین طور در حیاط رها کرده بودی. من آن را به زیر زمین بردم. مرد سراسیمه به زیرزمین رفت. تبر آنجا بود. پس با این همه دلیل و مدرک چه کند؟ تصمیم گرفت فردا صبح دوباره مرد همسایه را پنهانی زیر نظر بگیرد. صبح که شد، باز در همان گوشه پنهان شد و مرد را پایید. با تعجب دید که او رفتاری کاملاً طبیعی دارد؛ نه موذی بود و نه آب زیر کاه، نجواها و تلفنهایش هم کاملاً عادی بودند.
نکته: آن چیزی که احساس و عکس العمل شما را تعیین میکند اتفاقی که برای شما رخ میدهد نیست، بلکه نوع نگاه و برداشت شما از آن اتفاق است. در حقیقت این #دنیای_بیرونی نیست که شرایط و موقعیتهای زندگی شما را می سازد، بلکه #دنیای_درونی شماست که این شرایط را خلق میکند.
#اعراض_نفسانی
♡اَللهُمّ عَجّل لِوَلیّکَ الفَرَج♡
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 اظهارات شنیدنی «یاسمین میظر»، سردبیر نشریه کریتیک و پژوهشگر دانشگاه آکسفورد: برای اسرائیل هدف اصلی سوریه نیست؛ هدف اصلی ایران و حتی مردم ایران هستند!
🔺آنهایی که فکر میکنند مشکل اسرائیل فقط با جمهوری اسلامی است از طرحهای دراز مدت صهیونیستها یا اطلاع ندارند و یا خودشان را به ناآگاهی میزنند!
🔺غرب، مردم ایران را به خاطر انقلاب ۵۷ نمیتواند ببخشد! غرب نه فقط جمهوری اسلامی را بلکه مردم ایران را دشمن خود میداند🤦♂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻از جیب مردم بردارین، بدین به بانک ها بخورن
#ناترازی_بانکها
💖🌸💖🌸💖
🌸💖🌸💖
💖🌸💖
🌸💖
💖
#قصه_دلبری
#قسمت_سی_و_پنجم
جزو آرزوهایش بود در خانه روضه هفتگی بگیریم ، اما نشد .😕
چون خونه مان کوچک بود و وسایلمان زیاد ..
می گفت :«دوبرابر خونه تیرو تخته داریم !»
فردای روز پاتختی ، چند تا از رفیقاش را دعوت کرد خانه ، بیشتر از پنج شش نفر نبودند . مراسم گرفت . یکی شأن طلبه بود که سخنرانی کرد و بقیه مداحی کردند زیارت عاشورا و حدیث کسا هم خواندند .
این تنها مجلسی بود که توانستیم در خانه برگزار کنیم .
چون هنوز در آشپزی راه نیفتاده بودم ، رفت و از بیرون پیتزا خرید، برای شام😅
البته زیاد هیئت دونفری داشتیم . برای هم سخنرانی می کردیم و چاشنی اش چند خط روضه هم می خواندیم .
بعد چای ، نسکافه یا بستنی می خوردیم ، می گفت :
« این خورد دنیا الان مال هیئته!»
هر وقت چای می ریختم می آوردم ، می گفت : «بیا دوسه خط روضه بخونیم تا چای روضه خورده باشیم!» 🙃
زیارت جامعه کبیره میخواندیم ،اما اصرار نداشتیم آن را تا ته بخوانیم .
یکی دو صفحه را با معنی می خواندیم .
چون به زبان عربی مسلط بود ، برایم ترجمه می کرد و توضیح می داد .
کلا آدم بخوری بود😂
موقع رفتن به هیئت ، یک خوراکی می خوردیم و موقع برگشتن هم آبمیوه ، بستنی یا غذا ...
گاهی پیاده می رفتیم گلزار شهدای یزد .
در مسیر رفت و برگشت ، دهانمان می جنبید . همیشه دنبال این بود برویم رستوران ، غذای بیرون بهش می چسبید.
من اصلا اهل خوردن نبودم ، ولی او بعد از ازدواج مبتلایم کرد 😬
عاشق قیمه بود و از خوردنش لذت می برد . جنس علاقه اش با بقیه خوراکی ها فرق داشت .
چون قیمه ، امام حسین (ع) و هیئت را به یادش می انداخت کیف می کرد .
هیئت که می رفتیم ، اگه پذیرایی یا نذری می دادند ، به عنوان تبرک برایم می آورد ☺️
خودم قسمت خانم ها می گرفتم ، ولی باز دوست داشت برایم بگیرد .
بعد از هیئت رأیة العباس با لیوان چای ، روی سکوی وسط خیابان منتظرم می ایستاد .
وقتی چای وقند را به من تعارف می کرد ، حتی بچه مذهبی ها هم نگاه می کردند
چند دفعه دیدم خانم های مسن تر تشویقش کردند و بعضی هاشون به شوهرهایشان می گفتند :«حاج آقا یاد بگیر ، از تو کوچک تره ها!😂
#رمان_شهید_محمد_خانی ✨
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بازتابی از فرهنگ متعالی ترکیه در سریالهای فوق هنری این کشور😒🤦♂😱😰🤢
.
#سروش_اصفهانی
شمس الشعرا، ميرزا محمد علی سدهی اصفهانی، قصيده سرای قرن سيزدهم هجری است. او در 1228 ق در سده -- اصفهان متولد شد ؛ و چندی مقيم تبريز بود و به مدح ناصرالدين شاه که در آن موقع وليعهد بود پرداخت. در زمان سلطنت او مقيم تهران شد ؛ و سرانجام در سال 1285 ق درگذشت ودر شهر قم مدفون شد . ديوان او در دو جلد شامل انواع شعر چاپ شده ؛ ولی مهارت او در قصيده است و سبک شاعران دوره بازگشت ادبی در قصايد او به کمال رسيده است.
اين شاعر شهير ايرانی اشعاری را در رثای شهيدان دشت نينوا ؛ حضرت امام حسين (عليه السلام) و اهل بيت آن حضرت سروده است که گوشه هائی از آن اشعار در پيش ميآيد:
زينب گرفت دست دو فرزند نازنين
ميسود روی خويش به پای امام دين
گفت ای فدای اکبر تو جان صد چو آن
گفت ای نثار اصغر تو جان صد چو اين
عون و محمد آمده از بهر عون تو
فرمای تا روند به ميدان اهل کين
فرمود کودکند و ندارند حرب را
طاقت، علی الخصوص که با لشکری چنين
طفلان ز بيم جان نسپردن به راه شام
گه سر بر آسمان و گهی چشم بر زمين
گشت التماس مادرشان عاقبت قبول
پوشيدشان سلاح و نشانيدشان به زين
اين يک پی قتال، دوانيد از يسار
وان يک پی جدال برانگيخت از يمين
بر اين يکی ز حيدر کرار مرحبا
بر آن دگر ز جعفر طيار، آفرين
گشتند کشته هر دو برادر به زير تيغ
شه را نماند جز علی اکبر کسی معين
عباس نامدار چو از پشت زين فتاد
گفتی قيامت است که مه بر زمين فتاد
اندر فرات راند و پر از آب کرد کف
در ياد حلق تشنهء سلطان دين فتاد
از کف بريخت آب و پر از آب کرد مشک
زان پس ميان دايرهء اهل کين فتاد
افتاد بر يسار و يمين، لرزه عرش را
چون هر دو دست او ز يسار و يمين فتاد
فرياد از آن عمود که دشمن زدش به سر
آن گاه مغفرش ز سر نازنين فتاد
آمد امير تشنه لبانش به سر، دوان
او را چو کار با نفس واپسين فتاد
بر روی شاه، خنده زنان جان سپرد و گفت
خرم کسی که عاقبتش اين چنين فتاد
بودش به گاهواره يکی در شاهوار
دری به چشم خرد و به قيمت بزرگوار
چون شمع صبح، ديدهاش از گريه بی فروغ
چشمش چو ماه يک شبه، از تشنگی نزار
بيی شير مانده مادر و کودک لبش خموش
پژ مرده گشته شاخ گل و خشک چشمه سار
شد سوی خيمه، طفل گرانمايه برگرفت
آمد به دشت و گفت بدان قوم نابکار
رحمی به تشنه کامی من گر نميکنيد
باری کنيد رحم برين طفل شير خوار
تيری زدند بر گلوی اصغر، ای دريغ
نوشيد آب از دم پيکان آبدار
خون ميسترد از گلوی طفل نازنين
ميکرد عاشقانه به سوی سما نثار
يک قطره خون به سوی زمين باز پس نگشت
شهزاده در کنار پدر جان سپرد زار ...
@jawaher_kalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره شنیدنی مرحوم علامه حسن زاده در مورد مقام حضرت زهرا (س)