eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
4.1هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
762 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
خاندوزی گفته چرا دوگانه‌سازی افراطی می‌کنید! ما به دنبال راه سوم هستیم و شرایط امروز نتیجه همین راه سوم است! هوشمندی و عدالت راه سوم است! سوال اول: غیر از لیبرال‌ها چه کسی دوگانه‌سازی کرده است؟ اتفاقا آنها هستند که می‌گویند اگر لیبرال نیستی پس کمونیستی! سوال دوم: چه کسی در کشور گفته همه‌چیز باید دولتی باشد که شما نقدش می‌کنید؟ اما بسیاری از افراد هستند که کنار گوش شما و در بدنه کارشناسی دولت فریاد می‌زنند کل ارض بازار! همه چیز را به بازار بسپریم! نمونه‌اش را امروز رهبری فرمودند! حتی عده‌ای گفته‌اند وزارت آموزش و پرورش را هم خصوصی کنیم! نه فقط مدارس و دانشگاه‌ها را! شما که با آقای قربانزاده کم مانده صندلی که روی آن نشستید واگذار کنید به بخش خصوصی! سوال سوم: اینکه خودتان دیگران را کمونیست افراطی و لیبرال افراطی می‌نامید و خود را راه سوم می‌دانید آیا همان ایرادی نیست که به دیگران می‌گیرید؟ سوال چهارم: خدا هم از این دوگانه‌سازی‌ها زیاد دارد! اتفاقا ساده‌سازی برای این است که شما فریب ندهید! وگرنه ساده‌سازی که جزء اصول اولیه روش علمی شما در اقتصاد است. همه‌ی نقد ما به ساده‌سازی‌های شما در امر اقتصاد است و اتفاقا پیچیده‌نمایی نظریات عدالت هم فریب است. امام و رهبری و مردم عدالت را می‌فهمند اما اقتصاددانان چپ و راست سعی می‌کنند نظریه عدالت‌شان را پشت عباراتی مثل "هوشمندی" و "علم" و ... پنهان کنند! وگرنه روی چه حسابی می‌فرمایید راه سوم هوشمندی و عدالت است! مگر کمونیست‌ها و لیبرال‌ها گفته‌اند ما هوشمندی و عدالت را نمی‌خواهیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
9.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬مناظره اقتصادی 🖊۴۰ ساله ما رو با اقتصاد غربی به اینجا کشوندید، یکم بیخیال بشید ببینیم اسلام هم چیزی داره یا نه. 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
شرح ماجرای خودرو؛ مختصر و مفید من خودرو ندارم اما قطعا مثل همه پیگیر خودروی باکیفیت و قیمت مناسبم. همچنین حدود دو سال متمرکز بر بحث خودرو در ایران و جهان هستم. جمع‌بندی مطالعاتم بصورت خلاصه اینچنین است: در تناسب قیمت-کیفیت نه خودتحقیری پیرامون خودروی داخلی و نه تصویر آرمانی خودروی خارجی، هیچیک صحیح نیستند. راهکار انحصار و واردات نیست! آزادسازی تولید خودروست. مساله خودروی کشور تقاضای انباشته با قدرت خرید ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیون است. واردات برخلاف تصویرسازی رسانه، هیچ امکانی برای پوشش این تقاضا ندارد و فقط باعث تضعیف معیشت عمومی مردم با رشد تورم از محل گرانی ارز ناشی از تقاضای واردات برای قشر محدودی از سرمایه‌داران میشود. وضعیت برخورداری ساکنین مناطق آزاد کشور از خودروهای وارداتی، خود گویای این ماجراست. این نظر کارشناسی بنده پس از چند هزار صفحه مطالعه و چند صد ساعت مصاحبه با اهل فن است. شما میتوانید مخالف باشید و در نقد بنده استدلال کنید که قطعا محترم است اما تا به حال در برابر هر اظهارنظر کارشناسی فنی درباره واردات که تاکنون پیش‌بینی‌های محقق شده‌ای را دارد فعلا فقط تهمت و تخریب عایدی اینجانب بوده است اما با اینحال از هرگونه نظری که باعث مهار تورم و رشد تولید شده و بتواند مسائل پیرامون خودرو را حل نماید با آغوش باز استقبال میکنیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
رسانه لیبرال تجارت فردا مصادیق شبه‌علم اقتصاد را مشخص کرده است. خلاصه مطلب آنکه علاوه بر بسیاری از اقتصاددانان ایرانی، نوبلیست‌ها و نهادهای بین‌المللی اقتصادی که علت اصلی تورم را نقدینگی نمیدانند هم شبه‌علم هستند. اروپا و آمریکا که ایران را تحریم کردند شبه‌علمی اداره میشوند. فقط فریدمن خوبه و گران‌سازی علمی است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
25.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢مسکن ملّی، از شعار تا واقعیت 🔹آیا ساخت مسکن ملّی تورم‌ زاست؟ 📌دکتر محمد شربتی مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
راهکاری برای هم آزادی افراد را نقض نمی‌کنیم هم عدالت را برقرار می‌کنیم هم رقابت را حذف نمی‌کنیم ولی هر کس می‌خواهد رقابت کند بسم‌الله! در شرایط برابر رقابت کند! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آزادسازی تولید،ریالی‌سازی هزینه مواد اولیه و جلوگیری از واردات بی‌قاعده، سه راهکار تحول بازار خودرو است. خودروی ارزان قیمت خارجی فقط یک سراب است. قیمت خودرو گران است و باید عادلانه و ارزان شود، کیفیت و کمیت خودروها باید افزایش یابد واردات نخواهیم داشت. این سه وعده، نقطه ثقل مرکزی گفتمان خودرویی دوره وزارت صمت فاطمی‌امین بود. مصاحبه امروز بنده با روزنامه قدس را در اینجا بخوانید. سعی کردم مفصل، مستدل و صریح مشکلات و راهکارهای امروز صنعت خودرو را بررسی کنم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسین زمانی میقان
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رونمایی از تناقضات لیبرالیسم ایرانی برای فریب افکار عمومی ... @hzamanim
468500 کل خودروهای وارداتی از سال 90تا 97 بوده است.
تعداد خودروهای تولید داخل: 10 میلیون خودرو
سال 98 : 850000 خودرو سال 99: 991000خودرو سال 1400: 963000 خودرو سال 1401: 1میلیون و 242هزار دستگاه خودرو سال 1402: بیش از دو یک و نیم میلیون خودرو
بررسی کنید ببینید چند درصد از این خودروها، خودروی لوکس بودند و فقط در اختیار قشر مرفه قرار گرفته اند جهت دامن زدن به حس تبعیض و نابرابری...