eitaa logo
آفتاب حسن
25 دنبال‌کننده
64 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آفتاب حسن
وَ هذا شَهرُ نَبیّکَ سَیّدِ رُسُلِک، شَعبانُ الّتی حَفَفتَه مِنکَ بِالرّحمةِ و الرّضوان... صلوات شعبانیّه ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ماه شعبان، دالان و دهلیز ماه رمضان است. ماه رمضان، تالار ضیافت الهی است. امام خامنه ای _ ۱۳۸۳/۷/۱۳ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ماه شعبان منه از دست قدح، کاین خورشید/ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد/ گل عزیزست غنیمت شمریدش صحبت/ که به باغ آمد از این راه و از آن خواهد شد/ حافظ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ حلول ماه باعظمت شعبان بر مؤمنین مبارک... 🌺 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 eitaa.com/aftabhosn
ألا إنّ اولیاءالله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون_الّذین ءامنوا و کانوا یتّقون (۶۲ و ۶۳ یونس) «پارسایی و پرهیزگاری، خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلندمدّت است ...» حضرت آیت الله العظمی eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از سفیر۴۲
💠 ایمان به علیه‌السلام یعنی باور به نپذیرفتن و پس‌زدن ستم، حتی درحالی‌که بر همۀ دنیا حکم‌فرما باشد. 📚 پژوهشی دربارۀ امام مهدی علیه‌السلام، آیت‌الله شهید سیّدمحمّدباقر صدر، ص٣٠ ⚜ @safir42
بسم الله الرّحمن الرّحیم گزارش فعّالیّت هسته خیریّه در سال ۱۳۹۹ _ پرداخت وام قرض الحسنه به ۵ نفر ، مجموعاً به مبلغ ۲۱٠۹۸٠٠٠ تومان از طریق صندوق های امام عسکری ع و سادات _ پرداخت کمک بلاعوض به ۱۱ نفر ، مجموعاً به مبلغ ۳٤۱۵٠٠٠ تومان _ ارائه ۳٠٠٠ امتیاز وام صندوق امام عسکری ع به یک نفر ، معادل ٦ میلیون تومان _ توزیع ۱۷ بسته گوشت قربانی به ۱۷ نفر 🌷 با تشکّر از اعتماد و مشارکت خیر شما در امور خداپسندانه 🌷 شماره کارت ٠٠۳۹ ٦٠۲۹ ۷۲۱٠ ۵٠٤۱ به نام سیّد مجید حسینی eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
تو مگو ما را بدان شه بار نیست/ با کریمان کارها دشوار نیست/ ضمن تقاضای حلالیّت، در این شب عزیز از همه ی دوستانم التماس دعا دارم. حسینی سیّدمجید eitaa.com/aftabhosn
با سلام و عرض تبریک عید سعید فطر هسته ی ذیل انجمن خیریّه ی کریمه ی اهل بیت س اقدام به جمع آوری کفّارات و فطریّه سادات و فطریّه غیر سادات مینماید و به مواردِ مصارف مشخّص و مجاز منتقل مینماید. برای پرداخت وجوهات مربوطه میتوان از طریق شماره کارت ٠٠۳۹ ٦٠۲۹ ۷۲۱٠ ۵٠٤۱ به نام سیّدمجید حسینی (٠۹۱٠٠۳۱۱۲٠۸) اقدام نمایید. eitaa.com/aftabhosn
آفتاب حُسن/ سلام و عرض ادب خدمت دوستان و سروران، دیروز (۱۹ خرداد ۱٤٠٠)در جلسه ای ، دو تا آمار خیلی نظرم رو جلب کرد. خدمتتون ارائه میدم و بعد تحلیل و اقدام؛ _ میزان مشارکت روستائیان به شدّت پایین اومده. آمارِ قبل از تایید صلاحیتها حکایت از کاهش ۵۰ درصدی روستائیان میکنه یعنی حدود ۹ م از روستائیان مشارکت نمیکنند. بنده فکر میکنم بعد از ردصلاحیّت احمدی نژاد این مشارکت پایین تر هم اومده. مثلا حدود ۷ م شرکت کنند و ۱۱ م شرکت نکنند. _ میزان مشارکت مذهبی ها هم افت قابل توجّهی داشته. یعنی کسانی که غالباً در انتخابات ها شرکت میکردند. آمار ارائه شده حکایت از قهر ۶ میلیونی مذهبی ها داره. نکته ؛ قطعا این دو آمار تداخل داشته و نمیتونیم به سادگی ۷ رو با ۶ جمع کنیم و بگیم ۱۳ م از کسانی که سابقا رأی میدادند، الأن شرکت نمیکنند. ولی با یک حساب سرانگشتی حداقل هفت هشت میلیون مردم ناامید و خسته از روند کنونیِ دولت از انتخابات فاصله گرفتند که اکثرشون هم مذهبی اند و یا لااقل معاند و مخالف نظام و یا حتّی خاکستری متمایل به اونور نیستند. نتیجه؛ تمرکز بیش از حد به تبلیغ در فضای مجازی و مخاطب خاکستری، اشتباه راهبردی جریان انقلابه. فکر میکنم عزیزان و خصوصا مبلّغین بزرگوار باید در محلّه و اقوام و خویشان و روستاهای خود، تمرکز میدانی داشته باشند. اگه در کل کشور، عزیزان انقلابی و دلسوز روی همین قهرکرده های مذهبی و روستایی تمرکز کنند، بیش از ۱۰ درصد مشارکت بالا میرود و قطعاً مشارکت کلی،بالای ۵۰ درصد میشه که در این شرایط کرونایی و ناامیدی مفرط ناشی از ناکارآمدی دولت فعلی، نصاب خوبیه. حسینی سیّد مجید eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از حدیث صبح
الّلهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم ما، اعضاء و مرتبطین با قصد قربت به خداوند متعال و به نیّت رضایت حضرت ولی عصر (عجّل الله تعالی فرجه) و نائب ایشان امام خامنه ای و به نیابت از سردار آسمانی شهید سلیمانی،با افتخار در اوّلین انتخابات قرن پانزدهم هجری شمسی (ریاست جمهوری و شورای اسلامی و ...) شرکت میکنیم.
هدایت شده از آفتاب حسن
بسم الله الرّحمن الرّحیم اعمال روز روز دهم [ماه شریف ذی الحجّه] ، روز عید قربان است و بسیار روز شریفی ست و اعمال آن چند چیز است؛ _ اوّل، غسل ... _ دوم، نماز عید... _ سوم، خواندن دعاهایی که وارد شده .. _ چهارم، خواندن دعای ندبه ... _ پنجم، که سنّت موکّد است. _ ششم، خواندن تکبیرات... «مفاتیح الجنان مرحوم شیخ عبّاس قمی» نکته؛ اقامه ی سنّت قربانی که مورد تأکید اولیاء دین میباشد و فرهنگ سازی در مورد آن _مخصوصاً در شرایط عُسر و حرج_ میتواند با مشارکت همه ی مؤمنین (و نه فقط متموّلین) و با پرداخت بخشی از هزینه ی قربانی (اگرچه اندک) صورت پذیرد. خیریّه آفتاب حُسن آمادگی دارد با جلب مشارکت محبّین امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، نسبت به امر قربانی و توزیع آن در میان نیازمندان به نیّت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا از جامعه ی مؤمنین اقدام نماید. ✅ شماره کارت ۰۰۳۹ ۶۰۲۹ ۷۲۱۰ ۵۰۴۱ بانک قرض الحسنه رسالت به نام سیّدمجید حسینی eitaa.com/aftabhosn
آفتاب حُسن/ اقامه ی سنّت قربانی که مورد تأکید اولیاء دین میباشد و فرهنگ سازی در مورد آن _مخصوصاً در شرایط عُسر و حرج_ میتواند با مشارکت همه ی مؤمنین (و نه فقط متموّلین) و با پرداخت بخشی از هزینه ی قربانی (اگرچه اندک) صورت پذیرد. هسته آفتاب حسن آمادگی دارد با جلب مشارکت محبّین امیرالمؤمنین (علیه السّلام)، نسبت به امر قربانی و توزیع آن در میان نیازمندان به نیّت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا از جامعه ی مؤمنین اقدام نماید. ✅ شماره کارت ۰۰۳۹ ۶۰۲۹ ۷۲۱۰ ۵۰۴۱ بانک قرض الحسنه رسالت به نام سیّدمجید حسینی eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از بنیاد صبح
صبح/ با سلام و عرض تبریک دهه باعظمت ولایت، گزارشی از عملکرد خیریه کریمه صبح؛ در راستای اقامه سنت حسنه قربانی در روز عید قربان و توزیع آن در میان خانواده های کم برخوردار، خیریه کریمه صبح بعد از جمع آوری نذورات مؤمنین محترم اقدام به قربانی یک راس گوسفند به وزن تقریبی ۷۲ کیلو گرم کرده و از این قربانی ۴۵ بسته گوشت به وزن تقریبی ۸۰۰ - ۹۰۰ گرم تهیه شد و سپس از طریق هسته های خیریّه در موارد مشخّص و از پیش تعریف شده توزیع گردید. وَامنُن علینا بِرضاه eitaa.com/bonyadsobh
آفتاب حُسن/ ویژگی های خانه ی یک شیعه در ۱_ پدر خانه، برای اهل خانه و مخصوصاً فرزندان عیدی مختصر تهیه می کند و بنام عید امامت به فرزندان امیرالمؤمنینی خویش تقدیم می کند. ۲_ مادر خانه، از روز قبل منزل را نظافت نموده و برای روز عید غدیر تدارکات ناهار خوشمزه و مفصل را برای اهل خانه فراهم می کند یا با دعوت از مؤمنان و سایر شیعیان (البته با رعایت مسائل کرونا ) بساط ضیافت علوی را در خانه پهن میکند. ۳_ در فضای خانه، نشانه های جشن و عید و سرور همچون ایام عید نوروز قرار داده می شود. ۴_ پدر یا مادر خانه تدارک تهیه شیرینی و بستنی یا هر چیز دیگر که به طبع ساز گار است را می دهد. _ شما موارد دیگر را اضافه کنید و این لیست را تکمیل کنید... با امید به اینکه رایحه خوش غدیر امسال محیط خانه مان را معطر و روح بخش تر بنماید. eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
بسم الله الرّحمن الرّحیم مجلس اوّل _ ایمان متعهّدانه در سوره ی مبارکه ی حجرات، گفت و گوی بین اعراب بادیه نشین و پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل میشود که خودِ خداوند هم در این گفت و گو وارد میشود. بادیه نشینان به خدمت پیامبر (ص) عرض کردند که ما ایمان آوردیم. خداوند بلافاصله به پیامبر خود امر میکند که ای پیامبر به آنان بگو که شما ایمان نیاورده اید بلکه بگویید ما اسلام آورده ایم و هنوز ایمان، واردِ قلب شما نشده است. " قالت الاعراب آمنّا قل لم تؤمنوا ولکن قولوا أسلمنا و لمّا یدخلِ الإیمانُ فی قُلوبِکُم ... " (۱۴ حجرات) معرفت ایمان، ادّعا کردنی نیست،پُز دادنی نیست، تعارف بردار نیست، حقیقتی ست که با حرف و ادّعا شکل نمیگیرد بلکه در قلب وارد میشود و با جان آدمی گره میخورد. واضح است که اگر معرفتی در جان بنشیند، در فکر و کلام و عمل انسان و جامعه خود را نشان میدهد. نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست/ کلاه داری و آیین سروری داند/ جنس ایمان، جنس حرف و ادّعا نیست. هویّت ایمان، هم اعتقاد است و هم عمل . فلذا در ادامه ی آیه صحبت از اطاعت از خدا و پیامبر مطرح میشود و در آیه ی بعد، نشانه ی مؤمن واقعی را جهادِ با جان و مال معرّفی میکند. ایمان اگر واقعی باشد به دنبالش عمل صالح می آید، به دنبالش تقوا می آید، به دنبالش توکّل و اعتماد بر خداوند می آید و خلاصه اینکه به دنبالش همه چیز می آید. ولی نعمت ما حضرت علیّ بن موسی الرّضا (ع) _طبق نقل_ فرمودند: "الایمان عقد بالقلب و لفظ باللسان و عمل بالجوارح" غرض اینکه، ایمان فقط به حرف نیست بلکه حقیقتی ست که به دنبال خود آثاری دارد. ریشه ی همه ی آثار و تجلیّاتِ ایمان برمیگردد به این معنی که ایمان، تعهّدآفرین است. ایمان، مسئولیّت آفرین است.اوّلین و مهمترین ثمره و میوه ی نهال ایمان تعهّد است. این تعهّد است که مؤمن را به جهاد در راه خدا میکشاند و او را به عمل صالح رهنمایی میکند و موجب پرهیز از گناه و منکرات میشود. یکی از برجستگی های فرهنگ دینی، حسّ مسئولیّت پذیری است که اگر در فرد و یا در جامعه ای، این معنی جا بیفتد، بقیّه ی امور سامان می یابد. استاد شهید آیت الله مطهرّی (ره) در یکی از یادداشت ها، نکته ی قابل توجّه و تامّلی دارد. ایشان میفرمایند: " فلسفه ی بعثت پیامبران این است که بشر را متوجّه مسئولیّت هایش بکنند. دین نیامده که به بشر تأمین بدهد و از او رفع مسئولیّت نماید بلکه برعکس آمده است که مقام مسئول او را به خودش ارائه دهد. دین منهای مسئولیّت، دین منهای دین است." روشن است که هرچیزی رو از خودش کسر کنند، چیزی باقی نمیماند. خب اگر تعهّد و مسئولیّت که خودش تمام دین است رو از دین کسر کنند، هیچ از دین باقی نمیماند نه آنکه دین میماند ولی ضعیف. نه، هیچ از دین باقی نمیماند. ۱۴۴۲ eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
بسم الله الرّحمن الرّحیم مجلس دوم _ تعهّد همگانی تعهّد یعنی خود را موظّف و مکلّف بدانیم و بی خیال و بی تفاوت نباشیم. خود را مسئول بدانیم و پاسخگو. انسان به اقتضای نعمت عقل و اختیار، نسبت به خود و خدای خود و نسبت به دیگران، تکالیفی بر عهده دارد که درباره ی آنها سؤال و بازخواست میشود. بازخواست کننده هم سایر موجودات، بقیّه ی انسانها، وجدان شخصی و در رأس همه خداوند است که صاحب اصلی همه ی حقوق است. وجود این حس در انسان، او را به عمل و پرهیز میکشاند؛ عمل به کارهای نیک و صالح و شایسته و پرهیز از گناه و اعمال ناشایست. اساساً نشانه ی بلوغ شخصیّتی و فکری انسان،همین حسّ تعهّد و مسئولیّت پذیری ست و تقویت و رشد آن ضامن سعادت ابدی انسان است. نکته ی قابل توجّه این است که انسان همچنان که نسبت به خود احساس تکلیف میکند و مسئول است، نسبت به دیگران و سایر اعضاء جامعه هم باید احساس تکلیف کند و بالتّبَع پاسخگو باشد و این همان است که ما از آن به تعبیر میکنیم. اینکه هر کس مسئله ی جامعه و مشکل دیگران را مسأله و مشکل خود بداند و برای رفع آن اقدام نمایدو در صورت کوتاهی، خود را مواخذه کند. نکته ی دیگر آنکه این تعهّد و مسئولیّت، استثناء پذیر نیست. نمیشود در جامعه، کسی یا کسانی را بیابیم که مسئولیّت نداشته باشند. بلکه همه مسئولند و . حتّی گل سرسبد خلقت، وجود نازنین پیامبر خاتم (ص) نیز خود را مسئول میدانند؛ " انّی مسئول و انّکم مسئولون " . پیامبری و رسالت انبیاء، خود یک مسئولیّت است. بلکه پیامبر خاتم (ص) چون مسئولیّت پذیر است ، پیامبر است و چون از همه مسئول تر است ، اشرف انبیاست. در چند آیه ی قرآن کریم به این مسئولیّت پذیریِ پیامبر در امر هدایت مردم تحت عنوان حرص شدید رسول الله (ص) برای ایمان آوردن مردم اشاره شده است تا جاییکه خداوند در سوره ی شعراء میفرماید: " گویی میخواهی جان خود را تباه سازی که ایشان ایمان نمی آورند. " (۳ شعراء) غرض اینکه مسئولیّت، استثناء پذیر نیست. نمیشود گفت همه مسئولند الّا فلانی. انسان از آن جهت که انسان است و متنعّم به نعمت عقل و اختیار، متعهّد است و مسئول. بله مسئولیّت ها متنوّع و متفاوتند. مسئولیّت ها شدّت و ضعف دارند. عدّه ای مسئولیّتشان سنگین تر از دیگران است. در فرهنگ دینی به طور مشخّض، مسئولیّت عالمان، حاکمان و توانگران برجسته است. بعضی از مسئولیّت ها در شرایط خاص، جلوه ی بیشتری پیدا میکنند؛ مثلا به هنگامه ی نبرد، مسئولیّت نظامیان برجسته میشود و یا در شرایط کنونی و فراگیری بیماری، مسئولیّت پزشکان و پرستاران سنگین تر است به طوریکه مقام معظّم رهبری در خصوص اهتمام ویژه ی پرستاران و پزشکان در شرایط سخت فعلی، تعبیر جهاد را بکار بردند. همه اینها درست است ولی نافی نیست و خلاصه اینکه در فرهنگ دینی همگان مسئولند. ۱۴۴۲ eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
بسم الله الرّحمن الرّحیم مجلس سوم _ شعاع مسئولیّت در جلسه ی قبل به یک نکته ی اساسی در بحث رسیدیم و آن اینکه مسئولیّت، ویژه ی افراد خاصّی نیست بلکه همگانی ست و استثناء بردار هم نیست. به فرموده ی پیامبر گرامی اسلام (ص) _طبق نقل _ ؛ " کلّکم راع و کلّکم مسئولٌ عن رعیّته" یعنی همه ی شما مراقب زیردستانتان باشید چراکه نسبت به آنها مسئولید. تأکید روی واژه ی کلّ است. بعد از تبیین همگانی بودن مسئولیّت و تعهّد میرسیم به یک معرفت دیگر که عبارتست از گستردگی قلمرو و شعاع مسئولیّت. به تعبیر دیگر دایره ی تعهّدات، محدود و منحصر به یک یا چند مورد نیست بلکه طیف وسیعی از تعهّدات را شامل میشود. به طور مثال، انسان که نسبت به خانواده ی خود مسئول است، همین مسئولیّتِ نسبت به خانواده، خودش به تنهایی شامل چندین تعهّد و وظیفه میشود؛ مسئولیّت نسبت به تأمین امنیّت و آرامش در خانواده، مسئولیّت تلاش برای کسب روزی حلال، مسئولیّت تربیت و پرورش فرزندان و ... تازه این مورد با تمام تفصیلش میشود مسئولیّت ما نسبت به خانواده.به بعضی از مسئولیّت های دیگر هم اشاره کنیم تا مفهوم گستردگیِ تعهّد بیشتر روشن شود؛ _ مسئولیّت انسان نسبت به خود و به طور مشخّص تهذیب نفس و سلوک اخلاقی و به عبارت دیگر مسئولیّت مهمّ خودسازی _ مسئولیّت انسان نسبت به سایرین از همسایه ها تا ارحام و اقربا و ... _ مسئولیّت انسان نسبت به سلامت و امنیّت اخلاقی جامعه که به طور مشخّص تحت عنوان "امر به معروف و نهی از منکر" تعریف میشود. _ مسئولیّت انسان نسبت به حفظ دین و ارزشها و اقامه ی شعائر دینی _ مسئولیّت انسان نسبت به سایر موجودات و حتّی حیوانات که در روایتی از امیرالمؤمنین (ع) میخوانیم؛ " اتّقوا الله فی عباده و بلاده فانّکم مسئولون حتّی عن البقاع و البهائم " . فرمود: تقوا پیشه کنید که شما حتّی نسبت به خانه ها و حیوانات هم مسئولید. _ و ..... تصدیق میفرمایید که چقدر گستره و جغرافیای مسئولیّت وسیع است. در حقیقت در آیات و روایات هرجا سخن از حقوق میشود، مسئولیّت هم طرح میشود به طور مثال وقتی صحبت از حقّ فرزندان میشود ، حقّ فرزند در حقیقت همان مسئولیّت والدین است و حقوق فراوان دیگری که در متون دینی این حقوق بسیارند و بعضاً به تفصیل و با جزئیات بیان شده اند. گستردگی و تنوّع مسئولیّت ها، خود نکته ی مهمّی است. نمیشود کسی بگوید من فقط نسبت به خود مسئولم و به دیگران کاری ندارم و یا دیگری به قدری نسبت به جامعه احساس مسئولیّت کند که از خود و خانواده اش غافل شود. حالا بعد از توجّه به بعض مفاهیم و معارف مرتبط، خوب است به بعض مصادیق مسئولیّت هم توجّهی پیدا کنیم تا بهتر و شفّاف تر با این معرفت مهم و کلیدی ارتباط برقرار کنیم. در جلسات بعد به اجمال به بعض از مصادیق مسئولیّت پذیری اجتماعی در حوزه ی خانواده و اجتماع اشاره میکنیم. ۱۴۴۲ eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
بسم الله الرّحمن الرّحیم مجلس چهارم _ مسئولیّت خانواده مطالب لازم و مهمّی در باب مسئولیّت پذیری اجتماعی گفتیم و شنیدیم ولی لازم است در کنار بررسی مفاهیم و کلیّات به بعض مصادیقِ تعهّد هم بپردازیم تا بهتر با بحث ارتباط برقرار کنیم. یکی از جلوه ها و نمودهای واضح و روشن برای مسئولیّت پذیری اجتماعی، تشکیل خانواده و پذیرش مسئولیّت های مرتبط با آن است. اوّلا توجّه پیدا کنیم به مسئولبّت تشکیل خانواده که از مسائل امروز ماست. متاسّفانه _طبق آمار_ سنّ ازدواج بالا رفته که علل مختلف و متنوّعی دارد. مشکلات اقتصادی به همراه گران شدن امر ازدواج به دلایل تشریفات زاید، اشتغال و مسکن جوانان و ... همه و همه دست به دست هم دادند تا سنّ ازدواج بالا و بالا رفت. آنقدر بالا که دست نیافتنی شد. در میان همه ی عواملِ این پدیده ی نامبارک ، یک عامل دیگر هم قابل توجّه است؛ . باید در کنار عوامل مختلف دیگر، در این عامل یعنی مسئولیّت گریزی هم تامّل کرد که خود، ریشه در عوامل فرهنگی و تربیتی دارد.جوانِ امروز به دلیل سبک زندگیِ ناصحیح ، از مسئولیّت تشکیل خانواده فرار میکند و بدین ترتیب سنّت پیامبر (ص) بر زمین میماند. مشابه این مسئولیّت گریزی را در بعض خانمها هم میبینیم به طوریکه از مسئولیّتِ مادری طفره میروند. هم دیر ازدواج میکنند، هم دیر فرزنددار میشوند و طبیعتا تحمّل مسئولیّتِ چند فرزند را ندارند و میشود آنچه که اکنون میبینیم. یکی از بزرگترین تهدیدهای ایران اسلامی، همین سیر نزولی جمعیّت و پیر شدنِ عن قریب تنها پایگاه شیعه در جهان است. خوب است خانمها به این مساله از این زاویه نگاه کنند که اگر به درستی توجّه شود، سایر عذرها به کنار میروند. پس از تشکیل اصل خانواده و تحقّق این کلمه ی طیّبه، نوبت میرسد به مسئولیّت های متنوّع در درون خانواده از جمله مسئولیّت همسری، مسئولیّت مادری، مسئولیّت پدری،مسئولیّت فرزندان نسبت به پدر و مادر و ... که پرداختن به هرکدام بحث مفصّلی میطلبد که در مجال مختصر این مجالس نیست ولی به عنوان نمونه به یک نمونه اشاره میشود؛ یکی از مسئولیّت ها و بلکه مهمترین مسئولیّت پدر و مادر ، تربیت فرزندان است.نقطه ی آغاز تربیت ، کانون خانواده است. تربیت دینی فرزندان که خود، مسئولیّت دینیِ والدین است، ابعاد و گستره ی وسیعی دارد؛ پدر و مادر وظیفه دارند فرزندان خود را صبور بار بیاورند، اهل تامّل و تفکّر بار بیاورند، شجاع بار بیاورند، به او قرآن بیاموزند و نماز یاد دهند و فرزندان را به بسیاری دیگر از گوهرهای انسانی و والا بیارایند و از جمله فرزندان خود _این امانت های الهی_ را مسئولیّت شناس و مسئولیّت پذیر و متعهّد بار بیارند. اگر بعضا بیماریِ مسئولیّت ناپذیری و یا مسئولیّت گریزی را در جامعه مشاهده میکنیم و از درد آن رنج میبریم، این همه، ناشی از کوتاهی والدین در کانون خانواده است. تربیت مسئولانه ی فرزندان بر طبق معرفتِ مسئولیّت، مهارتی ست که آموزش میخواهد ولی توجّه کنیم که برخورد مسئولانه ی پدر و مادر و ارائه ی الگوی عینیِ مسئولیّت پذیری در پیش چشمان فرزندان ، بخش عمده ای از مسیر تربیت است. ۱۴۴۲ eitaa.com/aftabhosn
خنجر آب دیده را رنگ عوض نمیکند/ چهره‌ی انقلاب را جنگ عوض نمیکند/ بگوی با منافقین به کوری دو چشمتان/ پیرو خط رهبری رنگ عوض نمیکند/ 📚 "ای چشم‌ها بگریید" ، مرحوم ژولیده ۱۶ شهریور؛ سالروز شهادت مظلومانه هدیه‌ای نثار روحش کنیم 👇👇 https://fatehe-online.ir/157315 🌷🇮🇷🌷🇮🇷🌷🇮🇷 eitaa.com/aftabhosn
إنّا للّه و إنّا إلیه راجعون درگذشت حجّةالإسلام والمسلمین حاج حبیب اللّه یزدان پناه ره تشييع؛فردا (دوشنبه)ساعت١٠ صبح از تخته پل به طرف نياك eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
eitaa.com/aftabhosn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر دلسوزانه به خانمی که در جلسه و در حضور نامحرم گفت صلوات بفرستید. eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
eitaa.com/aftabhosn
بوده در لالایی امّ البنین این زمزمه/ جان عبّاسم به قربان حسین فاطمه/ eitaa.com/aftabhosn
آقای مجید حسینی.mp3
2.33M
سلسله جلسات هم اندیشی تولید کنندگان محتوای تبلیغی نشست سوم با موضوع: "هم‌اندیشی برای تعیین فرآیند برگزاری سلسله نشست‌های تولیدکنندگان محتوای تبلیغی و فرآیند تولید محتوا" بیانات حجت‌الاسلام سید مجید حسینی ۲۵/بهمن/۱٤٠٠ eitaa.com/aftabhosn
نشست تخصصی منشور روحانیت.pdf
599.4K
گزارش مختصری از نشست تخصصی «بازخوانی منشور روحانیت امام خمینی(ره) با تاکید بر نفوذ» با حضور حجج الاسلام : ، زمانی پنجم اسفندماه 1400 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) 🌐 bastefarhangi.ir 🆔 @bastefarhangi 📞۰۹۰۲۴۱۰۹۸۰۶ Eitaa.ir/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
وَ هذا شَهرُ نَبیّکَ سَیّدِ رُسُلِک، شَعبانُ الّتی حَفَفتَه مِنکَ بِالرّحمةِ و الرّضوان... صلوات شعبانیّه ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ماه شعبان، دالان و دهلیز ماه رمضان است. ماه رمضان، تالار ضیافت الهی است. امام خامنه ای _ ۱۳۸۳/۷/۱۳ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ماه شعبان منه از دست قدح، کاین خورشید/ از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد/ گل عزیزست غنیمت شمریدش صحبت/ که به باغ آمد از این راه و از آن خواهد شد/ حافظ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ حلول ماه باعظمت شعبان بر مؤمنین مبارک... 🌺 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 eitaa.com/aftabhosn
آفتاب حُسن/ 💠 دالان ضیافت الهی 💠 ماه شعبان مَنه از دست قدح کاین خورشید از نظر تا شب عید رمضان خواهد شد/ فرصت ماه معظّم شعبان رو به پایان است. در یک نگاه ماه شعبان،فرصتی همچون فرصت‌های معنوی دیگر است که باید آن‌را قدر دانست و از لحظه‌لحظه‌ی آن بهره جست امّا در نگاه دقیق‌تر، ماه شعبان نه فقط فرصتی در میان فرصت‌ها بلکه مقدّمه و تمهیدی جهت آمادگی برای ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان می‌باشد. اگر قرار است مؤمنین در ماه مبارک، مهمان سفره‌ی کریمانه‌ی خداوند متعال باشند و در این ضیافت به قرب الهی نائل شوند، باید برای ورود به این مهمانیِ‌خاصّ آماده و مهیّا شوند و این آمادگی باید در این ماه شعبان تدارک شود. رهبریِ حکیم، این استاد گمنام اخلاق در جایی فرمودند: " ...این ماه شعبان ، دالان و دهلیز ماه رمضان است. ماه رمضان تالار ضیافت الهی است... ... برای این‌که انسان بتواند وقتی وارد این تالار شد، چشمش باز باشد، غافل نشود، دچار گیجی و گولی نشود که سرش را بیندازد پایین و از این در وارد شود و از آن در بیرون برود؛ نگاهی به دور و بر کند و استفاده‌‌ای ببرد و برای این‌که این آمادگی در من و شما پیدا شود، این ماه رجب و شعبان را قرار داده‌اند؛ رجب یک‌جور، شعبان یک‌جور دیگر." (۱۳۸۳/۷/۱۳) امّا چگونه می‌شود از فرصت ماه شعبان برای آمادگی ماه مبارک استفاده کرد؟ فرازی از صلوات شعبانیّه در این زمینه راه‌گشاست؛ " و هذا شهرُ نبیّک سیّدِ رُسُلک " ماه شعبان ماه حضرت رسول اکرم ص است. راز آمادگی برای شهر‌اللّه را باید در شهر‌النّبی جستجو کرد. ماه شعبان که مقدّمه‌ی ماه مبارک است، منسوب است به حضرت رحمة‌للعالمین.یعنی باید با شفاعت نبیّ رحمت و هدایت آن حضرت، راهیِ راه سلوک الی‌الله شد؛ " اللهمّ و‌اجعَله لی شفیعاً مُشفّعا و طریقاً إلیک مَهیعا" حال باید ببینیم چه‌گونه می‌شود مشمول شفاعت نبوی و هدایت معنوی ایشان شد؟ باز در همین صلوات نورانی از خداوند مسئلت می‌کنیم؛ " اللهمّ فاعنّا علی‌الإستنان بسنّتِه فیه و نَیلِ الشّفاعة لدیه" توفیق شفاعت شفیع اعظم، وابسته به پیروی از سنّت ایشان است. و امّا سنّت پیامبر ص در این ماه؛ " الّذی کانَ رسولُ الله ص یدأبُ فی صیامِهِ و قیامِه فی لیالیه و ایّامِه بُخوعا لکَ فی إکرامِه و إعظامِه إلی محلِّ حِمامِه" دأب پیامبر ص در این ماه، روزه‌داری و قیام به عبادت در شب‌ها به جهت فروتنی و خاکساری به درگاه الهی بود. از باب تذکّر به خودم و دوستان ایمانی‌ام از این فرصت باقیمانده در دهه‌ی پایانی ماه شعبان برای افعال و نیّات خیر و به خصوص نماز و روزه و استغفار استفاده کنیم. و در میان همه‌ی عبادات نباید از ذکر شریف صلوات غافل شد. اگر ماه شعبان مقدّمه‌ی ماه رمضان است و اگر ماه شعبان ماه رسول‌الله ص است، پس باید با مداومت و مراقبت بر این ذکر در این ماه هرچه بیشتر به حضرت شفیع، نزدیک شد و اهلِ آن‌جناب شد تا با هدایت نبوی و دعای خیر حضرتش، زمینه و آمادگیِ بهره‌مندی از سفره‌ی ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان را حاصل نماییم. اللّهمّ صلّ علی مُحمّدٍ و آل محمّد و عجّل فرجَهم eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از پایگاه خبری دعوت
🔷 بیانیه تشکل فراگیر تبلیغ‌ گروهی‌ طلاب در محکومیت هتک حرمت به تصویر امام خمینی(ره) در قم 🔹 بامداد روز ۱۰ فروردین در اقدامی مذبوحانه به تصویر امام راحل در میدان مرجعیت قم جسارت شده و بسیاری از مردم ولایت‌مدار قم پس از اطلاع با حضور یافتن در محل مذکور و نیز مصلای نمازجمعه این اقدام حقیرانه را محکوم کردند. 🔹 دییرخانه تشکل فراگیر تبلیغ‌ گروهی‌ طلاب نیز با صدور بیانیه ای این عمل پست و شیطنت‌آمیز را محکوم و آن را نشانه جلوه گری روزافزون مکتب نورانی امام خمینی (ره) دانست. 🔵 🌐 @Dawat_ir