eitaa logo
زندگی عفیفانه
101 دنبال‌کننده
730 عکس
686 ویدیو
24 فایل
برای نجات نسل حال و آینده از بی حیایی و بی غیرتی وبهبود شرایط موجود جامعه اسلامی،ساماندهی زندگی عفیفانه لازم و ضروری است. ایدی مدیر : @afifaneh1
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️زندگی حضرت فاطمه (س) و امیر المومنین برای ما سراسر درس است. 💢کلام اول را بامداد اولین روز عروسى در جواب سؤال پیامبر اکرم فرمود. رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله صبح اولین روز عروسى وارد حجله شد، از داماد پرسید: کیف وجدت اهلک؟ فقال: نعم العون على طاعه اللَّه [بحار ج ۴۳ ص ۱۱۷٫] یعنى رسول خدا از حضرت على پرسید: همسرت را چگونه یافتى؟ او در جواب عرض کرد: بهترین کمک است بر اطاعت از خدا. ✅همسرمان را یاری کنیم تا خدا را اطاعت کند. ❇️کلام دوم را در آخرین ساعت هاى عمر، حضرت زهرا علیهاالسلام فرمود: امیرالمؤمنین و زهرا در آخرین ساعت ها با هم خلوت کردند. و قال: اوصینى بما احببت. هرچه دوست داری به من بگو... 💠زهرا (س)در آخرین ساعت هاى وداع به امیرالمؤمنین گفت: پسر عمو! در طول عمر هرگز به تو دروغ نگفتم و خیانت نکردم و هیچگاه با تو مخالفت ننمودم. امیرالمؤمنین در پاسخ فرمود: آرى اى دختر پیامبر! معاذ اللَّه که تو خلافى را مرتکب شده باشى. مرتبه خداشناسى و نیکوکارى و تقوا و خداترسى تو بالاتر از آن است که با من مخالفت کرده باشى. مفارقت از تو بسیار بر من سخت است.[بحار ج ۴۳ ص ۹۱٫] @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁 تجویز سند ۲۰۳۰ برای ایرانیان و خویشتن‌داری جنسی برای خودشان...! 🔊 کشورهای جهان اولی و توسعه یافته بعد از شکست در نحوه اجرای آموزش‌های جنسی به فرزندان خود، حالا شیوه جدیدی را برای کنترل و مراقبت تربیت جنسی ارائه داده‌اند. @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
26.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 مدتی است که در غرب به خصوص کشور انگلیس، پدیده‌ای به‌نام "Human Pups" ( انسان ) در حال گسترش است و جمعیت قابل‌توجهی نیز جذب آن شده‌اند! 🔸 الگوی رفتاری این گروه به‌گونه‌ای است که لباس‌هایی مانند سگ می‌پوشند و مثل این حیوان رفتار می‌کنند؛ در سال ۲۰۱۶ مستندی به‌نام "Secret Life Of The Human Pups" در شبکه چهار کشور انگلیس پخش شد؛ در این مستند، سعی شده بود تا با واکاوی رفتار مازوخیستی یا سادیسمی زنان و مردان، علت شیوع این پدیده در جامعه انگلیس مشخص شود. 🔻 مواردی چون خشونت ، کاهش اعتماد به نفس مفرط به خصوص در دوران کودکی از جمله دلایل بروز این اختلال روحی قلمداد شده‌اند. 🔸 طبق ادعای پایگاه خبری "christiantoday" بیش از هزار نفر از شهروندان انگلیس به "انسان سگ‌نما" تبدیل شده‌اند و رفتارهای خود را حتی لباس پوشیدن، طبق رفتار یک سگ دنبال می‌کنند. فروشگاه‌های فروش لباس‌های سگ‌نمایی، آموزشگاه‌های تربیت انسان‌های سگ نما و مسابقات میان آنها نیز از جمله اموری است که به این پدیده شکل تجاری هم داده‌اند. @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
خيارِكُم أليَنُكُم مَناكِبَهُ و أكرَمُهُم لِنِسائِهِم؛ بهترين شما كسانى‌اند كه با مردم نرم‌ترند و زنان خويش را بيشتر گرامى مى‌دارند. 📚 حضرت فاطمه -سلام‌الله‌علیها- | دلائل الإمامه، ص۷۶ @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏❌ آیا انقدری که مدافعان برای گناه زنا و زنازادگی و قانونی شدن کشتار نسل‌ها جشن می‌گیرند، برای جشن می‌گیریم؟ ➖ ‏وقتی کشتن جنین خوشحالی می‌آورد! اینجا آرژانتین وقتی رسما اعلام می‌شود که قانون منع سقط جنین برداشته شده!! @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
وقتی رفت؛ ایمان انسان هم میرود! چون حیا پوششی برای است؛ آنوقت هر چه شیطان میگوید انجام میدهی... همه رقم جنایت میکنی! @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
☘ امام صادق عليه السلام: 🍃 فرزند سه حق بر گردن پدرش دارد: مادر خوبى برايش انتخاب كند، نام نيكويى بر او بگذارد و در تربيت او بكوشد 📚ميزان الحكمه جلد 13 صفحه 505 @afifane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عده‌ای در داخل به‌عنوان دفاع از حقوق زن حرفهایی میزنند که تحقیر زن است. ۹۵/۱۲/۲۹ @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
D1737659T12974179(Web).Mp3
1.34M
آیات ۳۲ و ۳۳ سوره نور و رابطه آن با ازدواج حجت الاسلام و المسلمین استاد حمید ملکی @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
۱۰۰ مورد از سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) : ۱- هنگام راه رفتن با آرامی و وقار قدم بر می داشت. ۲- در راه رفتن پاهایش را بر زمین نمی کشید. ۳- نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود. ۴-هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید. ۶-با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسی می نگریست با گوشه چشم نظر نمی کرد. ۸-هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد. ۹-چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود. ۱۱-هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد. ۱۲-چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست. ۱۳-با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست. ۱۴-در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد. ۱۷- هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد. ۱۸- اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت. ۲۰-اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد. ۲۱-کسی را برای لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد. ۲۲-هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد. ۲۳-هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید. ۲۴- در پاسخ به سوال دقت می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمود « چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟» ۲۶-با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت. ۲۸-هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود. ۲۹- بیش از همه صله رحم به جا می آورد. ۳۰- به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد. ۳۱- کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد. ۳۲- آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند. ۳۳- هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد. ۳۴- هرگز کسی را حقیر نمی شمرد. ۳۵- هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند. ۳۶- هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد. ۳۷- هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد. ۳۸- از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹- هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت. ۴۰- بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد. ۴۱- از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود. ۴۲- سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد. ۴۳- اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد. ۴۴- با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود. ۴۵-در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است. ۴۶-میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد. ۴۷-وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود. ۴۸-هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد. ۵۱-عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می رسید. ۵۲-احدی از محضر او نا امید نبود و می فرمود « برسانید به من حاجت کسی را که نمی تواند حاجتش را به من برساند.» ۵۳- هرگاه کسی از او حاجتی می خواست اگر مقدور بود روا می فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی می کرد. ۵۴- هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد. ۵۵- پیران را بسیار اکرام می کرد و با کودکان بسیار مهربان بود. ۵۶-غریبان را خیلی مراعات می کرد. ۵۷-با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می آورد و مجذوب خود می کرد. ۵۸-همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت . ۵۹-چون شاد می شد چشم ها را بر هم می گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی کرد. ۶۰-اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی شد . ۶۱-مزاح می کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمی زد. ۶۲-نام بد را تغییر می داد و به جای آن نام نیک می گذاشت. ۶۳-بردباری اش همواره بر خشم او سبقت می گرفت. ۶۴- برای امور دنیوی ناراحت نمی شد و یا به خشم نمی آمد ۶۵- برای خدا چنان به خشم می آمد که دیگر کسی او را نمی شناخت ۶۶-هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود. ۶۷-هی
چ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود. ۶۸-در حال خشنودی و نا خشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت. ۶۹- ثروت نزد خود پس انداز نکرد . ۷۰-در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت. ۷۱-روی خاک می نشست و روی خاک غذا می خورد. ۷۲- روی زمین می خوابید. ۷۳-کفش و لباس را خودش وصله می کرد. ۷۴-با دست خودش شیر می دوشید و پای شتر ش را خودش می بست. ۷۵-هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می شد و برایش فرقی نمی کرد. ۷۶-هرجا می رفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده می کرد. ۷۷-اکثر جامه های آن حضرت سفید بود. ۷۸-چون جامه نو می پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می بخشید. ۷۹-جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود. ۸۰-در کفش و لباس پوشیدن بسیار مراعات فقرا می کرد. ۸۱-ژولیده مو و بی نظم و نامرتب بودن را کراهت می دانست. ۸۲-همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود. ۸۳-همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می زد. ۸۴-نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت. ۸۵-ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه می داشت. ۸۶-هرگز نعمتی را مذمت نکرد. ۸۷-اندک نعمت خداوند را بزرگ می شمرد. ۸۸-هرگز از غذایی زیاد تعریف نکرد یا بد نگفت. ۸۹-موقع غذا هرچه حاضر می کردند میل می فرمود. ۹۰-در سر سفره از جلوی خود غذا تناول می فرمود. ۹۱-بر سر غذا از همه زودتر حاضر می شد و از همه دیرتر دست می کشید. ۹۲-تا گرسنه نمی شد غذا میل نمی کرد و قبل از سیر شدن منصرف می شد. ۹۳- معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد. ۹۴-در موقع غذا خوردن هرگز آروغ نمی زد. ۹۵-تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمی خورد. ۹۶-بعد از غذا دستها را می شست. ۹۷-وقت آشامیدن سه جرعه آب می نوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله. ۹۸- از دوشیزگان پرده نشین با حیاتر بود ۹۹- چون می خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه می خواست. ۱۰۰-اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می کرد. **********، @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته مهم سخنان رهبری: اینهایی که اول زندگی [بچه دار شدن] رو هی عقب میندازن، این نا شکریه.. و این موجب میشه خدا جواب سختی به آدم بدهد ..! @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ما قدیمی‌ترها خیلی قدیمی‌ترها در تضعیف مقصریم! حرف فاطمیه، حرف آتش و میخ و دیوار، که سالهاست بر آن می‌نالیم، نبوده و نیست! حرف فاطمیه؛ تاریخ را عوض خواهد کرد؛ اگر بفهمیم ! 💥 @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 به خودم افتخار می کنم که فرزند بهترین مادر دنیا هستم... @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
🌱ز دست دیده و دل، هر دو فریاد 🌱هر آنچه دیده بیند، دل کند یاد 🌱 بسازم خنجری، نیشش زِ فولاد 🌱زنم بر دیده تا، دل گردد آزاد 🌺دوست عزیز... 🔶بسیاری از معضلات و وسوسه‏ های شیطانی، از طلاق عاطفی گرفته تا روابط پنهانی زوجین، محصول عدم کنترل است. چراکه چشم و گوش، شاهراه است. دل و قلب که بلرزد، محال است بتوانی کنی. 🔶 نگاه‏ های شهوت‏ آمیز، شوخی و خنده با همکار نامحرم، به‌طور تدریجی صمیمیت درون خانواده‏ ات را و حتی تا طلاق پیش می‏برد. کدام عاقلی برای خوشی موقت، تا مرز طلاق می‏رود؟ 🔶 وقتی با دیدن زیبارویی و لمس دستی ظریف به خود بلرزی، چون آبی شور نه تنها تشنگی‏ ات را رفع نمی‏کند؛ بلکه بر شدت آن افزوده و تو را در خود خواهد کرد. 🔶 دوست من، در نبرد با ، یا تو بر نفس غالب می‎شوی، یا مغلوب نفس شده و چون برده‎ای تحت سلطه نفس، را بر باد خواهی داد. 📌اختیار با خودت است. ✍️ لیلا کامیار https://eitaa.com/umefafgaraei @afifane
خادم خدا.mp3
8.92M
💌 ✦ بزرگترین امتیاز حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها که او را به مقامی رساند که ؛ محور غضب و رضایت خدا شد، چه بود ؟ ـ آیا ما نیز می‌توانیم برسیم؟ "س" @ostad_shojae @afifane
551595937.mp3
14.2M
۱ موضوع : از غربالگری و سقط جنین‌‌های بی‌گناه چه میدانید!!؟ با چه سازوکاری به دست خودمان نسل خود را از بین برده ایم؟ مقصران این وضع چه کسانی هستند؟ آیا نهادهای نظارتی و قانونی ما در این مورد هوشیار هستند؟ جام زهر ِ دوباره ... ❌لطفا با دقت گوش دهید ❌ @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
Untitled 9_360p-1610958628206.mp3
4.16M
⭕️🎥بی حجابی من به تو چه ربطی داره؟! ظاهرم ممکنه مشکل داشته باشه ولی دلم پاکه!!! ✅این پادکست شنیدنی رو از دست ندید. 🎙استاد پورآقایی 🆔 @Timoora @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
💢 کانون همه نبردها در سبک زندگی ♨️ کانون همه نبردها در حوزه سبک زندگی، پیرامون عنصر خانواده شکل می‌گیرد «بدون خانواده‌های خوب، امکان پیشرفت نیست.» 🔰 امام خامنه‌ای -حفظه‌الله‌تعالی- ۹۱/۱۰/۱۴ @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠
✅ پرونده‌ی نشریه‌ی نیویورک‌تایمز در انتهای سال ۲۰۲۰: آیا زندگی، واقعا دوباره «نرمال» می‌شود؟ اصلا درست و به جاست که برگردیم به همان رویه‌ی قبل یا نه؟ 📌یکی از یادداشت‌های این پرونده را کیم بروکس نوشته که به تازگی کتاب خاطراتش درباره‌ی تجربه‌ی مادری در آمریکا منتشر شده و تعریف و تمجید منتقدان را برانگیخته است. 🔸 بروکس به درستی می‌نویسد که فمینیسم در سال ۲۰۲۰ نتوانست از زنان محافظتی کند. وقتی پاندمی به راحتی توانست پیشرفت‌های سه‌ دهه‌ی گذشته برای برابری جنسیتی را به باد فنا دهد، باید از خودمان بپرسیم که اصلا این دستاوردها چقدر واقعی (و ماندگار) بودند؟ تمام آمار درباره‌ی وضعیت زنان (از بیکار شدن و خانه‌نشینی گرفته، تا خشونت‌ خانگی، تا چندبرابر شدن مسئولیت زنان در خانه) هولناک شد. تازه رسیدیم به آن معضل اصلی؛ معضل اصلی این است که اصلا کلی از این «پیشرفت‌ها» واقعی نبود، حباب بود و از اساس بر مبنایی غلط: بر مبنای موفقیت و پیشرفت شخصی، بر مبنای قرائتی از فمینیسم که به دنبال «خانم مدیر شدن» و درآمدهای شش رقمی است. فمینیسمی که زنان باید عین اسب بدوند و «اسوه» باشند: هم‌زمان در شغل موفق باشند، همسر نمونه، مادر نمونه‌ که یکی دو بچه‌ را بزرگ می‌کند، در مدرسه‌ی بچه‌ها فعال است، سر و وضع آراسته دارد و ... برای همه‌ی این‌ها فقط باید به خودشان اتکا کنند. 🌀 انگار که برای هیچ‌کدام این‌ها نظام حمایتی واقعی نباید وجود داشته باشد و همه فقط منوط به جان‌فشانی و سخت‌کوشی زن است! پاندمی نشان داد این حباب چقدر شکننده است و تا اوضاع قمردرعقرب می‌شود چه ساده این عرش خیالی را از زنان پس گرفته و آن‌ها را دست‌تنها می‌فرستند کنج خانه تا بچه‌داری کنند و بسابند! 🔻 بروکس به واقعیتی اشاره می‌کند که همه از دولت‌ها گرفته تا فمینیست‌ها مدت‌هاست می‌دانند اما زیر فرش پنهان می‌شد: در دوران کرونا، آمار مرگ نوزادان و از دست دادن بچه در سه ماه آخر بارداری در آمریکا از همیشه کمتر شد. چرا؟ چون زنان برای اولین‌بار توانستند واقعا دوره‌ی بارداری را در خانه بمانند، سرکار نباشند و گرفتار زایمان زودرس نشوند. ولی این اتفاق مهم را کسی به روی مبارکش نمی‌آورد، چرا؟ چون اگر این واقعیت را بپذیریم، بعدش باید این یکی واقعیت را هم بپذیریم که مسابقه‌ی دویدن زنان برای «موفقیت» چه آسیب‌زا است و تهی. بعد باید دولت تن بدهد که برای تمام زنانی که می‌خواهند مادر شوند، این شرایط را فراهم کند که مرخصی زایمان طولانی داشته باشند و بتوانند آخر بارداری و چندین ماه اول تولد بچه را در خانه باشند، بدون نگرانی از دست دادن شغل و درآمد. 🔸 خیر! ما نباید به آن فمینیسم مین‌استریم پوچ و تهی با محوریت «موفقیت و پیشرفت» و توهم عجیب پابرجایی به اسم کارایی «خانواده‌ی هسته‌ای» برگردیم که همه‌ی بار بر دوش زنان و درنهایت تا حدی تک‌مرد خانه است و بس. درسی اگر هست یاد گرفتن هرچه بیشتر از از زنان اقلیت نژادی و مهاجر در آمریکا است که سال‌هاست باهمستان‌های گروهی خود را راه انداخته‌اند و نظام حمایتی خودشان را برای این‌که بچه‌ها را در کنار هم بزرگ کنند، هوای هم را داشته باشند و کمک حال هم باشند. این نکته‌ای است که فمینیست‌های اینترسکشنال مدت‌هاست می‌گویند اما در طبل و بوق جریان غالب فمینیسم سفیدپوستی، به منادی‌گری کسانی چون شریل سندبرگ، شنیده نمی‌شد. فمینیسمی معیوب با دروغ «سوپر مام» که موهایش را «پرفکت» براشینگ کرده، یک گرم چربی اضافه ندارد و با پاشنه‌ی ۱۰سانتی همه‌ی روز کار می‌کند و جلسه می‌رود و بچه‌داری می‌کند. 🛑 زنان را درگیر رقابت‌های پوچ مردانه‌ی خود برای «بالا رفتن از نردبان موفقیت» نکنید. زنی که می‌خواهد مادر شود و در خانه بماند، به اندازه‌ی زنی که بچه نمی‌خواهد و برایش شغل و حضور اجتماعی اولویت دارد، هردو به یک اندازه مهم‌اند و نیاز به نظام حمایتی کارآمد دارند که در راستای خواسته‌شان له نشوند و تنها نباشند. زنان باید واقعا پشت هم بایستند، باهم بودن‌های واقعی و معنادار و حامی خود را داشته باشند و دست از مشارکت در این نظام طبقاتی تباه که مردسالاری تعریف و تحمیل کرده بردارند. درس همین است: بیرون از این سیستم و چارچوب از پیش تعریف‌شده بیاندیش و عمل کن و گول این «موفقیت‌های» سطحی و چهارتا زن آن بالا را نخور. حتی اگر هزاران زن هم در این سیستم مدیر شوند، در واقعیت چیزی تغییر نمی‌کند و رهایی جمعی زنان رخ نمی‌دهد. و آخرش همه‌ی این «دستاوردها» به یک ویروس بند است تا برباد برود. 📚 منبع: نیویورک تایمز
⚠️ آن چیزی که من را حساس می‌کند این است که از دهان یک گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود. ⛔️ این‌که ۴دختر فریب بخورند و روسری را بردارند، مسئله‌ی حقیری است! 🔻رهبرانقلاب: پول‌های زیادی خرج می‌کنند، فعالیت زیادی می‌کنند، صدها رسانه را به کار می‌گیرند تا بتوانند به طُرق مختلف روی هویت مستقل زن مسلمان اثرگذاری کنند. 🔹این‌همه خرج و زحمت و فکر پشت سر این کار است اما . نتیجه‌ی کارشان این است که چهار تا دختر در گوشه‌کنار فریب بخورند یا انگیزه‌های گوناگون پیدا کنند که روسری را بردارند که یعنی مثلاً ما چه شدیم. همه‌ی آن تلاش نتیجه‌اش خلاصه می‌شود در این مسئله‌ی کوچکِ حقیر. تا این‌جا مسئله‌ای نیست. 🔹آن چیزی که من را حساس می‌کند این است که می‌بینید از دهان یک گروهی از خواص، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح می‌شود. 🔹این معنایش این است که یک عده‌ای -ان‌شاءاللّه نادانسته- همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه خرج آن را به نتیجه برساند. روزنامه‌نگار و روشن‌فکر و آخوند [هم] در آن‌ها هستند. 🔹[می‌گویند] این‌که امام(ره) فرمودند «زن‌ها باحجاب باشند»، همه‌ی زن‌ها را نگفتند! حرف بیخود، ما آن‌وقت بودیم، ما خبر داریم. امام(ره) در مقابل یک منکر واضحی که به‌ وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی [رایج شده بود] مثل کوه، محکم ایستادند. 🔹حالا آقا می‌گوید این گناه که از غیبت بزرگ‌تر نیست، چرا شما برای غیبت کسی را تعقیب نمی‌کنید! انسان این‌جا از عدم تشخیص رنج می‌برد. 🔹ما که نگفتیم اگر کسی در خانه روسری‌اش را مقابل نامحرم برداشت تعقیب می‌کنیم. آن کاری که در ملأ انجام می‌شود یک کار اجتماعی و تعلیم عمومی است و برای حکومتی که با نام اسلام آمده، تکلیف ایجاد می‌کند. حرام، کوچک و بزرگ ندارد. 🔹حالا کسی در خلوت یک کار غلطی می‌کند، آن بین خود او و خداست؛ اما آنچه در مقابل چشم مردم است، حکومت اسلامی -مثل حکومت پیامبر و حکومت امیرالمؤمنین- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. 🔹این منطق که می‌گوید اجازه دهید مردم خودشان انتخاب کنند، خب برای شراب‌فروشی هم هست. این حرف را در مقابل همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی می‌توان گفت؛ این حرف شد؟ 🔺شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود. حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام و گناه بایستد. 🗓 ۹۶/۱۲/۱ @afifane 💠 زندگی عفیفانه 💠