دبیر کمیسیون اقتصادی هیات دولت در پاسخ به سوال پیرامون تاثیر تورمی افزایش نرخ سوخت هواپیما پاسخ دادند:
«افزایش ۱۲ تا ۲۴برابری نرخ سوخت هواپیما، فقط ۲۵۲ تا ۵۳۰هزار تومان نرخ پایه پرواز را به ازای هر ساعت گران میکند.»
ضمن تشکر از پاسخگویی دبیر محترم کمیسیون اقتصاد دولت؛
فقط بگویید ضمانت اجرا چیست و اگر خیلی گرانتر شد باید چه کسی و چگونه پاسخگو باشد؟
خاطرات تلخ پیشبینی های اشتباه قبلی از تورم نیمدرصدی حذف ارز ترجیحی، تورم ۲درصدی آبان ۹۸، تورمآفرینی دستمزد کارگران و.. هنوز در یادها زنده است.
اما این بار باید قبل از هر تصمیمی مشخص شود ضامن اجرای این پیشبینیها کیست!
البته هرچه پرسیدیم پاسخ ندادند که به ازای این گرانی، هزینه اضافی متحمل شده بر دولت، آن هم دولت مردمی که مکررا در سفرهای استانی به سر میبرد چقدر خواهد بود و چه میزان کاهش درآمد مالیاتی ناشی از رکود صنعت گردشگری بر دولت تحمیل میگردد..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
#مخاطبین
از زمانی که شنیده ام قرار است برای برقراری عدالت قیمت بنزین هواپیما را هم گران کنند، تمام تن و بدنم میلرزد و مثل سیر و سرکه می جوشم. به عنوان یک فعال اقتصادی و گردشگری که نزدیک به ده سال است در جزیره کیش فعالیت میکنم، به جرات میتوانم بگویم امسال یکی از خلوت ترین روزهای گردشگری در بهترین روزهای گردشگری کیش را سپری میکنیم. با حذف ارز ۴۲۰۰ و تورم سرسام آور سال گذشته، تمامی هزینه های خانواده ها رو به افزایش رفت و بعد از آن شاهد افزایش قیمت بلیط هواپیما از ۱ و نیم میلیون تومان(سقف قیمتی) به ۱و نیم میلیون تومان( کف قیمتی) تا ۳ و نیم میلیون تومان (سقف قیمتی) هستیم.
از آنجا که ۸۰ درصد سفرهایی که به جزیره میشود_ چه کیشوندان و چه مسافران_ از طریق مسیر هوایی صورت میگیرد.( خط ریلی مرتبط به کیش و یا مسیر جاده ای امن و مناسب برای رسیدن به کیش مانند باقی شهرها و جزیره ها موجود نیست) ، همین امروزه ی روز با کمبود مسافر دست و پنجه نرم میکنیم.
به قدری این روزها هزینه و فشار برکیشوندان محتمل هست که برای کسی جز کیشوندان قابل تصور نیست. افزایش اجاره مسکن و مغازه، افزایش مواد غذایی و مصرفی و نبود مسافر و نبود در آمد و بعد مهاجرت معکوس از جزیره کیش. جزیره ای که سالیان سال هزاران هزارمیلیارد تومان برای گردشگری و جذب توریست و مسافر سرمایه گذاری شده است و هر روز چشم به پیاده شدن مسافر از پلکان هواپیما دوخته شده است تا مسافری بیاید و رونقی در این جزیره ایجاد کند.
تمامی کسبه و کیشوندان خواهان افزایش تعداد پرواز ها و کاهش هزینه بلیط هواپیما هستند که ناگهان اخباری میرسد مبنی بر افزایش قیمت بنزین هواپیما!!!
مگر میشود به این راحتی با سرنوشت چند هزار نفر و چندین هزار میلیارد تومان بازی کرد آن هم برای اینکه اقشار مثلا مرفه ای که از هواپیما استفاده میکنند از هواپیما با قیمت بالاتری استفاده کنند؟
آن اقشار مرفه ای که مد نظر شماهستند تمامی شان بیشتر سفرهای خود را در کشورهای خارجی و با ایرلاین های خارجی میگذارند اما تمام مردم سرزمینم که با ذوق و عشق فراوان خود را به آب های نیلگون خلیج فارس می رسانند، پس از این افزایش قیمت ، چگونه خود را به اینجا برسانند؟ مستحضر هستید که جزیره کیش در یکی از دورترین نقاط از شمال و غرب و شرق ایران قرار داد و بهترین و آسان ترین راه دسترسی به آن هواپیماست!!!!
افزایش قیمت بنزین هواپیما ، یعنی افزایش قیمت بلیط هواپیما، یعنی کاهش ورود گردشگر به جزیره، یعنی ورشکستگی کسبه ، یعنی مهاجرت معکوس از جزیره و .... .
برای کسب در آمد از ثروتمندان چرا به راهکارهایی مثل انتقام از طبقه متوسط جامعه روی آورده اید؟
چرا برای افزایش رونق در آمد خودتان، با در آمد و سرمایه هزاران نفر به جنگ می روید؟
ای کاش به جز گران کردن، راه دیگری بلد بودید، راهی که نه نتها موجب رونق زندگی مردم میشد، بلکه باری نیز از روی دوش مردم برمیداشت!
افزایش قیمت بنزین هواپیما یک خیانت محض وآشکار است بر صنعت گردشگری کشور !!!!!!!
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
هر افزایش قیمتی تا سطح قیمت فوب خلیج فارس هر چه که باشد غلط است خواه بنزین معمولی، خواه بنزین هواپیما، خواه گاز مایع و حتی خواه دستمزد باشد. این یک خطای فاحش در سیاستگذاری سالهای گذشته بوده که بارها ریشه ها و چرایی و آثار آن تبیین شده است.
خیلی ساده است مبنا قرار دادن یک متغیر کلیدی خارجی برای اقتصاد داخلی یعنی واگذار کردن اداره کشور به آن متغیر خارجی و شکل دهندگان به آن متغیرها...
برای چندمین مرتبه تأکید می کنم هیچ کشوری دست به این کار نزده است.
چرا باید قیمتی که عوامل داخلی کشور (هم عامل تولید و هم عامل مصرف) در شکل گیری آن هیچ نقشی نداشته باید به این آنها تحمیل شود؟ در این اقدام هیچ نتیجه خیری برای کشور اعم از مردم، تولید، سیاستگذار و ... متصور نیست.
در ای روزها همان مفهوم اصلی که منجر به چنین خطای خطرناکی شده را فراموش نکنید:
#یارانه_جعلی_پنهان
همت قلی زاده
@hemmatgholizadeh
📍دانشکده اقتصاد مقاومتی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار میکند:
🔶️ سلسله کرسیهای علمی ترویجی اقتصاد مقاومتی
✅ آسیب شناسی صنعت خودرو کشور و ارائه راهکار در چارچوب الگوی اقتصاد مقاومتی
💢 ارائه دهنده:
👤 سید امیرحسین حسینی
پژوهشگر اندیشکده قصد
💢 اساتید ناقد:
🔰 علی سعیدی؛ عضو هیات علمی دانشگاه قم
🔰طه رمضانی؛ مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
🔰محسن کشاورز؛ پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع)
💢 دبیر علمی:
👤 محمد عباسی
🗓 زمان: دوشنبه 4 دی ماه 1402
⏰ ساعت: 8:00
📌 مکان: دانشگاه جامع امام حسین (ع)-سالن جلسات دانشکده مدیریت و برنامهریزی
🔹️ پیوند جهت حضور مجازی در نشست:
🌐 https://mgt.ihu.ac.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
▫️دانشگاه جامع امام حسین(ع):
🌐 http://ihu.ac.ir
▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا:
🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
نامه جنجالی دانشجویان اقتصاد هاروارد به "پروفسور منکیو": اقتصادی که به ما درس میدهید به درد واقعیت نمیخورد + حواشی
https://tn.ai/3009938
این دانشجویان همراه با انتشار این نامه(متن نامه) از کلاس اقتصاد مقدماتی پروفسور منکیو اعلام انصراف کرده و خارج شدند. همچنین این دانشجویان در تجمعی، مراتب اعتراض خود به غیرکاربردی بودن آموزشها در هاروارد را اعلام کردند.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
جناب آقای رائفی پور تحت تاثیر گفتمان غالب، یک اشتباه تحلیلی اساسی دارند. ایشان فکر میکنند اگر بنزین را گران کنیم، خلق نقدینگی متوقف میشود، این گونه نیست، اتفاقا افزایش قیمت بنزین با افزایش تورم و افزایش هزینه تولید و مصرف، نقدینه خواهی را افزایش می دهد. بگذریم از اینکه ادعاهای مطرح شده در مورد ناترازی تولید-مصرف بنزین و تامین هزینه واردات از محل خلق پول همه محل تامل است.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
📍دانشکده اقتصاد مقاومتی دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار میکند:
🔶️ سلسله کرسیهای علمی ترویجی اقتصاد مقاومتی
✅ آسیب شناسی صنعت خودرو کشور و ارائه راهکار در چارچوب الگوی اقتصاد مقاومتی
💢 ارائه دهنده:
👤 سید امیرحسین حسینی
پژوهشگر اندیشکده قصد
💢 اساتید ناقد:
🔰 علی سعیدی؛ عضو هیات علمی دانشگاه قم
🔰طه رمضانی؛ مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
🔰محسن کشاورز؛ پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع)
💢 دبیر علمی:
👤 محمد عباسی
🗓 زمان: دوشنبه 4 دی ماه 1402
⏰ ساعت: 8:00
📌 مکان: دانشگاه جامع امام حسین (ع)-سالن جلسات دانشکده مدیریت و برنامهریزی
🔹️ پیوند جهت حضور مجازی در نشست:
🌐 https://mgt.ihu.ac.ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
▫️دانشگاه جامع امام حسین(ع):
🌐 http://ihu.ac.ir
▫️پیامرسان بله، ایتا و روبیکا:
🆔 @ihu_ac_ir
هدایت شده از خبر فوری 🇮🇷
فوت راننده ۱۸ ساله بی ام دبلیو در تصادف با درخت
🔻 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان: برخورد خودرو بی ام دبلیو با درخت در خیابان هزارجریب منجر به فوت یک نفر از سرنشینان آن و مصدومیت سه نفر دیگر شد.
@khabarehfori