eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
634 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
41.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«فیلم رفراندوم اصل۴۳ قانون اساسی توسط دانشجویان»! نمایندگی مجلس برای کسی که قانون اساسی را قبول ندارد حرام شرعی است. بهترین شاخص انتخاب نامزد، آشنایی با قانون اساسی است و اگر اقتصاد برای شما مهم است نقشه راه اقتصادی انقلاب اسلامی در اصل۴۳ قانون اساسی آمده است. کسی که از انحصار و احتکار فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ‌مقیاس دفاع می‌کند، بندهای ۲ و ۵ قانون اساسی را قبول ندارد! کسی که انحصار مجوزهای تولیدی را می‌پذیرد که ابزار تولید را در اختیار گروههای خاص قرار می‌دهد، به بند ۲ قانون اساسی پایبند نیست! کسی که با حمایت از مرتفع‌‌سازی، امکان تامین مسکن ارزان و تامین نیازهای اساسی انسان در مسیر رشد او را از بین می‌برد، خلاف بند اول قانون اساسی عمل کرده است! کسی که به جای خودرو و لوازم خانگی و نساجی و...، از واردات حرف می‌زند، بر خلاف بند ۸ قانون اساسی حرف زده است! کسی که با تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای ضروری مخالفت می‌کند و طرفدار سیاست‌های است، بند اول را نقض کرده است! کسی که از حمایت می‌کند بند ۵ را قبول ندارد! کسی که از شکاف حقوق و دستمزد دفاع می‌کند و به تعیین سقف و کف دستمزد اعتراض دارد به بند ۳ پایبند نیست! کسی که با خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی و صنعتی مخالف است بند ۹ را انکار کرده است! با چشم باز ببینید به چه کسی رای می‌دهید. 📺سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
حرام‌بودن نمایندگی مجلس برای کسی که قانون اساسی را قبول ندارد «اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی در مسئولیتی مشغول کار است، ولی آرمانهای نظام جمهوری اسلامی را آن‌گونه که امام بزرگوار ترسیم کرده است و در قانون اساسی تجسّم پیدا کرده، در دلش قبول ندارد، اشغال آن پست برای او است. آن‌جایی که صحبت از مسائل اساسی نظام اسلامی است، آن‌جایی که وحدت دین و سیاست مطرح است، آن‌جایی که اصول قانون اساسی مورد نظر است، آن‌جایی که الزام به تبعیّت از دین و شریعت مطرح است، اگر یک مسئول عقیده‌ای غیر از این دارد، میتواند شهروند جمهوری اسلامی باشد -مانعی ندارد- اما نمیتواند مسئول باشد؛ بخصوص در مسئولیتهای بالا. مدیران ارشد، نمایندگان مجلس و مسئولان عالی‌مقام قوّه قضایی» (بیانات دیدار با مردم اصفهان ۸۰/۸/۸) کسی که از انحصار و احتکار فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ‌مقیاس دفاع می‌کند، بندهای ۲ و ۵ قانون اساسی را قبول ندارد! کسی که انحصار مجوزهای تولیدی را می‌پذیرد که ابزار تولید را در اختیار گروههای خاص قرار می‌دهد، به بند ۲ قانون اساسی پایبند نیست! کسی که با حمایت از مرتفع‌‌سازی، امکان تامین مسکن ارزان و تامین نیازهای اساسی انسان در مسیر رشد او را از بین می‌برد، خلاف بند اول قانون اساسی عمل کرده است! کسی که به جای خودرو و لوازم خانگی و نساجی و...، از واردات حرف می‌زند، بر خلاف بند ۸ قانون اساسی حرف زده است! کسی که با تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای ضروری مخالفت می‌کند و طرفدار سیاست‌های است، بند اول را نقض کرده است! کسی که از حمایت می‌کند بند ۵ را قبول ندارد! کسی که از شکاف حقوق و دستمزد دفاع می‌کند و به تعیین سقف و کف دستمزد اعتراض دارد به بند ۳ پایبند نیست! کسی که با خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی و صنعتی مخالف است بند ۹ را انکار کرده است! با چشم باز ببینید به چه کسی رای می‌دهید. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از احمد نبویان
دانشگاه رفتن درس خوندن تز دکترا دادن سخنرانی علمی! می‌کنن فعالیت رسانه‌ای می‌کنن تا به مردم ثابت کنن که ارزونی به ضررشونه، که در ارزونی رانت و فساد هست، که ارزونی عامل بحران و ناترازی و فاجعه در آینده‌ست و هیچ راه نجاتی نیست بجز گرون کردن! البته برای اینکه دردش کمتر بشه، وعده یه قاقالی‌لی موقت به اسم هم میدن 👈اینها پیاده‌نظام و نوکرهای سیستم سرمایه‌داری هستن، چه بفهمن چه نفهمن ✍ احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مرامنامه راهی نمانده تا همه را ما گران کنیم ارزان چو مانده هرچه بگو تا گران کنیم رسمی دگر نباشد و با هر بهانه‌ای باید گران شود همه‌چی یا گران کنیم اسراف می‌شود اگر آب و هوا کنون گر شد نهان، اگر که نه...پیدا گران کنیم باید اگر که مصرف ننجون شده زیاد ننجونِ خنده‌رویِ تپل را گران کنیم گور رفاه مردمِ محروم...عاقبت ما می‌رویم تا ته خط با "گران کنیم" باید سیاستی بکنیم آن‌چنان که خلق راضی به این شوند سراپا گران کنیم هم برق و نان و مرغ و هرآن‌چه که می‌شود هم گاز را میانه‌ی سرما گران کنیم بنزین اگر گران نشود دود می‌شود بهر هوایِ عالم بالا گران کنیم مردم که فهم و عقل ندارند! زین سبب راهی که مانده یکّه و تنها: گران کنیم باید رها شود سگ و در بند، سنگ کرد دولت رود کنار که درجا گران کنیم فولاد را به قیمت خون پدر دهیم اینجا گران کنیم و هم آنجا گران کنیم سرکوبِ حقِّ کارگران از حقوق ماست محصول هیدروکربوری اما گران کنیم اعمال خیر مردم ایران شده زیاد چون پر شده است جنت الاعلی گران کنیم اصلا گران به معنی با ارزش است و ما تا می شود به خاطر معنا گران کنیم دنیا برای اهل خدا نیست جز ضرر باید برای محشر کبری گران کنیم تا زیر چرخ توسعه له گردد آدمی یا کم شود فشار تقاضا، گران کنیم باید گران کنیم که راهی نمانده است راهی نمانده تا همه را ما گران کنیم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فریادی علیه دوگانگی‌های سیاست‌مداران درباره غزه 🔻حجم فاجعه و جنایت در به حدی رسیده که آدمی نمی‌داند با چه زبانی، با چه اقدامی، با چه کاری می‌تواند خشم و بغض و غضب خودش را فریاد بزند! 🔻چطور می‌شود نهیب زد به وجدان‌های به خواب رفته؟! 🔻چطور می‌شود این همه ظلم و تناقض کشورهای غربی و عربی و ترک و... را به رخ کشید و علیه آن شورید؟! 🟡مصطفی ابراهیم شاعر مصری، بخشی از این تناقضات را در شعر «تلک قضیه» به تصویر کشیده و خواننده مصری نیز به خوبی حق آن را ادا کرده است. 📌آنجا که حجم اندوه و هجوم غم زیاد می‌شود، هنر پاک می‌تواند از تراژدی، حماسه بسازد. حماسه‌ای که وجودی حقیقی دارد نه رویایی تصنعی است! 🖥 دریافت نسخه با کیفیت 🎬 @Mostazafin_tv
«گران میکنم؛ پس هستم»! جناب ضرغامی میفرمایند بلیط گردشگری در ایران ارزان است و سال‌ها افزایش قیمت نداشته است. درحالیکه ادعای او نادرست است اما چشم. این را هم گران میکنیم. اگر باز هم دیدید احیانا خدای ناکرده ارزان‌تر از جایی یا خدمت و کالایی بود بفرمایید با فوریت گران شود. باتشکر ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
دیدید زن و مرد تو استادیوم آزادی کنار هم نشستن، هیچی هم نشد ولی شما سالهاست با عروسی‌های مختلط مخالفت میکنید و چالش الکی درست کردید؟ 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانم آذرمی‌دخت صفوی از شعرای هندوستان: سیاستمداران و کشورداران مختلف آنقدری که به اقتصاد و‌سیاست و...توجه دارند به امور ادبی و شعری اینقدر توجه ندارند. آقا: عقلشون نمی‌رسه 😂 وقتی میگیم زیربناست یعنی همین ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسن عباسی
‏۴ میلیارد دلار خرج واردات بنزین کنیم تا هزینه حمل و نقل رو برای همه ی مردم کاهش بدیم و رفاه همه‌ی مردم رو تامین کنیم بهتره یا اینکه ۲۰۰ هزارتا تویوتا کرولا وارد کنیم که با توجه به تقاضای میلیونی خودرو، هیچ فایده‌ای نداره و فقط به نفع دلال‌ها و بچه پولدارهاست؟ قطعا برای کشور ما خوب نیست که وارد کننده‌ی بنزین باشیم، اما راه حل گران کردن نیست این افراد هم دغدغه شان این نیست که چرا ما وارد کننده شدیم، حرفشان این است که پولش را مردم بدهند، اصلا ۱۰۰ میلیارد دلار بنزین وارد کنیم اما راه حل درست چیست؟ راه حل این است که دولت جلوی قاچاق بنزین را بگیرد تولید را افزایش بدهد خودروهای گازسوز و کم مصرف تولید کند فرهنگ سازی کند حمل و نقل عمومی ارزان و با کیفیت را گسترش دهد وقتی دولت اراده‌ای برای انجام این کارها ندارد، تاوانش را مردم نباید پس بدهند پس وظیفه دولت است که ۴ میلیارد دلار هزینه کند تا حمل و نقل ارزان را برای همه‌ی مردم تامین کند 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موضع قابل تقدیر رییس جمهور: تعیین قیمت توسط عرضه و تقاضا به معنای انفعال دولت و عدم نظارت آن بر فرایند قیمتگذاری نیست. تعیین قیمت توسط بازار، درجایی معنا پیدا میکند که سوداگری نباشد، دشمن نخواهد اخلال ایجاد کند و مردم را اذیت کند. دولت به نمایندگی از ملت وظیفه دارد که کنترل قیمت را به نحوی که منافع و حقوق تولیدکننده و مصرف کننده حفظ نماید، انجام دهد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
از صدراعظم آلمان میخواهیم بابت سهل‌انگاری جوان ایرانی در تصادف خودروی BMW با درخت که منجر به فوت راننده ۱۸ ساله آن در اصفهان شد پاسخگو باشد. مسخرتون نیستیم که چندمیلیارد پول بی‌زبان بدیم بعد خون جوانان سهل‌انگار و بی‌قانون ما که قوانین رانندگی را رعایت نمیکنند را در شیشه کنید!! وزیر صمت باید پاسخگوی کیفیت نامناسب خودروهای وارداتی و چرایی عدم رسیدن به هدفگذاری کمی و کیفی تولید ملی باشد. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«تولید کامیون در کارگاه‌های پاکستان» توی پاکستان اینجوریه که میری توی یه کارگاه وسط بیابون و میگی یه کامیون میخوای اونا هم چند روزه برات میسازن و تحویلت میدن فکر کنید تولید خودرو در ایران آزاد بشه به جای اینکه مجبور باشیم توی سایت ایرانخودرو و سایپا ثبت نام کنیم میریم راسته‌ی خودروسازها ، میگیم یه تیبا میخوایم قیمت ها و مدت زمان تحویل و شرایط مختلف رو بررسی میکنیم و به یکی از تولیدکننده‌ها سفارش میدیم رفع انحصار تولید یعنی همین، یعنی همه بتونن تولید کنن، نه اینکه چندتا شرکت واردکننده رو هم اضافه کنیم به جمع انحصارگران جهش تولید با مشارکت مردم هم دقیقا همینه، یعنی اجازه بدیم هرکسی که توانش رو داره، تولید کننده باشه نه فقط سرمایه‌داران 🖋 حسن عباسی 📎 @hassanabbasi1374
📌مبنای فکری بند دوم اصل ۴۳ در کلام رهبری 🔹متن بند دوم اصل ۴۳: تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏ کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند ... 🔸متن سخنرانی حضرت آقا: شما مى‏ بينيد در جوامع سرمايه‏ دارى، چه جوامع پيشرفته ‏ى سرمايه ‏دارى و چه جوامع عقب‏ افتاده ‏ى سرمايه ‏دارى ... يك عده ‏ى معدودى آزادانه تلاش ميكنند، فعاليت ميكنند، ثروت درمى ‏آورند، معادنى دارند، معادن ديگرى را ميگيرند؛ كارخانجاتى دارند، كارخانجات ديگرى را ايجاد ميكنند، داير ميكنند ... ديگران چه كسبه‏ ى جزء، چه كارگران، چه كارگران معادن، چه كارگران كشاورزى، چه كارگران كارخانجات، در حقيقت ريزه‏ خوار خوان آنها و استفاده كننده از زيادى ثروت آنها و گوشه ‏ى سفره ‏ى آنها هستند؛ خودشان امكان تلاش، امكان توليد، امكان بهره ‏بردارى، امكان كار سازنده، امكان توليد ثروت به آن معناى حقيقى ندارند ... پس بنابراين راه درست اقتصاد آزاد در جامعه ‏ى اسلامى اين نيست كه ما اين آزادى را فقط در اختيار آن كسانى قرار بدهيم كه قدرت مانور اقتصادى دارند، بلكه علاوه‏ ى بر اينكه افرادى كه قدرت حركت و فعاليت اقتصادى دارند، آنها بايد كار اقتصادى بكنند، بايد وضع جامعه، نظام جامعه، قوانين جامعه، كيفيت ارتباطات جامعه به شكلى باشد كه همه‏ ى مردم، يعنى همه ‏ى آن كسانى كه قدرت كار دارند، آنها همه بتوانند فعاليت آزاد اقتصادى كنند و از كار خودشان منتفع بشوند. (متن کامل سخنرانی حضرت آقا) @jebhetse
🔍 بازار قم بر متخلفین نا امن شد 🔺 خیل ناظران مردمی به عنوان در استان قم، بر بازار نظارت خواهند کرد. 🔺 مدیر کل صمت قم اعلام کرد پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قم،‌ جهت استفاده از ظرفیتهای عظیم مردمی و گروههای جهادی در امر نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالا و خدمات،‌ ثبت نام جهت همکاری با معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان قم آغاز شد👇 https://cppo.mimt.gov.ir/ @qomsmt
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید ✏️ رهبر انقلاب در دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: به‌ فضل الهی شما پیروزی نهایی مردم غزه را خواهید دید. ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
از صدراعظم آلمان میخواهیم بابت سهل‌انگاری جوان ایرانی در تصادف خودروی BMW با درخت که منجر به فوت ران
اگر بنا بود خودروهای وارداتی آمار تلفات رانندگی را کاهش دهند، می‌بایست در تصادف امروز پژوپارس و سوناتا در سمنان کمتر از ۵نفر فوت میشدند. اما متاسفانه رانندگی پرخطر، جان ۹ هموطن را از ما گرفت. قصه بهانه کردن تلفات رانندگی برای واردات خودروهای میلیاردی، ماجرای دلسوزی نیست زیرا خوب میدانند فریب است و تاثیری ندارد و فقط منافع ذینفعان و سرمایه‌داران را تامین میکند.. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
اگر یه کسی مثل ایشون که نماینده مجلسه گفت : مرگ و میر جاده ای،کیفیت پایین ماشینای ایرانیه، پس واردات خودرو انجام بدین، پیام ریپلای شده رو(کلیک کنید) نشونش بدین✋ لعلهم یعقلون‼️ 😏🤲 👇بیشتر، بهتر و معتبر ببینیم👇 https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili
✅نقشه سمت چپ : ماشینهای پر فروش، در ایران : پراید(سایپا)! 🤦‍♂ عربستان: هیوندا اکسنت😲 ✅ جدول آمار سمت راست : مرگ و میر ناشی از تصادفات : عربستانِ با خودروهای لوکس و با بدنه ی قوی!! : رتبه 7 دنیا رو در مرگ و میر ناشی از تصادفات، برای خودش ثبت کرده ! ایران با پراااید! : رتبه 60 در دنیا !! ❌مرگ و میر ناشی از تصادفات صرفا معلول کیفیت خودرو نیست! بلکه حاکی از عدم رعایت مقررات راهنمایی رانندگی است. 😇😉✋ 📎منبع : https://www.theglobaleconomy.com/rankings/mortality_traffic_accidents/ https://eitaa.com/mohammad_gharayi_tahili
طی ۱۰سال اخیر، ۵۰درصد یعنی حدود ۱۲میلیون خودرو به شبکه حمل و نقل اضافه گردیده ولی میزان تلفات رانندگی(تا ۳۰روز پس از تصادف) نهایتا ۱۰درصد یعنی حدود ۱۰۰۰نفر اضافه شده است. این عدد در حالی است که سالیانه بیش از ۲میلیون تصادف منجر به تماس با پلیس در کشور اتفاق می‌افتد. طی ۱۰سال اخیر، نسبت تلفات رانندگی به تعداد خودرو، از ۶.۶ به ۴.۹رسیده و در سال ۹۸، به ۴.۲ رسیده است. همچنین نسبت تلفات رانندگی به جمعیت نیز از ۲۳ به ۲۲ رسیده است. ‏یعنی علیرغم رشد چشمگیر تعداد خودرو، رشد جمعیت و رشد تصادفات، اما روند تلفات رانندگی در کشور رو به کاهش بوده است. تولیدکنندگان با کاهش سقف سرعت خودرو به اعداد ایمن‌تر، نصب دستگاه‌های هوشمند هشدار سرعت و خواب متصل به سامانه پلیس و.. میتوانند در این راستا کمک کنند. همچنین به علت فاصله قدرت خرید با قیمت تمام‌شده خودرو به دلیل جهانی‌سازی نرخ مواد اولیه، دولت میتواند جهت پوشش هزینه و تبعات ناشی از سوانح رانندگی، با پرداخت یارانه مستقیم ایمنی، نسبت به استفاده ابزارهای ایمنی‌آفرین از جمله ایربگ‌های بیشتر، یارانه مستقیم پرداخت نماید. همچنین پلیس راهور با افزایش کیفیت کنترل و نظارت از جمله استفاده از هوش مصنوعی در سامانه‌های هوشمند جهت پیش‌بینی سرعت رانندگان متخلف، ‏افزایش بازدارندگی جرایم رانندگی به‌ویژه تمرکز بر جرایم غیرمالی از جمله محرومیت‌های اجتماعی و استخدامی در رانندگان بسیار پرخطر، احیای طرح‌های موثر بر فرهنگ‌سازی از جمله طرح همیاران پلیس و جدیت و سخت‌گیری بیشتر همراه با اصلاح در فرایند آموزش و تایید صلاحیت رانندگی، نقش‌آفرینی کند. ✍سیدامیرحسین حسینی