eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین زمانی میقان
افشاگری‌های سیدیاسرجبرائیلی علیه هژمونی رسانه‌ای جریان لیبرال کشور و پول‌پاشی حامیان دلاریزه کردن کشور امروز باید مورد توجه جریانات انقلابی قرار گیرد، مافیایی که با پول هم رسانه ساخته‌اند و هم جامعه‌‌ای به نام استاد و اقتصاددان را در استخدام گرفته‌اند تا با جریان‌سازی‌های رسانه‌ای و خبری و مثلا علمی، تصمیم‌سازی در کشور را به نفع خود تغییر دهند (که البته تا امروز موفق‌بوده‌اند) بله امروز جبرائیلی به جریان انقلابی و دلسوزان ایران نشان داد در مبارزه علیه دلار و برای با چه اژدهای هفت‌سری مواجه‌ایم... @hzamanim
✅ اقتصاد در سپهر ولایت فقیه 🔻 محمدرضا رضی در مطلبی نوشت؛ 🔹 استاد درخشان در مناظره با دکتر غنی نژاد که معتقد بود مگر امامین انقلاب اقتصاد خوانده اند؟، اقتصاد اسلامی را اینگونه تعریف کردند: “آنچه امام خمینی در اقتصاد گفته اند اقتصاد اسلامی است.” این یک بیان احساسی و یا سیاسی و یا به جهت نفهمیدن اقتصاد و یا اسلام نیست بلکه خود “یک نظریه بدیع و عمیق علمی” است. این نظریه از چند زاویه قابل بیان و اثبات است. 🔹 ولی فقیه مجتهد و اسلام شناس جامع الشرایط است که در هر عصری به تصدیق اهل خبره تشخیص داده میشود. کار بنیادین اسلام شناس جامع الشرایط، اداره جامعه است. یکی از مهمترین عرصه های اداره جامعه، معیشت و اقتصاد است. 🔹 فقیه نه تنها باید نظرات اقتصادی را بشناسد، بلکه باید اقتصاد واقعی حاکم بر جهان را بشناسد و بلکه بالاتر باید راه مواجهه و برخورد با آن را نیز بداند. یعنی علم به اقتصاد در ذات صفات و ویژگیهای یک مجتهد جامع الشرایط است. یعنی فقیه نه تنها باید اقتصاد را بشناسد بلکه باید بصیرت اقتصادی داشته باشد و این بصیرت اقتصادی مرتبه ای بالاتر از دانش و اطلاعات اقتصادی است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=32860 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️ مهارتورم در مقیاس شهر! 1⃣ مسکن وقفی و خیریه ای • به این چند گزاره توجه کنید: ۱. تورم در همه شهرهای ایران برابر نیست. یک جستجوی ساده نرخ تورم متفاوت شهرها و استانها را در سالهای متمادی به شما نشان می دهد. ۲. پایینی تورم در برخی شهرها، همه عواملی غیر قابل تحصیل ندارد لذا در شهرهای دیگر است. ۳. بالاترین سهم در تورم سبد خانوار را مسکن برعهده دارد که خود "متغیری" در شهرهای ایران و بالتبع نرخ تورم آنجاست. ❓فکر می کنید پروژه خیریه ای مثل آنچه این جوان عراقی (عباس سیف) یک تنه و با پول خُرد خیّرین انجام داده چقدر میتواند غیر از کمک مستقیم به ضعفاء، به شکل غیر مستقیم به سبد زندگی همه خانوارهای آن شهر کمک کند؟! ❗️ عرضه این میزان مسکن در "شهری کوچک"، تورم مسکن آنجا را مهار و هزینه اجاره را بر کل خانوارهای شهر می کاهد و یک می شود. 📌 پ. ن: دولت در "سطح ملی" می تواند با سیاست زمین صفر و واگذاری زمین به نیازمندان و تعاونی های مسکن، نقدینگی را به سمت تولیدی که قابل انجام توسط هر خانوار است، هدایت کند و از این طریق: هم از نرخ تورم عمومی بکاهد/ و هم وعده ساخت مسکن اش را تحقق دهد؛ که البته چنین نمی کند! با این وضع باید از نیروی اجتماعی مردم ایران کمک گرفت و به (شهر و روستایی که در آن زندگی می کنیم) فکر کرد. گروه های جهادی و خیریه های شهری به کمک "انجمن خیّرین مسکن ساز"، در شهرهایی که مشکل زمین ندارند، باید بتوانند کاری مثل این جوان عراقی بکنند. ایده های غیر خیریه ای دیگر مستقلا قابل طرح است. ادامه دارد... محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر طغیانی در این فیلم بیان میدارند که ایران چند برابر دیگر کشورهای خودروسازی یعنی حدود ۸۱ پروانه بهره برداری تولید خودرو داده است و مساله تیراژ انبوه خودرو در ایران رعایت نمیشود. خدمت استاد بزرگوار عارض هستم که این گزاره دو اشتباه بنیادین دارد. اول آنکه قطعا این ۸۱مجوز و پروانه بهره برداری که به ثمر ننشسته است ناشی از تخلف از آیین نامه تخصیص مجوز مشروط به تولید حداقل ۱۰۰هزار خودرو در کشور بوده و میبایست با استفاده از مسئولیت نظارتی خود در مجلس، خاطیان را تحت پیگرد قرار دهید. نکته دوم اما خطای راهبردی مقیاس تولید خودرو در دنیاست. غیر از عمده کشورهای دنیا که خودروسازی ندارند، تولید خودرو در مقیاس کوچ در اغلب کشورهای صنعتی آزاد و تعداد وسیعی کارگاه های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵هزار خودرو را مصوب کرده است. یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. آقای دکتر طغیانی راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست نه واردات خودروهای گرانقیمت از انحصارگران جهانی! راهکار آزادسازی تولید برای نخبگان است. ✍سیدامیرحسین حسینی
هدایت شده از مجموعه گرا
📌 هفتمین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ دانشجوی امروز، مدیر سیاسی فردا 👤 محمدمهدی فردحسینی ▪️ روایت غیررسمی از دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان 👤 محمد مرادی ▪️ سیره و سنت شهید آوینی در جهاد تبیین و کنشگری رسانه‌ای 👤 محمد یوسفعلی تبار ▪️ مدل‌سازی جنگ روایت‌ها به سبک شهید آوینی 👤 علیرضا محمدلو ▪️ انقلاب اسلامی ایران، احیاگر آرمان قدس 👤 محمد شهیدی ▪️ طبس؛ پیروزی خدای خمینی بر خدای آمریکایی‌ها 👤 جواد منصوری ▪️ معتقدیم که انقلاب اسلامی هنوز در اقتصاد به وقوع نپیوسته است! 👤 روح‌الله ایزدخواه ▪️مهار تورم و رشد تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور 👤 سیدامیرحسین حسینی ▪️ مبارزه همه‌جانبه با اژدهای هفت‌سر فساد 👤 سیدحسن موسوی‌فرد ▪️ مفهوم تحول و لوازم تحول‌خواهی 👤 مجتبی عرب ▪️ اندیشه شهید مطهری؛ مبنای فکری تشکل‌های دانشجویی 👤 روح‌الله امینی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇 https://b2n.ir/k62372 💡 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
هدایت شده از احمد نبویان
🔰 راهکار حل مشکل خودرو در ایران: شکستن انحصار تولید و آزادسازی تولید برای نخبگان، از طریق صدور مجوز تولید برای کارگاه‌های کوچک و متوسط است. 🔸راهکار حل مشکل خودرو نه تقویت انحصار بزرگ‌مقیاس‌هاست، نه واردات خودروهای گران‌قیمت از انحصارگران جهانی! 🔹در اغلب کشورهای صنعتی، تولید خودرو در مقیاس کوچک آزاد است و تعداد وسیعی کارگاه‌های خودروسازی کوچک و متوسط وجود دارد. 🔹برای مثال طبق آمار انجمن خودروسازان اتحادیه اروپا(ACEA) بیش از ۳۰۱ خودروسازی با مقیاس متوسط در این قاره مشغول به تولید خودرو هستند. 🔹و یا کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۵، قانون تولید خودروی کارگاهی کوچک مقیاس با حداکثر تیراژ ۵ هزار خودرو را مصوب کرده است. 🔹یا انگلستان به عنوان یکی از کشورهای در مرز دانش خودرو، تقریبا چیزی به نام خودروسازی با تولید انبوه ندارد. 🔹همچنین در ژاپن تولید خودروهای کارگاهی با نام «key» آزاد است و تعداد زیادی خودروی کارگاهی دارد که با رنگ پلاک متفاوتی در خیابان‌ها تردد و اجازه صادرات به دیگر کشورها را ندارد. ✍برگرفته از قلم سیدامیرحسین حسینی 💠 احمد نبویان👈 عضو شوید 🔗@ahmad_nabavian🇮🇷
بانک‌ها با تخلف از احکام الهی، سرمایه‌سالاران را تقویت میکنند. مال‌ها مولود بانک‌ها هستند و این نطفه شبهه‌دار طبعا محلی برای اشاعه فحشاست و قرار نیست محلی برای ترویج تقوای الهی باشد. همچنین محلی برای ثروت‌اندوزی‌ها و تورم‌آفرینی‌هاست نه محلی برای افزایش رفاه و توسعه معیشت مردم.. تجربه پاساژسازی در مصلاها هم نمونه تجربی خوبی از آثار ضددینی بازاری و کالایی شدن دین و دینداری و دینداران است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
برخورد اقتصادی با امر فرهنگی! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مسئله ما دشمنی با شماست. خوبه یا صریح‌تر بگم؟ 🖌سید محمد رضا رضی 🇮🇷 @seyedrazy
کاش مظلومان اروپا ما را حلال کنند! از اینکه به خاطر تحریم‌های ظالمانه غرب، نتوانستیم به مظلومان و درماندگان اروپایی کمک کنیم شرمنده‌ایم.. کاش میتوانستیم آن‌ها را در رفاه زمستانی خود شریک کنیم.. ما از اسراف برخی اغنیا گله‌مندیم در حالیکه مردمانی در سرما جان میسپارند.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
✳️ معجزه اقتصاد اسلامی در حل مشکل مسکن مهاجرین ❇️ وقتی پیامبر اعظم به مدینه هجرت کرد، بر اساس نگرش‌های بنیادین توحیدی، از نظریه تعادل بازاری برای حل مشکل مسکن عدول کرد و حل آن را به ساختار موجود عرضه و تقاضای مسکن نسپرد، بلکه نوعی ساختار غیربازاری مبتنی بر مشارکت حکومتی-مردمی پایه‌ریزی کرد. ✳️ایشان نگفت، مهاجرین به بازار املاک بروند و به نرخ اجاره تعادلی، خانه اجاره کنند، بلکه انصار را تشویق به ایثار و جا دادن مهاجرین در منزل خود کرد. ❇️ پیامبر در اقدامی حکومتی مسکن اجتماعی صفه را برای کسانی که در خانه انصار جایی نیافته بودند، ایجاد کرد. ❇️ پیامبر با مداخله دولتی به افراد برای ساخت مسکن زمین واگذار کرد. ❎ پیامبر نگذاشت مهاجران بر سر سفره اطعام انصار بنشینند، بلکه آنها را به تامین مخارجشان در چارچوبی جدید واداشت( مزارعه و مساقات) ✳️ در برنامه ریزی پیشرفت نبوی، ساختار فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی پشتیبان پیشرفت کوثری نه تکاثری شکل گرفت ❇️ پینوشت ✅ اقتصاددانان بر اساس مبانی(پیش‌فرض‌ها) و نظریه تحلیلی(تبیین و پیش‌بینی) مورد قبول، ساختار(سازمان-قواعد-ابزار) و سیاست (اقدام در چارچوب ساختار) برای اداره امور اقتصادی (تولید و توزیع کالاها و خدمات) ارایه می‌دهند. ❇️ آنها با فرض تحلیل ذره‌ای، عقلانیت و نظم خودجوش بازار، نظریه تعادل بازاری را میپذیرند و ایجاد یا حفظ ساختارهای بازاری و استفاده از سیاستهای قیمتی برای تنظیمگری درون ساختار بازاری را توصیه می‌کنند ❇️ اگر مبانی و نظریه تغییر کند، ساختارها و سیاستهای پیشنهادی نیز تغییر می کند ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
راجع به تیتر خودرویی فرهیختگان! واردات خودروهای ارزان قیمت و باکیفیت خارجی سرابی بیش نیست!! نکته اول وضعیت خودروهای مورد استفاده در مناطق آزاد کشور است که مردم عادی هیچ دسترسی به خودروهای ایده‌آل مدنظر ندارند.. نکته دوم اینکه دقیقا چه تعداد از این خودروها قابل واردات است؟! نکته سوم که در یادداشت بنده در همین فرهیختگان به چاپ رسید آنکه دقیقا برای حل چه مشکلی میخواهیم واردات انجام دهیم و آیا این سیاست به حل آن مشکل کمک میکند یا به آن دامن میزند؟! برای بررسی کامل استدلال، دو یادداشت زیر را مطالعه بفرمایید🌹 سراب واردات خودروی ارزان قیمت خارجی دقیقا برای حل چه مشکلی باید واردات خودرو انجام دهیم؟ ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏مجله Focus آلمان در مقاله ای با عنوان "خداحافظ فولکس واگن" به این موضوع پرداخته که مرگ دوره ای که میشد خودروی نو و ارزون خرید بسر رسیده و بخاطر تورم فزآینده آلمان، دیگه هیچ خودروی فولکس واگنی با کمتر از ۲۰ هزار یورو قابل خرید نیست. ‏این مقاله میگه تعداد مدل های صفر کیلومتر قابل خرید زیر ۲۰,۰۰۰ یورو از سازندگان مختلف از ۴۵ تا تو سال ۲۰۲۲ به تنها ۳۰ مدل تو سال جاری رسیده و نه تنها خرید خودروی خوب الکتریکی فرسنگ ها با استطاعت عموم فاصله داره که خودروهای نو بنزینی هم دارن از محدوده توان اقتصادی مردم خارج میشن ‏با اینکه روی کاغذ فولکس واگن Up از ۱۵ هزار یورو شروع میشه ولی فروشش دیگه توسط کمپانی متوقف شده.این موضوع محدود به VW نیست و بقیه کمپانی ها یا بعضا چیزی حدود ۳۰ درصد به قیمت مدلهای ارزونشون اضافه کردن یا امکان خرید خودرو با موتورهای ضعیف یا امکانات کم رو به کل حذف کردن. بغیر از تورم فزآینده، اصرار اتحادیه اروپا به اجباری کردن امکانات کمکی به ماشین ها و نیز سواستفاده خودروسازان برای تحمیل هزینه تحقیقاتی شون به مشتریان دلیل این گرونیه. الان دیگه حتی مدل های ارزون مشابه مثل پژو ۲۰۸ و تویوتا یاریس هم بیش از ۲۰,۰۰۰ یورو قیمت دارن. ‏این مجله، مقاله رو با ذکر قیمت ارزونترین خودروی آلمان، Dacia به پایان می بره. میگه ساندرو که مدل پایه ش ۱۰ سال پیش ۶۹۹۰ یورو بود الان ۱۱۳۰۰ یورو شده و داستر (که تو ایران هم با عنوان رنو داستر موجوده) ده سال پیش ۱۰۴۹۰ یورو قیمت داشت ولی الان ارزونترین مدلش ۱۶۹۰۰ یورو قیمت داره! https://m.focus.de/auto/neuheiten/preissteigerung-geht-weiter-bye-bye-volkswagen-vw-hat-kein-auto-mehr-fuer-unter-20-000-euro_id_190888674.html?poc=0.3725304930594191
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ در زمان تحویل اقتصاد از حکومت پهلوی کل صادرات ما می‌توانست تنها نیاز وارداتی سه روز را تامین کند/ قانون اساسی ما بعد از انقلاب دستاوردهای بزرگی برای مردم داشت (۳) 👤 دکتر فرشاد مومنی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه: عده ای برای صنعت ضعیف و ناتوان دوره پهلوی اشک تمساح می ریزند/ بعد از پیروزی انقلاب همین قانون اساسی باعث شد تا چند سال عوارض بیماری هلندی گریبان اقتصاد ما را نگیرد/ با اتکا به قانون اساسی که این افراد مافیایی آن را سوسیالیستی می دانند برای اولین بار در تاریخ در دوران جنگ یک نفر هم بر اثر قحطی با اپیدمی نمرد/ در ۲۰ سال دوران پهلوی امید زندگی تنها ۱ سال بیشتر شد، ولی در دوران ده ساله بعد از پیروزی انقلاب امید به زندگی ۱۰ سال افزایش پیدا کرد، این دستاورد قانون اساسی ما بود/ قانون اساسی افتخارات بزرگی در تاریخ بعد از انقلاب رقم زده است. 🆔 @DrSaeedi
مرکز پژوهش‌های مجلس که ایامی است پاتوقی برای گزارش نویسی لیبرال‌های طرفدار گران‌سازی شده است بدون آنکه از سفره و معیشت مردم خجالت بکشد، میگوید که اگر نرخ دلار محاسبه گاز خوراک پتروشیمی‌ها را گران نکنیم، کسری بودجه میاوریم!! بزرگواران! راهکار مهار تورم؛ ایجاد تورم نیست!رشد تولید است.. ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو 🔺قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟! 🔻موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟ 🔺چگونه سیاست‌های خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟! 🔹سید امیرحسین حسینی پژوهشگر اقتصادی 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
〽️ مهار تورم در مقیاس شهری! 3⃣ مالک کردن مزد بگیران با تعاون • سال۹۹ ماجرای روستای مال استریت (مال ملّا) را یادتان هست؟! اولین روستای بورسی ایران که نخبگانش به اهالی، بورس بازی تعلیم داده و نزدیک۸۰٪ اهالی با حدود ۴۰میلیارد تومان بورسی شدند و بعد در نوسانات بورس چند ده میلیارد خسارت دیدند! ❓می دانستید همین مال ها (=سیاه چادرهای ایل) تا سال۳۵، فقط با ۲میلیون از زنانش ۴۰۰هزار تعاونی(واره) در محصولات لبنی داشتند؟!! ⁉️ واقعاً چرا نشود از فرهنگ تعاون -بجای بازارهای مالی مدرن که اقلا در کشور ما صرفا کار جابجایی سرمایه می کنند- دوباره همیاری را نتیجه گرفت؟! با تعاونی های تولید کالا و خدمات، اهالی شهرهای کوچک و روستاها را مالک کرد و با تورم در مقیاس کوچک جنگید!تعاونی توسعه شهرستانی تعاونی دهیاری دو ظرفیت برای چنین ابتکاری است. با عضویت نیم درصد اهالی شهرستان، تعاونی رسمیت می یابد و امتیازاتی دارد: - طرح های دارای رانت بجای بخش خصوصی به اینها داده میشود (ماده۱) - همچنین زمین و اموال قابل واگذاری از سوی سازمانهای دولتی که در آن مزایده به صرفه یا به صلاح نباشد (ماده۵) - استفاده از تملک بافت فرسوده (ماده۶) • موثرین در یک شهرستان به کمک نیروهای دلسوز در بدنه اجتماعی و اداری با مشاورهای اقتصادی خوب میتوانند مبدا چنین خدمتی شوند. اینگونه نقدینگی در مقیاس شهرستانی نیز به سمت تولید و خدمات هدایت می شود و از تورم می کاهد. 📌 پ.ن: مالک کردن مزد بگیران از راهبردهای موثر برای مقابله با تورم است. تورم هر روز پول جیب آنها را کم ارزش تر و املاک را گرانتر می کند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔴 منتشر شد... 🔻صاحب امتیاز :" انجمن علمی اقتصاد " 🔹 خودتحقیری ، عامل تورم و رکود 🔸️بازی برد _ برد برای ایران 🔹حماسه ی ۵۷٪ یا بانگ تورم 🔸مالیات بر عایدی سرمایه... 🔹مسئله ی اصلی تورم است ! 🔸علم اقتصاد یا اقتصاد علم‌نما؟! 🔹یک قطره از دریای اقتصاد اسلامی 🔸 زیست شهر نوین مولد 🔹تشریح شعار سال دسترسی به محتوای pdf👇🏻 https://eitaa.com/moavenat_farhangi_qom/8006
امام صادق(ع): انسان از خود چیزی دردناکتر از مال صامت(پول نقد یا طلا و نقره) بر جای نگذاشت. انسان باید اموال را در تولید باغ و مزرعه یا خانه به کار گیرد. الفقیه، ج۳، ص۱۷۰ کافی، ج۵، ص۹۱ شهادت امام صادق( علیه‌السلام) تسلیت باد🖤 ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
🚶‍♂️سیاحتی در بهشت فقر و فساد و فحشا و تبعیض! 🔹در دنیای سرمایه‌داری ۲۶ نفر به اندازه ۳/۸ میلیارد نفر ثروت دارند. این سطح از شکاف طبقاتی اصلا قابل درک و تصور نیست در ایران. ناعادلانه‌ترین کشور دنیا آمریکاست. 🔹ضریب جینی در ایران در پایان دولت دهم ۳۶ صدم بود. این پایین ترین سطح شکاف طبقاتی در تاریخ ایران است. ضریب جینی و شکاف طبقاتی در ایران بعد از انقلاب همواره کم شده است و همزمان در اروپا و کشورهای دیگر دائما در حال افزایش بوده. 🔹در آمریکا ۷۰۰ هزار نفر در ۱۲ ماه سال سقف نمی‌بینند. این عدد به جز متروخواب‌ها و ماشین خواب‌ها و چادرخواب‌ها و کمپ‌خواب‌ها و... است. 🔹فقط ۶۰ هزار چادرخواب در شیکاگو وجود دارد. مردم ایران اگر چادرخواب ببینند میگویند حتما مسافر است! 🔹بی‌خانمان‌هایی که در شهر کوچک بوستون در ۶ سال مردند،‌ ۶ هزار نفر بوده‌اند. 🔹سالانه ۲/۵ میلیون کودک در آمریکا بی خانمان هستند. 🔹آمریکا ۴۰ میلیون گرسنه و فقیر دارد که در نیازهای اولیه زندگی لنگ می‌زنند. 🔹طبق آمار سازمان بهداشت جهانی ۲ میلیارد گرسنه در دنیا وجود دارد 🔹۳/۶ میلیارد نفر دسترسی به دستشویی ندارند 🔹۱۵ درصد از خانه‌های اروپایی هیچگونه دستشویی و حمامی ندارد. 🔹۱۰۰ میلیون فقیر و گرسنه در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند 🔹۶۰ درصد مردم اروپا بدون تحصیلات دانشگاهی هستند و ۳۰ درصد از اینها فقط تحصیلات ابتدایی دارند. 🔹میانگین مساحت مسکن در انگلیس ۲۵ متر است 🔹۲۷۰ میلیارد تومان هزینه مصرف مشروبات الکلی در آمریکاست 🔹۸۰ درصد نوزادان کلمبیا و ۶۰ درصد نوزادان در فرانسه حاصل ازدواج رسمی نیستند. حتی اگر حرامزاده هم نباشند قطعا زنهایی هستند که تحت ستم‌اند و کودکانی بدون خانواده خواهند بود. (مثلا رونالدو ۵ فرزند دارد و هنوز حاضر نشده است که با مادر این بچه ها ازدواج رسمی کند) 🔹فحشا را در آمارهای رسمی‌شان می‌آورند و خدمات جنسی به خارجیها را جزء وارداتشان حساب می‌کنند 🔹در آمریکا بیش از یک میلیون نفر بر اثر کرونا کشته شدند 🔹اتاقهای خداحافظی مادران با کودکان یکی از تلخ‌ترین صحنه‌هایی است که انسان در طول تاریخ رقم زده است 🧿 در ایران شما حتی یک جا را نمی‌توانید نشان دهید در مرکز شهر کنار خیابان صدها نفر خوابیده باشند و بی خانمان باشند 🧿 یک کودک بی‌خانمان نخواهید دید 🧿 یک فرزند حرامزاده وجود ندارد 🧿 فرهنگ و آبرو و عزت و استقلالمان فروخته نشده است تا قدری دلار به جیب بزنیم! 🧿 ایرانی که تحت شدیدترین تحریم ها و جنگهای نظامی و اقتصادی بوده است. 🧿 ایرانی که از ظرفیت‌هایش کمترین استفاده را کرده است و برای جهش تمدنی خود منابع طبیعی‌اش را نگه داشته است. 🧿 ایرانی که همواره درگیر شدیدترین نفوذها و خرابکاری‌ها در حد رئیس جمهوری مثل بنی صدر بوده است. توانسته است در بسیاری از مسائل جزء برترین‌های دنیا باشد و در حوزه فرهنگ و سیاست در دنیا بدون رقیب است! 📌 حفظ خانواده در ایران 📌حفظ فرهنگ ایرانی و هویت اسلامی در ایرانی 📌حفظ شان زن در ایران 📌حفظ ارزش‌های انسانی و نوع دوستی در ایران و ... با اختلاف نسبت به دیگر کشورها در حال پیشرفت هستیم. و در زمینه‌های اقتصادی مثل زیرساخت و دانش و پزشکی و هسته‌ای و نانو و البته محرومیت‌زدایی و مالکیت که یک انقلاب به تمام معنا در ایران رخ داده است در چهل سال گذشته. هر چند نسبت به وضعیت مطلوبمان عقبیم و باید در زمینه عدالت یک حرکت انقلابی اتفاق بیفتد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این کلیپ راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو را به طور خلاصه بررسی کردیم. در این فیلم بیان میکنیم که قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟! همچنین موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟ و چگونه سیاست‌های خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟! 🎙سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco