#تجربه مذهبی
▫️استاد یعقوبی قائنی(ره):
برای افزایش رزق و روزی اگر دعای
اللهُمَّ یا سَبَبَ مَنْ لا سَبَبَ لَهْ یاسَبَبَ کُلَّ ذی سَبَبٍ یا مُسَبِّبَ الْاَسْبابِ مِنْ غَیْرِ سَبَبٍ صَلِّ علی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَغْنِنی بِحَلالِکَ عَنْ حَرامِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ یا حَیُّ قَیّومُ وَ الحَمدُ للهِ رَبِّ العالَمینَ وَ صَلِّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ
را خواندید و از آسمان براتون پول ریخت تعجب نکنید.
✍🏻طبق فایل ضبط شده در جلسه درس ایشان
تجربه شده 👌
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
اندیشکده ادیان و عرفان🍁
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۴) 🎯 تلاشهای یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص) ⚔ د.
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۵)
🎯 تلاشهای یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص)
🌐 ١- دوری از محیط مکه
1⃣ در آن شرایط، #عبدالمطلب وظیفهای خطیر بر عهده داشت. پیامبر (ص) برای مادر و نیز جدّمادری و جدّپدری بسیار محبوب بود.
2⃣ عبدالمطلب، محبوبترین فرزندش، #عبدالله، را از دست داده و دختر وهب نیز دو ماه پس از ازدواج بیوه شده بود.
3⃣ محصول این ازدواج، یک پسر بسیار زیبا بود. از اینرو، اهمیت پاسداری از محمد (ص) برای سرپرستان ایشان، کاملاً آشکار بود.
4⃣ او در محیط مکه، بهدلیل رفت و آمد کاروانهای تجاری و زیارتی، در امان نبود. تنها چاره، دور کردن وی از مکه بود؛ آن هم مخفیانه و دور از چشم اغیار.
5⃣ محمد (ص) را به دایه سپردند تا ایشان را در سرزمینی دورتر از مکه و پنهانی نگهداری کند. منطقهٔ سکونت #حلیمه از مکه، بسیار دور بود.
6⃣ اما چرا عبدالمطلب، محمد (ص) را پس از ۵سال به مکه بازگرداند؟ در تاریخ، دلایلی برای بازگرداندن پیامبر (ص) نقل کردهاند.
7⃣ علت بازگرداندن حضرت به مکه، آن بود که ایشان را شناسایی کرده بودند و میخواستند او را با خود ببرند. نقلهایی، این مطلب را تایید میکنند.
✍ حجةالاسلام مهدی طائب
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/3kDUc1
@adyanoerfann
✡ اسلام و تروریسم تاریخی یهود (۶)
🎯 تلاشهای یهود برای جلوگیری از تولد و ظهور پیامبر اکرم (ص)
🌐 ٢- پاسداری مداوم
1⃣ رفتار عبدالمطلب نشان میدهد که اهمیت حفاظت از پیامبر (ص) برایش کاملاً روشن بوده است؛ چرا که حتی هنگام جلسات #دارالندوة نیز، وی را همراه میبرد و بهجای خود مینشاند.
2⃣ اهمیت این حفاظت در نظر عبدالمطلب، در وصیتنامهٔ او به #ابوطالب نیز آشکار میشود.
3⃣ محمد (ص) ٨ساله بود که مرگ #عبدالمطلب فرا رسید. رسم عرب، وصیّت به فرزند بزرگتر است، ولی عبدالمطلب برخلاف این رسم عرب، ابوطالب را وصی خود قرار داد؛ در حالیکه او فرزند بزرگتر عبدالمطلب نبود و برادر بزرگترش نیز زنده بود.
4⃣ بیش از دو سوّم وصیتنامهٔ عبدالمطلب، سفارش به حفاظت از کودک بود و در پایان فرمود: «اگر به من قول ندهی که از این کودک حفاظت کنی، راحت جان نخواهم داد». ابوطالب دست پدر را گرفت و قول داد که با جان و مال از محمد (ص) پاسداری کند.
✍ حجةالاسلام مهدی طائب
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/3kDU
@adyanoerfann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏠 خانههای کاهگلی؛ مد جدید ساختمانسازی در آلمان
اجداد ما در قرون گذشته خانههایشان را از خاک رس و کاه میساختند.
🔸 خاک رس و کاه جایگزین سالم و همراستا با محیط زیست در مقایسه با سیمان هستند. 👌
🔹مهندسان ساختمان در آلمان بار دیگر به فکر احیای این سنت قدیمی افتادهاند
#معماری_اسلامی
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
#بسیارآموزنده
دانشگاه تهران که بودم یه دوستی داشتم که رتبه هم اتاقیش تو کنکور تک رقمی بود و برق دانشگاه شریف میخوند و باباش نماینده یه جایی بود.! برا فوق لیسانس رفت کانادا، بعد از مدتی به باباش گفت می خوام ول کنم و یا برم قم درس حوزه بخونم، یا تو دانشگاه های خودمون مدیریت بخونم.
باباش هرچند دکتر و نماینده است ولی تو فضای غیر متفکرانه جامه ما زندگی می کرد و بیش از سطح تفکرعوام، به چیزی نمی تونست توجه کنه. بنابراین این کار پسرش رو خیلی احمقانه دونست و بهش گفت: تو معتبرترین دانشگاه دنیا داری درس می خونی، اونم در بالاترین رشته! دو روز دیگه که برگردی ایران میشی استاد دانشکده مهندسی برق
دانشگاه صنعتی شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چرا همچنین تصمیم گرفتی؟
گفت: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوال هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو نوابغ درجه یک دنیا بودن، دیدم همشون یا افغانی هستند یا ایرانی، یا پاکستانی، یا هندی و ... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستن. از خودم پرسیدم .
مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس نابغه های انگلیسی و اسرائیلی و آمریکایی کجان؟بالأخره همشون که خنگ نیستن واونام چهارتا نابغه دارن. رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته. دیدم اونا نابغه هاشونو میفرستن تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشن؛ این کارو میکنن تا بتونن بشریت رو چپاول کنن. نابغه هاشونو میفرستن تو رشته هایی که برای امورات سخت افزاری و نرم افزاری بشری، مثل منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداری ها، وزارت خونه ها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...، حکم ویندوز رو داره تا بتونن همه اینها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنن .
نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق، مدیریت، جامعه شناسی یا کشاورزی، اقتصاد و امثال اینا درس میخونن. اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم به کارگر فریب خورده نگاه می کنن، نه دانشمند فرهیخته. همون طور که ما اگه لوله آب خونه مون بترکه، زنگ میزنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما اتصالات لوله رو تعمیر کنه، اونا میخوان ماهواره و موشک پرتاب کنن، زنگ میزنن کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه. و همون جور که ما نجّار و کارگرها رو تحویل می گیریم و دمشو می بینیم تا کارمون رو درست و خوب انجام بده، اونا هم کارگرای نابغه شون رو تحویل می گیرن تا کارشون پیش بره و بتونن به هدفشون برسن. فهمیدم که تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های مهندسی و پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجّار، یا یه ذره بیشتره، ولی تو کشورای استعمارزده ارزش علوم رو جابه جا کردن؛ رشته هایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون سعادت انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده، ولی رشته های مهندسی و تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده.
یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور در جمع دانشجویان ایرانی مقیم اروپا سخنرانی کرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار می کنیم که چهل درصد دانشمندان ناسا، و بزرگترین استادان دانشگاه اروپا، ایرانی هستند؛ ما افتخار می کنیم معتبرترین پزشکان اروپا، متخصصان ایرانی اند و... من تو دلم بهش گفتم: استاد! تو فکر کردی اون شصت درصد که ایرانی نیستن، آمریکایی هستن؟! اون شصت درصد هم مال چهار تا کشور بدبخت استعمارزده هستن که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدن چه کلاهی سرشون رفته؛ اون شصت درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستن. نابغه تراز اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه. سیستم مدیریتی شون به گونه ای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که شاهرگ حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه برده به کار بگیره .
یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشت که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتن و غارت کردن؛ زنها و مردهای سیاه پوست، از بچه هفت هشت ساله، تا پیرمرد هفتاد ساله رو بار کشتی کردن و آوردن به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنن.
امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده داره، منتهی نه اون برده سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی طاقت فرسا انجام میداد؛ برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و ماهواره و رادار و تجهیزات پزشکی عجیب غریب بسازه. برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی میکنن و میبرن؛
دکتر عبدالرسول کشمیری
@adyanoerfann 👈👈🌸
عرفان های کاذب چرا بو جود می آیند و چگونه نابود می شوند ؟ سیدناصر علم الهدی.mp3
4.19M
🔒 عرفان های کاذب چرا بو جود می آیند و چگونه نابود می شوند؟
🔓 پاسخ توسط استاد : سید ناصر علم الهدی
#فرق و ادیان و مذاهب
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | قابل توجه آنهایی که نفوذ را توهم توطئه میدانند!!!
💢 این شخص یهودی اقرار میکند با تظاهر به مسلمانی، ۱۴ سال رئیس اتحادیه بنکداران پارچه در بازار تهران بوده است.
🔴 او با افتخار، از نفوذ هموطنهای یهودیاش در شاهراههای حیاتی و عرصه های مهم کشور میگوید...
#فتنه_یهود
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
اندیشکده ادیان و عرفان🍁
#مدیریت_زمان ۱۰ #استاد_پناهیان ⏰⏰⏰⏰ 👈 در روایت هست فرمودند: وقتی که تشییع جنازه ای شد؛ شما حتما
#مدیریت_زمان ۱۱
#استاد_پناهیان
⏰⏰⏰⏰
👈 اگر جوانی #رنجی دارد و از چیزی عذاب می کشد یا داغی دیده و یا از کسی کینه ای دارد؛ چاره ی آن زمان است. #زمان_که_بگذرد فراموش خواهد کرد.
❌ گاهی انسان پا به سن گذاشته وهنوز زمان را نمی شناسد و هنوز در چیزی که می خواهد #تعجیل دارد!
👌 عالمی می گفتند : خداوند متعال می توانست همه عالم را در یک لحظه خلق کند؛ ولی در #شش_روز آفرید.برای اینکه به ما نشان دهد همه چیز زمان می برد.
✅ خداوند متعال اراده کرده است زمان را تعبیه کند در عالم وجود! منظور از ایام هم روزهای معمولی نیست؛ بلکه روزهایی است که معلوم نیست چند میلیارد ساعت می باشد!
🍃 شناخت زمان به عنوان موجودی هولناک و مؤثر در از بین بردن #غمها و #شادیها، از معرفت های بزرگ انسان هست.
🔔 بدون زمان در رابطه با هیچ چیز نمی توان صحبت کرد.اگر ما عقل یا احساسات نداشته باشیم؛ غم معنا پیدا نمی کند.
🌸 در روایات داریم که اگر می خواهید کم غم وغصه بخورید؛ #محبت خود را به #دنیا کم کنید.اگر چیزی را دوست داشته باشیم و به خاطر مانعی به آن نرسیم؛ غصه می خوریم بخصوص اگر بدانیم مدت ها به آن نمی رسیم.
♦️کاری که می شود کرد این است که مطلوبیت آن علاقه را بر طرف کنیم و یا مانع را برداریم که هر دوی اینها سخت و مشکل است.بهترین کار این است که زمان را از بین ببریم!
👌 یعنی اینکه #درک_زمان را داشته باشیم وبدانیم که زمان محدود است و خیلی زود می گذرد و این رنج پایان می یابد و از غم رهایی می یابید.
#ادامهدارد
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
مهارتهای کلامی_10.mp3
11.11M
#مهارتهای_کلامی ۱۰
مقدماتی ترین تمرین برای رسیدن به ادبِ در کلام، کنترل خیال است!
بدون مهار کردن قوّهی خیال، و ممانعت از اسارت آن در چنگال خیالات منفی ، محال است زبان کسی اصلاح شود!
از همین حالا، قدم قدم، تمرینات کنترل خیال را، آغاز کنیم...
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
مهارتهای کلامی_11.mp3
9.45M
#مهارتهای_کلامی ۱۱
← |برای رسیدن به اَمنیّت زبان و ادب کلام؛
بطوریکه دیگران در کنارمان احساس امنیّت کنند؛ باید بسرعت از روح #قضاوت فاصله بگیریم ...|
خودمان را دائماً بجای دیگران قرار داده، و بتوانیم به آنها حق بدهیم.
در اینصورت بخش عظیمی از تیزیها و تندیهای زبان ما، از بین خواهند رفت.
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
4_5967808069395023647.mp3
12.2M
#مهارتهای_کلامی ۹
▪️ادب در کلام، فقط منحصر به دایرهی واژگان ما نیست، بلکه بیش از کلام، زبان بدن ما را نیز شامل میشود!
⚡️گاهی اشارات چشم و ابرو، و نوع نفوذ چشم، چنان خنجر برّندهای در قلب مخاطب وارد میکند، که میتواند ما را از چشمان خدا، ساقط کند.
#استاد_شجاعی 🎤
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#داستان_یک_شعر
پابرهنه به احترامِ حرم
دمِ بابالجواد منتظرم
اشک، اذنِ دخول، عرضِ سلام
میگذارم قدم به صحن حرم
یا امام رضا(ع)...
باب الجواد راه ورودی به قلب توست...
نامی که گرهگشای همه حاجتهاست...
نامی که از پسر شروع میشود تا در مسیری به بلندای تاریخ به رئوفترین پدر برسد...
حاجت رواست هر که از این راه میرود...
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
جناب حجة الاسلام آقای علامه لاهیجانی انصاری فرموده اند:
روزی از ایشان [یعنی آقا سید علی قاضی ] پرسیدم که در مواقع اضطرار و گرفتاری چه ذکر در امور دنیوی و یا در امور اخروی و در بن بست کارها به چه ذکر مشغول شوم تا گشایش یابد؟
در جواب فرمودند:
پس از پنج بار صلوات و قرائت آیة الکرسی،
در دل خود بدون آوردن به زبان،
بسیار بگو: اللهم اجعلنی فی درعک الحصینة التی تجعل فیها من تشاء
تا گشایش یابد.
ترجمه دعای مذکور چنین است :
بار پروردگار من، مرا در حصن و پناهگاه خود و در جوشن و زره محکمی قرار بده که هر کس را بخواهی در آن قرار می دهی. 🌴🌈
✍🏻معادشناسی، علامه طهرانی
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
#کودکانمهدوی
هرگاه صدای اطفال از عقبِ صفهای نماز گزاران شنیده نشد، باید بر نسل های آینده ترسید .
اطفالتان را به مسجد ببرید
بگذارید در عقب صفهای نماز شوخی کنند،
امروز اگر شوخی کردند فردا کنارتان می ایستند و نماز می خوانند ...
یکی از عادات بدِ جامعه ما این است که بزرگان بر اطفالی که به مسجد میآیند و اندک سرو صدا راه میاندازند، می غرند و تهدید شان میکند
و اینگونه ذوق آمدن کودک به مسجد را از همان ایام کودکی از او میگیرند.
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
برای دوستانت بفرست👌❤️
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
Panahian-Clip-EzdevajHayeKhiyali-128k_5802908301918209103.mp3
3.67M
ازدواج های خیالی!
#استاد_پناهیان
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
💚 یه آیه بگو درباره #باد 💨💨💨
🔶 برنامه #حفظ_قرآن بصورت کاربردی و موضوعی..
از آیه های موضوعی میتوانید برای قوی تر شدن #فن_بیان تون در میان کلام و سخن تون استفاده کنید.. تا حکیمانه تر سخن بگوییم 🌸
#انرژی_مثبت #انگیزشی #حافظه
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
💚 یه آیه بگو درباره #طلا و #نقره 👑
این آیه داستان جالبی دارد.. 👆
بعد از وفات عبدالرحمن بن عوف، اموالش را نزد عثمان آوردند تا آنها را تقسیم کند. آنقدر طلا جمع شد که از این طرف مجلس، آن طرف دیده نمیشد. این جریان مصادف بود با زمانیکه ابوذر را از شام با دست و پای خونین آورده بودند و معاویه بیرونش کرده بود. عثمان از کعب الاحبار پرسید: آیا اگر کسی این همه طلا به ارث بگذارد، اشکالی دارد؟گفت: نه!
ابوذر با عصای خود بر سر کعب الاحبار کوبیدو گفت : ای یهودی زاده! تو دین ما را به ما یاد میدهی؟! و سپس این آیه را خواند👆
و گفت: انفاق از ماده «نفق» است یعنی حفره. یعنی ثروتمندان آنقدر باید از اموال خود انفاق کنند که در اموالشان حفره ای بوجود آید. اسلام با تولید ثروت مشکلی ندارد. با انباشت ثروت مشکل دارد. با #سرمایه_داری مشکل دارد. با ایجاد #شکاف_طبقاتی مشکل دارد
🔶 برنامه #حفظ_قرآن
تا بحال چند تا آیه کاربردی حفظ کردید؟
از آیه های موضوعی میتوانید برای قوی تر شدن #فن_بیان تون در میان کلام و سخن تون استفاده کنید.. تا حکیمانه تر سخن بگوییم 🌸
#انرژی_مثبت #انگیزشی #حافظه
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
أَمَّـن يُجِيـبُ الْمُضْطَـرَّ إِذَا دَعَـاهُ
وَ يَكْشِـفُ السُّـوء🍃
بیاید امشب همه از صمیم قلب دعا کنیم
برای شفای همه بیماران خصوصا بیمارانی که این روزها درگیر ویروس کرونا هستند ،
برای آرامش قلب خانواده هایی که عزیزاشونو از دست دادن...
در حق هم دعا کنیم، برای اتفاق های خوب ،حال خوب و روزهای خوب...
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
حضرت امام على عليه السلام 🌹
إنَّ مَكرَمَةً صَنَعتَها إلى أحَدٍ مِن النّاسِ ، إنّما أكرَمتَ بِها نَفسَكَ و زَيَّنتَ بِها عِرضَكَ، فَلا تَطلُب مِن غَيرِكَ شُكرَ ما صَنَعتَ إلى نَفسِكَ؛
اگر به كسى خوبى كردى در واقع با اين كار خود را گرامى داشته اى و به خودت آبرو داده اى، پس به سبب خوبى اى كه به خودت كرده اى از ديگران خواهان تشكر مباش .
تصنيف غرر الحكم و درر الكلم
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann
1_430955503.mp3
859.8K
دعوتیدبهاندیشکدهادیانوعرفان 🌸| 👇
@adyanoerfann