مدرسه درسگفتار آفاق
➕/🎵 درسگفتار "نظریههای جامعهشناسی"| ۱۹ جلسه #دکترحسینکچویان 🔰 #دریافتفایل: http://yon.ir/4JA7M
➕/🎵 درسگفتار "نظریههای جامعهشناسی"| ۱۹ جلسه
#دکترحسینکچویان
🔻نظریههای جامعهشناسی چهارچوبهای نظری پیشنهادی جامعهشناسان برای توضیح و تحلیل فعالیتها، فرایندها و ساختارهای اجتماعی است. در دوره درسی پیشرو ابتدا بحثهای کلی در باب نظریههای جامعهشناسی مطرح شده و به پرسشهایی همچون: نظریه چیست؟ نظریهی جامعهشناسی چیست؟ و دستآخر جامعهشناسی چیست؟ پاسخ داده خواهد شد.
🔻پس از این بحثهای مقدماتی، بحث اصلی سیر تاریخی پیدایش جامعهشناسی از نقطه شکلگیری در نوزایی تا گسست از فکر سنت به جهان مدرن و علل و عوامل آن روایت میشود.
🔻درنهایت نیز تطورات بعدی آن، تا دنیای جدید و این که اندیشه جامعهشناسی چه شکلهای دیگری پیدا کرده مرور میشود.
🔻هدف اصلی در این درسگفتار تحلیل و تبیین تحولات فکری و مفهومی است که درنهایت منجر به پدید آمدن علم جامعهشناسی شده است. شایان ذکر است فایلهای صوتی این درسگفتار از سایت صدانت تهیه شده است.
🔰 #دریافتفایل:
http://yon.ir/4JA7M
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
➕/🎥برنامه تلویزیونی #درسگفتار
کاری از گروه اجتماعی #شبکهچهارسیما با همکاری مؤسسه علمی فرهنگی #آفاقحکمت
⌛️ #پخش: روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۶
⏳ #بازپخش: ساعت ۱۰ صبح روز بعد
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir
مدرسه درسگفتار آفاق
➕/🎵 درسگفتار "سرگذشت فلسفه، دین و علم در غرب"| ۱۴ جلسه #دکترحمیدرضاآیتاللهی 🔰 #دریافتفایل: http:
➕/🎵 درسگفتار "سرگذشت فلسفه، دین و علم در غرب"| ۱۴ جلسه
#دکترحمیدرضاآیتاللهی
🔻هدف از برگزاری این جلسات آشنایی با آراء مهم متفکرین غرب در سه عرصه #فلسفه، #دین و #علم و ارتباط بین آنها در طول تاریخ و همچنین شناخت واقعیتر چالشهای این سه حوزه و راههای برونرفت از آن میباشد.
🔻این درسگفتار به همت جمعی از طلاب حوزههای علمیه تهران و حمایت خانه طلاب تهران برگزار شده است که در آن طی چهارده جلسه و بهصورت مختصر به اهم مسائل موجود در غربشناسی پرداخته شده است.
🔻عناوین و موضوعات این چهارده جلسه عبارتاند از:
جلسه ۱: روش دیالکتیکی یا سقراطی در فرآیند تفکر/طرح مسئله مثل افلاطون
جلسه ۲: بررسی دلایل رد مثل افلاطون/مقایسه دستگاه فلسفی افلاطون و ارسطو
جلسه ۳: نظام اخلاقی و نظام سیاسی افلاطون و ارسطو/افلوطین
جلسه ۴: بررسی گذرای وضعیت فلسفه، دین و علم در قرونوسطی تا قبل از دکارت
جلسه ۵: فلسفه دکارت/مسئله خطا و مسئله معرفت/تفاوت دو دیدگاه اومانیسم و آنتروپوسنترالیسم
جلسه ۶: مروری بر فلسفه دکارت /اسپینوزا/جان لاک/ بارکلی
جلسه ۷: مروری گذرا بر فلسفه بارکلی/هیوم/طرد جزمیت درباره واقعیت خارجی
جلسه ۸: فلسفه کانت و پاسخ به مسئله هیوم
جلسه ۹: مقولات ماتقدم در فلسفه کانت و اصول موضوعه/معنای خدا/نقد براهین اثبات وجود خدا
جلسه ۱۰: مقولات ثانیه فلسفی اسلامی و راهحل مسئله سولیپسیسم/عمق فلسفه اسلامی در مقایسه با فلسفه غرب
جلسه ۱۱: مقایسه برهان جهان شناختی و برهان وجوب و امکان/فلسفه هگل
جلسه ۱۲: مسیحیت و تاریخی نگری /مارکسیسم و نگاه علمی به تاریخ
جلسه ۱۳: مروری بر فلسفه هگل و مارکس/اگزیستانسیالیسم/کیرکگارد؛ توجه به هستی انسان از زاویهای جدید، ایمان و ایمان گرایی/هایدگر؛ وجود انسان، درگیری وجودی، عدم، زمان
جلسه ۱۴: فلسفه تحلیلی/فرگه و معنا/ مسئله معناداری/ویتگنشتاین متقدم و متأخر/چالش معناداری دین و گزارههای الهیاتی و راهحلی از منظر فلسفه اسلامی برای این مسئله
🔰 #دریافتفایل:
http://yon.ir/CxjsI
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
@afaghehekmat
afaghehekmat.ir