eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
4.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
683 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا وارونه نمایی می کنید؟! آن ۱۶۰ میلیون سهم دلالان هست که وزارت صمت و اقتصاد برایشان تدارک دیده و الا مردم عادی خودرو برای سوار شدن و استفاده می خواهند نه برای کسب نان حرام! زحمت کشیدید و بهشان خودرو دادید تا با افرایش قیمت ۵۰ درصدی به بازار بفروشند بعد بیایید بگویید پایین تر از قیمت بازار دادیم! @hokmraniirani
هدایت شده از حسین زمانی میقان
در قضیه خودرو گویا سیاست‌گذار فراموش کرده مشکل از طرف عرضه هست! سرگرم مدیریت منافع تقاضا شده راه‌حل هم واضح است، از آنجایی که برای تقاضای خودرو در بازه قیمتی تولیدات ایرانی(۱۰۰ الی ۳۰۰میلیون) نمونه خارجی وجود ندارد پس فقط افزایش تولید می‌ماند. تمام✋ @hzamanim
⚠️تصادفات ایران ۱۰ برابر عراق و تلفات انسانی یک‌هفتم ▪️به علت وجود خودور‌های ایمن ایرانی ✍سیدامیرحسین حسینی 🔹رئیس پلیس راهور کشور طی مصاحبه‌های متعددی در حمایت از واردات خودرو‌های خارجی و انتقاد به کیفیت خودرو‌های داخلی اظهارنظر‌های عجیب و بعضا خلاف واقعی را مطرح می‌نماید. ‌ 🔹ایشان در آخرین مصاحبه خود بیان داشته است که «تصادفات عراق ۳.۵ برابر ایران است اما کشته‌های تصادفات عراقی‌ها نصف ایرانی‌ها است و این موضوع تنها به‌دلیل خودرو‌های ایمن است!» 🔹اما حقیقت چیست و واقعیت آمار‌های ملی و بین‌المللی در این رابطه چه می‌گوید؟ 🔹طبق نقشه رتبه‌بندی بهداشت جهانی، کشور عراق در رتبه ۳۷ شاخص تلفات رانندگی و ایران در رتبه ۶۶ این شاخص می‌باشد. 🔹طبق آمار این سازمان، میزان تلفات انسانی تصادفات رانندگی ثبت شده در کشور عراق، عدد ۱۰۷۲۶ نفر بوده و این رقم در کشور ایران ۱۷۸۰۳نفر می‌باشد. 🔹نرخ تلفات عراق ۷.۳۲ و ایران نیز ۵.۳۶ می‌باشد. این اعداد با این وجود است که طبق نقل مشهور رسانه‌ها، عمده تصادفات و طبعا تلفات ناشی از آن در کشور عراق ثبت نمی‌گردد. 📝 گزارش تسنیم را اینجا بخوانید @TasnimNews
🔹۱۶هزار متقاضی برای خرید دنا ثبت نام در قرعه کشی ۱۰میلیون نفر!!! 🔹اگر قانونی وضع می شد هرکس خودرو خرید برای استفاده ی خودش اشکالی ندارد ولی اگر برای کسب سود خرید و بلافاصله در بازار فروخت باید مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار را برگرداند تعداد متقاضیان متعادل تر می شد و فقط مصرف کننده واقعی ثبت نام می‌کرد. ولی الان بخاطر سود خوبی که وجود دارد عده ی زیادی صرفا برای فروش خودرو یا حواله ی آن ثبت نام می کنند. 🔹ساختارهای کنونی اقتصاد ما مشوق دلالی هستند به نحوی که اگر کسی کار کند سرزنش می شود که چرا خودش را به زحمت می اندازد و وارد بازار دلالی نمی شود تا بدون زحمت پولدار شود‌. 🔹۱۶۵میلیون سود در کمتر از سه ماه یعنی ماهی ۵۵میلیون تومان درآمد بی زحمت! حال کدام صنف اینقدر درآمد در ماه دارد آن هم بدون انجام کار خاصی؟ این میزان سود راحت مشوق دلالی نیست؟ 🔹راستی این خودرو های با کیفیت بالا و ارزان قیمت خارجی که می گفتن دقیقا کجاست؟ ظاهرا قیمت های پایین خودروهای خارجی فقط در سایت های خبری و خودرویی داخلی هست. 🔹شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی شود جهت راستی آزمایی دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی دنبال قیمت انواع ماشین های خارجی گشتم قیمت خودروهای صفر شرکت های مختلف از ۱۷۰۰۰دلار شروع می شد و کمتر ماشینی با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلار پیدا می شد. شاید شما هم مثل بنده تعجب کردید بهتر است بروید جستجویی داشته باشید تا ببینید وضعیت چگونه است. با این حال نمی دانم وزارت صمت چطور می خواهد خودروی زیر ۲۰۰۰۰و ۱۰۰۰۰دلاری پیدا کند و وارد کشور کند. پ.ن: ماشینی که ۱۷۰۰۰دلار قیمت دارد یعنی بدون احتساب هیچ هزینه ی دیگری حدود ۶۵۰میلیون تومان قیمت درب کارخانه ی آن هست. 🔹بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار باشد ۴برابر پول پژوپارس هزینه کنیم و بعد ماشینی مثل پراید وارد کنیم که خیلی هنر نکردیم. لذا با این وضعیت خودروساز ها هم مطمئن هستند که خودروی خارجی با این کیفیت و قیمت خودروی داخلی پیدا نمی شود و نگرانی از واردات خودرو ندارند. واردات هم تاثیری بر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت ندارد. اما واردات قطعه و مونتاژ خودرو در داخل باعث بالا رفتن تعداد و تنوع خودروها می شود و بر بازار موثر است. 🔹فرصتی باشد بعضی مشهوراتی که نسبت به خودروسازی داخلی داریم را مورد ارزیابی قرار می دهیم تا ببینیم چقدر با واقعیت مطابقت دارند. انحصار، قیمت، کیفیت، امنیت و ... @tahlilrahbordi_mantaghe
شنیده بودم در هیچ جا خودرویی با کیفیت خودروهای داخلی مثل دنا پلاس و ... در این رده ی قیمتی پیدا نمی شود جهت راستی آزمایی دیشب چند ساعتی در سایت های خارجی دنبال قیمت انواع ماشین های خارجی گشتم قیمت خودروهای صفر شرکت های مختلف از ۱۷۰۰۰دلار شروع می شد و کمتر ماشینی با قیمت زیر ۲۰۰۰۰دلار پیدا می شد. شاید شما هم مثل بنده تعجب کردید بهتر است بروید جستجویی داشته باشید تا ببینید وضعیت چگونه است. با این حال نمی دانم وزارت صمت چطور می خواهد خودروی زیر ۲۰۰۰۰و ۱۰۰۰۰دلاری پیدا کند و وارد کشور کند. پ.ن: ماشینی که ۱۷۰۰۰دلار قیمت دارد یعنی بدون احتساب هیچ هزینه ی دیگری حدود ۶۵۰میلیون تومان قیمت درب کارخانه ی آن هست.
بعضی ماشین های چینی و هندی زیر ۱۷۰۰۰دلار پیدا می شوند ولی با کیفیت تر از خودروهای داخلی نیستند قرار باشد ۴برابر پول پژوپارس هزینه کنیم و بعد ماشینی مثل پراید وارد کنیم که خیلی هنر نکردیم. لذا با این وضعیت خودروساز ها هم مطمئن هستند که خودروی خارجی با این کیفیت و قیمت خودروی داخلی پیدا نمی شود و نگرانی از واردات خودرو ندارند. واردات هم تاثیری بر ارتقای کیفیت و کاهش قیمت ندارد. اما واردات قطعه و مونتاژ خودرو در داخل باعث بالا رفتن تعداد و تنوع خودروها می شود و بر بازار موثر است.
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
قیمت کارخانه ١۶٠ تومن قیمت بازار سیاه ۴٠٠ تومن قیمت بورس ٣٠٠ تومن اونوقت به قیمت بورس میگن پایین اومدن قیمت :) با چنین موجوداتی بحث نکنید! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠https://eitaa.com/joinchat/2550136832C0e295d7db7
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
می دونید چرا به قیمت کارخانه قیمت دستوری میگن اما به قیمت بورس، قیمت دستوری نمیگن و میگن قیمت کشف شده در بازار؟ می دونید چرا به قیمت بازار سیاه میگن قیمت رانتی اما به قیمت بورس میگن قیمت بازار کشف شده و نمیگن قیمت رانتی؟ چون قیمت بورس منافع طراحانش رو تضمین می کنه اما اون دو قیمت نه. می دونید چرا رسانه از بورس حمایت می کنه؟ چون بسیاری از رسانه ای ها بورس باز هستند. می دونید چرا اقتصاددان ها عموما از بورس حمایت می کنند؟ چون عموما بورس باز هستند. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
خدا آخر و عاقبت این ملت را با این ایدها ختم به خیر کند... بورس بازی با قیمت متری خانه! خب آدم های عاقل چرا بورس تولید و مشارکت در ساخت راه نمی اندازید؟! چرا اندک تولیدات گذشته را برای رسمیت بخشیدن به سیستم سوداگری و افزایش سود و قیمت در بورس می خواهید دچار آفت کنید. شما نمی دانید با این کار چه بلایی بر سر فرهنگ کار کردن و یک اقتصاد مولد می یاورید! مردم را رسما تشویق به فعالیت غیر مولد و سرمایه گذاری در امور غیر مولد می کنید؟! خودتان رسما تورم را محل عایدی سود برای مردم می کنید؟! چه کسی گفته باید تورمی وجود داشته باشد که با افزایش قیمت مردم بتوانند منتفع شوند؟! از این پس خریداران متری مسکن، شبانه روز دعا می کنند، مسکنی ساخته نشود، تورم بالا باشد که هر روز شاهد بالا رفتن اسمی قیمت مسکن متری خریدار شده خود در بورس باشند! اوف بر چنین ایده ای که مردم را بابت گرانی خوشحال کند! @hokmraniirani
18.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 ماجرای طلابی که از رهبری اذن جهاد و شهادت در سوریه میخواستند و پاسخ رهبری به آنها.. 🎙مرحوم محمدحسین فرج نژاد ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
بورس یکی از غیرشفاف ترین و دستوری ترین سازوکارهای اقتصادی است. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
آیا می دانستید محمدرضاشاه هنگام فرار از ایران، حتی سگ‌های خود را برد اما فرماندهان و سیاستمداران وفادار به خود مانند را در زندان رها کرد تا اعدام شوند❓ 💥 در پست بعدی به تنها مصاحبه هویدا در زندان توجه کنید👇👇 🆔 @darseenghelab