eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
4.6هزار دنبال‌کننده
26.9هزار عکس
21.1هزار ویدیو
105 فایل
کانال آخرین خبرهای جبهه مقاومت _تحولات منطقه اخبار_جبهه_مقاومت @afsaranemam 🎤رسانه باشیم آیدی ادمین ارشد کانال👇👇 و سفارش تبلیغات @f_aaha
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ایلیوشین خشن 🔹️اخیرا ویدئویی منتشر شده که گفته می‌شود مربوط به صحنه‌ای بسیار نادر از استفاده ارتش سودان از هواپیمای ترابری ایلیوشین ایل-۷۶ برای بمباران مواضع نیروهای شورشی واکنش سریع (RSF) است. 🔹️هواپیمای ترابری ایل-۷۶ می‌تواند به چهار آویزگاه UBD-3DA، دوتا روی هر بال مجهز شود که هرکدام می‌تواند حامل یک‌بمب حداکثر ۵۰۰ کیلویی باشد. به‌علت عدم تجهیز به امکانات استفاده از بمب‌های هدایت‌شونده، فقط بمب‌های سقوط آزاد را می‌توان از این هواپیما رها کرد. 🔹️افسر هدایت (Navigator) که در اتاق هدایت مخصوص ایل-۷۶ در زیر دماغه هواپیما مستقر است مسئولیت رهاسازی بمب‌ها را برعهده دارد که می‌تواند با استفاده از تجهیزات هدف‌گیری اتوماتیک یا بصورت دستی این‌کار را انجام دهد. ▪️به‌جز ویدئو، تصاویر قدیمی‌اند. یکی مربوط به تمرینات ارتش روسیه و رهاسازی بمب از ایل-۷۶ و دیگری نشان‌دهنده پایلون‌های بمب روی بال است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 سوخو و میگ، مقابل هم! 🇪🇷🇪🇹 🔹تصاویری از جنگنده Su-27SK نیروی هوایی اریتره که به ندرت دیده می‌شود. هم‌چنین جنگنده MiG-29 و هواپیمای ترابری سبک چینی Y-12 هاربین قابل مشاهده هستند. 🔹نیروی هوایی اریتره ابتدا MiG-29A و MiG-29UB را خریداری کرد، اما در جنگ اتیوپی و اریتره، توسط سوخو Su-27 نیروی هوایی اتیوپی به‌طور کامل سرکوب شد. 🔹در نبردهای هوایی متعددی که در فوریه ۱۹۹۹ آغاز شد، MiG-29 های اریتره توسط Su-27های اتیوپی سرنگون شدند که باعث شد اریتره به طور کامل اعتماد خود را به این جنگنده از دست بدهد. 🔹بنابراین در سال ۲۰۰۰، آن‌ها دوباره Su-27SK و Su-27UBK را از روسیه خریداری کردند و در تابستان ۲۰۰۳ تحویل داده‌شد. 🔹جالب اینجاست که در جنگ اتیوپی و اریتره، نیروی هوایی اتیوپی هزینه تیم پشتیبانی و مشاوره روسیه را پرداخت می‌کرد، در طرف مقابل، اریتره هزینه تیم پشتیبانی و مشاوره اوکراین را پرداخت می‌کرد. 🔹حالا چند دهه بعد، در جنگ اوکراین، نسل جدیدی از پرسنل نیروی هوایی از روسیه و اوکراین به نبرد بین میگ‌ها و سوخوها در اروپا ادامه می‌دهند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اجرای مانور ACE توسط لایتنینگ‌های USAF، تایفون‌های لوفت‌وافه و هورنت‌های فنلاندی 🔹چند روز پیش، ۲ فروند جنگنده چندمنظوره نسل پنجمی F-35A لایتنینگ نیروی هوایی آمریکا (USAF)، جنگنده‌های چندمنظوره یوروفایتر تایفون نیروی هوایی آلمان (Luftwaffe) و جنگنده‌های چندمنظوره F/A-18C نیروی هوایی فنلاند (FAF) تحت پوشش ناتو، در طول رزمایش BAANA 2024 در یکی‌از لاین‌های بزرگراه هوسیو در رانوآ، مانور Agile Combat Employment که اختصارا تحت عنوان ACE نیز شناخته می‌شود، اجرا کردند. 🔹لازم به‌ذکر است که مفهوم Agile Combat Employment یک طرح واکنشی در زمان تهدید، برای افزایش بقاپذیری می‌باشد. جهت مطالعه بیشتر، اینجا کلیک کنید. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تصاویری از پرواز پهپادهای حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی منتشرشده، هم‌زمان نیز آژیرها در شمال مناطق اشغالی به صدا در آمده است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مسابقات گانری نیروی هوایی ارتش پایان یافت... 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌افتتاح پنجمین پایگاه هوانیروز سپاه در ارومیه 🔹پنجمین پایگاه هوانیروز سپاه در ارومیه با هدف پشتیبانی از ماموریت‌های قرارگاه حمزه سیدالشهداء در منطقه شمال‌غرب کشور به بهره‌برداری رسید. 🔹️هدف اصلی از ایجاد این پایگاه، پشتیبانی هوایی از پایگاه‌های مرزی در منطقه شمال‌غرب است، بالگردهای شناسایی، رزمی و هجومی شاهد-۲۷۸، بل-۲۰۶، بل-۲۰۹ (کُبرا)، طوفان، بل-۲۱۴ و میل-۱۷۱ از جمله بالگردهای این پایگاه است. ▪️پی‌نوشت: با بررسی فرودگاه بین‌المللی ارومیه مشاهده می‌شود که یک‌پایگاه بالگردی در کنار آن ایجاد شده که به احتمال زیاد، همین پایگاه جدید است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید عملیات خاک‌برداری محل ساخت این پایگاه در سال ۱۳۹۸ آغاز شده، اواسط سال ۱۴۰۱ ادامه روند ساخت آن دنبال شده و در اسفند ۱۴۰۱ شکل کلی پایگاه دیده می‌شود. در نهایت تصویر آخر به تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که این پایگاه به‌طور کامل در حالت عملیاتی قرار داشته بالگردهایی نظیر بل-۲۱۴ و میل-۱۷۱ هوانیروز سپاه نیز در آن مستقر شده‌اند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌سقوط بالگرد اسرائیلی در غزه 🔺بر اساس گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده از نوار غزه، یک فروند بالگرد UH-60 یانشوف (بلک‌هاوک اسرائیلی) در این باریکه سقوط کرده که بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی، ۳ کشته (برخی منابع ۵ کشته) و ۸ زخمی به‌همراه داشته است. 🔺تا این لحظه ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی بیانیه یا اطلاعیه رسمی در رابطه با این سقوط منتشر نکرده‌اند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 صحنه‌های عجیب از جنگ ریزپرنده‌ها ادامه دارد. ویدئویی از بمباران یک‌کوادکوپتر بمب‌افکن اوکراینی با یک مولتی‌روتور بمب‌افکن دیگر:) 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کارِ گروهی ریزپرنده‌های حزب‌الله 🔹در جدیدترین ویدئویی که حزب‌الله لبنان از حملات خود به صهیونیست‌ها منتشر کرده، اعضای این گروه در ابتدا با کوادکوپترهای شناسایی خود، تردد سربازان اسرائیلی را در یکی از پایگاه‌های مرزی شناسایی کرده و در ادامه، با به‌کارگیری ریزپرنده انتحاری FPV به خودرو صهیونیست‌ها حمله کرده است. 🔹اگرچه این FPV دقیقا به خودرو صهیونیست‌ها اصابت نکرد و در فاصله ۱ تا ۲ متری این خودرو برخورد کرد، اما مشخصا انفجار این FPV به‌همراه ترکش‌های آن آسیب به خودرو و سربازان حاضر در صحنه به‌دنبال داشته است. 🔹مشاهده چنین صحنه‌ای که هم‌زمان با حمله FPV، کوادکوپتر نظارتی نیز حمله را به تصویر بکشد ترکیب جالبی است که پیش‌تر در اوکراین آن‌را شاهد بودیم و اکنون برای نخستین‌بار در جنوب لبنان و توسط حزب‌الله این ترکیب کارآمد به‌کارگیری شده‌است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌آمرام‌های جدید برای سنگاپور؟🇸🇬 🔹️وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی ۵۴ تیر موشک هوا‌به‌هوای میان‌برد AIM-120C-8 و تجهیزات همراه را به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار به سنگاپور تایید کرد. 🔹️علاوه‌بر این ۵۴ موشک AIM-120C-8، قرارداد شامل بخش‌های هدایت موشک، قطعات یدکی، کنیستر‌های حمل موشک، تجهیزات آزمایشی، پشتیبانی، تعمیر و نگه‌داری، آموزش و تجهیزات جانبی و... خواهد بود. 🔹️وزارت امور خارجه آمریکا گفته که این قرارداد، به حفظ ثبات منطقه‌ای در پرتو تنش‌های فزاینده در این منطقه راه‌بردی کمک می‌کند. فروش این موشک‌ها کارایی نیروهای مسلح سنگاپور را هم در عملیات آموزشی و هم در عملیات رزمی افزایش می‌دهد و در نتیجه بازدارندگی را در این منطقه کلیدی تقویت می‌کند. ▪️پی‌نوشت: پیش از این سنگاپور در سال ۲۰۱۳ تعداد ۱۰۰ تیر موشک AIM-120C-7 را به‌ارزش ۲۱۰ میلیون دلار از آمریکا خریداری کرده بود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌منابع اوکراینی مدعی شدند: "روسیه در محموله اول ۲۲۰ فروند موشک بالستیک از ایران دریافت کرده است." 🔹خبرگزاری اسکای نیوز با استناد به تصاویر ماهواره‌ای مکسار که اخیرا به دست آنها رسیده و مصاحبه با منابع اطلاعاتی اوکراین نوشته: کشتی باری روسی "پورت اولیا ۳" شش روز پیش از آنکه در تاریخ ۱۴ شهریور در بندر اولیا روسیه(استان آستاراخان) پهلو بگیرد، در تاریخ ۸ شهریور در بندر امیرآباد ایران(استان مازندران) حضور داشت. 🔹برآورد منابع اطلاعاتی اوکراین تحویل ۲۲۰ فروند موشک بالستیکی فتح-۳۶۰ از این طریق بوده و گفته شده احتمالا محموله‌ موشکی پس از خروج از کشتی به وسیله قطار، جهت آزمایشات میدانی و آموزش بیشتر به منطقه نظامی آشولوک در استان آستاراخان روسیه منتقل شود. 🔹در ادامه گزارش اسکای نیوز اشاره شده که تبادلات دریایی ایران و روسیه از طریق دریای کاسپین تا حد ممکن در خفا انجام می‌شود و اکثر اوقات کشتی‌های هردو طرف از روشن کردن فرستنده‌های شناسایی بین‌المللی(AIS) خودداری می‌کنند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌 بالستیک ضدکشتی، این‌بار کره‌جنوبی! 🇰🇷 🔹 در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی که در کیلچه لهستان برگزار شد، پرتاب‌گر موشک چندگانه HOMAR-K سفارش لهستان که توسط شرکت هوافضای Hanwha کره‌جنوبی ساخته‌شده به‌نمایش درآمد. 🔹 دوربردترین موشک این سامانه، CTM-290 با حداکثر برد ۲۹۰ کیلومتر و پیشرانه سوخت جامد کامپوزیت و دارای دقت ۹ متر است. سامانه فوق به‌طور هم‌زمان می‌تواند ۲ تیر از این موشک را حمل و شلیک کند. 🔹راکت هدایت‌شونده CGR-080 که ۱۲ تیر از آن هم‌زمان می‌تواند در پرتاب‌گر قرار بگیرد، دارای حداکثر برد ۸۰ کیلومتر و دقت ۱۵ متر است که استفاده از آن ضد ستون‌های زرهی نیز در نظر گرفته شده! 🔹 اما در نهایت موشک بالستیک تاکتیکی CTM-MR با حداکثر برد ۱۶۰ کیلومتر و دقت ۹ متر که ۸ تیر از آن هم‌زمان حمل می‌شود. این موشک دارای نسخه‌ی ضدکشتی با هدایت فروسرخ بوده که نرخ اصابت ۸۰ درصد برای آن ادعا می‌شود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 رزمایش Ocean-2024 🔹️از روز گذشته، یکی از بزرگ‌ترین رزمایش‌های دریایی روسیه در چند دهه اخیر، با نام اقیانوس-۲۰۲۴ (Ocean-2024) آغاز شده. قرار است این رزمایش که از ۱۰ سپتامبر شروع شده، تا ۱۶ اُم سپتامبر ادامه داشته باشد. 🔹️این رزمایش در اقیانوس آرام، اقیانوس منجمد شمالی، دریای بالتیک، دریای مدیترانه و دریاچه کاسپین درحال برگزاری است. به‌گزارش وزارت دفاع روسیه، بیش‌از ۴۰۰ شناور رزمی، زیردریایی و شناور پشتیبانی، ۱۲۰ هواپیما و بالگرد متعلق به‌نیروی دریایی و هوایی، ۷۰۰۰ واحد سامانه‌های نظامی و تجهیزات ویژه و همچنین بیش‌از ۹۰۰۰۰ (نودهزار) نفر پرسنل درگیر این رزمایش هستند. 🔹️ولادیمیر پوتین نیز در مراسم آغاز رزمایش اقیانوس-۲۰۲۴ حضور داشته و گزارشات لازم را از آندری بلوسف وزیر دفاع روسیه و آلکساندر مویسِیِف فرمانده نیروی دریایی روسیه دریافت کرده. پوتین در سخنرانی مراسم ابتدایی بیان داشته که این رزمایش بزرگترین رزمایش دریایی ۳۰ سال اخیر روسیه است. ▪️ویدئو شلیک کروز کالیبر توسط فریگیت آدمیرال گولُوکو(Golovko) از کلاس آدمیرال گورشکوف درجریان رزمایش اقیانوس-۲۰۲۴ است. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌گروالر و پاد جنگ‌الکترونیک NGJ-MB تصویری از یک جنگنده جنگ‌الکترونیک EA-18G گراولر نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (USN) که در طول رزمایش RIMPAC-2024 در اقیانوس آرام گرفته شده است. 🔹️این گراولر که متعلق‌ به اسکادران تست VX-9 نیروی دریایی آمریکا نیز هست، در زیر بال خود به پاد جنگ‌الکترونیک پیشرفته AN/ALQ-249(V) یا همان NGJ-MB مجهز است. در نوک بال‌های گراولر فوق، پادهای رسیور AN/ALQ-218(V)2 نیز مشاهده می‌شوند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ویدئوی جالبی از یک‌زاویه کمتر دیده شده از لحظه برخورد بمب FAB-500 مجهز به کیت هواسرش و هدایت UMPK به ساختمانی در شهر کوپیانسک اوکراین و ثبت تجربه فراموش‌نشدنی برای راننده و مسافرین ون عبوری. کوپیانسک در استان خارکف بوده و از نزدیک‌ترین مرز روسیه ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. نیروهای روس از سمت شرق در جبهه لوهانسک، درحال نزدیک شدن به این شهر هستند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
31.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌نمایش بی‌نظیر گربه‌های پارسی در روزهای اوج نیروی هوایی ایران 🔹ویدئویی ۸ دقیقه‌ای از پرواز نمایشی بی‌نظیر جنگنده رهگیر گرومن F-14A تامکت نیروی هوایی شاهنشاهی ایران (IIAF) در مقابل محمدرضا شاه در دورانی که نیروی هوایی ایران از نظر تجهیزات، آموزش و فرماندهی در منطقه حرف اول را می‌زد و یکی‌از بهترین نیروهای هوایی جهان بود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ساعاتی پیش، پرتابگر سایوز محموله خود که فضاپیمای سایوز MS-26 بود را با موفقیت به فضا برد. این فضاپیما حامل فضانوردان آلکسی اُوچینین و ایوان واگنر از روسیه و دونالد پتیت از آمریکا است. سایوز MS-26 پس از اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی، تا شش ماه دیگر و برگشت با فضانوردان، به این ایستگاه متصل باقی خواهدماند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ایران با تو هم‌پیمان شدن زیباست. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌گاردین:انگلیس به اوکراین اجازه داده تا از موشک های سایه طوفان برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌مدودف:انگلیس ممکن است در سال های آینده غرق شود و موشک های ما ممکن است در این امر کمک کنند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ابعاد پنهان جنگ غزه 🔷 اسرائیل روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار خرج جنگ در غزه می‌کند! 🔷 در یک دهه آینده بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار فرصت اقتصادی را از دست می‌دهد! این‌ها تنها نتیجه درگیری با یک بخش کوچک از محور مقاومت است، حالا فرض کنید بخواهد با ایران وارد درگیری شود! پوریا فاضل 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ألا یا اهل الوفاق و النفاق ....سید علی تنها نیست....✊ ⚠️هشدار جدی فعالین رسانه ای انقلابی خطاب به مسئولینی که میخواهند رهبری را هزینه خودشان کنند. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ محقق دانشگاه آکسفورد بررسی می‌کند: 📍ایرانیان چگونه از سیاست "جوشاندن قورباغه" علیه اسرائیل بهره می‌گیرند؟ 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صحبتهای بسیار مهم سعیدیسم در صدا و سیما هرکس گوشی داره باید این حرفها رو بشنوه و عمل کنه وگرنه اون دنیا ممکنه بدجور گیر باشه. حرف دل همه فعالین رسانه ای و مجازی رو زد. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.
📌خبرها حکایت از به ثمر نشستن روشنگری و مطالبات انقلابی امت حزب‌الله دارد... انگار قرار است حضور مداح درباری و مجری مدل اسلام آذربایجانی (رسماً از طرف دولت علی‌اف تدوین گشته) طالع باکویی در بزرگترین محفل قرآنی جهان در حرم رضوی لغو شود. 🇮🇷 اخبار جبهه مقاومت @afsaranemam ✅ رسانه باشید... 🌍 حتی المقدور با لینک ارسال شود.