eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
679 ویدیو
43 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
اقتصاد علم انگیزه‌های سرمایه‌داران نه مردم! این نظرات صریح را با دقت بخوانید! این فرد میگوید «اقتصاد علم انگیزه‌هاست و باید کاری کرد تا شرکت‌ها به حداکثر سود برسند.» یعنی جلوی گرانفروشی و دلاری‌سازی منابع کشور را نگیرید و بگذارید آقایان لذتش را ببرند. بعد همین‌ها به کارگر که میرسند میگویند اقتصاد علم تخصیص بهینه منابع محدود است و دستمزد کارگر مارپیچ تورم دارد. به رونق سفره و معیشت مردم می‌رسند هم علم اقتصاد تبدیل به نظریه مقداری پول فریدمن شده و خورد و خوراک ملت باعث تورم فشار تقاضا می‌شود! علم اقتصادشان به تولید که میرسد، حمایت از تولید و مواد اولیه ریالی هم توزیع رانت است. بنزین و برق و گاز هم باید گران شود. از نظر این جنس افراد، اقتصاد علم عدالت و معیشت و پیشرفت و رفاه و کشورداری و.. نیست و اقتصاد فقط و فقط علم انگیزه انباشت ثروت در دست عده‌‌ای ثروتمند و افزایش بهینگی آنهاست. انتخاب اینکه کدام علم اقتصاد برایتان تصمیم بگیرد با شما! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کیفیت کدام بالاتر است؟ پژو ۲۰۷ یا پورشه؟! اخیرا فیلمی از کیفیت خودروی پژو ۲۰۷ تولید ایرانخودرو با تقلید از فیلم مشابه خارجی، توسط یک فعال مجازی منتشر شد که انتشار گسترده‌ای یافت. با کمی جستجو فیلم اصلی که درباره یکی از بهترین خودروهای شرکت «پورشه» است را پیدا کردیم. همچنین فیلمی نیز از خودروی شخصی ضبط نمودیم تا صحت ماجرا را ارزیابی نماییم که هیچیک از وقایع فیلم برای خودروهای مورد آزمایش اتفاق نیافتاد. در کلیپ فوق هر دو فیلم موجود است. بصیرت و درست‌باوری به جای زودباوری خودتحقیرانه در جنگ ترکیبی شناختی-اقتصادی، امری مهم برای درک درست وقایع و در نتیجه رسیدن به مطالبه و پیشنهاد کاربردی با پیامد حل واقعی مشکلات است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
📌مدتی است که بر روی شرکت های مطرح پتروشیمی، فولادی و پالایشی کشور و سهام داران اصلی آن ها مطالعه می کنم. ⚠به مطالب جالبی برخورد کردم! 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ‼مثل اینکه اعضای هیئت رئیسه و مدیر عامل بیشتر آن ها توسط دولت مشخص می شوند ولی ظاهرا دولت اقتدار کافی برای برخورد با آن ها را ندارد! 〽و یا اینکه صندوق های بازنشستگی حالا چه کشوری، چه صنعت نفت، چه بانک ها، یکی از سهام داران عمده هر سه بخش می باشند! همچنین حضور گسترده سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران در حوزه فولاد و فلزات کشور! ⛔و یا اینکه یک شرکتی سهام دار شرکت دیگر است و همان شرکت دیگر، سهام دار اوست! حتی شده است دو شرکت تابان فردا و اهداف، سهام دار اصلی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستند ولی صد درصد سهام تابان فردا، برای خود اهداف می باشد! 💡و یا اینکه صندوق بازنشستگی کشوری خودش مستقیما سهام دار چند پتروشیمی مهم است ولی از طریق سهام دار بودن شرکتی به نام سرمایه گذاری آتیه صبا، دوباره سهام دار پتروشیمی های مهم دیگر نیز می باشد! ❌و یا اینکه بانک رفاه کارگران هم یکی از سهام داران حوزه پتروشیمی است و هم حوزه فولاد و هم حوزه پالایشی و همچنین حضور چشمگیر بانک صادرات و تجارت و سهام دارانش در صنعت پالایشی کشور! ⚠و یا حضور همه جانبه سازمان تامین اجتماعی در هر سه بخش! ‼و یا اینکه سود سهام عدالتی که سالانه به مردم از طریق بعضی از این شرکت ها بزرگ داده می شود، در مقایسه با سود هنگفت این شرکت ها و تاثیرات قیمت گذاری دلاری آن ها بر صنایع پایین دست و در نتیجه بالا رفتن قیمت محصولاتی که مستقیما معیشت مردم با آن ها مرتبط است، خیلی خیلی ناچیز می باشد! ⛔و یا ارتباط عجیب و زیاد بعضی از این شرکت های بزرگ با هلدینگ های رسانه ای مانند دنیای اقتصاد! ❌و یا پدرخوانده های مختلف پتروشیمی و یا فولادی و یا پالایشی که درواقع آن ها هستند که اکثر این شرکت های بزرگ را جهت دهی می کنند! ✨و یا افزایش درآمد بعضی از این شرکت ها در عین کاهش فروش در بازه ای از زمان بخاطر افزایش نرخ ارز! یعنی بدون اینکه فروش شان بیشتر شود، محصولاتی که مواد اولیه اش را به ریال تهیه می کنند و به قیمت دلار به مردم خودمان می فروشند، بخاطر افزایش نرخ دلار، در عین اینکه فروش شرکت کاهش یافته، ولی درآمد آن افزایش یافته است! و نکات دیگر ... ✍️🏻سیدمحمدکریمی @jebhetse
با سلام و احترام🌻 طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق🙏 💠در این ایام مخاطبین بزرگوار پیشنهادات زیادی برای همکاری در راستای فعالیت جبهه‌ای در عرصه اقتصاد مقاومتی ارسال فرمودند. 💡به همین خاطر ما با مشورت اساتید بزرگوار تصمیم گرفتیم یک پروژه مشترک رسانه‌ای را با کمک عزیزان آغاز کنیم. 🔆بدین وسیله از علاقمندان و دغدغه‌مندان، دعوت به همکاری میکنیم. 📁نام و نام خانوادگی، رشته و مقطع تحصیلی، شهر محل سکونت، شماره تماس و رزومه‌ای کوتاه از خود را به آیدی زیر ارسال نمایید: 🖇@amirhossein_hosseini_ir ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
💢نشست تخصصی مهار تورم، رشد تولید 🔹با حضور مهمان گرامی: ✔️ دکتر سیدیاسر جبرائیلی (رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاستهای کلی نظام) ✔️دبیر جلسه: سید امیرحسین حسینی (پژوهشگر اندیشکده قصد) —— 🔹به میزبانی 🔻دانشگاه قم 🔹 و با مشارکت‌: 🔻 اندیشکده قصد 🔻ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای 🔻 پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 🔻 پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام 🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
با سلام و احترام🌻 طاعات و عبادات شما مقبول درگاه حق🙏 💠در این ایام مخاطبین بزرگوار پیشنهادات زیادی برای همکاری در راستای فعالیت جبهه‌ای در عرصه اقتصاد مقاومتی ارسال فرمودند. 💡به همین خاطر ما با مشورت اساتید بزرگوار تصمیم گرفتیم یک پروژه مشترک رسانه‌ای را با کمک عزیزان آغاز کنیم. 🔆بدین وسیله از علاقمندان و دغدغه‌مندان، دعوت به همکاری میکنیم. 📁نام و نام خانوادگی، رشته و مقطع تحصیلی، شهر محل سکونت، شماره تماس و رزومه‌ای کوتاه از خود را به آیدی زیر ارسال نمایید: 🖇@amirhossein_hosseini_ir ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اگه اون کلیپ مربوط به ۲۰۷ میلیاردی رو دیدی و کلی احساس خودتحقیری کردی، بهتره بدونی این کلیپ رو یک بلاگر ایرانی از روی کلیپ تمسخر خودروی توسط یک بلاگر خارجی، کپی کرده! 📍اگه دوتا کلیپ رو باهم ببینی شاید کمی قضاوت متفاوتی پیدا کنی! ✍محمد جوانی 🔴 👇 @bidariymelat
🔴 نکاتی درباب غائله استیضاح فاطمی‌امین 1⃣ با شناختی ۱۷‌ ساله از فاطمی‌امین، انتقاداتی جدی به سبک مدیریتی او دارم‌. اما عملکرد او را به‌وضوح بالاتر از متوسط کابینه رییسی میدانم. 2⃣ خودرو یک بیمار سرطانی تحت درمان است‌. معضلات خودرو امروز شروع نشده. نیاز به آواربرداری از ۳۰ سال ناکارآمدی و اهمال و خیانت و رانت‌خواری در این صنعت داریم‌. نفر بعدی هم بیاید شق‌القمر نخواهد کرد. ▪️در فقدان فرماندهی اقتصادی، هدایت پروژه خودرو را باید شخص رییس‌جمهور بدست بگیرد. زور مافیای سازمان‌یافته خودرو، بسیار بیشتر از یک وزیر است. 3⃣ کمترین آسیب‌های تعویض وزیر در ابتدای سال رشد تولید: - آشفتگی هرچه بیشتر در صنعت و بازار و توقف اصلاحات نیمه جان فعلی - شروع مجدد لابی‌ها برای تغییر مدیران صمت و هیات مدیره‌ شرکتهای صنعتی و معدنی بزرگ - اتلاف وقت در همراه‌شدن با سایر اعضای تیم اقتصادی دولت. 4⃣ عدم شفافیت و استاندارد دوگانه در هیات رئیسه مجلس درقبال پیگیری استیضاح‌ها، مورد مطالبه نمایندگان بوده که پاسخ درخوری نگرفته‌ایم. @dr_izadkhah
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
بحران آب؛ مجازات مردم یا تنبیه مدیران بی‌تدبیر؟! 🔸اخیرا از طرف برخی مدیران اعلام شد که به رغم بارندگی‌های هفته‌های گذشته، در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت سدهای پنج گانه تهران خالی است و شرایط این سدها در وضعیت ناپایدار قرار گرفته است. برای حل این مشکل پیشنهاد کرده‌اند که از این به بعد، به جای اینکه تنها مصرف‌کنندگان بیش از ۳ برابر الگوی مصرف دچار قطعی آب شوند، آنهایی که ۲ برابر و یک و نیم برابر الگوی مصرف استفاده دارند هم تحت مجازات قرار بگیرند تا بتوان از بحران آب عبور کرد. خدمت عزیزانی که این پیشنهادات عجیب را مطرح می‌کنند عرض می‌شود که بحران آب در تهران و اغلب کلانشهرهای دیگر، نتیجه به هم خوردن تعادل منطقه‌ای و توسعه نامتوازن است که سبب انباشت جمعیت در پهنه‌ای محدود شده است و بدیهی است که وقتی ظرفیت زیست محیطی و اکولوژیک یک شهر به سر آید، انواع بحرانهای آب و انرژی و غیره بروز می‌یابد. لذا برای مجازات، کسانی اولویت دارند که کلانشهرها و به ویژه تهران را طی دهه‌های گذشته اینطور نامتوازن توسعه داده‌اند و با توجیهاتی نظیر لزوم درآمدزایی از طریق تراکم فروشی و بارگذاری‌های مازاد، وضعیت تراکم و جمعیت شهر را به این روز انداخته‌اند. 🔸در همین راستا چند سوال برای تأمل مدیران مربوطه مطرح می‌شود: - پیشنهاد قطع آب خانواده‌هایی که مصرفشان یک و نیم برابر الگوی مصرف است چه نسبتی با سیاست افزایش جمعیت دارد؟ خانواده‌ای که به جای ۱ فرزند، مثلا ۳ فرزند دارد اگر مصرف آبش یک و نیم برابر شود آیا مرتکب جرم شده است که آب منزل او را قطع کنیم؟! آیا با این نوع تنبیهات عجیب و غریب می‌توان خانوارهای ایرانی را تشویق به فرزندآوریِ بیشتر کرد؟ - آیا مصرف آب در سبک زندگی مولّد با سبک زندگی رایج که صرفاً مصرفی است یکسان است؟ آیا تولید محصولات خانگی و مواردی نظیر کاشت درختان مثمر و ... نیازمند مصرف آب بیشتر نیست؟ نسبت سبک زندگی مصرفی با سبک زندگی اسلامی ایرانی چیست؟ آیا با مجازات خانواده‌هایی که سبک زندگی مولّد دارند می‌توان به ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی امیدی داشت؟ آیا وقتش نرسیده که برای قبوض انرژی، پیوست سبک زندگی هم لحاظ شود و برای همه خانواده‌ها، از یک نوع الگوی مصرف تبعیت نکنیم؟ - برای حل بحران آب و انرژیِ کلانشهرها بهتر نیست که به جای مجازات مردم، به سراغ مجازات مدیرانی برویم که از اجرای اسناد بالادست طفره رفته‌اند و وضعیت کلانشهرها را به این حال و روز انداخته اند؟ برای مثال، هم در سند ملی آمایش سرزمین و هم در سیاستهای کلی نظام در امور شهرسازی (ابلاغی رهبر معظم انقلاب به تاریخ ۸۹/۱۱/۲۹) به وضوح بر لزوم تراکم‌زدایی از کلانشهرها و جلوگیری از گسترش بی‌رویه کلانشهرها تصریح شده است اما مدیران مربوطه به گونه‌ای عمل کرده‌اند که گویی چنین اسنادی اساسا وجود ندارد و عجیب آنکه در این خصوص، حتی اگر از سنگ هم صدا درآید از نهادهای نظارتی صدا در نمی‌آید! حال در چنین شرایطی چه کسی برای مجازات اولی است؟ مردم بیچاره و یا مدیران بی‌توجه به اسناد بالادست و یا نهادهای نظارتی که این تخلفات برایشان هیچ اهمیتی نداشته و سکوت کرده‌اند و یا شاید هم بنده حقیر که پایم را از گلیمم درازتر کرده‌ام و به چنین پیشنهادات فاقد توجیهی معترض شده ام؟! @baladetayyeb
پوست موز واردات خودروی کارکرده! واردات خودروی دست دوم زیر ۵سال امکان‌پذیر نیست چون عرضه خودروی کم کارکرد بسیار پایین است و هیچ فرد عاقلی در هیچ جای دنیا خودروی سالم خود را در مدت زمان کوتاه پس از خرید نمی‌فروشد. واردات خودروی کارکرده پوست موزی برای فشار ارزی به معیشت طبقات پایین، اسقاط خودروهای فرسوده کشورهای همسایه و گرانی خودروی خارجی در کشور به نفع طبقه مرفه است. جمع‌بندی آنکه اولا نه ارز کافی برای واردات انبوه خودرو در کشور داریم، نه اولویت ارزی کشور واردات خودرو است و نه اصلا به میزان نیاز ما خودروی قابل واردات در مبدا‌های اعلامی وجود دارد و نه قیمت آن مناسب نیاز و قدرت خرید بین ۲۰۰ تا ۴۰۰میلیونی مردم است! راهکار اولا ارزان‌سازی قیمت تمام شده خودرو از محل قیمتگذاری ریالی مواد اولیه، ثانیا آزادسازی تولید خودرو و ثالثا تخصیص این منابع به جهش تولید خودروی ارزان و با کیفیت است. وزیر صمت جایگاهش را به خواست عده‌ای در مجلس نفروشد! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
473.3K
🔹حالا که به همه اجازه واردات می‌دهید آیا اجازه تولید هم می‌دهید؟ 🔸تولیدات نوآورانه جوانان ایرانی را آیا پلاک می‌کنید؟ ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمد نبویان
473.3K
پرسش چالشی دکتر حمیدرضا مقصودی از مدیران وزارت صمت: 🔰آیا به همه مردم اجازه تولید خودرو می‌دهید یا اینکه دوست دارید مردم ما فقط واردکننده و سفته‌باز خودروهای خارجی بشوند؟؟؟ بسم الله الرحمن الرحیم 🔹امروز سخنگوی وزارت صمت نکته‌ای را ناظر به لایحه‌ی دو فوریتی واردات خودروی کارکرده مطرح کرد، آنهم اینکه «هر ایرانی که دوست داشته باشد می‌تواند خودروی کارکرده وارد کند!» 🔹من فقط یک سوال دارم از آقایان وزارت صمت و خواهش می‌کنم که هرکسی که دسترسی دارد به این دوستان، این پیام را یک‌طور به آقایان مدیران وزارت صمت، آقایان معاونان وزیر و خود وزیر منتقل کند. 🔹سوال بنده اینست: اگر هر ایرانی بخواهد از همین قطعات موجود در بازار برای خود خودرو تولید کند، یا احیاناً بخواهد نوآوری کند، آیا به او اجازه می‌دهید؟ آیا حاضر هستید که ضمن بررسی کیفیت خودرو، اجازه دهید که خودرو خود را پلاک کند؟ آیا حاضر هستید اجازه دهید خودرویی که مکانیک‌های ما می‌توانند در مغازه خود مونتاژ یا بهر نحوی تولید کنند، در خیابان‌ها و جاده‌های کشور تردد کند؟ 👈یا اینکه نه، فقط دوست دارید مردم ما واردکننده و سفته‌باز خودروهای خارجی بشوند؟ 🔹خواهش می‌کنم جواب این سوال من را دهید. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian