eitaa logo
آفتاب حسن
25 دنبال‌کننده
64 عکس
4 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم سید قطب در یکی از نوشته‌هایش حرفی دارد که من از چهل سال قبل یا شاید بیشتر که این حرف را دیدم، دائماً در ذهن من هست. او میگوید اگر طرفداران و داعیان اسلام - مضمون حرف این است. حالا جزئیات حرف چون خیلی قدیم دیدم، یادم نیست - به جای نوشتن این همه کتاب، به جای این همه تبلیغات، به جای این همه سخنرانی، اداره‌ی این همه مسجد، یک کار برای ترویج اسلام بکنند، آن کار از همه‌ی این کارها تأثیرش بیشتر است. و آن اینکه در گوشه‌ای از دنیا - به ذهنم است میگوید در یک جزیره‌ای دور افتاده‌ای - یک حکومت اسلامی تشکیل بدهند؛ نفس تشکیل یک حکومت اسلامی در گوشه‌ای از این دنیای بزرگ اثرش از هزاران کتاب، هزاران سخنرانی، هزاران مطلب نکته‌دار در ترویج دین، بیشتر است. ما این را امتحان کردیم. نظام اسلامی وقتی تشکیل شد، فریاد اسلام وقتی از حلقوم آن مرد بزرگ و شجاع و بی‌نظیر خارج شد؛ امام بزرگوار ما - که هیچ شخصیتی از این شخصیتهای مصلح اسلامی تاریخمان را با او نمیتوانیم قیاس کنیم. ... با آن شجاعت، با آن صراحت، با آن احساس عزت، از اسلام حرف زد - ناگهان همه‌ی دنیای اسلام قلوبشان متوجه به اسلام شد... ...سید قطب درست گفت. از هزاران کتاب، اثر این - نظامی که بر اساس اسلام به وجود آمده - بیشتر است. رهبرمعظم انقلاب، 1388/2/22 eitaa.com/aftabhosn
eitaa.com/aftabhosn
💠 آمادگی برای ظهور 💠 امام زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه): فرمان ما به یکباره و ناگهانی فرا میرسد و پشیمانی از گناه کسی را از کیفر ما نجات نمی بخشد. بحارالأنوار،ج۵۲،ص۱۷٦ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 به ما دستور داده اند، مهیّای ظهور باشید؛ چون ظهور، ناگهانی واقع میشود، اصحاب امام زمان(علیه السّلام) به محض شنیدن ندای حضرت، همگی در مکّه جمع میشوند. استاد میرباقری ✨ eitaa.com/aftabhosn
eitaa.com/aftabhosn
eitaa.com/aftabhosn
eitaa.com/aftabhosn
« خرید #کالای_ایرانی یک #مجاهدت است. » امام #خامنه_ای eitaa.com/aftabhosn
بهر لقمه گشته لقمانی گرو/ وقت لقمان است ای لقمه برو/ فرارسیدن ، ماه توجّه به لقمانِ وجودمان را به خودم و برادران ایمانی ام تبریک عرض میکنم. eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
خجسته باد نام خداوند،نیکوترین آفریدگاران... [یاعلی] از تو در شگفت هم نمیتوانم بود که دیدن بزرگی ات را،چشم کوچک من بسنده نیست. مور،چه میداند که بر دیواره ی اهرام میگذرد یا بر خشتی خام. تو آن بلندترین هرمی که فرعون تخیّل می تواند ساخت... استاد گرمارودی @aftabhosn
هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود/ هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود/ eitaa.com/aftabhosn
تو مگو ما را بدان شه بار نیست/ با کریمان کارها دشوار نیست/ ضمن تقاضای حلالیّت، در این شب عزیز از همه ی دوستانم التماس دعا دارم. حسینی سیّدمجید eitaa.com/aftabhosn
با سلام و عرض تبریک عید سعید فطر انجمن خیریّه ی کریمه ی اهل بیت س وابسته به گروه فرهنگی تبلیغی اقدام به جمع آوری کفّارات و فطریّه سادات و فطریّه غیر سادات مینماید و به مواردِ مصارف مشخّص و مجاز منتقل مینماید. مؤمنین میتوانند وجوهات مربوطه را به مسؤل انجمن خیریّه (حسینی) با شماره تماس؛ ٠۹۱۲۷۵۸۳۵٠۹ تحویل دهند.
اربعین و آسیب شناسی عاشورا طبق نقل مرحوم شیخ طوسی ره در تهذیب و مصباح المتهجّد،زیارتنامه ای از امام صادق ع برای روز وارد شده است که بسیار پرمضمون است و قابل توجّه و تأمّل. طبق تعلیم امام صادق ع در این زیارت بعد از شهادت به این مطلب که اباعبدالله در دعوت به حق،هیچ عذری را باقی نگذاشت و در نُصح و خیرخواهی مردم از هیچ کوششی فروگذار نکرد و برای رفع جهالت و گمراهی،خون خود را بذل کرد، میگوییم؛ و قد تَوازَر علیه مَن غرّته الدنیا و باعَ حظّه بالأرذلِ الأدنی و شَری آخرته بالثمن الأوکس و ... یعنی کسانی در مقابل اباعبدالله ع ایستادند که "دنیا" آنها را فریفت و در نتیجه ی این غرور و فریفتگی، آخرت را به دنیای ناچیز فروختند... به تعبیری در اینجا حضرت صادق ع در قالب زیارتنامه به آسیب شناسی واقعه ی عاشورا میپردازد که گمان نکنید انبوه جمعیّت لشکر مخالف را کفّار و مشرکین و ... شکل دادند. بلکه کسانی صفوف سپاه دشمن را متراکم کردند که اهل اسلام بودند و به تعبیر فرزدق، دلهاشان با حسین بن علی ع بود! ولی و گرایش به آن، آنها را به معرکه ی کربلا کشاند. همان مصیبتی که رسول گرامی اسلام ص آن را رأس هر خطا و گناهی برشمردند. به هوش باشیم ریشه ی مخالفت با ولیّ خدا در این زیارتنامه ی مهم و کلیدی، نه اختلافات عقیدتی و سیاسی بلکه فریفته شدن به زیبایی های ظاهری دنیا و دلبسته شدن به آن معرّفی شده است. سایر امور بهانه ای بیش نیستند. پس در محاسبه ی نسبتمان با امام زمان عج به بررسی این شاخص مهم یعنی میزان دلبستگی به دنیا، توجّه ویژه داشته باشیم و در مراقبت هامان نسبت به آن حسّاس باشیم. eitaa.com/aftabhosn
تفسیر المنار،سخن لطیفی درباره آیه کریمه «أم لهم نصیب من المُلک فإذاً لا یؤتون الناس نقیراً» دارد که اگرچه نکات منفی نیز در آن وجود دارد ولی حق آن است که این بیان لطیف از هرکس که باشد،ضایع نگردد. این سخن را محمدعبده در حدود شصت و پنج سال قبل یعنی بیست و پنج سال پیش از آنکه صهیونیست ها فلسطین را غصب کنند در ذیل این آیه کریمه گفته است. او خطاب به عثمانیها که در آن زمان بر فلسطین تسلّط و سیطره داشتند میگوید: مواظب باشید مبادا نقشه های اسرائیل اثر کند و آنها در این سرزمین نفوذ کنند،زیرا اگر چنین شد، یک روز خوش برای مسلمانان نمیگذارند و همه را از خانه،کاشانه و سرزمینشان بیرون میکنند و بر اساس این آیه شریفه،به احدی رحم نمیکنند و حاضر نیستند که به اندازه نقیر و ذرّه کوچکی مال و ثروت و زمین در اختیار مسلمانان باشد... ... این سخن درستی است که آن مؤلّف بر اساس این آیه کریمه گفته و اکنون که شصت و پنج سال از آن حادثه میگذرد هنوز هم این غاصبان،در حال پیشروی و تصرّف بیشتر ممالک مسلمین هستند و در پوشش صلح و مذاکره،هر روز تجاوز بیشتری میکنند. 📚 کتاب قرآن در قرآن، آیت الله ،ص۱۵۳ eitaa.com/aftabhosn
◾ درد عافیت طلبی ◾ «... ألا وَ قد أری واللّهِ أن قد أخلَدتُم إلی الخَفضِ... ... وَ رَکَنتُم إلی الدّعَةِ» «... آگاه باشید! به خدا قسم شما را میبینم که به میل نموده اید... ... و تن به در داده اید» (فرازی از خطبه ی طوفانی حضرت صدّیقه ی طاهره در مسجد مدینه) ▪▫▪▫▪▫ این فراز بیش از هرچیز، تنبّه و هشدار برای من و شماست در هر زمان و هر مکان. آری، من و شما ! من و شمای طلبه و روحانی من و شمای مذهبی من و شمای هیئتی و حزب اللهی من و شما و همه ی مذهبی ها و پیروان اسلام و محبّین و موالیان پیامبر خدا ص و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) درد و مصیبت و بیش از هر عامل دیگر در مظلومیّت و خانه نشینی اهل بیت ع و امامانِ هدایت نقش داشت. شاید بشود گفت حتّی خاستگاه خیلی از بی بصیرتی ها و بی عملی ها در طول تاریخ همین قصّه ی پرغصّه ی باشد. _ همانی که بعد از روشنگریهای س ، عدّه ای گفتند: «اگر ابوالحسن ع این مسأله را قبل از آنکه پیمانی ببندیم به ما یادآور میشد، ما او را رها نکرده و سراغ دیگری نمیرفتیم!!! » _ همانی که فریادها و شِکوه های امیرالمؤمنین ع را در جریانِ پس از صفّین به دنبال دارد و در نهج البلاغه میخوانیم. _ همانی که گرد غربت را بر چهره ی سبط اکبر حضرت مجتبی ع مینشاند. _ همانی که «هَل مِن ناصِر» حضرت سیّد الشّهداء را در صحرای کربلا بی پاسخ میگذارد. بی پاسخ که نه و چه پاسخی! و ... _ و صد البتّه همانی که تنهایی و غربت و مظلومیّت حضرت صاحب عج را موجب شده و ... و ما همچنان در پیِ عافیت، بی تفاوتیم. ▪▫▪▫▪▫ eitaa.com/aftabhosn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زلف آشفته ی او موجب جمعیّت ماست... فروردین ۹۸/گروه تبلیغی شهر سیل زده ی پلدختر 👇👇👇 eitaa.com/aftabhosn
به نام خدا زلف آشفته ی او موجب جمعیّت ماست ... در فروردین ۹۸،توفیق داشتم با عزیزان در عملیّات کمک رسانی به سیل زدگان همراه باشم. در باب اخیر و حواشی آن مطالب زیاد و متنوّعی را میتوان طرح کرد که اشاره و پرداختن به آنها در این مجال نمیگنجد. به همین دلیل به یک نکته که بیشتر نظرم را به خود جلب کرد و به تأمّل واداشت، کوتاه اشاره میکنم؛ واضح است که حجم و گستردگی و مصیبت های ناشی از ویرانگری های آن قابل توصیف نیست و هرچه در این باره گفته شود،قطعاً اندکی از بسیار خواهد بود که تصاویر و فیلم ها فقط گوشه ای از ابعاد مادّی این فاجعه را میتوانند نشان دهند. امّا در کنار سنگینی بلا و ابتلاء سیل، سیلِ و مردم به ویژه جوانان و بعضاً نوجوانان بود که انصافاً قابل بیان نیست. دوربین ها شاید بتوانند تا حدودی تخریب ها و ویرانی های ناشی از سیل را در قالب عکس و فیلم به ما نشان دهند، ولی آیا میتوانند این حجم از و را هم نشان دهند؟! آیا میتوانند ابعاد معنوی اهتمام به امور مسلمین را به تصویر بکشند؟! آیا میتوانند اعماق مجاهدت و اخلاص را منتقل کنند؟! آیا میتوانند تراکمِ حضور در صحنه و همبستگی و اتّحادِ جریان اهل حق -که در حقیقت پرتوی از جریانِ زیبای اربعینِ سالهای اخیر است- را منعکس کنند؟! و آیا و آیا ... این اهتمامِ شایسته ی مؤمنین نسبت به احوال مصیبت دیدگان که برخاسته از معرفت و بصیرت دینی است را باید دید و بیان کرد و جلوی دیدگان آورد تا در مقابلِ بعضی از مظاهر گناه و معصیت در جامعه، منفعل و ناامید نشد و امیدوارانه روی این سرمایه ی ایمانی جوانان حساب باز کرد و از این ظرفیّت بزرگ برای امر هدایت بهره جست. eitaa.com/aftabhosn
هدایت شده از آفتاب حسن
بهر لقمه گشته لقمانی گرو/ وقت لقمان است ای لقمه برو/ فرارسیدن ، ماه توجّه به لقمانِ وجودمان را به خودم و برادران ایمانی ام تبریک عرض میکنم. eitaa.com/aftabhosn
یا مَن إلیهِ یَلجَأ المُتَحَیِّرون... درباره ی بیماری فراگیر کرونا از جهات و زوایای مختلف تا کنون، مطالب و سخنان متنوّعی گفته و شنیده شده که در جای خود مفید و قابل استفاده اند. آنچه در این مجال بدان پرداخته میشود، نوع مواجهه مبلّغین دینی با این بلای همه گیر از حیث رسالت تبلیغی ست که در قالب نکاتی عرض میشود؛ _ این بیماری با توجّه به ابعاد آن از مصادیق بارز "بلا" ست و مایه ی آزمایش. شیوع و گستردگی عجیب و غریب این بیماری در همه جای این دنیای خاکی و درگیر کردن همگان ، تلفات انسانی نسبتاً زیاد، اختلال زندگی عادی، عوارض پیدا و پنهان اقتصادی،فرهنگی،روانی و ... همگی حکایت از بأس و شدّتی کم سابقه برای اهالی این دنیا دارد. " و لَنبلونّکم بشیءٍ مِنَ الخَوفِ وَ الجُوعِ و نَقصٍ مِنَ الأموالِ و الأنُفسِ والثّمرات و بَشِّر الصّابرین " (۱۵۵ بقره) _ این بلا و سختی علی رغم شدّت آن، مورد منحصر به فرد تاریخ این کره ی خاکی نبوده و نیست.آنچه که مهمّ است نوع مواجهه با این مصیبت همگانی ست. مواجهه ای که در فرهنگ دینی در موارد مشابه از جمله قحطی و خشکسالی و بیماری های مسری، تعریف شده است. در مورد این بیماری هم علاوه بر تقوای فردی و اجتماعی در رعایت نکات بهداشتی و عقلایی، اصول محکم اخلاقی "تذکّر" و در پی آن "التجاء" و "بازگشت" به سوی خداوند وجود دارد که ریشه در بنیان های قویم اعتقادی دارد. " و لقد أرسَلنا إلی أمَمٍ مِن قَبلک فأخَذناهم بالبأساء و الضّراء لَعلّهم یَتضرّعون" (۴۲ انعام) آنچه که مهمّ است فارغ از هرگونه تحلیل علمی و پزشکی و یا نظامی و حتّی الاهیاتی از این بیماری و موارد مشابه ، نوع مواجهه ی با آن است.اگر ندانیم که منشأ این بیماری طبیعی بوده و یا منشا غیرطبیعی داشته و در راستای جنگ هدفمند بیولوژیک طرّاحی شده؟ اگر ندانیم که این مصیبت،عقوبت کدام گناه و معصیت است؟ و یا اصلاً عقوبت هست یا نیست؟ ولی میدانیم که در مصیبتی که رعب و وحشت یکی از ارمغانهای آن است، باید پناهی جست که امن باشد و آرامش را هدیه کند. اتّفاقا نسخه ی دینی ، اعراض از آلهه ی دروغین و توجّه به حضرت ربّ العالمین است. " ألا بذکرِ الله تطمئنّ القلوب " (۲۸ رعد) _ وقتی طبق قاعده ی قرآنی، سرمنشأ فسق و گناه، "خودفراموشی" و "خدافراموشی" و در یک کلمه "غفلت" است (۱۹ حشر) در مقابل، لازمه ی تربیتِ رب، تذکار و تنبّه و هشدار است که جلوه های متنوّعی دارد . وقتی غفلت، عام و فراگیر شد ، تذکار و زینهار هم به تناسب باید شامل و فراگیر باشد. و چه بسا یک بیماری به وسعت کره ی زمین ، هشداری به ازای همان غفلت عمومی باشد. بسیار کج فهمی و کج سلیقگی ست که عدّه ای بخواهند با لهو و لعب غفلت زا به جنگ هشیاری بروند و روایت صحیح و واقعی را به محاق ببرند. _ بزرگترین رسالت عالمان دینی به عنوان ورثه ی انبیاء، انتقال صحیح و به هنگام معارف دینی و انذار و تبشیر بجاست. با توجّه به نکات پیش گفته در موارد فراگیری بلا و سختی و شدّت، رویکرد تذکّر و تحذیر در تبلیغ دینی باید غالب باشد. باید جهت هدایت به سمت تنها پناه حقیقی و التجاء به او باشد. " و لن تجد من دونه ملتحدا " (۲۷ کهف) تبیین فلسفه ی بلا و آزمایش های الهی و توصیه به "صبر" و "توکّل"، "دعا" و مسئلت، "افتقار" و "استغاثه"، "استغفار" و "توبه"، "اضطرار" و "توسّل" به مقرّبین و حضرات معصومین (علیهم السّلام) و در امتداد این معارف، امیددهی واقعی (نه خیال پردازی های کودکانه)و بسیاری دیگر از این دست معارف در این فضا به خوبی فهمیده میشوند هرچند که انحصار در این فضای خاص نداشته باشند. _ در همه احوال و به ویژه شرایط شدّت و سختی باید به خداوند پناه برد و با او ارتباط داشت. باید اسباب و بهانه های ارتباط را فراهم کرد و با هر بهانه بدنبال جلب رحمت الهی بود. از جمله ی این بهانه های کارساز توجّه به خلق الله و دستگیری و همدلی با آنهاست. "ارحم ترحم " "احسان" نسبت به دیگران، "ایثار" و از خود گذشتگی، "مواسات" و "مواخاه"، انصاف و رعایت حال مؤمنین ،"انفاق" ، گره گشایی و دستگیری از بندگان خدا و ... از جمله معارف اخلاقی بلندی هستند که در جلب رحمت الهی نقش به سزایی دارند. در شرایط کنونی و با توجّه به رسالت تبلیغیِ عالمان دینی،یکی از راهبردهای تبلیغی، فراگیر کردن فرهنگ دینی پناه بردن به خدا و پناه شدن برای بندگان خداست. تبلیغِ انس و خلوت با پروردگار و ترویج فرهنگ اخوّت و برادری در میان جامعه ی مؤمنین و امّت اسلامی از ضروریّات است که البتّه مع الاسف با توجّه به تعطیلی اجتماعات دینی باید از طرق مجازی و ... بدان اهتمام داشت. eitaa.com/aftabhosn
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا