مگه اینستاگرام هم قطع میشه؟
یک عده فقط دوبار قطعی ایتا براشون نماد عقبماندگی و شکست فیلترینگ و لزوم تعطیلی پیامرسانهای ایرانی بود!!
راجع به قطع چند ده باره اینستاگرام و.. کلا هیچ نظری ندارند!
چطوری غربزده خودتحقیر؟
چرا ساکتی؟
بیا از بدیای اینستا هم بگو دیگه..
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جناب رییسی؛
رییس جمهور محترم و محبوب ایران،
سلام
مردم اگر میخواستند بازار،
خودش به تنظیم امور خودش بپردازد به شما رای نمیدادند و حتی نیازی نبود در اوج بیماری کشنده کرونا بیش از ۲۰میلیون نفر پای صندوق رای حاضر شوند.
آنها از خودت بمال وزیر بهداشت و رهاسازی مسکن آخوندی و صبح جمعه فهمیدن روحانی به شما پناه آوردند.
حال که معاون اول شما علیرغم تذکرات مکرر دلسوزان، اینبار خودش به ناتوانی و ناکارآمدیاش معترف است؛
با اقتدار و بدون ملاحظه تغییرش دهید!
سرنوشت کشور و معیشت و رفاه مردم شوخیبردار نیست و مصلحتاندیشی و سیاستزدگی که بذر ناامیدی در دل مردم بکارد،خود گناهی بزرگ است.
حتما اطراف شما افراد جوان و لایقتری که توان مدیریت بهتر حکمرانی کشور را داشته باشند، هستند.
منتظریم🌹
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: تولد جمهوری اسلامی یک دوجبههگی در دنیا ایجاد کرد؛ جبهه لیبرال دموکراسی و جبهه جمهوری اسلامی/ در ذات نظام لیبرال دموکراسی استکبار و تعرض وجود دارد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:
تولد جمهوری اسلامی یک تأثیر جهانی ایجاد کرد، یک زلزله ایجاد کرد، یک حادثهی جهانی بود. رهبری امام راحل رضواناللّه علیه و همت و شجاعت و فداکاری ملت ایران در سراسر کشور یک حادثهای را به وجود آورد که یک دوجبههگی در دنیا ایجاد کرد. یک جبهه، جبههی دمکراسیهای وابستهی به مشی لیبرال دمکراسی. این یک جبهه بود.
✏️ یک جبهه هم جبههی جمهوری مرتبط با دین و با اسلام، بلکه منشأ گرفتهی از دین و از اسلام بود. قبل از تشکیل جمهوری اسلامی این دوجبههگی وجود نداشت.
✏️ نباید هم تصوّر کرد که این ناسازگاری فقط به خاطر مسئلهی پایبندی به دین است.
آن جناح دموکراسی رائج غربی احساس کرد که این الگوی جدیدی که مطرح شده است با منافع عمدهی او و شاید در نهایت با موجودیّت او معارضه دارد.
✏️ این مخالفت و معارضهی جدّی بخاطر این است که در نظام لیبرال دموکراسی و حکومتها و دولتهایی که براساس آن منطق و آن ممشا به وجود آمدند، در ذات آنها استکبار وجود دارد، تعرّض و تجاوز وجود دارد.
✏️ جبههی مقابل که با تشکیل مردمسالاری دینی بوجود آمد مهمترین مسئلهاش مواجههی با همین حوادث است؛ یعنی مقابلهی با ظلم، مقابلهی با استکبار، مقابلهی با تعدی، این است. یعنی حکومتی که بر اساس دین، بر اساس اسلام، بوجود میآید اساس کارش «لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون» است. طبعاً این مقابله، این ستیزهگری دو جانبه بطور قهری بوجود آمده. ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب: باید پرچم مبارزه با استکبار را همیشه و در همه دورهها بلند نگه داریم و آن را هرروز گستردهتر کنیم
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری:
ما باید پرچم مبارزهی با استکبار را همیشه بلند نگه داریم. مراقب باشیم جمهوری اسلامی در هیچ دورهای اجازه ندهد که این پرچمداریِ مقابلهی با استکبار از او گرفته بشود. ما باید پیشگام باشیم، پیشقدم باشیم و این پرچم را هر روز گستردهتر و برافراشتهتر کنیم. ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«در دوران حکومت امیرالمؤمنین میبینیم که آن حضرت - شخص خود امیرالمؤمنین، نه قاضی -...طبق این حدیثی که چند جا نقل شده: «کان یخرج الی السّوق و معه درّة»،وارد بازار مسلمانها میشد، در حالی که تازیانه در دستش بود. تازیانه را برای نوازش که نمیآورند. امیرالمؤمنین نمیرفت که اگر کسی را در بازار دید تخلف میکند، به قوهی قضائیه بگوید که او را مجازات کن، میرفت تا خود او اعمال قدرت بکند و خود او مانع از ظلم و تجاوز بشود. در یک روایت دیگر این را با تفصیل بیشتری ذکر کرده: «کان علىّ (علیه الصّلاة و السّلام) کلّ بکرة یطوف فی اسواق الکوفة سوقا سوقا و معه الدّرّة»؛ یعنی هر روز امیرالمؤمنین این کار را میکرد؛ کار دفعی نبود. بلکه کار مداوم و مستمر امیرالمؤمنین این بود که به همهی مراکز کسب و تجارت و بازارها سر میزد و تازیانه هم - «معه الدّرّة علی عاتقه» - در دستش بود و روی شانهاش؛ یعنی آمادهی به کار، که اگر دید کسی دارد ظلم میکند، همان جا امیرالمؤمنین تعزیز شرعی را دربارهی او اجرا کند. به عامل خود یعنی استاندار خود در مصر که جناب مالک اشتر هست، امیرالمؤمنین سفارش میفرمایند که: «فمن قارف حکرة بعد نهیک ایّاه فنکّل به»؛ یعنی بعد از آنی که تو مردم را از احتکار و ضبط اشیاء مورد احتیاج مردم نهی کردی، کسی مرتکب این گناه شد، «فنکّل به»؛ با او سختگیری کن، از او انتقام بگیر. البته دنبالش میفرمایند: «فنکّل به و عاقبه فی غیر اسراف»؛ زیادهروی نکن، این شرط اصلی است.»
امام خامنهای ۱۳۶۶/۱۰/۱۱
بله جناب مخبر، بازار با شلاق حاکم مدیریت میشود نه با خواهش و التماس
📎 @hassanabbasi1374
هدایت شده از بانوی اقتصادخوان
امروز رفتم بازار، یه کیفی خیلی به دلم نشست
بعد از اینکه قیمت گرفتم و خواستم بخرم، فروشنده برای تعریف و تمجید بیشتر گفت وارداتییه!
منم گفتم عه، میخواستم بخرم ولی چون گفتین وارداتیه نمیخرم:)
ما که تو صنعت چرم انقدر پیشرفته ایم، چه اصراری دارین که فکر کنین هرچیزی خارجی باشه، بهتره!!
ما متعصبانه #کالای_ایرانی میخریم.
📓بانوی اقتصاد خوان
🔍@banoye_eghtesadkhan
«بابابرقی»
مصرف برق منازل را بابابرقی با «لامپ اضافه خاموش» کاهش داد.
کاهش مصرف گاز و گازگرفتی با «خطرناکه حسن» آقای ایمنی اتفاق افتاد.
نصف شدن تلفات رانندگی با سیاساکتی و داودخطر و همیار پلیس شدن کودکان رقم خورد.
کودکی من با دفتر و مداد و نوشابهبازکن اهدایی از شرکت گاز در مدرسه گذشت که همیشه حواسم به شعله بخاری منزل بود و به عشق انیمیشن بابابرقی هربار هر لامپ اضافه در منزل را خاموش میکردم و وقتی همیار پلیس شدم و کارت آن را گرفتم، همزمان که در خیابان به هر پلیسی احترام میگذاشتم، بستن کمربند ایمنی را یادآوری میکردم و سرعت و سبقت غیرمجاز را تذکر میدادم.
میتوان با صدهامیلیون هزینه کار فرهنگی، صدهاهزارمیلیارد صرفهجویی اقتصادی کرد.
به تعبیر رهبری، جلوگیری از اسراف و اصلاح الگوی مصرف، یک امر فرهنگی است.
کاری که تجربه لذتبخش و موفق آن وجود دارد اما تمام رسانه ملی به جای فرهنگسازی در دست عناصر ضدفرهنگی و مشوق مصرفزدگی مثل سرایایرانیها و لوازم آرایشیها و فروشگاههای زنجیرهای است..
اما عدهای عالمانه و عامدانه و یا از سر دلسوزی، اگر مشکلی در کشور به وجود میاید، راهی جز گران کردن و اصلاح قیمتی و سخت کردن معیشت مردم، روی میز سیاستگذار نمیگذارند و کام مردم را تلخ میکنند.
فرهنگسازی واجب فراموششده این روزهای ما هست و عجیب است آنانکه برای هرچیزی از بیحجابی تا هر بیقانونی دیگری نسخه فرهنگسازی میپیچند، در اقتصاد از آن فراری هستند..
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
مشاور وزیر اقتصاد:
بنزین ۳هزارتومانی، اسراف،بیعدالتی و حماقت است.
ترجمه:
بنزین ۲۰هزارتومانی، باعث لطافت پوست، عدالت و نشانه دانایی است.
رونوشت:
رییس جمهور محبوب و مردمی جهت استحضار و اقدام
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از احمد نبویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹وزیر کار با حقوق ۵۰ میلیونی،
به کارگران توصیه کرد که با حقوق ۷ میلیونی با قناعت بسازند!!!
▪️آقای رئیسی متشکریم با این وزیر انتخاب کردنت
▪️فشارهای مکرر مجلس یازدهم در برکناری وزیر حامی کارگران(عبدالملکی) و وزیر حامی تولید (فاطمی)
و روی کار آمدن امثال این فرد، لکه ننگ ابدی در کارنامه این مجلس است؛
💠 احمد نبویان
🔗@ahmad_nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«قناعت ملوکانه»
بیش از ۵۰میلیون حقوق میگیرد.
شام و ناهار و صبحانه و میانوعده پر و پیمانی در وزارتخانه میخورد.
همه جا با راننده میرود.
سفر از پول بیتالمال با بهترین امکانات دارد.
هیچ هزینه خوراک و پوشاک و مسکن و کرایه و.. ندارد.
آنوقت غلط میکند میگوید دیگران با ۷میلیون حقوق با قناعت زندگی کنند!
خودت چرا ۷میلیون حقوق نمیگیری؟
چرا با حقوق ۵۰میلیونی شام و ناهارت را از منزل نمیاوری؟
چرا حتی از سالاد و نوشیدنی و دسر و چای و نسکافه و بیسکوییت و پذیرایی بعد از غذایت هم نمیگذری؟
چرا از خودروی شخصی یا حمل و نقل عمومی استفاده نمیکنی؟
چرا وقتی از هزینه بیتالمال رفت و آمد میکنی، نسخه گرانسازی بنزین و معیشت مردم را میپیچی؟
تو باید قناعت کنی!
چرا حقوق کارگر و کارمند و معلم زحمتکش که همه هزینههایشان پای خودشان است باید میانگین زیر ۱۰میلیون ولی دستمزد شمای وزیری که تمام هزینهات پای بیتالمال است باید میانگین بیش از ۵۰میلیون باشد؟
رهبری فرمودند حقوق نجومی حرام است.
همچنین فرمودند هرکس قانون اساسی را قبول نداشته باشد، قبول پست و سمت برایش حرام است.
اگر حقوق کارگر بناست ۷میلیون باشد، این مسئولین قطعا نان حرام بر سر سفره میبرند.
بیغیرت است نماینده مجلسی که مسئول حرامخوار بر مسند کار را استیضاح نکند.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«قناعت ملوکانه» بیش از ۵۰میلیون حقوق میگیرد. شام و ناهار و صبحانه و میانوعده پر و پیمانی در وزارتخ
رهبر حکیم انقلاب اسلامی:
«دریافتکنندگان حقوق نجومی لیاقت ماندن ندارند.»
«حقوقهای نجومی هجوم به ارزشهاست.»
«با مساله حقوقهای نجومی برخورد قاطع شود.»
«مساله مهم رسیدگی به حقوق نجومی برای مردم روشن نشد.»
اگر بناست کارگر و کارمند میانگین ۷میلیون بگیرند، حقوق ۵۰میلیونی مسئولین از نظر بنده قطعا نجومی و حرام است و به تعبیر رهبری این افراد لیاقت ماندن در این پست و سمت را ندارند.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
باید یک مبنا را وسط گذاشت و قضاوت کرد. اگر مبنا اقتصادی باشد، یعنی عرضه ارز مسافرتی برای کنترل طرف تقاضای اقتصاد در بازار سیاه صورت گیرد، در شوک های تقاضا مانند شب عید و اربعین و حج تمتع، عرضه ارز مسافرتی می تواند از جهش جلوگیری کند و از التهاب سمت تقاضا بکاهد. ارز ارزان قیمت در بازارهای مبادله و نیما به وفور در اختیار وارد کنندگان قرار می گیرد. در این منطق اشکالی ندارد که جهت باریک سازی بازار سیاه، مردم بتوانند بخشی از نیاز ارزی مسافرتی خود را از این بازارها تهیه کنند.
اما اگر رویکرد فرهنگی باشد، دولت باید تصمیم بگیرد که کدام جنس از مسافرت را تشویق کند.
آنچه در این روزها رخ داده، اعمال رویکرد اقتصادی برای کنترل تقاضای بازار ارز است. البته این سیاست می تواند با سیاستهای فرهنگی هم تلفیق شود. یعنی بر خلاف دولت قبل که سفر به برخی کشورهای نامطلوب فرهنگی را ترغیب می کرد، در این دولت با همراهی مراکز فرهنگی، بر سفرهای سالم تاکید بیشتری شود و لذا صف خرید ارز برای این سفرها شکل بگیرد. یا اینکه به جای سفر خارجی، مردم ترغیب به سفر داخلی شوند که نیاز ارزی ندارد.
با این چند کلام احتمالا واضح شده است که در چنین شرایطی، موضع صواب کدام است؟!
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
«تجربه استفاده از کالابرگ»
برخلاف میلم به علت متصل نبودن هیچیک از فروشگاههای اطراف منزلم به طرح کالابرگ، از فروشگاه جانبو خرید کردم.
این فروشگاه مرغ فله نداشت و بابت ۳.۶کیلو مرغ که ۲۹۵هزار تومان میشود مجبور به خرید مرغ بستهبندی باقیمت ۴۹۶هزارتومان شدم و عملا ناموفق بود و برایم بسیار گرانتر تمام شد.
اما در خرید گوشت قیمت مناسبتر و تخفیف هم بیشتر بود.
به نحوی که حدود ۱۰۰هزارتومان خود گوشت چرخکرده از قصابی ارزانتر و ۶۶هزار تومان هم تخفیف داشت اما ضعف عدم وجود گوشت کامل پابرجا بود.
سایر اقلام غیر از برنج نیز که مورد نیازم نبود، مزیت تخفیفی قابل توجهی نداشت که برای آن به فروشگاهی غیر از محله رجوع کنم.
با این تجربه علاوه بر زیان بابت خرید مرغ بستهبندی، عملا با کسر هزینه کرایه ماشین، همان تخفیف گوشت هم تقریبا بیاثر بود.
این طرح برای بنده که مالک خودرو نیستم و فروشگاههای اطراف منزلم هیچکدام طرف قرارداد نبودند، صرفا باعث ضرر و نارضایتی شد و باید برای این نقطه ضعف اساسی، تدبیری اندیشید.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر سید یاسر جبرائیلی :
این، به ابتذال کشیدن مفهوم عدالت است که اجازه دهیم عدهای از رانت ناشی از سیطره بر انفال و گرانسازی ارز، کاخنشین شوند و بعد، مدعی شویم که میخواهیم گاز و بنزین را گران کنیم تا کاخنشینان از گاز ارزان برای گرمایش استخرشان و بنزین ارزان برای خودروهای متعددشان بهرهمند نشوند...
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از اسلام سیاسی | مومنی
چه کارهایی نباید کرد؟
نباید رئیسی را تخریب کرد.
نباید قالیباف را تخریب کرد.
نباید مردم را ناامید کرد.
نباید در زمین دشمن بازی کرد.
نباید گوش به حرف مذهبیهای صورتی داد.
نباید مدام در توییتر و تلگرام و اینستاگرام و ایتا چرخ زد و تحلیلهای سیاسی رو از اونا گرفت.
چه کارهایی را باید کرد؟
باید جهاد تبیین کرد، نه اینکه فقط غر زد.
باید به مردم امید و انگیزه داد.
باید از دولت و مجلس حمایت کرد.
باید خدمات دولت و مجلس را به مردم گفت.
باید دولت و مجلس را نقد منصفانه کرد.
باید اول فکر کرد، بعد حرف زد...
https://eitaa.com/eslamesyasi
«گرانی دستوری»!
من خودرو ندارم و مجبورم همیشه از وسایل عمومی استفاده کنم.
قیمت بلیط اتوبوس برای سفر نوروزی نزد خانواده در مسیر تهران-چالوس، از ۴۲هزار تومان طی ۴سال به ۲۷۵هزار تومان رسیده است.
یعنی بیش از ۵۳۹٪ افزایش قیمت درحالیکه تورم کمتر از ۲۰۰٪ افزایش یافته است آن وقت هنوز میگویند نرخ اتوبوس، دستوری پایین است و باید گرانتر هم بشود.
فرض بگیرید یک خانواده ۴نفره، فقط در یک قلم رفت و برگشت نوروزی اگر تازه بلیط پیدا کند و هیچ دید و بازدیدی نرود و هیچ هزینهای برای خورد و خوراک و تفریح و.. ننماید، در همین مسیر نزدیک حداقل ۲.۲میلیون تومان کرایه ماشین باید بپردازد که معادل حدود ۳۰٪ حقوق او میباشد.
چه برسد به آنکه بخواهد سفر طولانیتری را طی نماید..
آنانی که به بهانه کمک به معیشت کسانی که خودرو ندارند، نسخه گرانسازی بنزین میپیچند؛
فقط و فقط شرایط را برای ما سختتر میکنند و به ازای هر درصد ایجاد تورم، چندبرابر آن از طریق افزایش نرخ کرایه از جیب ما خارج میشود.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
مدیر دفتر مدیریت مصرف آب:
«استحمام پرمصرفترین بخش آب خانگی است»
بنظرم نکته درستی است و کارشناسان مربوطه میبایست با طراحی سازوکاری مناسب و همراه با آموزش و فرهنگسازی، مدل و ابزار جدید و بهینهتری برای استحمام در نظر بگیرند تا در عین حفظ بهداشت و سلامت، از هدررفت آب جلوگیری شود.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
🔹دیروز یکی از انبوهسازان باسابقه کشور تماس گرفت و ار حقیر گلایه کرد که چرا در برنامه ثریا، انبوهسازی را نقد کردهام. فرمود نقد انبوهسازی مثل این است که کارخانهسازی را نقد کنیم؛ آیا کارخانهسازی بد است؟! خیلی صریح و شفاف پاسخ دادم که بله!!
🔹برادران و خواهران گرامی، اگر میگوییم که مردمیسازی رمز تحقق تمدن نوین اسلامی است بایستی تعارف را کنار بگذاریم و مواضعمان را هرچند خوشایند برخی از سرمایهداران و ذینفعان نباشد شفاف بگوییم. از منظر تمدن اسلامی، هرنوع صنعت بزرگ مقیاس که لازمهاش کارگری و اجیر شدن اکثریت برای اقلیت باشد مطلوبیت ندارد (به جز برخی استثنائاتی که گریزی از آنها نباشد). به جایش آنچه مطلوب است، توسعه کارگاهها و کسب و کارهای خُرد است تا مردم به جای آنکه مواجب بگیر عدهای سرمایهدار باشند و کارگریِ آنها را بکنند، آقای خودشان باشند و برای خودشان کار کنند. اگر انبوه تسهیلاتی که با رانتهای مختلفِ اصحاب ثروت و قدرت، به مگا کارخانهها و صنایع بزرگ تزریق شده است (که دقیقا در راستای مفهوم انباشت سرمایه و اصول نظام سرمایهداری است) به کارگاهها و کسب و کارهای خُرد تزریق شده بود اکنون به مراتب وضعیت اقتصادی عادلانهتری داشتیم.
🔹اما آیا لزوما این به معنای تحجّر و بازگشت به قرون گذشته است؟! خیر، هنر حاکمیت این است که بتواند بدون تصدیگری، اما با تکمیل زنجیره ارزشِ این کسب و کارهای خُرد، همان محصول نهایی مگا کارخانهها را با شکستن انحصار و با راهبرد مردمیسازی به دست بیاورد. این همان تجربهای است که برخی کشورهای دیگر، حتی در تولید محصولات خاصی نظیر خودرو نیز با موفقیت به آن مبادرت کردهاند.
🔹پینوشت: در تکمیل عرایض فوق، به این جملات آیت الله جوادی آملی عنایت بفرمایید: "ملت را با شغل و کارگری و با مزدوری اداره کردن مکروه است؛ هرگز دین نمیخواهد ملت مزدور باشد... مکروه است انسان مزدور باشد، هر کس باید برای خود کار کند" (۱۳۹۳/۲/۱۸). این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب نبز با بیان دیگری بر آن تاکید دارند: "تمدّن اسلامی، جز با حضور مردم، جز با توجّه و مبادرت مردم امکانپذیر نیست. باید مردم بخواهند، مردم بیایند، مردم اقدام کنند" (۱۴۰۲/۱۰/۲۶). میدانم که چنین یادداشتهایی خوشایند سرمایهدارانی همچون انبوهسازان (که راهبرد آنها دقیقا در تقابل با مردمیسازی است) نیست اما قاعدتا از حقیر انتظار میرود تا مدافع حقوق مردم باشم و نه مجیزگوی سرمایهداران و انبوهسازان.
#تمدن_اسلامی
#مردمی_سازی
🔸بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
🔹دیروز یکی از انبوهسازان باسابقه کشور تماس گرفت و ار حقیر گلایه کرد که چرا در برنامه ثریا، انبوهسا
لطفا مردم بقیه شهرها به نمایندگان تمدن ساز حسودی نکنند😁
«جایِ درستترِ امر به معروف»!
دست آمرین معروف و ناهیان منکر را میبوسم و به غیرت و دغدغه آنان غبطه میخورم و فعالیت میدانی آنان را لازم و مفید میدانم.
اما عزیزانم
این دخترخانم و آقاپسر از ۶سالگی تا پایان مقطع دکتری نزدیک ۲۰ تا ۲۴ سال زیردست خود ما و در نظام تعلیم و تربیت ما رشد یافتند و در مدارس و مساجد و باشگاهها و دانشگاههای خودمان بزرگ شدند و بر آنان اثر نگذاشتیم،
آنوقت توقع داریم با یک تذکر، تندی یا محبت خیابانی،
در یک فرصت کوتاه فرد برانگیخته یا متحول شود؟
مکان صحیح استقرار ظرفیت و امکانات و استعداد فعالیت امر به معروف در مدارس و اماکن فرهنگی و ورزشی و کلاسهای زبان و.. است.
بیش از ۱۰میلیون دانشآموز آنجا را با برنامه و مهربانی و هنرمندانه جذب کنید.
پیشگیری بهتر، کمهزینهتر، کم دردسرتر و کارآمدتر از درمان است.
اما اگر پیشگیری نکردیم و زخم را هم درمان نکردیم و زخم سر باز کرد، آن وقت جراحی دردناک و همراه با تبعات فراوان است.
متاسفانه الان تمرکز جریان امر به معروف بر جراحی است و حواشی و هزینه فراوان و اثرات کمتری دارد.
حتما باید درباره شیوه و فناوری امر به معروف بیشتر وقت گذاشت و بر راهکارهای برتر پیشگیری از منکر متمرکز شد.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨دو رویکرد درباره ارز مسافرتی
پیرو تخصیص ۱۰۰۰ دلارِ ۴۵ هزار تومانی برای مسافرتهای خارجی، دو طیف نسبت به این اقدام دولت معترض هستند.
طیف نخست، کسانی هستند که معتقدند؛ اولا چرا باید تعیین نرخ ارز، به بازار سپرده شود که دولت بخواهد برای مدیریت این بازار، ارزپاشی کند؟ ثانیا اگر منابع ارزی ما کم است و تقاضای ارز بیش از عرضه است، چرا به جای اینکه به تقاضاهای غیرضرور (نظیر مسافرتهای غیرضرور) ارز داده نشود، برعکس عمل میشود و به این تقاضاها، ارز بیشتری داده میشود؟ اگر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و ارز کم داریم، چرا باید دولت جمهوری اسلامی ارز سفرهای آنتالیا و پاتایا را تامین کند؟ لذا راهکار این است که تمام ارز حاصل از هر صادراتی در اختیار کامل دولت باشد و دولت نیز، فقط با یک نرخ، این ارز را به نیازهای اولویتدار کشور و موارد مرتبط با منافع عموم مردم تخصیص دهد. در چنین شرایطی، بلاتردید نیازهای غیرضرور از صف دریافت ارز حذف خواهند شد. مسئله این است که سیاستمداران ما میخواهند محبوب قلوب مسافران پاتایا و آنتالیا هم باشند و تصمیمی نگیرند که این قشر را ناراحت کند. محرومان که صدایشان به جایی نمیرسد و لذا ناراحتیهای آنها جای نگرانی ندارد!
طیف دوم مخالفان ارز مسافرتی اما کسانی هستند که میگویند دولت چرا ارز ۴۵ هزار تومانی به مسافرت خارجی میدهد. قیمت ارز، همان ۶۰ هزار تومان بازار است. لذا اولا نرخ ارزی که مسافران میگیرند، ۶۰ هزار تومان باشد، ثانیا نباید برای این سفرها محدودیتی وجود داشته باشد. هر کسی هرکجا خواست برود، هر مقدار ارز هم خواست بگیرد، فقط باید نرخ ارز ۶۰ هزار تومان باشد. پشت پرده این طیف دوم، همان جریانی است که از گرانسازی دلار نفع میبرد. دقت بفرمایید الان بحث سر این است که اگر کسی ۱۰۰۰ دلار را به قیمت هر دلار ۴۵ هزار تومان بخرد و ۶۰ هزار تومان بفروشد، ۱۵ میلیون تومان سود میکند! حال تصور بفرمایید کسی که سالانه یک میلیارد دلار صادرات دارد، با افزایش نرخ ارز از ۲۸۵۰۰ تومان به ۶۰ هزار تومان، ناقابل ۳۱ هزار میلیارد تومان پول بادآورده به جیب میزند. این ۳۱ هزار میلیارد تومان از کجا میآید؟ کالاهای وارداتی، ۳۱ هزار میلیارد تومان گرانتر به ملت ایران فروخته میشود! یعنی از سفره محرومان کم میشود و به توبره صادرکنندگان ریخته میشود.
لذا دقت باید کرد که درد این طیف دوم، عدالت نیست؛ اینها به دنبال رسمیت بخشیدن به ارز ۶۰ هزار تومانی بازار آزاد هستند که محرومان را بدبختتر و ثروتمندان را ثروتمندتر میکند.
@syjebraily
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
❗️امان از این مقایسههای غلط غیرکارشناسی که نتیجهای جز خودتحقیری ندارد!
🔸تقسیم دستمزد ریالی به نرخ دلار بازار سیاه زمانی درست است که فردی در ایران کار کند و تمام حقوق خود را در صرافی به دلار تبدیل کند و به آمریکا ببرد و در آنجا خرج کند!
این در حالی است که کارگر ایرانی درآمد خود را در ایران هزینه میکند و بسیاری از کالاها و خدماتی را میخرد که نه به قیمت دلار بازار سیاه بلکه تقریبا رایگان به او داده میشود مثل کالاهای اساسی، انرژی، حمل و نقل عمومی، خدمات عمومی و... که اگر معادل دلاری این کالاها و خدمات را محاسبه کنیم و به حقوق کارگر اضافه کنیم قدرت خرید او خیلی بیشتر است.
🔸این نکته از آنجا خیلی مهم است که در کشورهای منطقه که معیار مقایسه در این کلیپ بوده است، بسیاری از این کالاها و خدمات با قیمتهای بسیار گرانتر از ایران عرضه میشود و در نتیجه فردی با دستمزد دلاری بالاتر در این کشورها، خدمات و کالاهای بسیار کمتری از حقوقبگیر ایرانی دریافت میکند.
🔸البته متاسفانه به دلیل برخی از سیاستهای غلط در دو دهه اخیر و دلاری شدن مبنای محاسبه قیمت برخی از مواد اولیه، قیمتها در کشور با سرعت بیشتری از دستمزدها افزایش پیدا کرده و قدرت خرید مزدبگیران ایرانی کاهش یافته و حتما باید جبران شود اما اینطور مقایسههای بیمبنا صرفا مایه خودتحقیری و ناامیدی است.
🆔 @DrSaeedi
📺پخش زنده گفتگوی کارشناسی پیرامون موضوع «واردات خودرو» در تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران:
🎙با حضور
🔶سیدامیرحسین حسینی
🔷بابک صدرایی
🕰حوالی ساعت ۱۴
📱لینک دسترسی:
https://tv.ut.ac.ir/live
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
«فریب بزرگ دستمزد کارگر»!
اقتصاد لیبرال علمنمایی است که درباره حقوقهای نجومی مدیران دولتی یا دستمزدهای دهها میلیاردی و فوتبالیستها و حقالزحمههای چندصدمیلیونی برخی جراحان و کمیسیونهای سنگین دلالان ساکت است؛
اما هرسال بر سر میزان سرکوب دستمزد کارگران و افت معیشت آنان و اثرات زیانبار تورمی افزایش حقوق آنان، تئوریپردازی میکند..
علمنمایی که بازار را مقدس میداند اما هیچ یک از کرامتهای انسانی را به رسمیت نمیشناسد
و آنقدری که ثروت را میپرستد هیچ حق و ارزشی برای کار و هنر انسان و رشد و تعالی و سعادت او قائل نیست.
بیزاری و تبری از لیبرالیسم مهمترین پیشران پیشرفت است.
✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨خودروهای الکتریکی باعث کاهش مصرف سوخت میشوند؟
«اقتصاد جهان در چند دهه آینده، همچنان به سوختهای فسیلی متکی خواهد بود. فناوریهای سبز که در حال حاضر ترویج میشوند - آبی، خورشیدی و بادی - هنوز از نظر تجاری مقرون به صرفه نیستند، همچنین این انرژیها توان تامین انرژی مورد نیاز جوامع را در آینده نزدیک ندارند. خودروهای الکتریکی به دلیل نیاز به استخراج و پردازش فلزات و مواد معدنی برای تولید باتری و بدنه آلومینیومیشان، انرژی فسیلی فراوانی مصرف میکنند. در واقع، این نوع خودروها شش برابر بیشتر از خودروهای معمولی و بنزینی، انرژی فسیلی مصرف میکنند. همچنین، باتری های وسایل نقلیه الکتریکی برای شارژ خود به تولید برق مبتنی بر سوخت فسیلی نیاز دارند».
برشی از کتاب ارزشمند «پایان جهان، تازه آغاز ماجراست: نقشه فروپاشی جهانیسازی» نوشته «پیتر زیهان»
The End of the World Is Just the Beginning: Mapping the Collapse of Globalization, Peter Zeihan