هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
♦️ مـلـت امـتـی
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
🔹 مرز ملت را جغرافیا، نژاد، قومیت و زبان، اما مرز امت را عقاید، ارزشها و آرمانها تعیین میکند.
🔸 لذا هر ملتی واجد امتی بودن نیز هست اما امت لزوما منحصر در مرزهای یک ملت نیست...
🔺 از این رو ملت استکبارستیز ایران ستارهٔ منظومۀ امت اسلامی و کانون کهکشان آزادگان جهان شده است.
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #استکبار_ستیزی #ملت_امتی
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
♦️ حـکـم محارب!
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
🔹 بعد از فتوای مراجع معظم تقلید مبنی بر محارب برشمردن افراد و دولتهایی که تهدید و تعرضی را متوجه امام خامنهای عزیز میکنند،
🔸 الان باید همهٔ مسئولان و دستگاهها خصوصا وزارت امور خارجه و... تکلیفشان را با این فتوا روشن کرده و رفتارشان را تنظیم نمایند...
🔺 این محک اسلامیت و ولایتمداری است!
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #اسلام_انقلابی #حکم_محارب #ولایتمداری
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🗒 منطق دوپایۀ تحوّل تاریخی:
زبانبستگیِ خواص و فروبستگیِ امام
مهدی جمشیدی
۱. در نگاه نخست، به نظر میرسد که همۀ تحوّلات اجتماعی، وابسته به «امام جامعه» است و جامعه، آینۀ منعکسکنندۀ خودِ اوست و ازاینرو، باید «وضع جامعه» را هرچه که هست، به او ارجاع داد و برآمده از ارادۀ او دانست. چنین برداشتی از منطق تحوّلات اجتماعی، نادرست است. اینکه امام در جامعۀ اسلامی، تعیینکننده است و سیاستها و جهتگیریهایش میتواند جامعه را به قلّۀ تعالی سوق بدهد، برداشت درستی است، اما همواره چنین نیست که او نقش اصلی را بر عهده داشته باشد یا در همۀ زمینهها بتوان رد پای او را یافت. ازآنجاکه قاعدۀ حکمرانی در جامعۀ اسلامی این است که امام باید جامعه را متقاعد سازد و به خواست و ارادۀ آنها، هویّت دینی بدهد، اینگونه نیست که جامعه همچون شیء شکلپذیر و منفعل در دست امام جامعه باشد و او بدون آنکه دغدغۀ «همراهی جامعه» را در داشته باشد، نقش هدایتی خویش را ایفا نماید. پس امام جامعه از جهات بسیاری، «مقیّد» و «محدود» به خودِ جامعه است و باید اقتضاهای آن را در نظر بگیرد و در چهارچوب آنها سیاستگذاری و راهبری کند؛ چه اقتضاهای امکانی و چه اقتضاهای امتناعی. بدینسبب، جامعهای که دچار فقر امکانی باشد و بنمایههای قوی نداشته باشد و نتواند رویدادها و حوادث را فهم کند و به فهم امام جامعه نیز چندان گردن ننهد، خودش به عامل بازدارنده نسبت به غایات قدسیِ امام تبدیل میشود.
۲. آنچه که در عرض امام جامعه میتواند نقش مکمّل یا نقش ناقض ایفا کند، لایۀ سرآمدان و برجستگان جامعه هستند؛ کسانیکه «خواص جامعه» نامیده میشوند و به دو گروه خواص اهل حقّ و خواص اهل باطل تقسیم میشوند. «خواص اهل حق» نیز در کنار امام جامعه، هویّتپرداز و جهتبخش هستند و میتوانند ارادۀ امام جامعه را به تحقّق، نزدیک سازند یا آن را به زنجیر درآورند. این امر بدان سبب است که تودههای مردم در جامعه، اغلب گرفتار وضع «اثرپذیری» و «دنبالهروی» هستند و چشم به خواص دارند و از آنها تبعیّت میکنند؛ چنانکه انتخابهایشان، «تکرار انتخابهای خواص» هستند. بنابراین، ممکن است با توجّه به محدودیّتهای گفتاری و صراحتیِ امام جامعه، خواص در مسیری قرار بگیرند که بتوانند همچون یک مجموعۀ نقضکننده یا معطّلنگاهدارنده نسبت به امام جامعه عمل کنند. از جمله، «سکوت خواص» بسیار مؤثّر است؛ چه «سکوت گفتاری» و چه «سکوت عملی». در تاریخ، لحظههایی هستند که چرخشهای بزرگ میآفرینند و اتّفاقهای بازگشتناپذیر پدید میآورند. در این لحظهها، هرچه هم امام جامعه بکوشد که به جامعه، جهت بدهد و آن را در مجرای غایات حق به حرکت درآورد، اما باز محتاج «همگفتاری» و «همعملیِ» خواص اهل حق است و بدون آنها، کار هدایت جامعه به پیش نخواهد رفت. اگر خواص اهل حق به دلیل «محافظهکاری» و «دنیاطلبی»، سکوت اختیار کنند و حق را کتمان نمایند، جامعه نخواهد توانست که حق و مسیر حق را بیابد و ازاینرو، در چالهها و چاهها فرو خواهد افتاد. جامعۀ مبتلا به «خواص ساکت»، روی سعادت را نخواهد دید و همواره گرفتار تکرار خطاها و بازتولید لغزشهایش خواهد شد. در چنین وضعی، امرِ امام جامعه نیز معطّل و معوّق باقی خواهد ماند و رنگ تحقّق را نخواهد پذیرفت.
۳. در تحلیل ریشۀ واقعۀ عاشورا باید خاموشی و انفعالِ خواص اهل حق را علّت اصلی شمرد و انگشت اتهام را به سوی آنها چرخانید؛ چراکه امام جامعه را تنها نهادند و در مسیر تحقّقِ غایات قدسی، به حمایت گفتاری و عملی از او برنخواستند. امام حق، محتاج حمایتِ خواص اهل حق است تا جامعه، یکپارچه و همصدا در مسیر هدایت معنوی قرار بگیرد و دین در قالب نظامهای اجتماعی، عینیّت یابد، اما اگر خواص در لحظههای تاریخساز، زبان در کام فروببرند و حاضر نباشند هزینۀ «اظهار حق» را بپردازند، جامعه رو به پیش حرکت نخواهد کرد، بلکه چهبسا آنچنان سیر قهقرایی و انحطاطی را تجربه کند که در مقابل دیدگانش، واقعهای به تلخی عاشورا رخ بدهد. خواص اهل حق که در این فروبستگیِ تاریخی دست دارند، حق را میشناسند و میفهمند، اما از «موضعمندی» و «صراحت» و «هزینهدادن» گریزان هستند و به همین دلیل، امام جامعه نیز تنها و سخنش، بیطنین میماند و عوام بر روی او شمشمیرِ جهالت میکِشند. سرنوشت جامعۀ اسلامی، وابسته به این است که آن دسته از خواص اهل حق که با مواضع خویش، تسهیلکننده و پیشبرندۀ حقیقت هستند، اکثریّت باشند تا بتوانند جامعه را در جهت ارادۀ امام جامعه، بسیج کنند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاسَ
🔹 مداحی ترکی-فارسی حاج نریمان پناهی
🔸 شور و شعور با شعر غنی و سبک فاخر
#️⃣ #ولایتمداری #جهاد #بصیرت
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
Mahmood karimi ~ Music-Fa.Com1.mp3
زمان:
حجم:
6.17M
♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبَا الْفَضْلِ الْعَبّاسَ
🔹 مداحی عالی و تراز حاج محمود کریمی
🔸 شور و شعور با شعر غنی و سبک فاخر
#️⃣ #ولایتمداری #جهاد #بصیرت
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
♦️ شـعـر / علمدار
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
ای رهبر جمهوری اسلامی ایران
ای فخر تمام شیعیان و هر مسلمان
فرمانده تو و ما همه سرباز تو هستیم
حقا که تویی لایق سرداری شیران
بودند شهیدان همه سرباز خمینی
ما نیز همه یاور تو مثل شهیدان
الگوی عمل کربُ بلا باشد و سقا
در راه ولایت تن و جان است به قربان
ما مسلم و آزاده همه پیرو حقیم
فرقی نکند برای ما غزه و تهران
فانی* شده و منتظر حکم جهادیم
سربند علی بر سر و شمشیر به دستان
وین گردن صهیونی طاغوت شکانیم
تا از غلط کرده بگردند پشیمان
👤 شاعر: حسین کاوه
✍ تخلص: فانی*
#️⃣ #امام_خامنهای #علمدار
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
27.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ گفتاری ناظر بر جهاد تبیین!
🔺 الزامات تبلیغی تحقق پیام(منشور) رهبر معظم انقلاب برای حوزه و روحانیت (حوزۀ پیشرو و سرآمد)
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
🔹 تمرکز بر سه مرحلۀ تئوری پردازی، گفتمان سازی و جریان سازی ما را از چهار مرحلۀ مهم تولید ادبیات و کادر سازی و همچنین تشکیلات و شبکه سازی غافل کرده و موجب شده که توفیقات ما در این سه مرحله به شدت کاهش یابد...
🔸 بین تئوریسینها و نیروهای فکری با مدیران و نیروهای میدانی نیز دچار یک حلقۀ مفقوده به نام طراحان نظامات هستیم! کسانی که بتوانند مبتنی بر مبانی نظری ساختارهای متناسب و کارآمد جهت عملیاتی شدن امور طراحی بکنند...
🔹 توجه به مجموعههای حرفهای مسئله محور و تحول آفرین که جهادی و چابک هستند. مقابله با کاسبان فرهنگی و بودجه خوار و رویههای پر خرج و ...
🔸 روایت جامع نهاد علمی کهن حوزۀ علمیه با برجسته سازی مفاخر آن در سایر حوزههای مغفول مانند نجوم، طب، ریاضیات، فیزیک، شیمی، مهندسی و...
جلسۀ هماندیشی-ایدهپردازی
📌 19 / 02 / 1404 شهر مقدس قم
دبیرخانۀ کانونهای عظیم تبلیغی حوزههای علمیه
👤 حسین کاوه 📹
#️⃣ #حوزه_علمیه #جهاد_تبیین #تشکیلات
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗒 لیبرالهای ایرانی میخواهند ما را مطیع و تابع هنجارهای جهانیشدۀ غربی کنند؛ از سیاست خارجی تا فرهنگ، از مذاکره با آمریکا تا گشودن شبکههای اجتماعی غربی، از دموکراسیسازی تا کشف حجاب، از نفی امتاندیشی تا ملتاندیشی سکولار، از تکنوکراسی تا سبک زندگی، از انقلابزدایی از نظام تا تکثر اباحهگرایانه.
#هویتزدایی
https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1753290950758037815
🖇 تعلیقه:
طرح روشنفکری سکولار، «ایران منهای اسلام» است؛ یعنی اسلام، معیار وحدت و صلاحیت نیست؛ یعنی ملیت، اصل است نه عقیده؛ یعنی انقلابیگری، شاخص و معیار نیست؛ یعنی شناسنامۀ کاغذی مهم است نه شناسنامۀ هویتی. این همان ایدۀ ملت سکولار است؛ یعنی ساقط کردن رسمیت و حجیت اسلام؛ یعنی دین در عرصۀ عمومی و رسمی، حضور ندارد و تعیینکننده نیست.
این مسیر، بسیار بهتر و سهلتر و مقبولتر از مسیر سروش برای توجیه سکولاریسم است. سکولاریسم سروش، معرفتی و نظری بود اما سکولاریسم اینان، عملی و سیاستی است و بهشدت نامحسوس. شما در برابر این منطق، حس مقاومت تئوریک نخواهید داشت و به راحتی آن را میپذیرید. این طرح، ترجمۀ ایدۀ «ایران برای همۀ ایرانیان» است که جبهۀ مشارکت در دهۀ هفتاد مطرح کرد. آن ایده، اکنون به بار نشسته و سکولاریسم، ممکن شده است. با این حال، کسی احساس نمیکند که به سوی سکولاریسم میرویم. ارجاع به امر اجتماعی، لیبرالها را از استدلالپردازی، بینیاز کرده است. همبستگی اجتماعی در نگاه اینان، فراتر از هر امر مقدسی شده است؛ با امیل دورکیم یهودی، به خدای مشترک رسیدهاند که جامعه است.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از سُـلَّـمْ | حسین کاوه
♦️ طناب داری به درازای مشروطه تا اکنون!
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
🔹 مفهوم و عنوانی که آیت الله شهید شیخ فضلالله نوری رضوان الله علیه در عصر مشروطه بر روی آن ایستاد «مشروعه» بودن مشروطه بود و جان خود را نیز برای این وصف و حدّ شرعی مشروطه یعنی مشروعه بودن آن پرداخت. البته این قید مشروعه صرفاً یک وصف و تعبیر زینتی نبود بلکه سنگ بنا و ستونی بود که بنای مشروطه را در جهت سعادت دنیوی و اخروی ملت قوام میبخشید.
🔸 شباهت انقلابیون اصیل کنونی یا به تعبیر مغرضان و فریب خوردگان «سوپرانقلابیها» که حقیقتاً هستۀ سخت نظام اسلامی هستند و در تلاطمات مختلف دست از ادامۀ انقلاب به نفع اسلامیت که متضمن سعادت مردم است برنمیدارند با آیت الله شهید شیخ فضلالله نوری رضوان الله علیه همان تأکید بر شرعیات و اسلامیت است به همین دلیل آماج حملات سکولیبرالها و... هستند.
🔹 تعبیر «سوپرانقلابی» برای توصیف چپیهای دهۀ شصت(لیبرالهای الان) بود که حدود و غایات شرعی را در انقلابیگری رعایت نمیکردند! اما الان تعبیر «سوپرانقلابی» را همین لیبرالها و وسط بازان التقاطی با روایتپردازی مغرضانه بر روی انقلابیون اصیل که سعی میکنند به قدر بضاعت همانند شیخ شهید مطالبۀ رعایت حدود و احکام الهی در قوانین و عملکردها را داشته باشند میچسبانند!
🔸 در همهٔ جریانات هستند افرادی که به خاطر ظرفیت ضیق روحی و فکری نمیتوانند آینهٔ تمام نمای مکتب و گفتمان جریانی که خود در شعاع و نه در کانون آن هستند، باشند. مثلاً؛ آینهٔ تمام نمای انقلاب اسلامی امام خمینی کبیر و امام خامنهای عزیز هستند و حتی فلان عالم و شهید نیز چنین نیستند، بلکه هر کسی بخشی از انقلاب اسلامی را به اندازه سعۀ وجودی خود منعکس کرده است...
🔹 با نظر کردن در این بخشها نمیتوان در مورد تمامیت انقلاب اسلامی به قضاوت جامعی رسید. لذا موضع و اقدام شاید اشتباه یک جوان فعال و علاقمند به اسلام و انقلاب را مستمسک تخریب مکتب و گفتمان و جریان اصیل انقلاب اسلامی قرار ندهیم! خوب در آینۀ شیخ شهید بنگریم تا فضیلت انقلابیگری که همان اسلامیت آن است را نگذاریم فراموش و تحریف و یا حتی اندکی کم فروغ شود.
🔸 اجازه ندهیم که کج روایتها و تحریفات ناانقلابیهای غربگرا و وسط بازان التقاطی از پابرهنگان اسلام دوست، عدالتخواهان ولایتمدار و انقلابیهای فعال ذهنیت مردم و مسئولین و حتی نخبگان را تغییر دهد و آنان را دچار خطای محاسباتی بکند و در روزگاری که سکولار مشربان و لیبرال مسلکان در حال بلعیدن منابع کشور و تولید خسارت هستند، انقلابیون را بر صندلی توبیخ و محاکمه بنشانند!
🔺 جریان فاسد سرمایهداری و کثیف اباحهگری عریانتر از همیشه به میدان آمده و هل من مبارز میطلبد. تاریخ گواهی میدهد که اگر مجال و اجازه بدهیم معنای انقلاب را به لجن بکشند، مصادیق انقلابی را هم البته به گونۀ مدرن به دار خواهند آویخت! عدم واقع بینی و تحلیل و قضاوت پدیدهها و جریانات بر اساس روایتپردازی لیبرالها و برساخت رسانهای آنان، آغاز بافتن طناب دار مصلحان خواهد بود...
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #انقلابیگری #اسلامیت #عبرت
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️