💎 پانزدهمین حلقۀ علمی گام دوم انقلاب اسلامی
🌐 AEOS.IR/post/144 اطلاعات بیشتر
♦️ خوانش تحلیلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
👤 با ارائه استاد: حجت الاسلام دکتر احمد رهدار
🔹 زمان: یکشنبه 20 اسفندماه 1402 ساعت 10 الی 12
🔸 مکان: قم - پردیسان - بلوار آزادی - خیابان شهید حامدنیا - خیابان اشراق - مجتمع شهید شاهچراغی - بلوک 2 - طبقه 1 - واحد 3.
🔺 منتظر حوزویان، دانشگاهیان و... گرامی هستیم.
#️⃣ #علوم_سیاسی #انقلاب_اسلامی #گام_دوم #احمد_رهدار
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 مأموریت دانشگاه در شرایط کنونی جهان
🌐 WWW.AEOS.IR سایت انجمن
🔹 دانشگاه مدرن میخواهد انسان عصر روشنگری (که شاخصهاش اعلام استغناء از تعالیم انبیای الهی است) تربیت کند. اما دانشگاه دینی باید انسان عصر ظهور پرورش دهد.
🔸 توقع این است که دانشگاههای ما در شرایط کنونی که نظم جهانی در حال تغییر است، فعال برخورد کنند و پیشنهادهای بزرگ نسبت به مسائل پیش روی جهان ارائه دهند. مأموریت امروز دانشگاه، شناخت مسئله و حل مسئله در چارچوب نگرش تمدنی است.
#️⃣ #عصر_ظهور #انقلاب_اسلامی #تمدن_اسلامی
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از فکرت
☑️ «روایت غــــزه»
🔻سلسله گفتوگوهای پیرامون روز قدس:
1️⃣ چرا فلسطین برای ما مسأله است؟
👤سیدسلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان
⏰پنج شنبه ۹ فروردین، ساعت ۲۱.
2️⃣ فلسطین و تاریخچه خشونت یهود
👤دکتر مجتبی رحماندوست، عضو کمیسیون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین
⏰جمعه ۱۰ فروردین، ساعت ۲۱.
3️⃣ نسبت جمهوری اسلامی ایران با مسأله فلسطین
👤علیرضا سلطانشاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب فلسطین
⏰شنبه ۱۱ فروردین، ساعت ۲۱.
4️⃣ جهان عرب و مسأله فلسطین
👤سعدالله زارعی، کارشناس مسائل حوزه مقاومت و رئیس موسسه مطالعات اندیشهسازان نور
⏰یکشنبه ۱۲ فروردین، ساعت ۲۱.
5️⃣ استانداردهای دوگانه حقوق بشری در مسأله فلسطین
👤غلامرضا منتظمی، دیپلمات سابق ایران در وزارت خارجه
⏰دوشنبه ۱۳ فروردین، ساعت ۲۱.
6️⃣ نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخر الزمان و مهدویت
👤محمدهادی همایون، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
⏰سهشنبه ۱۴ فروردین، ساعت ۲۱.
7️⃣ بررسی حقوق بشر در قبال جنایات غزه
👤دکتر شهریار زرشناس، پژوهشگر و استاد دانشگاه
⏰چهارشنبه ۱۵ فروردین، ساعت ۲۱.
🔹میزبان:
👤حسین کاوه، پژوهشگر مسائل سیاسی
🔸لینک اتاق نشست:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
هدایت شده از قُدَما
«پویش شکافنده حصر»
بند آخر طومار پویش مردمی شکافنده حصر:
ما دانشجویان و مردم ایران بدین وسیله از نمایندگان خانه ملّت، مسئولین قوه مجریه، بالاخص شخص رئیس محترم جمهور و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی درخواست و مطالبه داریم تا برای پایان دادن به خلق دوباره تصاویر دخترکان قحطیزده فلسطینی، برای شروع یک جریان امیدبخش دیگر، برای شکست هیمنه دروغین صهیونیستها، برای جلوگیری از قتلعام مردم مظلوم غزه، تدارکات و اقدامات لازم را برای ارسال کشتی حامل مواد غذایی، تجهیزات دارویی، کمکهای بشر دوستانه و مردمی و سایر مایحتاج برای ارسال به غزه فراهم کند.
🔴 امضا مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 survey.porsline.ir/s/73OTHhB
🔴 عضویت در گروه پویش شکافنده حصر:
🔗 t.me/+s6wbDPlMDxE0NDI0
🔴 متن کامل مطالبه اعزام کشتی به غزه:
🔗 t.me/ghodamaa/69
#نشر_حداکثری
🇮🇷 قدما | قرارگاه دانشجویان مقاومت اسلامی
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
♦️ تأثیر نام بر نگاه!
🌐 IR شناسۀ کـاوه W وبـگـاه سُـلَّـم
🔹 صد البته که کلام امیر بیان فصیح و بلیغ است لکن مبادا نام این کتاب شریف که ناظر بر فرم کلام امام است ما را از محتوای کلام او غافل کند.
🔸 اگر بنا باشد ناظر بر محتوای کلام امیرالمؤمنین علی(ع) نامی برای کتاب شریف نهج البلاغه انتخاب شود قطعا آن نام نهج السیاسه خواهد بود...
👤 حسین کاوه ✍️
#️⃣ #امیرالمؤمنین #علوم_سیاسی #نهج_البلاغه
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
هدایت شده از سُلَّمْ | کـاوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ فیلم کمتر دیده شده از امام خمینی(ره) در مورد روز قدس
🔹 باید آقایان توجه کنند، تمام مسلمین توجه بکنند...
🔸 اگر یک هیاهویی از تمام ملتهای مسلمین بلند بشود، روز جمعه آخر ماه مبارک، که روز قدس است، همه ملتها قیام بکنند- همان که حالا همان تظاهرات، همان راهپیماییها را بکنند- این مقدمه میشود از برای اینکه ان شاء الله جلوی این مفسدین را ما بگیریم و کلک اینها از بلاد اسلام کنده بشود.
🔹 ما، هی #سست میگیریم، مسلمانها هی #سست میگیرند، ملتها بیطرف میمانند، کم قیام میکنند و نهضت میکنند، کم تظاهر میکنند راجع به این امور...
🔸 و شما مطمئن باشید که اگر #سست بگیرید، اینها تا فرات میخواهند بروند. اینها همه اینجا را ملک خودشان میگویند هست.
#️⃣ #امام_خمینی #روز_قدس #طوفان_الاحرار
🆔 @SOLLAM 👈 عضو شوید ✌️
💎 شانزدهمین حلقۀ علمی گام دوم انقلاب اسلامی
🌐 AEOS.IR/post/144 اطلاعات بیشتر
♦️ خوانش تحلیلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
👤 با ارائه استاد: حجت الاسلام دکتر احمد رهدار
🔹 زمان: یکشنبه 26 فروردینماه 1403 ساعت 10 الی 12
🔸 مکان: قم - پردیسان - بلوار دانشگاه - دانشگاه باقرالعلوم ع - طبقه دوم - اتاق ۲۰۱
🔺 منتظر حوزویان، دانشگاهیان و... گرامی هستیم.
#️⃣ #علوم_سیاسی #انقلاب_اسلامی #گام_دوم #احمد_رهدار
🆔 @AEOSIR 👈 عضو شوید ✌️
علوم سیاسی
💎 شانزدهمین حلقۀ علمی گام دوم انقلاب اسلامی 🌐 AEOS.IR/post/144 اطلاعات بیشتر ♦️ خوانش تحلیلی بیان
#اصلاحیه
حلقه ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه شروع میشود.
هدایت شده از دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
📢 نشست علمی #وعده_صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی
🔶زمان: سه شنبه 4 اردیبهشت 1403، ساعت 14
🔶مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تالار امام حسین(ع)
🔶لینک شرکت در جلسه: dte.bz/res1
@BouNews
هدایت شده از دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
📸نشست علمی #وعده_صادق؛ مواجهه تمدنی ایران و رژیم صهیونیستی
@BouNews
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت اول / آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است!
👌طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تحصیل می کنند؛ در سه حوزه اصلی به آسیب هایی مبتلا هستند و برنامه ریزی برای تحول در حوزه علمیه نمی تواند نسبت به رفع این آسیب ها بی تفاوتی نشان دهد. به تدریج به شرح این آسیب ها می پردازم.
👌 آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است: غالب طلبه ها نسبت به آسیب های دولت مدرن و اثرات سوء آن بر زندگی و دین مردم بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و بالتبع ایده های مدرن معاصر را -ذیل بناء عقلاء- امضاء و تاييد می کنند. به عنوان مثال: الگوی مدیریت شهری مدرن (نوشهرگرایی) گمنامی را در شهرها گسترش می دهد و ضرورت تَعَرُّف میان افراد را نمی فهمد! الگوی معماری و ساخت مسکن مدرن، به قطع ارتباطات میان انسانها و تبدیل خانه به خوابگاه منتهی می شود. الگوی آموزش و پرورش مدرن، از آموزش مهارتهای زندگی به افراد عاجز است. الگوی سلامت و بهداشت مدرن، از تحقق مسئله پیشگیری از بیماری بسیار عاجز است. الگوی تولید و توزیع مدرن، به فاصله طبقاتی و تولید محصولات غیر سالم کمک کرده است. الگوی تغذیه مدرن، به عدم تعادل مزاجی و اختلال در طبایع اربعه ختم شده است. الگوی امنیت جامعه هم به سمت کنترل حداکثری و مانیتورینگ افراد حرکت کرده است و مفهوم مترقی خود کنترلی را درک نمی کند. اولین مصداق تحول در حوزه علمیه، پایان دادن به امضاء محصولات و مفاهیم فاسد است.
👌برای عبور از آسیب های امضاء در حوزه علمیه، تغییر در محتوای درسی حوزه علمیه ضرورت دارد. به طلبه ها و مدیران مدارس و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه توصیه میکنم: با تدریس ۱۰ نظریه فقهی ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- مقررات فقهی ساختمان، ۳- آموزش و پرورش آینده، ۴- پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- فقه المکاسب با تبویب جدید (۸ مسئله اقتصادی)، ۶- الگوی تقنین اسلامی، ۷- الگوی تنظیم و تحلیل خبر، ۸- نظریه امنیتی سِلْم، ۹- الگوی مدیریتی ساخت و ۱۰- الگوی جدید روایت میراث فرهنگی؛ زمینه نقد نظم اجتماعی مدرن و ارایه راه حل جایگزین برای تغییر نظم اجتماعی را فراهم آورند.
👌بدون تغییر در محتوای درسی حوزههای علمیه، با یک حوزه بی اطلاع از آسیبهای مدرنیته و توسعه غربی روبرو خواهیم بود و بالتبع ناکارآمدیهای نظریات غربی به پای حوزه علمیه نوشته می شود. در یادداشت بعدی آسیب دوم حوزه علمیه فعلی را تبیین خواهم نمود. (به فضل الهی)
علی کشوری - جمعه انتظار - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#آسیب_شناسی_کلان_حوزه_علمیه
#حوزه_علمیه_آینده
#تحول_اول
https://eitaa.com/olgou4